موضوعات داغ

جک S5 اتوماتیک در برابر هاوال H2؛ رویارویی کراس اوورهای توربو چینی

23 مهر 1397

جک S5 اتوماتیک رامی توان یک خودرو تحول ساز در بازار ایران توصیف کرد. این مدل در واقع سرآغازی برای تغییر نگرش ایرانیان نسبت به خودروهای چینی است. نسخه دستی جک S5 به لطف موتور توربو و قیمت نسبتا مناسب توانست در زمان کوتاهی فروش قابل توجهی را تجربه کند و تجربه ای تازه از عملکرد و کیفیت قابل قبول خودروهای چینی را برای مشتریان ایرانی به نمایش بگذارد. اما در واقع این نسخه اتوماتیک بود که کار را تمام کرد و به عنوان یک محصول کم عیب و ایراد با قیمتی رقابتی توانست عموم مشتریان ایرانی را راضی به خرید یک کراس اور چینی با موتور توربو و گیربکس دوبل کلاچ نماید.

بنابراین حالا بازار خودروهای چینی به لطف جک اس فایو وارد مرحله تازه ای شده است. در این مرحله مشتریان به تکنولوژی های چینی اعتماد کردند و حاضر شدند خودروهایی با قیمت بیش از یکصد میلیون تومان را نیز از سرزمین اژدهای زرد برگزینند.

حالا حدود چهار سال از این سنت شکنی گذشته و دیگر جک S5 در بازار تنها نیست. مدتهاست که خودروهای کراس اور دیگری نظیر چری تیگو 5 بی وای دی S6، هایما S7، چری تیگو ۷ و غیره نیز در همین بازه قیمتی عرضه می‌شوند و عموماً مورد استقبال مشتریان ایرانی قرار گرفت گرفته‌اند. کار به جایی رسیده است که چند ماه قبل، عرضه هاوال H2 در همین کلاس با استقبال بسیار شدید مشتریان مواجه شد. به شکلی که ظرف مدت کوتاهی تمامی مدل های عرضه شده این خودرو پیش فروش می شوند و مشتریان بدون شک و تردید نسبت به خرید چنین خودروهایی اقدام می نمایند. اما حالا در این بررسی قصد داریم تا جک S5 را رو به ‌روی هاوال H2 قرار دهیم. این بررسی می تواند بیانگر روند پیشرفت خودروسازان چینی ظرف مدت دو سال باشد. نبرد دو خودرو موفق در بازاری اشباع شده از خودروهای گران و ناموفق.

طراحی ظاهری

با یک نگاه به طراحی جک S5 می توان شباهت این خودرو با نسل گذشته هیوندای توسان را مشاهده کرد البته در این مقاله قصد نداریم زیاد به جک بپردازیم چرا که قبل از این بارها در خودرو بانک از این خودرو مقاله نوشته ایم. به طور کلی می‌توان گفت که جک S5 در مجموع از طراحی نسبتاً هماهنگی برخوردار است.

هر چند با توجه به الگوی قدیمی نشان جک، که یک ستاره پنج پر را به نمایش می گذارد چینی بودن این خودرو از فاصله ای دور نیز قابل تشخیص است اما هاوال اچ ۲ در مقایسه با جک از طراحی مدرن تر و اروپای تری برخوردار است و کمتر به سایر خودروهای موجود در بازار شباهت دارد از این رو به نوعی می‌توان طراحی هاوال را اصیل تر است جک S5 توصیف کرد البته هاوال نیز خودرو چندان جدیدی نیستو برای مثال جلو پنجره بزرگ این مدل در کنار چراغ های کوچک با رشته نوارهای LED تا حدی از مد روز فاصله دارد. در نمای بغل هر دو خودرو بسیار ساده به نظر می رسند اما جک S5 به لطف حجم گلگیرها تا حدودی عضلانی تر احساس می شود. در نمای عقب اما این سادگی و هماهنگی بیشتر هاوال H2 است که به چشم می آید. از این رو شاید به طور کلی تعیین برنده و بازنده در بخش طراحی کار چندان ساده‌ای نباشد. هرچند که هاوال H2 به چشم مشتریان ایرانی خودروی جدید تر و مدرن تری جلوه می کند.

فضای داخلی

در بخش داخلی جک S5 شباهت انکارناپذیری با محصولات نسل گذشته هیوندای دارد. البته که با دقت بر روی طراحی داشبورد می توان شباهت این مدل به هیوندای توسان قدیمی را مشاهده کرد اما در مقابل کابین هاوال بیشتر نزدیک به خودروهای اروپایی به نظر می رسد و فاصله قابل توجهی با خودروهای چینی دیگر موجود در بازار ایران دارد از نظر کیفیت نیز برتری از آن هاوال خواهد بود.

البته این یک واقعیت است که جک اس 5 از نظر ابعاد کلی کابین و فضای داخلی اندکی از هاوال اچ ۲ بزرگتر به نظر می‌رسد اما این ابعاد بیشتر لزوما به معنی راحتی بیشتر سرنشینان نیست. سرنشینان هر دو خودرو در فضای عقب محدودیت‌هایی برای اضافه شدن نفر سوم دارند اما فضای جای پا برای سرنشینان هاوال اندکی کمتر است. این مسئله می‌تواند از فاصله محوری کمتر هاوال نسبت به جک S5 ناشی شده باشد. از حیث امکانات رفاهی هر دو خودرو در سطح تقریبا برابری قرار میگیرند و ضروریات یک خودرو مدرن را چه در زمینه ایمنی و چه در زمینه امکانات رفاهی برای مالکین خود تامین می نمایند.

مشخصات فنی

جک S5 از یک پیشرانه ۲ لیتری مجهز به توربو شارژر با قدرت ۱۷۰ اسب بخار با گشتاور 235 نیوتن متر نیرو می گیرد اما هاوال H2 به پیشرانه یک و نیم لیتری با قدرتی در حدود ۱۴۳ اسب بخار و گشتاور 202 نیوتن متر مجهز است. در خصوص گیربکس نیز تفاوت دو خودرو محسوس به نظر می رسد. بر روی روی کاغذ جک S5 از گیربکس جذاب دوبل کلاچ بهره می‌برد. در مقابل هاوال به یک گیربکس اتوماتیک معمولی ۶ سرعته مجهز است اما جالب است بدانید که در سال های اخیر بسیاری از خودروسازان اروپایی که خود ابداع کننده گیربکس های دوبل کلاچ بوده‌اند با صرف نظر از این نوع گیربکس به سراغ نمونه‌های اتوماتیک متداول (مجهز به تورک کانورتر) رفته اند.

مدلهاوال H2جک S5
پیشرانه4 سیلندر 16 سوپاپ4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور1.5 لیتر2 لیتر
حداکثر قدرت140 اسب بخار در دور 5600174 اسب بخار در دور 5200
حداکثر گشتاور210 نیوتن متر از دور 2200 تا 4500265 نیوتن متر در دور 2000
گیربکس6 سرعته اتوماتیک6 سرعته اتوماتیک دابل کلاچ
مصرف ترکیبی9 لیتر در 100 کیلومتر7.2 لیتر در 100 کیلومتر
وزن1525 کیلوگرم1545 کیلوگرم

به عبارتی به نظر می‌رسد که کارایی و دوام گیربکس های اتوماتیک معمولی در بلند مدت و برای رانندگی شهری و جاده ای نسبت به گیربکس های دوبل کلاچ برتری دارد مگر آنکه قرار به استفاده از این نوع گیربکس در خودروهای سوپر اسپرت و مخصوص پیست باشد. در واقع ترافیک شهری و مسیرهای پرشیب (حالت نیم کلاچ) فشار فرسایشی شدیدی را به مجموعه کلاچ های گیربکس دوبل کلاچ وارد می کند که در نهایت هزینه های نگهداری از خودرو را به شکل قابل توجهی افزایش می دهد. این مسئله به خصوص در مورد خودروهای مجهز به گیربکس دوبل کلاچ خشک (نظیر آلفارومئو جولیتا) بیشتر محسوس است اما خودروهای چینی اکثرا از گیربکس های دوبل کلاچ تر (غوطه ور در روغن) استفاده می کنند که تا حدی از دوام بالاتری برخوردارند.

جالب است بدانید که علی رغم قدرت کمتر هاوال اچ ۲ می‌تواند در زمینه شتاب صفر تا صد پا به پای جک اس فایو حرکت نمایند و تفاوت چندانی بین این دو خودرو از نظر شتاب گیری وجود ندارد ساختار تعلیق عقب هر دو مدل نیز بر اساس الگوی مشهور و پیشرفته مولتی لینک طراحی شده است اما هاوال H2 تاحدی سواری نرم تری را نسبت به جک اس 5 ارائه میدهد.

پشت فرمان

جک S5 از معدود خودروهای چینی است که می تواند تا حدی لذت رانندگی را برای شما به ارمغان آورد. هماهنگی تقریبا مناسبی بین موتور و گیربکس وجود دارد. هندلینگ خودرو خوب به نظر می رسد، کشش و شتاب ثانویه قابل توجه است و به لطف ابعاد مناسب و تسلط راننده به محیط پیرامون رانندگی با این خودرو نیز چندان دشوار نیست. بنابراین جک اس 5 تا حد زیادی خودرو رضایت بخشی به نظر می رسد اما این همه ماجرا نیست با افزایش تعداد سرنشینان شاهد گله و شکایت سرنشینان عقب از کیفیت سواری و خشکی سیستم تعلیق خواهید بود.

همچنین به نظر می‌رسد که در برخی موارد پایداری تعلیق عقب و اکسل عقب در مواجه با موج های مسیر چندان مناسب نیست و برخی از رانندگان از حرکات عرضی بخش انتهایی خودرو گلایه‌مند هستند. در مقابل هم ما هاوال H2 سواری نرم تر و مناسب تری را ارائه می دهد. هرچند شاید حرکات گهواره ای بدنه در گذر از مسیر های پر پیچ و خم کمی زیاد باشد اما با این حال با توجه به کیفیت ضعیف جاده های موجود در کشور به نظر می رسد که هاوال اچ ۲ بتواند رضایت بیشتری را برای مشتریان به ارمغان آورد. البته هاوال H2 نیز مانند جک S5 به کیفیت سوخت حساس است و واکنش پیشرانه به تخت کردن اولیه پدال گاز به خصوص در زمان روشن بودن کولر می‌تواند کمی آزاردهنده باشد در واقع اگر بخواهید این تاخیر را به حداقل ممکن کاهش دهید چاره‌ای جز خاموش کردن کولر خودرو نخواهید داشت. بنابراین شاید در یک جمع‌بندی کلی بتوان گفت که جک S5 اندکی نسبت به هاوال اچ ۲ اسپرت تر ظاهر می شود اما هاوال در مقابل خودرو خانوادگی تر و مناسب تری برای استفاده روزمره است. هرچند در این زمینه، فضای پای نسبتا کم سرنشینان عقب یک نقطه ضعف محسوس برای هاوال خواهد بود.

جمع بندی پایانی

در نهایت باید رقابت بین جک اس و هاوال h۲ را مقایسه بین دو خودرو موفق برای قشر متوسط جامعه توصیف کرد. هرچند به نظر می رسد که هاوال اچ ۲ به لطف مهندسی برتر خود در بسیاری زمینه ها گوی سبقت را از جک S5 ربوده باشد اما این نتیجه‌گیری صرفا مشخصات فنی و عملکردی این دو خودرو اختصاص دارد. این در حالیست که شرایط تعمیر و نگهداری هر یک از این دو محصول در آینده بلند مدت می تواند بسیار با اهمیت باشد، برای مثال ماندگاری هاوال در بازار ایران با توجه به تحریم های بلند مدت بسیار مهم به نظر می رسد. البته در خصوص جک نیز مانند هاوال تاکنون خبری در مورد احتمال خروج از بازار ایران را اعلام نشده است اما در شرایط بدبینانه، خروج هر یک از این دو خودروساز از بازار ایران می‌تواند به قیمت ضعف خدمات پس از فروش و کمبود قطعات یدکی در بازار منجر شود.

به خصوص که حالا با توجه به افزایش قیمت این خودروها به حدود ۲۰۰ میلیون تومان در بازار شرایط خرید و نگهداری از آنان برای عموم افراد جامعه چندان راحت نیست و به نوعی می‌توان گفت که هر دو خودرو حالا از دسترسی قشر متوسط خارج شده و به محصولاتی نیمه لوکس مبدل شده اند. بنابراین در چنین شرایطی تامین خدمات و قطعات یدکی در بلند مدت می تواند مهم باشد. هرچند تجربه نشان داده است که بهمن موتور در زمینه خدمات پس از فروش محصولات قدیمی معمولا خوب عمل می نمایند و جک S5 نیز با توجه به تیراژ زیاد خود حتی در بدبینانه ترین شرایط توسط مکانیک های آزاد خدمات رسانی خواهد شد.

80 عکس

نظرات کاربران

75 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/23
معلوم نیست چقدر 💰 گرفتین تا هاوال رو تبلیغ کنین و بزنین تو سر یه ماشین دیگه . میخواین درمورد یه ماشین که رپورتاژ گرفتین تعریف کنیین جداگانه در موردش مقاله بنویسین نه اینکه با یه ماشین دیگه مقایسش کنین و اینقدر ضایع ازش تعریف کنین .مرسی
1397/7/24
اگر در مورد جک هم خوب می گفتند بعد یکی مثل شما میومد میگفت که چقدر از جک گرفتین که هاوال رو بکوبین؟ بس کنید این تعصبات مسخره رو
1397/7/24
اگه فقط یه هفته سوار هاوال میشدین به مقایسه هاوال با جک خندتون میگرفت و فقط مقایسه هاوال با ماشینهای کره ای واستون جالب و جذاب بود
هاوال رو برید تو نمایندگی ببینید حتما
فقط کیفیت هاوال باعث شده من الان اینجوری ازش دفاع کنم
1397/7/28
واقعا اگه ۱۰ دقیقه با هاوال رانندگی کرده باشی دیگه این حرفارو جایی نمیزنی، کیفیت ،سواری، راحتی، آپشن های فوق العاده نسبت به قیمت، خدمات پس از فروش ...
1397/8/26
هاوال باید با یه کره ای مقایسه کنی نه جک s5 که دوستان بیان زیرش بنویسن تعصب داشتی ، جک که از همه ماشینا خورده حالا اومده با ماشین درجه دو دنیا مقایسه میشه !!!!
1397/7/23
تا زمانیکه هایما اس 5 هست جفتشون اشغالن، کی ماشینی که ایران خودرو میزنه و ول میکنه میره اینارو بخره. هیچکدوم امکانات و سواری هایما و ندارن. تنها ماشین خوش قیمتی که دوربین 360 داره هایماس، این اپشن و فقط رو ماشینهای فوق لوکس میذارن
1397/7/24
هايما كه تو شروع حركت سر بالايي و رمپ پاركينگمون كم مياره بايد بايد با دوتا گاو بكسلش كرد. دوربين ميخوام چيكار. موتور نداره متاسفانه.
1397/7/24
من قبلا هایما اس5 و الان هاوال دارم
بدون هیچ تعصبی هاوال حداقل باید 50 میلیون از اس5 گرون تر باشه
اولا گیربکس اس5 واقعا مسخره و کنده مخصوصا در حرکات اولیه
دوما کیفیت چرم صندلیها اصلا با هاوال قابل مقایسه نیست
سوما سواری و نرمی هاوال بهتر از اس 5 است
و اما در بحث خدمات پس از فروش این اس5 عه که بسیار بهتر از هاواله
اما در نهایت من که هر جفتشون رو داشتم واقعا هاوال رو ماشین بهتری دیدم
در ضمن یه آپشن دوربین360 اولا اونقدرا مهم نیست و دوما با 2-3 میلیون میشه نصب کرد...اگر بحث اپشن باشه هاوال هم TPMS داره...اما در کلیت هیچ کدوم از این دو آپشن اونقدر ها کاربردی نیستن که ادم یه ماشینو بخاطر این تک آپشن ها به دیگری ترجیح بده
1397/7/24
الله اکبر خخخخخ
1397/7/24
تا وقتیم که ایرانخودرو مشتریهایی مثه شما داره همین آش و همین کاسه .عاشق دوربین و آینه تاشو و مانیتورید واقعن متاسفم برای ذهن بیمارتون
1397/7/24
بابا هایما اس 5 که دیگه زباله زباله است هرکس ببینه این ماشین رو قبل از ثپت نام اصلا دیگه اسمش نمیاره چه برسه بره بخره هایما اس 5 اصلا داعونه نه اتاق داره نه شاسی داره نه جا داره نه قیافه داره نه راحتی داره حالا تومیگی دوربین 360 درجه داره خیلی باحالی من هاوال ندارم ولی تست کردم همه خودرو ها رو (از جک تا هاوال و هایما ام وی ام)البته خودم تندر 90 دارم پارس خودوریی ولی صندلی راننده هاوال می ارزه به کل هیکل هایما
1397/7/28
یعنی واقعا وقتی میری نمایندگی ایران خودرو لذت میبری؟ من فقط میترسم یه وقت قطعه از رو ماشینم بلند نکنن یا تو فاکتور ۴ تا قطعه تو پام نکنن، بعدم فقط دوربین ۳۶۰ واست مهمه؟ میدونی که هاوالم دوربین زیر آینه داره یا فقط هایما سوار شدی؟
1397/8/2
اصلا تو چی میگی این وسط کی هایما رو ماشین حساب میکنه
1397/8/26
زااارت ، ایول قشنگ گفتی :-)))))) ایران خودرو چ ماشینی زده ،دوربین 360 داره
1398/6/16
حرفی بزن کسی بهت نخنده حتی برای یه پراید هم میشه مانیتور و دوربین ۳۶۰ نصب کرد اون موقع به پراید هم میگی لوکس راستی تو که میگی این ماشین فوق لوکس فوق رو از کجا آوردی نیمه لوکس و لوکس شنیدم ولی واقعا موندم این فوق لوکس رو از کجا آوردی راستی کدوم خودروی فوق لوکس ترمز پارک برقی نداره و کدوم خودرو به قول خودت فوق لوکس گرمکن صندلی نداره و اینکه کدوم خودرو لوکس سیستم تهویه اش اتومات تک کاناله است و واقعا کدوم خودرو لوکس که سیستم کمکی فرمانش برقی نیست و هیدرولیکی اتوهلد هم نداره ولی اینا فقط یه تفاوت کوچیک با خودروی لوکس اگه بخوام تفاوت هایما s5 با خودرو لوکس رو بگم یه روز طول میکشه گمان کنم تو این هاچبک بی کیفیت رو با مرسدس s500 اشتباه گرفتی ، تو که می خوای نظر بدی اول برو یه نگاه به مشخصات این هاچبک بنداز بعد بیا نظر بده راستی مرسدس s500 که بمونه این ماشین در حد هاوال h2 هم نیست.
1397/7/23
آقا خدايي قبول نيست شما يه جك ٦٠ هزار كار را با يه هاوال صفر مقايسه كرديد مگر نه جك از هاوال بهتره
1397/7/24
داداش چون شما عشق جکی یا جک داری دلیل بر این نمیشه که جک بهتره . جک و انگار واقعا از پلاستیک کهنه ساختن
1397/7/24
آقای حامد سلام. یه چیزی که هست شما ننشسته چرتو پرت میگین تا حالا تو جک نشستی؟؟؟ ما خودمون 1ساله داریم استفاده میکنیم هیچ پولی بابت روغن موتور و‌.... ندادیم فقط پول شیشه شورشو دادیم. موتورش بسیار قدرتمنده حالا درسته یکم گیرباکسش کنه اینم بخاطر گیر باکش دواله. ماشینو سوار نشدی چرت و پرت نگو
1397/7/25
فقط و فقط تیگو 5 با اینکه موتورش توربو نیست اما دردسر های توربو رو نداره خدمات پس از فروش هم خیلی خیلی بهتر از هاوال و جک وهایما هست
1397/7/23
دلیل تاخیر اولیه جک در درگ ، گیربکس دوبله . معمولا این گیربکسها شروع حرکتشون با تاخیر همراهه . برای همین هایما S7 توربو یا حتی همین هاوال H2 ممکنه در درگ سریعتر به نظر برسن .
ولی یک نکته اینجا وجود داره . این تستها معمولا در مسیر صاف و جاده کفی بدون شیب ، و با یک یا حداکثر دو نفر سرنشین انجام میشه . اما در عمل وقتی شما در یک سطح شیبدار قرار بگیرین ( مثل خیلی از خیابونهای تهران یا جاده های شمال کشور ) ، و تعداد سرنشینها بیشتر باشه یا کولر روشن باشه و ... ، اونوقت گشتاور ماشینه که مهمه . با توجه به اینگه گشتاور جک اتومات 265NM هست این تفاوت 55 نیوتن متری با هاوال ( یا 35 نیوتن متری با هایما توربو ) در رانندگی واقعی خودش رو نشون میده و قطعا شتاب و کشش جک بالاتره .
میتونین برای مقایسه ، این چند تا ماشین شبیه به هم ( جک اتومات ، هایما توربو ، تیگو 5 ، هاوال H2 ) رو با پنج سرنشین و کولر روشن در جاده های سربالایی تست کنین تا متوجه تفاوت گشتاور اونها بشین .

از همه اینها که بگذریم واقعا دردناکه قیمت این ماشینها . تا چند سال پیش میشد با دویست میلیون ، ب ام و خرید و حالا باید سر چینی ها بحث کرد . کی باورش میشد ؟!
1397/7/27
دوست عزیز. مکانی که این دو خودرو رو تست کردن بلوار خووردین سمت سعادت آباد تهران هست که تا حدودی شیب مثبت ( سربالایی داره). نکته دوم اینکه گشتاور جک 265 نیوتن متر ذکر شده ولی ظاهرا کمتر ازین مقدار تو تست ها نشون داده (واقعا جک باید بیشتر ازینها سرحال باشه). نکته سوم گیربکس دو کلاچه باید اتلاف توان کمتر و سرعت تعویض بیشتری داشته باشه که همین اینها در مورد جک جای سوال داره...
1397/7/28
قطعا گیربکس دوکلاچه جک با گیربکسهای دوکلاچه اروپایی مثل آلفارومئو و ... تفاوت داره و همون بازده رو نداره !
دلیل تاخیر جک در شروع حرکت یا بعضی از دنده های معکوس بیشتر برمیگرده به عدم هماهنگی کامل موتور و گیربکس . جک با موتور 2000 توربو و گیربکس دستی معرفی شد . بعدا در خود چین برای گیربکس اتومات ، یک موتور 1500 توربو طراحی شد و با اون تست شد . اما کرمان موتور جرات نکرد مدل اتومات رو با اون موتور ضعیفتر مونتاژ کنه ( چون مطمئن بود همه مدل دستی رو ترجیح میدن ) و اومد همون موتور 2000 رو خوروند به گیربکس اتومات ! درنتیجه بدون گذروندن مراحل تست و هماهنگی ، این ماشین فقط برای بازار ایران تولید شد !
نه تنها جک بلکه خیلی از ماشینهای دیگه ، توان اسمی خودشون رو تبلیغ میکنن و در عمل ، گشتاور چرخ خیلی کمتره که عوامل متعددی هم داره . ولی حرف اینجاست که اینهمه تعریف از هاوال یا هایما یا ... در مقابل جک ، بیشتر از روی تعصبه . اینجا بنز و ب ام و رو که با یک ماشین چینی مقایسه نمیکنیم ، بحث بین یک مشت چینیه که تو بازار ایران ، سعی و خطا میکنن و هروقت حرفه ای شدن از ایران میرن . به همین راحتی !
1397/8/26
دوست عزیز جک با این موتور انتظار پرواز ازش میره ، اونم با گیرباکس دابل کلاچ ... فقط طراحی نادرست و ناهماهنگی موتور و گیرباکس رو میرسونه ، گیرباکسش هم که خشک بدتر ... جک چرا ریپ میزد !!! عجب گیرباکسی بابا ... هاوال با این شبه ماشینا مقایسه نکنید
1397/7/23
جک موتورش ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتون متر گشتاور تولید میکنه نه اون اعدادی که شما نوشتید . چرا خبری از کم اوردن هاوال تو سربالایی با کولر روشن نیست؟؟ از کِی تا حالا هاوال که جای پای عقبش با ۲۰۶ فرق چندانی نداره شده خودروی خانوادگی تر؟؟
از سایت خودرو بانک مقایسه همراه با تعصب بسیار بعید بود که اتفاق افتاد . موفق باشید ...
1397/7/25
سلام فکر کنم خودتون بیشتر متعصب باشیدا
اول که کم آوردن هاوال توی سربالایی با کولر روشن رو گفتید، این مشکل با اومدن آپدیت حل شد و الان خیلی خوبه.
هاوال جای پای عقبش با 206 فرقی نداره؟!!!!😳 رو چه حساب و کتابی همچین حرفی می‌زنید؟
ارزش هاوال خیلی بیشتر از جک هست. تازه برند بالاتر و شناخته شده تری هم داره توی دنیا.
1397/7/23
سلام از سال ۹۵ اس ۵ اتومات دارم یک بار در کیلومتر ۲۳۰۰۰ کیت کلاچ گیربکس رو عوض کردم و الان تو کیلومتر ۵۰۰۰۰ تا دوباره باید تعویض بشه که به دلیل نبودن قطعه ماشین به هفته هست توی نمایندگی مرکزی ۱۷۱۱ کرمان موتور خوابیده و معلوم نیست هم که کی موجود بشه حالا از مصرف سوخت وحشتناک و کیفیت بد رنگشم دیگه براتون نمیگم در کل توصیه میکنم از کرمان موتور هیچی نخرید حتی اگه پورشه وارد کرد
1397/8/26
بابا دمت گرم تعصب نداشتی ، مث تو خیلی کمن ، همانا از رستگاران خواهی بود
1397/7/23
کاملا معلوم بود که تبلیغ هاوال h2 هستش اگه یک نگاه کوچک به مشخصات فنی 2 ماشین کنید متوجه می شوید که جک اس 5 اتوماتیک هم از لحاظ گشتاور هم اسب بخار قوی تر از هاوال h2 هستش پس لطفا این مقایسه های خنده دار را کنار بگذارید .
1397/8/26
واییییی ، سه ساعت کارشناس توضیح داده که با همه این وجود جک حرفی واسه گفتن نداره باز اومدی میگی خندم میگیره تبلیغ هاوال کردی!!! ، متن خوندی ؟ تست درگ دیدی ؟ جلوی خندت کنترل کن چون بی جهت میخندی
1397/7/23
جک نسبت به هاوال کیفیت کمتری داره کاملا مشخصه.جالبه شتابشونم با این همه تفاوت حجم موتور خیلی فرق نداشت حتی هاوال بهتر ظاهر شد.از نظر طراحی هم جک یه کپی از هیوندای اه.اما هاوال چهره مخصوص به خودش رو داره.
1397/7/23
چند تا مطلب خواستم بگم ، اول اینکه گشتاور s5 مقدار 260 صحیحه و 230 برای نسخه دستیشه ،دوم گیربکس 2 کلاجه از هر نظر و مخصوصا استهلاک بهتره ،فقط چون گرونتره شرکتها کمتر تمایل به استفاده دارن ازش ،در ضمن من s5 با این کابین زشت و قرمز تا حالا ندیده بودم،s5 داخلش مشکیه ،مشخصه این نوشته جهت داره و در صورتی که از هر نظر جز ظاهر که سلیقه ای هست s5 بالاتره ،موتور 2000 استهلاکش از 1500 کمتره چون بوست کمتر و فشار کمتری روشه ،در کل با نوشته نیاز به اصلاح داره
1397/7/24
عزیز شما گویا خودت اشتباه دیدی، درست نوشته شده
1397/7/23
لطفا از هایما s7توربو برسی و مقایسه بزارید
1397/7/24
هاوال به طور مشخص از جک اس5 با کیفیت تره! آدم حس یه ماشین درجه دو اروپایی بهش دست میده. اما جک اس5 کاملا یه ماشین چینی است. گرچه من هیچگاه یه خودرو چینی رو انتخاب نمی کنم! البته فعلا! با وضعی که آقیون برای ما رقم زده اند و گرونی دلار تا چند ماه دیگه همین ها هم آرزو است! ما شدیم پلکان ترقی صنعت چین! از دولتی سر آقایان و آقازادگان احمق!
1397/7/24
سلام
بنظر میاد مصرف سوخت خودروها را جابجا نوشتید
1397/7/24
من خودم جک داشتم، کیفیت رنگ به شدت بد بود، تاخیر در شروع حرکت خیلی زیاده! و من اصلاً خوشم نیومد، اما هاوال به نظرم از نظر برند و کیفیت خیلی بهتر هست با وجود اینکه قیافه جک رو بیشتر دوست دارم
1397/7/24
قطع بیقین هاوال بخاطر اینکه برندی نسبتا اینترنشنال تر از JAC هست و داره در بازار استرالیا نقش آفرینی میکنه و برنامه ورود به اروپا رو هم در سر می پرورانه بهتر و قابل اعتمادتره.به این اضافه کنید سابقه بهتر بهمن موتور در همکاری با ایسوزو و مزدا رو نسبت به کرمان موتور که یقینا باعث افزایش کیفیت مونتاژ و تامین خدمات پس از فروش محصول خواهد شد.
کلا من هاوال رو تو این کلاس برتر میدونم ولـــــــی افسوس و هزارافسوس که خودروی چینی هم تو این مملکت به رویا تبدیل شد و قیمت هاشون حدودا دو برابر شده و ما موندیم و پراید و تیبا و 405!!!
1397/7/24
وا عجبا مگر میشه جک با 37 اسب بخار بیشتر عقب بمونه
1397/7/24
من فقط میگم امیدوارم یروز دیگه قیافه نحس لگن های چینی با قیمت بالا رو نبینیم تو این کشور
1397/7/24
خیلی جالبه همه ی سایت های خودرویی و تمام کارشناسان هاوال h2 رو تایید کردند و قبول دارند که با کیفیت ترین و ارزشمند ترین خودرو چینی هست که در حال حاضر موجود در کشوره....فقط یک سایت هاوال h2 را مغرضانه کوبید و اونم سبقت آزاد بود که همه میدونن ریپورتاژ کار جک و کرمان موتور هستن....بعد دوستان جک سوار میان میگن شما برای هاوال تبلیغ کردید عزیزانه جک سوار هاوال بهتره خیلی هم بهتره و حقیقت هم گاهیی اوقات تلخه....پس حقیقت رو بپذیرید و به سایت هایی که مثل سبقت آزاد ریپورتاژ کار نیستند تهمت تبلیغ و طرفداری نکنید......ممنون از بچه های خودروبانک که همیشه صادق و بی طرف هستند
1397/7/25
دقیقا درست گفتی خیلی سایت رپورتاژی برای کرمان موتور هستند یادم میاد s3 رو که تست کردن گفتن ماشین توسربالایی کم نمیاره حتی تو حالت ایستاده و شروع به حرکت ولی هاوال رو که تست کردند گفتند واقعیت دیگه ماشین تو سربالایی کند عمل میکنه تازه جک اس 3 یه موتور 1600 داره که همش 110 اسب بخار نداره اصلا سایت سبقت ازاد ملاک خوبی برای مقایسه نیست سایت بی ارزشی هستند و بیشتر شبیه دلال هستند تا تستر خودرو
1397/7/24
با سلام
امیدوارم همیشه پر انرژی و قدرتمند باشید .

از نظر من این مقاله خیلی میتونست جذاب تر باشه ، انگار بدون انرژی و انگیزه نوشته شده و این حس توی متن ها مشخص هستش ، به نظر من خوبه که دقتتون رو بالاتر ببرید و ضمن این شما باید جوری مقاله بگذارید ،که برای کسی که قصد انتخاب بین این دو خودرو را دارد اطلاعات کامل تر و دقیق تر باشه و اگر نتونستید مقاله ای مناسب ارایه بدهید ، ارایه ندهید و قبل از ارایه خوب آن را بازبینی کنید .
مصرف جی ای سی s5 اتومات ۷.۲ لیتر نیست ! فکر میکنم ترکیبی ۱۰ باشه
این جور که توی سایت اسب بخار دیدم شتاب جی ای سی s5 13.4ثانیه بوده بعد با هاوالh2 تفاوت زیادی ندارد ، هاوال باید ۱۰.۵ ثانیه باشه .البته تا این جا که من میدونم و( ممکنه اطلاعات من ناقص یا اشتباه باشه ) شاید جی ای سی تو حالت دنده ای گذاشته شده باشه و esp هاوال خاموش نبوده و....
از نظر من میتونست تیتر بهتری انتخاب بشه چون کراس اوورهای دیگر چینی مانند هایما اس ۷ و ۵ ، بی وای دی اس ۶ و۷، تیگو۷ و ۴... اینها هم توربو هستند . هاوال h2 و جی ای سی s5 کراس اوورهای جذاب و پر سر وصدایی هستند و تیترتون یکم بی هیجان و ساده است .

با تشکر
1397/7/24
چطور با اینکه جک روی کاغذ مشخصات فنی خیلی بهتری داره خورد از هاوال؟ طرفدار هیچکدوم نیستم من فقط واسم سواله
1397/7/24
عزیز جان اینجاست که مهندسی خودشو نشون میده که ماشین ها در عمل چیکاره هستن.....روی کاغذ جک همه رو میزنه ولی به خاطر نداشتن توازن موتور و گیربکس گشتاور زیادی رو هدر میده و سر چرخ شاید نصف اون گشتاور تولیدی هم نرسونه
1397/7/24
خسته شدیم ازین هاچبکای به اسم کراس اوور
1397/7/24
سال گذشته بیش از سه میلیون خودرو از مدلهای مختلف فولکس واگن و جنرال موتورز
در چین فروخته شده است و اینجا باید این بنجل های چینی را بخریم و نگران باشیم که
ایا اینها هم با توجه به تحریم ها از کشور خارج می شوند!؟این هم شد مملکت داری!؟
1397/7/24
در مورد هاوال نظری ندارم ولیدر مورد جک به عنوان کسی که جک اس5 اتومات رو یکسال و نیم هست که سوارم مصرف سوخت با بنزین سوپر 10.5 با کولر روشن11.5 و با بنزین معمولی 12 و 13 بعد طرف برداشته جکشو نارنجی کرده خودش طرح چوب قهوه ای هست و خیلی شیکه
بزرگترین مشکلی در جک مواجه شدم ارگونومی متوسطه به طورمثال کلید های نور صفحه کیلومتر و ارتفاع چراغ جای مناسبی نیست ( پشت فرمون پیدا نیست و اینقدر هم پر مصرف نیست که جاشو حفظ بشی و به خاطر همینه که خیلی اعصاب خورد کن نیست) نکته بعدی هم زاویه مانیتوره که سرنشینان عقب مشاهده نمیکنند
بعد هم نرمی تعویض دنده واقعا ارزش داره به طوری که تعویض دنده در شتاب گیری معمولی محسوس نیست و در شتابگیری سریع هم مشکلی نداره و خیلی سریع یک یا دو دنده به پایین شیفت میده و با روشن کردن توربو ها (رسوندن دور موتور بالای 2500)شتاب خوبی رو تحویل میده
و خودرو هایی که با دنده اتومات معمولی مثل سراتو نشستم واقعا جک بهتر بود
1397/7/24
به نظر شما*جکs5اتوماتیک بهتره باهایماs7توربو*؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1397/7/24
بابا صاحب جک رفته اپشن نصب کرده . در واقعه وقتی از کارخونه میگیری این اپشن هارو نداره:((((
1397/7/25
آپشن خاصی نیست . کروز نصب کرده که عملا ماشین رو از گارانتی در میاره چون شرکت قبول نمیکنه . گارد جلو و عقب E انداخته و با رنگ مشکی رنگش کرده . رکاب استیل انداخته . و از همه وحشتناکتر اینکه طرح چوب داخلش رو که اتفاقا فابریکش خیلی تیره و شیکه ، با رنگ گوجه ای عوض کرده یا اینکه اونم رنگ کرده . سر اگزوز دوبل گرد هم انداخته . در کل فابریک ماشین شاید شیکتر از این باشه . ولی به هرحال سلیقه ایه . الان میشه با نزدیک پنج میلیون تومن ، یک جک اسپرت واقعی درست کرد که لذت ببری از دیدنش
1397/7/25
سلام
انصافا هاوال معرکه س یه سرچ ساده تو گوگل همه چی رو نشون میده که از لحاظ قیمت جهانی هاوال از رنو کپچر و پژو ۲۰۰۸ گرونتره
1397/7/25
سلام از سایت خوبی مثل شما تعجب میکنم بابت این مقایسه من کاری به متن ندارم ولی خواستم بگم مقایسه هاتون روز به روز عجیب تر میشه هاوال اچ 2 باید با تیوولی کپچر و ازین جور ماشین ها مقایسه بشه جک اس اتو باید با هایما اس7 توربو چری تیگو 7 یا چری تیگو5 و بی وای دی اس6 مقایسه بشه این جور مقایسه ها اشتباه هستش حتی اگر توی یک قیمت هم باشن از نظر کلاس بندی خودروی قدرت بدنه اینا فرق دارن خواهش دارم به هر قیمتی تست و بررسی نزارید ماشین های هم حد و باهم مقایسه کنید این دوتا توی یکسری موارد برتری دارن نسبت به هم دیگه همینطور کمبود دارن خب ولی مقایسه مقایسه اشتباهیست مثل این میمونه یک پرادو 6سیلندر و با پاترول 8سیلندر مقایسه کنید جفتشون شاسی بلند هستن ولی رقیب هم نیستن چون توی کلاس بندی متفاوت هستن
1397/7/27
سلام
شما دارین سر دو تا ماشین چینی که بدرد نمیخورن دعوا میکنین
چین این ماشینا رو ایران نفروشه کجا بفروشه
حتی خود مردم چین هم ازین ماشینا سوار نمیشند
1397/7/28
سلام بنظر شما هاوالh2 بهتر هستش یا هایما اس۷ توربو ؟
1397/7/29
با سلام. والا من ديروز رفتم يكي از نمايندگي هاي بهمن واسه ديدن هاوال. به نظرم خيلي خودرو ارزنده اي بود. داخلش خيلي با كيفيت بود. همون جا يه بسترن بي 30 هم بود كه تا نشستم توش فوق العاده بي كيفيت بود. البته به نسبت قيمتي كه مي داد ميگم. ميگفت 138. ولي هاوال خيلي خوب بود. فرمونش يكم از ال نود كه دارم كوچيكتر بود ولي ديد جلو آمپر بي عيب بود. جلو داشبردش پلاستيك نرم بود همچنين تو دري هاش. 2 تا جا ليواني استاندارد داشت و دكمه هاي كنسولش هم با كيفيت بود. دكمه شيشه بالا براش واقعا با كيفيت بود. آينه هاي بغلش واقعا بزرگ بود. صندلي هاي عقب خوب بود. با توجه به طراحي صندلي هاي امروزي، عقب براي 3 نفر كيپ ميشه. چون مثل پيكان و پرايد و ال نود عقب يه تيكه نيست. ولي جاي پا با اينكه صندلي راننده عقب بود خيلي خوب بود. سقفش هم طوسي روشن بود كه خيلي قشنگ بود. اما يه ايراد بزرگ داشت اونم صندوق عقبش. واقعا كوچيكه. خيلي كوچيكه. من پارسال كوراندو داشتم. صندوقش خيلي بزرگ بود و پشتي صندلي هاي عقبش هم يكم جلو عقب مي شد كه خيلي جالب بود. به نسبت اون مقايسه كردم. نمي دونم طول هاوال كوچيك تره يا نه. رينگش 18 بود و لاستيكش كومهو بود. كلا خيلي رفت تو مخم. از هايما اس 7 كوچيكتره ولي مدرن تر و جذابتر و با كيفيت تره. از جك به نظرم بهتره. ديروز تا سايت هاوال رفتم. 2018 را زده بود 27 هزار دلار كه اگه به 8400 هم حساب كنيم ميشه 226 تومن. البته اين خودرو در ايران سر هم ميشه و قيمت فروش عموما از توي سايت كمتره مخصوصا در حالتي كه شريك دارن مثل بهمن. خيلي غصه خوردم كه 200 تومن شده ماشين چيني. الان اگه قيمت تيگو را ببينيد كمپاني كرده 198 ولي 180 هم فروشنده صفر هست. يعني رفتيم به همون دوره اي كه كمپاني ميزد 102 ولي تو بازار 90-94 ه بود. ولي هاوال دست 2 نديدم ببينم كاركردش چنده. احتمال زياد اينم افت قيمت داره. ولي معلوم نيست چقدر. كلا اگه اتفاق خاص ديگه اي تو كشور نيفته احتمالا قيمت خودرو ثابت ميمونه و افت كاركرده ها و پول لازم ها شروع ميشه. واقعا الان توان مالي مي خواد خود رو خريدن مگه اينكه شرايطي شروع كنن بدن و الا هم مردم ضرر مي كنن و هم كمپاني ها. نهايتا به نظرم ماشين چيني خيلي خوبي اومد و گزينه تيگو 5 و جك اس 5 و هايما را در ذهن من رديف دوم كرد.
1397/7/28
سلام . اولا هاوال در استرالیا فروش خیلی خوبی داره و تونسته بیشترین ستاره ایمنی را بگیر بنده خودم بسترن دارم ولی انشالله روزی کراس خواستم حتما هاوال انتخاب میکنم گروه بهمن هم از نظر خدمات کاکردش خوبه . در آخر اگر معایب و محاسن دو خودرو را کنار هم بگذارید هاوال برند برتری نسبت به جک است.
1397/8/8
در استرالیا خودرو چینی جوک میگی!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1397/7/29
این تفاله های چینی رو سر 50 هزار کیلومتر باید دور انداخت . از بس مثل لگن های داخلی بی کیفیت و آشغالن .
فقط به داشبورد و قطعات بدنه شون نگاه کنید کلا پلاستیک و نایلون رو کندن چسبوندن به هم . این داشبورد و اتاق تو کارکردهای بالای 10 هزار عین چرخ دستی صدا میدن
خدا شاهده نیسان ماکسیمای دوستم سوار شدم 210 هزار تار راه رفته بود ، صدای موتور هم داخل نمی اومد. ماشین 20 سال پیش ژاپنی هزار شرف داره به این اسباب بازی ها
خداییش چه منطقی باعث میشه یه نفر 200 میلیون بده واسه اینا .
1400/1/21
بله
حرف شما درسته ولی شما حساب کنید مصرف سوخت ماکسیما چقدر بالا هست و در ضمن ماشین صفر کیلومتر خرج چندانی نداره و من ندیدم ماشین صفر یا درحد صفر تو جاده بمونه ولی کارکرده تا دلت بخواد دیدم تو جاده مونده
1397/8/2
خودروبانک یه فیلم هم بذاری بد نیست
1397/8/2
کاملا تبلیغ هاوال بود در ضمن طراحی جک خیلی بهتر از هاواله اینو هر کسی که دیده میگه
1397/8/6
كاملا مخالفم. طراحي جك خيلي قديميه . مخصوصا جلوش. هاوال طراحيش براي همين يكي دو سالست.
1397/8/7
خوب که سال پیش جک اس ۵ خریدم وگرنه امسال باید آرزوی اونو میکشیدم.
1397/8/8
این دو ماشین از نظر فنی و اندازه خیلی متفاوتن وقیمت هاوال در برابر s5 با اون موتور قدیمی که در سواری های گریت وال همچون خودروی گریت وال ولکس c30 نصبه به نظر برای یه کراس ظعیفه و فقط با ضرب و زور یه توربو تونستن راش بندازن.
1397/8/11
اگه موتور هاوال ضعیفه ببین جک دیگه چیه که تو درگ با هاوال نابود شد:)) دوست عزیز جک سوار هاوال از نظر ابعاد هم خیلی به جک نزدیکه اما کیفیتش دو برابر بیشتر از جکه پس چشماتو روی حقایق باز کن و تعصبی نظر نده چون مشخصه هاوال h2 بهترین ماشین در بین رقبای چینیشه و با نظر منفی جک سواری مثل شما این موضوع تغییری نمیکنه و حقیقت تلخه
1397/8/26
باز از اون حرفا بود ، 1- از نظر اندازه چند سانتی تفاوت ندارن و مث همن ، هاوال حتی بلند تره 2- با ضرب و زور یه توربو تونستن جک با موتور 2000 بزنه ؟ داداش موتور 1500 موتور 2000 میزنه یعنی یا هاوال خیلی سره یا جک خیلی داغونه
1398/4/9
یکی یه حرف درست زد
1398/4/9
من از هر نظر که مقایسه می کنم s5 بهتره.در ضمن این درگ هم چرته آدم باید یه خرده فکر کنه آخه موتور جک خیلی قدرتمند تر از هاواله.مصرف سوخت جک هم بستگی به آب بندیش داره من یکساله دارمش مصرفش صدی 8 هست
1398/5/20
من شش ماهه هاوال دارم اصلا ازش راضی نیستم کولرش بعد از شش ماه خراب شده شتاب اولیه نداره. میخام ردش کنم
1398/6/2
سلام خدمت دوستان عزیز. من الان یه اسپورتیج ۲۰۱۳ دارم حدودا بهمن ۹۷ خریدمش دو ماه بعد تعمیر اساسی کردم ۱۳ تومن خرج برداشت که اونم به خاطر صاحب قبلی بود که روغن موتور دیر عوض میکرد. همین هفته پیش هم واشر زد و ۵ تومن خرج گذاشت. دیوونه شدم از دستش میخوام بفروشم چینی بخرم. اگه بیشتر پول داشتم دست به چینی نمیزدم. الان موندم بین خودرو های چینی زیر ۳۰۰ تومان چه خودرویی خوبه. ما خونواده ۵ نفر هستیم و ماشین جادار میخوایم و گردنه هم زیاد در منطقه ما هست. میخوام یه ماشین بخرم با سواری نرم و جادار و مصرف معقولانه که با کولر روشن توی گردنه ها کم نیاره. یه مشکلی توی خرید چینی هست که اسمشون بد در رفته در ایران ادم میترسه بخره مورد سخره بقیه قرار بگیره که بگن ۳۰۰ میلیون خریده بگن چینیه و اسباب بازیه و از این حرفا ولی بنده خودم هم میدونم خودرو های چینی الان بسیار پیشرفت کردن و با کره ای ها هم رقابت میکنن ولی جلوی مردم رو که نمیشه گرفت. هاوال به نظرم ماشین خوبیه فقط همین که یکی از عزیزان گفت کولر که روشنه ماشین کم میاره و با توجه به این که خونواده من ۵ نفر هستن میترسم حین مسافرت کم بیاره. من خیلی از هاوال خوشم اومده. ایا بازار فروش و خدمات پس از فروش خوبی هم داره؟ یه گزینه دیگه هم دارم لیفان ۸۲۰. لطفا دوستان کمک کنن و تعصبی هم راهنمایی نکنن.
1398/8/13
سلام عزیزان
شما جوری میگین ماشین چینی ماشین چینی که انگار دارین از کشوری مثه افغانستان یا سومالی حرف میزنین کشور چین الان از نظر کیفیت و اقتصاد با آمریکا که اولین کشور اقتصاد جهانه رقابت می‌کنه محصولات چینی چه خودرو چه چیز دیگه واقعا بهتر از برخی کشور های اروپایی هستن خودتونو خسته نکنین هم هاوال هم جک خودرو خوبی هستن چه کیفیت چه هر چیزی ولی به نظر من خودروی جک از نظر قیمت و امکانات یکم بهتر از خودرو های هم سطح خودشه این یک حقیقته و باید قبول کرد لطفا بحث بی مورد نکنین با تشکر
1398/9/10
دوستان من این دو خودرو سوار شدم میخوام یه سری توضیحات بدم اول این که باید بگم هاوال بهترین و درجه یک ترین برند چین هست و کارش هم استفاده از بهترین قطعات و از معروف ترین درجه یک ترین تولید کنندگان قطعه میخره برای بستن به خودرو هاش نظیر موتور گیربکس دف شاسی تعلیقق تمام چیزهای دیگه و همچنین داخل خودرو همین داستان وهاوال تو جدول نفر 16 هم هست از بسیاری خودرو ساز های معروف دنیا بالاتر درست نیست هاوال با ماشین های کره ای فرانسوی مقایسه شن اصلا در حدی نیستن هاوال از بهترین برند گیربکس دنیا یعنی zf المان برای خودروهاش استفاده میکنه بهترین دیفرانسیل دیستک دنده کمک نمونش هاوال h9 که از کلی چیز ها از پرادو نیمه فول سر تره و از چهار سیلندر هم قویتره هم از بهتزین قطعات هست هم عمر بالایی داره مثل تویوتا این توضیحی در مورد شرکت هاوال بود که میخواستم بگم یهترین خودروساز چین هست و نفر 16 تو جدول هست و خودروهایی مثل h9 هش برای بازار امریکا استرالیا روسیه هستن تعداد اندکی h9 تو ایران هم هست این برند با بهترین برند های دنیا رقابت میکنه و به هیچ وجه کیا هیوندا یک هزارم این هم نیستن خودروهاش دارای کیفیت قدرت استقامت ایمنی و طول عمر بالا و بهترین قطعات هست از همون هاوال h2 بگیر تا h9 هش اما میرسیم به مقایسه من این دو خودرو هر کدومشو یک سال داشتم اول مزایا جک‌s5 میگم هماهنگی موتور گیربکس شتاب و قدرت خوب راحتی خودرو تقریبا جادار بودن تو دسته کراس اور ها واقعا وقعا کم خراج هست و خرابی اصلا نداره اصلا اگه طبق گفته های شرکت سازنده عمل شه سرویس ها به موقع انجام شه اما معایبش بعد یه مدت مصرف سوخت بالا میره کمی ماشین خشگ هست و این خیلی در قسمت عقب احساس میشه در قسمت عقب کمی ازار دهنده میشه این صدا صدای قرچ قرچ میاد و بیشتر اوریب رد کردن یا دست انداز ها جاهای خاکی نا هموار این قرچ قرچ به گوش میرسه با یه اچتار کشی کمی بر طرف میشه اما همچنان صدا زیاد هست این بیشترین عیب این خودرو هست که مواقعی مثل دست انداز صدای قرچ قرچ قسمت عقب کابین زیاد هست و این بعد مدتی این صدا اشکار میشه کمی قسمت عقب هم کوبش داره ولی همچنا ماشین تو سرعت های بالا تعادل بسار بالایی داره قدرت و کشش مانور خیلی بالایی داره شتاب گیری وحشناکی داره که میتونه این عیب بپوشونه وقتی شما پدال تا انتها فشار بدید بعد لگ توربو چنان شتابی میگیره که هیچ ماشین کره ایی بهش نرسه همچنین همین داستان در حال حرکت وقتی مثال سرعت روی 80 باشه پدال که فشار بدید بعد لگ توربو چنان شتابی میگیره فقط یک دفعه عقربه سرعت جهش داره میزنه همین طور 40 تا 40 تا میره در عرض کمی از زمان از 80 میرسه به 160 کیلومتر ویک حالت دیگه داره دنده s تو این حالت برای کورس شتاب گیریه خیلی بالایی هست که مصرف بنزین هم خیلی خیلی افزایش پیدا میکنه اما همینطور گفتم دنده s برای درگ کورس ایناست که شتاب سرعت و در کنارش مصرف سوخت بیشتر خواهد داشت خوب اما هاوال هاوال از نظر راحتی واستقامت فنی طول عمر از همهی برند ها سرتر هست و خیلی راحتی یچبیشتری داره و این کیفیت اصلا افت نمیکنه و سیستم تعلیقش واقعا نرم بی صدا هست و مصرف سوخت کمی داره و شتابش خیلی بیشتر از جک هست و کلی از نظر فنی قطعات از بهترین هستن و داخل کابین هم خیلی راحت هست کوچکترین ظربه کوبشی احساس نمیشه و همه چی به نقص بی صدا هست چه جاده چه خاکی دوستان من همه چیز عادلانه گفتم و برنده این چالش هم هاوال هست شما میتونید با پرداخت کمی بیشتر هاوال رو بگیرید و راحت باشید ولی من نمیگم s5 بده من گفتم این بهتره همین با و از نظر ظاهری هم سلیقه بستگی داره
1399/5/1
خدایی فقط با نگاه کردن به دکمه ها و ادوات داخلی هاوال از تو عکس برتری هاوال مشخص میشه البته شاید از نظره بعضیا جک بهتر باشه چون عشقشو دارن جلو فامیل بگن ماشینمون ۱۷۰ اسبه و کلا عملکردو تو یه سری عدد می بینن
1400/1/15
فقط جک
1401/9/7
بدون شک هاوال
البته یکسری از دوستان رو جک نظر دارن حقم دارن اما باید پشت هاوال بشینن تا فرق کیفیت رو بفهمن در ضمن خود کشور چین محصولاتشون رو تو کشورشون فروش نداره بجز برند هاوال. اونا میرن سراغ خودرو های ژاپنی و آلمانی بعد ما ایرانی های همیشه تحریم داریم در مورد چه خودرو های بحث می کنیم