موضوعات داغ

رنو ساندرو استپ وی یا ام وی ام X22 ، ساده‌زیستی در برابر تجمل‌گرایی

31 مرداد 1398

مقدمه

امروز به سراغ خودروهایی آمده‌ایم که روی کاغذ شباهت زیادی بهم دارند. هر دو در سگمنت کراس‌اوورهای کوچک شهری دسته‌بندی شده‌اند، قیمت‌هایشان بهم نزدیک است و از نظر تعداد اسب‌های زیر کاپوت و تعداد دنده‌های گیربکس و بسیاری موارد دیگر نیز به یکدیگر شبیه هستند. اما جالب است بدانید که علیرغم این شباهت‌ها، در دنیای واقعی این دو ماشین هیچ ارتباطی بهم ندارند و دو سلیقه کاملاً متفاوت و حتی متضاد را هدف قرار داده‌اند. لطفاً امروز هم با خودروبانک همراه باشید تا در کنار شما مقایسه‌ای کوتاه میان رنو ساندرو استپ وی و ام وی ام X22 داشته باشیم تا ببینیم کدام ماشین برای کدام سبک زندگی مناسب‌تر است.

طراحی ظاهری

فکر نمی‌کنم در این قسمت حرف خاصی برای گفتن وجود داشته باشد چون حتی برترین وکیل مدافعان جهان هم نمی‌توانند از طراحی ساده، بی‌روح و کاملاً محافظه‌کارانه ساندرو در برابر خطوط اغواگرایانه و زرق و برق‌های ام وی ام X22 دفاع کنند. پس شاید بهتر باشد که در همین ابتدای کار پرونده قسمت طراحی را به سود نماینده ام وی ام ببندیم! البته رنو ساندرو هم در مجموع طراحی هماهنگ و قابل قبولی در رده خودروهای اقتصادی دارد و هیچ‌گونه زشتی و بد قوارگی در ظاهرش دیده نمی‌شود. اما با این حال لباس‌های شیک و امروزی ام وی ام X22 قابل مقایسه با خرقه فرزند درویش مسلک رنو نمی‌باشند. از طراحی چراغ‌های جلو گرفته تا جلوپنجره و خطوط بدنه X22، همگی با اختلاف معنا داری مدرن‌تر و خلاقانه‌تر از ساندرو طراحی شده‌اند و حس روبرو شدن با یک اتومبیل گران‌قیمت را به بیننده القاء می‌کنند.

البته در قسمت انتهایی میزان اختلاف میان دو خودرو مقداری کم می‌شود اما در سایر زوایا فاصله بسیار زیاد است. نکته مهم دیگر اینکه ام وی ام X22 علیرغم استفاده از پلتفرم مشترک با 315، شباهت ظاهری به برادر هاچ‌بکش ندارد و با تغییرات اساسی توانسته خودش را مشابه یک کراس‌اوور کوچک و تا حدی خشن نشان بدهد. حال آنکه ساندرو استپ وی در دیدگاه اکثریت، همان ساندرو معمولی هاچ‌بک است که فقط اندکی قد کشیده و با چند قطعه اضافه تزئین شده است.

طراحی داخلی

در داخل کابین برتری‌های ام وی ام حتی با شدت بیشتر ادامه یافته و قطعات مدرن و خطوط چشم نواز X22 با رنگ بندی جذابشان، در برابر ادوات زمخت ساندرو خود نمایی می‌کنند. البته اگر کیفیت متریال استفاده شده را در نظر بگیریم وضعیت هر دو خودرو نزدیک بهم می‌شود و حتی با توجه به ماندگاری بالاتر قطعات ساندرو شاید بتوان محصول رنو را در این زمینه برتر دانست. اما در خصوص زیبایی و القاء حس هیجان، همه چیز به سود نماینده ام وی ام پیش رفته و طراحی خلاقانه‌تر X22 در اکثر قسمت‌های کابین مشهود است.

در بحث ارگونومی هم باید گفت که هر دو خودرو وضعیت متوسطی دارند. به عنوان مثال عقربه‌های پشت آمپر ساندرو خواناتر از نشانگرهای ام وی ام X22 هستند اما در عوض محل قرارگیری کلیدهای شیشه برقی در استپ وی اصلاً جالب نیست. در خصوص جادار بودن هم باید گفت که استپ وی در قسمت عقب از فضای پا و سر بهتری برخوردار است. هر چند که این اختلاف چندان هم شدید نیست و X22 در بخش صندوق این قضیه را تا حدودی جبران می‌نماید.

امکانات رفاهی

در این قسمت هم کفه ترازو به سمت نماینده چینی سنگینی می‌کند و X22 با داشتن گزینه‌هایی مثل سانروف برقی، چراغ‌های روشنایی در روز، سنسورهای پارک، دوربین دنده عقب، امکان انتخاب حالت‌های رانندگی ECO و Sport، تهویه الکتریکی، نمایشگر چند منظوره 8 اینچی لمسی، رهیاب ماهواره‌ای، بلوتوث، نمایش فشار باد تایرها، روکش چرمی صندلی‌ها، کروز کنترل، کیسه هوا برای سرنشینان جلو، ترمزهای چهار چرخ دیسکی مجهز به ABS و EBD ، سیستم کنترل پایداری ESP ، کنترل کشش TCS ، سیستم کمکی حرکت در سربالایی HAC ، ترمز کمکی EBA و ... در برابر ساندرویی که حتی از ساده‌ترین امکانات هم بهره‌ای نبرده حسابی فخرفروشی می‌کند. البته نمونه‌های قدیمی‌تر X22 فاقد برخی امکانات مثل سیستم‌های کنترل پایداری و TPMS و ... هستند اما حتی آن‌ها نیز از نظر تجهیزات نسبت به فرزند رنو برتری دارند.

طرفداران ساندرو معتقدند رنو پول این جور آپشن‌ها را بر روی قسمت‌های فنی و کیفیت قطعات هزینه کرده و گزارش‌های خرابی کمتر این محصول ادعای این افراد را به نوعی تایید می‌کند. اما با تمامی این صحبت‌ها باز هم نمی‌توان روی کمبود امکانات ساندرو سرپوش گذاشت چرا که نبود گزینه‌هایی مثل سنسورهای پارک، سانروف، ترمزهای عقب دیسکی و کروز کنترل برای یک خودرو امروزی آن هم در این سطح قیمتی، واقعاً آزار دهنده است.

به طور خلاصه آپشن‌های ساندرو به گزینه‌های ساده‌ای مثل دو عدد ایربگ برای سرنشینان جلو، ترمزهای جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای مجهز به ABS و EBD، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، تهویه دستی و مواردی از این دست محدود می‌شوند که این لیست، حتی در قیاس با آپشن‌های یک پژو 206 تیپ 5 مدل 1382 هم ضعیف به نظر می‌رسد.

پیشرانه و توانایی‌های حرکتی

خوب تا اینجا که بازی به سود نماینده کشور چین پیش رفته و طرفداران ساندرو با استرس زیاد منتظرند تا ببینند آیا خودرو محبوبشان می‌تواند در اندک زمان باقیمانده به مسابقه باز گردد یا خیر. اینجا یک خبر خوب برای طرفداران استپ وی داریم و آن اینکه ساندرو در این بخش یکی از گل‌های خورده را جبران می‌کند. البته روی کاغذ هر دو ماشین از موتورهای 4 سیلندر 16 سوپاپ 105 اسب بخاری، و گیربگس‌های 4 سرعته اتوماتیک بهره برده‌اند که شرایط را مشابه هم نشان می‌دهد.

اما واقعیت این است که موتور 1.6 لیتری ساندرو که حدود 100 سی‌سی بزرگ‌تر از انجین X22 است، 5 نیوتن متر گشتاور بیشتر تولید می‌کند. ضمناً هماهنگی بهتر پیشرانه و گیربکس ماشین در کنار وزن اندکی سبک‌تر، باعث شده که نماینده رنو مقداری چالاک‌تر باشد و هم در شتاب اولیه و هم حداکثر سرعت از حریف پیشی بگیرد. البته در خصوص مصرف سوخت برتری با نماینده ام وی ام است اما باز هم می‌بایست نمره بالاتر بخش پیشرانه و توانایی‌های حرکتی را به استپ وی بدهیم.

مدلرنو ساندرو استپ ویام وی ام X22
پیشرانه4 سیلندر 16 سوپاپ4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور1598 سی سی1497 سی سی
حداکثر قدرت105 اسب بخار در دور 5750105 اسب بخار در دور 6000
حداکثر گشتاور140 نیوتن متر در دور 3750135 نیوتن متر در دور 2750
گیربکس4سرعته خودکار4سرعته خودکار
حداکثر سرعت170 کیلومتر بر ساعت160 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت (ترکیبی)8.3 لیتر

6.1 لیتر

راستی این نکته هم از قلم نیفتد که هر دو خودرو بدلیل گیربکس‌های قدیمی و کشش نه چندان عالی مجبورند در سربالایی‌ها با دور موتور بالاتر از حد معمول حرکت کنند و در نتیجه در یک شهر کوهپایه‌ای همچون تهران مصرف سوختشان با عدد اعلامی رسمی، فاصله زیادی می‌گیرد.

استهلاک و کیفیت فنی

قطعات هیچ کدام از میهمانان امروزمان ارزان نیست و در صورت خرابی و یا تصادفات احتمالی با مخارجی فراتر از آنچه که از یک خودرو اقتصادی انتظار می‌رود روبرو می‌شویم. اما در این بین رنو ساندرو مقداری جان سخت‌تر است و بدلیل کیفیت بالاتر قطعات فنی و استفاده از آپشن‌های ساده‌تر، دیرتر از رقیب چینی دچار خرابی می‌شود. همین مورد باعث شده که نمونه‌های دست دوم استپ وی هم طرفداران بیشتری داشته باشند و در نتیجه افت قیمت محصول رنو از نماینده ام وی ام کمتر خواهد بود.

ایمنی

در این بخش هم استپ وی دست بالا را دارد چراکه این نسل از ساندرو (البته تحت برند داچیا) توسط موسسه Euro-NCAP مورد آزمایش قرار گرفته و موفق شده 3 ستاره از 5 ستاره ایمنی این موسسه سخت‌گیر را بدست آورد و این در شرایطی است که در مورد X22 تست تصادف معتبری صورت نگرفته است.

تجربه رانندگی

پشت فرمان استپ وی تفاوت چندانی با یک هاچ‌بک معمولی احساس نمی‌شود اما ارتفاع و محل قرارگیری سرنشینان داخل X22 به گونه‌ای است حس و حال نشستن داخل یک کراس‌اوور کوچک واقعی را به انسان منتقل می‌کند. ضمناً فرمان محصول چینی مقداری نرم‌تر است و روان‌تر از رقیب زیر دست می‌چرخد. اما با فشردن پدال گاز اوضاع تغییر می‌کند و واکنش‌های بهتر ساندرو باعث می‌شود که از رانندگی با نماینده رنو، لذت بیشتری ببریم. البته هیچ کدام از میهمانان امروز ما ماشین‌های چابک و چالاکی نیستند ولی ساندرو در حد و اندازه خودش شتاب قابل قبولی دارد و چه در هنگام رانندگی عادی و چه عبور از سربالایی‌ها و سبقت‌گیری‌ها مشکلی برای راننده ایجاد نمی‌کند. اما محصول ام وی ام از نظر توانایی‌های حرکتی یک خودرو کاملاً شهری محسوب می‌شود و برای سبقت‌گیری‌های جاده‌ای بهتر است که بیش از توانایی‌های حرکتی، روی ابهت ظاهری‌اش حساب باز کنید!

ضمناً بد نیست اشاره کنیم که سیستم تعلیق X22 در قیاس با برادرش 315 مقداری خشک‌تر شده و هر از گاه کوبش‌هایی را به کابین منتقل می‌کند. حال آنکه استپ وی از نظر کیفیت سواری رفتاری مشابه با ساندرو دارد و در مجموع از X22 نرم‌تر است.

در مورد فرمان‌پذیری هم باید گفت که هر دو خودرو بدلیل ساختار ساده سیستم تعلیق و مرکز ثقل نسبتاً بالایی که دارند از شرایط ایده‌آل فاصله گرفته‌اند و در نتیجه هنگام عبور از پیچ‌های تند با حرکات گهواره‌ای و کم‌فرمانی مواجه هستند. در این خصوص اگر قرار بود ساندرو را با مدل‌های قدیمی‌تر ام وی ام X22 مقایسه کنیم می‌توانستیم نمره برتر بخش فرمان‌پذیری را به محصول رنو بدهیم اما با توجه به اینکه ام وی ام نسخه‌های جدیدتر X22 را به سیستم کنترل پایداری الکترونیکی تجهیز کرده اوضاع کامل متفاوت شده و حالا نماینده کشور چین می‌تواند برای رانندگی ایمن در پیچ‌ها (بخصوص در مسیرهای لغزنده) گزینه مطمئن‌تری باشد. بخصوص که ساندرو در نمونه استپ وی نسبت به مدل‌های عادی از هندلینگ ضعیف‌تری برخوردار است و بدون بهره‌مندی از سامانه کنترل پایداری این نقطه ضعف پر رنگ‌تر از قبل احساس می‌شود. اما در خصوص ترمزها شرایط هر دو ماشین قابل قبول ارزیابی شد و ساندرو هم علیرغم کاسه‌ای بودن ترمزهای عقب نقطه ضعف مشهودی از خود نشان نداد.

فکر می‌کنم تنها چیزی که باقی مانده بحث عایق‌بندی است. موردی که هیچ کدام از خودروهایی مورد تست در آن شرایط ایده‌آلی ندارند و با بالا رفتن دور موتور، سمفونی نه چندان گوش نواز پیشرانه خود را به سرنشینان تحمیل می‌کنند.

نتیجه گیری

انتخاب میان این دو ماشین کار بسیار ساده‌ای است. فقط کافیست دیدگاه و سلیقه خودتان را بشناسید و بر همین اساس تصمیم‌گیری کنید. اگر ظاهر زیباتر و امکانات رفاهی، اولویت اصلی شما در هنگام خرید است بدون شک حتی نیم‌نگاهی هم به ساندرو نخواهید داشت و از همان ابتدا شیفته طراحی مدرن و آپشن‌های قابل قبول ام وی ام X22 می‌شوید. ضمناً شما با این انتخاب و به لطف وجود ESP از پایداری نسبتاً بهتری هم برخوردار خواهید شد.

اما اگر مواردی مثل طول عمر، دوام قطعات و توانایی‌های حرکتی برای شما از اهمیت بالاتری برخوردارند، رنو ساندرو به عنوان یکی از کم‌دردسرترین گزینه‌های این رده می‌تواند انتخاب شایسته‌تری برایتان باشد. تازه استپ وی در بازار دست‌دوم‌ها نیز با افت قیمت کمتری روبرو است و به قول معروف راحت‌تر به پول نقد تبدیل می‌شود.

به زبان ساده‌تر ساندرو خودرو اقتصادی‌تر و کم‌دردسرتری است اما در عوض ام وی ام X22 با قیمتی تقریباً مشابه توانسته در ظاهر و امکانات از جایگاه یک خودرو ساده و ارزان قیمت فاصله بگیرد و خودش را لوکس‌تر از آنچه که هست نشان بدهد. در نهایت این شما هستید که بسته به سبک زندگی خود، میان میهمانان امروزمان یکی را انتخاب خواهید کرد.

در انتها جا دارد از آقایان کیوان فضلی صاحب رنو ساندرو و حمیدرضا صاحب ام وی ام X22 جهت همکاری برای تهیه این مقاله خودروبانک تشکر کنیم.

51 عکس

نظرات کاربران

33 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/5/31
رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک یا ام وی ام x22 اتوماتیک؟
هیچکدام . به نظرم بسترن b30 بهترین انتخاب هستش و قیمت واقعی تری نسبت به ام وی ام و ساندرو داره .

رنو ساندرو استپ وی دنده ای یا ام وی ام x22 دنده ای ؟

هیچکدام . به نظرم دنا پلاس بهترین گزینه در این قیمت محسوب میشه البته اگر ماشین دنده ای بخواهید در غیر این صورت دانگ فنگ h30 واقعا عالیه .
1398/6/1
همین که میگی اچ 30 کراس عالیه معلومه پشتش نشستی ببینی چه قدر گیربکس گیج و موتور تنبلی داره
1398/6/7
دانگ فنگ نه امکانات داره نه زیبایی نه گیربکس جذابی
1398/5/31
هیچ کدوم از اینا با این قیمت ارزش خرید ندارن ولی من x22 رو ترجیح میدم چون ساندرو تقریبا یه هاچ بکه و اینکه مدل 2008 فرانسه است و الان داره تو ایران مونتاژ میشه
1398/5/31
یه زمانی من ساندرو خریدم 45 تومن، کم کار کرد ....
حالا شده چقدر!!!!
واقعا ماشین خوب و کم دردسریه و با قیمت قبلیش گزینه ی خیلی خوبی بود اما الان ....
تنها عیبش فرمون به شدت سفتش و نبود دو سه تا آپشن خوب بود که اونها با گذاشتن سنسور و دوربین و ... رفع شدن ((آپشن برای من در همین حد کافی بود))
در مجموع واقعا ماشین خوبی بوده برام ...
فقط دو سه تا سوال دارم از دوستان کمی اهل فن :
1- ترمز ماشین وقتی که سرده اصلا خوب نمیگیره کسی علتش رو میدونه؟
2- با بالا رفتن درجه حرارت موتور وقتی ماشین متوقفه یا سرعت کمه فن صدای وحشتناکی میده ، کسی از دوستان علت این رو میدونه؟
نمایندگی بردم درست نشد ، پیش چندتا مکانیک رفتم گفتم همه ی ساندرو ها اینجورین:|
اگر کمک کنید ممنون میشم
متشکر
1398/6/3
فرمون ساندرو بر خلاف تندر 90 هیدرولیک نیست و نیمه هیدرولیکه برای همین فرمون سفتی داره حتی نسبت به تندر 90 قدیمی تر. فنش هم مثل تندر 90 فن قدرتمندیه بخاطر همین صداش بلنده. همین فن باعث تقویت سیستم کولرش میشه برای همین حتی تو ترافیک باد گرم نمیده برخلاف خیلی از ماشین ها.هرچند که کولر خیلی پرقدرتی نداره.
1398/5/31
با توجه به اینکه رنو از ایران رفته و ظاهرا دیگه خانواده تندر و ساندرو هم تولید نمیشند ، نمیشه برتری لوازم یدکی رو مختص رنو دونست چون قطعا روز به روز بدتر میشه ، از طرفی اتومات های تندر و ساندرو حسابی تنبل و کم جون هستند و مثل دنده ای هاشون برتری حرکت و شتاب هم ندارند ، صرفا میشه برتری ساندرو رو در برند رنو بودن دونست ، از طرفی طراحی ساندرو هیچ نقطه فوتی در برابر ام وی ام نداره ، امکانات رفاهی هم همینطور ، حتی بنظرم لذت سواری ام وی ام بیشتر از ساندروست که صرفا یک هاچبک صرفه مثل رنو 5 ! در مورد ایمنی یادتون باشه تست تصادف چه سالی انجام شده فرضا همین نسخه شاید الان تو اروپا تست میشد 2 ستاره هم نمیگرفت! تست تصادف چین هم ظاهرا برای ام وی ام نیست . روی هم رفته ولی چون اینجا ایرانه ، من باشم رنو ساندرو و استپ وی رو انتخاب میکنم ... ولی اگر کشور دیگه ای بود که ماشین چینی طرفدار داشت و لوازمش زیاد بود و قیمتش هم مناسب بود و کذایی نبود ،شاید MVM رو انتخاب میکردم البته چری نه ، JAC رو انتخاب میکردم .
1398/5/31
طبق تجربه ای که از این دو خودرو داشتم باید عرض کنم ه جکs3 به مراتب از این دو خودرو عملکرد بهتری داره با صندوق 600 لیتری!! و آپشنهای فول از جمله سیستم کنترل پایداری و سواری فوق العاده نرم بهمراه فرمان کمک برقی و البته موتور گرین جت میتسوبیشی به همراه نسل جدید گیربکس cvt که با موتور بسیار هماهنگ بوده و واقعا حس یک خودروی شاسی بلند و نه یک هاچ بک قد بلند مثل این دو خودرو رو میده اتاق بسیار ایزوله و سایلنت رو به شما هدیه میکنه. موفق باشید.
1398/6/1
باز بازاریاب های کرمان موتور پیداشون شد.
1398/6/2
آها یعنی بس کوری که سیستم esp رو ندیدی جک چی داره که از اینا بالاتره با اون طراحی مزخرفش که مال عهد بود کره هستش خجالت بکش مجبور نیستی که کامنت بذاری. تو هیچ پات به این ماشین ها نخورده اگه x22 سوار می شدی الان این حرف هارو نمیزدی جک عرضه ورود به بازار های اروپا و آمریکای جنوبی رو نداره و چری به راحتی به این بازار ها پا گذاشته و طبق آمار ها 23%از بازار اروپا و 46%بازار آمریکای جنوبی رو تو دست داره اما جک فقط تو چهار کشور عرضه شده از نظر کیفیت نرمی و سواری هم جک اصلا ارزش خرید نداره چرا که x22و استیپ وی خیلی از اونا بهترن خواهشا تا زمانی که اطلاع نداری کامنت نذار زوزه متور جک s3تو کابین دو برابر x22هست. صندوق x22 کافی مگه میخوای اسباب کشی کنی یا وانت میخوای. حرف زیاده ولی اینو بدونین x22 خیلی خوبه
1398/6/3
البته که امیر اگه تربیت و فرهنگ نباشه mvm x22 شما بنز هم باشه ارزشی نداره بهتره یکم شخصیت داشته باشین
1398/6/4
با شما موافقم من ساندرو داشتم ولی وقت پشت اس 3 نشستم خیلی بهتر از ساندرو بود واقعا کیفیت سواریش عالیه ضمن اینکه قدرت موتورش هم از ساندرو بیشتر و توانایی حرکتیش نسبت به وزن ماشین بخاطر گیربکس هماهنگش واقعا خوب جواب میده
ایکس 22 مخصوصا اتوماتش اصلا راه نمیره این هم تجربه یکی از دوستانم هست که از اتومات ایکس 22 اصلا راضی نیست
اس 3 درسته گرون تر از این دو خودرو هستش ولی بلحاظ کیفیت و لذت رانندگی برتر از ایکس 22 هستش
ساندرو هم که کلا هیچ برتری نداره نسبت به اس 3 چون موتوراشون 1600 هست هر جفتشون با این تفاوت که قدرت موتور اس 3 حدود 120 اسب هست که بالاتر از ساندور قرار میگیره
1398/6/7
طراحی جک اس 3 عالیه ولی وقتی زیرش ماشین با اون هیکل رینگ ال نود میندازن بخدا پورش کاین هم بود زشت میشد ماشین از جلو انگار چرخ نداره قشنگ 10 سانت از ارتفاع واقعی ماشین کم شده خاک بر سر کسی که این رینگ و لاستیک 16 رو زیرش انداختن در جواب به دوستمون هم موتور جک اس 3 گرین جت میتسوبیشی است و خیلی قوی با کدوم چینی 1600 سی سی اوتومات میتونی 200 تا سرعتو پر کنی ؟؟؟؟
1398/5/31
ناموسا من پول کارواش رو میدم تو رو خدا قبل تست یه کارواشی ببرید یا حداقل یه دستمالی بکشید توی موتور رو وقتی میخواین یه عکسی بگیرید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1398/5/31
