موضوعات داغ

امضای منصوری بر روی سطح آب

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
اگر به خاطر داشته باشید، ماه گذشته در رابطه با شرکت تیونینگ براباس صحبت کردیم که بجای کار همیشگی خود به سراغ تقویت و ویرایش یک قایق تندرو با اِلمان‌های لوکس رفته بود تا از دیگر شرکت‌های بزرگ خودروسازی عقب نماند و همانند بوگاتی، استون مارتین، لامبورگینی، پژو، لکسوس، تویوتا و... یک وسیله نقلیه دریایی به نام خود داشته باشد. اما براباس تنها شرکت تیونینگ نخواهد بود که به سراغ طراحی و ساخت یک وسیله نقلیه دریایی رفته است، بلکه شرکت تیونینگ "منصوری" هم برای پیوستن به این گروه بزرگ، یک وسیله نقلیه متفاوت دریایی آماده کرده است.

Black Marlin

Black Marlin


پروژه دریایی منصوری که در واقع یک جت اسکی است، تحت عنوان "Black Marlin" معرفی شده و برمبنای جت اسکی "Sea-Doo RXT-X 260 RS" توسعه پیدا کرده است که در طول خود دارای ابعاد 3.54 متری بوده، عرض آن حدود 1.22 متر است و همچنین برای تغذیه پیشرانه قدرتمند این جت اسکی، از مخزن سوخت بزرگ 60 لیتری استفاده شده است تا بدون مشکل نیازهای کاربر خود را برآورده کند.
صحبت از پیشرانه این جت اسکی شد، لازم به ذکر است که شرکت تیونینگ منصوری دانش فنی مهندسان خود را در صنعت خودروسازی فاکتور گرفته و بر روی این جت اسکی زیبا و جذاب بکار گرفته است تا خروجی قدرت پیشرانه "روتاکس" این جت اسکی، به چیزی حدود 550 اسب بخار افزایش پیدا کند که قطعا یک عملکرد فوق العاده به نمایش خواهد گذاشت، هرچند این پیشرانه در مرحله آزمایش نهایی خود قرار گرفته و هنوز تایید نهایی برای استفاده دریافت نکرده است.

Black Marlin

Black Marlin


متاسفانه اطلاعاتی در رابطه با عملکرد و حداکثر سرعت این جت اسکی ارائه نشده است، اما در خصوص ویژگی‌های ظاهری این جت اسکی می‌توان گفت که ظاهر آن به شدت تقویت شده و از روکش‌های چرم مصنوعی دست ساز و مقاوم در برابر آب دریا و همچنین از قطعات فیبرکربنی متعدد در ساخت بدنه این جت اسکی استفاده شده است که در مجموع باعث شده وزن کلی این جت اسکی حدود 10 کیلوگرم کاهش پیدا کند که در کنار قدرت 550 اسب بخاری موتور آن، یک عملکرد فوق العاده به نمایش خواهد گذاشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد