موضوعات داغ

داستان مجوز نمایندگی رسمی بی ام و در ایران چیست؟

عکس مطلب اول
روز گذشته خبری در شبكه های اجتماعی منتشر شد مبنی بر دریافت مجوز نمایندگی خودروهای بی ام دبلیو توسط شركت تسلا موتور قشم.
در گواهی نامه مركز اصناف و تجارت كه برای این شركت صادر شده است اشاره شده كه طرف ایرانی مجوز نمایندگی خود را از شركت Bmw autohause mohrning دریافت كرده است ! نامی عجیب كه با وجود داشتن اسم BMW در ابتدای جمله شباهتی با نام BMW group یا شركت مادر بی ام دبلیو در مونیخ ندارد . اگر به بررسی نام و سابقه این شركت در آلمان بپردازید متوجه می شوید كهautohaus mohring نام یك تعمیرگاه مجاز كوچك بی ام دبلیو در شهری بسیار كوچك در نزدیكی هانوفر آلمان است!
یعنی تسلا موتور قشم نمایندگی خود را از یك عاملیت خدمات بعد از فروش كوچك بی ام دبلیو در شهری بسیار كوچك در آلمان، یعنی Herzberg am Harz، كسب كرده است.
سوالی كه اینجا مطرح می شود سیاست دوگانه مركز اصناف و تجارت برای اخذ مجوز نمایندگی برندهای خارجی خودرو است در حالی كه طبق مصوبات و آیین نامه های اجرایی وزارت صنعت این مركز تاكید زیادی بر روی داشتن مجوز نمایندگی از شركت مادر یا هاب منطقه ای شركت مادر دارد و آن را پیش شرط اصلی اخذ مجوز نمایندگی فروش و خدمات یك برند خارجی در ایران می داند، اما در مواردی همانند مورد فوق بدون درنظر گرفتن پیش شرط مذكور تنها با ارائه یك مجوز از یك نمایندگی كوچك در یك شهر دور افتاده یا مواردی دیگر مجوز از نمایندگی در یك كشور كوچك اقدام به دادن مجوز نمایندگی در ایران می كند !؟
همچنین مشخص نیست آیا طرف خارجی بعنوان یک عاملیت خدمات بی ام دبلیو اختیار و ظرفیت اعطای نمایندگی آنهم به كشوری هزاران كیلومتر دورتر در خاورمیانه را داشته است یا خیر ؟
آیا مدارک ارایه شده به مركز اصناف معتبر است یا همانند موارد مسبوع به سابقه مانند مورد آئودی و سئات بعدا مجوز این نمایندگی های جدید تاسیس از سوی مركز اصناف لغو خواهد شد ؟
مشخص نیست اینگونه سیاست های دوگانه مركز اصناف و تجارت در دادن مجوز نمایندگی برندهای خارجی خودرو مانند مورد اخیر ریشه در چه مسائلی دارد و تا چه زمانی باید شاهد بی قانونی ها و رویه های متفاوت در اعطای مجوز نمایندگی خودرو های خارجی باشیم .

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/28
مملکت مثل یک غنیمت جنگی شده و این جماعت مثل قوم مغولی که فقط میخوان غارتش کنن... متاسفانه این اخلاق به خود مردم ایران هم تسری پیدا کرده و همه شدیم مشتی موجود بی رحم و کلاهبردار که فقط به فکر منافع لحظه ای خودمون هستیم
1396/12/28
همه چی شده پارتی بازی و رانت و سوء استفاده و ... . تنفر برانگیزه
1396/12/28
آقا هومن فکر نکنم یه نفر توایران باشه که نظری غیراز نظر شما داشته باشه
1397/1/2
مورد اول اینکه مملکت متاسفانه شده کلاه برداری و قالتاق بازی از همه بدتر بی قانونی خود ساخته که جامعه هم بدون تعارف از آن لذت می برد سر تا پای کشور گرفته مورد دوم و بدتر از همه چهل سال تحریم های بین اللملی باعث عدم شفافیت در تجارت خارجی با کمپانی ها غربی شده و این مشکل پا برجا خواهد بود تا مقامات کشور یک فکر اساسی در ارتباط با روابط دوستانه با دنیای غرب بگیرند.برجام و اینا مشکلات حل نمیکند بلکه شاید بدتر هم بکند مثل شرایط پا در هوای الان باید نگاهمان به دنیا عوض کرد مخصوصا دنیای غرب
1397/5/6
واضحه که کلاهبرداریه.
اصلا نمایندگی خدمات پس از فروش که خق اعطای نمایندگی نداره!
فکر کردن کسی نمیفهمه این اسم از کجا اومده و کلمه BMW همه رو گول میزنه