موضوعات داغ

تولید فراری الکتریکی تا سال 2023 به تاخیر افتاد

عکس مطلب اول
با شروع سال 2018 مدیر عامل فیات کرایسلر و رئیس فراری سرجیو مارچیونه به تولید احتمالی یک سوپر اسپرت هایبرید اشاره کردند اما به نظر می رسد این خودرو در آینده نزدیک تولید نخواهد شد. تولید فراری الکتریکی که در ابتدا بخشی از برنامه استراتژیک این شرکت برای سال های 2018 تا 2022 بود، حداقل تا بعد از پایان برنامه تجاری بعدی به تعویق می افتد. به عبارت دیگر زودتر از سال 2023 شاهد معرفی یک فراری الکتریکی نخواهیم بود.
اما علت این تغییر عقیده چیست؟ مارچیونه چند روز پیش در اجلاس سالیانه فراری اعلام کرد که در حال حاضر تولید یک سوپر اسپرت الکتریکی ارتباط زیادی با این برند ندارد بنابراین تولید آن به آینده موکول شده است. با این حال طبق گفته نشریه Automotive News، در گزارش سالیانه سال 2017 که توسط فراری منتشر شد به این موضوع اشاره شده است که بهترین گزینه برای ابر خودروها یک خودرو با پیشرانه تمام الکتریکی است که جایگزین هایبریدهای امروزی می شود.
مارچیونه در گفتگو درباره خودروهای هایبرید اعتراف کرد آنچه که فراری در حال حاضر به آن نیاز دارد مدل هایی است که ترکیبی از یک موتور احتراق داخلی و یک موتور الکتریکی باشند. در لحظه فعلی چیزی که رسما اعلام شده این است که فراری هنوز تصمیم نگرفته است که ابتدا کدام مدل را مجهز به پیشرانه الکتریکی کند. این خودرو هر مدلی که باشد در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در سپتامبر سال 2019 آن را خواهیم دید که یک موتور V8 همراه با یک موتور الکتریکی را به نمایش می گذارد.
مدل مذکور اولین خودروی هایبرید تولید سری فراری خواهد بود زیرا هم لافراری و هم لافراری اپرتا خودروهای تولید محدودی بودند. رئیس فراری به این نکته اشاره کرد که این مدل اسرار آمیز باید یک خودروی هایبرید سنتی باشد گرچه معنای دقیق این جمله مشخص نیست! شاید او به پیشرانه پلاگین هایبرید اشاره کرده است یا تاکید او به جای عملکرد خالص بر راندمان خودرو بوده است.

فراری لافراری اپرتا

فراری لافراری اپرتا


کابین فراری لافراری اپرتا

کابین فراری لافراری اپرتا

مدیر عامل فراری به نشریه بلومبرگ گفت این ابر خودروی هایبرید که فراری در حال آزمایش آن است بی سر و صدا کار می کند که این جمله به این نکته اشاره دارد که این خودرو یک حالت تمام الکتریکی دارد. او در ادامه گفت این پیشرانه هایبرید بعد از اینکه در سال 2019 معرفی شد، سرانجام یک گزینه سفارشی برای تمام مدل های جدید و تنها پیشرانه برای SUV فراری است که طبق وعده مدیرعامل فراری سریعترین SUV جهان خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد