موضوعات داغ

میتسوبیشی لنسر یا مزدا 3 ؛ تقابل سدان‌های خوش دست ژاپنی

29 اردیبهشت 1398

مقدمه

تا همین دو سال قبل، از قدیمی شدن و عدم جایگزینی مزدا 3 با نسل جدیدش شکایت داشتیم و در طرف دیگر از تنبلی تیم طراحی میتسوبیشی بدلیل تغییر ندادن ظاهر لنسر، گلایه می‌کردیم؛ اما حالا و با بسته شدن درب های واردات بر روی ماشین‌های جدید، حتی لنگه کفش کهنه‌ای همچون پراید هم در بیابان خودرویی امروزمان، غنیمت شده؛ چه برسد به ژاپنی‌های اصیلی که علیرغم قدیمی شدن، هنوز هم قادرند در مقابل خودروهای امروزی حرف‌هایی برای گفتن داشته باشند؛ البته هضم قیمت‌های وحشتناکی که اکنون روی این دو محصول می‌گذارند، همچنان برای من سخت است اما در بازاری که در آن بسیاری از چینی‌ها پایشان را از گلیم 200 میلیونی فراتر گذاشته‌اند، نمی‌شود از محصولات خوش نام ژاپن توقع قیمتی منطقی داشت. بگذریم؛ به هر حال امروز به سراغ این دو هموطن سخت کوش و دوست داشتنی آمده‌ایم تا ببینیم کدام سامورایی پیروز میدان خواهد شد؛ پس لطفاً این بار هم با خودروبانک همراه باشید.

طراحی ظاهری

با توجه به اینکه هر دو خودرو از طراحی قابل قبولی برخوردارند نمی‌توانیم یکی از آن‌ها را به عنوان برنده قطعی قسمت طراحی معرفی نماییم و در نتیجه بهترین کار این است که کار را به سلیقه شخصی شما واگذار کنیم؛

اما در هر صورت بد نیست طبق روال همیشگی چند خطی هم در مورد ظاهر ماشین‌ها صحبت کرد؛ در مورد مزدا 3 باید گفت که علیرغم سن و سالی که از این خودرو گذشته هنوز هم ظاهر جالب و متفاوتی دارد و با فرم خاص دماغه، خطوط جذاب کناری و حالت اسپرت انتهایی، همچنان می‌تواند نظر بسیاری را به خود جلب نماید. البته اگر بخواهیم این ماشین را در کنار نسل‌های بعدی مزدا 3 قرار دهیم متوجه از مد افتادگی این مدل خواهیم شد، اما با توجه به محدودیت‌های بازار داخل، هنوز هم می‌توان نمره قبولی را به ظاهر این نسل داد؛ تنها مشکل این است که سالیان طولانی حضور مزدا در کشور، باعث شده که این سدان ژاپنی با مشکل تکراری شدن روبرو شود و حس تنوع طلبی انسان را ارضاء نکند؛ نکته‌ای که میتسوبیشی لنسر، می‌توانست به لطف عرضه محدودتر در کشورمان، با آن مواجه نباشد؛ اما طراحی ساده و مطابق با معیارهای دهه 90 میلادی نیم رخ و بخش انتهایی محصول میتسوبیشی باعث شده که حتی این عرضه محدود هم نتواند کسی را قانع کند که با خودرویی مدرن و امروزی مواجه شده است. هرچند در هر صورت لنسر در قیاس با مزدا 3 که سالیان درازی میهمان خیابان‌های ما بوده، اندکی خاص‌تر به نظر می‌رسد. ضمن اینکه این ماشین، علیرغم نیم رخ و قسمت انتهایی نه چندان جذاب، دماغه‌ای فوق‌العاده خشن و پر جذبه دارد که با چشمان عصبی و جلو پنجره معروف خود دل هر عشق ماشینی را به دست خواهد آورد. بخصوص که در نمونه 1.8 لیتری این دماغه شباهت زیادی با مدل اسطوره‌ای اوولوشن دارد و همین شباهت کافی است که ماشین بازها عاشق ظاهرش شوند.

طراحی داخلی

همانطور که گفتیم طراحی هر دو ماشین به سال‌های نسبتاً دور بازمی‌گردد و در نتیجه نباید توقع کابین‌های خیلی مدرنی از آن‌ها داشته باشیم؛ با گشودن درب لنسر و وارد شدن به کابین، با داشبوردی نسبتاً قدیمی و چیدمانی ساده روبرو شدیم که در برابر رقبای امروزی کاملاً از مد افتاده محسوب می‌شد؛ تازه نمونه فول، به لطف وجود آپشن‌های مختلف اوضاع بهتری دارد و اگر قرار به بررسی نمونه کم آپشن بود، اوضاع وخیم‌تر هم می‌شد؛ البته شاید خیلی‌ها بگویند برای ما ژاپنی سوارها، بحث ارگونومی و کیفیت کابین مهم‌تر از طراحی بزک شده است، اما در هر صورت شما در میان گزینه‌های ژاپنی هم می‌توانید انتخاب‌های زیباتر از این داشته باشید؛ به عنوان مثال همین مزدا 3 کابین مدرن‌تری نسبت به لنسر دارد؛ در واقع به نظر می‌رسد که طراحان این محصول در هنگام ساخت داشبورد، آینده نگری بیشتری داشته‌اند و در نتیجه خطوط کلی و کنسول حجیم مرکزی فرزند مزدا، هنوز هم شیک و مدرن به چشم می‌آید.

در مورد کیفیت، وضعیت هر دو ماشین مناسب ارزیابی شد. البته در این مورد می‌توان گفت که کیفیت متریال مزدا 3 حس بهتری به انسان منتقل می‌کند اما در عوض کیفیت مونتاژ محصول میتسوبیشی با توجه به اینکه کاملاً وارداتی است، بهتر است.

در خصوص میزان جاداری هم شرایط هر دو ماشین در قسمت جلوئی قابل قبول ارزیابی شد اما لنسر در قسمت عقب فضای دلبازتری در اختیار سرنشینان قرار داده است. هرچند که در مورد صندوق عقب وضعیت به سود مزدا 3 تغییر می‌کند.

آپشن‌های رفاهی و ایمنی

هر دو ماشین از نظر سطح امکانات شرایط مطلوبی دارند و به غیر از برخی آپشن‌های مخصوص خودروهای امروزی، از سایر گزینه‌های مورد نیاز بهره می‌برند. به عنوان مثال امکاناتی مثل تهویه مطبوع اتوماتیک، کروز کنترل، روکش‌های چرمی، سانروف برقی، سنسورهای نور و باران، چراغ‌شور، فرمان با سیستم کمکی برقی، پدال‌های تعویض دنده در پشت فرمان، نمایشگر مرکزی، دوربین دنده عقب، چراغ‌های جلو تطبیق پذیر (AFS)، صندلی برقی راننده و گرمکن صندلی‌های جلو و ... در مزدا 3 و لنسرهای فول یافت می‌شوند که گزینه‌های راضی‌کننده‌ای به حساب می‌آیند.

البته تفاوت‌هایی هم میان این دو ماشین وجود دارد؛ در این خصوص می‌توان گفت که اگر معیار مقایسه را مزدا 3 مدل 97 "که چند آپشن بیشتر از مدل‌های پیشین خود دارد" قرار دهیم، برتری نسبی با این محصول خواهد بود. اما در نمونه‌های قدیمی‌تر اوضاع متفاوت است و در برخی قسمت‌ها لنسر و در بعضی دیگر مزدا کامل‌تر ظاهر می‌شود.

در بحث ایمنی هم هر دو خودرو با داشتن ترمزهای 4 چرخ دیسکی مجهز به ABSو EBD ، ترمز کمکی BA و سیستم‌های کنترل کشش و پایداری الکترونیکی و ایربگ‌های جلو، جانبی و پرده‌ای ماشین‌های کاملی در سطح خودشان به نظر می‌رسند. البته ناگفته نماند که محصول میتسوبیشی با داشتن ایربگ زانویی راننده یک برگ برنده در مقابل نماینده مزدا در اختیار دارد.

در بررسی تست‌های معتبر صورت گرفته هم اگر از ضعف ایمنی برخورد با عابرین پیاده در لنسر بگذریم، مشاهده می‌کنیم که هر دو ماشین امتیازات مشابهی دریافت کرده‌اند و با توجه به 5 ستاره ایمنی که موسسه Euro-NCAP به آن‌ها تقدیم کرده می‌توان به هر دو خودرو اعتماد کرد.

پیشرانه و سیستم انتقال قدرت

میتسوبیشی لنسر با دو موتور 1.6 و 1.8 لیتری در کشورمان عرضه شده که امروز قصد داریم در مورد نمونه 1.8 لیتری آن صحبت کنیم؛ مزدا 3 هم به غیر از عرضه بسیار محدود نمونه‌های 1.6 لیتری، عمدتاً با موتور 2 لیتری خود شناخته می‌شود که این پیشرانه با حدود 200 سی‌سی حجم بیشتر قدرتمندتر از لنسر می‌باشد. البته اگر رقیب امروز میتسوبیشی، خودرویی از برند ضعیف‌تر بود می‌توانستیم به جبران کمبود اسب‌های لنسر در بحث سیستم انتقال قدرت و راندمان کلی خودرو امیدوار باشیم، اما با توجه به اینکه مزدا به بهترین شکل نیروی حاصل از موتور را به سر چرخ‌ها رسانده شانس چندانی برای لنسر 1.8 باقی نخواهد ماند. نکته دیگر اینکه نماینده میتسوبیشی علاوه بر 7 اسب بخار قدرت کمتر و 11 نیوتن‌متر گشتاور ضعیف‌تر، در بخش سیستم انتقال قدرت هم از گیربکس CVT استفاده کرده که حداقل در شتاب‌گیری اولیه، قادر نیست به خوبی جعبه دنده 5 سرعته مزدا 3، اتومبیل را به جلو پرتاب کند. نتیجه کلی اینکه محصول مزدا هم از نظر شتاب و هم حداکثر سرعت اعداد بهتری از حریف ثبت می‌کند و در طرف مقابل میستوبیشی لنسر تنها برتری خود را در مصرف سوخت کمتر خواهد دید.

برای مقایسه بهتر بد نیست نگاهی به جدول خلاصه مشخصات این دو سدان ژاپنی داشته باشیم:

مدلمزدا 3میتسوبیشی لنسر
پیشرانه4 سیلندر 16 سوپاپ4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور2.0 لیتر1.8 لیتر
حداکثر قدرت147.4 اسب بخار در دور 6500140 اسب بخار در دور 6000
حداکثر گشتاور187 نیوتن متر در دور 4000176 نیوتن متر در دور 4200
گیربکس5 سرعته اتوماتیکCVT
شتاب رسمی9.2 ثانیه11.5 ثانیه
حداکثر سرعت210 کیلومتر بر ساعت192 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخرت ترکیبی7.66.6
البته می‌توانم حدس بزنم که الان رگ غیرت عاشقان سینه چاک لنسر اوولوشن به جوش آمده و از بابت مقایسه ناعادلانه ما میان لنسر 1.8 با مزدا 2 لیتری معترض هستند؛ اما باور کنید من هم مثل شما عاشق لنسر اوولوشن هستم و می‌دانم که اگر آن هیولا اینجا بود، نه فقط مزدا 3 بلکه انواع و اقسام سدان‌های پر ادعای بازار را هم در گرد لاستیک‌هایش محو می‌کرد! به غیر از این، لنسرهای تنفس طبیعی قوی‌تر از میهمان امروزمان هم در بازارهای جهانی حضور دارند که نسبت به این مدل حرف‌های بهتری برای گفتن خواهند داشت. اما داستان امروز ما، مقایسه میان گزینه‌های در دسترس در کشورمان آن هم با قیمت‌های مشابه است و در این شرایط باید دست مزدا 3 را به عنوان برنده قسمت توانایی‌های حرکتی بالا ببریم.

تجربه رانندگی

از تجربه رانندگی با اکثر سدان‌های جمع و جور ژاپنی خاطره خوشی دارم چراکه معمولاً این ماشین‌ها تلفیقی از ارگونومی، تسلط و حس اعتماد را به راننده ارائه می‌کنند و رعایت این نکات همواره به ارتباط بهتر میان انسان و ماشین منجر شده است؛ ویژگی‌ای که در مورد سدان‌های مورد بررسی امروز نیز صادق بود و با نشستن پشت فرمان هر دو ماشین با همین احساس خوشایند روبرو شدیم؛ از دیگر ویژگی‌های مثبت این دو رقیب ژاپنی می‌توان به عایق‌بندی مناسب کابین و دید به اطراف قابل قبول اشاره کرد؛

در همان اوایل تست متوجه شدیم که لنسر رفتار آرام‌تری دارد و با تعلیق نسبتاً نرم خود، سواری بهتری ارائه می‌کند؛ نکته جالب اینکه این قضیه به هیچ عنوان روی هندلینگ ماشین تاثیر منفی نگذاشته و اتومبیل همانند یک خودرو اسپرت تمام عیار، به زمین چسبیده است؛ البته حتماً می‌دانید که نماینده مزدا هم خود از بهترین‌های هندلینگ در این رده محسوب می‌شود و با پایداری عالی در پیچ‌ها رانندگی ایمن و لذت بخشی به راننده هدیه می‌کند؛ اما با توجه به اینکه میتسوبیشی موفق شده یک پایداری عالی را با کیفیت سواری مناسب ترکیب کند باید امتیاز برتر این بخش را به لنسر بدهیم؛ در واقع خیلی‌ها معتقدند که مزدا 3 بخش بزرگی از تعادل خوب خود را مدیون سیستم تعلیق خشک و خشن و پایین بودن ارتفاعش از زمین می‌باشد.

اما در مورد توانایی‌های حرکتی اوضاع متفاوت است و این بار طرفداران میتسوبیشی مجبورند شاهد شکست ماشین محبوب‌شان باشند. در واقع بسیاری از ماشین بازها، لنسر را با مدل افسانه‌ای اوولوشن می‌شناسند اما واقعیت این است که میهمان امروزمان در هنگام شتاب‌گیری فقط سایه‌ای از اسطوره میتسوبیشی را به نمایش می‌گذارد و در بحث توانایی‌های حرکتی در حد یک سدان کاملاً معمولی رفتار می‌کند. در واقع با توجه به موتور کوچک‌تر، اسب بخار و گشتاور کمتر و وجود گیربکس CVT لنسر عملاً شانسی برای عرض اندام در برابر فرزند مزدا نخواهد داشت. در هنگام تست هم اوضاع مطابق پیش بینی پیش رفت و مزدا 3 موفق شد به راحتی از پس لنسر برآید؛ بخصوص در مورد شتاب اولیه که مزدا در حالت رانندگی دستی، شتاب بسیار بهتری ارائه کرد؛ اما در مورد شتاب ثانویه میزان اختلاف کمتر شد.

در خصوص ترمزها نیز باید بگوییم که هر دو ماشین حس اطمینان کافی را به ما ارزانی داشتند و با واکنش‌های محکم و به موقع خود کار را برایمان ساده کردند.

نتیجه گیری

انتخاب میان این دو خودرو هم سخت است و هم آسان؛ سخت از این جهت که هر دو ماشین از بسیاری جهات "مثل کیفیت فنی، ارگونومی، فرمان پذیری، اعتبار برند و ..." نزدیک بهم هستند و مشتری را برای تعیین گزینه برتر دچار تردید می‌کنند و آسان از این نظر که شما می‌توانید حتی با چشمان بسته یکی را انتخاب کنید و خیالتان راحت باشد که ماشین خوبی خریده‌اید!

اما در یک جمع‌بندی کلی می‌توان گفت که اگر بدنبال خرید خودرویی با کابین راحت‌تر و کیفیت سواری برتر هستید و تعداد کمتر ماشین و به نوعی خاص‌تر بودن اتومبیل در خیابان برایتان مهم است، و همچنین از خرید این خودرو قصد رفت و آمد شهری دارید و خیلی اهل شتاب گیری‌های زیاد نیستید، می‌تواند میتسوبیشی لنسر را انتخاب کنید. اما اگر شتاب گیری مناسب و لذت رانندگی بالا برایتان از اهمیت بیشتری برخوردار است، می‌بایست به سراغ مزدا 3 بروید؛ ضمن اینکه شما با خرید این محصول از بازار دست دوم و گستردگی نمایندگی‌های خدماتی مناسب‌تری هم بهره‌مند خواهید شد که در بازار پر از تحریم و تهدید این روزهای ما نکته مهمی به حساب می‌آید.

در انتها جا دارد از آقای عطا ماجدی مالک میتسوبیشی لنسر و همچنین آقای بامداد صفائیان مالک مزدا 3 کمال تشکر را داشته باشیم.

82 عکس

نظرات کاربران

31 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/29
از کمبود های اپشن لنسر از ۲۰۱۶ به بعد نسبت به مزدا میشه به حذف سیستم صوتی قدرتمند راکفورد و حذف کیلس و چند نکته دیگه اشاره کرد
1398/2/29
لنسر به روزتر و از چهره زیباتری نسبت به مزدا 3 نسل پیشین دارد ولی
نمی دانم کیفیت ان به پای مزدا 3 می رسد یا نه چون مزدا 3 مدل 87
داشتم که تا 100 هزار کیلومتر هیچ خرجی به جز مصرفی ها نداشت.
1398/2/29
به نظر من هر دو این ژاپنی های دوست داشتنی خوب هستن انتخاب بین این دوتا هم واقعا سخته ولی اگر به من باشه مزدا رو انتخاب می‌کنم که حتی نسل های قدیمش هم تو بازار خوب فروش میره برند خوش نامی بین مردم هستش مزدا خودرویی که حتی اسمش هم ریشه ایرانی داره باید افتخار کنیم و همینطوری که نویسنده گفت خدمات پس از فروش مزدا تو ایران گسترده و زیاد!!
البته در کنار این همه محاسن یه عیب بدی که مزدا 3 دارن فقط خدا نکنه که از جلو یا تصادف کنی یا اینکه چراغ های جلوش رو بدزدن چون باید پول یه پراید بدی به جفت چراغ هاش...!!
1398/2/29
نگارنده مدعیه که کیفیت سواری میتسوبیتی بهتر از مزدا 3 هست ولی عملا دلیل قابل توجهی برای این مدعا نمیاره .من هم لنسر ایوو رو خیلی دوست داشتم . حتی خیلی وقتا تصویر دسکتاپم بود! و کلا به برند میتسوبیشی هم علاقه خاصی داشتم ولی باید قبول کنیم این میتسو هیچ نام و نشانی از میتسوبیشی قدیم نداره و چه بسا اگر گروه رنو نیسان این برندو خریداری نمی کرد شاید تا الان چند بار ورشکسته میشد ! اگر یک نگاه به سایت های خارجی بندازید میبینید مدل تنفس طبیعی میتسو نقد های خیلی بدی گرفته و به عنوان یکی از بدترین ها در سگمنت خودش یاد میشه . ضمناً یکی از بد فروش ترین ماشین ها بازار آمریکا همین میتسوبیشی لنسر هست . در طرف مقابل مزدا 3 جذابو داریم که بحق امروز برند مزدا دوست داشتنی ترین برند ژاپنی هست . طراحی های بسیار زیبا، هندلینگ عالی و هویت منحصر بفردی که مزدا داره چیزی نیست که بتونیم براحتی توی ماشین های اقتصادی پیدا کنیم .
بنده 2 سال مزدا 3 هاچبک داشتم . علی رغم کارکرد بالا نه استهلاکی داشت نه هزینه ای تحمیلم میکرد . سواری ماشین خشک اما در عوض با هندلینگ و جذابیتی که از این طریق به راننده منتقل میکنه، راننده با خشکی ماشین هم کنار میاد. طراحی ماشین هم که گویای همه چیز ! با گذشت تقریبا 10 سال از تولید مزدا 3 هنوز هم مقابل ماشین های جدید حرف برای گفتن داره و یکی از زیبا ترین ها در سگمنت خودش بحساب میاد .
1398/2/30
دوست خوبم شما وضعیت لنسر در بازارهای آمریکا و نقدهای وارده رو بررسی میکنید ولی وقتی نوبت مزدا میرسه غفلت میکنید که این مزدا همون مزدایی نیست که در بازار روز دنیا ارائه میشه و مهمتر اینکه اون مزداهایی که مورد توجه دنیا هستند مونتاژ ایران هم نیستند.
1398/2/29
همه ي حرفاي شما درست...اما هميشه ميتسو واسه من يه چيز داره كه باقيه ژاپني ها ندارن و من نمي دونم اون چيه!!!!! يه چيزي كه جذابترش مي كنه كشش ايجاد مي كنه با همه ي ايرادات و مشكلاتي كه ميتسو داره باهاشون دست و پنجه نرم مي كنه اما بازم نمي شه قيدشو زد....مثلا وقتي يه پاژرو ٢٠١٠ دو در يا چهار در مي بينم با اينكه مي دونم نكات مثبت نزديكترين رقيبش يعني پرادو vx بيشتره اما اگه يه روز بخوام يكيشون و بخرم قطعا پاژرو رو مي خرم...اين موضوع تويه همين تستم صدق مي كنه مزدا نكات مثبتش بيشتره اما من قطعا ميتسو رو بر مي دارن...تويه مدل هاي asx و ميراژ هم همين موضوع هست...من واقعا نمي دونم چي اين كشش و ميل و نسبت به محصولات ميتسو در من ايجاد مي كنه و اينقد با باقيه ژاپني ها برام متمايزه با وجود داشتن نكات مثبت كمتر!!!
1398/2/30
فقط شما نیستی که این حسو داری یه نگاه به گروه های میتسوبیشی در سراسر دنیا بنداز بسیار زیادن افرادی که این برندو می پرستن ،کمتر برندیو میشه پیدا کرد که اینقدر علاقمند متعصب داشته باشه ،میتسو یه زمانی جوری تاریخ سازی کرده و خودروهایی ساخته که به این سادگیا از ذهن خیلیا پاک نمیشه و طرفداراش هنوزم حمایتش می کنن ... واقعا میتسو یه چیز دیگس ... خیلی قابل احترامه.
1398/2/30
نویسنده عشق لنسر نبود ؟ بعد اینکه لنسر اوولوشن را با مزدا3 مقایسه نمیکنن، بعد اینکه لنسر cvt است که اتومات مزدا بهتره
در آخر هم ویدیوهای آموزشی روغن موتور و ... مفید بودن ادامه دهید
1398/2/30
جفتشون عالین ولی با قیمت حداکثر 100 میلیونی مثل همه کشورهایی که مدیریت و سر و سامان درست و درمون دارن!
1398/2/30
نزدیک به 3 سال است لنسر دارم. تو این سه سال کوچکترین ایراد فنی نداشته و البته جز این هم برای لنسر و مزدا انتظاری نیست. در عین حال برادرم هم مزدا 3 داره که از لحاظ شتاب بهتر از لنسر هست ولی در باقی موارد مانند کیفیت، راحتی، قیافه و البته مصرف سوخت از نظر من لنسر در رده بالاتری قرار میگیره. در مورد شتاب هم باید توضیح بدم که شتاب ثانویه لنسر با وجود حجم کمتر موتور تقریبا پا به پای مزدا عمل میکنه. علی الخصوص وقتی در مسیر سربالایی قرار دارین (مثل مسیر رشت به قزوین) میتونین به لنسرتون افتخار هم بکنین که اینچنین ماشین پرقدرتی هست. ناگفته پیداست که اگر نسل جدید دو ماشین موضوع مقایسه بود بدون شک مزدا انتخاب بهتری بود
1398/2/30
واقعیت اینه در بسیاری از کشورها خریدار میره تو نمایشگاه اتوموبیل مورد نظر هر دوی این خودروها رو بررسی می کنه وسوار میشه و اخرسر یا یه الانترا میخره یا کرولا تو این کلاس هردوی این ماشین ها خیلی خوبن ولی معمولا کسی دنبال شتاب باشه میره یه هاچ بک داغ میخره نه سدان متوسط خانوادگی از نظر خدمات پس از فروشم با اینکه گارانتی هر دو خصوصا لنسر عالی هست ولی بازم ایرادات زیادش مانع از خریدش میشه
1398/2/30
تجربه ای دوساله ای که ما تو خرید لنسر داشتیم این بوده که این ماشین از نظر کیفیت واقعا عالی بوده و کاپوتش فقط داخل نمایندگی برا سرویس بازمیشده نه کنار جاده و هیچ جای دیگه و از نظر طراحی اوایل یکم با خودم کلنجار می رفتم که چرا طراحی عقب و داخلش اینقد سادست ولی فهمیدم این سادگیش موندگاره خسته کننده نیس و هربار که میره تو خیابون جلب توجه خاصی داره و ماشین خاص و کمیابی به حساب میاد این ماشین توی مدت زمان طولانی خودشو ثابت می کنه صاحبشو راضی نگه میداره اگر یه عیبیم داشته باشه اینکه وقتی خریدین فروختنش راحت نیس و هزینه سرویس و قطعات گرونه و درمورد مزدا چون تا حالا حتی سوارهم نشدم نظری نمیدم اما فقط اینکه چون مزدا مونتاژ ایران و لنسر مونتاژ خوده ژاپن چشم بسته لنسرو انتخاب کردم و هنوزم از انتخابم راضیم
