موضوعات داغ

مزدا میاتا 2019 با قدرت و امکانات بیشتر عرضه خواهد شد

عکس مطلب اول
طبق گزارش نشریه Road & Track امریکا موتور 2 لیتری مدل 2019 مزدا MX-5 میاتا از قدرت و گشتاور بیشتری برخوردار می شود. قدرت با 26 اسب بخار افزایش به 181 اسب بخار و گشتاور با 4 نیوتن متر افزایش به 204 نیوتن متر می رسد. مزدا قصد دارد با مجموعه ای از قطعات ارتقا یافته در این موتور مانند پیستون های فوق سبک، شاتون های سبک تر و یک میل لنگ جدید قدرت بیشتری از آن استخراج کند. این موتور از ورودی هوا و مجاری خروج دود بزرگتر، میل سوپاپ با لیفت بالا (باز شدن بیشتر سوپاپ ها و ورود هوای بیشتر به موتور) و دریچه گاز جدید برخوردار خواهد شد.
میاتا 2019 برای مهار این قدرت اضافه و کاهش سر و صدا و لرزش از یک فلایویل با جرم دوگانه برخوردار خواهد شد که متاسفانه سنگین تر و پیچیده تر از فلایویل مدل فعلی میاتا است.
از دیگر تغییرات می توان به دوربین دید عقب و سیستم هوشمند مزدا در مورد پشتیبانی از ترمزگیری در شهر اشاره کرد. این سیستم اگر خطر تصادف را شناسایی کند در سرعت های پایین سیستم ترمز را آماده می کند بنابراین اگر راننده در چنین شرایطی ترمز کند ترمزها با حداکثر قدرت خودرو را متوقف می سازند. با این حال اگر راننده در ترمزگیری مداخله نکند این سیستم علاوه بر فعال کردن ترمزها قدرت موتور را نیز کاهش می دهد به این امید که از تصادف جلوگیری شود یا شدت تصادف کمتر شود.
متاسفانه CD پلیر در مزدا میاتا 2019 حذف شده است که بسیار آزاردهنده است. با این حال این خودرو از سیستم فرمان تلسکوپی برخوردار می شود.

مدل فعلی مزدا میاتا

مدل فعلی مزدا میاتا


موتور 2 لیتری مزدا میاتا

موتور 2 لیتری مزدا میاتا


مدل فعلی مزدا میاتا

مدل فعلی مزدا میاتا

اطلاعات مربوط به مزدا میاتای جدید از اسناد و مدارک به نمایندگی های مزدا در کانادا درز کرده است. چیزی که جالب است حذف مدل پایه GX در کانادا است. هنوز مشخص نیست که آیا بازار امریکا نیز مدل پایه با تریم اسپرت را از دست خواهد داد. مزدا در مورد اینکه برای مدل 2019 میاتا چه برنامه ریزی هایی انجام داده است سخنی نمی گوید. برای اینکه اطلاعات بیشتری اعلام شود باید صبر کنیم. اینطور به نظر می رسد که مزدا میاتا 2019 به یک رودستر با رانندگی لذت بخش تبدیل خواهد شد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/1/26
عاشق این ماشینم
البته مزدا در این نسل فقط از واژه MX5 استفاده کرده و واژه میاتا رو کنار گذاشته