موضوعات داغ

جگوار قویترین شاسی بلند خود با 550 اسب بخار قدرت را معرفی می کند

عکس مطلب اول
با توجه به رشد سریع بازار SUVهای اسپرت، قطعا معرفی یک نسخه اسپرت از جگوار F-Pace پیش بینی می شد. اما رشد SUVهای اسپرت در این بازار چیزی از هیجان F-Pace SVR با موتور V8 سوپرشارژ کم نمی کند. این خودرو از موتور فراگیر جگوار با 550 اسب بخار قدرت، شاسی ارتقا یافته و ظاهر تهاجمی بهره می برد و به این ترتیب به نظر می رسد جذاب ترین مدل F-Pace در برابر رقبایی مانند مرسدس GLC63 AMG و آلفارومئو استلویو کوادریفوگلیو خوب ظاهر شود.
احتمالا نصب این موتور V8 در F-Pace کار دشواری نبوده است زیرا بلوک این موتور با بلوک موتور 3.0 لیتری V6 سوپرشارژ مربوط به مدل F-Pace S که 380 اسب بخار قدرت دارد مشترک است. قدرت و گشتاور این موتور همانند F-Type R معادل 550 اسب بخار و 680 نیوتن متر است و مجهز به سیستم اگزوز فعال با 4 لوله اگزوز است که مانند F-Type صدای شگفت انگیزی تولید می کند. سیستم 4 چرخ محرک و گیربکس 8 دنده اتوماتیک جزو امکانات استاندارد این خودرو هستند. شتاب 0 تا 60 مایل و حداکثر سرعت F-Pace SVR طبق اعلام جگوار 4.1 ثانیه و 283 کیلومتر در ساعت است.
اصلاحاتی که در شاسی مدل استاندارد F-Pace صورت گرفته شامل فنرهای سفت تر در جلو و عقب، تنظیم متفاوت ضربه گیرهای تطبیقی و دیسک ترمزهای بزرگتر با قطر 15.5 اینچ در جلو و 15.6 اینچ در عقب است. F-Pace SVR با رینگ های 21 و 22 اینچی قابل سفارش است و فارغ از انتخاب نوع رینگ، پهنای تایرهای آن در جلو 265 میلی متر و در عقب 295 میلی متر است. دستکاری هایی که در نرم افزار سیستم 4 چرخ محرک این خودرو صورت گرفته باعث شده تا بتواند با دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی و سیستم توزیع متغیر گشتاور بر اساس اعمال نیروی ترمز سازگاری داشته باشد.

جگوار F-Pace SVR

جگوار F-Pace SVR


جگوار F-Pace SVR

جگوار F-Pace SVR

طبق گفته جگوار ورودی های هوای بزرگتر و دریچه های هوای اضافی در قسمت جلوی F-Pace SVR کاربردی هستند و باعث بهبود آیرودینامیک و راندمان سیستم خنک کننده این خودرو شده اند. تایرهای پهن تر، گلگیرهای متفاوت و کیت بدنه، ظاهر این خودرو را عضلانی تر جلوه می دهند در حالی که یک اسپویلر، 4 لوله اگزوز و تعدادی دریچه های هوای اضافی نمای عقب آن را متمایز می سازند.

کابین جگوار F-Pace SVR

کابین جگوار F-Pace SVR

از تغییرات برجسته داخل کابین می توان به صندلی های اسپرت در جلو و عقب، استفاده از نشان SVR در سرتاسر کابین، اهرم تعویض دنده در کنسول برگرفته از F-Type و شیفترهای آلومینیومی در دو طرف غربیلک فرمان اشاره کرد.

نیم رخ عقب جگوار F-Pace SVR

نیم رخ عقب جگوار F-Pace SVR

همانطور که انتظار می رود قیمت مدل SVR با اختلاف قابل توجهی بیشتر از مدل S است؛ قیمت مدل پایه آن از 80.985 دلار شروع می شود که حدود 20 هزار دلار گرانتر از مدل S است. فروش جگوار F-Pace SVR از تابستان امسال آغاز می شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد