موضوعات داغ

گردباد آلمانی در راه ایران؛ فولکس واگن گلف GTI مجوز واردات گرفت

عکس مطلب اول
بعد از مدت‌ها بالاخره صداهایی از عرضه یک محصول تند و تیز و سریع به گوش می‌رسد. فولکس واگن گلف GTI توانسته مجوز واردات را بگیرد و به زودی توسط ماموت خودرو عرضه خواهد شد. نکته قابل توجه در مورد این گلف، عرضه آن در نسخه GTI هست که نوید 350 نیوتن متر ژرمن‌ها را روی یک سبک وزن 5 درب می‌دهد. گلف یکی از قدیمی‌ترین محصولات شرکت فولکس واگن است و از سال 1974 محصولات مختلفی از گلف روی خط تولید فولکس واگن رفته است. جالب است بدانید که گلف پرفروش‌ترین مدل فولکس واگن در طول تاریخ تولیدات این شرکت بوده و دومین مدل پرفروش جهانی است و تا سال 2012 نزدیک به 30 میلیون مدل‌های مختلفی از گلف تولید شده‌اند.

فولکس واگن گلف GTI

فولکس واگن گلف GTI

تابحال 7 نسل مختلف از فولکس واگن گلف روی خط تولید رفته‌اند که قرار است همین مدل به بازار ایران عرضه شود. پلتفرم فولکس واگن گلف، پلتفرم معروف MQB فولکس است که روی آن خودروهای دیگری چون آئودی TT یا فولکس واگن تیگوان نیز پیاده سازی شده است. جالب است بدانید که فولکس واگن پاسات نیز از همین پلتفرم استفاده می‌کند یعنی تا بحال هر سه خودروی عرضه شده به بازار ایران توسط فولکس واگن روی یک پلتفرم مشترک هستند.

گلف GTI به زودی در ایران

گلف GTI به زودی در ایران

فولکس واگن گلف در نسخه‌های بسیار مختلفی به بازارهای جهانی عرضه شده که به عنوان مثال می‌توانیم به نسخه‌های GTD، GTE و یا حتی دیزلی نیز اشاره کنیم اما خوشبختانه مدلی که برای بازار ایران انتخاب شده فولکس واگن گلف GTI هست که به یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ مجهز شده است.
پیشرانه فولکس واگن گلف GTI دقیقاً 1984 سی‌سی حجم دارد و می‌تواند حداکثر 230 اسب بخار در 4700 دور و 350 نیوتن متر در دور بسیار پایین 1500 را تولید کند. همه این اعداد فوق‌العاده را اگر کنار وزن 1386 کیلوگرمی بگذارید، با شتاب 6.4 ثانیه‌ای مواجه می‌شوید که از طریق یک گیربکس 6 سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل می‌شود، و این یعنی یک رقیب جدی برای بی ام و های 350 نیوتن متری بازار!
فولکس واگن گلف GTI در دو مدل سه درب و پنج درب عرضه شده و هنوز معلوم نیست دقیقاً کدام مدل به ایران می‌آید اما به احتمال زیاد مدل پنج درب به ایران عرضه خواهد شد.
در زیر می‌توانید مشخصات فنی کامل این فولکس واگن گلف GTI را مشاهده کنید:

مدلفولکس واگن گلف GTI
پیشرانه4 سیلندر خطی توربوشارژ
حجم موتور1984 سی سی
حداکثر توان230 اسب بخار در دور 4700
حداکثر گشتاور350 نیوتن متر در دور 1500
شتاب رسمی6.4 ثانیه
حداکثر سرعت248 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ترکیبی6.4 لیتر در هر صد کیلومتر
جعبه دنده6 سرعته دوکلاچه
در مورد فولکس واگن گلف باید بگوییم که یک خودروی کاملاً خاص است و وقتی با یک آلمانی پرقدرت سر و کار داریم، قطعاً در مورد یک خودروی ارزان صحبت نمی‌کنیم. فولکس واگن گلف با در نظر گرفتن شرایط فعلی واردات خودرو (که البته این روزها قوانین واردات خودرو هم مانند دلار هر روز تغییر می‌کنند!) در حدود 300 میلیون تومان قیمت خواهد داشت. قیمتی که به نظر می‌رسد تنها خریدارانی را راضی به خرید این خودرو خواهد کرد که اطلاعات کاملی از قابلیت‌های گلف GTI داشته باشند و به دنبال یک خودروی آلمانی اصیل و جمع و جور باشند، وگرنه شاید بسیاری حاضر باشند با حدود 30 میلیون تومان بیشتر، به سراغ فولکس واگن تیگوان بروند و یک شاسی‌بلند سوار شوند! اما هر آنچه باشد برای خودرودوستان فولکس واگن گلف جایگاه خود را دارد و قطعاً خریداران خاص خود را به راحتی به سوی خود جلب خواهد کرد.
امیدواریم ماموت خودرو در صورت واردات این خودرو، همکاری لازم را جهت تست و بررسی گلف GTI با خودروبانک داشته باشد.
در زیر می‌توانید تیزر تبلیغاتی بسیار جالبی از فولکس واگن گلف GTI را مشاهده کنید:

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد