موضوعات داغ

آتش سوزی و مرگ راننده؛ نتیجه تصادف تسلا X در حالت اتوپایلوت

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
همانطور که اطلاع دارید، محصولات تسلا آغازگر یک انقلاب بزرگ در صنعت خودروسازی هستند و ایمنی آنان با استفاده از سیستم "اتوپایلوت" و سنسورهای مختلف، باعث شده است تا ایمنی محصولات این شرکت خودروسازی در بالاترین سطح جهانی قرار گیرد، ولی خب ماشین‌های تمام الکتریکی یک عیب بسیار بزرگ دارند و آن هم آتش سوزی اتومبیل بعد از تصادف سنگین است که اخیرا باعث شده یک راننده 38 ساله در خودروی شاسی بلند "تسلا مدل X" کشته شود.

تصادف مرگبار تسلا مدل X

تصادف مرگبار تسلا مدل X


به طور دقیق‌تر، آقای "والتر وانگ" که در واقع یکی از مهندسان کمپانی "اپل" به شمار می‌رود، در بزرگراه 101 کالیفرنیا سوار بر خودروی شاسی بلند "تسلا مدل X" در حال رانندگی بوده است، اما در حین رانندگی با موانع بتنی جاده برخورد کرده و سپس چند دقیقه بعد شروع به آتش سوزی می‌کند تا راننده 38 ساله تسلا و مهندس کمپانی اپل در شعله‌های آتش تسلا مدل X گرفتار شده و جان خود را از دست دهد، هرچند به نظر می‌رسد که قبل از آن بر اثر ضربه شدید کشته شده است. در هر صورت کمپانی خودروسازی "تسلا" تایید کرده است که هنگام برخورد اتومبیل با موانع بتنی جاده، سیستم نیمه مستقل رانندگی خودکار "اتوپایلوت" فعال بوده است.
تسلا در این رابطه اعلام کرد: سیستم رانندگی خودکار "اتوپایلوت" کار خود را به درستی انجام داده و قبل از اینکه خودرو با مانع برخورد کند و موجب آتش سوزی و مرگ راننده شود، هشدارهای بصری و صوتی لازم را به راننده داده است تا دست‌های خود را بر روی فرمان گذاشته و هدایت اتومبیل را برعهده بگیرد. جالب اینجاست که طبق اطلاعات بدست آمده، حدود 5 ثانیه قبل و یا حتی 150 متر قبل از اینکه خودرو با مانع برخورد کند، راننده متوجه عملکرد نادرست سیستم شده است، اما هیچگونه اقدامی در جهت کنترل و جلوگیری از وقوع حادثه انجام نداده است؟!. با این وجود سیستم اتوپایلوت اتومبیل علارغم هشدارهای لازم، موفق به تشخیص بتن‌های جاده نشده و با آن برخورد کرده است تا نتیجه آن شروع آتش سوزی و مرگ سرنشین 38 ساله اتومبیل، یعنی والتر وانگ باشد.

تصادف مرگبار تسلا مدل X

تصادف مرگبار تسلا مدل X


جالب است بدانید که این حادثه تنها تصادف مرگبار محصولات تسلا نیست و برای اولین بار در سال 2016 میلادی هم چنین حادثه‌ای برای دیگر محصولات شرکت خودروسازی تسلا، هنگام فعال بودن سیستم "اتوپایلوت" اتومبیل رخ داده است، هرچند کمپانی خودروسازی تسلا تاکید می‌کند که سیستم "اتوپایلوت" محصولات این شرکت کاملا مستقل نبوده و نباید آنان را به حال خود رها کرد و هدایت اتومبیل را به دست آنان سپرد، بلکه باید هوشیاری کامل داشت تا در چنین مواقع و عدم تشخیص خطر از سوی سیستم رانندگی "اتوپایلوت"، راننده وارد عمل شده و از بروز حادثه جلوگیری کند. هرچند سطوح بالای سیستم‌های رانندگی خودکار هم کاملا قابل اعتماد نیستند، زیرا 2 هفته پیش شاهد تصادف مرگبار اتومبیل خودران شرکت "اوبر" با یک دوچرخه سوار بودیم که جزییات آن در خودروبانک مورد بررسی قرار گرفت.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/1/15
😔😔😔😔😔😔😢😢