موضوعات داغ

بی ام و خودروی بدون پدال و فرمان توسعه نخواهد داد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
با توسعه سیستم‌های رانندگی خودکار، شرکت‌های بزرگ خودروسازی به دنبال حذف پدال و غربیلک فرمان از داخل کابین هستند تا راننده بدون اینکه به خود زحمت دهد، همانند سایر سرنشینان داخل خودرو نشسته و از یک نقطه به نقطه دیگر شهر سفر کند. با این وجود، شرکت خودروسازی BMW یک نظر کاملا متفاوت داشته و در صورت رسیدن تکنولوژی خودران به سطوح بالا و امکان حذف غربیلک فرمان و پدال‌های اتومبیل، هیچ یک از محصولات خود را بدون پدال و یا غربیلک فرمان تولید نخواهد کرد.
سخنگوی شرکت خودروسازی BMW در نمایشگاه بین المللی ژنو اعلام کرد: محصولات نسل بعدی بی.ام.و همچنان "راننده محور" باقی خواهند ماند. کلید موفقیت ما در آینده این است که ما باید رانندگی را یک موضوع کاملا فردی در نظر بگیریم و این راننده است که باید تصمیم بگیرد چگونه رانندگی کند. پس در این صورت اگر BMW یک اتومبیل خودران تولید کند، همچنان با غربیلک فرمان و یا پدال‌های گاز و ترمز خواهد بود تا انتخاب نحوه رانندگی برعهده راننده باشد.

بی ام و ویژن 100

بی ام و ویژن 100


وی در ادامه افزود: ما هیچگونه خودروی جدیدی در حال توسعه نداریم که بدون غربیلک فرمان و یا پدال‌های گاز و ترمز باشد. به عنوان مثال خودروی کانسپت "ویژن 100" که به عنوان یک چشم انداز و خودروهای نسل بعد BMW معرفی شده است، به همراه پدال و غربیلک فرمان بوده است، هرچند اگر سطوح بالای سیستم‌های مستقل از راننده دریافت کند. پیام کلیدی ویژن 100 این است که همچنان محصولات BMW دارای فرمان هستند و همیشه همراه با غربیلک فرمان باقی خواهند ماند تا انتخاب آن برعهده راننده باشد که نحوه رانندگی و استفاده از اتومبیل خود را انتخاب کند.
باوجود رویکرد تحسین برانگیز BMW، بسیاری از شرکت‌های بزرگ خودروسازی چشم انداز متفاوتی دارند. به عنوان مثال کمپانی خودروسازی جنرال موتورز که در ماه‌های گذشته اعلام کرد به دنبال یک اتومبیل خودران بدون غربیلک فرمان و پدال است. در نمایشگاه ژنو امسال هم شرکت خودروسازی فولکس واگن خودروی جدید I.D. Vizzion را بدون پدال و غربیلک فرمان رونمایی کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد