موضوعات داغ

معرفی تویوتا کرولا هاچ بک در نمایشگاه نیویورک + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
هفته‌های گذشته در نمایشگاه بین المللی ژنو سوئیس، شرکت خودروسازی تویوتا از خودروی نسل جدید "تویوتا آئوریس" با تغییرات اساسی رونمایی کرد که جزییات آن در خودروبانک مورد بررسی قرار گرفت، اما حالا در نمایشگاه بین المللی نیویورک آمریکا که از روزهای گذشته کار خود را آغاز کرده است، شرکت خودروسازی تویوتا یک خودروی هاچ بک جدید و بزرگ‌تر از خودروی آئوریس رونمایی کرده است و آن هم خودروی جدید "تویوتا کرولا" خواهد بود که در فرم هاچ بک ساخته شده و در معرض دید عموم قرار گرفته است.

تویوتا کرولا هاچ بک

تویوتا کرولا هاچ بک


شاید اطلاع داشته باشید که در سال گذشته میلادی، شرکت خودروسازی تویوتا یک نسخه هاچ بک از کرولا تحت عنوان "iM" معرفی کرد و با نام‌های دیگر Scion iM نیز به مشتریان عرضه شد، اما حالا طراحان تویوتا بار دیگر کاغذ و قلم به دست گرفته و یک خودروی هاچ بک کاملا جدید برمبنای "تویوتا کرولا" آماده کرده است که در واقع همان خودروی تویوتا آئوریس برای بازارهای اروپایی خواهد بود، اما با این تفاوت که طول کلی اتومبیل حدود 38 میلی متر افزایش داشته و به 4368 میلی متر رسیده است، عرض کلی اتومبیل با افزایش 30 میلی متری همراه بوده و به چیزی حدود 1790 میلی متر رسیده، ارتفاع اتومبیل حدود 25 میلی متر کاهش یافته و به 1437 میلی متر رسیده است و همچنین در پایان این بخش به فاصله بین دو محور اتومبیل خواهیم رسید که حدود 2639 میلی متر تعیین شده است.

تویوتا کرولا هاچ بک

تویوتا کرولا هاچ بک


درست همانند نسل جدید تویوتا آئوریس، خودروی هاچ بک تویوتا کرولا هم برمبنای پلتفرم جهانی TNGA ساخته شده است که پیش از این شاهد تولید محصولاتی همچون تویوتا پریوس نسل جدید، کمری، آوالون، تویوتا C-HR و یا حتی نسل جدید تویوتا RAV4 برمبنای این پلتفرم هستیم که در روزهای گذشته جزییات آن توسط خودروبانک مورد بررسی قرار گرفت.
ماه گذشته در نمایشگاه بین المللی ژنو سوئیس، برادر اروپایی تویوتا کرولا یعنی "تویوتا آئوریس" کاملا خجالتی بر روی غرفه تویوتا حاضر شد و با سیاه کردن پنجره‌های اتومبیل، جزییات کابین آن از دید مخاطبان مخفی شد، تا اینکه بلاخره با معرفی خودروی هاچ بک تویوتا کرولا در نمایشگاه نیویورک امسال، شاهد نمایش کابین کرولا و جزییات طراحی آن هستیم که معادل آن بر روی خودروی تویوتا آئوریس هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت که از ویژگی‌های جالب آن می‌توان به طراحی مینیمالیستی کنسول مرکزی و نصب یک صفحه نمایشگر بزرگ در قسمت بالای کنسول اشاره داشت.

تویوتا کرولا هاچ بک

تویوتا کرولا هاچ بک


مهم‌تر از همه، موتور جدید بنزینی 2 لیتری خواهد بود که جایگزین موتور قدیمی 1.8 لیتری شده است. موتور تزریق مستقیم تویوتا کرولا هاچ بک نسبت به موتور نسخه "iM" کوچک‌تر و سبک‌تر بوده و می‌تواند سطح ارتعاش پایین‌تر و صدای کمتری داشته باشد که نتیجه آن یک رانندگی آرام و سواری پویا خواهد بود. متاسفانه شرکت خودروسازی تویوتا اطلاعاتی در رابطه با عملکرد این پیشرانه ارائه نکرده است، اما می‌دانیم قوی‌تر از موتور 1.8 لیتری سابق با خروجی قدرت 137 اسب بخاری و گشتاور 170 نیوتن متری خواهد بود، هرچند شرکت خودروسازی تویوتا اعلام کرده است که پیشرانه محرک این خودرو با جعبه دنده 6 سرعته دستی و یا جعبه دنده اتوماتیک CVT به مشتریان عرضه خواهد شد.
به عنوان تجهیزات استاندارد، خودروی هاچ بک تویوتا کرولا در ایالات متحده آمریکا به همراه نسل دوم سیستم‌های ایمنی تویوتا از تابستان سال جاری فروخته خواهد شد که شامل سیستم هشدار خروج از جاده و حفظ اتومبیل بین خطوط، سیستم نوربالای اتوماتیک، سیستم هشدار برخورد از جلو و سیستم تشخیص عابرپیاده به همراه ترمز خودکار، 7 کیسه هوای ایمنی در قسمت‌های مختلف کابین و دوربین دید عقب می‌شود.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/1/12
خیلی شبیه لکسس سی تی 200 شده میشه گفت تقریبا همونه !! پس بگو چرا تویوتا تولید سی تی 200 رو متوقف کرد چونکه طراحی های برند تویوتا خوب نیست تولید بعضی لکسس ها رو متوقف و طرحشو به برند تویوتا منتقل میکنه و طراح های کمپانیشو بعلاوه طرح های جدیدش رو رو کمپانی لکسس متمرکز کرده و و بودجه بخش طراحی رو سرمایه گذاری کرده روی شاخه لوکسش اینجوری برند تویوتا رقیب لکسس نخواهد شد چه در بخش در طراحی چه در بخش اپشن ولی همچنان تویوتا بعنوان یه ماشین اقتصادی و مطمن و کم خرج وسوسه انگیز خواهد بود برای قشر کم درامد و این سیاست این کمپانیه
در کل خیلی زیبا و جمع و جور از اب در اومده و مطمنن فروش بالایی در اروپا کسب میکنه با توجه به علاقه اروپایی ها به ماشین کوچک و مطمن و زیبا و در عین حال کارایی بالا
1397/1/13
همچنان تویوتا بعنوان یه ماشین اقتصادی هست ولی نه در ایران!!
1397/1/12
چقدر خوشکل تر شده
امیدوارم بیاد ایران
1397/1/12
بیاد هم قیمتش میشه 200 میلیون ک بنظرم خرید جولیتا منطقی تره با اینکه قدیمی تره!
1397/1/12
یک کم شبیه رنو مگان هاچ بک شده . ولی اون خیلی بهتره
1397/1/12
سلام.
لطفا اولا لیست خودروهای آینده بازار رو به روز کنین.
تو شعبه کلار آباد ایرتویا یاریس نیو دیده شده.
بعد هم فکر می کنم یکی‌ از رسالت های سایت های خودرویی به نام مثل خودروبانک پیگیری چرایی عدم ارائه خودروهایی مثل آئوریس؛ کرولا و... که توی کشور بازار خوبی داره، از شرکت های وارد کننده (کم توقع و قانع) باشه نه فقط تبلیغ و سخنگویی و تعریف های بازاریابانه از موجودی شرکت ها....
1397/1/12
عقبش شبیه مزدا 3 نیو نیست؟
1397/1/13
کثافت چی ساخته