موضوعات داغ

عدم استقبال از پاسات، خط تولید این خودرو در آمریکا را تعطیل کرد

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
در حالی که فولکس واگن پاسات پرفروش‌ترین خودروی کلاس D در قاره اروپا است اما خریداران آمریکایی چدان روی خوشی به این خودرو نشان ندادند و پاسات فروش خوبی در آمریکا ندارد. همین مورد سبب شده تا فولکس‌واگن اقدام به تعطیل کردن خط تولید این خودرو به مدت دو هفته کند. این توقف تولید سبب خواهد شد که خریداران آمریکایی فولکس‌واگن همچنان نتوانند مدل جدید این خودرو را که بر اساس پلتفرم MQB ساخته شده است خریداری کنند. همچنین مدل پاسات جی تی که به تازگی به بازار عرضه شده است نیز با وجود این توقف تولید فعلا به بازار آمریکا راه پیدا نخواهد کرد.
بر اساس اطلاعاتی که سخنگوی فولکس واگن کیت کینگ در اختیار رسانه‌ها قرار داده است. کارخانه فولکس واگن از 26 ماه مارس تا 2 یا 5 آپریل تعطیل خواهد بود. البته این تعطیلی تنها به خط تولید مدل پاسات محدود می‌شود و این کارخانه همچنان به تولید خودروی شاسی بلند 7 نفره اطلس ادامه خواهد داد. ضمن اینکه که همچنان برنامه های آموزشی کارکنان در این کارخانه برقرار خواهند بود اما مشخص نیست که فولکس واگن برنامه‌ای برای 3 هزار و 450 نفر از کارکنان این کارخانه خواهد داشت یا نه.

فولکس واگن پاسات

فولکس واگن پاسات

فولکس واگن در ماه فوریه سال جاری موفق شد تنها 3036 دستگاه خودروی پاسات تولید شده در این کارخانه را به فروش برساند که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته 50 درصد فروش کمتری به حساب می آید. این در حالی است که این کارخانه 4766 دستگاه از مدل اطلس را به فروش رسانده است که 10 درصد بیشتر از ماه جولای است. مدل جدید تیگوان نیز توانسته در ماه گذشته فروش 7486 دستگاهی را تجربه کنند که موفقیت خوبی برای این خودرو به شمار می‌رود.
فولکس واگن برنامه دارد تا مدل جدید پاسات را برای سال 2019 وارد بازار آمریکا کند که این خودرو بر اساس پلتفرم MQB جدید ساخته خواهد شد. تولید این خودرو بخشی از برنامه طولانی مدت فولکس واگن برای سال 2025 است که فولکس‌واگن بنا دارد تا آن سال تعداد محصولات خود را به بیش از 50 مدل برساند. همچنین این خودروساز برنامه دارد تا سال 2020 هر سال از یک مدل جدید رونمایی کند که تقریباً همگی آنها روی پلتفرم جدید MQB ساخته خواهند شد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/1/3
حالا همین تو ایران کلی بازار داره چرا؟ انقد بازار اینجا رو با ممنوعیت و تعرفه و تحریم بستن که هرچی بیاد ملت استقبال میکنن بخصوص که آلمانی باشه
1397/1/3
در آمریکا متقلب را سر جایش می نشانند ولی در ایران برایش انحصار گرایی می کنند.
1397/1/4
عوضش دارن میفرستند ایران خودم داره فروش میره،!!