موضوعات داغ

افزودن دو توربوی دیگر به هنسی ونوم F5 برای دستیابی به سرعت حدود 430 کیلومتر در ساعت

عکس مطلب اول
هنسی ونوم F5 هفته گذشته در نمایشگاه ژنو رونمایی شد. در حالی که مدیرعامل شرکت هنسی کنار F5 ایستاده بود این ابرخودروی 1600 اسبی در کنار بعضی از نزدیکترین رقبای خود به نمایش گذاشته شد، رقبایی مانند بوگاتی و کونیخ زگ. با اینکه در نمایشگاه SEMA اطلاعات زیادی درباره این خودرو مشخص شد، در نمایشگاه ژنو جان هنسی (مدیر عامل هنسی) جزئیات جدید و مهمی درباره این خودرو فاش کرد.
هنسی در مصاحبه ای با سایت Top Gear گفت که ونوم F5 از یک موتور V8 توئین توربو کاملا سفارشی با حجم 8.0 لیتر برخوردار خواهد شد. جالب تر اینکه امکان نصب دو توربوی دیگر نیز در این خودرو وجود دارد تا تعداد توربوهای آن به 4 عدد برسد. قدرت این موتور هنوز همان رقم 1600 اسب بخار است که هنگام معرفی آن اعلام شد و احتمالا می تواند این خودرو را به حداکثر سرعت 428 کیلومتر در ساعت برساند. این شرکت هنوز در نبرد برای کسب رکورد سرعت است.

هنسی ونوم F5

هنسی ونوم F5


هنسی ونوم F5

هنسی ونوم F5

جان هنسی در مصاحبه ای گفت:
« اکنون کونیخ زگ در جایگاه اول قرار دارد. البته بوگاتی نیز ساکت نخواهد نشست و این دو خودروساز دوباره وارد رقابت با هم می شوند. اما من فکر می کنم هنگامی که جدال آنها به محدوده سرعت 450 کیلومتر در ساعت برسد و حدودا زمانی که جنگ و دعوای آنها فروکش کند، ما وارد میدان می شویم. »
اما با وجود این همه سرعت، هنسی باز هم می خواهد ونوم F5 خودروی راحتی باشد. او این چنین ادامه داد:
« ما قصد داریم خودرویی بسازیم که هنگام رانندگی در خارج از پیست بسیار راحت باشد و در عین حال عملکرد شگفت انگیزی در خط مستقیم داشته باشد. »
فقط 24 دستگاه از این خودرو در کارخانه هنسی ساخته خواهد شد و قیمت هر کدام از آنها رقم هنگفت 1.6 میلیون دلار است که با امکانات اضافی قیمت آنها به راحتی از مرز 2 میلیون دلار نیز فراتر می رود. خریداران احتمالی این خودرو باید درخواست خود برای خرید این خودرو را ثبت کنند و قبل از تحویل خودرو جان هنسی باید شخصا درخواست آنها را تایید کند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/28
سالهاست رقابت بین خودروسازها رو دنبال میکنم
داشتم فکر میکردم مثلا این هنسی بیشترین سرعت رو بره . خب؟ که چی؟ چی قراره بشه
مثلا رسیدن به سرعت ۵۰۰ کیلومتر چه دردی از جهان مداوا میکنه. چه سودی به مردم جهان میرسونه
سرعت بیشتر یعنی مصرف سوخت بیشتر . آلایندگی بیشتر . صرف هزینه بیشتر . تخریب محیط زیست
یعنی عاقلانه س بخاطر جاه طلبی عده ای خاص اینهمه ضرر به عوام برسه؟
تا کجا قراره حس قدرت طلبی بعضی افراد به زندگی بقیه انسانها زیان وارد کنه