موضوعات داغ

فراخوان تویوتا برای مشکل موتوری عجیب کمری

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در روزهای گذشته، کمپانی خودروسازی تویوتا یک فراخوان در ایالات متحده آمریکا صادر کرده است که شامل مدل‌های جدید "تویوتا کمری" و عموما مدل‌های 2018 می‌شود که تمامی آنان با یک مشکل عجیب و غیرمعمول روبرو هستند که ممکن است به قطعات متحرک و حیاتی پیشرانه صدماتی وارد کنند و یا در شرایطی بدتر، پیشرانه را از کار بیاندازد که در ادامه جزییات آن را بیشتر مورد بررسی قرار خواهیم داد.
طبق ادعای شرکت خودروسازی تویوتا، مشکل اصلی مدل‌های جدید 2018 تویوتا کمری مربوط به "پیستون‌های موتور" خواهد بود که اندکی بزرگ‌تر از قطر تعیین شده خود ساخته شده‌اند و ممکن است که صدماتی به دیگر قطعات اتومبیل وارد کرده و یا در مجموع پیشرانه محرک اتومبیل را از کار بیاندازد. شرکت خودروسازی تویوتا دلیل این مشکل را "خطای مونتاژ" اعلام کرده است که در برخی مواقع باعث تولید صدای غیرطبیعی و یا خروج دود از اگزوز می‌شود. علاوه بر این، رانندگان چراغ‌ها و پیام‌های هشدار دهنده برای چک کردن پیشرانه اتومبیل دریافت خواهند کرد و در شرایط بحرانی، ممکن است حین رانندگی پیشرانه محرک اتومبیل از کار افتاده و کنترل اتومبیل را برای راننده سخت کند و منجر به تصادف شود.

تویوتا کمری

تویوتا کمری


براساس اعلام شرکت خودروسازی تویوتا، حدود 1730 دستگاه خودروی تویوتا کمری در مدل‌های 2018 شامل این فراخوان می‌شوند که تمامی مالکان از طریق ایمیل تا اواخر ماه "می" مطلع خواهند شد تا به نمایندگی‌های مجاز این شرکت خودروسازی در سراسر ایالات متحده آمریکا مراجعه کنند.
برای رفع این مشکل، تکنسین‌های کمپانی خودروسازی تویوتا کدهای تولید پیستون را مورد بررسی قرار می‌دهند و در صورت وجود پیستون‌های معیوب در پیشرانه، بدون هزینه مشتری به طور کامل پیشرانه محرک اتومبیل خارج شده و با یک موتور کاملا جدید تعویض می‌شود که از پیستون‌های سالم سود می‌برد.
در پایان بد نیست بدانید که نسل هشتم تویوتا کمری در مدل‌های مختلف بنزینی و هیبریدی از اواسط سال 2017 میلادی وارد بازار شده و با حداقل قیمت 23 هزار و 495 دلاری و حداکثر قیمت 34 هزار و 950 دلار به مشتریان عرضه می‌شود.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/1/11
من نمی‌دونم چرا برخی از ماشین های ژاپنی اینقدر بیریخت و زشتن تو اون عکس دوم تویوتا کمری با اون یورش خ بی ای زشته
1397/1/11
بازم دمشون گرم تعويض مي كنن نه تعمير
1397/1/11
صنعت خودروسازی ژاپن کجا و خودروهای آلمانی و ایتالیایی . این فراخوانهای فنی ، برخلاف فراخوانهای محیط زیستی و مصرف سوختی و ... ، به ندرت در ماشینهای اروپایی خوب ، مثل آلمانی و ایتالیایی دیده میشه .
ژاپنیها به اروپا و آمریکا نمیرسن توی ماشینها . همونجور که کره ایها به ژاپن نمیرسن . و چینیها هنوز تا کره ایها فاصله دارن .
ماشینهای ایرانی هم دارن تلاش میکنن شاید چند دهه دیگه به ماشینهای هند و بورکینافاسو برسن !!!!!
1397/1/12
دغل واگن که با اون تقلب بزرگش گند خودرو سازی رو در آورد کد تکراری آئودی برای فرار از مالیات و تقلب دیزل بی ام و و کمک بوش یه فورد برا تقلب دیزل که مادر خودرو سازی رو به اعزا نشونده چه خوبن آلمانها تو لیست جی دی پاور هم همیشه ته لیستن از لحاظ کیفیت و از لحاظ استهلاک صدر جدول خوش باش
1397/1/11
جل الخالق . همچین ایرادی خیلی عجیبه اونم تو کمری که اینقدر کیفیت بالایی داره
1397/1/11
واقعا باعث تعجبه اگه چيني ها اينكار رو كرده بودن هم قابل قبول نبود واي بحال ژاپوني اونم سفارش يو اس!!!!
1397/1/12
بابا کمری تا سال ها ایراد نداره این حتما دروغ 13هست ( کیفیت فقط ژاپن ) خخخخخخخ
1397/1/13
نمکدان آدمیزاد که اشرف مخلوقاته مشکل براش پیش میاد چه بره یک تیکه آهن. این همه سال محصولات مختلف تولید کرد بدون ایراد حالا یک بار ایراد داشتبه باشه مشکلی نیست. همین که یک کمری 2007 تو بدترین شرایط جاده و آب و هوایی فقط بنزین میخواد و سواریش مثل خودروی لوکس اروپایی نرمه نشانگر کیفیت این کمپانی آسیایی هست
1397/1/12
سال 2018 شده ! هنوز فراخوان میزنه . :))