مقایسه و نقد جالبی بود . من تا حدی x22 را ترجیح میدم اگرچه از لحاظ عمر و بازار دست دوم ساندرو گزینه بهتری است. اگر x22 در بحث قدرت موتور و شتاب ترقی کنه واقعا عالی میشه.
1398/5/31
من باشم بین این دو ساندرو رو انتخاب می‌کنم چون هزینه نگهداری به مراتب کمتری داره حالا درسته قیافه آنچنان مورد پسندی نداره و آپشن هم در رده خودش داره حالا کم داره خب بالاخره ماشین اقتصادی هست انتظار زیادی ازش نمیره وقابل قبوله ولی از بابت فنی خیلی سرتر از رقیبش هست من خب سوار ساندرو شدم سیستم تعلیقش خب خیلی بهتر از رقیبش هست
1398/5/31
ساندرو به هیچ وجه ارزش خرید ندارد با قیمت 150 میلیون تومان چون تریم داخلی
ساده در حد پراید دارد و هندلینگ و شتاب هم ندارد.اون چینی باز تکنولوژی به روزتر
و اپشن های بیشتر و سواری بهتر از ساندرو با قیمت کمتر دارد.
1398/6/1
صد بار دیگه بگو "خب"
1398/5/31
آخه اینم شد مقایسه! خب مشخصه که ساندرو گزینه بهتریه. در ضمن شما اگر بنز S را با پراید هم مقایسه کنید در نهایت میگید انتخاب با خریدار: اگر زیبایی، هندلینگ، کیفیت و... را میخواهید بنز را بگیرید و اگر وفور قطعات و ارزونی را میخواهید پراید انتخاب کنید. بابا در یک مقایسه نتیجه نهایی را بگید نه اینکه هر دو.
1398/6/8
جک اس 3 فوق العادس بخدا تو ایران همه چینی ها رو تست کردم ولی این عالیه من که خیلی حال کردم تو ساندرو هم نشستم سواری این اس 3 غیر قابل وصفه خداییش ادم احساس میکنه سوار کره ای هست قابل مقایسه با ساندرو و ماشین های داخلی نیست فقط حیف رینگ 16 انداختن زیرش
1398/5/31
باسلام.رنو ساندرو به نظر من بدترین ماشین دنیا بعد از پرایده.والا اصلیت این ماشین مال داچیاست نه خوده رنو.با اینکه خودرو های چینی بعضیاشون مثل ام وی امدر مقابل سایر خودرو ها خوب نیستند اا به نظر من صد رحمت به ام وی ام x22
1398/5/31
تجملگرایی رو در مورد این چینی دره پیت خوب اومدی خخخخخ آخه ام وی ام و این حرف ها ؟
1398/6/1
لگن ترین ماشین دنیا همین داچیا ساندرو هست واقعا حیف پول
1398/6/1
تمام اپشنهای که در این خودرو بی کیفیت چینی
لحاظ شده صرفا در راستای فکر سوداوری چرخه اقتصادی چین است
خرابی حتمی این اپشنها یعنی
خرید قطعه از کشور چین یعنی ارز اوری برای کشور
1398/6/1
تو مملکتی زندگی می کنیم که بهترین شاسی بلند اروپا با یه چینی مقایسه میشه.
انقدر به این برند اسطوره ظلم نکنید استپ وی حداقل باید با 2008 و با ارفاق با تیولی مقایسه بشه(استپ وی هم بلند تره هم کم استهلاک تره هم چابک تره)
با همین مقایسه هاست که قیمت استپ وی روی 180 میلیون مونده!
2008 شده 310 میلیون!!
1398/6/1
در کشوری که میتسوبیشی میراژ شهری با موتور ضعیف
1200 سی سی بیش از دویست و پنجاه میلیون ارزش دارد
خرید ام وی ام ایکس 22 با ظاهر به روز و اپشن خوب
با قیمت صد و پنجاه میلیون تومان توجیه داره!
1398/6/2
سلام به خودرو بانک یها.من یه پراید دارم ولی اصلا به زیبایی اهمیت نمیدم بلکه طول عمر و استقامت خودروبرایم اهمیت دارد ادم باید فکر خودشو بکار بندازه نباید بخاطر مردم تصمیم گرفت بلکه وسیله ای بخریم که نخواهیم هروز خرجش کنیم و حرف آخر اینکه من موتور و گیربکس عالی ماشین بیشتراز زیبای برام اهمیت داره و شماها هم همینو ملاک قرار بدیم..ممنون از خودرو بانک
1398/6/3
خب معلومه استپ وی بهتره چون کیفیت بالاتری داره سواری نرمتر وبهتر بواسطه شاسی وزیر بندی محکمتری داره که با جاده وآب وهوای ایران همخوانی بیشتری داره استهلاک وهزینه پایینتری داره فقط اینو بگم که ام وی ام جدااز ایرادات ریز بزرگترین ایرادش اینه که باوجود 100 کیلو وزن بیشتر قدرت وگشتاور کمتری داره که نشان از مهندسی پایین داره ودر واقع خیلی تنبل هست
1398/6/5
با درود ، از نظر من خودرو کوییک تو هاچ بک کراسا از همشون بهتره ، ضمنا ۱/۳ قسمت این دو خودرو هست و با کارایی یکسان ، تو خیابونی که ییشتر از ۱۰۰ تا نمیشه رفت پول دادن به این ماشینا که قیمتاشونم حبابه کار عقلانی نیست .
اون که تحت لیسانس رنوس و اصلش داچیاس . اون یکیم چینیه ، پس هیچکدوم اصالت نداره ..
نظر قطعی من کوییکه و بقیه پولم رو سرمایه گذاری میکنم .
1398/6/7
با سلام و خسته نباشید خدمت دوستان و عوامل سایت خوب خودرو بانک بنده کاری به مقایسه ندارم چون اصلا هیچکدوم سوار نشدم و تست نکردم ولی تا حالا بالای ۱۰/۱۵ تا ماشین عوض کردم چینیم داشتم الانم ریا نباشه nx300h سوارم ولی تورو قران تورو هرکی میپرستین چینی نخرین اگر میخواین ظلم کنین در حق خودتون و خونوادتون بخرین ،والا بخدا با ارز پوزش از همه اون کسایی که چینی دارن بخدا مفتش گرونه نخرین نخرین تو بگو پراید ولی والا بهتره چینیه
1398/6/9
خوب دلیلتون چیه؟
1398/6/10
ادم ......چینی داریم تا چینی تو الان پرایدو با مثلا یه چینی مث جک یکی کردی من سوار کیا اسپورتج هم شدم بخدا سواری جک اس 5 خیلی خوب بود حتی در حد کیا ولی ادم بیشعوری مثل تو چون پراید یا اشغال داخلی سوار میشه مجبوره اینو بگه من رفیقم تازه پارس گرفته 100 میلیونم پولشو داد اونم مثل تو همینو میگفت اخرش گیربکس وسط جاده صدای خر خر داده وسط جاده میرلنگ گیربکس شکسته از بین رفت بزور زدن کنار 20 میلیون تعویض کامل گیربکس افتاد گردنش گفت ای کاش همون چینی رو میخریدم
1398/9/26
استپ وی اتومات دارم و x22 اتومات سری اول رو هم سوار شدم
شتاب استپ بهتره ، x22 تو سربالایی فاجعست( مدل ۹۶) ولی ساندرو مشکلی نداره
کابین ساندرو جادارتره، عقب x22 مثل ۲۰۶ کم جا هست
استپ نرم تره ، عقب x22 واقعا سرنشین رو تو دست انداز اذیت میکنه.
فن استپ صدای تراکتور میده و مصرفشم خیلی بالاتر از x22 هست.
از نظر ظاهری به خصوص کابین x22 بسیار زیباست و داشبوردس خیلی جذابه
افت قیمت x22 خیلی زیاده ولی استپ یه جورایی پول نقده
کلا اگه خیلی زیاد از ماشین میخایید کار بکشین استپ بخرید چون خرابیش مثل L90 کمه