موضوعات داغ

فرانسوی های بازنشسته اما محبوب؛ مقایسه رنو ساندرو و پژو 207i

11 مهر 1397
عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس

افزایش جمعیت و شلوغی شهرها سبب شد تا خودروسازان بیش از پیش به فکر تولید خودروهای کوچک و جمع و جور بیافتند تا بتوانند سهم بیشتری از خریداران را در شهرهای بزرگ و پرجمعیت از آن خود کنند. به همین خاطر طی سال های گذشته شاهد رونق گرفتن خودروهای هاچ بک و جمع و جور در بازار هستیم. همین موضوع نیز در بازار ایران با ورود خودروهای هاچ بک شکل گرفت و سبب شد خودروسازان و واردکنندگان تصمیم به عرضه این دسته از خودروها بگیرند. پژو 206 را می تواند یکی از موفق ترین خودروها در این رده دانست که توانسته طی سال های گذشته، قشر وسیعی از خریداران را مجاب به خرید خود کند.

اما از آن جایی که معمولا این خودروها به عنوان یک خودروی اقتصادی و مقرون به صرفه پا به عرصه تولید و عرضه می گذارند، سبب می شود آمار فروش بالایی را از خود به جا بگذارند. این رویه در ایران نیز تا همین چند ماه گذشته صادق بود و خودروهایی نظیر پژو 206، پژو 207i، رنو ساندرو، لیفان X50، ام وی ام 315 و برلیانس H320 در بازه قیمتی 50 میلیون تومان به بازار عرضه می شدند که همین قیمت موجب شده بود بسیاری از خانواده با پس انداز کردن سرمایه خود اقدام به خرید خودرویی اقتصادی و مقرون به صرفه کنند. اما اکنون باتوجه به اوضاع نابسامان اقتصادی، خودروهای مذکور قیمتی بیش از 100 میلیون تومان پیدا کرده اند که از قدرت خرید بسیاری از مردم خارج است. ما در این مقاله قصد داریم به سراغ دو خودروی محبوب و پرفروش در بازار برویم تا ببینیم کدام یک از این دو خودرو یعنی رنو ساندرو و پژو 207 گزینه ای معقول تر برای خرید باتوجه به شرایط فعلی هستند.

نگاهی به پیشینه هر دو خودرو

با توجه به اینکه قدمت حضور پژو 207 در بازار به چندسال گذشته بر می گردد، در ابتدا از این خودرو شروع خواهیم کرد. 207 یکی از خودروهای موفق کمپانی پژو فرانسه به شمار می رود که با استقبال بی نظیری در بازار اروپا مواجه شد. اما آنچه ما در بازار خود با نام 207 می شناسیم، تفاوت های قابل توجهی با نمونه تولید شده توسط پژو فرانسه دارد. این خودرو در واقع پژو 206 پلاس است که به نوعی فیس لیفت 206 به شمار می رود، این مدل در سال 2009 توسط کمپانی پژو به بازار معرفی شد و تولید آن تا سال 2013 ادامه داشت. اما با این حال به دلیل داشتن چهره ای پویاتر، توانست آمار فروش خوبی را در بازار ایران از خود بجا بگذارد. تولید این خودرو تا سال 91 توسط گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داشت و سرانجام با آغاز تحریم ها متوقف شد. اما مجددا در دوران پسابرجام، در سال 95 تولید این مدل با اعمال تغییراتی نسبتا زیاد از سر گرفته شد.

رنو ساندرو خودرویی است که در کلاس بدنه هاچ بک 5 در به عنوان نمونه هاچ بک سدان لوگان یا همان L90 در سال 2009 روانه بازار شد. تولید این خودرو تا سال 2012 ادامه داشت و نسل دوم آن از سال 2012 تاکنون روی خط تولید رنو قرار دارد. گفتی است به زودی نسل سوم این خودرو با امکانات رفاهی فراوان و ظاهری مدرن وارد بازار خواهد شد. این خودرو در برخی از کشورها با نام تجاری داچیا شریک تجاری رومانیایی رنو عرضه می شود، اما در بازار ایران شرکت پارس خودرو در سال 95 عرضه این هاچ بک موفق اروپایی را در دو نوع معمولی و استپ وی آغاز کرد. رنو ساندرو به دلیل دارا بودن وجوه اشتراک زیاد با ال 90، از همان ابتدا دیدگاه مثبتی را پیرامون کیفیت و دوام بالا در ذهن مخاطبان خود ایجاد کرد، که کسب 4 ستاره کیفی در تمامی گزارش های سازمان بازرسی و کیفیت، گواهی بر این موضوع است.

نگاهی بر طراحی ظاهری

طراحی ظاهری یکی از مهم ترین بخش ها در موفقیت یک محصول به شمار می رود، زیرا به عقیده بسیاری از خریداران، خودروی خوب و مناسب باید در کنار مشخصات فنی خوب، ظاهری مناسب و شایسته داشته باشد. اگر بخواهیم هر کدام از این دو خودرو را به صورت جداگانه مورد ارزیابی قرار دهیم، باید بگوییم که هردوی آن ها دارای ظاهری قابل قبول و زیبا هستند. اما در مقام مقایسه، پژو 207 به دلیل بهره مندی از المان های بروز و مدرن تر نسبت به ساندرو، گوی رقابت را از رقیب هموطن خود ربوده است.

پژو 207 جدید که در سال 95 پا به بازار گذاشت، تغییرات جزئی را در طراحی ظاهری به خود دیده است که اگر بخواهیم به شرح آن ها بپردازیم، باید به اضافه شدن چراغ های روشنایی در روز یا همان دی لایت به چراغ های اصلی و تغییر گرافیک چراغ های عقب بپردازیم. این دو اصلی ترین تغییر در ظاهر این خودرو به شمار می رود. اما باید به موارد دیگری نظیر تغییر اندک در طراحی رینگ های آلومینیومی اسپرت، تغییر در فرم آینه های جانبی و اضافه شدن چراغ راهنما روی آن ها نیز اشاره کرد. هرچند این تغییرات به ظاهر ساده و نه چندان مهم به نظر می رسند، اما در عمل سبب شد ظاهر پژو 207 مدرن تر و زیباتر نسیبت به گذشته شود و مورد استقبال جوانان زیادی واقع شود.

اما دیگر خودروی این رقابت یعنی رنو ساندرو، از یک طرح کلاسیک و محافظه کارانه بهره مند شده که در نگاه اول چندان جذاب به نظر نمی رسد. اما با کمی دقت و ریزبینی در طراحی آن، متوجه برخی جزئیات در طراحی

آن می شوید که رگه هایی از خودروهای اروپایی را به نمایش گذاشته است.

همانطور که گفته شد ساندرو نسخه هاچ بک ال 90 یا لوگان است، اما طراحان رنو از لحاظ زیبایی این خودرو را به مراتب بهتر از نمونه سدان طراحی کرده اند که همین موضوع از نقاط قوت آن به شمار می رود. در ظاهر ساندرو خبری از المان های مدرن و بروز نیست. از آن جایی که این خودرو با دو نسخه دنده دستی و اتوماتیک به بازار عرضه می شود، تفاوت اندکی از لحاظ ظاهری میان آن ها دیده می شود. نسخه دنده دستی این خودرو برخلاف نمونه اتوماتیک، فاقد قاب پشت آینه و فلاپ های همرنگ بدنه نصب شده زیر درها است. اما در سایر بخش ها بدون هیچ گونه تغییر، مانند نسخه اتوماتیک ظاهر شده است.

طراحی داخل کابین و فضای آن

بازبینی های صورت گرفته روی پژو 207، سبب شد که کابین آن کمی بروزتر و زیباتر از قبل شود. زیرا به دلیل بکارگیری از یک نمایشگر تمام لمسی در قسمت فوقانی داشبورد و تغییر غربیلک فرمان به نمونه دارای دکمه های کنترلگر، ظاهری مدرن و شیک را درون کابین ایجاد کرده است که همین موضوع باعث شده برتری قاطعی نسبت به رقیب خود یعنی رنو ساندور رقم بخورد. زیرا ساندرو دارای کابینی قدیمی با طراحی خشک و بی روح است که به خوبی یادآور تندر 90 است. کیفیت متریال مصرفی در این خودرو قابل قبول است، اما به دلیل نبود هیچگونه امکانات رفاهی و طراحی جذاب، چندان مورد توجه مخاطبان قرار نمی گیرد.

در کل فضای کابین شباهت های زیادی به تندر 90 دارد. البته کابین ساندرو نسبت به تندر دستخوش تغییراتی شده که می توان به تغییر شکل پنل نقره ای رنگ کنسول جلو، ایجاد قوس و استفاده از پوشش متفاوت در طراحی داشبورد و جذاب تر شدن فرم دریچه های سیستم تهویه اشاره کرد. طراحی فرمان نیز با تندر متفاوت است و جذابیت بیشتری دارد.

همچنین به دلیل بهره مندی ساندرو از پلتفرم تندر 90 و طول 4020 سانتی متری بدنه، کابین جادار و راحتی دارد و از نظر فضای پا و سر، خصوصا برای سرنشینان عقب نسبت به پژو 207 برتری کامل دارد. همچنین صندوق بار ساندرو نیز از 207 بزرگ تر و کاربردی تر است که همین موضوع سبب می شود ساندرو به گزینه ای مناسب تر برای سفرهای بین شهری تبدیل شود و به عبارت دیگر خودروی مناسب تری برای خانواده ها به شمار می رود.

امکانات رفاهی

اگر پیش از مطالعه این مقاله نگاهی به کاتالوگ و دفترچه فنی این دو خودرو انداخته باشید، بدون شک برتری پژو 207 را در بخش امکانات رفاهی تایید خواهید کرد. زیرا رنو ساندرو در این بخش حرف چندانی برای گفتن ندارد.

از جمله امکانات رفاهی و آپشن های پژو 207 جدید، می توان به مواردی از قبیل 2 کیسه هوای سرنشین و راننده، قفل مركزی با سوییچ كنترل از راه دور رادیویی، سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر، كمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، نمایشگر لمسی 7 اینچی با قابلیت پخش دی وی دی، سیستم رهیاب GPS و نمایش تصویر دوربین دید عقب، سنسور فاصله سنج عقب، کروز کنترل و آینه های برقی جانبی، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیك HVAC، سیستم تنظیم سرعت برف پاک‌كن با سرعت خودرو، دماسنج محیط خارج، پشت سری صندلی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه و چراغ همراهی تا درب منزل در محیط های تاریك اشاره کرد.

اما درخصوص امکانات رفاهی و آپشن های ساندرو تنها باید به ذکر چند مورد از جمله دو کیسه هوای سرنشین و راننده، فرمان هیدرولیک، سیستم تهویه مطبوع دستی، کنترل سیستم صوتی از پشت فرمان، تنظیم برقی آینه های جانبی، بالابر برقی هر چهار شیشه، چراغ مه شکن جلو و عقب و تنظیم دستی صندلی های جلو به همراه تنظیم ارتفاع صندلی راننده، بسنده کرد.

مشخصات فنی پیشرانه

در بخش مشخصات فنی هر دو خودرو شباهت های زیادی با یکدیگر دارند که همین موضوع رقابت آن ها را نزدیکتر و جذاب تر می کند. رنو ساندرو از یک موتور ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپه با کد فنی KM4-A6 استفاده می‌کند. این موتور با حجم دقیق ۱۵۹۸ سی سی توانایی تولید نیرویی معادل ۱۰۵ اسب بخار در دور موتور ۵۷۵۰ RPM را داشته، لازم به ذکر است که یکی از مهمترین مزیت های این پیشرانه، حداکثر گشتاور آن است که در دورهای پایین در اختیار راننده قرار می گیرد، یعنی راننده قادر خواهد بود در دور موتور ۳۷۵۰ RPM به حداکثر گشتاور ۱۴۰ نیوتن متری خود دست پیداکند. گفتنی است که نیروی تولید شده موتور در این خودرو توسط دو نوع جعبه دنده 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک اتوماتیک به چرخ‌های جلویی منتقل می‌شود. از نکات بارز پیشرانه رنو ساندرو می توان به استهلاک بسیار کم و عمر مفید زیاد قطعات مصرفی آن اشاره کرد که می توان از آن به عنوان یکی از بزرگترین مزیت ها و برتری های این خودرو در مقایسه با رقبا یاد کرد.

در آن سوی میدان پژو 207 جدید طبق روال سنوات گذشته از همان پیشرانه معروف TU5 بهره می گیرد که پیش از این روی پژو 206 تیپ 5 و 207 های قدیمی مورد استفاده قرار گرفته است. این موتور چهار سیلندر خطی ۱۶ سوپاپه بوده که با حجم دقیق ۱۵۸۷ سی سی توانایی تولید نیروی 110 اسب بخار در دور موتور ۵۸۰۰ RPM را داشته و حداکثر گشتاور تولیدی آن نیز که از دور موتور ۴۰۰۰ RPM در اختیار راننده قرار می گیرد، برابر با ۱۴۲ نیوتون متر است. این نیرو توسط یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی و یا ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلویی منتقل می ‌شود.

تجربه رانندگی

در ابتدا سراغ پژو 207 می رویم و پشت فرمان این هاچ بک به مراتب زیباتر می نشینیم. با روشن کردن پیشرانه همان صدای آشنایی که سال هاست با روشن شدن پیشرانه پژو 206 به گوشمان رسیده، شنیده می شود. از آن جایی که هر دو خودروی انتخاب شده در این مقایسه از نوع اتوماتیک هستند، اهرم تعویض دنده را در حالت d قرار داده و شروع به حرکت می کنیم. نکته قابل توجهی که در همان ابتدا توجه را به خود جلب می کند، شتاب قابل قبولی است که در مقایسه با پژو 206 های اتوماتیکی که طی سال های گذشته به بازار عرضه می شدند، بهبود چشمگیری یافته است. در ادامه تعویض دنده ها به صورتی است که می توان گفت با کوبش کمی صورت می گیرد و تاحدودی گوش به فرمان راننده عمل می کند. سر و صدای کابین باتوجه به میزان کارکرد کم ماشین، قابل قبول است. اما این موضوع در مدت زمان طولانی و بالارفتن میزان کارکرد خودرو، افت می کند و شاهد بروز صداهای اضافی از بخش های مختلف کابین هستیم. این موضوع از زمان تولید پژو 206 تاکنون دیده شده است. سواری نرم و بدون کوبش از دیگر نکات مثبتی است که می توان به آن اشاره کرد.

اما برخی از مالکان این خودرو اظهار کرده اند که پس از گذشت یکسال از عمر خودرو و بالارفتن میزان کارکرد خودرو، سیستم تعلیق و اجزای جلوبندی خودرو به صدا افتاده و موجب آزردگی خاطر سرنشینان می شود. که البته این موضوع باتوجه به کیفیت نسبتا پایین قطعات این خودرو دور از دهن هم نیست. سیکل ترکیبی مصرف سوخت این خودرو حدود 6.6 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است که این عدد در عمل در شهر شلوغی مانند تهران، به 9.1 تا 9.5 لیتر در هر صد کیلومتر می رسد. 207 را باید خودرویی زیبا و چالاک دانست که در کنار امکانات رفاهی نسبتا خوبی که دارد، سواری نرم و قابل قبولی را به سرنشینان ارائه می کند. اما جا دارد به این نکته نیز اشاره شود که استهلاک پیشرانه TU5 باتوجه به این که چندسالی است بسیاری از قطعات آن جای خود را با نمونه چینی عوض کرده اند، به شدت بالا رفته و درصورت وقوع خرابی در یکی از بخش های آن، گاها ممکن است هزینه ای قابل توجه را برای مالک آن به همراه داشته باشد. همچنین با توجه به افزایش شدید قیمت ها، قطعات یدکی این خودرو نیز دچار افزایش قیمت شده است.

اما پس از بررسی 207 سراغ رنو ساندرو می رویم تا ببینیم این خودروی محافظه کار در حقیقت چگونه عمل می کند. همانطور که گفتیم پیشرانه این خودرو دقیقا مشابه تندر 90 بوده با روشن کردن ان همان صدای همیشگی به گوشمان می رسد. با قرار دادن اهرم دنده در حالت D اقدام به شروع حرکت می کنیم. فرم کلی اهرم تعویض دنده مانند خودروهای قدیمی بوده و به صورت خطی اهرم در مسیر صاف جابجا می شود. این ها از نکات ریزی هستند که ممن است در درازمدت حس کسالت باری را به سرنشینان منتقل کند.

جاگیری دنده در حالت D همراه با ضربه ای جزئی صورت می گیرد که اگر اولین بارتان باشد که پشت فرمان ساندرو اتوماتیک نشسته اید، ممکن است کمی شما را نگران و مضطرب کند. اما باید بگوییم جای هیچگونه نگرانی نیست. زیرا جعبه دنده AL4 نصب شده روی این خودرو یکی از بهترین های این رده به شمار می رود که پیش از این روی خودروهایی نظیر رنو مگان و داستر نیز مورد استفاده قرار گرفته است و برای بالا بردن راندمان آن در ساندرو تورک کانورتر آن را مورد اصلاحات بهینه قرار داده اند. این گیربکس را هر چقدر که تحت فشار قرار دهید به علت برنامه ریزی صحیح و ضرایب صحیح دنده ها در هر لحظه به شما بهترین پاسخ را می دهد. یکی از بارزترین نقاط قوت رنو ساندرو اتوماتیک همین جعبه دنده آن است که به خوبی گوش به فرمان راننده بوده و در لحظه اقدام به اجرای فرمان آن می کنند. یکی از ویژگی های بارز این خودرو، پدال دو مرحله ای گاز بوده که با فشار زیاد و وارد شدن به مرحله دوم، جعبه دنده سریعا واکنش نشان داده و همزمان اقدام به کاهش دنده می کند. شایان ذکر است که این امر بسته یه شرایط می تواند تغییر کند و همزمان دو دنده معکوس به شما بدهد که این می تواند هنگام شتاب گیری های لحظه ای بسیار مفید واقع شود.

استهلاک کم از دیگر نکات مثبت در این خودروست که سبب شده ساندرو در رده کم خرج تریم خودروهای تولید داخل قرار بگیرد، همین موضوع نیز یکی از اصلی ترین دلایل خریداران این خودرو به شمار می رود. ساندرو در زمینه هندلینگ نیز بهتر از تند 90 است. زیرا مهندسان رنو با بازبینی و اصلاح کامل آن نسبت به تندر ۹۰ آن را به خودرویی خوش دست تر تبدیل کرده اند. اما در عین حال ساندرو سواری نرمی دارد و به لطف ارتفاع زیاد ضربات را چندان به کابین منتقل نمی کند. این در حالیست که پلت فرم پژو 206 و پژو 207 ذاتا اسپرت تر بوده و بهتر می تواند در نقش یک هاچ بک داغ ظاهر شود. نکته ای که البته چندان سنخیتی با اوضاع عجیب و غریب جاده های کشور ندارد.

نتیجه گیری

در پایان اگر بخواهیم یک جمع بندی کلی از مقایسه این دو خودرو داشته باشیم، باید بگوییم که باتوجه به شرایط فعلی بازار، قیمت هر دو خودرو بیش از 100 میلیون تومان در بازار آزاد تخمین زده می شود. به عبارت دیگر رنو ساندرو اتوماتیک صفر کیلومتر قیمتی حدود 110 تا 120 میلیون تومان دارد و پژو 207 اتوماتیک صفر کیلومتر قیمتی حدود 103 تا 115 میلیون تومان دارد. بر این اساس می توان گفت که اگر کسی قیمت خودرو را معیاری برای انتخاب و خرید قرار دهد، پژو 207 باتوجه به اختلاف کمتری که با ساندرو دارد، می تواند گزینه ای مناسب باشد.

اما اگر امکانات رفاهی و ظاهر زیباتر از معیارهای انتخاب فردی به شمار رود، بازهم پژو 207 می تواند خرف های بیشتری برای گفتن داشته باشد. اما اصلی ترین و مهم ترین دلیل انتخاب رنو ساندرو را می توان کیفیت بالا و استهلاک کم آن دانست که این خودرو را به گزینه ای کم دردسر تبدیل کرده است. از طرفی فضای بیشتر کابین و صندوق بار یکی دیگر از برتری های ساندرو نسبت به پژو 207 به شمار می رود. اما موضوعی که این روزها دارندگان رنو ساندرو را کمی دچار نگرانی کرده است، کم شدن قطعات یدکی و بالا رفتن قیمت آن ها در بازار است. زیرا در پی قطع همکاری رنو فرانسه با ایران، دیگر رسیدن قطعات یدکی خودروهای رنو به ایران به آسانی صورت نمی گیرد و ممکن است در آینده ای نزدیک مالکان خودروهای رنو را دچار مشکل کند، مسئله ای که به نظر نمی رسد چندان گریبانگیر مالکان پژو 206 و پژو 207 شود، هرچند کیفیت فنی این خودروها ذاتا کمتر از رنو ساندرو است و بنابراین می توان گفت که هر دو خودرو دارای نقاط ضعفی هستند که کار را برای انتخاب نهایی سخت می کند، هرچند شاید حداقل برای انتخاب خودروهای صفر کیلومتر، ساندرو تا حدود یکصد هزار کیلومتر، قابل اطمینان تر از پژو 206 و پژو 207 ظاهر شود.

در پایان از سیامک محسنی مالک خودروی رنو ساندرو و مازیار کشمیری مالک خودرو پژو 207، به منظور در اختیار قرار دادن خودرو جهت انجام تست و بررسی، کمال تشکر و قدردانی را داریم.

64 عکس

نظرات کاربران

15 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/11
بنده به شخص اگر مقايسه بين ساندرو با ٢٠٧ اتوماتيكى بود كه از ٨٩ تا ٩١ توليد شد
به يقين مى گفتم ٢٠٧ ولى ٢٠٧ هاى جديد اصلا پژو نيست فقط ظاهر پژو رو داره مثلا به طور مثال خبرى أز سيستم برقى بوش نيست
اگر از فاكتور ظاهر ٢٠٧ بتونم چشم پوشى كنم
ساندرو انتخاب منه
1397/7/15
آفرین به این نظر،خیلی منطقی کامنت گذاشت.دمت گرم
1397/7/11
ساندرو برای کسیه ک درازمدت بخاد از ماشینش استفاده کنه چون واقعا کم خرجه من مدل 95 دارم ک حسابی ب ظاهرش رسیدم و الان اون اپشن های 207 روو ماشینم اضافه کردم
207 ماشینی خوشگل وو پراپشنی هستش ولی وای ب اون روزی ک توو خرج بیفته کمر میشکونه
در کل ماشینو برای چند سال میخای ساندرو
ماشینو بعد حداکثر 4 سال میفروشی 207
1397/7/12
ماكه ديگه گهير زديم از بس كه يك روز رانا با اس دي يه روز ديگه ساينا و تيبا يه روز ... الاهم اين دوتا حلبي وووو..... 3 ماه ديگه سال 2019 ميشه ما تو مقايسه 10 سال پيش ۀۀ)ۀ)ۀۀ)
1397/7/12
خریدار خودرو بصورت اقساط تضمین شده هستم
1397/7/12
ساندرو نه تنها بد استایلِ بلکه زشت هم هست و از مد افتادس، و آپشن های کمی هم داره، اما فضای مناسبی داره که برای سفر خوبه.
اما 207 طراحی جذابی داره و خوشگل هم هست، ولی فضای سرنشین عقب درست مثل 206 کمه و صندوق هم همینطور.
اما در کل تو این قیمت و تو سال 2018 میلادی وااااقعا خرید این دوتا ماشین کار احمقانه ایه.
1397/7/12
سلام
من از مهر 96 یه 207 صفر اتوماتیک از نمایندگی گرفتم ، انصافا از اون چیزی انتظارشو داشتم تا الان بهتر بوده ، هیچ سر و صدایی نداره کابینش
مشکل برقی تا الان اصلا نداشته با اینکه سیستم برقش کروزه ولی بعضی از قطعاتش هنوز بوش هست ،، کیفیت کابین مناسب هست البته نسبت به همون 46 تومن که دادم خریدم نه این قیمت مسخره الان :))
گیربکس واضح هست که بهینه سازی شده چون اصلا از لگد زدن و حتی تقه های شدید خبری نیست ، حتی اگه لم اون دستتون بیاد اون تقه ریزی که از 1 به 2 میزنه رو هم میتونید جلوش رو بگیرید و دنده رو نرم عوض کنه
فنر بندیش هم خوبه ضربات رو دفع میکنه تا الان 4600 کیلومتر روندم هیچ ایرادی ندیدم ، کیفیت سیستم صوتی هم کاملا راضی کننده هست
سیستم تهویه هم بد نیست البته صدای زیادی داره که تو همه ماشین داخلی ها همینطوره ولی حرفی که بعضی ها میزدن که سنسور کنترل دما از کار میوفته تو گرما برای من پیش نیومده
به طورکلی کسی فکر نکنه چون قطعاتش ایرانی یا چینی هست حتما بده یا بی کیفیته ،، چیزه خاصی از ساندرو تو کیفیت کمتر نداره و مسئله قابل اعتماد بودن ، ماشین های پژو کمتر قابل اعتماد هستن از رنو یا سیتروئن !
1397/7/12
به نظر اگر یه کم آدم دست به سر و روی ساندرو بکشه،ساندرو از برلیانس هم بهتر میشه.
1397/7/13
توی این گرونی های اتفاق افتاده من یک نکته مثبت دیدم، اینکه ما کم کم یاد بگیریم مثل بقیه دنیا به جای پس انداز کردن واسه روز مبادا! خرج کنیم و از زندگی در لحظه لذت ببریم،
پس انداز بیش از اندازه فقط دردسر و نگرانی برامون میاره
حالا این حرفم اینجا چه معنی میده؟؟ اینکه هرکسی میخواد ماشین بخره فقط به فکر کالای پس اندازی بهش نگاه میکنه! اینکه فلان رنگ بهتر میخرن، فلان ماشین کیفیتش بیشتره ، بهتر عمر میکنه (انگار میخوان 20 سال ماشین نگه دارن)، رنگ سفید خوش فروش تره و .... ، در ماشین تو تصادف میخوره حاضره مثل قوطی حلب پر موج و خط باشه اما رنگ نمیکنه چون نمیخرن!
هزار عقیده ی (به نظر من احمقانه) دیگه ای که کم کم باید بذاریمشون کنار درست مثل کیفیت برتر محصولات رنو!! و حاضریم اشغال هاشو به هر قیمتی بخریم و حتی از حقوق اولیه مثل داشتن اپشن های ساده میگذریم و خودرویی با امکانات پراید میگریم! طبیعی خودروساز وقتی این نگاه رو میبینه زحمتی واسه اصلاحش یا حداقل چند فیس لیفت ساده نمیکشه. روندی که در هرچند ناچیز اما در محصولات ایرانخودرو تغیر کرد (از اصلاحات 206 و 207 تا دنا و...)
اما صد افسوس که چه میشه کرد وقتی مردم عزیزمون میرن واسه 1 سال دیگه از الان پیش خرید میکنن و صف میبندن
من نمیگم کیفیت 207 بیشتره (که نیست!) ولی اصلا توی همین عکس ها که نگاه میکنید از پشت امپر وصندلی ها نمیشه به طور قطع گفت کیفیت ساندرو بیشتره. به همین دسته دنده ی احمقانه ساندرو نگاه کنید، یا پشتی های صندلی ساندرو! اخه چطوری میشه به خودروسازی با این حد از بی سلیقگی اعتماد کرد که کیفیت سایر جاهاش درست باشه!! حتی چینش موتور ساندرو شلوغ و بد سلیقه است.
207 اتومات هم من دارم ، ولله اش دهن سوزی نیست ولی راضی ام اذیتی نکرده حیوونی تا حالا، حداقل بهش نگاه میکنم حالم بد نمیشه! واسه پایین بردن شیشه هاش مجبور نیستم 3 تا انگشت وسط دستمو جمع کنم.
حرف اخر، اگه بقیه انتخابا حذف شدن و بین این دو موندین، اگه زیر 30 سالته و مجردی ، یا بچه نداری ساندرو نخر خواهشا! به هیچ چیز دیگه ام فکر نکن، به اینده لعنتی فکر نکن لذت ببر ازش.
اگرم عیال واری و خانواده داری 207 نخر، به درد خانواده و مسافرت نمیخوره
1397/7/14
چرا ترمزهاي فوق العاده و 4ديسك 207 رو با ترمزهاي ضعيف و فقط جلو ديسكي ساندرو رو مقايسه نكردين؟يكي از مهمترين مزيت هاي 207 وجود ترمز ديسكس در هر 4چرخه.باي
آخه چجوري باور كنيم مقايستون رو منصفانه انجام دادين.بهكروز كنترل 207 هم هيچ اشاره اي نشد.
انصافا 207 بهتره.من هر دو رو داشتم.
حتي رانا هم
1397/7/30
اره بنده بنزS500 و پراید داشتم انصافا پراید بهتره چی میگی کی کیفیت 207 به ساندرو ترجیح میده مقایسه کاملا انصافانه بوده یه LCd با صندلی برقی و کروز کنترل اضافه کرده ایران خودرو میگین امکانات امکانات ماشین ندیدین پس ... در ضمن ترمز های ساندرو فوق العادس اگه میخوای امکانات به قول بعضی ها که میگن به کیفیت ترجیح بدین راحت باشین جلوی 207 که میگین شیبهه قورباغس بعد میگین ساندرو سادس پشتشم که همون 206 امیر حسن انصافا نظرت چرت بود
1397/7/14
با سلام، من پژو 206 تیپ 6 مدل 88 دارم. اخیرا یکدستگاه ساندرو اتومات مل 97هم خریدم. با توجه به فرانسوی بودن 206 تیپ 6، میتونم در مقایسه
تجربمو خدمتتون بگم. 206 به نوع بنزین، به سرما و گرما حساس هست.بیشتر اوقات در صبحهای سرد، موقع استارت می لرزه. خیلی ها این مشکل و دارن. همیشه در مسافرت، من استرس دارم که موردی براش پیش نیاد.
با اینکه 80000 کیلومتر،تا حالا راه رفته هر 2 ماه یکبار تعمیرگاه هستم. ولی ساندرو کاملا قابل اطمینان و نرمتر هست.
تنها نقطه ی برتری پژو به ساندرو شتاب بیشتر و مصرف کمتر هست. ولی از فنی بیچارتون میکنه. اشتباه نکنید و از اول ساندرو بگیرین.
1397/7/18
بنظرم فضای داخلی ساندرو بسیار کسل کنندس و مرور دلتو میزنه از معیب ساندرو میشه گفت: فرمان سفت بد دست، تقه گیربکس مخصوصا ازn به r و d، شتاب نه چندان مناسب، برف پاکن کن بسیار بد طاراخی شد هم دسته برف پاکن و هم موقعیت تیغه ها، دکمه بالابر ها بسیار بد جا هست مصرف بالا مزایا :نرم بودن تو دست انداز، صندلی ها نسبت راحت و جادار، صندوق خوب، و رند بودن بازار بنظرم با قیمت الان توجیح نداره خریدنش

1397/11/2
سلام من اگه بخام این دو خودرو رو مقایسه کنم ضعف متوری ۲۰۷پیستوناشه مشکل پیدا میکنه ساندرو حساس بودن متور به قطعات یدکی یعنی فقط قطعات اصل استفاده کنید بر خلاف پژو که با هر چیزی کار میکنه ودر بدنه ساندرو به وسط در هاش فشار وارد نکنید چون باعث قور شدن میشه ودر ۲۰۷نظری ندارم ولی اگه من باشم ساندرو رو انتخاب می کنم
1399/1/21
ساندرو بهتره جادرتر و کم استهلاک بعدش ۲۰۷ همون ۲۰۶ دیگه مال بیست و خورده ای ساله پیشه از وقتی من بودم ۲۰۶ بود (خودم۲۶ سالمه) پس قیافش کاملا کهنه شده از لحاظ قیافه