موضوعات داغ

تجربه رانندگی با پژو 207i صندوقدار؛ لباس تازه بر تن پیرمرد خسته

25 آذر 1397
عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده

مقدمه

شاید شما هم بر این باور باشید که خودروسازان ایرانی در طول دوران فعالیت خود هیچ دستاورد شاخصی ارائه نداده اند و بود و نبودشان برای صنعت خودروسازی مزیتی به همراه نداشته است، اما ایران خودرو حداقل در یک زمینه نسبت به سایر خودروسازان جهان صاحب سبک است و به پیشتازی در میان خودروسازان درجه سه و چهار جهان دست یافته است. اما این زمینه تاخت و تاز خودروسازان ایرانی در کجاست؟

احتمالا درست حدس زدید، تلفیق خودروهای مختلف با یکدیگر که به کررات در کشورمان اتفاق می افتد و از منظر صنعتی آنچنان حرکت بی فایده ایست که حتی خودروسازان درجه چهارم چینی هم به ندرت به سراغش می روند اما ایران خودرو این روند را با تولید پیکاژو (پیکان پژویی شروع کرد) و پس از آردی و ROA و انواع سمند و پژو، حالا نیز شاهد عرضه آریسان و پژو 207 صندوق دار با همین طرز فکر هستیم. البته باید تاکید کرد که پژو 207 صندوق دار برخلاف سایر نوآوری های ایران خودرو، مختص بازار ایران نیست و چند سالیست که در چین نیز عرضه می شود. البته مشخص نیست که صرف هزینه 50 میلیاردی ایران خودرو برای طراحی این خودرو که از قبل در چین موجود بوده، با چه توجیهی همراه است اما هر آنچه که هست حالا مشتریان بینوای ایرانی می توانند با قیمتی در حدود 130 میلیون تومان این پژو 206 بزک شده را خریداری نمایند و ما نیز به نوعی ناچار به بررسی این خودرو هستیم.

طراحی ظاهر، تناسب در بی قوارگی

پژو 206 بی هیچ شک و تردید خودرو زیبایی است. تناسب و ماندگاری طراحی بدنه این خودرو به حدی است که پس از گذشت قریب به 20 سال هنوز می توان با دیدن یک 206 سرحال و فابریک (فرانسوی) لبخند زد و به هوش خالقش آفرین گفت. اما افزوده شدن صندوق عقب به این خودرو به معنی اضافه کردن حجمی بزرگ به یک ساختار بی نقص بود و از این رو 206 صندوق دار در زمینه زیبایی سقوطی آزاد را در فهرست چشم نوازترین خودروهای موجود در کشور تجربه کرد. کمی بعد معرفی پژو 207 یا پژو 206 پلاس به عنوان خودرویی فیس لیفت بر مبنای پژو 206 برای کشورهای حوزه آمریکای لاتین با چراغ های جدید و درب موتور و سپرهای متفاوت روی داد که باز هم هماهنگی و تناسب بی چون و چرای پژو 206 را به زیر سوال برده بود. با این اوصاف حالا تلفیق صندوق عقب با مدل 207 هاچ بک، طبیعتا نمی تواند نتیجه خوبی را رقم زده باشد.

هرچند تا مدتی تازگی این خودرو باعث ایجاد جذابیت برای بینندگان می شود و شاید 207 صندوق دار نسبت به 206 صندوق دار، خودرو جالب تری به چشم آید اما در مجموع شکی وجود ندارد که این مخلوط عجیب و الخلقه چینی ایرانی (پژو 207 صندوق دار در چین توسط دانگ فنگ مونتاژ می شود) نمی تواند رتبه بالایی را در زمینه طراحی کسب کند، به خصوص که علیرغم صرف 50 میلیارد تومان برای این پروژه، بال عقب ظریف افزوده شده بر روی صندوق عقب هم جلوی دید چراغ سوم ترمز را می گیرد.

مشخصات فنی؛ تداوم بی کیفیتی

خودروهای فرانسوی معمولا در زمره خودروهای جان سخت و بادوام قرار نمی گیرند و اما پژو 206 های اولیه فرانسوی ثابت کردند که می توانند تا حدود 250 هزار کیلومتر را در شرایط ایران دوام آورند. با این حال ایران خودرو موفق شده تا این رقم را به کمتر از یکصد هزار کیلومتر کاهش دهد. نه تنها پژو 206 های تیپ 2 در کیلومتر های بسیار پایین دچار سوختگی واشر سرسیلندر می شوند، بلکه مدل های جان سخت تیپ پنج و شش (مجهز به موتورهای سری TU5) نیز در سال های اخیر دچار افت کیفی وسیع شده اند و انواع و اقسام عیوب برقی و الکترونیکی و مکانیکی را از خود بروز می دهند.

متاسفانه ایرانیزه شدن پیشرانه TU5 عواقب وسیعی داشته که حالا دامان دانگ فنگ H30 و سری جدید پژو 207 های هاچ بک و صندوق دار را هم گرفته است. بنابراین هیچ عجیب نیست که در زمینه شتاب و کشش پژو 206 و پژو 207 های جدید در مقابل مدل های قدیمی حرفی برای گفتن ندارند و چندین متر عقب می مانند. البته در این زمینه به درستی نمی توان گفت که ایراد از موتور 1.6 لیتری و 105 اسب بخاری TU5 ایرانیزه شده است یا گیربکس دستی سری تازه پژو 206 و 207 که ظاهرا خلوص خود را از دست داده و حالا از چرخ دنده هایی مشترک با گیربکس پژو 405 بهره می برد. البته در نسخه های اتوماتیک خوشبختانه اثری از هنرنمایی مهندسان وطنی به چشم نمی خود و همچنان با گیربکس نام آشنای AL4 طرف هستیم که اتفاقا هماهنگی کاملی نیز با موتور TU5 ندارد و با افزایش دما و استهلاک دچار وقفه و تاخیر و ضربه می شود. بنابراین شاید بر روی کاغذ پژو 207 صندوق دار تفاوتی با اسلاف خود نداشته باشد، اما در عمل می توان گفت که متاسفانه شاهد پس رفت کیفی و عملکردی این خودرو بوده ایم و شاید تنها مورد مثبت، جایگزین شدن پمپ هیدرولیک مکانیکی مجموعه فرمان با سیستم کمکی برقی باشد که احتمالا باعث صرفه جویی اندکی در هدر رفت توان موتور می شود.

پشت فرمان پژو 207؛ تضعیف عملکرد با نوایی رعب آور

شاید تصور کنید که پژو 206 و 207 های جدید پس از گذشت قریب به 18 سال عرضه این پلت فرم در کشور، چیز جدیدی برای عرضه کردن ندارند، اما در این صورت شما نسبت توانایی های شگرف خودروسازان وطنی اجحاف کرده اید!

به محض نشستن پشت فرمان 207 و روشن کردن پیشرانه، سیستم مالتی مدیا با حداکثر ولوم ممکن روشن می شود و شما را تا مرز سکته کردن پیش میبرد. اصلا مهم نیست که قبل از خاموش کردن خودرو، صدای سیستم صوتی را چقدر کاهش دهید. در هر صورت به محض چرخاندن سوئیچ، این مالتی مدیای 207 است که کار خودش را می کند و روشن شدن را با بالاترین توان فریاد می کشد. ظاهرا این ایراد بین محصولات تازه ایران خودرو شایع است و در کمال تعجب مشمول گارانتی هم نمی شود. فارغ از این مشکل باید گفت که کیفیت داشبورد نیز چنگی به دل نمی زند و سرتاسر از پلاستیک خشک (نسبت به مدل های قدیمی) شکل گرفته است. اما در عوض اضافه شدن صفحه نمایشگر به بخش میانی داشبورد تا حدودی حس مواجه شدن با یک خودرو مدرن را به سرنشینان منتقل می کند. با کمی فشردن پدال گاز می توان دریافت که صدای پیشرانه نسبت به مدل های قدیمی بیشتر به درون کابین نفوذ می کند. البته شاید ایراد از عایق کاری بدنه نباشد و ایراد را بتوان در افزایش صدای موتور 1.6 لیتر جستجو کرد. مدل های اتوماتیک ذاتا نسبت به گونه های دستی کُندتر هستند و حالا این کُندی ناشی از گیربکس با مکث و کُپ پدال گاز تشدید می شود و از این رو نمی توان رانندگی با پژو 207 صندوق دار را جذاب یا لذت بخش توصیف کرد، هرچند باید تاکید کرد که هندلینگ و قدرت ترمزهای این خودرو مانند پژو 206 صندوق دار یکی از بهترین های این کلاس در بازار خودرو ایران است.

بهایی گزاف برای هیچ

این یک واقعیت است که در شرایط فعلی بازار، تقریبا هیچ خودرو اتوماتیک صفر کیلومتری با قیمت مناسب عرضه نمی شود و برای خرید یک خودرو تازه مجهز به گیربکس اتوماتیک حداقل باید در حدود یکصد میلیون تومان هزینه کرد. اما اینکه آیا پرداخت 130 میلیون تومان وجه رایج مملکت برای خرید یک خودرو بزک شده و بی کیفیت کار صحیحی است یا خیر؟ سوال دیگری است که پاسخ آن به سلیقه شخصی شما مخاطبان گرامی بستگی دارد. اما اگر نظر من را بخواهید با پرداخت چنین رقمی، خریدن یک رنو ساندرو یا تندر 90 اتوماتیک و تجهیز آن به چند آپشن رفاهی کارآمد، می تواند منطقی تر از خرید 207 و وارد شدن به جنگ و اعصاب با نمایندگی و قطعه فروشان ایران خودرو باشد.

مشخصات فني
مدلپژو 207i صندوق دار
پيشرانه4 سیلندر خطی تنفس طبیعی TU5
حجم موتور1.6 لیتر
حداکثر قدرت105 اسب بخار
حداکثر گشتاور142 نیوتون متر
شتاب رسمي12.6 ثانیه
مصرف سوخت ترکيبي8 ليتر در هر صد کيلومتر
وزن1152 کیلوگرم
قيمت127 میلیون تومان

در انتها جا دارد از آقای آرمان کشمیری جهت در اختیار قرار دادن خودروی خود برای تهیه این گزارش خودروبانک کمال تشکر را داشته باشیم.

40 عکس

نظرات کاربران

59 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/25
بااین رقم بجز ساندرو و ال۹۰ میتونید برلیانس ، جک ، آریو و بسترن خرید که بنظر من همشون به این ۲۰۷ ارجحیت دارند.
1397/9/25
آره آره برو همین207 بخر با کیفیتش حال کن اصن خیلی باحاله یه چیز الکی شه واشر میزنه برو حال کن
1397/9/26
با این رقم بهتره هیچی نخری تا قیمت ها رو برگردونن به قبل تا قبل عید با کمتر از این پول اکسنت و سراتو میتونستی بخری ، چقدر زود به شرایط و قیمت ها عادت میکنیم ؟؟؟!@!!!
1397/9/25
واقعاً این قیمت رو برای همچین ماشینی دادن عین حماقت است! چی داره آخه این؟
1397/9/26
حماقته ولی مردم همیشه در صحنه با اشتیاق وصف نشدنی هجوم میبرن برای پیش خرید
1397/9/26
حرف شما کاملا درسته فقط نمیدونم چرا انقدر این ماشین تو خیابون ها زیاد شده !!!؟؟؟
1397/9/26
دورادور پشت سرش حرف زدن کاملا بی انصافیه !! بنده اتوماتیک 207 دارم گردوخاک چرخاش صد هزار بار به این چینی ها می ارزد.واقعا ماشین عالییهww
1397/9/27
هیچوقت دیگران را به حماقت متهم نکنیم. سال 92 یدونه پراید نوشتم به امید 15 میلیون سال 93 بهم دادن با افزایش قیمت 3 میلیونی که دلیل اون را ارتقا به یورو 4 عنوان کردند. اونموقع خودم را احمقترین آدم روی زمین فرض می کردم. ماشین مزخرفی که فقط مصرف و صدای موتورش زیاد شده بود. اما وقتی سال بعدش فقط به دلیل یورو 4 بودن 3 میلیون گرونتر فروختمش فهمیدم اینجا ایرانه همه چیز متفاوته
1397/9/25
تمام این ایرادهایی که میفرمایید در خودرو های رنو و ساندرو مشاهده میشه نمیدونم چه داستانی که میخواید خودرو های رنو رو با کیفیت معرفی کنید!
به شخصه داخل خودرو رنویی که از همه جاش صدا در نیاد نشسته ام هنوز!
مبحث بیریختی خودرو های رنو- داچیا که کلا به کنار!
1397/9/25
سلام
آیا کسی توی این دوره زمانه پیدا میشه ۱۳۰ میلیون تومان که شاید پس انداز یک عمر کارگر و کارمند است بابت این آشغال از رده خارج بده؟ مدیران خودرو سازی هر چی که نداشته باشند حداقل این اعتماد کاذب را دارند که یک دلغک را روانه بازار کنند و از عاقبت بد آن نهراسند. من اگه مدیر این دو گاری ساز بودم ( البته خدا نکنه و هیچ افتخاری هم برایم ندارد ) بی شک با این محصول حداقل تا آخر دوران مدیریتی خودم جلوی رسانه ها ظاهر نمی شدم.
1397/9/27
بله پیدا میشه
1397/9/25
میشه به خدا توکل کرد و با پشتکار به جنگ تمام مشکلات این زندگی رفت،میشه با انرژی مثبت و ایستادگی حتی سرطان و بیماری های سخت دیگه رو هم شکست داد اما نمیشه حتی اگر خدا باشی این خودروساز های وطنی ببینی و به خلقت خودت به شعور این انسان ها شک نکنی و وقتی اعتماد به نفسشون رو دیدی داد نزنی من خدا نیستم،کمر آدم میشکنه و دچار ایرادات مختلفی میشه یاس فلسفی میگیره و احساس پوچی میکنه نمیفهمه چرا لبه پرتگاه وایساده و چرا در این خاک علاقمند به خودرو شده،این خودروسازها به معنای واقعی روی هر چه بیماری ناعلاجه سفید کردند و دارند به مردم هدایای مختلفی مثل اعصاب ضعیف و از دست دادن سلامتی جسمی و مرگ رو میدند،عاجزم از بیان و توصیف مقدار و حجم کثافتی که اینها به این ملت تحمیل میکنند و فقط میدونم تنها راه نجات خلوت با خودمون و وجدانمون هست تا فریب نخوریم و نخریم
1397/9/25
فقط میتونم بگم متاسفم برای این طراحی. از ماست که بر ماست
1397/9/25
