موضوعات داغ

کم مصرف ترین خودروهای غیرهیبریدی/ الکتریکی، بخش دوم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در بخش قبل به این موضوع پرداختیم که برای داشتن یک اتومبیل کم مصرف، نیاز دارید تا خودروی هیبریدی خریداری کنید و یا برای اینکه نیازی به سوخت‌های فسیلی نداشته باشید، می‌توانید یک اتومبیل کاملا الکتریکی خریداری کنید که در چند سال گذشته پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته‌اند و محدوده حرکت آنان به مرز قابل قبولی رسیده است، اما همانطور که می‌دانید، خرید ماشین‌های هیبریدی و یا الکتریکی نیاز به پرداخت هزینه بالاتری خواهد داشت، این درحالیست که خودروهای استاندارد بنزینی هم وجود دارند که با پرداخت هزینه کمتر از ماشین‌های هیبریدی و یا الکتریکی، می‌توانند مصرف سوخت پایین برای کارکرد 100 کیلومتر خود داشته باشند که در ادامه لیست قبلی، امروز قصد داریم 5 خودروی کم مصرف را در بازار ایالات متحده آمریکا مورد بررسی قرار دهیم.

5- تویوتا یاریس iA
در بین 5 خودروی کم مصرف بنزینی، در جایگاه پنجم به خودروی کوچک و مقرون به صرفه "تویوتا یاریس iA" خواهیم رسید که طبق ادعای شرکت خودروسازی تویوتا، می‌تواند برای کارکرد شهری خود مصرف سوخت 7.35 لیتری و همچنین برای کارکرد خود در بزرگراه، مصرف سوخت 5.8 لیتری داشته باشد که با ترکیب این دو، مصرف سوخت حدودا 6.5 لیتر برای کارکرد 100 کیلومتر اتومبیل به صورت ترکیبی بدست می‌آید، این درحالیست که برای داشتن یکی از مدل‌های پایه تویوتا یاریس iA ، تنها نیاز به پرداخت هزینه 16 هزار و 845 دلاری خواهید داشت.

تویوتا یاریس iA

تویوتا یاریس iA


4- هیوندای النترا
النترا، اتومبیل جذاب و پرفروش کمپانی خودروسازی هیوندای با پیشرانه چهار سیلندر 1.4 لیتری توربوشارژر هم در لیست کم مصرف‌ترین خودروهای بنزینی دیده می‌شود که برای کارکرد 100 کیلومتر خود در مسیرهای شهری، مصرف سوخت 7.3 لیتری دارد و برای کارکرد خود در مسیرهای بیرون از شهر، مصرف سوخت 5.8 لیتری عنوان شده است که به صورت ترکیبی، به رقم قابل توجه 6.5 لیتر خواهد رسید. در ادامه گفتنی است که برای خرید این اتومبیل در مدل‌های پایه خود، مشتریان نیاز دارند که قیمت 17 هزار و 835 دلاری پرداخت کنند.

هیوندای النترا

هیوندای النترا


3- هوندا سیویک
با خرید هوندا سیویک با پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر، می‌توانید کم مصرف‌ترین نسخه را خریداری کنید که در کارکرد شهری خود مصرف سوخت 7.3 لیتری خواهد داشت، این درحالیست که مصرف سوخت اتومبیل در مسیرهای خارج از جاده به عدد 5.6 لیتر رسیده و باعث می‌شود تا مصرف سوخت ترکیبی اتومبیل در کارکرد 100 کیلومتر، به چیزی حدود 6.4 لیتر برسد. علاوه بر این مشتریان می‌توانند هوندا سیویک را با پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر خریداری کنند که مصرف سوخت شهری آن حدود 7.5 لیتر بوده و در مسیرهای خارج از شهر می‌تواند مصرف سوخت 5.8 لیتر داشته باشد که باز هم یک پیشرانه کم مصرف و مقرون به صرفه محسوب می‌شود.

هوندا سیویک

هوندا سیویک


2- هوندا فیت
تا به اینجای کار همه خودروهای آسیایی بودند و در جایگاه دوم لیست هم به یک خودروی ژاپنی دیگر از خانواده هوندا خواهیم رسید که در بازار آمریکا به عنوان یکی از کم مصرف‌ترین خودروهای بنزینی معرفی شده است. خودروی هاچ بک "هوندا فیت" با پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر خود می‌تواند مصرف سوخت 7.1 لیتری در شهر و همچنین مصرف سوخت 5.8 لیتری در بزرگراه داشته باشد که به صورت ترکیبی، مصرف سوخت 6.4 لیتری بدست آمده است. در ادامه گفتنی است که برای داشتن مدل‌های پایه اتومبیل در بازار آمریکا، نیاز به پرداخت قیمت 17 هزار و 80 دلار خواهید داشت.

هوندا فیت

هوندا فیت


1- میتسوبیشی میراژ
در آخر لیست هم به خودروی هاچ بک "میتسوبیشی میراژ" با قیمت پایه 14 هزار و 260 دلار خواهیم رسید که در لیست کم مصرف‌ترین خودروهای غیر هیبریدی/ الکتریکی، به عنوان کم مصرف‌ترین اتومبیل بنزینی معرفی شده است که با سود جستن از یک پیشرانه سه سیلندر 1.2 لیتری با جعبه دنده اتوماتیک CVT، می‌تواند مصرف سوخت ترکیبی 5.8 لیتری داشته باشد که از مصرف شهری 6.3 لیتر و همچنین مصرف سوخت 5.4 لیتری در بزرگراه بدست آمده است.

میتسوبیشی میراژ

میتسوبیشی میراژ

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد