موضوعات داغ

بانک‌ها تسهیلات خرید خودرو نمی‌دهند

عکس مطلب اول
خبرآنلاین : در‌حالی‌که سقف تسهیلات خرید خودرو ۱۵ میلیون تومان تعیین شده است اما بسیاری از بانک‌ها اعم از دولتی و خصوصی درخواست دریافت تسهیلات خودرو را نمی‌پذیرند. گزارش میدانی در این زمینه نشان می‌دهد بخش عمده‌ای از شعب بانک‌ها، هم شعب بانک‌های خصوصی و هم شعب بانک‌های دولتی، از دریافت درخواست تسهیلات خرید خودرو امتناع کرده و اعلام می‌کنند فعلا پذیرش درخواست در این بخش را نداریم.
در عین حال بسیاری از متقاضیان با تاکید بر اینکه حتی تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی بسیار اندک است، با این حال عدم دسترسی به همین مبلغ می‌تواند زمینه را برای تداوم رکود در این بازار فراهم کند. پیش از این با افزایش قابل توجه قیمت خودروها و فاصله تسهیلات مسکن با قیمت این کالا در بازار، پیشنهادهایی درخصوص افزایش سقف تسهیلات ارائه شده بود.کارمزد تسهیلات خرید خودرو ۱۸ درصد است، اما برخی بانک‌ها اعطای آن را منوط به سپرده‌گذاری کرده و برخی دیگر بدون سپرده‌گذاری اعطای تسهیلات را در دستور کار دارند.بازار خودروی دست دوم ایران مدتی طولانی است که در رکود است. برخی معتقدند با توجه به وجود تقاضا در بازار خودروی صفرکیلومتر نیازی به افزایش سقف تسهیلات از سوی متولیان احساس نمی‌شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/1/22
به خدا ديگه پول تو اين مملكت نيس...تموم شده هرچي بوده...وام خودرو ك هيچ رفيق من يه ساله عقد كرده وام ازدواجم نمي دن بهش ماشين كه ديگه جاي خود!!!!!منه نوعي وقتي وام مي گيرم كه ي كاري خيره سرم راه بندازم اما به خاطر بالا رفتن ارز و كاهش تقاضا و خراب بودن بازار نمي تونم جنسم رو بفروشم به سودهي برسم پس در نتيجه قسطاي بانكم نمي تونم بپردازم پس در ادامه بانكم نه داره وام بده به مردم نه داره سود پولاي مردم و بده و گرنه بانكاي ما كه بزرگترين ربا خوارهاي نه تنها ايران بلكه دنيان بانك كه درامدي نداره جز دست به دست كردن پول من و شما و دلالي كردن با پول مردم...از هر كارخونه و توليدي دوروبرم از هر ١٠ تا حداق ٦ تاشون يا تعطيل كردن يا رو به تعطيلين واقعا نمي دونم داريم چي كار مي كنيم به كجا مي خواهيم برين