موضوعات داغ

با سریع ترین شاسی بلندهای جهان آشنا شوید - بخش دوم

عکس مطلب اول
وقتی اولین SUV در سال 1935 وارد بازار شد هدف از تولید آن این بود که یک خودروی جان سخت و کاربردی باشد. خودروی دیفرانسیل عقب شورولت Carryall Suburban جزو اولین نمونه های SUV بود. تمام SUVهایی که بعد از آن تولید شدند برگرفته از خودروهای تجاری و نظامی جنگ جهانی دوم مانند جیپ و لندروور بودند.
زمانی هنگام خرید یک SUV باید با این واقعیت کنار می آمدید که حداکثر سرعت خودروی شما به سختی از 100 کیلومتر در ساعت فراتر می رود و حتی رانندگی با همین سرعت پایین با این خودروها منجر به رفتارهای غیرقابل پیش بینی از خودرو می شد. اما با گذشت زمان این مشکلات از بین رفته است. دیگر گذشت آن زمانی که خودروهای شاسی بلند فقط یک وسیله حمل و نقل از نقطه A به نقطه B یا تنها وسیله ای برای عبور از مسیرهای ناهموار محسوب می شدند.
امروز SUVها تبدیل به خودروهای لوکس و کاربردی شده اند و همه چیز آنها مانند قدرت، سرعت و عملکرد تکامل یافته است. جدیدترین SUVها و کراس اوورها سریعتر از مدل های قبلی خود هستند. بعضی از آنها بر اساس پلتفرم خودروهای سدان و استیشن ساخته شده اند و به همین دلیل شتاب بالا و هندلینگ خوبی دارند. بسیاری از SUVهای امروزی مجهز به موتورهای پرقدرت توربوشارژ هستند و در کنار استفاده های مفید روزمره، عملکرد شگفت انگیزی ارائه می دهند. بعضی از آنها حتی می توانند در زمینه قابلیت های دینامیکی خودروهای اسپرت کوپه را به چالش بکشند! البته سریعتر بودن SUVهای امروزی نسبت به قدیم به این معنا نیست که قابلیت های آفرودی آنها مانند سابق نیست بلکه از این نظر هم پیشرفت قابل توجهی داشته اند. به عنوان مثال مرسدس G63 AMG 6x6 در عین حال که شتاب و سرعت قابل توجهی دارد، یک آفرودر قدرتمند نیز هست. البته در این مقاله هدف ما معرفی سریعترین شاسی بلندهای جهان است و به قابلیت آفرودی این خودروها کاری نداریم.
در بخش اول این مقاله 5 شاسی بلند سریع را معرفی کردیم و در این بخش 5 مدل دیگر را معرفی می کنیم.

6 – جیپ گرند چروکی SRT
جیپ گرند چروکی SRT

جیپ گرند چروکی SRT

قیمت مدل پایه: 67.395 دلار
قدرت: 475 اسب بخار
حداکثر سرعت: 257 کیلومتر در ساعت
شتاب 0 تا 96.5 کیلومتر: 4.3 ثانیه
جیپ گرند چروکی مخصوص افرادی است که دنبال یک SUV سریع هستند ولی قصد ندارند برای رسیدن به آن مبلغ 6 رقمی پرداخت کنند! موتور این خودرو 8 سیلندر 6.4 لیتر Hemi است و مجهز به سیستم انتقال قدرت 4 چرخ محرک و گیربکس 8 دنده اتوماتیک است. مجموعه ای از ترمزهای غول پیکر برمبو وظیفه متوقف کردن این SUV سریع را به عهده دارند و می توانند در مسافتی به طول 49 متر سرعت آن را از 112 کیلومتر به صفر برسانند. سیستم سرگرمی با پخش DVD در صندلی عقب، پکیج مخصوص یدک کشی و سانروف با دو شیشه مجزا از امکانات محبوب این خودرو هستند.

7 – لندروور رنجروور اسپرت
لندروور رنجروور اسپرت

لندروور رنجروور اسپرت

قیمت مدل پایه: 82.050 دلار
قدرت: 518 اسب بخار
حداکثر سرعت: 209 کیلومتر در ساعت (محدود شده)
شتاب 0 تا 96.5 کیلومتر: 5.0 ثانیه
این خودرو قطعا شناخته شده ترین SUV لندروور است. رنجروور اسپرت از یک موتور V8 سوپرشارژ با حجم 5.0 لیتر با قدرت 518 اسب بخار و گشتاور 625 نیوتن متر نیرو می گیرد. داخل این خودرو تماما از چرم است و مجهز به سیستم کروز کنترل تطبیقی و سیستم چهار چرخ محرک قابل تنظیم است. گفته می شود رنجروور اسپرت جزو SUVهایی با بهترین هندلینگ است که مخصوص استفاده آفرودی طراحی شده است. با این حال با وجود تمام مزایایی که دارد سریعترین SUV نیست.

8 – پورشه ماکان توربو
پورشه ماکان توربو

پورشه ماکان توربو

قیمت مدل پایه: 77.200 دلار
قدرت: 400 اسب بخار
حداکثر سرعت: 263 کیلومتر در ساعت (محدود شده)
شتاب 0 تا 96.5 کیلومتر: 4.4 ثانیه
پورشه ماکان برادر کوچکتر کاین است و مجهز به یک موتور 6 سیلندر توئین توربو و یک گیربکس 7 دنده دو کلاجه است. ماکان توربو یک خودروی دو دیفرانسیل با فضای داخلی فراوان است که می تواند به راحتی 5 نفر را در خود جای دهد. با این حال پورشه به این فکر افتاد که ماکان توربو می تواند بهتر و سریعتر از این هم باشد. به همین دلیل ماکان پرفورمنس پکیج را با قیمت 87.700 دلار معرفی کرد که قدرت آن 440 اسب بخار و گشتاور آن 600 نیوتن متر است. شتاب 0 تا 96.5 کیلومتر این مدل 4.2 ثانیه است.

9 – مرسدس G63 AMG
مرسدس G63 AMG

مرسدس G63 AMG

قیمت مدل پایه: 142.800 دلار
قدرت: 563 اسب بخار
حداکثر سرعت: 280 کیلومتر در ساعت (محدود شده)
شتاب 0 تا 96.5 کیلومتر: 5.3 ثانیه
G63 AMG یکی از گران ترین SUVهای مرسدس است و با توجه به اینکه مجهز به موتور دست ساز (مونتاژ با دست) V8 توربوشارژ 5.5 لیتری است یکی از سریعترین مدل های مرسدس نیز هست. با اینکه طراحی این خودرو به دهه 70 میلادی بر می گردد هنوز هم یکی از محبوب ترین طرح های مرسدس است. این خودرو مجهز به گیربکس 7 دنده اتوماتیک و سیستم انتقال قدرت 4 چرخ محرک است. کلاس G ابتدا برای استفاده نظامی طراحی شد و به همین دلیل یکی از توانمندترین آفرودرهای جهان است. اگر زیاد به موتور V8 علاقه ندارید AMG به فکر شما بوده است. با پرداخت 222.700 دلار می توانید صاحب یک G65 AMG با موتور 12 سیلندر با قدرت 621 اسب بخار شوید! البته G65 خیلی سریعتر از G63 نیست.

10 – مرسدس GLE63 S 4Matic پلاس
مرسدس GLE63 S 4Matic پلاس

مرسدس GLE63 S 4Matic پلاس

قیمت مدل پایه: 109.700 دلار
قدرت: 577 اسب بخار
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت (محدود شده)
شتاب 0 تا 96.5 کیلومتر: 4.1 ثانیه
GLE63 جزو سوپر SUVهای AMG محسوب می شود. کلاس GLE AMG جایگزین کلاس مشهور ML AMG شد. این خودرو که حدود 110 هزار دلار قیمت دارد مجهز به موتور V8 توئین توربو 5.5 لیتری است که SUVهای سریع مرسدس را به سطح کاملا متفاوتی می رساند. با اینکه این خودرو به اندازه مدل کوچکتر خود سریع نیست ولی با موتور V8 با حجم بیشتر خشن تر به نظر می رسد و موضع یک SUV تهاجمی را دارد. از امکانات برجسته این خودرو می توان به ضربه گیرهای تطبیقی، سیستم تعلیق بادی اسپرت AMG، قابلیت انتخاب حالت های مختلف رانندگی، گیربکس 7 دنده اتوماتیک با تعویض دنده سریع و سیستم ترمز AMG با عملکرد بالا اشاره کرد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/14
داداش بنتلی بنتایگا دومین اس یو وی سریع هستش کو؟؟؟اوروس هم که اوله نیست