از این پژو ها فقط همون آرم شیرخسته باقی مونده . وگرنه کلا چینی شدن بخصوص اینکه خدمات دهیشون هم ضعیفه. من اگه بودم 130 میلیون پول زبون بسته رو که با خون و دل بدست آوردم رو پایی چنین ماشینی نمیدادم فوقش یه 206 صندوق دار مدل 88 یا 89 میگرفتم با پنج میلیون تا شیش میلیون دوباره تعمیرش میکردم و نو میشد از این دویست و هفت صندوق دار صفر هم بهتر کار میکرد.
1397/9/25
سلام
من که اثلا از راهکار های ایران خودرو خوشم نمی اید و این ماشین هم واقعا ارزش خرید ندارد
اما در این رنج قیمتی من الان ال 90 93 دارم و میخواهم عوض کنم. بین اریو و امجی 550 و اچ سی کراس و برلیانس h330 موندم اگر تجربه دارید یا نظر خوبی دارید لطفا بگید
1397/9/25
trash is coming
1397/9/25
وای چرا سپر عقبش انقد مسخره اس،عکس صاحب ماشین هم میزاشتید ببینیم چه شکلیه
1397/9/25
یه جایی از متن نوشتید ولوم تا ته زیاد هستش موقع روشن کردن...که قابله تنظیمه و ایراد نیست بعدشم اونقدری هم که شما میگید کیفیت tu5 افتضاح و وحشتناک نیست لطفا منصفانه تر و بهتر با توجه به شرایط کشورمون مقایسه کنید با تشکر
1397/9/26
😏چه قدر بدبختیم ما که به این ماشینهای تاریخ گذشته میگیم تازه وارد حیف پول که ادم بده جای این اشغالها متاسفم واقعا😔
1397/9/26
چند گرفتی این ماشینو بکوبی؟
1397/9/26
ممنون از آقای فلاح بسیار زیبا این 206 بزک شده رو نقد کردید واقعا که حتی گفتن خودروساز درجه 4 به ایرانخودرو توهین به صنعت خودروسازی دنیا...!!
1397/9/26
قيمتو!!!!! بعد مي گن چرا سيگار مي كشي!
1397/9/26
تو این رنج قیمت یه برلیانس ۳۳۰ مدل ۱.۶۵ رو می خری ۱۱۸ تومن و ۱۲ میلیون هم برات پول می مونه که کلی آپشن میتونی نصب کنی برا ماشینت. شتاب و گیربکس و موتور و قیافه بهتری هم نصیبت میشه و جادارتر و صدای توربو فن گیربکس هم مغزت رو نمیخوره. من تو این رنج آریو و برلیانس و ۲۰۷ اتو رو سوار شدم و برلیانس واقعا نظرم رو گرفت
1397/9/26
سیستم Multiplex که نداره و Ecomux ایرانی مشابه با سمند و 405 جایگزینش شده!موتورش هم که اسما TU5 ئه ولی رسما بخاطر چینیزاسیونش نسبت به نمونه های اصل فرانسه 10 اسب افت قدرت نشون میده!کیفیت متریال و دوام قطعات مصرفی مثل کمک ها و صفحه و گیرباکسشم که حتی در نمونه های اصلی 206 فرانسه چندان چنگی به دل نمیزنه اونوقت من به کسی که 127 میلیون تومان بالای این آهن پاره میده بنظر شما چی میتونم بگم؟؟؟!!!؟؟؟
1397/9/26
اگه از نزدیک ببینین از نمای پشت فاجعه ست زشت ترین اسپویلر ممکن رو گذاشتن روش از نظر قیمتی هم تمام رقباش ارزش خرید بالاتری دارن
1397/9/26
خدای من ... سال 2013 با این قیمت می شد تویوتا آریون گرفت
1397/9/26
واقعا ایران خودرو شورشو درآورده
یا ماشیناشو پلاس میکنه مثل دنا پلاس یا صندوقدار میکنه مثل 207 که اصلا هیچ چیزی هم نداره قیمت زیاد هم داره
1397/9/26
نویسنده دقیقا حقیقت رو بیان کرد به نظرم خرید بسترن بی ۳ خیلی معقول تر باشه از این !!!
1397/9/26
هرررر چقدر وضع خودرویی کشور داغون باشه هر چقدر تنوع ماشین اتومات کم باشه بازم من تو کتم نمیره 130 تومن بدم برای این واقعا بعضیا رو نمیتونم درک کنم یه سری میرن کوئیک و 207 اتومات میخرن با این قیمتا یه عده میرن بالای صد تومن ماشین چینی میخرن اخه واقعا چراا؟؟ الان وقت نخریدنه یا حداقل دست دوم خریدنه الان با 130 بهترین و تمیزترین اوانته رو میشه خرید مزدا 3 اتاق قدیم کرولا و.....
1397/9/26
. اما اگر نظر من را بخواهید با پرداخت چنین رقمی، خریدن یک رنو ساندرو یا تندر 90 اتوماتیک و تجهیز آن به چند آپشن رفاهی کارآمد، می تواند منطقی تر از خرید 207 و وارد شدن به جنگ و اعصاب با نمایندگی و قطعه فروشان ایران خودرو باشد
1397/9/26
لباس تازه بر تن پیرمرد خسته را خوب اومدید!خدا نکند ایرانخودرو به یک موتور و گیربکس
گیر بده.تا ابد می خواهد انرا در قالب چند خودرو به ملت غالب کند!
1397/9/26
حماقت یعنی برای پراید کارخونه 20میلیونی ثبت نام کردن و ثبت نام کردن برای سایر خودروهای زباله داخلی
با این حماقت مردم، هیچ وقت چیزی درست نمیشه
1397/9/26
من سه هفتس این ماشینو دارم به جرأت میگم خیلی بهتر از ماشینای چینی بازار هستش، خیلی راضی هستم و به بقیه هم توصیه میکنن بخرن،یه سفر تا مشهد هم باهاش رفتم ، خدا رو شکر هیچ مشکلی نداشتم، دوستانی که میخوان بخرن از کسانی که این ماشین رو دارن و کار کردن باهاش بپرسن، متاسفانه بعضی سایتا مقاله هاشون بیشتر تبلیغاتیه
1397/10/2
خخخخ چی میگه دادا...130 میلیون پول دادی ماشین صفر گرفتی میگی ی بار رفتم باهاش مشهد هیچ مشکلی پیش نیومد::)) ینی نهایت انتظاری ک میشه از ی ماشین صفر 130 میلیونی داشت همینه...خدااااا خودت ب دادمون برس
1397/10/5
من ۲۰۶ صندوقدار فرانسوی داشتم برای ۱۰ سال و الان بی وای دی دارم، با اطمینان میگم ارزش و کیفیت بی وای دی خیلی بیشتره از ۲۰۷ صندوقدار ایرانیزه
1397/9/27
جک و جیلی رو به این اشغال ترجیح میدم.
1397/9/27
100 میلیون از قیمتش اضافست! به امید نابودی مونتاژ کاران داخلی
1397/9/27
جلو207،عقب 206 با باله،داخل تلفیق کوییک و 206
دقیقا 50 میلیارد رو خرج طراحی چی کردن؟!!!!!
1397/9/27
کوییک؟ بابا انگیلیسی سرچ کن پژو ۲۰۶ پلاس ، تودوزی و نمی دونم اصول طراحی و همش همونه. موافقم که ۵۰ میلیاردو خرج چی کردن.
1397/9/27
"پژو 207 صندوق دار در چین توسط دانگ فنگ مونتاژ می شود"
این چی بود گقتید ؟ یعنی 207 صندوقدار ایران خودرو توسط دانگ فنگ مونتاژ میشه یا اوناهم برای خودشون 207 صندوقدار مجزا دارن ؟
1397/9/27
همون 206 پلاس صندوق دار ساخت چین که دانگ فنگ میزنه رو میاوردن بهتر بود والا ، تازه گلگیر عقبشم یه فرمی داشت و عین 206 صندوق دارای خودمون نبود ، سانروفم داشت تازه
1397/9/27
با 140 تومن میشه جک اس 5 دنده ای خرید که قطعا خیلی ماشین تر از 207 صندوق داره که در واقع همون 206 تیپ 5 به حساب میاد .... سراتو مونتاژ کم آپشن هم میشه با 150 تومن خرید اگر کسی به چینی آلرژی داره در کل وقتی فاصله قیمت 207 صندوق دار ایران خودرو با اکسنت صفر 40 میلیونه خریدنش هیچ توجیح اقتصادی نداره
1397/9/29
فقططططط آریووووووووووووووووو
1397/9/29
من بعد از ۱۰ سال ۲۰۶ فرانسوی داشتن ماشین چینی خریدم و مطمئنا ماشین دنده ای از برندهای خوبی مثل جیلی یا بی وای دی رو به این فاجعه کیفیت ترجیح میدم.
1397/10/1
فکر نمکنید بهتر باشه قبل از تهیه گزارش حداقل ماشین رو یک کارواش ببرید بهتر باشه؟! حالا اون پلاستیکها و نوار پادری و ... هم کنده بشه تو عکسها نباشه بهتره!!
1397/10/15
جالبه تو سایت های خرید و فروش برا این ماشین قیمت 140 میلیون هم نوشتن واقعا کسی پیدا میشه این ماشنو بخره والا از نزدیک هم دیدم هیچ جذابیتی نداره من باشم میرن با 135 یا 140 میلیون یه لیفان 820 مدل 95 با کارکرد کم میگرم که باور کنید یه تنه کوچولو به این عروسک زشت بزنه داغونش میکنه
1397/11/2
سلام من اوایل عرضه شدن هاچ بک این خودرو رو داشتم واقا راضی بودم پلی چند روز پیش در کنار یکی از دوستان برای بیرون رفتن با این خودرو رفتیم واقا خیلی بد شده و با لین پول پیشنهاد میکنم اگر دنبال کیفیت هستین سری رنو و اگر دنبال زیبایی هستید سری برلیانس را پیشنهاد میکنم
1398/5/3
ما ملت با این عقل ناقص حقمونه ترامپ یه بمب هسته ای بزنه از زمین محو بشیم اینقدر مصیبت نبینیم! !!

هر جای دنیا بگی تو سال 2019 دارم 130 میلیون میدم ماشین بیست سال پیش رو سوار میشم حتما بعنوان آواره جنگی بهت پناهندگی میدن. ..
1398/5/27
با سلام خدمت دوستان
من فقط اینو میدونم و شنیدم از بزرگامون ک یک زمانی تاکسی های ما بنز بود بله درست خوندید بنز بود ولی متاسفانه با بی کفایتی خودمون و مسولان بی کفایت و دله دزدمون از بنز سواری اومددیم ب الاغ سواری ما میگیم خر نمیخوایم پالون خر عوض میشه اقاییون ما میگیم ماشین بی کیفیت نمیخوایم ی اپشنی ک باید و الزاما روش باشه رو اضافه میکنن میدن ب خلق الله و ملت همیشه در صحنه ما هم براحتی برای اپشنی ک باید باشه و نیست هزبنه های گزافی رو پرداخت میکنن یکم ب خودمون بیایم از قدییم هم گفتن از ماست ک بر ماست…
این قصه سر دراز دارد ب امید روزی ک ایران ما بدست مسولین دلسوز بیفته
1398/6/24
سلام. من 206 هاچ بک رو خیلی دوست دارم با اون طراحی بی نظیرش. البته از نظر من 207 هاچ بک هم طراحی زیبایی داره. اما متاسفانه برخی از شرکت های خودروسازی با اضافه کردن یک حجم بزرگ و آزمایش نشده در تونل باد طراحی بی نقص 206 را از بین می برند. در مورد 207 بدتر هم شده چرا که اگر بال عقب را روی صندوق بگذارند برای دیده شدن چراغ ترمز باید آن را روی بال قرارد دهند نه داخل کابین.
1398/10/27
اون ولوم بالا رو باید از تو تنظیمات مالتی مدیا با Startup Volume صدای روشن شدن دستگاه رو تنظیم کنید
1398/12/2
یعنی به فرمان ماشین که نگاه میکنی کاملا مشخصه که تو مشخصات داخلیش گفتن که فرمان با رو کش مثلا چرمی دیدن بعدن که ایوای عجب اشتباهی کردیم یک چیزی بوده که با بی دقتی هر چه تمام و بدون هیچگونه دقتی انجام دادن یعنی یک چیزی بوده که می خواستن همینجوری از سر خودشون بکنن
1399/1/19
با دورودی فراوان خدمت سایت خوب خودرو بانک و نویسنده این بخش ، من واقعا جای تعجب برایم هست که جوری این نویسنده اقای فلاح درباره این خودرو مینویسه که ما الان مثلا توی کشور انواع و اقسام خودرو های خارجی و باموتور های قدرتمند داریم که همه رو انداختیم دور و فقط این 207sd رو چسبیدیم این رو شما عزیزان خودتون هم میدونید و هم درک میکینید که چی میگم ولی خواهشا هیچ وقت بی مورد قضاوت نکنید باتشکر از سایت خوب خودرو بانک
1399/4/9
آپشن های خوبی داره ؛ مثل کروز کنترل و فرمان برقی که توی مسافرت های طولانی خیلی بدرد میخوره
صندوقشم که جاداره و آینه هاشم برقیه که اگر یادتون بره توی کوچه های تنگ آینه رو جمع کنید با همون کلید قفل اتوماتیک بسته میشن
1399/6/30
۲۰۷ هستن است ۲۰۶ شیر مرد جاده هاست و هیچ وقت خسته نمی شود
1399/9/18
به جز ظاهر و آپشن چه تفاوتی با ۲۰۶sd داره ؟
مثلا نرم تره یا شتاب بهتری داره؟
از نظر فنی بهبود داشته یا نه؟
روی کاغذ که فرقی ندارن
1399/12/2
فقط ۲ سال از نوشته شدن این متن گذشته . و الان شنبه ۲ اسفند ۹۹ همین ۲۰۶ بزک شده رو ۴۰۰ ملیون میچپونن تو مردم
وااااای بر حال ایرانو ایرانی .ایناااا چیکار کردن با ما
1401/2/19
الان اردیبهشت 1401 شده 540 میلیون یعنی بیش از نیم میلیارد.... ببینیم تا کجا میره!!
1401/9/14
الان اذر ۱۴۰۱ هستیم و این ماشین تولید نمیشه ولی بازار دست دوم این ماشین با کارکرد پنجاه الی صد هزار توی بازار ۶۰۰ میلیونه البته نمونه اتوماتش...