موضوعات داغ

9 حقیقت مهم در مورد تویوتا RAV4 جدید

عکس مطلب اول
آقای یوشی کازو ساکی مهندس ارشد پروژه تویوتا RAV4 مدل 2019 در این مورد توضیح می دهد که چه عواملی باعث می شوند نسل جدید این کراس اوور محبوب به یک خودروی خاص تبدیل شود. محبوبیت این خودرو در حدی است که سال گذشته فروش آن در امریکا از مرز 400 هزار دستگاه گذشت. نسل جدید RAV4 به تازگی در نمایشگاه خودروی نیویورک رونمایی شد. RAV4 جدید در واقع نسل پنجم این خودرو است که طراحی آن برگرفته از مدل مفهومی FT-AC است. در داخل و خارج این خودرو تغییرات اساسی رخ داده است. به عنوان مثال افزایش فاصله محوری باعث بهبود فضای کابین شده است. رقبای عمده RAV4 هیوندای توسان، نیسان روگ، مزدا CX-5، سوبارو فارستر و هوندا CR-V هستند و با توجه به اینکه برخی از این رقبا به تازگی به روز رسانی عمده ای را تجربه کرده اند، تویوتا برای اینکه از قافله عقب نماند باید یک مدل کاملا جدید از RAV4 را معرفی می کرد. نسل جدید RAV4 یک خودروی لوکس تر با امکانات و فناوری های بیشتر نسبت به مدل فعلی است. باید دید که آیا RAV4 جدید نیز مانند نسل قبلی خود فروش موفقی را تجربه می کند یا نه زیرا رقابت در این کلاس بسیار تنگاتنگ شده است.
از آخرین باری که تویوتا یک مدل کاملا جدید از RAV4 را معرفی کرد 6 سال می گذرد و این کراس اوور جدید هم اکنون در نمایشگاه خودروی نیویورک بسیار موفق عمل کرده است. احتمالا تا به حال اخبار مربوط به این خودرو را دنبال کرده اید و مقایسه این خودرو با خودروهای دیگر و گالری عکس های آن را دیده اید تا داخل و خارج این خودروی جدید را مشاهده کنید. اما تغییرات فنی که در باطن این خودرو صورت گرفته چه مواردی هستند؟ برای اینکه اندکی بیشتر درباره تویوتا RAV4 جدید بدانیم، توضیحاتی که آقای یوشی کازو ساکی در مورد این خودرو می دهد را بیان می کنیم.

1 – این خودرو ارتباط نزدیکی با تویوتا کمری دارد
تویوتا RAV4 جدید

تویوتا RAV4 جدید

با اینکه در بسیاری از مدل های جدید تویوتا از پلتفرم TNGA استفاده شده است، آقای ساکی می گوید که این خودرو بیشترین شباهت را به کمری سدان جدید دارد. به عنوان مثال موتور 2.5 لیتری و گیربکس 8 دنده اتوماتیک RAV4 جدید مستقیما از کمری به این خودرو منتقل شده است. این موتور و گیربکس عامل اصلی کاهش مصرف سوخت RAV4 جدید نیز هستند.

2 – تمام قطعات فنی RAV4 جدید در کاهش مصرف سوخت و راندمان بالای آن نقش دارند
تویوتا RAV4 جدید

تویوتا RAV4 جدید

هنوز خیلی زود است که اعداد و ارقام سازمان حفاظت از محیط زیست امریکا در مورد مصرف سوخت این خودرو اعلام شود ولی آقای ساکی می گوید بهبود راندمان اثر ترکیبی تمام اجزای مهندسی جدید در RAV4 است. به عنوان مثال راندمان این موتور جدید 6 تا 8 درصد بیشتر است در حالی که جایگزینی گیربکس 6 دنده اتوماتیک با 8 دنده اتوماتیک باعث 10 درصد بهبود راندمان شده است. از دیگر عوامل تاثیرگذار می توان به آیرودینامیک ارتقا یافته و کاهش وزن اشاره کرد.

3 – کاهش ضریب آیرودینامیک RAV4 جدید
تویوتا RAV4 جدید

تویوتا RAV4 جدید

ضریب آیرودینامیک RAV4 جدید بسته به مدل های مختلف از 3 تا 4 درصد بهبود یافته است که عمدتا به خاطر سینی زیر قسمت کف خودرو است زیرا باعث می شود جریان هوا به صورت هموار از زیر خودرو عبور کند که تاثیر مثبتی در راندمان خودرو هنگام رانندگی با سرعت بالا در بزرگراه دارد. حداقل فاصله خودرو تا سطح زمین در RAV4 جدید بیش از نیم اینچ افزایش یافته است.

4 – کاهش وزن
تویوتا RAV4 جدید

تویوتا RAV4 جدید

تویوتا RAV4 جدید بسته به نوع رده تجهیزاتی و امکانات نصب شده در خودرو، 4 تا 5 درصد سبک تر از نسل فعلی RAV4 است. اصلاحات در طراحی و استفاده از آلومینیوم در کاپوت، گلگیرها و درها از عوامل تاثیرگذار در کاهش وزن این خودرو هستند.

5 – دید خودرو یک مسئله مهم در RAV4 جدید است
کابین تویوتا RAV4 جدید

کابین تویوتا RAV4 جدید

آقای ساکی می گوید که برای او و تیمش این موضوع اهمیت داشته است که رانندگان RAV4 دید عالی به بیرون خودرو داشته باشند. او می گوید دید خودرو یک عامل بسیار مهم در ایمنی خودرو است. تویوتا با نصب اولین آینه دید عقب دیجیتالی مجهز به دوربین، یک راه حل مبتنی بر فناوری برای این مشکل پیدا کرد. علاوه بر این تویوتا تغییرات فیزیکی در این خودرو ایجاد کرد تا زوایای دید آن را بهبود دهد.

6 – سیستم هایبرید باعث کاهش فضای حمل بار نشده است
فضای حمل بار تویوتا RAV4 جدید

فضای حمل بار تویوتا RAV4 جدید

پیشرانه هایبرید سفارشی مانند موتور مدل پایه این خودرو ارتباط نزدیکی با پیشرانه به کار رفته در تویوتا کمری جدید دارد اما تفاوت های اندکی وجود دارد. به عنوان مثال اکنون چیدمان بهتر اجزای این سیستم باعث شده است تا فضای حمل بار در مدل های هایبرید و غیر هایبرید RAV4 جدید یکسان باشد. این مزیت به لطف نصب مجموعه باتری در زیر صندلی عقب حاصل شده است. البته این موضوع اندکی فضای پای سرنشینان صندلی عقب را کاهش داده است ولی طبق گفته آقای ساکی برای مشتریان فضای حمل بار اولویت دارد. از دیدگاه مشتری حتی اگر خودروی مذکور هایبرید باشد آنها باز هم خواهان فضای حمل بار بزرگ هستند.

7 – طراحی مجدد آینه های جانبی برای دید بهتر خودرو
داشبورد تویوتا RAV4 جدید

داشبورد تویوتا RAV4 جدید

در نسل قبلی RAV4 آینه های جانبی بین ستون A و درهای جلو نصب شده بودند که دید خودرو را مسدود می کردند. بنابراین در مدل 2019 آینه های جانبی در ارتفاع پایینتر روی درهای جلو نصب شده اند و برای بهبود دید خودرو شکل ستون های A نیز تغییر کرده اند.

8 – قدرت بیشتر برای سیستم 4 چرخ محرک هایبرید
تویوتا RAV4 جدید

تویوتا RAV4 جدید

موتور الکتریکی که در مدل های هایبرید چرخ های عقب را به گردش در می آورد (تویوتا این سیستم 4 چرخ محرک را AWD-i می نامد) نسبت به نسل قبلی RAV4 هایبرید 50 درصد قویتر شده است. به گفته آقای ساکی این افزایش قدرت نه تنها چسبندگی خودرو را بهبود می دهد بلکه مهندسان با انتقال گشتاور بیشتر به چرخ های عقب باعث شده اند RAV4 جدید هنگام عبور از پیچ ها حس طبیعی تری داشته باشد.

9 – تویوتا RAV4 جدید باید رانندگی لذت بخشی داشته باشد
تویوتا RAV4 جدید

تویوتا RAV4 جدید

لذت رانندگی با تویوتا RAV4؟! بله آقای ساکی می گوید که این موضوع در RAV4 جدید بسیار اهمیت داشته است. دو تغییر بزرگ در پلتفرم TNGA در این موضوع تاثیر بسزایی داشته است. عامل اول افزایش فاصله عرضی بین چرخ ها است که باعث تعادل بهتر خودرو در مسیرهای مارپیچ شده است و عامل دوم این است که مرکز ثقل RAV4 جدید نسبت به مدل قبلی پایینتر است که باز هم باعث بهبود هندلینگ و قابلیت های دینامیکی این خودرو می شود.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/2/3
زنده باد کیفیت امیدوارم مردم ما هم این موارد را ملاک قراردهند نه بزک ها را
1397/2/4
ایرانخودروکجاوتویوتاکجا
1397/2/4
چرا انقدر خوبی تو