موضوعات داغ

کوپه ی قدرتمند ژاپنی آماده ی حمله به غربی ها

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
لکسوس مشخصات و جزییات قیمتی مدل 2018 خودروی کوپه‌ی RC را اعلام کرد. از مهم ترین تفاوت های این خودرو با مدل سال قبل باید به سیستم چندرسانه ای جدید و اضافه شدن سامانه های کمکی رانندگی به این خودرو اشاره کرد.
سیستم چندرسانه ای لکسوس RC که قبلا دارای نمایشگر 7 اینچی بود حالا ابعاد نمایشگر آن افزایش پیدا کرده است و به 10.3 اینچ رسیده است. همچنین ابعاد تاچ پد این خودرو نیز در مقایسه با قبل افزایش پیدا کرده است.
سیستم های ایمنی جدید این خودرو نیز شامل سیستم تشخیص عابر پیاده، سیستم ترمز اضطراری خودکار، نوربالای هوشمند و سیستم رادار بین خطوط هستند.
مدل هشت سیلندر لکسوس RC همچنین به یک سامانه ی مدیریت قدرت جدید با نام Driver Start Control مجهز شده است که می تواند میزان گشتاور انتقالی به چرخ ها را کنترل کند تا خودرو در شتاب گیری ها عملکردی نرم و روان داشته باشد. همچنین حالت رانندگی ویژه ای نیز به حالت های رانندگی این خودرو اضافه شده است که راننده می تواند تنظیمات مد نظر خود را روی موتور، گیربکس، شاسی و سیستم تهویه انجام دهد.

لکسوس RC

لکسوس RC

یک رنگ زرد جدید که در تصاویر مشاهده می کنید هم به رنگ های این خودرو اضافه شده است که پیش از این این رنگ را تنها در مدل بزرگتر لکسوس یعنی LC دیده بودیم. رینگ های بزرگ 20 اینچی لکسوس نیز حالا به رنگ های مات نیز قابل سفارش هستند.
مدل RC F کربن نیز یکی از مدل های این خودرو است که در مدل سال قبل به کاپوت فیبر کربنی مجهز بود اما در مدل 2018 تنها سقف، تزیینات داخلی و باله‌ی عقب این مدل از فیبر کربن هستند.
یکی تغییر هم در کد بندی های این خودرو اتفاق افتاده است و آن این است که ضعیف ترین مدل آن که با کد RC200t شناخته می شد حالا با کد RC300 عرضه خواهد شد و از قوای فنی مشابه با لکسوس IS و NX یرخوردار است. مدل RC350 هم که به موتور شش سیلندر 3.5 لیتری مجهز است در مدل 2018 خود 3.2 درصد مصرف سوخت کمتری دارد.

لکسوس RC

لکسوس RC

مدل RC350 به سیستم سوخت رسانی D-4S مجهز است که در این سیستم برای هر سیلندر دو انژکتور تعبیه شده است. با وجود چنین سیستمی حالا مدل RC350 به صورت ترکیبی در هر 100 کیلومتر تنها 9.1 لیتر بنزین مصرف می کند.
قدرت خروجی این مدل نیز تغییر جزیی کرده است به طوری که قدرت آن به 311 اسب بخار و گشتاور آن به 380 نیوتن متر رسیده است که این اعداد 1.6 اسب بخار و 2 نیوتن متر بیشتر از مدل سال قبل هستند. تمامی نسخه های لکسوس RC به صورت استاندارد به یک گیربکس 8 دنده ی اتوماتیک مجهز هستند.

لکسوس RC

لکسوس RC

همانند گذشته مدل های RC300 و RC350 در سه تیپ لاکچری، F اسپرت و اسپرت لاکچری به بازار عرضه خواهند شد. تیپ پایه که لاکچری نام داد دارای امکاناتی همچون چراغ های اصلی و نورافکن LED، تودوزی چرمی، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، صندلی های جلوی برقی، تنظیم برقی فرمان، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم رهیاب ماهواره ای، دوربین دید عقب و سنسورهای پارک جلو و عقب است.
نسخه های F اسپرت علاوه بر امکانات ذکر شده دارای رینگ های آلیاژی بزرگ تر، سیستم صوتی مارک لوینسون، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم هشدار خودروی پشت سری، کلید هوشمند و سنسور باران است.
فول ترین تیپ نیز مدل اسپرت لاکچری است که به رینگ های 19 اینچی، تودوزی چرمی و سانروف برقی مجهز است.

لکسوس RC

لکسوس RC

قیمت مدل های 2018 لکسوس RC در مقایسه با سال قبل کمی افزایش پیدا کرده است اما مدل RC F کربن کاهش قیمتی در حدود 6248 دلار را تجربه کرده است که البته این کاهش قیمت به خاطر حذف شدن کاپوت فیبر کربنی است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد