موضوعات داغ

برندهایی که مشتریان را فراری می دهند؛ بهترین و بدترین خودروسازان جهان در زمینه وفاداری مشتریان

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
مرسدس بنز ممکن است با ارزش‌ترین برند خودروسازی باشد، اما مشتریان آن چندان وفادار نیستند! طبق گزارش‌های اخیر موسسه "Edmunds Trade-In Loyalty Report" که طی سال‌های 2007 تا 2017 میلادی بیش از 13.9 میلیون وسیله نقلیه مختلف را مورد بررسی قرار داده، به این نتیجه رسیده است که مشتریان بیشتر از همه به شرکت‌های خودروساز ژاپنی و محصولات آن وفادار هستند.
باتوجه به جدول و نمودارهای ارائه شده از سوی این موسسه تحقیقاتی، می‌توان دید که 3 شرکت خودروسازی بزرگ "تویوتا"، "سوبارو" و "هوندا" دارای بیشترین میزان وفاداری در بین مشتریان خود هستند و برای تکمیل لیست 5 گانه خود، می‌توان اشاره داشت که دو شرکت خودروسازی "رم" و "شورلت" هر دو با 54 درصد میزان وفاداری، به ترتیب در جایگاه چهارم و پنجم لیست برترین‌ها قرار می‌گیرند.
در نقطه مقابل، برندهای خودروسازی با کمترین میزان وفاداری مشتریان دیده می‌شود که از انتهای جدول، می‌توان به ترتیب شرکت‌های خودروسازی "کرایسلر"، "اسمارت"، "دوج"، "میتسوبیشی" و همچنین شرکت خودروسازی "فیات" را معرفی کرد که دارای کمترین میزان وفاداری مشتریان در بازار آمریکا هستند که جزییات آن به شرح زیر است.

برندهای خودروسازی با درصد وفاداری مشتریان

برندهای خودروسازی با درصد وفاداری مشتریان


علاوه بر این، یک لیست مربوط به برندهای لوکس بازار منتشر شده است که در جایگاه اول تا پنجم، برندهای خودروسازی "لکسوس"، "آئودی"، "لندروور"، "مرسدس بنز" و همچنین شرکت خودروسازی "پورشه" دیده می‌شود که دارای بیشترین میزان وفاداری در بین مشتریان هستند، اما در مقابل سه برند خودروسازی لوکس "اینفینیتی"، "جگوار" و "ولوو"، کمترین درصد ممکن را در سال 2017 میلادی بدست آورده‌اند که می‌توانید جزییات آن را در جدول زیر شاهد باشید.

برندهای خودروسازی با درصد وفاداری مشتریان

برندهای خودروسازی با درصد وفاداری مشتریان

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/22
سلام بر همگی . ببینید ، جدولی هست که از خریداران یا فروشندگان پرسیده می شود حاضر ای دوباره از همین برند بخرید یا نه . اما این جداول نیست . این بحثی است در فروش خودرو ، که به دلایل تعویض توسط فروشندگان پرداخته است . اتفاقا" اگر درصدی پایین باشد مثل جگیوار یا ولوو ، نشان می دهد به حدی از مدلشان که دارند راضی و خشنود اند یا اوضاع پولی شون رو به راه نیست که راضی نیستند با نو اش عوض کنند . بخصوص که در بقیه دنیا ماشین دست دو سال به سال ارزان تر می شود و خریدار دلیلی ندارد ماشینی که 5 سال پیش 100 هزار دلار خریده است الان بفروشد 30 هزار دلار برود دوباره اتاق جدید همان را بخرد 100 هزار دلار . نویسنده مقاله جدول وفاداری -که این دو تا نیستند- را با جدول درصد ماشین هایی که برای تبدیل به احسن از همان برند به همان برند فروخته می شوند مخلوط نموده اند . خود بنده حاضر نیستم ولوو مدل2014 خود را با 2018 عوض کنم . راضی ام و سوار ام و پول هم ندارم . اما بسیار به ولوو وفادار ام . خواهشمند ام به سرفصل هر جدول دقت شود و تفسیر من غیر حق به آمار سنجاق نگردد .
1396/12/23
جمله‌ی آخرتون جالب بود (سنجاق نگردد)😉
1396/12/23
جناب شریفیان شما تعویض نمیکنی چون توی ایران تنوع و انتخاب زیادی نداری و از این مهمتر کسی از شما بر اساس مقدار الایندگی خودروتون عوارض نمیگیره
توی بقیه دنیا افت قیمت خودرو زیاد چون خودرو با تکنولوژی قدیمی الایندگی بیشتری داره و مالکش عوارض خیلی بیشتری باید بده
1396/12/23
باید به عقل ادمایی که شرکتا رو اینجوری میسنجن باید شک کرد چونکه ضعیف ترین آی کیو هم میدونه مشتریان برندای لوکس مثله بنز ثروتمندان هستن که افراد ثروتمند همه تنوع طلب هستن نه اینکه مثه یه ادم معمولی یا فقیر فقط یه ماشین از یه برند تو پارکینگش باشه تابلوه که یه ثروتمنده تجربه تکراری رو نمیپسنده و نمیاد دوباره از همون برند یکی دیگه بخره و دنباله تجربه های جدیده !! اما ادمای عادی و فقیر جامعه وقتی یه برندی کم خرجی مثه تویوتا که کرولا و ماشینای اقتصادی تولید میکنه یا نیسان که ارزونترین سدان امریکا رو تولید میکنه ماشین خریدن و با دخل و خرجشون جور بوده و راضی بودن نمیان با سرمایه شون روی برندای جدید ریسک کنن از قدیم گفتن سری که درد نمیکنه دستمال نمیبندن و به همون برند وافادار میمونن تا اینکه یه پولی از هوا بیاد و ثروتمند بشن تا بعدش بنز و پورشه بخرن !! نمیدونم چرا مردم چیزای به سادگی رو نمیفهمن؟!! که باعث میشه همش از خودم سوال کنم من زیادی باهوشم یا مردم زیادی خنگن؟؟
1396/12/23
شک نکن مردم همه خنگن و تو یه دونه برف خاصی که با بقیه دونه برفا فرق داری. تو اینجا داری حیف میشی بخدا
1396/12/23
دم سلطان میتسو گرم ، جاپنی اصیل که همیشه میدرخشه خخخخخخخخخ
1396/12/23
به به بازم تویوتا و لکسوس 😍 ب ام و که عالیه 😍 بنز ام که هر روز بدتر از دیروز😂😂😂ض