موضوعات داغ

دامای X7 و دامای X5 رسماً در ایران رونمایی شد + فیلم و قیمت

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
دو خودروی شاسی بلند از برند دامای چین در ایران رونمایی شدند. برند دامای از خودروسازان چینی است که نمایندگی عرضه و تولید دو مدل شاسی بلند خود را در ایران به شرکت یاران خودرو اروند اعطا کرده است. دامای X7 و دامای X5 نام دو خودروی دامای است که به ترتیب با حجم موتور 2000 توربو و 1500 توربو و مجهز به آپشن‌های متعدد برای عرضه در بازار ایران رونمایی شده است.
مدیرعامل شرکت یاران خودرو اروند ضمن اظهار تاسف از عملکرد گذشته برخی فعالان بازار در ایجاد حس منفی نسبت به تولیدات کشور چین گفت: کشور چین یکی از اقتصادهای بزرگ دنیا و از پیشتازان تولید در بسیاری از صنایع می‌باشد که بر اساس خواسته مشتری و میزان پرداخت هزینه کالای درخواستی را تولید می‌نماید.

دامای

دامای

عبدالجلیل بچاری اظهار داشت: انتخاب برند دامای و محصولات آن حاصل بیش از دو سال تحقیق و بررسی در صنعت خودروی چین و با توجه به کیفیت، آپشن‌ها و سیستم‌های رفاهی و ایمنی این خودرو، به نظر می‌رسد توانسته باشیم در حد توان شان و منزلت مشتریان ایرانی و هوطنان عزیزمان را حفظ کنیم. وی ادامه داد: شرکت یاران خودرو صرفا به دنبال عرضه خودرو در بازار ایران نیست و طبق قراردادی که با طرف چینی داریم به دنبال یک ایستگاه صادراتی برای این برند در ایران هستیم. بچاری افزود: تولید و صادرات خودرو در ایران اقدامی تاثیرگذار در صنعت و اقتصاد کشور و آرزوی دیرینه بنده بوده که با تمهیداتی که پیش بینی شده از جمله زمینی به مساحت بیش از 70 هکتار در بندر خرمشهر با هدف تسهیل فرایند صادرات و نیز اخذ نمایندگی از این شرکت در تعدادی از کشورهای منطقه، امیدواریم به این مهم دست پیدا کنیم.

دامای

دامای

مدیرعامل شرکت یاران خودرو اروند در ادامه ضمن تاکید بر لزوم حرکت به سمت تولید و صادرات صنایع کشور گفت: احداث کارخانه حداقل 500 نفر اشتغال‌زایی مستقیم خواهد داشت که امیدواریم تا دوسال آینده شاهد بهره‌برداری از فاز اول آن باشم. بچاری افزود در صنعت خودرو به ازای هر دستگاه تولیدی تا 10 نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد می‌شود که امیدواریم در این راستا دین خود را به صنعت و اشتغال کشور ادا کنیم.
بهمن برقی اظهار داشت: مراحل قانون شماره گذاری این خودروها طی شده و به محض ترخیص اولین خودرو از گمرک، بزودی اولین خودرو دامای در سرزمین اصلی پلاک می‌شود. وی با اشاره به برنامه شرکت جهت راه اندازی کارخانه و شبکه فروش و خدمات پس ازفروش افزود: تا آماده سازی امکانات مورد نیاز، از ظرفیت غیرفعال شرکت‌های همکار استفاده می‌کنیم.


خودروی اول برای معرفی، می‌تواند شاسی بلند دامای X5 باشد که با ابعاد 4727 میلی‌متری در طول، 1836 میلی‌متری در عرض، 1682 میلی‌متری در ارتفاع و همچنین با فاصله بین دو محور 2680 میلی‌متری ساخته شده که برای تامین نیروی مورد نیاز این خودرو برای حرکت، از پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری با استانداردهای آلایندگی یورو 5 استفاده شده است. دامای X5 با سود جستن از توربوشارژر، می‌تواند 147 اسب بخار قدرت در دور 6000 و همچنین 195 نیوتن متر گشتاور با نوسان دور موتور در محدوده 2000 الی 4400 داشته باشد، این درحالیست که برای داشتن چنین قدرتی بر روی دامای X5 نیاز به مصرف سوخت 7.6 لیتری برای کارکرد 100 کیلومتری اتومبیل خواهید داشت.

دامای

دامای

از دیگر ویژگی‌های فنی دامای X5 می‌توان به دیسک‌های جلو خنک شونده و دیسک‌های ترمز معمولی بر روی چرخ‌های عقب، سیستم تعلیق مکفرسون در جلو و سیستم تعلیق نیمه مستقل میله پیچشی در عقب و در پایان سیستم انتقال قدرت محور جلو محرک اشاره داشت که چندان پیشرفته و سطح بالا نیستند، اما ویژگی‌های منحصربه فرد اتومبیل در امکانات و آپشن‌های دامای X5 دیده می‌شود که جزییات آن در کاتالوگ زیر قابل مشاهده است.
قیمت دامای X5 با شرایط فعلی بازار در حدود 130 میلیون تومان خواهد بود که با توجه به دیگر رقبا، در کنار شاسی بلندهایی چون هاوال H6، ام جی RX5 و یا حتی کراس اوورهایی چون تیوولی قرار می‌گیرد.


دامای X5

دامای X5

بعد از خودروی دامای X5 شاسی‌بلند دامای X7 دیده می‌شود که با تجهیزات بیشتر وارد بازار خواهد شد. این خودرو کمی بزرگ‌تر از نسخه X5، با طول کلی 4736 میلی‌متر،عرض 1942 میلی‌متر، ارتفاع 1672 میلی متر و با فاصله بین دو محور 2850 میلی متر ساخته شده است که برای تامین نیرو محرکه خود از یک موتور چهار سیلندر 2 لیتری استفاده می‌کند. گفتنی است که این پیشرانه با استانداردهای آلایندگی یورو 5 و سود جستن از توربوشارژر، می‌تواند با مصرف سوخت 9.3 لیتری برای کارکرد ترکیبی خود، حداکثر قدرت 174اسب بخاری و گشتاور 250 نیوتن متری تولید کند که در پایان به چرخ‌های محرک جلو ارسال خواهد شد.

دامای X7

دامای X7

بیشتر تجهیزات و امکانات رفاهی اتومبیل همانند نسخه X5 است، اما آپشن‌های بیشتر X7 شامل ایربگ بیشتر، سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ها، سیستم TCS، سیستم‌های کمک ترمز همچون EBA و BAS، سیستم کمک حرکتی اتومبیل در سرازیری و سربالایی، کروز کنترل، شیفترهای تعویض دنده پشت فرمان، سانروف پانوراما الکترونیکی همراه با سایه کننده الکترونیکی، سیستم وکیوم درب‌ها، چراغ جلو لیزری، درب صندوق اتوماتیک و ریموت، دوربین دید عقب و همچنین شامل فرمان D کات می‌شود.
با شرایط فعلی بازار دامای X7 در سال آتی با قیمتی در حدود 200 میلیون تومان عرضه می‌شود اما این شرکت اعلام کرد که تلاش دارد تا قیمت این خودرو را به زیر 200 میلیون تومان برای عرضه در بازار برساند.

دامای X7

دامای X7

نظرات کاربران

74 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/15
یه شکست کامل با این مشخصات و قیمت😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐
1396/12/15
20000توربو فقط با ۱۴۰ اسب قدرت با این قیمت؟!!!!!!!
1396/12/15
وای الان از خوشحالی بال دربیاریم که می خواهد زیر 200 میلیون بفروشه؟؟؟
کجا غیر از ایران برای خودرویی از برند ناشناخته زوتی این مبلغ رو می دن؟؟
اگه به یک نفر ایرانی که مقیم آمریکا یا کشورهای اروپایی هست کلی برامون تأسف می‌خوره!
الان یه عده کامنت می ذارن چینی ها پیشرفت زیادی کردن بی انصافی نکنیم از خودورهای داخلی بهتره! بله نمیشه منکر پیشرفت چینی ها شد اما با این قیمت گذاری به شعور مردم توهین نکنیم
1396/12/15
حرفه شما کاملا درسته،ولی این توهین به شعور ایران هیچ ربطی به چینیا نداره ،در واقع مسئولین وطنی دارن توهین میکنن.
1396/12/16
من کی گفتم توهین به شعور ایرانی ها به چینی ها ربط داره؟
1396/12/15
سراتو موتورش تنفس طبیعی 156اسب بخار قدرت داره این چه مدلی که با توربو هم 140 اسب بخار هههه
1396/12/15
با این وضعیت قوای محرکه فکر کنم کار سختی داره برای رقابت با هاوال و یا RX5
1396/12/15
یعنی واقعا با 110 اسب بخار در صدد رقابت با ام جی RX5 با 230 اسب بخار است؟ تازه ام جی مدعی است از مهندسین انگلیسی در طراحی استفاده می کند.
1396/12/15
سعید جان برند ام جی مخفف موریس گاراجز ، واقعا دفتر مهندسی و طراحیش از 100 سال پیش تو بیرمنگام بوده و هست و این ادعا نیست ، حیف این برند که در ایران به غلط برند چینی میدونند،
در گوگل مپ ، موقعیت کارخانه ام جی و وب سایتش رو میتونید ببینید:
https://goo.gl/maps/ireJJ5E4zN52
1396/12/16
خودرو بانک نامرد لااقل وقتی متن خودت رو ویرایش می کنی متن مارو هم تغییر بده
1396/12/15
موتور ۱/۵ لیتری و توان ۱۱۰ اسب و مصرف سوخت ۷/۶ !!!
اون یکی موتور ۲ لیتری مصرف ۹/۳!!
کی به اینا مجوز واردات میده؟!
یکی از کسانیکه نمیذارن قیمت بنزین بالا بره همین خودروسازان داخلی و وارد کنندگان چینی هستن
اگرنه میتونستن قیمت بنزین رو واقعی کنن قیمت ماشین رو هم جهانی
هم بحت خروج ارز حل میشد هم درآمد پایدار نصیب دولت
1396/12/15
این ماشین مفت گرونه. با ۱۳۰ تومن گزینه های بهتری هست ، خیلی طرف باید اوت باشه تیوولی رو ول کنه بره domy بگیره......
1396/12/15
داداش خداييش مقايسه نميشه كرد أصل و نصب رو
يكي از رقفامون تيوولئ ثبت نام كرده بود سرئ اول رو فكر كنم
مثل نود تومن براش تموم شده بود
بعد دوسال استفاده و كاركرد نزديك بيست هزار ، صد و هجده تومن آبش كرد ، شما حساب كن فقط ، بيست و هشت تومن سود سر يه ماشينئ كه ريشه و جد داره
اون وقت برادر خودم موقع فروش جك اس فايو با استفاده هشت ماهه و حدودا هفت هزار تا كاركرد
ده ميليون متضرر ميشه ،
كوچكترين قصد توهينئ ندارم به دوستان چينئ سوار
فقط اگه ميخريد به قصد مصرف چند ساله بخريد و تفريحئ سوار شدن و فروش سريع مثلا داداشمون
بد ضرر ميكنيد
1396/12/15
ارسلان جان ، بازی دلالان ربطی به اصالت برند نداره ، در ضمن تیوولی محصول هند هست و سانگ یانگ الان 6 ساله که تحت مالکیت ماهیندرا هند میباشد
1396/12/17
داداش چه ربطئ داره
أصالت چه ربطئ به مكان و مالكيت داره
الان رنج رؤور هم تحت مالكيت هند هست
چيزي از اصالتش كم ميكنه ?!
تيوولئ هم مالك هندئ داره مثل خيلئ از شركت هاي ديگه
داداش بحث اين نيست
ما داريم قدمت رو ميگيم
شما بستنئ هم ميخوائ بخورئ
قديمئ ترين بستنئ فروشي محله تون ميرئ به همين سادگئ
1396/12/15
موتور 2 لیتری توربو 140 اسب بخار اخه؟؟؟؟
بعدم 200 میلیون کی میده بالا این
1396/12/15
ههههه خخخخخخخ. يعنئ فقط خخخخخخ
طرف هنوز نمايندگئ رسمئ رو أخذ نكرده
ايشالله از فاز اول كارخونه هم تا دوسال آينده بهره بردارئ ميشه
نه معموله چيه كيه ، بازارش كدومه ،
همينجوري يه سري داماي وارد كرده ، خخخخخخ
أصلا كاري به اين داماي داماد چيه ندارم
اين وارد كننده هاي دوست داشتنئ چينئ كه دم از مشتري مداري ميزنن ،
ده خوب لامصب در وهله اول قيمت هارو بياريد پايين ،شما كه پا به پاي كره ها داره قيمتهاتون ميره بالاتر ، اوني كه ميخواد بره چيني بخره حداقل بايد دلش به قيمت پايين در ازاي إمكانات دريافتئ دلشون خوش باشه ،
صدو سئ بابت چي أخه ،چيزئ كه هنوز ملت اسمشم نشنيدن!!
دست بردارين تو رو خدا
1396/12/15
شرط میبندم خود چینیا اسم این ماشینارو نشنیدن
1396/12/15
فکر کنم توربوش یه چیزیم از قدرت موتور کم کرده!
معمولا 2000 سی سی حجم موتور 140-150 اسب و بای دیفالت میده :|
1396/12/15
دوستان، توان موتور در کاتالوگ بر حسب کیلووات نوشته شده
1396/12/15
پروفسورای گرامی وقتی یه اطلاعات ساده در مورد فنی ندارید نظر هم ندید تو وقتی فرق اسب بخار و کیلوواتو نمیدونی همون برو اسباب بازیتو بازی کن
1396/12/16
این همه خودروساز پیشرو و با کیفیت تو جهان هست اونوقت چرا چین؟؟
بابا لااقل دو تا شاسی بلند ژاپنی و کره ای و ... بیارید تولید کنید که دلمون به اونا خوش باشه.
خودروی چینی وقتی خوبه که به قیمت خودش فروخته شه نه به قیمت ماشین اصیلی مثل تویوتا، هیوندای و ...
1396/12/15
واقعا با این قیمتا نمی ارزه 200 تومن بدی یه ماشین باقدرت 140 اسب و تک دیفرانسیل بخری خوب میری دست دوم برندای دیگرو میخری فک کنم فروشی نخواهد داشت کپی تیگوان هم هست
1396/12/15
واحد قدرت کیلو واته
1396/12/15
سلام، تو کاتالوگ قدرت موتور بر حسب کیلووات نوشته شده، با توجه به مرسوم بودن اسب بخار، بهتر بود کاتالوگ هم بر حسب اسب بخار نوشته می شد.
1396/12/15
عجب شتر گاو پلنگیه... :DDDDDD
1396/12/17
‎سلام دوستان ميخواستم يه مشاوره بم بديد ، عزيزئ كه ميخونئ اگه تجربه به درد بخورئ داري در اختيار بزار
‎پائ هر مطلبئ از هر برند ميايد چيزائ عجيب غريب ميگيد
‎گيج ميكنيد آدم رو
‎به طور مثال نفهميديم خريداران دو مدل جديد رنو ، تاليسمان و كوليوس راضي بودن ?!
‎يه دوماهي هست به شدت درگير اينم ببينم با دويست پنجاه شصت نهايتا چئ خوبه ، چئ ميتونم بخرم، در حال حاضر يه مزدا سه دارم كه با فروش اون ، حدودا صد و بيست به علاوه يه بودجه صدو چهل تومنئ قصد دارم عوض كنم ماشين رو
‎اونايي كه تجربه ماشين بازي تو اين رنج دارن لطفا نظراتتون رو بگين
‎برأي مصرف چندين و چند ساله نميخوام ، نهايتا يكئ دوسال
‎بعضئ ها بم گفتن نيسان ايكس تريل كاركرده ، يه عده در جواب گفتن بي حاله موتورش ، يكئ گفت تاليسمان صفر، يكي گفت اپتيما
‎در جواب گفتن ، استهلاكش زياده و البته يه سرئ گفتن بي ام و سيصد بيست آي ، دوهزار و سيزده يا چهارده با كاركرد مناسب گير ميارئ ، لذت سواري و ... يا بي ام و ايكس وان با دويست بيست، سي هم گير مياد دوهزار و چهارده ،ما گفتم تا حالا نداشتيم ، ميگن خرج بي ام و زياده و ...
‎خلاصه دوستان اين ميگن ميگن ها گيج كرده مارو
‎راهنمايي با تشكر
1396/12/21
دوست عزیز برای انتخاب خودرو در رنج 250 میلیون خوب گزینه های زیادی در دسترسه. چون بودجه نسبتا کاملیه و میتونی از معتبرترین برندهای خودروسازی ماشین بخری. اما باید ببینی نیاز واقعی و انتظاراتت از ماشینت دقیقا چه چیزایی هستند و بعدا انتخاب کنی . به طور مثال در این رنج :
- بهترین کیفیت و دوام رو ماشین های ژاپنی مثل میتسوبیشی اوتلندر یا تویوتا راوفور دارن.
- بهترین طراحی و آپشن های رفاهی رو ماشین های کره ای مثل هیوندا سانتافه یا کیا سورنتو دارن.
- بهترین بازار خرید و فروش رو هم سانتافه و سورنتو دران.
- لذت رانندگی بهتر در این رنج به خودروهای سدان مثل تویوتا آریون و هیوندا آزرا کارکرد و رنو تالیسمان و کیا اپتیما تعلق داره. مخصوصا تویوتا آریون با اون شتاب وحشتناکش که در نوع خودش بهترین سدان متوسط جهان میتونه باشه.
- اگر شاسی بلند واقعی و تمام عیار هم در این رنج میخوای که بتونی از قابلیت های آفرودش استفاده کنی و
کیفیت بالایی داشته باشه ، میتونی به پرادوی 2006 تا 2008 و لندکروز 2007 در این رنج فکر کنی. که حتی مدل کارکردشون هم کاملا امتحان خودشونو پس دادن.
پس باید به علایق و سلیقه های شخصی خودت توجه کنی. اونوقت ماشین موردعلاقه ات رو پیدا میکنی.
اما پیشنهاد خود من در این رنج ، تویوتا آریون 2012 هستش که انصافا ماشین بی نظیریه.
اگرم شاسی بلند صفر بخوای ، میتسوبیشی اوتلندر عالیه.
1396/12/15
خوب به حمدالله یکی دیگه از ویژگی های مثبت یک خودرو در ایران هم رو نمایی شد

هیچکی ینی هیششششششکی نمی شناسش :))))

بعد با افتخار تیزر ساختن که ببینین چه ماشین گمنام زاخاری رو داریم با دویس میلیون میدیم دس ملت که هیچ کس اسمشم نشنیده :)))))))))))

نرم بود ؟ سفید بود ؟
دوس داشتین ؟
صندلی هاش سفیده رنگشم ابیه ماشین خوبیه :)))))

اقا برادرانه بهتون میگم درسته الان سانتاقه شده300 و خورده ای اما
اما ماشین چینی بالاتر از صد تومن ارزش نداره انصافا
همون جک اس 5 رو بگیرین با موتور 2000 سی سی 170 اسبی و نمیدونم اتوماتو گرمکن مرمکن و کیلیس استارت و اسباب بازی های دورش
صد میلیونم نسبت به این ماشین یا تیگو میگو ها پس انداز کنین
پول به هیچ چینی توهمی دیگه ای ندین

یه نکته دردناک دیگه ای هم که تو تیزر دیده شد (البته اگه ندیدین من توصیه نمی کنم وقت بذارین ) اینه که اون خانوم قهرمان اتومبیل رانی کشور با صراحت میگه چون آقایون زن ها رو تو خیابون اذیت می کنن باید ماشین شاسی بلند خرید تا دیگران رو تو خیابون له کرد و ...
این یه نگاه جنسیتی و سکسیمی که متاسفانه معمول شده بین مردم
دوست عزیز ما مردم شریف و بی اعصاب ایران هر کسی رو که تو خیابون رانندگی یاد نداشته باشه و سد معبر کنه رو مورد لطف و عنایت قرار میدیم
و اینم بگم مردم اینقد گرفتارن و اینقد براشون طبیعی شده دیدن راننده زن مخصوصا تو شهر های بزرگ که دیگه مزاحمت براشون جذابیت نداره :)))))))
پس فقط یک انسان(نه یک زن یا مرد) !!!! باید قبول کنه اگه رانندگی یاد نداره و فهم رانندگی تو خیابون و درک ابعاد ماشینش رو هنوز نداره !
بگو خب
باید مهارتش رو افزایش بده
دقت کنین :)))
باید مهارتش رو افزایش بده نه سایز و ارتفاع ماشینش رو (ماشینو با چیز دیگه اشتباه نگیرین سایز و قدش زیاد مهم نیس :)

و من الله توفیق
1396/12/16
سلامت باشی کاش این حرفها به گوش بعضی ها شنیده بشه
1396/12/17
haji vaghti gariihai mesle 207 k midooni hatman 206+ ke be esme 207 midan das melat 53 tomane k tasadof kard chan rooz pisho atish gereft chini balaye 100 basheam arzesh dare hata age kolan zire 100 nabashe mashinish
1396/12/15
با این موتور و قیمت بیشتر شبیه شوخیه.
هرچند هستن دوستانی که سریع برن ثبت نام کنن.
بی تعارف بگم. تو ایران هیچ خودرویی ارزش قیمت خودشو نداره. هرکی موافقه لایک کنه
1396/12/15
نه هیکلش ۲۰۰ میارزه نه فنی و نه اپشناش

نیسان جوک اسکای پک با اینکه با این قیمتش نمیارزه ولی خداییش ادم ازس اطمینان کامل داره که سوار چی شده
1396/12/15
کل هیکلش کپی کاریه یه طرف ؛؛ دادن این همه پول واسه اسباب بازی چینی هم یه طرف !!!!
کم کم دارم به این نتیجه می رسم که چین بدجور به دوشیدن ما ایرانی ها عادت کرده. چون هنوز تو این مملکت بلانسبت آدم های کودن هستند که هیچ اطلاعاتی از دنیای خودروسازی ندارن و میرن این زباله ها رو میخرن با این قیمت های فضایی
1396/12/18
دوست عزیز ماشین چینی گرون عرضه میشه ولی زباله هم نیست واقعا خوبن و لطفا به مردم توهین نکنید
1396/12/21
زباله فکر شماس که فک میکنید چین توی همون mvm110 امثال اون مونده...
چین امروز چه بخوای چه نخوای داره تیگو 7 رو صادر میکنه به اروپا
و ما تیبا رو فیس لیفت میکنیم و زشتتر میشه و صداش میکنیم ساینا!

شما یا خودت ویران خودرو سواری یا سایپا!! و در حسرت نشستن پشت فرمون این ماشینا
یا اینکه پورش و بنز سواری که پیشرفت اینا به چشمت نمیاد

هم وطن اندیشه آرزوست
1396/12/23
هموطن فقط یک نکته رو بدون و اونم اینه که کسی طرز فکرش پایین و زباله ست که شعورش در همون حده.
وقتی یک نفر شعورش فقط در همون حده که با 200 میلیون تومن پول که میشه بهترین ماشین ها رو سوار شد بره سراغ ماشین بی کیفیت و بی اصل و نصب چینی ؛ قطعا لیاقتش چیزی بیشتر از چینی سوار بودن نیست. و این زمانی براش تبدیل به فاجعه ی دردناکی خواهد شد که بعد از دو سال که ماشینش مثل لگن به صدا دادن و عیب و ایراد افتاد ، تازه با 30 میلیون هم زیر قیمت رو دستش بمونه .
اندیشه ی واقعی اینه هموطن.
امثال شماها هستن که میرن صف می بندن واسه تیگو 7 که کیفیتش در حد دنا پلاسه که 150 میلیون بهتون میندازن. در حالیکه با همین پول میشه سانتافه و کمری و اسپورتیج و آزرا سوار شد.
شماها نباشید چین ورشکسته ست ول معطله
1397/2/15
آقای یاسر مردم میرن برای تیگو 7 صف میبندن چون وقتی ام وی ام 110 ده سال پیش رو باهاش مقایسه میکنن متوجه میشن که چه قدر تو این ده سال پیشرفت کرده . شما اگر همین پیشرفت رو حتی اگر با پیشرفت کیا و هیوندای که الان جزو بهترین ها هستن مقایسه کنید شاخ در میارین. هیوندای از دهه 1970 ماشین میزده و توی دهه 2000 دیگه ماشین هاش رو به اروپا و امریکا هم میفرستاده. چری و جیلی و بقیه برند های چینی هم مثل هیوندای هستند و تنها فرقشون اینه که سرعت پیشرفتشون بیشتره چون از تجربیات هیوندای و کیا در این زمینه استفاده کردن و به استخدام مدیران و مهندسان اروپایی و امریکایی بوی آوردن. شما برو تیم طراحی همین تیگو 7 رو ببین. همه از طراحان سرشناس شرکت های بزرگی مثل فورد، لندروور و حتی پورشه هستن. جیلی هم که ماشین های فوق العاده زیبا و با کیفیتی درست میکنه که در اون ها از تکنولوژی ولوو استفاده میکنه. مطمئن باشید تا 10 یا حتی 5 سال دیگه چینی ها نه تنها به استاندارد های جهانی میرسن بلکه از اون ها هم رد میشن
1396/12/15
همه انتقادات را ول کنید وفقط لعنت بفرستید بر خودروسازان داخلی.این چینیها زمانی که ما پیکان تولید می کردیم گاری را تحت لیسانس تولید می کردند والان ما سمند و چهارصدو پنج جز آرزوهایمان است و ساینا و دنا خودروی لوکس کشور و پراید خودروی محبوب کشورمان وآنها این اتومبیلها را می سازندفقط باید گفت لعنت بر ایران خودرو و سایپا.تا کی باید کار کنیم و این آشغالهای ایرانی را بخریم و هزینه سفرهای اروپایی وپاداشهای چند صد میلیونی مدیران نالایق این دو خودرو ساز را بدهیم.
1396/12/15
دوستان اهل فن و با سوادم به جای اینکه با عجله بدویین بیاین کامنت بزارید با دقت بیشتر عکسارو مطالعه کنید...قدر ماشین ۱۱۰ اسب نیس...۱۱۰ کیلوواته...قدرت ایکس۵ ۱۴۷ و ایکس۷ ۱۷۴ اسبه...مرسی
1396/12/16
خود خودروبانک قدرت رو 110 اسب بخار و برای اون یکی هم 140 اسب بخار اعلام کرده هیچ اشاره ای هم به کیلووات نکرده!!! شما اگر انتقادی داری به خودروبانک برسون!
1396/12/15
تو سایتهای چینی تشریف ببرید متوجه میشید که این برند دامای در واقع یه برند جدا نیست این ماشینها چند ماه پیش توسط شرکت زوتی که یکی از ماشینهاش هم توسط سایپا مونتاژ میشه معرفی شده بودن فکر میکنم زوتی داره مثل بعضی از شرکتهای چینی یه برند لوکس ایجاد میکنه البته این ماشینها اصلا لوکس حساب نمیشن در مقابل برندهای که جیلی به نام link & co ایجاد کرد یا برند لوکس گریت وال
قیمت ماشین هم خیلی تخیلیه کی ماشین 174 اسبی چینی رو 200 میلیون میخره! نهایت 140 میارزه
1396/12/16
مدیونید فکر کنید از نمای داخل و بیرون رو از تیگوان اسکی رفتن!!!
1396/12/16
یک چینی تک دیفرانسیل دیگه، که فقط ادای برند های لوکس رو درآورده،
فراموش نکنیم در خودروی چینی بازار دست دوم نداریم و صاحب اول و آخر خودروی خود هستیم.
1396/12/16
کیفیتش به نظر خوب میاد ولی چنتا سوال برای آدم پیش میاد.
آیا خدمات پس از فروش خواهد داشت؟
به جای 200 میلیون دادن پای این ماشین که هیچکس توی دنیا نمیشناستش برید یه تویوتا کرولا 2015 کم کارکرد بگیرید150 تومن. که ده سال اول در کاپوت باز نمیشه.
حتی بین چینی ها لیفان 820 با موتور کمری که دردسر های توربو شارژ و خرابی های الکی رو نداره بهتره. قیمتش هم مناسب تره
1397/2/5
با سلام لطفا مقایسه درست بکنید این یک شاسی بلند سایز بزرگ هست کرولا پر فروشترین خودرو سال بوده ولی ربطی به هم ندارن دامای غریبه نیست از شرکت زوتیه خیلی وقته دارید سوار محصولات این شر کت بخصوص در فرودگاه ها میشید البته بعصی ها سدانشو به اسم آریو میشناسن . راستی از یه مدل فولکس کپی شده که هنوز به بازار نیومده . ان شاالله یا ارزش پولمون بالا بره که بتونیم محصولات با کیفیت رو بخریم یا خودرو سازی داخلی متحول بشه
1396/12/16
دوستان همه اینارو میگیم ولی به محض ثبت نام خیلیا تو صف میشن برا خریدش.بعدم کلی تعریف میکنن.چینم خوب دندونای ما ایرانیارو شمرده.هر اشغالیو راحت میندازه بهمون.
والا منکه موندم المان بااون ابهت و قدمتش تو تولید خودرو 5 یا 6 تا برند بیشتر نداره.این چینیا هر روز ی برند جدید میدن تو بازار........
1396/12/17
مملکت ما شده مرکز آزمون و تست جنسای چینی از خودرو گرفته تا کالا خونه و پوشاک و.... خوب بود خیر وبرکت نبود هم دیگه نمی فروشن... هرکی پول داد باخت... نمی دونم کسی که این ماشینا رو که وارد میکنه فکر خدمات و تامین قطعش رو می کنه... 200 میلیون پول بدی پای یه ماشینی که اسمش و فقط تو چندتا سایت داخلی خودرویی دیده شده و حتی اون شرکت تولید کننده یا سلیت نداره یا کلا فقط زبان چینی هست...اگر وسط جاده خراب بشه کی قطعه و تعمیراتش رو انجام میده... اصلا رزومه کاری یاران خودرو رو کی میدونه... نکنید تو رو خدا این کارا رو.... تو مملکت ما که اینقدر پول سخت و کم دست میاد و ماشین خریدن بعد خونه خریدن یکی از سخت ترین و گرانترین کارهای تو زندگی ما هست دوتا جنس خوب شناخته شده با قیمت مناسب وارد کنیم که زیر ساخت خدماتشون تو ایران هست مثل تویوتا و رنو... نه ماشین هندی و چینی و تایوانی که مثل عروسک فقط خوشکلن
1397/2/21
سلام دوستان تمام این بحث ها تا حدودی درسته ولی در نظر بگیرید به دلیل وجود سایه تحریم خیلی از سرمایه گذار های داخلی و خارجی جرات سرمایگذاری در ایران رو ندارن..!
به همین دلیل برای سرمایه گذار داخلی،راحتره که با کشور چین همکاری کنه ..که در صورت بازگشت تحریم هم بتونند به فعالیتشون ادامه بدهند این تا حدودی منطقیه....!
همیشه یکی از ارکان صنعت هر کشور بازوی سیاست خارجی اون کشور هست که باید بهترین شرایط رو برای رشد صنعت فراهم کنه...
ولی کاش دوستان سازنده داخلی هم به فکر می افتادند تکنولوژی رو به داخل کشور انتقال بدهند تا شاهد ضایع شدن حق چندین نسل نباشیم....
قضاوت با خودتون....
1396/12/17
این برند گمنام و چینی چرا از راه نیامده حرف X را جزو سری محصولاتش آورده ؟ این چینی ها تو کپی کاری اسم هم ید طولایی دارن !
1396/12/18
همه این ها به کنار عجب هنرمندان باحالی داریم که برای پول هرکاری میکنن. رونالدو راموس تام هاردی تو یک کلیپ تبلیغاتی بودن گفتن این محصول یک ماه استفاده کردیم بعد تبلیغ کردیم. این خودرو هنوز نیومده تست نشده و بدون اصلات رو با هیجان به تمام معنا دارن تبلیغ می کنند یعنی خاک....
1396/12/18
بادرود
از گردانندگان سایت خودرو بانک تقاضا دارم به جای تبلیغ برای محصولات ناشناس و تایید تلویحی قیمت آنها بیشتر به رزومه صاحبان نمایندگی های ایرانی و چگونگی پیدا شدن و
سوابق آنها بپردازیدو بعد از ان خودرو چینی را که دوسال تمام آقایان زباله دانی های چین
را گشته اند تا چیزی فراخور مصرف کننده بی پناه ایرانی بیابند,تبلیغ و سریعا رده بندی هم
مینمایید و هیچ اشاره ایی به سابقه قدمت مرغوبیت کالا نمی کنیدو سایت شده تبلیغات
کالای بنجل قالب کنندگان دلسوز مردم و کشور!
1396/12/19
عوض اینکه دویست بدم به این ماشین میرم النترا 2018میگیرم :/
1397/1/24
بخدا النترا قیافش به ۲۰۰میلیون نمی خوره از این ورم امکاناتش با این یکی نیست قدرت موتورشم پایینه
1396/12/19
x7قیمت آن خدمات بعد از فروش قطعات یدکی آن و نمایندگی در شهر مشهد
1396/12/19
دقت کردید پژمان بازغی از بقیه می پرسید اسم ماشین که اگر حدس بزنید ماشین مال خودتون بعد جلوی ماشین روی اسم ماشین پوشنده بودن و لی روی فرمون اسم ماشین بود و داخل ماشین نگاه می کردن بعد می گفتن ولوو ، لنجور ، بی ام و واقعا همگی سرکاریم. هنوز تو دروغ گفتن هم حرفه ای نشدیم تا برسیم به تولید خودرو حرفه ای
1396/12/20
اون قسمتی که فرمون رو نمایش میده میتونه تیکه ای از فیلم برداری باشه که بعدا در مونتاژ نهایی قرار گرفته باشه
لطفا تا از چیزی مطمئن نشدین به دیگران تهمت نزنین
1397/1/13
بله ایشون درست میگن
شما دقیقه 2:18 دقیقه رو نگاه کنید مارک ماشین دیده میشه
شاید از دستشون در رفته که مارکش رو edit بکنند
1397/1/26
رونمایی!!!!!! هم خنده داره هم گریه دار. چقد بدبختیم که فرش قرمز واسه زباله های چینی پهن می کنیم. کاش حداقل قیمت منصفانه ای داشتن. یه زمانی ایران کادیلاک و بیوک و شورلت مونتاژ می کرد گه هنوزم هم ارزشمند هستن.
1397/1/28
دیگه الان زمانی نیست که بگیم آشغال های چینی !!!! اگر اونا آشغالن پس ما چی داریم میسازیم؟
یه زمانی چین در تولید خودرو تازه وارد بود و ضعف های زیادی داشت و کیفیت نامطلوبی داشت ولی الان شاهد پیشرفت روز به روز چین هستیم و اراده کنن یه خودرو تولید می کنن ...
ما هیچ وقت نمیتونیم تولید کننده ی خودرو باشیم!!! مردم ما اونقدر با فهم و شعور هستن که اگه اعلام کنن از فردا تولید پراید متوقف میشه همین امروز هرکدوم میرن 10 تا پراید میخرن به قیمت هر کدوم 50 میلیون تومن
اگر متحد بشن و خودروی داخلی رو تحریم کنن به محض اینکه اعلام کنن وام 25 میلیون تومنیه خودرو میدن توی صف دریافت وام و خرید خودروی داخلی روزانه 15 تا کشته و 70 تا قطع عضو خواهیم داشت...
ما هیچ وقت پیشرفت اقتصادی نخواهیم داشت تا وقتی که خودمون رو اصلاح کنیم، تا وقتی که کیفیت رو بخوایم از تولید کنندمون، تا وقتی که به کم قانع نباشیم .
مردم ما فقط به فکر خودشونن ( اینو ازونجایی میشه فهمید که وقتی ماشینی که خریدیم گرون بشه خوشحال میشیم به جای اینکه ناراحت بشیم )
بله چین داره روز به روز پیشرفت میکنه و ما روز به روز پسرفت
و البته با توجه به موضوع باید گفت که تاجران و سرمایه داران مملکت ماهم ازونجایی که فقط به فکر منافع خودشونن خودروهایی رو از چین انتخاب می کنن و چند مرحله وارد میکنن و پیش فروش با صف های طولانی میکنن و یه پول هنگفتی هم به جیب می زنن و بعد از اون نه خدماتی و نه پشتیبانی ای در کار هست ... البته امیدوارم در این خودرو اینطور نباشه و شاهد مونتاژ خوبه اون و ارائه خدمات گسترده تو ایران هم باشیم
1397/1/31
درود بر همگی
باز هم اظهار تاسف برای خودروسازان وطنی
امروز جمعه ۳۱فروردین ۹۷خ آپادانا (خرمشهر) نبش نوبخت این اتومبیل رو یک ساعتی بررسی کردم البته بدون رانندگی.
از نظر سایز و جثه، از فولکس تیگوان بصورت محسوسی بزرگتر هست.
قیافه مخصوصا جلو، بطرز کاملا مشخص شبیه به به رنج رور و تیگوان هست.
اما آنچه که غافلگیرم کرد، کیفیت ساخت آن بود مشخصا داخل اتومبیل.. واقعا قابل تحسین بود....
کیفیت داشبورد، دوخت چرم های داشبورد و صندلی و درب بسیار خوب بود
فضای جاداری داره، صندوق عقب برقی و فضای بزرگ آن، سانروف بزرگ، وکیوم در و دنده برقی پیچشی که بصورت استوانه بود و زمان روشن شدن به بالا و زمان خاموش شدن به پایین میرفت.
ال سی دی ۱۰ اینچی مناسبی هم داره که در عین تعجب این اتومبیل دوربین ۳۶۰نداره!!
رینگ آلومینیوم ۱۹اینچی با لاستیک های ۲۳۵،سیستم صوتی با هشت بلندگو و یک ساب کوچک در صندوق، تمام شیشه ها مجهز به پاور و...
خیلی صادقانه عرض کنم، این اتومبیل در بازار ایران موفق خواهد بود بشرط رعایت نکته بسیار مهم خدمات پس از فروش!
موتور هم آرم میتسوبیشی داشت و بگفته مدیر فروش همان موتور asx هست ولی توربو
گیربکس ۶دنده اتریشی
در مجموع نکات مثبت زیادی داشت بشرح
زیبایی بصری
موتور قدرتمند
گشتاور مناسب ۲۵۰ نیوتنی
کیفیت ساخت، مخصوصا داخل،بسیار عالی
وکیوم در، صندوق برقی، هر دو صندلی جلو برقی و اپشنهای مناسب دیگر
نکات منفی
تردید در خدمات پس از فروش و چگونگی آن
نداشتن دوربین ۳۶۰وحافظه صندلی
نداشتن سنسور باز شدن صندوق عقب
وزن زیاد و دو دف نبودن (البته دو دف نبودن برای کسانی که اهل آف رود نیستند خیلی هم مهم نیست) و پشت آمپر هم میتوانست زیباتر باشد، بعنوان مثال صفحه دایره دور موتور خیلی کوچک است.
امیدوارم مطالبم برای دوستان مفید فایده باشد و همه هموطنان عزیز که لیاقت بهترین ها را دارند بتوانند در این اوضاع غم انگیز اقتصادی، بهترین اتومبیل ها را که حق همه خانواده های شریف ایرانی هست، سوار بشوند.
مخلص همگی
1397/2/2
از نظر من تو چيني ها فقط محصولات هاوال ارزش خريد دارن چون در بازار کاندا و استراليا و نيوزلند به فروش ميرسند و کيفيتي بالاتر از حتي بعضي از کره اي ها دارن
1397/2/5
جلو: رنج روور- فولکس واگن
عقب: فولکس واگن
فونت کمپانی: لامبورگینی
اسم مدل ماشین: بی ام و

یعنی با یه ماشین کل ماشینای مطرح جهانو صاحب میشی. ماشالله به چینیا اینجوری که اینا کپی میکنن ویندوز 10 هم نمیتونه کنه
1397/2/9
200 تومن بدم یه چینی گمنام سوار شم ؟؟؟ حاشا و کلا
با این پول تو خوزستان میرم یه مرسدس بنز کلاس E یا یه بی ام و اروندی میخرم .
1397/2/12
به نظر خودروی خوبی است‌،اما ما ایرانیا فکر میکنیم چیزی که چینی باشه اشغاله اما این گونه نیست.
1397/2/12
خیلی جالبه بدون اینکه حتی دانشی از خودرو داشته باشیم همینجوری میاییم نظر میدیم اخه دوستانی که فرمودید چین دندون مارو شمرده واقعا کافیه دیگه حداقل چین داره زحمت میکشه روز به روز پیشرفت کنی شمایی که میرین دنا پلاس رو با افتخار میخرین نظر ندید لطفا 200 تومن با این شرایط قیمت مناسبیه برای این ماشین حتما باید بگن بیایین مفتی میدیم بهتون خوشحال بشید همین دوستانی که میان نظر میدن به محض فروش این خودرو از در و دیوار نمایندگی میرن بالا یکم درست نظر بدیم خیلی خوبه واقعا اخه تا کی میخوایین مقایسه کنین بین چین و ژاپن جالبه بدونید که همین چین و کره دارن میزنن جلو از ژاپن حالا هی بیایید بگید این کشور و اون کشور
1397/2/27
باشما کاملا موافقم
همین کپی کردن هم هنر و تکنولوژی میخواهد که به علت حمایت دولت از خودرو سازهای داخلی هیچ وقت بهش نمی‌رسیم
الان محصولات دیگر همین برند زوتی که دامای را زده ببینید
مثلاً یکی ریگان خودرو به اسم کوپا T600s وارد کرده و محصولات جدید و بسیار بروز آنها را دنبال کنید مثل شاسی بلند Zotye SR9 که در واقع کپی پورشه کاین هست و سواری Zotye Z700
محصولات زوتی بسیار زیبا و قوی ظاهر شدند دو محصولی که توسط یاران خودرو وارد شده Domy X5 و x7 هم در مجموعه زوتی قرار دارد
1397/3/15
اقايان نخريد اينها را ، اينها ١٠ هزار دلار بيشتر نيستند ، چرا پول زبان بسته را پاي اين اهن پاره ها ميريزيد
1397/3/17
میدیدم روزی رو که خودروی چینی هم قیمت خودرو های لوکس اروپایی توی ایران فروش بره !
1397/6/12
الان مثلا چهره های خالی وودی اووردن ... بیچاره ملت ایران سرمایه دست کیا افتاده
1397/6/18
اونايم كه ثبت نام كردن با اغفال اين بازيگر هاي كلاش و زالو هنوز بهد پنج ماه نه به پول نه به ماشين هيچ كدوم نرسيدن
1397/6/27
آقا من این ماشینو چند روز پیش تو ولیعصر تبریز دیدم خداییش خیلی ظاهر با ابهت و خوشگلی داشت رنگ آبی مات . طراحیش طوریه که اگه یکی برای اولین بار ببینتش فک میکنه یه ماشین میلیاردیه . کپی جالبی رفته از فولوکس واگن اما بازم خیلی جالب بود .
1397/7/25
خیلی قشنگه از نزدیک درحد تویوتا جلوه داره
1400/11/2
سلام
کجا میشه x5 , x7 V رو دید؟