موضوعات داغ

مذاکره تویوتا با اوبر برای رسیدن به سیستم های خودران

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
باتوجه به اقدام کمپانی "اوبر" در فروش فناوری‌های خودمختار و سیستم‌های مستقل از راننده خود به سایر شرکت‌ها، کمپانی خودروسازی تویوتا در نظر دارد تا سیستم مربوطه را خریداری کرده و بر روی وسایل نقلیه خود مورد استفاده قرار دهد تا محصولاتی بهتر و پیشرفته‌تر داشته باشد.
این گزارش از سوی منابع رسمی خبری منتشر نشده است، اما منابع غیر رسمی مدعی هستند که شرکت خودروسازی تویوتا در حال مذاکره با کمپانی "اوبر" است تا به سیستم‌های مستقل از راننده این شرکت دسترسی داشته باشد. طبق گفته‌ها، تجهیزات خودران "اوبر" بر روی یکی از خودروهای کوچک تویوتا نصب خواهد شد تا عملکرد آن مورد بررسی قرار گیرد. هرچند در هفته جاری، دارا خسروشاهی به عنوان مدیر فعلی کمپانی "اوبر" با مدیران کمپانی خودروسازی تویوتا ملاقات کرده است.
از طرفی دیگر، وبسایت "اتو نیوز" مدعی است که شرکت خودروسازی تویوتا در حال حاضر به دنبال مشارکت "اوبر" در زمینه رانندگی و توسعه سیستم‌های پیشرفته مستقل از راننده است که در صورت همکاری مشترک، برنامه‌های کمپانی خودروسازی تویوتا برای رسیدن به سیستم‌های رانندگی خودران سرعت بیشتری خواهد داشت.
در پایان ناگفته نماند که شرکت "اوبر" در حال رقابت سنگین با پروژه "Waymo" گوگل است و در همین رابطه، همکاری خود را با شرکت‌های خودروسازی بیشتر کرده است. در حال حاضر شرکت اوبر در حال آزمایش یک کامیون خودران در ایالت "آریزونا" است و از طرفی دیگر با دو کمپانی خودروسازی "ولوو" و "دایملر" همکاری می‌کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد