موضوعات داغ

مزدا 3 یا سراتو سایپا – رقابت سدان های کامپکت مونتاژ داخل

20 تیر 1397

مقدمه

سدان های جمع و جور، هنوز هم جزء جذاب ترین و پر طرفدار ترین کلاس های خودرویی به حساب می آیند. ماشین های نسبتاً کاملی که نه مثل شاسی بلندها در شهر دست و پا گیرند و نه مشابه هاچ بک ها در سفر رفیق نیمه راه میشوند. امروز خیال داریم دو نماینده از این سگمنت یعنی سراتو سایپا و مزدا 3 گروه بهمن را مقابل هم قرار دهیم تا ببینیم کدامشان میتواند برنده رقابت شود. هر دو ماشین از برندهای معتبری هستند و در کشور خودمان مونتاژ میگردند. از نظر ابعاد، حجم پیشرانه، سال طراحی و خیلی موارد دیگر هم شباهت های زیادی میانشان دیده میشود. پس همه چیز برای یک رقابت آماده است و بیشتر از این شما را منتظر نمی گذارم و بررسی را آغاز میکنیم.

طراحی ظاهری

با وجود اینکه هر دو خودرو در بازارهای جهانی محصولات قدیمی محسوب میشوند و با نسل های جدید خود جایگزین شده اند اما همچنان در بازار محدود ما گزینه های زیبا و جذابی به حساب می آیند. البته انصافاً هم طراحی هر دو میهمان امروزمان خوب بوده و بیخود نیست که هنوز بسیاری افراد از این چهره ها استقبال میکنند. مثلاً مزدا با این دماغه خندان، چراغهای مدرن و گلگیرهای خوش فرم در زمان خودش یک نسل از ماشین های همرده جلوتر بود و گویا با نیم نگاهی به آینده طراحی شده بود. همین ظاهر منحصر به فرد و خطوط حساب شده باعث شد که این ظاهر برای سالهای سال توان رقابت با ماشین های وارداتی روز را داشته باشد و هنوز هم چین و چروک های میانسالی اش خیلی به چشم نیاید.

در طرف مقابل سراتو هم با طراحی اسپرت و در عین حال ساده و منطقی هم در شروع عرضه به بازار ایران و هم پس از آن توانست نظر بسیاری را به خود جلب نماید. از نکات جالب توجه طراحی سراتو میتوان به برجستگی های کناره کاپوت، چراغها و جلوپنجره اسپرت و هماهنگی عالی میان خطوط اشاره کرد. البته میزان محافظه کاری در محصول کیا اندکی بیشتر از مزدا بوده و با اینکه طراحی تمامی قسمت های سراتو زیبا و شکیل صورت گرفته اما در خصوص خلاقیت در پس میهمان ژاپنی مان قرار میگیرد. یک بدشانسی سراتو سایپا هم این است که نسل های بعدی این محصول به کشورمان وارد شده اند و این قضیه قدیمی بودن این اتاق را بیشتر به رخ میکشاند. اما عدم ارائه نسل نو مزدا3 در ایران باعث شده که همه این اتاق قدیمی را همچنان با پسوند جدید (NEW) خطاب کنند و خیلی ها به همین دلیل مزدا 3 را محصولی به روزتر از سراتو میپندارند.

ولی با تمامی این نکاتی که مطرح شد باید بگوئیم که هر دو ماشین امروز ما نمره قبولی بخش طراحی را دریافت کرده اند و در نتیجه سلیقه شخصی شما برنده این بخش را مشخص خواهد نمود.

طراحی داخلی

اما در داخل اتاق باید امتیاز برتر را به مزدا3 بدهیم. در حقیقت استفاده از خطوط هیجان انگیزتر در طراحی داشبورد و اِلمان های اسپرت بکار رفته در کابین این سامورایی، بیشتر از محصول کیا نظر ما را به خود جلب نمود. جدای از اینها کنسول حجیم مزدا3 باعث شده که ابهت کابین بیش از سراتو باشد. البته فضای داخلی سراتو هم در مجموع زیباست و علیرغم سادگی خطوط از نکات مثبتی مثل نشانگرهای جذاب پشت آمپر و ارگونومی مطلوب بهره میبرد. ضمناً هر دو ماشین از نظر هارمونی میان خطوط داخلی و طراحی خارجی نمره مناسبی دریافت میکنند. در مورد کیفیت باید بگوئیم که متاسفانه متریال استفاده شده در داشبورد و تودری های سراتو سایپا نسبت به مدل های وارداتی با افت کیفی محسوسی مواجه شده اند و در نتیجه محصول مونتاژی سایپا از این نظر هم در رده پائین تری نسبت به نماینده گروه بهمن قرار میگیرد. شاید همین افت کیفی در کاهش جذابیت های بصری نیز تاثیر گذار بوده زیرا درون سراتوهای وارداتی "بخصوص با داشبورد دو رنگ مارون" حس بسیار بهتری داشتم.

راستی در مورد جاداری اتاق صحبت نکردیم. بر روی صندلی های جلو هر دو ماشین اوضاع رو به راه است و در قسمت عقبی هم به نسبت کلاس سدان کامپکت، از وضعیت سراتو راضی بودیم. اما در این بخش، فضای پا و سر مزدا اندکی کمتر بود که البته میتوان با آن کنار آمد.

ضمناً در خصوص صندوق عقب هم هر دو ماشین جای کافی برای استفاده های معمول یک خانواده را در اختیار قرار داده اند.

امکانات جانبی

سایپا در ابتدای عرضه سراتو، تا جایی که میتوانست به ارزانسازی روی آورد و با حذف بسیاری از آپشن ها، یک ماشین لخت و عور را تحویل مشتریان نمود. اما خوشبختانه خودروساز وطنی خیلی زود به اشتباهش پی برد و با ارائه نمونه آپشنال این محصول توانست طیف گسترده تری از مشتریان را راضی نگاه دارد. میهمان امروز ما از نوع ساده و کم آپشن است اما با توجه به اختلاف قیمت شدیدی که میان این دو رقیب امروز وجود دارد، منصفانه تر است که در این مقاله به امکانات مدل آپشنال سراتو اشاره کنیم. در سراتو فول سایپا گزینه هایی مثل کیسه هوای راننده و سرنشین کناری، ترمزهای مجهز به ABS و EBD، کروز کنترل، سیستم کیلس و استارتر، سانروف برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم مولتی مدیا بهمراه رهیاب، سنسور و دوربین دنده عقب، پدالهای تعویض دنده در پشت فرمان، روکش چرمی فرمان و صندلی ها، چراغهای اتوماتیک و.. دیده میشوند که در قیاس با نمونه ساده، لیست کاملتری است؛ اما راستش را بخواهید حتی اضافه شدن این گزینه ها هم نتوانست مرا را به طور کامل راضی کند. در حقیقت من مشکلی با نبودن سر اگزوز کرومی و اینجور چیزها ندارم؛ حتی اگر شیفترها و روکش های چرمی هم در نمونه آپشنال وجود نداشتند باز هم شکایتی نمیکردم. اما حذف امکانات مهمی از قبیل ESP، ایربگ های جانبی و پرده ای و ترمزهای عقب دیسکی که به طور مستقیم با امنیت سرنشینان سر و کار دارند حسابی حالم را گرفت و به این راحتی ها نمیتوانم از این موارد چشم پوشی کنم.

اما در طرف مقابل مزدا3 با امکانات کامل تری از جمله ایربگ های جلو، جانبی و پرده ای، ترمزهای 4 چرخ دیسکی مجهز به ABS و EBD بهمراه سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (DSC)، کیلس و استارتر دکمه ای، کروز کنترل، سانروف برقی، چراغهای اتوماتیک جلو بهمراه سیستم تنظیم زاویه خودکار و سیستم چرخشی AFLS، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه ای، روکش های چرمی فرمان و صندلی ها، گرمکن صندلی های جلو، صندلی برقی راننده، چراغشور، شیفتر های پشت فرمان، آینه وسط الکتروکرومیک، سنسور باران و بسیاری موارد دیگر پا به میدان گذاشته که به نسبت سن سالش و در قیاس با رقیب امروز، امکانات بسیار خوبی محسوب میشوند. "البته این راهم داخل پرانتز بگوئیم که در بحث آپشن میبایست اختلاف قیمت ماشین ها را در نظر گرفت"

ایمنی

این نسل از سراتو از موسسه بیمه برای ایمنی بزرگراه ها (IIHS) نمره خوب را دریافت کرده و از موسسه ANCAP هم 4 ستاره گرفته است. پس میتوان از بابت امنیتش تا حدود زیادی آسوده خاطر بود؛ اما با توجه به 5 ستاره ای که مزدا 3 از موسسه Euro-NCAP دریافت کرده و یادآوری این نکته که هنوز ایربگ های جانبی مزدا سر جایشان هستند میبایست به محصول ژاپنی نمره بالاتری بدهیم.

پیشرانه و توانایی های حرکتی

موتورهای میهمانان امروزمان شباهت های زیادی بهم دارند؛ هر دو از نوع 4 سیلندر 2 لیتری با 16 سوپاپ هستند و به صورت طبیعی (بدون استفاده از پرخوران) تنفس مینمایند. البته اگر روی اعداد و ارقام دقیق تر شویم متوجه میشویم که علیرغم تمامی این شباهت ها برتری نسبی قدرت و گشتاور با محصول کیا است و حداقل بر روی کاغذ میبایست سراتو را برنده قسمت پیشرانه اعلام کنیم.

تازه ماشین کره ای با گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک یک دنده بیشتر از مزدا3 در اختیارمان قرار داده و این مورد میتواند در برخی مواقع دستمان را برای انتخاب ضریب دلخواه بازتر بگذارد. برای مقایسه راحت تر بیائید نگاهی به جدول خلاصه مشخصات موتور این دو داشته باشیم:

مدلکیا سراتومزدا 3
پیشرانه4 سیلندر 16 سوپاپ4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور2 لیتر2 لیتر
حداکثر قدرت156 اسب بخار در دور 6200147.4 اسب بخار در دور 6500
حداکثر گشتاور194.2 نیوتن متر در دور 4300187 نیوتن متر در دور 4000
گیربکس6 سرعته اتوماتیک5 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی7.1 (برخی منابع حدود 8.0)7.6
مصرف ترکیبی7.2 لیتر در 100 کیلومتر6.7 لیتر در 100 کیلومتر
وزن1310 کیلوگرم1260 کیلوگرم

خوب همانطور که مشاهده کردید وضعیت موتور و گیربکس سراتو اندکی بهتر از مزدا به نظر میرسد؛ اما تجربه ثابت کرده که از روی اطلاعات کاغذی نمیشود خیلی مطمئن نظر داد و بهتر است که صبحت بیشتر در این مورد را به بخش تجربه رانندگی موکول کنیم.

تجربه رانندگی

بالاخره وقت آزمون عملی ماشین ها فرا رسید. هر دو خودرو از نظر میزان تسلط و ارگونومی شرایط خوبی دارند و برای عادت کردن به آنها به زمان زیادی احتیاج نخواهید داشت. میزان نرمی فرمان و راحتی استفاده از ادواتشان هم مناسب است. با کمی رانندگی متوجه شدیم که سراتو سایپا نسبت به نمونه های وارداتی همین نسل، مقداری نرم تر شده که علتش را میتوان در کوچک تر شدن سایز رینگ ها و بلندتر شدن فاق لاستیک ها جستجو کرد. اما مزدا3 همواره به خشکی معروف بوده و با اینکه بدلیل رفتار منطقی و بی صدای سیستم تعلیق این خشکی آزار دهنده نیست اما باز هم باید امتیاز برتر این بخش را به سراتو بدهیم. تازه ارتفاع کمی بیشتر شاسی سراتو به ما کمک میکند که با خیالی آسوده تر به جنگ سرعت گیرها و رمپ های غیر استاندارد وطنی برویم و نگران گیر کردن کف ماشین هم نباشیم.

اما اینها فقط یک روی سکه بود و بر روی دیگر سکه، سواری اسپرت مزدا مزیت هایش را به ما نشان میدهد. در حقیقت این خشکی میزان حرکات عرضی و گهواره ای را در محصول مزدا کاهش داده است. تازه میهمان ژاپنی برای تعلیق عقب از سیستم مولتی لینک استفاده کرده که نسبت به تعلیق ساده و یکپارچه سراتو یک سر و گردن بالاتر است و این قضیه در کنار نکات مثبت دیگری مثل مرکز ثقل پایین تر و فرمان دقیق تر، باعث شده اند که راننده مزدا در پیچ های تند اعتماد به نفس و قدرت مانور بالاتری داشته باشد. مهم تر از همه اینها اینکه سایپا با حذف ESP از روی سراتوهای موتاژ داخل عملاً یک گل به خودی هم تقدیم رقیب امروزش کرده و حالا با خیال راحت میتوانیم بگوئیم که مزدا از نظر پایداری ماشین کاملاً بهتری است. در مورد ترمزها نیز اوضاع به همین شکل می باشد. البته ممکن است در هنگام رانندگی عادی و یا سفرهای شهری تفاوتی میان قدرت ترمزگیری دو خودرو احساس نکنید اما ترمزهای عقبی سراتو سایپا بر خلاف نمونه های وارداتی از نوع قدیمی کاسه ای است که زیر فشار زودتر از ترمزهای چهار چرخ دیسکی مزدا اسیر حرارت و افت عملکرد میگردند.

پس تا اینجای کار میزان نرمی سراتو بهتر بود و در عوض در بحث ترمز و پایداری مزدا 3 برتر ظاهر شد. اما در مورد شتاب وضعیت چگونه است؟ خوشبختانه در این مورد هر دو ماشین اوضاعشان رو به راه است و با شتاب صفر تا 100 زیر 10 ثانیه نشان دادند که به این راحتی ها تسلیم ماشین های همرده نمیشوند. عملکرد جعبه دنده هر دو نیز مناسب ارزیابی شد و هم از نظر نرمی و هم سرعت و هوشمندی رضایت ما را جلب نمودند. البته در حالت درایو (D) ، قدرت و گشتاور بالاتر و همچنین وجود یک دنده بیشتر در گیربکس سراتو دست به دست هم میدهند تا شتابگیری ماشین بهتر از مزدا3 شود؛ اما اگر راننده مزدا جعبه دنده را در حالت منوال قرار دهد میتواند با عبور از محدوده ردلاین (سراتو این امکان را ندارد) کمبود اسب هایش را جبران نماید و با شتابی تقریباً مشابه با سراتو به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست یابد. پس هر دو خودرو امروز ما از نظر توانایی های حرکتی شرایط مطلوب و مشابهی داشتند.

هزینه های نگهداری

هر دو میهمان امروز ما ماشین های کم استهلاکی هستند و به این راحتی ها شما را درگیر خرابی های غیر عادی نمیکنند. اما اگر قطعات مصرفی و یا خدای نکرده تصادفات را هم در نظر بگیریم، آن وقت مزدا3 بدلیل بالا بودن قیمت برخی از قطعات، پر خرج تر از سراتو خواهد بود.

نتیجه گیری

همانطور که در طول مقاله مشاهده کردید هر دو خودرو امروز ما توانستند با طراحی خوب، شتاب مناسب، ابعاد کارآمد و ایمنی کافی نظرمان را به خود جلب نمایند؛ پس مجبوریم به این واقعیت دردناک اعتراف کنیم که اینها با وجود اینکه در کشورهای خودشان نمونه های قدیمی محسوب میشوند هنوز هم میتوانند برای بازار نه چندان جذاب داخلی گزینه های جذابی به حساب آیند. اما پس بالاخره کدام را انتخاب کنیم؟! راستش را بخواهید این افزایش قیمت و نوسانات دیوانه وار که به تازگی بازار خودرو را متشنج کرده کار ما نویسندگان خودرویی را خیلی سخت نموده چون ما میبایست بر اساس رقم پرداختی ماشین ها را مقایسه کنیم و در حال حاضر قیمت دقیق ماشین ها در بازار مشخص نیست.

قبل از این گرانی های اخیر مزدا 3 نیو حدود 20 الی 30 میلیون تومان گرانتر از سراتو بود که با توجه به امکانات بیشتر، کیفیت بهتر و همچنین ترمز و پایداری برتر، در مقابل نرمی بیشتر و فضای داخلی اندکی بزرگتر سراتو، این اختلاف قیمت کاملاً منطقی به نظر میرسید. در حقیقت اگر بخواهیم اختلاف قیمت رسمی و کارخانه ای این ماشین ها را ملاک مقایسه قرار دهم باید بگویم که به نظر من پرداخت این هزینه اضافه در مقابل چیزهای بهتری که در مزدا یافت میکنید کاملاً ارزشش را دارد. اما اگر سری به بازار واقعی "ببخشید مظورم بازار حبابی بود!" بزنیم متوجه میشویم که در حال حاضر اختلاف قیمت این دو به حدود 60 میلیون تومان رسیده وحالا دیگر مطمئن نیستم که برتری های مزدا بتواند این اختلاف قیمت را توجیه نماید. البته این طبیعی است که با بالارفتن قیمت ماشین ها، اختلاف قیمتشان هم به همان نسبت بالا برورد اما اولاً مزدا3 چند میلیونی بیشتر از این نسبت گران شده و در ثانی با توجه به کاهش قدرت خرید مردم احتمالاً خیلی ها حاضرند با کمبودهای سراتو کنار بیایند و در عوض مبلغ زیادی را صرفه جویی کنند.

در پایان جا دارد از مالکین خودرهای مورد تست که وقت و ماشین های خود را در اختیار گروه خودروبانک قرار دادند تشکر ویژه ای داشته باشیم و آرزو کنیم که با مدیریت صحیح، هر چه زودتر این روند کاهشی ارزش پول ملی بر طرف گردد تا همه مردم بتوانند از ماشین های خوب بازار بهره مند شوند.

71 عکس

نظرات کاربران

82 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/20
هر دو خودرو بسیار قدیمی و از رده خارج هستند. اما حرف حساب همونیه که اخر متن بهش اشاره کردین. قدرت خرید حرف اول و اخر رو میزنه.
1397/4/20
جالبه تا حدود 7 یا 8ماه پیش تصمیم گرفته بودم که توی سال 97 سوناتا و پرایدم رو بفروشم و یه مزدا3 صفر بگیرم...خیلی دو دل بودم چون میدونستم مزدا نه میتونه قدرت و نرمی وراحتی جاده سوناتا رو بهم برگردونه و نه میتونم مثل پرایدم باهاش توی شهر راحت و کم هزینه جابه جا بشم...فقط قصدم این بود که مزدا صفر بگیرم تا ماشینم 5 سال گارانتی داشته باشه اونم چون پول نداشتم سوناتا هایبرید بگیرم گفتم حالا یه مزدا رنگ سربی صفر بر میدارم !
حالا قیمت امروز مزدا3 حتی خیلی بالاتر از سوناتا هایبرید 7 یا 8 ماه پیش شده ! نمیدونم گروه بهمن داره مزدا رو با چه قیمتی میده ولی با این قیمت بازار دیگه نه دستم به مزدا میرسه ونه چشمام مزدا رو میبینه خخخخ
اشکالی نداره....راحت شدم !
حالا توی خونه نشستم و با پراید صفرم میرم نونوایی و با سوناتا برنامه ریزی سفر می کنم...هم از کم هزینه بودن پراید کوچیکم لذت میبرم و هم از ابهت و نرمی سوناتا !
درپایان از مسوولین عزیز و بسیار زحمت کشمون تشکر می کنم که توی خونه هاشون نشستن و احتمالا دارن برنامه ریزی سفر می کنن ( خخخخخ ) و کاری به کار به کار اقتصاد و بازار و مردم هم ندارن...دمتون گرم ما رو که از افتادن تو چاه مزدا نجات دادین ! البته بعضا به دلم میفته برم به جای پرایدم یه 206 بخرم...از مسولین عزیز می خوام تدبیری کنن تا به امید خدا فردا قیمت 206 برسه به آفاق و من هم از این افکار شیطانی نجات پیدا کنم...فقط قربون همتون، یه ندا به من بدین و بگین این فیلم سینمایی کی تموم میشه چون من کار واجب دارم که داره میریزه !!
1397/4/20
در ایران مهمترین ملاک مقایسه قیمته. قبل از گرونی یعنی اسفند 96 سراتو 103 تومن بوده که با این پول نهایتا اگر شانس می آوردید یه مزدای مدل 89 بیرنگ با کارکرد بالای 100 هزار کیلومتر میتونستید بخرید. فقط توی ایرانه که یکی میتونه مزدای 7 ساله ی بدون گارانتی رو به ماشین هم رده ی صفر کیلومتر با 5 سال گارانتی ترجیح بده! حالا بگذریم که سراتو رو به راحتی با شرایط اقساطی هم میشد از کارخونه خرید ولی ثبت نام مزدا غیرممکن بود و حتما باید از دلالان گرامی با 20 ملیون حباب میخریدید. الان که دیگه هیچ! مقاله خوبی بود. به دو نکته ش نقد دارم: یکی اینکه طراحی داخلی سراتو به مراتب بهتر از مزداست دلیلش هم تغییراتی که مزدا در نسل جدیدش اعمال کرده و شبیه سراتوی نسل 2 شده خصوصا در قسمت داشبود (دریچه های هوا) و رودری ها و کنسول وسط. دوم اینکه کیفیت قطعات مزدا بالاتر از سراتو مثلا تسمه تایم زنجیری ضد سایش ساخت آمریکاش. اگر آپشنهای حذف شده از سراتو بهش برمیگشت، قطعا قیمتشون یکی میشد که در اون صورت سراتو ماشین به مراتب بهتری بود و تنها ضعفش تعلیق یکپارچه عقبش بود.
1397/4/21
کاملا موافقم، همین طوره
1397/4/20
موتور گیربکس سراتو خیلی قلدره
1397/4/21
البته منم اگر تنها ماشین اتوماتی که سوار شده بودم سراتو ایرانی بود با موتور دو لیتری بی شک همین نظر و داشتم. داداش بدون تعصب باید بگم گیربکسش بدرد زنها میخوره فقط
1397/4/20
سراتو یه بی کیفیته به نظر من چینی بخرید بهتره هیچ فرقی با ماشین چینی نداره
به نظر من خریدن مزدا بهتره تنها ضعف مزدا 3 قدیمی بودنشه
1397/4/20
صفر کیلومتر سراتو 160 میلیون هست و مزدا 230 میلیون.
70 میلیون اختلاف برای چی؟ اصلا مزدا3 ارزش خرید ندارد.
سراتو ماشین کم استهلاک و بی خرج هست و همه ی قطعاتش قیمت مناسبه ولی مزدا3 نه.
موتور قدرتمند و به روز سراتو و هماهنگی اش با گیربکس عالیه. موتور سراتو الان هم روی سراتو 2018 و النترا 2018 هست (هیچ فرقی نداره) و گیربکس اش هم الان روی تمام محصولات روز هیوندا و کیا هست.
1397/4/21
داداش طرف حسابش مزدا 3 هست، که تو همه چیز این کره ای ایرانی شده رو تو قوطی که نه ولی راحت جا میذاره، کیفیتو استهلاک خود اصلیش کمتر از مزدا بهمن هست، اینو که دیگه سایپا زده فکرشو بکن. کم استهلاک و بی خرج هم یه چیزی شنیدی شما، مزدا سگ جونتر خیلیم زیاد ولی قطعاتش گرونتره که به کیفیت مدت مصرفش بازم توجیه داره
1397/4/22
آقا کیان چرا تعصبی حرف می زنی یک سر به سایتها در رابطه با خرابی گیربکس مزدا بزن تا اشک تو چشمت مثل من حلقه نزنه !
1397/6/5
داداش تاحالا سوار مزدا شدی صد در صد ماشین خودت سراتو هستش اینطوری غیرتی شدی رو ماشینت اینم بگم ماشین که بره دست سایپا وایران خودرو دیگه ماشین نیست تو یه بار بشین پشت فرمون مزدا هم نرم هم شتابش اوفففففف نگو فقط یه مشکلی که همه میگن دارن فضای پشت سرنشینان تنگ
1397/8/14
داداش موتور سراتوی ایران teta II هست این ماشینای جدید این شرکت Nu که خیلی جدیدتره
1399/3/18
من هم کاملا با نظر شما موافقم چرا این همه پول بدیم یه ماشین قدیمی از مد افتاده بخریم در آخر از خودروبانک کمال تشکر را دارم
1397/4/21
با عرض سلام و خسته نباشید مقایسه خیلی خوبی بود
ما مزدا ۳ داریم مدل ۹۵ با قیمت ۱۱۰ ک ما خریدیم خیلی راضی بودیم ولی الان خیلی قیمتش تخیلی شده
1397/4/21
سلام. شتاب زیره 10 برای هر دو ماشین با توجه به کیفیت بنزین و ارتفاع از دریا تقریبا میشه گفت محاله
عددی بین 10.5 تا 11 در واقع بدست میاد
1397/4/21
خیر این اعداد واقعی بدست میاد برای سراتو در شهر های مختلف امتحان کردم که اعداد 8 الی ۸/۵ ثانیه دست میاد
1397/4/21
هيچ كدام از اين ماشينها،مثل ام جى ٦،پر قدرت،زيبا،پرشتاب،اپشن دار نيستند،ام جى اينارو ميخوره،از همه لحاظ.
1397/4/21
1. ظاهر سلیقه ایه و ب نظر من مزدا زیباتر از ام جی هست
3. قدرت که تقریبا معادل شتابه...این روزا اگه بنز E هم سوار باشی باز یه سورن توربو دنده ای میاد و ماشینتو رسوا می کنه خخخخ...کسی اگه دنبال شتاب متعادل باشه همین مزدا کافیه.
4. آپشن های مزدا واقعا عالیه که خیلی هاش حتی به کار یه استفاده معمولی خانوادگی نمیاد...در ضمن کسی اگه آپشن می خواد باید بره Byd S7 بخره که صبح تا شب با آپشناش بازی کنه. مزدا فقط رادار کم داره که اونم توی ام جی پیدا نمیشه.
5. کسایی که حدود 200 تومن برای خرید ماشین دارن هزینه می کنن در اکثر موارد میانسال به بالا و دنبال ماشین خانواده هستن بنابر این ؛ راحتی، استهلاک کم، خدمات پس از فروش مناسب، قیمت قطعات و سهولت دسترسی به خدمات، بازار خرید و فروش مناسب ، افت قیمت کم ، اعتبار برند ، کیفیت خود خودرو و اعتبار کشور سازنده در اولویت اند.
اگرچه مزدا ماشین خیلی راحتی نیست ولی در سایر موارد نگاه مردم به مزدا مثبته که باعث فروش بهترش شده.
خرید ام جی توی کشور ما توجیه اقتصادی نداره چون مردم ما یا ام جی رو اصلا نمیشناسن و یا به عنوان خودرو ساخت چین میشناسن که توی شهرستان ها هیچ خدمات مناسبی نداره و افت قیمت وحشتناک ام جی در بازار ما هم به همین دلیله.
1397/4/21
اصلا مقایسشون اشتباهه
مزدا کجا و کیا کجا
مزدا در هر صورت سرتره
فقط بالا بودن هزینه نگه داریشه ک کاملا منطقیه و ارزش داره
1397/4/21
شما برو استراحت کن، فک کنم یه خورده کم خواب شدی :)))
1397/4/21
سلام، مقایسه مزدا 3 نیو و سراتو سایپا باهم به نظرم خیلی مقایسه ی جالبی نیستش، چونکه سراتو واقعا از همه نظر یه سرو گردن پایین تر از مزد 3 نیو هست، مزدا 3 نیو رو باید سراتو 2016 مقایسه کرد نه سراتویی که سایپا مونتاژ میکنه و از همه آپشن هاش هم زده.
1397/4/21
یه کم تابلو نیست جانبدارانه نوشتی؟
والا مزدا 3 تو خیابون های معمولی ما هم کفش گیر میکنه! ( خیابانهای معمولی ما یعنی پر از چاله و چوله!) ، داخلش در حد 206! عقبش اصلا جا نداره!!
1397/4/21
مریم خانم یکم تابلو نیست مقاله رو کامل نخوندی؟!
این تو مقاله اومده:
تازه ارتفاع کمی بیشتر شاسی سراتو به ما کمک میکند که با خیالی آسوده تر به جنگ سرعت گیرها و رمپ های غیر استاندارد وطنی برویم و نگران گیر کردن کف ماشین هم نباشیم.
این یکی هم اومده:
در قسمت عقبی هم به نسبت کلاس سدان کامپکت، از وضعیت سراتو راضی بودیم. اما در این بخش، فضای پا و سر مزدا اندکی کمتر بود

اگه سایپا، سراتو رو با ایربگ های جانبی، کیفیت داخلی مشابه وارداتی ها، ترمزهای عقب دیسکی و ای اس پی و.. مونتاژ میکرد بخاطر جاداری بیشتر و استهلاک کمتر شاید شاید برنده رقابت میشد ولی الان تنها چیزی که مردم رو به سمت سراتو میکشه قیمت خیلی ارزونترشه
1397/4/21
چقدر یکی می تونه بد سلیقه باشه که داخل سراتو به مزدا ترجیه بده ,واقعا مزدا داخلش نسبت به سال تولیدش عالی بوده و هنوز هم خیلی خیلی خوبه برعکس سراتو داخلش فوق العاده کسل کنندس و اصلا جذابیتی نداره
1397/4/23
شاهین خان والا مقاله رو خوندم و اگه مثل شما اون قسمت های تعریف از مزدا رو بولد میکردم خیلی بیشتر از این چند تا موردی که شما نوشتید بود.
به هر حال مزده از نظر جا داری و قیافه بیشتر میخوره یک ماشین اسپورت جوون پسند و دو نفره باشه ولی سراتو ماشین خانواده هست.
هر چند که اینو باید گفت که ما چقدر بدبختیم که داریم راجع به ماشین های از دور خارج شده قدیمی بحث میکنیم با هم
1397/4/24
مریم خانم کجای مقاله تعریف بیجا و الکی از مزدا شده؟ هر چی گفتند عین واقعیته!
آیا تعلیق عقب مزدا مولتی لینک نیست؟ آیا ایربگ جانبی نداره؟ آیا ای اس پی نداره؟ آیا AFLS و چراغشور و .. نداره؟ آیا کیفیت داخلیش بهتر نیست؟ آیا ترمز عقبش دیسکی نیست؟ خوب همه اینا واقعیته دیگه! مزدا تنها مشکلش جای پای کمتر و قیمت گرونتر و خشکی بیشتره که این ها هم نوشته شده. ولی دوستان سراتو سوار اصرار دارند که بگند نه هندلینگ سراتو هم بهتره! به خدا نیست! ایمنیش هم برید سرچ کنید ببینید فول ایربگ سراتو هم ایمنیش از مزدا کمتره چه برسه به اینکه فقط دو تا ایربگ داره!
1397/4/21
بی خود نیست به کشور ما میگویند جهان سوم یک توریست بیاد کشور مااین ماشین ها را ببیند نمی گوید این ها جهان سومی ميگه اینها در دوران مزوزویک زندگی میکنند
1397/4/21
اکسنت بهتره یا سراتو؟
1397/4/21
اکسنت رو با کیا ریو مقایسه می‌کنن،
الانترا رو با کیا سراتو
1397/4/21
سراتو باتوجه به اختلاف قيمت كه الان ايجاد شده و باتوجه به كيفيت خوب موتور و گيربكس و هزينه هاي پايين نگهداري فعلا بنظرم گزينه بهتري براي خريد هستش
1397/4/21
به جز ترمز و ESP که سایپا از سراتو زده و تو این 2 مورد مزدا بهتره، در باقی موارد سراتو کاملا برتره. به شخصه کیا رو به مزدا کاملا ترجیح میدم.
1397/4/21
یدونه ام جی ۶ جی تی مدل ۲۰۱۳ می آوردین تا طراحی خاص اینگیلیسی و ایمنی ۵ ستاره و رتبه ۵ هندلینگ به یاری سیستم تعلیق بی ام و سری زد و شاسی مستقل و وزن ۱۵۴۰ کیلوگرم و موتور توربو فوق العاده قدرتمند ساخت اینگیلیس با شتاب ۰ تا ۱۰۰ تو ۸.۴ ثانیه ( تو اسپرت و ای اس پی خاموش و لانچ بهترم میشه ) و فضای کابین بسیار جادار تر و اپشن های خیلی بیشتر و مصرف سوخت صدی : ۵.۳ لیتر نتنها برای این دو بلکه برای اپتیما و سوناتا هم رقیب حساب میشه بماند که نسل ۲۰۱۸ امده و حسابی برای بی ام و وبنز رقیب شده ،
1397/4/21
عزیزم الان بین کیا و مزدا داره صحبت میشه بین کره و ژاپن ,هروقت بین لیفان و چانگان و این برندا مطلب بود شما می تونی بیای در مورد ام جی چینی صحبت کنی وگرنه اینجا اصلا جاش نیست بهت می خندن با این حرفا ,مصرف 5.3 !!!!! توهم قشنگیه ...
1397/4/21
دوست عزیز کشوری به نام اینگیلیس وجود نداره! امان از تخیلات قوی
1397/4/21
داداش گلم یه نفس بگیر :)
چه جوری یه ماشین هم برای مزدا رقیبه و هم برای سوناتا و هم برای بنز ؟
....اینگیلیس ؟
1397/4/21
خخخخخخ
ام جی ؟؟؟؟؟؟؟
ام جی رقیب بنز و بی ام و خخخخخخ
داداش برو ماشین چینی تو سوار شو دیگه هم تو این سایت نیا
البته بد هم نیست دلقک هایی مثل تو بیان اینجا ملت رو بخندونن
ام جی خخخخخخ
1397/4/22
حاچ نادر، ژاپن رو قاطی اسباب بازی کره ای و چینی نکن، در ضمن ام جی اسطوره انگلیسی با یک قرن سابقه رو فقط با بقیه سلطان های انگلیس و آلمان و ایتالیا میشه مقایسه کرد نه ژاپن،
اون موقع که ام جی ماشین می ساخت عشق شما میتسوبیشی وجودخارجی نداشت! الان چند دهه هست که اینها برای شما بت شد
برو ویکی پدیا رو بخون یادبگیری ام جی انگلیسی هست نه چینی :))
1397/4/21
به نظر من مزداي مونتاژي در مقابل لنسر وارداتي هيچ حرفي براي گفتن نداره درسته كه يكم آپشن بيشتر و اسب بيشتر داره ولي كيفيت مونتاژ و رنگ لنسر خيلي خيلي بالاتره و قيمت شم خيلي بهتر از مزداس
1397/4/21
مزدا علاوه بر آپشن و اسب بخار بیشترش ، خدمات گسترده تر و بازار فروش خیلی بهتری هم داره در ضمن کیفیت رنگ مزدا توی مدل های متالیک مثل همین سربی متالیک خوبه و بهتر از رنگ های روغنی سابق شده...به نظر من جذابیت های ظاهری مزدا خصوصا در نمای عقب باز بهتر از لنسره
1397/4/21
اين تجربه رانندگي اصلا خوب نبود چون سراتو معمولي رو كه با مزدا مقايسه نميكنن حداقل بايد سراتوئه آپشنال بود
1397/4/21
من نمیدونم این از کجا اومده که یه نفر با هزار تا اسم اومده هی گفته موتور و گیربکس هماهنگ سراتو ، کم استهلاکی سراتو و ... سراتو ، عزیز جان همه اینا که گفتی در مقابل 206 اتوماتیک درسته نه در مقابل مزدا 3 !! درست نیست اگر چیزی داریم یا از چیزی خوشمون اومده در رابطش اغراق کنیم و ... . سراتو خوبه اما مزدا بهتره.
1397/4/23
با این قیمت ها دیگه مزدا 3 برتری نداره
1397/4/21
0تا 100 زیر 10؟؟
ولمون کن برادر!
یه سر به لیست سریعترین خودروهایی که تست شدن بزن...آزرا هم زیر 10 نشده!
لکسوز IS هم زیر 10 نشده...بعد اینا زیر 10؟

واقعا تست کردید؟
1397/4/21
سراتو یا اسباب بازی بی اصالت و بی کیفیت کره ای با محور عقب مشابه پاید و ال لگن، کوبش زیاد، صدای موتور و اجتاس بی کیفیت و خشک داخلی قابل مقایسه با مزدا نیست
سراتو و النترا بدترین خودرو های صنعت تازه پای کره

در پیشرفت صنعت نوپا. و بی اصالت کره و چین شکی نیست ولی ۱- با قیمت بسیار کمتر از سایر خودرو سازان اسیایی۲- غیر قابل مقایسه با ژاپن اونم مزدا
1397/4/22
برو عموجان اینجا دعوای کره و ژاپن راه ننداز . این دعوا ها و صحبت های متعصبانه امثال شما دیگه خز شده خوت خندت نمیگیره با این حرفا ؟
واقعیت اینه که کره و ژاپن و حتی چین دارن با هم همکاریهای گسترده ای انجام میدن که نتیجه اش قبضه کردن بازار خودرویی بسیاری از کشورهاست.
همین مزدا یه شریک تجاری بزرگ به نام فاو از چین داره یا مثلا جیلی رفته ولوو رو خریده و همکاری کره ای ها با آمریکایی ها رو هم که همه می دونن. این سه تا کشور دارن با همکاری با هم تمام دنیا رو می گیرن بعد من و تو نشستیم و داریم سر 2 تا ماشین قدیمی و ایرانیزه شده کره و ژاپن با هم دعوا می کنیم ! اونا با هم همکاری می کنن و ما سر اونا با هم دعوا می کنیم...مسخره تر از این نداریم ! وسط کره و ژاپن ماها شدیم نخود آش !
اگه خیلی دلت اصالت می خواد چرا میری سراغ ژاپن تازه کار ؟ برو یه رنو سیمبول یا پژو 301 بخر چون میدونی که رنو بالای 150 و پژو حدود 210 سال قدمت و اصالت دارن خخخخخ
اصالت به معنای قدمت و سال نیست...اصالت یعنی اینکه با سابقه خودت به مشتریت احترام بذاری که هم ژاپن و هم کره تازه کار توی این مسایل استادن حالا نوبت ما و اون فرانسوی های 200 ساله ست که از ژاپن و کره اصالت و احترام به مردم و یاد بگیریم تا بعد 200 سال قدمت فروشمون از چینی ها کمتر نباشه که البته هست !
1397/4/24
تحقیقات نشون داده که کم خوابی و خستگی بیش از حد موجب یک سری عارضه ها میشه که نمونش رو میتونید در این دوستمون ببینید خخخخخخ :)))))))
1397/4/21
سراتو طراحی خارجیش قدیمی شده، با مزدا مسافرت رفتم و صندلی عقبش بیشتر به شکنجه گاه شبیهه، تعلیق بسیار سفت و اسپرت هست و به این اضافه کنید جای خیلی کم در حد ۲۰۶! مزدا یک ماشین ۲ نفره ست
1397/4/21
خوب ماشینایی برای مقایسه انتخاب کردین اتمسفریک غیر CVT که چینی هم نیستن.
البته این نکته هم جا افتاده بود که مزدا فرمونش برقیه سراتو هیدرولیک و اینکه تا اونجا که تو مشخصات خودروها آمده کنترل حرکت در سربالایی
ندارن که برای این قیمت پرداختی زور داره که HAC ندارن.
1397/4/22
فقط میتسوبیشی لنسر ، ارزش خرید بالا ، اصیل و با کیفیت ژاپنی و دارای پنج ستاره ایمنی از اروپا .
1397/4/22
تو شرایط فعلی بازار خودرو تصمیم عاقلانه خرید سراتو آپشنال هست.قیمت مزدا 3 خیلی خیلی رفته بالا و حدود 70میلیون از سراتو آپشنال گرونتره در نتیجه اصلا به صرفه نیست.با پول مزدا میشه دوتا ماشین خرید یه سراتو با یه ساندرو اتومات
1397/4/22
مقایسه ای کاملا درست بود من به شخصه مزدا 3 رو انتخاب میکنم. ولی کاملا مشخص هست که نویسنده این مطلب بیشتر طرف مزدا هستش. جانب داری کاملا هویداست.
1397/4/22
خب مقایسه خوبی بود.....خسته نباشید......متاسفانه توی این سایت ها عده زیادی جوون هستند که خیلی مغرضانه نظر میدن....حالا یا رو جوونی و تعصب یا تجربه کم...........در هر صورت یادمون نره که نه کیا نه مزداهیچکدوم مال ما نیستن و ما فقط مصرف کننده هستیم.....پس جرا تعصب روی یک برند،؟ حالا ژاپنی و المانیتو سر و کله هم بزنن یک چیزی......ما سر چی؟ حالا عارضم خدمتتون که هردو این ماشینها رو دارم ..مزدایی که زیر پای خانمم هست و سراتوی اپشنالی که هر روز باهاش میرم سر کار.....پس میدآنم راجع به چی حرف میزنم...اگه فقط و فقط مقایسه این دو ماشین باشه بدون در نظر گرفتن بقیه جوانب.......مزدا ماشین بهتری.......اما مگه تو فضا زندگی میکنیم؟ سراتو ماشینیه که روزمره ازش بهتر استفاده میکنی.....خدمات بهتر...لوازم ارزونتر...نرمتر.......الانم که با این قیمت های مسخره بازار هیچکدوم ارزش خرید ندارن
1397/4/23
احسنت...حرف دل زدی
من نمی دونم چرا بعضیا یه جوری نظر میدن انگار توی ایران زندگی نمی کنن و صبح و شب توی پیست مسابقه و شتاب و درگ و این حرفان
1397/4/22
سلام به همگی سیتروئن c5 هم نرم تر هم سواری بهتری داره هم تعادل و هندلینگ بهتری داره درکل c5 از اینا یه سرو گردن بالاتر هست البته منظورc5 new 2013 هستش
1397/4/22
یه پیچ c5 مخصوصا نسل 2011 به بعد می ارزه به کل چین و ژاپن و کره
ته ماشینه
1397/4/23
ببخشید امیر خان این پیچ سی5 شما که تسمه تایمیک هست کجا گیر میاد ؟
1397/4/22
به نظر من هر دو ماشین تو رنج قیمتی خودشون خوبن مزدا گرون تر و مسلما بهتر ولی سراتو هم عالیه تو این رنج قیمت بهتر از اینا نیست مقایسه هم تقریبا منصفانه ست تمامی ایراد ها گفته شده
1397/4/22
چنتا نقد لطفا رسیدگی کنید ! خخخ
1. خودروبانک عزیز تا الان 10 بار سراتو و مزدا3 رو با هم مقایسه کردین...حتی فیلم اجمالی مقایسه سراتو نیو وارداتی با مزدا3 هم هست، لطفا تست های دیگه ای برگذار کنید...در حال حاضر قیمت بازار مزدا3 به النترا نزدیک تره تا سراتو...می تونید النترا مونتاژ کرمان رو با مزدا مقایسه کنید. مقایسه سراتو با مزدا دیگه خز شده !
2. بعضی از دوستان عزیز به شکل کاملا بی ربطی میان اینجا و اسم MG رو میارن !...دوست عزیزمون به نام "ارتین" میگه MG6 هم رقیبه مزداست و هم رقیبه سوناتا و هم رقیبه بنز !
...باشه
آقا من کار ندارم که MG چینیه یا انگلیسی فقط از طرفداران MG خواهش می کنم ماشینشونو با همون بنز یا ب ام و ای که میگن مقایسه کنن نه با آشغال کره.
بابا اینجا ایرانه و ما ایرانی ها از نظر MG سواران انگار مشکل فکری داریم ! چون ام جی توی چین ساخته میشه حس می کنیم چینیه ! ما اشتباه می کنیم....ام جی مثل همون 100 سال پیش اصل اصل انگلستانه !
برید MG رو با همون رولز و بنز و جگوار و استون مارتین که میگید مقایسه کنید...
طرفداران عزیز MG؛
اول، اگر MG همون اصالت و کیفیت 100 سال پیش رو داشت که الان دست ما و توی ایران و با این قیمت خیلی پایین عرضه نمیشد ! چطور باور کنیم که با این اوضاع داغون خدمات و قطعات و بازار خرابش و دید منفی مردم، MG همون ماشین سابقه ؟ قیمت MG6 مدل 2012 حتی توی این گرونی بازار تقریبا حدوده زیر 100 تومنه...آیا این ماشین با پایین ترین بنز 2012 قابل مقایسه هست؟ اصلا خریدار MG و بنز از یک کلاس خانوادگی هستن؟
دوم؛ اگر MG خود بنز هم باشه باز دلیلی نداره که شما به هموطنان خودتون توهین کنید...وقتی گفته میشه که MG6 رقیبه بنز و سوناتاست و بعد میگید که کره ای آشغاله پس احتمالا ام جی و بنز هرو رقیب یک آشغالن...خخخخخخ این حرفا ینی چی؟ در کشور ما مردم توی شتاب و سفینه فضایی و MG و توربو سیر نمی کنن...مردم ماشین با ارزش اقتصادی بالا لازم دارن...سلیقه ما خاور میانه ای ها اکثرا روی کره ای هاست، به نظرم درست نیست به انتخاب هم توهین کنیم.
سوم؛ اگر اصالت به قدمته پس همه محکوم به خرید پژو 301 هستیم ! چون پژو قدمتش از MG و ژاپن و کره خیلی بالاتره !...اصالت ب عقیده من همون سابقه یک شرکت در احترام گذاشتن و خدمات رساندن به مشتری هاست که در حال حاضر ژاپنی ها و کره ای ها حداقل از MG جلو ترند...چون یه زمانی ام جی جلوتر از ژاپن بوده پس حالا همه باید به جای لنسر بریم ام جی بگیریم...nima جان فکر می کنی واقعا این حرفات درسته ؟
چهارم؛ یکی میگه ام جی سلطانه و باید با بزرگان انگلستان و ایتالیا مقایسه بشه نه با ژاپن !...عزیزم چرا از بین سلاطین اروپا سهم بازار ما شده ام جی ؟ واقعا چی میشه اگه سلاطین اروپا مثل همین ام جی با قیمت ماشین چینی دست مردم برسه...اصلا داریم ؟ مثلا جگوار 150 میلیونی خخخخخ
1397/4/23
اقای محمد عزیز پیامتو دیدم ، اولا یه معضرت خواهی از طرف خودم و هم ام جی سوارا از شما میکنیم ، سری بد حتما یادمون باشه بیایم از تو اجازه بگیریم که کامنت بزاریم ، دوما من کجا ام جی رو با بنز مقایسه کردم ؟؟؟ برا چی جلو این همه ادم حرف میزاری دهن من ؟ من اگه بخوام ام ج رو مقایسه کنم با بنز ام جی ۶ رو مقایسه نمیکنم ، ماشین های بالاتر مثل ( ام جی ۹۵۰ یا ام جی ای موشن یا ایکس موشن مقایسه میکنم ، سوما من نظر خودمو گفتم تو حق نداری بیای بگی کی کجا کامنت بزاره یا نه ، خیلی هم با رعایت ادب کامنت گزاشتم نه مثل تو که از پشت گوشی داری منو میخوری اون مقایسه ای که کردم گفتم ام جی ۶ برا چی از لنسر و اپتیما و الانترا و کلا هم رده هاش و بعضی ماشین های گرون ترش بهتره دلایلش هم گفتم ، موتور توربو قدرتمند تر و شاسی داینامیک و.... چهارما من کی گفتم کره ای اشغال هست یا اسباب بازی ؟؟؟؟؟؟؟ من خودم چند سال سوناتا و سانتافه اپیروس داشتم چی میگی برا خودت ؟؟؟ کلا دوست داری حرف بزاری دهن مردم ؟ من خیلی محترمانه دلایل برتری ام جی رو گفتم ، چند سال کره ای و ژاپنی و حتی المانی داشتم الان ۲ ماه ام جی دارم ، پس میدونم چه ماشینی از چه لحاظی بهتره یا بد تره ، بد یه جوری میگی قیمت انگا هر کی فک نکنه تو موتی میلیاردر تشریف داری میگی ام جی ماشین ارزون هست حالا هستیم باش ، خدا بهت بیشتر بده ولی شما لطف کن ماشینای میلیاردیت رو سوار شو ، کاری با ام جی به قول خودت ۱۰۰ میلیونی نداشته باش دلیل این که ام جی قیمت کره ای هارو نداره به خاطر این هس که مدیا خوب معرفیش نکرد تازه اگرم لطف کنی بری سایت پدال یا اصلا هر سایت خارجی مربوط به ماشین رو ببینی ، متوجه میشی که ام جی ۶ قیمتش از اپتیما و سوناتا بالا تر بوده اصلا الان لینکش رو میفرستم برات که سایت پدال برسی کرده ، پس شما نگران قیمت نباش میگی کیفیت ، ام جی تو بریتانیا جز با دوام ترین ماشین ها بوده اصلا جدول رتبه بندیش هم هسیادم نیس چه سایتی دیدم ، ام جی رتبه ۹ داشت کیا و هیوندای ۱۱ و ۱۴ بودن خیلی اختلاف نیست ولی لازم بود که یاد اوری کنم ، الانم میخوای بگی سایت هایی که دیدی منبع نبوده باشه اصلا هر چی تو بگی ولی اگه میخوای کیفیت ام جی رو مقایسه کنی با کره ای ها خوبه یه بار کاپوت ام جی رو بالا بزنی تا دیزاین و ساخته شده توسط شرکت جانسون رو ببینی ، شرکت جانسون هم زحمت نکش من بهت میگم چه شرکتی هست شرکتیه که با جگوار برند های روز کار میکنه که اتفاقا شرکتش و کارخونش ماله خوده اینگیلیس هست ، و سومین حرفی که گزاشتی دهنم (((( من یا هر ام جی سواری به هیچ کس بی ادبی نکردیم کلا هیشکی یه خاطر یه ماشین نمیکنه )))) نیما رو من نمیشناسم ولی معلومه داری به اونم میکوبی و حرف دنش میزاری اصالت ام جی رو میخوای برو ام جی E81 یا تا ۸۶ رو سرچ کن ببین چه ماشینایی بودن همون ای ۸۱ تو سال ۱۹۵۷ ۳۹۵ تا با راننده اینگیلیسی رفت ، الان بوگاتی اون سرعت رو میره از موارد دیگه مسابقات بی تی سی سی رو سرچ کن که ۲۰ سال هیوندای وکیا نمیتونن توش بیان ام جی ۵۵ ساله توش هست و مقام های بالایی کسب کرده ، وقت کردی ام جی ای موشن یا ایکس موشن یا ام جی ار ایکس هشت رو سرچ کن تا متوجه پیشرفت این کمپانی باشی ، از خودرو بانک هم ممنون نظر قبلی من رو پاک کرد
1397/4/23
وقتی هم ام جی رو با بنز وبی ام و میگم منظورم اس ۵۰۰ یا سری هفت نیس ، ماشین های دیگش هست ام جی ۶ مدل ۲۰۱۸ بهتره یکم دربارش مطالعه کنی،
1397/4/23
آدم نفهم چی داری می گی تو اصلا از ام جی با اصالت و با کیفیت سلطان اروپا و جهان و سرور تمام عالم که اصالتش نمونه عالم و شتابش 4.35 ثانیه و موتورش مال بوگاتی و کیفیتش بالاتر از بنز که بهترین هندلینگ که من با سرعت 453 تا باهاش پیچیدم تو کوچه و اصلا نفهمیدم و هر کسی لیاقت ام جی نداره من تمام ماشینهای عالم و دارم ولی فقط ام جی رو دوس دارم چون درجه یکه عالیه این ام جی هم مال اینگیلیستانه و هم ساخت اینگیلیستانه و هم خود اینگیلیستانه مردم ایران لیاقت ندارن که ام جی نمیخرن تو می گی ام جی ارزونه؟ خودت ارزونی برو آشغال کره ای رو سوار شو ام جی مال پادشاهان اینگیلیستانه و حیف که تو سوار شی اگه اشاره کنم پودر میشی بدبخت ام جی از از ازل ماشین ساخته کره تازه باید بره ماشین ساختن یاد بگیره هرجا که بخوام نظر میدم تو چشم دیدن نداری برو آشغال سوار شو لیاقتت همینه بی ادب
خاک بر سر کره بی ادبا
1397/4/25
خیلی با کامنت بالای کامنتم حال کردم. بعضی ها واقعا باید اینجوری بهشون تیکه انداخت
1397/4/22
این دوستانی که شاکیند که چرا تو مقاله مزدا با اختلاف برنده شده دلیلش اینه که تو ذهنشون سراتو وارداتیه و خبر ندارند سایپا چه بلایی سر سراتو اورده.

سراتو وارداتی کیفیت داخلیش نزدیک به مزدا بود ولی سایپایی ها خیلی پایین تره
وارداتی ها ایربگ جانبی داشتند و سایپایی ها ندارند
وارداتی ها ای اس پی داشتند ربنگاشونم بزرگ تر بود لاستیکشونم خارجی بود در نتیجه تعادلشون نزدیک به مزدا بود ولی سایپایی ها اصلا هندلینگ ندارند (تازه تعلیق مولتی لینک عقب رو حتی سراتو وارداتی هم وجود نداشت که مزدا داره)
وارداتی ها ترمزاش ۴ چرخ دیسکی بود و ترمزاش تو مایه های مزدا بود ولی سایپایی ها عقبش کاسه ایه
و خیلی موارد دیگه مثل کیفیت رنگ و.. که نسبت به وارداتی ها افت شدیدی کرده

کلا دوستانی که از برتری شدید مزدا تو این مقاله شاکی هستند دلیلش اینه که تو ذهنشون سراتو وارداتیه نه این سایپایی ها!

در ضمن مزداهای جدید یه نموره ارتفاعشون بیشتر شده مثل قدیم به زمین گیر نمیکنه.
1397/4/23
اتفاقا شاهین جان سراتو سایپا کیفیت رنگش تقریبا بهتر از کیفیت رنگ مزداست...کیفیت رنگ پایین مزدا که کلا زبانزده !
من با خیلیا صحبت کردم و گفتن که مزدا همون ماشین قبلیه که بازم کفش گیر می کنه و ارتفاع دادن به مزدا اشتباهی بود که فقط هندلینگش رو خراب کرد...این گیر کردن و خشکی صندلی و تا حدی کوبیدن ماشین توی دست اندازها جزو ذات مزداست که توی ماشین ها بالاتر مثل سوناتا خود من و تلیسمان هم دیده میشه
تا به حال 100 بار به دلیل ندیدن دست انداز از روش با سرعت بالا رد شدم که البته سوناتا سپر جلوش موقع پایین اومدن گیر می کنه و اعصاب آدم رو به هم میریزه و آخرین موردش هم همین دیشب بود !...گیرکردن مزدا3 جدید رو هم خودم بارها به چشم دیدم. هیچ کسی از گیر کردن مزدا و سوناتا و تلیسمان و کلا ماشین های این رده در امان نیست و راهکار این قضیه خرید ماشین کمک خشکی مثل سراتو و یا رفتن به کلاس کراس اوور ها مثل توسان هستش که ارتفاع بهتری دارن...با توجه به تجربه شخصی خودم اعلام می کنم ؛
کسانی که قصد خرید مزدا یا ماشین بالاتر مثل سوناتا و اپتیما و تلیسمان دارن باید اول با ذات نسبتا اسپرت این ماشینها کنار بیان و در کنارش حتما یه ماشین کم دردسر برای خیابونهای خراب شهری تهیه کنن.
در حال حاضر ماشین هایی که کمک خشک یا ارتفاع بالا وقیمت کم دارن مثل پراید یا ال90 بهترین گزینه ها برای رد کردن راحت دست انداز ها با سرعت بالا توی شهر هستن :)
در کل مزدا به خاطر ارتفاع و خشکی صندلی و اسپرت بودن رانندگیش و فضای کابین کمتر خیلی بدرد خونواده ها و سفرهای طولانی مدت نمی خوره.
اما سراتو سایپا با کمک های خشک تر و ارتفاع بیشتر و رینگ های کوچیک تر و البته کیفیت کمتر ( نسبت به مزدا ) در واقع یک سمند آپشنال زیبا و پرقدرت با گیربکس اتوماته که کلاس خیلی بالاتری هم داره و برای رد کردن دست اندازهای شهری و سفرهای طولانی درست مثل سمند و خیلی بهتر از اون عمل می کنه ...پس یک انتخاب منطقی تره .
1397/4/22
ام جی 6 سلطان اینگیلیستان شاه مردان مضحکه دوران با شتاب لانچ دار بدون ای اس پی فقط در5 ثانیه و موتور z8 bmw و و و 10 کیسه هوا نه ببخشید 20 کیسه هوا در مدل های 2013و 30 کیسه با باد اضافی و طرح باب اسفنجی در مدل 2018 و با اصالت اینگیلیستانی و فول رادار و خودران و هایبرید و مصرف سوخت زیر صدی 3 لیتر با قیمت پراید و با روکش طلا کاری همرا با لبخند ژکوند نه تنها رقیب آشغال های کره ای بلکه رقیب جدی آشغال های ژاپن و آشغال های آلمان و آشغال های اینگیلیستان و بسیار زیبا و جادار و مطمین و ایمن و محبوب و با هندلینگ بالا از زمان دایناسورها ماشین تولید کرده و تا ابد در دل ها مانده و یاد و خاطره آن گرامی باد !
1397/4/25
تلزه تو زمان دایناسورها هم انقد سرعتش بالا بوده که وقتی از کنار تی رکس رد می شده تی رکسه آتیش می گرفته
1397/4/22
خودرو بانك لطفا چند تا مقاله علمي و آموزشي بزار
چندين و چند بار اين مقايسه در انواع سايت ها و غيره انجام شده
1397/4/23
نمیدونم چرا اینقدر دوستان به ماشینهای کره ای میگن اشغال
هر چی باشه از ماشینهای ایرانی که بهتره
1397/4/24
یه بار ام جی اینگیلیستانی با شتاب 4.73 و امکانات روز دنیا با کیفیت و اصالت اینیگلیستانی که قبل از آشغال های کره ام جی داشت با سرعت 380 تا می رفت اون زمانی که دنیا نمی دونست ماشین چیه ام جی داشت با 400 تا می رفت رقیب ام جی فقط سلاطین اینگیلیستانی هستن که البته اونا هم همه آشغالن و فقط ام جیه که تا به حال خراب نشده اون زمانی که ام جی ماشین می ساخت آدم هنوز بوجود نیومده بود چه برسه به آشغال های کره و ژاپن
1397/4/23
این افراد که هی میگن اشغال کره خیلی دوست دارم بدونم ماشین شون چیه . یعنی کل ایران ژاپنی سوارن تو خیال و رویا
متاسفانه مشت نتمونه خرواره و اینه فرهنگ امروز ملت
1397/4/25
MG هیچوقت از اون قدیما ماشین مالی نبوده و نیست . اگه بدرد بخور بود ورشکست نمیشد چینیها بخرندش . حالا هم که سالهاست چینی شده دارندگان MG به زور کلمه اصالت هی سعی میکنند اونو انگلیسی جا بزنند . خب اسب هم اصیله ! چه ربطی به MG داره ؟ اصلآ الان بحث سراتو و مزداست ، چه ربطی به شقیقه ( MG ) داره ؟
1397/4/25
من که هم کیا رو به مزدا و هم سراتو رو به مزدا 3 ترجیح میدم، ماشینای کیا واقعا عالیین، خیلیییی باکلاس و خیلیییی با کیفیت
1397/4/26
با سلام
سراتو علاوه بر کمبود اپشن که به شدت دیده میشه.
ترمز های بدی داره.واقعا افتضاحه برای موتور ۲۰۰۰ ترمز کاسه ای غیر عقلانی هستش.تو ترمز های شدید خوب جمع نمیکنه؟
من یه مدل ۹۴ داشتم پارسال فروختم.ولی از نظر شتابد سرعت عالیِ
1397/4/27
البته مزدا 3 مدل 88 و سه ماهۀ اول 89 گروه بهمن خیلی بهتر از مزدا 3 جدیدی هست که پس از رونمایی رسمیش در خرداد 89 جایگزین اتاق قبلیش شد.
1397/4/27
Mn mg 360 turbo ro bishtar tarjih midam
1397/4/27
عجب تست هم قیمتی سراتو ۱۹۰ مزدا۲۹۰ خودشم سراتو ترمز عقب کاسه ای ۲۰۰ تومن
1397/4/31
محمد جان سلام در پستهای قبلی گفتین ولی کامل نگفتین کودوم ماشینهای هاچبک اتومات ارتفاع بالاتری دارند وهمچینی کودوم ماشینهای سدان داخلی وخارجی اتومات ارتفاع بالاتری دارند برای گیرنکردن کفشون به دست اندازهای تهران ممنون میشم بگید ویا دوستانه دیگه میدونن دقیق بگن
1397/5/3
مرسی واقعا مقایسه خوبی بود مخصوصا تو جمع بندی. متاسفانه سایپا با سیاست های فروش سودجویانش باعث شده بازار دست دوم سراتو خیلی بد باشه و از اون طرف بهمن موتور با سیاست خودش باعث شده این حس رو القا کنه که خیلی خودروی ارزشمندی داره و هرچقدر که بخواد میتونه قیمت بزاره. نکته جالب اینه که بخاطر همون سیاست های غلط سایپا سراتو خیلی زیر ذره بین رفته و تا قیمتش بالا میره (تو این بازار حبابی) همه صداشون در میاد ولی کسی کاری به مزدا نداره. سال قبل سراتو 99.9 میلیون و مزدا 118 بود. الان سراتو 150 و مزدا 220 هستش. سراتو رشد قیمت (50 درصدی) داشته و مزدا (86 درصدی).
امیدوارم روزی برسه که شرایط به نحوی باشه که خریدار ماشین هارو با قیمت واقعی بتونه بخره.
1397/5/13
با سللام خدمت مسئولین سایت
الان داشتم مقاله بالا رو میخوندم که مزدا3 رو با سراتو سایپا مقایسه کرده ، نمیخوام به نکته خاصی اشاره کنم چون هیج جای مقایسه ای بین این دو خودرو وجود نداره که البته این موضوع برای همه کسایی که رانندگی با هر دو خودرو رو تجربه کردن واضحه ، بنده هم سراتو 2000 وارداتی داشتم و هم مزدا3 که بدون تعصب و فقط از روی تجربه رانندگی با هر دو ماشین عرض میکنم تنها مزیت سراتو فقط و فقط نرم تر بودنشه اونم نه با اختلاف و در هیچ مورد دیگه ای نسبت به مزدا برتری نداره ، سراتو سایپا که دیگه جای خود داره و از گردآورندگان مقاله ها خواهش میکنم تحت هیچ شرایطی به مقاله هاشون سمت و سو ندن چون افرادی که از این مقاله ها استفاده میکنن اکثرا حین خرید و انتخاب خودرو هستن و اطلاعات غلط گمراهشون میکنه
ممنون
1397/7/30
سلام تجربه استفاده 2 ساله از مزدا 3 رو مینویسم برا کسی که برا خرید داره تحقیق میکنه. مدل 90 با کارکرد 50 کیلومتر خریدم الان کارکردش شده 66. معایب، روز اول که سوار شدم ارگونومی صندلیش خیلی اذیت کننده بود کمر ادم درد میگرفت بعداز 2 روز عادت کردم.فکر میکردم روکش صندلیش چرم باشه ولی فومه .کولرش ضعیفه . صدای اکتروموتور فرمونشو داخل اطاق میشنوم برا کسی که حساس ازار دهنده است.تو ماه اول سه چهار بار زیرش گیر کرد ولی بد دیگه قلقش دستم اومد دیگه گیر نمیکنه .پخشش یو اس بی بلوتوث نداره ولی کیفیت صداش از ماشینای همردش بهتره. شنیدم جای سرنشین عقب کمه ولی خودم کسی عقب ماشین ننشسته برا مدت طولانی که نظرشو بپرسم.تجربه سواریش بهتون بگم عالیه چسبیده به زمین هندلینگش حرف نداره من خودم اروم رانندگی میکنم ولی وقتی پیچ میبینم خودبخود گاز میدم خیلی روندنش لذت بخشه شیفتر دنده رو فرمونش عالیه دو طرف فرمون هم دنده رو کم میکنه هم زیاد رو ماشین دیگه ای ندیدم اینو. عمل کرد گیربکسش عالیه بدون نقص .تکنولوژی چراغاش خوبه همه چیش اتوماتیک. هزینه نگهداری من فقط دوبار سرویسش کردم300 تومن لنت ترمزشم عوض کردم 500 تومن الان فکر کنم 800 شده .اگه کسی میخواد بخره سالمشو بگیره یا صفرشو پشیمون نمیشه .میخواستم امسال بفروشم گرنجور بگیرم به لطف مسئولین دلال باید چند سال همینو سوار شم
1399/5/25
اولا این دوتا آپشناشون فرقی نمی کنه که مزدا این قدر گرون باشه واقعا سراتو بهتره از سایت خودروبانک واقعا بعید بود
1399/12/22
من چند روز سراتو آپشنال و سراتو سایپا و مزدا برای تست که مال دوستام بود دستم بود و کاملا باهاش دور زدم و در نهایت ترجیح دادم مزدا 3 مدل 98 بخرم
تجربیاتم تو این مدت
مزدا سواری عالی داره شتاب و چسبندگی و هندلینگ عالی داره
امکاناتش هم در رده خودش خوبه آپشنهای کاربردی رو داره
این مدل که من خریدم اصلا کفش گیر نمیکنه
صدای موتور فقط موقع گازدادن شنیده میشه

کسی که میگه آپشنهاش با سراتو سایپا فرق نداره اینایی که من میگم بفرمایید سراتو کدوماشو داره

گرم کن صندلی
سنسور باران
ESP
آینه وسط حساس به نور
تنظیم ارتفاع و چرخش چراغهای جلو
چراغ شور
آینه های بغل برقی با گرمکن

دو تا مشکل در مزدا دیدم یکی کیفیت پایین رنگ بدنه هست و اگه سنسور جلو هم میداشت عالی بود که میشه راحت روش نصب کرد

البته نسبت به سراتو وارداتی آپشنهای کمتری داره ولی سواری جذاب تری داره