1398/2/30
دو سال پیش داشتم تصمیم میگرفتم که 115میلیون مزدا3 بگیرم یا 140میلیون لنسر!
خوشحالم که لنسر رو انتخاب کردم.
1398/2/31
به نظر من قیافه مزدا کمی بهتر و جذاب تر و جدید تر به نظر میاد درسته طراحی هر دو برای یک دوره هست ولی مزدا کمی بهتره ولی از اسم میتسوبیشی نمیشه رد شد و واقعاً اسمش هم خود کلی قشنگی و اصالت داره من باشم مزدا میخرم بخاطر بازا دست دوم بهتر و پیدا شدن قطعات راحت تر هست واقعاً نمیشه بگی این یکی بهتره اون یکی بهتر نیست یا بگی کیفیت یکیش بهتر از اون یکیه واقعاً انتخاب سختیه.
ایشالله چرخ هر دو خودرو برای صاحبانش بچرخه و به خوشحالی سوارشن
1398/2/31
به نظر من تا وقتی با لنسر رانندگی نکردی تو جاده هیچ نظری نباید بدی 2 تا پیچ اول و که باش ردکردی تازه متوجه میشی که چه ماشینیه
1398/2/31
حیف پول به این لگن های قدیمی واقعا
حیفاب
اون میتسوبیشی که انگاربا چسب سرهم بندی شده
1398/3/6
دوگانه سوزتو سوارشو اینجا نیا اور دوز می کنی
1401/1/12
شما برو پرایدی که بعد سه ماه شاسی هاش ترک میخوره رو سوار شو
1398/3/3
اصن قیافه لنسر رو بخصوص با بال عقب میبینم یاد فیلم سریع و خشن قسمت اول و سومش میفتم
1398/3/3
پدر من مزدا داشت و منم چون خیلی ازش استفاده می کردم موقع خرید خودرو داشتم مزدا می خریدم ولی خیلی اتفاقی آگهی لنسرو دیدم و تصمیم گرفتم نگاهی به لنسر بندازم، بعد از تحقیق و چند بار دیدنش دیگه دلمو برد و بازار دست دوش نتونست نظرمو عوض کنه با مخالف همه من آخرش لنسرو گرفتم خلاصه بهتون بگم الان هم من لنسر دارم هم پدرم مزداشو با لنسر عوض کرد ! لنسر ماشین نیست یه اثر هنریه که وقتی سوارش میشی دیگه ماشین دیگه ای بهت مزه نمی ده ... لطفا سوار شید بعد نظر بدید . یادش بخیر لنسر ثبت نامش 127 تومن بود الان هرکدومو بتونید بخرید عالیه .
1398/3/13
من هم تجربه ای تقریبا مشابه داشتم. اولین سری لنسر تیپ 4 به قیمت 103 میلیون. تقریبا تحقیق خاصی نکردم. اونقدر به نام میتسوبیشی و لنسر اعتماد داشتم که فوری ثبت نام کردم. از انتخابم راضی ام.
البته تجربه ای با مزدا نداشتم.
1398/3/4
واقعا هر دوشون خودروهای بسیار خوبی هستند و به نظر من طراحی هاشون اونقدر ماندگاره که با وجود گذشت 10 سال هنوز هم وقتی می بینی لذت می بری. ولی با توجه به اینکه من دایما مزدا سه و یکی از اعضای خانواده میتسوبیشی( منظورم ASXهست) رو دارم و سوار میشوم هر کدوم یه سری مزایا و معایب نسبت به اون یکی دارند که انتخاب رو کاملا مرتبط می کنه با نیازتون.
میتسوبیشی بسیار نرم تر هست هم فنر بندی اش و هم فرمونش. هندلینگ میتسوبیشی بسیار بهتر از مزدا سه هست و در پیچها اصلا ماشین کوچکترین انحرافی نداره و چسبیده به زمین. عقب ماشین هم راحت تره.
مزدا سه هم عایق بندی بهتری داره و صدا کمتر به اتاق نفوذ می کنه. ( البته شنیده ام میتسوبیشی های جدید هم این ایراد رو رفع کرده اند)، لذت رانندگی اش بخاطر گیربکس عادی اش بالاتره و توش زیباتر از محصولات میتسوبیشی هست و البته شتاب بهتری هم داره
در هر صورت هر دوشون ماشینهای بسیار خوبی هستند. حیف که فعلا هیچکدوم وارد نمی شوند.
1398/6/13
درود ... مقاله خوب و مفیدی بود ... نظر شخصی من اینه که مزدا3 را بین این دو انتخاب میکنم بدلیل اینکه خدمات و قطعات یدکیش راحتتر پیدا میشه دوم طراحی بدنه با اینکه 4 سال عقبتر از لنسر هست واقعا این فاصله به چشم نمیاد البته نمیشه از طراحیهای زیبای مزدا گذشت در کل بخصوص مدلهای نسل چهارمش واقعا فوق العاده هستند که مطمئنا اگر در بازار موجود باشند و البته بودجه کفاف بده جای شکی در انتخاب مزدا نیست حتی در برابر برندهای مطرح دیگر در رنج قیمتی خودش کمتر رقیبی داره
1398/7/7
من هم مزدا رو دوست دارم هم لنسر ولی بخام انتخاب کنم قطعا لنسره ربطیم ب اوولوشن نداره کلا ب نظر من بهتره مزدا ۳ هستش از لحاظ طراحی داخل و نیم رخ و عقبشم بر خلاف نظر نویسنده ب نظر من ساده و شکیله و هیچ وقت خستتون نمیکنه مزدا هم شکیله
1398/11/13
من لنسر ۲۰۱۴ داشتم و الان ۲۰۱۸ با باله عقب دارم به نظرم سواری و طراحی بی نظیره ، تو جاده رانندگی باهاش بسیار لذت بخش و شتاب ثانویه عالی است
1398/11/13
من دو سال مزدا ۳ سوار شدم خیلی خوب بود ۶ ماهه لنسر گرفتم وقتی سوار لنسر میشی بهت احساس قدرت میده
1399/7/3
تجربه من اینه که انتخاب لنسر اگه واسه استفاده خانوادگی باشه مناسبه ولی اگه درکل در نظر بگیرید مزدا 3 از همه نظر بهتره بخصوص هندلینگش که خیلی تیز و پایداره و شاسی خیلی بهتری داره کلا یه سرو گردن از رقبای هموطنش بالاتره
1399/7/3
یه چیزی رو که خیلی ها اشتباه میکنن سیستم تعلیق و تنظیماتش رو به حساب سواری بهتر میزارن درصورتی اینطور نیست و سیستم تعلیق میتونه تغییر و تنظیماتش عوض شه اونی که مهمه شاسی و پلتفرمه که مزدا3 خیلی بهتره
1399/9/6
لنسر خیلی اسپرت و زیباست مخصوصا با بال عقب قطعا خودرویی که ایران مونتاژ میکنه یعنی مزدا ۳ با خودرویی که ساخت ژاپنه قابل قیاس نیست از نظر قطعات هم میتسوبیشی تمام قطعاتش هست با قیمت مناسب شرکت آرین موتور تامین قطعات داره ولی مزدا ۳ همه قطعاتش چینی شده چون خیلی ساله این مدلش از خط تولید خارج شده
1400/4/11
متاسفانه ما ایرانی های به جای ابن که اول به فکر کیفیت‌ و هندلینگ یک‌ماشین باشیم .به‌فکر فروش ان تو چند سال آینده هستیم‌. دقیقا برعکس دنیا
حال زندگی کنیم بهتره . لنسری ‌که میگن بد فروش ه
‌من خودم ۲ تا داشتم آبی ۲۰۱۴ و سفید ۲۰۱۶

جفت شم به ۱ هفته نکشید راحت فروختم...
الانم مشکی ۲۰۱۸ دارم‌و خیلی خیلی راحت تر هندلینگ بهتر جا دار تر از مزدا ۳‌است
1401/11/27
سلام آنچه برای همه حائز اهمیت است. مقاومت و دوام. اتومبیل بوده که متاسفانه. شما هیچگاه. بطور مشخص از دوام و عمر لوازم و کلیت آن حرفی نمیزنید و این نقص عمده ای در کار شماست