موضوعات داغ

مراقب فیلترهای غیر اصلی بی ام و باشید

عکس نویسنده
حسین ریاحی
نویسنده
عکس مطلب اول
اتومبیل های بی ام و حساسیت بالایی به کیفیت روغن دارند. یکی از دلایل این امر تعداد بالای بخش هایی است که در موتور بی ام و با روغن سروکار دارند، بخش هایی همانند سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ ها (VANOS)، سیستم لیفت متغیر سوپاپ ها(ولوترونیک)، زنجیر تایم و سفت کن آن، تایپیت های هیدرولیکی سوپاپ ها، سنسور فشار روغن و ... هستند. بنابراین با توجه به آنچه گفته شد کوچکترین افت فشار روغن در موتور می تواند مشکلات بزرگی را ایجاد کند که با توجه به این که با یک خودروی آلمانی پریمیوم سر و کار داریم هزینه ی خرابی ها نیز پایین نخواهد بود.
در همین رابطه لازم است تا مالکان خودروهای بی ام و (به خصوص مدل های جدید این خودروساز که به موتورهای توربو مجهز هستند) حتما توجه داشته باشند که از فیلتر اصلی بی ام و در هنگام تعویض روغن استفاده کنند.
در تصویر زیر دو فیلتر را که یکی اصلی و دیگری غیر اصلی است در کنار یکدیگر مشاهده می کنید.

فیلتر روغن غیر اصلی سمت راست-فیلتر اصلی سمت چپ

فیلتر روغن غیر اصلی سمت راست-فیلتر اصلی سمت چپ

همانطور که می بینید ظاهر فیلتر غیر اصلی نیز تفاوت هایی با فیلتر اصلی دارد و فیلتر غیر اصلی شروع به خراب شدن کرده است و در حال متلاشی شدن است.
در تصویر دیگری که در ادامه می بینید فیلتر غیر اصلی بر اثر کارکرد کاملا متلاشی شده است و این اتفاق در حالی افتاده است که فیلتر درون هوزینگ فیلتر قرار داشته است.

فیلتر روغن غیر اصلی

فیلتر روغن غیر اصلی

بهتر است مالکان بی ام و همواره خودروی خود را حتی برای تعویض روغن و سرویس های ساده نیز به دست افرادی که آشنایی کامل و سابقه ی کار روی برندهای آلمانی را دارند بسپارند چون ریسک آسیب دیدن خودرو بالاتر از محصولاتی همچون تویوتا و یا نیسان و حتی محصولات کیا هیوندای است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/28
شما ب ام و رو بده، من قول میدم مراقب فیلترهای غیر اصلیش باشم