موضوعات داغ

معرفی جذاب ترین خودروهای 30 میلیون تومانی جهان– بخش اول

عکس مطلب اول
برای بسیاری از ما خودرویی که می رانیم یک نمود آشکار از نگرشی است که نسبت به خود داریم. این موضوع ممکن است مشکل ساز باشد زیرا قیمت خودروهای جدید همچنان رو به افزایش است، حتی اگر خودرویی که نشستن پشت فرمان آن جذاب باشد را انتخاب نکنید. مسلما همه ما استطاعت خرید خودروهای ایده آل خود را نداریم و بیشتر درباره آنها رویاپردازی می کنیم و کمتر پیش می آید که سوار بر خودرویی باشیم که از رانندگی با آن لذت ببریم. در واقع برای اکثریت قشر متوسط، خودرو فقط یک وسیله نقلیه برای جا به جایی روزمره است.
خوشبختانه برای اینکه خودروی جذابی داشته باشید نیازی نیست 20 هزار دلار پول پرداخت کنید. اگر تا به حال یک خودروی کاربردی و کسل کننده برای رانندگی روزمره داشتید، با بودجه 5 هزار دلاری دنیایی از خودروهای جذاب پیش روی شماست. اگر خرید خودروی صفر کیلومتر برای شما اهمیت چندانی نداشته باشد می توانید از میان خودروهای دست دوم نمونه های فوق العاده ای با قیمت بسیار ارزان انتخاب کنید که بعضی از آنها خودروهای اسپرت و سریعی هستند. برای اثبات این موضوع از خبرنگاران سایت Motor1.Com درخواست شد تا جذاب ترین خودروهایی که با قیمت 5 هزار دلار (حدود 30 میلیون تومان) یا کمتر قابل خریداری هستند را معرفی کنند. خودروهایی که در این مقاله معرفی می شوند اکثرا در زمان خودشان خودروی شناخته شده و موفقی بودند و با این بودجه می توان نمونه های تمیز و سالم آنها را خریداری کرد. در ادامه 9 خودرو در بازار جهان را به شما معرفی می کنیم که هم قیمت خودروی صفر کیلومتر ساینا در بازار ایران هستند.

1 – مزدا اسپید 6
مزدا اسپید 6

مزدا اسپید 6

مزدا اسپید 6 خودروی دست دومی نیست که تعداد زیادی از آن برای خرید وجود داشته باشد زیرا در طول حیات 2 ساله این خودرو اندکی بیش از 10 هزار دستگاه از آن تولید شد. اگر می توانید از کارکرد بالای این خودرو چشم پوشی کرده و آن را اندکی تقویت کنید، مزدا اسپید 6 یک گزینه اسپرت و ارزان قیمت مناسب است که با حدود 5 هزار دلار قابل خریداری است. این سدان سریع بر اساس پلتفرم مزدا 6 نسل اول ساخته شد و موتور 2.3 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر آن در مدل های مخصوص بازار ایالات متحده 274 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور تولید می کند (نمونه های اروپایی اندکی ضعیفتر هستند). قدرت این موتور از طریق سیستم انتقال قدرت 4 چرخ محرک و گیربکس 6 دنده دستی به چرخ ها منتقل می شود.
مزدا اسپید 6 خودروی زیبایی نیز هست و طراحی متفاوت نمای جلو، ارتفاع بیشتر کاپوت و رینگ های جدید آن را از دیگر مدل های غیر توربوشارژ مزدا 6 متمایز می کنند. این خودرو به خاطر خصوصیات اسپرت و لذت رانندگی بالا قابل تحسین است.

2 – جیپ رانگلر TJ
جیپ رانگلر TJ

جیپ رانگلر TJ

جیپ رانگلر خودرویی است که در سرتاسر جهان جذابیت دارد. تیونرهای اروپایی، ژاپنی های طرفدار خودروهای اسپرت کوچک و کارشناسان خودروهای عضلانی امریکایی همه با این خودرو سر و کار دارند زیرا این آفرودر جاودانه به ایندیانا جونز شباهت دارد! و دقیقا پشت فرمان آن نیز این موضوع را احساس می کنید. رانگلر یک خودروی ساده و بی نهایت قابل اصلاح و تغییر است. جیپ رانگلر یک خودروی ایده آل برای صخره نوردان سرسخت است. پدربزرگ رانگلر یعنی جیپ ویلیز نیز یک خودروی نظامی موفق بود. اگر با این توضیحات هنوز هم به جذابیت رانگلر پی نبرده اید به این موضوع توجه کنید که اگر درهای هر خودروی دیگری را از آن جدا کنید، آن خودرو طوری به نظر می رسد که انگار روانه قبرستان خودروها خواهد شد ولی اگر این کار را با یک جیپ انجام دهید انگار آماده تسخیر جهان است!

3 – مزدا MX-5 میاتا NB
مزدا MX-5 میاتا NB

مزدا MX-5 میاتا NB

نسل دوم مزدا میاتا اکنون به اندازه ای قدیمی شده است که بتوان نمونه های شایسته ای از آن با قیمت کمتر از 5 هزار دلار پیدا کرد. اگر دنبال یک وسیله سرگرمی جذاب هستید دنبال خودروی دیگری نگردید. میاتا یک خودروی دیفرانسیل عقب با هندلینگ چابک و مجهز به موتوری است که اشتیاق به دور گرفتن دارد و تعویض دنده با گیربکس آن خوشایند است. کانورتیبل بودن میاتا یک مزیت دیگر است که باعث می شود هنگام تابستان از مزایای آفتاب بهره مند شوید. با انتخاب نسل دوم میاتا به جای نسل اول بسته به نوع مدلی که انتخاب می کنید از اندکی قدرت بیشتر و گیربکس 6 دنده دستی بهره مند می شوید و خودرویی دریافت می کنید که جدیدتر و به روزتر از نسل اول میاتا است. این خودرو نه تنها رکورد پر فروش ترین خودروی اسپرت 2 نفره را در گینس ثبت کرده است بلکه گزینه محبوب افرادی است که اهل مسابقه هستند. طبق ادعای مزدا در تعطیلات آخر هر هفته تعداد میاتاهایی که در حال مسابقه دادن هستند از هر نوع خودروی دیگری بیشتر است.

4 – پژو 407 کوپه
پژو 407 کوپه

پژو 407 کوپه

پژو 407 کوپه یک پژوی مدرن است و تمام انتظاراتی که فرد از یک خودرو دارد را برآورده می کند. 407 کوپه هویت مخصوص به خود را دارد و جایگاه آن بین یک خودروی اسپرت کوپه و یک گرند تورر (خودروی اسپرت مسافرتی) است و حتی امروز با اینکه بیش از 1 دهه از تولید آن می گذرد هنوز هم ظاهر فوق العاده ای دارد. علاوه بر این 407 از تمام تجهیزات مورد نیاز برای یک رانندگی راحت و لذت بخش برخوردار است، تجهیزاتی مانند صندلی های چرمی برقی حافظه دار، سیستم ناوبری با صفحه نمایش لمسی، پدال های اسپرت آلومینیومی، سیستم تهویه مطبوع دو کاناله خودکار و سیستم صوتی گران قیمت JBL. شتابگیری موتور 2.2 لیتری 4 سیلندر این خودرو خیلی سریع نیست ولی عملکرد آن حتی بر اساس استانداردهای امروزی، برای یک موتور غیر توربوی 4 سیلندر قابل قبول است. این موتور 163 اسبی قدرت کافی برای رانندگی روزمره دارد و از این نظر به خوبی رقبای لوکس خود است. 407 با موتور 6 سیلندر هم عرضه شده است که شتاب بهتر و قدرت بیشتری دارد.

5 – نیسان 300ZX Z32
نیسان 300ZX Z32

نیسان 300ZX Z32

شاید نیسان 300ZX 2+2 با موتور 3.0 لیتر V6 تنفس طبیعی و گیربکس اتوماتیک برای طرفداران سرسخت خودروهای اسپرت زیاد جذاب نباشد ولی برای افرادی که صاحب خانواده هستند یک انتخاب عالی است زیرا هم می توان از فضای صندلی های عقب آن استفاده کرد و هم اینکه افراد دیگر خانواده می توانند به خاطر گیربکس اتوماتیک به راحتی با آن رانندگی کنند. مدل های T-Top نیز یک حد وسط مناسب بین یک خودروی کانورتیبل و یک هاردتاپ واقعی هستند. نیسان 300ZX با این موتور که 222 اسب بخار قدرت دارد شتاب آنچنانی ندارد ولی به اندازه کافی قدرت دارد که هنگام رانندگی در جاده از آن لذت ببرید. نیسان 300ZX برای افرادی است که در دهه 1990 در ایالت اوهایو بزرگ شده اند یک خودروی خاطره انگیز است. این خودرو در آن زمان در خیابان های این ایالت نسبتا کمیاب بود و همین عامل باعث جذابیت آن می شد. موتور 300 اسبی توئین توربوی این خودرو نیز در آن زمان بسیار شگفت انگیز بود. نیسان 300ZX با موتور توئین توربو در سال 1994 در سه رقابت مقام کسب کرد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/2/27
ایران جهنم ماشین بازها
1397/2/27
داداش ایران جهنم خیلی چیزاست،تقریبا همه چی....
1397/2/27
نیسان 300ZX Z32 واقعا زیباست هنوز هم جلوه ی خاصی داره مخصوصا اون طراحی عالی عقبش داشبوردشم با اون شیب کنسول وسط خیلی جذابش کرده یه حسی به ادم میده که انگار یه ماشین کلکسیونی گرون قیمت سوار شدی حیف که ایران سیستمش این شکلیه