موضوعات داغ

اولین بررسی هیوندای سانتافه جدید در انگلستان

عکس مطلب اول
بازار SUVهای خانوادگی بزرگ سال های سال رشد کرده است و تجربه هیوندای در این بازار از بسیاری از خودروسازان دیگر بیشتر است.
هر نسل جدید از سانتافه یک جهش قابل توجه در طراحی و فناوری را تجربه کرده است و در مورد نسل جدید این خودرو نیز همین طور است و ظاهر آن مدرن تر شده است. کوتاهتر شدن اورهنگ ها (فاصله مرکز چرخ ها تا انتهایی ترین قسمت خودرو در جلو یا عقب) باعث شده است تا نمای کلی سانتافه جدید کم حجم تر به نظر برسد ولی ترکیب رنگ های بیشتر اندکی جذابیت آن را افزایش داده است. چراغ های گرد و دوقلوی جلو و جلوپنجره کرومی کوتاه و پهن آن مورد پسند همه افراد نیست اما در بعضی مدل ها می توان جلوپنجره را با رنگ سیاه مات انتخاب کرد.
داخل کابین سانتافه جدید نیز از نظر حس و ظاهر بهبود یافته است. با اینکه کابین این خودرو به هیچ وجه هیجان انگیز نیست ولی به اندازه کافی حس لوکس بودن را القا می کند که بتواند قیمت تریم لوکس این خودرو که حدود 40 هزار پوند پیش بینی می شود را توجیه کند. بیشتر قسمت های کابین از مواد نرم تشکیل شده است و برای کار کردن راحت با تجهیزات کابین به اندازه کافی دکمه و کلید وجود دارد.

نمای عقب هیوندای سانتافه جدید

نمای عقب هیوندای سانتافه جدید

تمرکز هیوندای در بهبود فناوری سانتافه جدید نیز مشخص است. صفحه پشت آمپر دیجیتال، صفحه نمایش هداپ، سیستم سرگرمی با صفحه نمایش 8 اینچی همراه با نرم افزارهای اپل کار پلی و اندروید اتو با اشتراک 7 ساله و قابلیت شارژ بی سیم تلفن همراه از فناوری های برجسته سانتافه جدید هستند.

کابین هیوندای سانتافه جدید

کابین هیوندای سانتافه جدید

از تجهیزات ایمنی فعال سانتافه جدید می توان به مواردی مانند سیستم جلوگیری از تصادف از جلو، سیستم حفظ خودرو در مسیر حرکت و سیستم اخطار نقاط کور اشاره کرد. یک سیستم جدید به نام Safe Exit Assist در سانتافه جدید وجود دارد که در صورت نزدیک شدن خودروهای دیگر از پشت به خودروی ساکن شما، درهای عقب را قفل و از خروج سرنشینان عقب جلوگیری می کند تا حادثه ناگواری رخ ندهد.
فاصله محوری سانتافه جدید 65 میلی متر افزایش یافته است که منجر به اضافه شدن ردیف سوم صندلی ها شده است که نسبت به صندلی های اشکودا کودیاک برای افراد بالغ در سفرهای کوتاه مناسب تر هستند. بقیه قسمت های کابین مانند قبل جادار است و فضاهای زیادی برای قرار دادن اشیا وجود دارند و ظرفیت حمل بار با خواباندن صندلی های ردیف سوم 625 لیتر است.
سانتافه با نسخه تقویت شده موتور 2.2 لیتری توربودیزل با قدرت 197 اسب بخار و گشتاور 436 نیوتن متر وارد بازار بریتانیا می شود. عرضه سانتافه با موتور 2.4 لیتری بنزینی نیز در دست بررسی است اما موتور قبلی برای این بازار مناسب تر است. سانتافه جدید با یک موتور 2.0 لیتری توربودیزل با قدرت 179 اسب بخار نیز عرضه می شود که مخصوص بازارهای غیر از بریتانیا است. گیربکس 8 دنده اتوماتیک جدید این خودرو تعویض دنده نرم و واکنش سریعی دارد.

هیوندای سانتافه جدید

هیوندای سانتافه جدید

مدل های 4 چرخ محرک سانتافه جدید از سیستم توزیع گشتاور جدیدی بهره می برند که باعث افزایش راندمان می شود و در عین حال سطح بالایی از چسبندگی را حفظ می کند. هنوز در مورد مصرف سوخت و آلایندگی این خودرو اطلاعاتی موجود نیست.
خودروهای دو دیفرانسیل هم کلاس سانتافه به ندرت تجربه رانندگی هیجان انگیزی دارند و سانتافه جدید نیز مانند آنهاست. این خودرو تعادل و پایداری خوبی دارد و فرمان آن از سفتی و دقت مناسبی برخوردار است و فرمان پذیری مطمئن و عکس العمل قابل پیش بینی دارد. سیستم تعلیق آن نسبت به نسل قبلی سفت تر شده است و به همین دلیل کنترل حرکات بدنه آن منظم تر است که البته سواری آن نیز خشک تر شده ولی به هیچ وجه نمی توان گفت ناراحت کننده است. سانتافه جدید از این نظر مشابه لندروور دیسکاوری اسپرت است.
عامل اصلی موفقیت سانتافه در بازار بریتانیا قیمت آن است. هیوندای پیش بینی می کند که حدود 4000 سانتافه در سال تولید کند که بخش عمده آنها مدل های لوکس سانتافه هستند. قیمت پیش بینی شده برای آنها در محدوده قیمت لندروور دیسکاوری اسپرت است و یک اشکودا کودیاک بسیار ارزان تر از مدل های لوکس سانتافه خواهد بود.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/19
ایشالا مسئولین بیشتر از سهم خودشون از این ماشین برندارن که یه وقت دعوا نشه
سازمان استانداردو که دیدی جدیدا لوس شده 🙍
1396/12/19
واقعا کارشون حرف نداره ، دمشون گرم
1396/12/20
ظاهر خودرو به محصولات سیتروئن شبیه شده . پیش بینی من اینه که این مدل در ایران موفقیتی را به دست نخواهد آورد و در مجموع موجب کاهش سودآوری هیوندای خواهد شد.
همان اشتباهی که در مورد سوناتا 2011 اتفاق افتاد در اینجا تکرار شده و موجب از دست دادن سهم بازار بیشتری برای هیوندای خواهد شد مگر اینکه تولید نسل کنونی 2017 هم ادامه پیدا کنه ...
1396/12/22
این هیوندای خیلی حقه باز، داشبوردشا دقیقا از فیات tipo که جز پرفروش ترین ماشین های اروپا و مونتاژ ترکیه است ، کپی کرده ، میتونید با سرچ فیات تیپو ، این شباهت بی نهایت را در بخش دریچه کولر ها و مونیتور ماشین ببینید
1396/12/24
شباهت در دریچه کولر خخخخخخخخ