موضوعات داغ

مدل های اسپرت آئودی با پیشرانه های الکتریکی خیلی زود معرفی خواهند شد

عکس مطلب اول
زمانی نه چندان دور استفاده از الکتریسیته فقط برای کاهش مصرف سوخت و آلایندگی معنادار بود. با این حال این فناوری در حال دگرگونی است و خودروسازان توجه خود را معطوف به استخراج قدرت بیشتر از پیشرانه های هایبرید برای خودروهای اسپرت خود کرده اند. با اینکه نصب تجهیزات اضافی پیشرانه های برقی باعث افزایش وزن خودرو می شود، مزایای ناشی از آن به تدریج اثرات منفی افزایش وزن را خنثی می کنند.
اخیرا بخش اسپرت شرکت آئودی برنامه هایی برای تولید محصولات الکتریکی اعلام کرده است. آقای آنتونی گاربیس، مدیر پروژه RS5 در نمایشگاه خودروی نیویورک به نشریه Car Buzz گفت که مدل های RS با پیشرانه های ترکیبی برقی و بنزینی به زودی معرفی خواهند شد.
« مدل های آینده آئودی اسپرت را با پیشرانه های الکتریکی و سیستم برق 48 ولت خواهید دید و در آینده نزدیک شما را هیجان زده خواهیم کرد. این پیشرانه در طیف مدل های اسپرت آئودی نصب خواهد شد. »
آقای گاربیس در مورد جزئیات اولین مدلی که این پیشرانه را دریافت می کند چیزی نگفت ولی با توجه به تعهد آئودی اسپرت برای حمله به بازار SUVها، احتمالا این فناوری جدید را در یک خودروی شاسی بلند خواهیم دید. به خاطر داشته باشید که آئودی اسپرت اندکی بیش از 1 سال پیش از مدل مفهومی Q8 اسپرت رونمایی کرد که مجهز به موتور 6 سیلندر توربوشارژ 3.0 لیتری بنزینی بود که بخشی از سیستم هایبرید ملایم این خودرو است و یک سوپرشارژر الکتریکی در آن نصب شده بود. این خودرو مجموعا 476 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور داشت و شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت آن 4.7 ثانیه و 275 کیلومتر در ساعت بود.

مدل مفهومی آئودی Q8 اسپرت

مدل مفهومی آئودی Q8 اسپرت


مدل مفهومی آئودی Q8 اسپرت

مدل مفهومی آئودی Q8 اسپرت


مدل مفهومی آئودی Q8 اسپرت

مدل مفهومی آئودی Q8 اسپرت

شایعه طولانی مدت عرضه آئودی R8 با موتور 6 سیلندر 2.9 لیتری RS4 و RS5 نیز صحت ندارد زیرا آقای گاربیس گفت که R8 یک خودروی 10 سیلندر است و همیشه با شنیدن شایعات مربوط به عرضه مدل ارزان قیمت R8 لبخند می زند. عکس های جاسوسی حاکی از آن است که این سوپر اسپرت 10 سیلندر به روز رسانی خواهد شد و عده ای می گویند که آئودی نسخه ویژه GT که در نسل قبلی R8 وجود داشت را دوباره زنده خواهد کرد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/1/27
چقدر شبیه طراحی ماشینهای دی اس شده . به خصوص DS7 .