موضوعات داغ

محصولات تویوتا، کمترین تولید کننده آلایندگی در سال 2017

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در این چند سال اخیر، قانون‌های سختی در قاره اروپا تعریف شده است تا میزان آلایندگی اتومبیل‌ها کاهش پیدا کند. در این زمینه شرکت‌های بزرگ خودروسازی پیشرفت‌های بسیار چشمگیری داشته‌اند و محصولات خود را با آلایندگی و مصرف سوخت بسیار پایین تولید می‌کنند. پس باتوجه به این موضوع، تبدیل شدن به پاک‌ترین شرکت خودروسازی در قاره اروپا می‌تواند بسیار دشوار باشد، اما تویوتا از قاره دیگر، موفق شده در سال 2017 میلادی به عنوان پاک‌ترین شرکت خودروسازی در قاره اروپا لقب گرفته و محصولات آن دارای کمترین آلایندگی ممکن باشند که در ادامه جزییات آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
باتوجه به جدول ارائه شده از سوی موسسه "JATO"، حدود 20 شرکت بزرگ خودروسازی مورد بررسی قرار گرفته‌اند که محصولات آنان در بازار اروپا عرضه شده و یا به عنوان یک خودروساز اروپایی به کار خود ادامه می‌دهند که در جایگاه اول، شرکت خودروسازی تویوتا با میزان تولید 101.2 گرم گازهای آلاینده برای هر کیلومتر دیده می‌شود که نسبت به سال گذشته میلادی حدود 2.7 گرم آلایندگی کمتری دارد.
در جایگاه دوم، شرکت خودروسازی پژو دیده می‌شود که محمصولات آن نسبت به سال 2016 میلادی حدود 2.7 گرم آلایندگی بیشتری تولید می‌کنند و همین موضوع باعث شده تا جایگاه نخست خود را از دست داده و حالا در جایگاه دوم لیست قرار گیرد و بعد از آن شریک اصلی پژو، یعنی سیتروئن در جایگاه سوم دیده می‌شود.
شرکت‌های خودروساز مطرح این لیست، می‌تواند شرکت خودروسازی "رنو" در جایگاه چهارم، شرکت خودروسازی "فولکس واگن" در جایگاه یازدهم، شرکت خودروسازی "کیا" در جایگاه دوازدهم و همچنین شرکت خودروسازی "هیوندای" در جایگاه پانزدهم باشد که در لیست 20 شرکت خودروسازی بزرگ با کمترین میزان آلایندگی قرار گرفته‌اند که جزییات بیشتر آن به شرح زیر است.

خودروسازان فعال در اروپا با کمترین میزان آلایندگی

خودروسازان فعال در اروپا با کمترین میزان آلایندگی


نکته جالب در رابطه با این لیست، قرارگیری "مزدا" در جایگاه آخر لیست خواهد بود که دلیل اصلی آن می‌تواند متکی بودن این شرکت بر روی پیشرانه‌های درون سوز کم مصرف باشد، این درحالیست که موسسه JATO محصولات مختلف شرکت‌های خودروسازی را مورد بررسی قرار داده است تا به چنین نتیجه‌ای برسد و شرکت خودروسازی مزدا با راه اندازی سیستم‌های محرک هیبریدی و پلاگین هیبریدی بر روی محصولات خود، بدون شک می‌تواند جایگاه بسیار بهتری در لیست مذکور داشته باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد