موضوعات داغ

ریسک مرگبار مدیرعامل پژو؛ شیر فرانسوی تمایلی به ساخت خودروهای برقی ندارد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
ژان فیلیپ ایمپارات، مدیر اجرایی کمپانی خودروسازی پژو در جدیدترین اظهارات خود اعلام کرده است که باتوجه به رویکرد فعلی این شرکت در بازارهای جهانی، در حال حاضر نیازی به طراحی و ساخت یک خودروی تمام الکتریکی برای عرضه در بازارهای جهانی ندارد، بویژه اینکه فعلا محصولات پژو استانداردهای لازم را برای تولید "گازهای آلاینده CO2" دارند و برای کاهش آمار نیازی به تولید یک خودروی الکتریکی نخواهد بود.
برند فرانسوی پژو در سال 2017 میلادی، موفق به افزایش فروش 10.4 درصدی محصولات خود در بازارهای جهانی شده است که دلیل اصلی آن می‌تواند طراحی و ساخت محصولات جدید با طراحی جذاب و همچنین ویژگی‌های منحصربه فرد فنی باشد که نمونه آن تولید پیشرانه‌های کم مصرف با کمترین میزان آلایندگی زیست محیطی خواهد بود که باعث شده در اروپا رتبه‌های برتر فروش را داشته باشد، با این حال دیگر شرکای پژو در بازارهای جهانی از جمله "سیتروئن" و "دی اس"، به ترتیب کاهش فروش 7.5 درصدی و 38.5 درصدی را در سال 2017 میلادی تجربه کرده‌اند.

پژو 208

پژو 208


شاید کمپانی خودروسازی پژو تمایلی برای تولید یک خودروی تمام الکتریکی نداشته باشد، اما این شرکت از سیستم‌های محرک وابسته به نیروی الکتریکی همچون "هیبریدی" و "پلاگین هیبریدی" استفاده خواهد کرد و یا حتی پیشرانه‌های کم مصرف بنزینی و دیزلی را توسعه خواهد داد. به این ترتیب طبق ادعای منابع خبری، پیش بینی می‌شود که تا سال 2019 میلادی حداقل 8 درصد از محصولات پژو به همراه سیستم‌های محرک هیبریدی و پلاگین هیبریدی ارائه شود و تا سال 2020 میلادی به چیزی حدود 50 درصد افزایش پیدا کند.
این در حالیست که تقریبا تمامی خودروسازان بزرگ جهان فعالیت جدی خود را برای ساخت خودروهای برقی آغاز کرده اند و در صورت جا ماندن پژو از جریان این تکنولوژی، ورشکستگی و مرگ شیر پیر پژو تقریبا قطعی خواهد بود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/1/23
این پژو بلد نیست بسازه بابا همین الان هم کلا داره انجین ۱.۶ لیتری رو همه محصولاتش میزاره ماشین دو دیفرانسیل هم که نمیدونه چی هست
1397/1/25
داش پژو بلد نیست ماشین بسازه؟!
خودروی سال 2017 چی شد؟
انجین 1.6 لیتریش برای 8 سال موتور سال اروپا شده. ضمنا چندین موتور دیگه هم داره و شما فقط اینو میبینی، ماشین دو دیفرانسیل هم که وقتی رنو داشت غاز میچروند پژو داشت 406 T16 تولید میکرد با اونهمه ابهت و افتخار که هم دو دف بود هم توربو. البته اضافه میکنم پژو با همین تک دف هاش توی داکار قهرمان شد و همین تک دف پژو شده خار چشم بعضی ها.