موضوعات داغ

ملاقات و بررسی خودرو SWM G01؛ کراس‌اوور جدید بازار ایران

20 آذر 1398
عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده

مقدمه

خودروسازان چینی در سال‌های گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند، که این پیشرفت بر اثر همکاری نزدیک با خودروسازان بزرگ و بهره‌مندی از تجربیات آن‌ها بدست آمده است. حال این شرکت‌ها قدم بعدی پیشرفت عظیم خود را برداشته‌اند. این قدم بزرگ، عرضه محصولات در بازارهای اروپایی است. به بیان دیگر، خودروسازان چینی رفته رفته خود را از قید و بند کشورهای در حال توسعه رها کرده و چشم به بازارهای اروپا و آمریکا دوخته‌اند. بسیاری از خودروسازان چینی، در حال حاضر محصولات خود را با کیفیت‌تر و مدرن‌تر از آن می‌دانند که مناسب مشتریان خاورمیانه‌ یا آمریکای جنوبی باشد. به همین دلیل، محصولات جدید خود را در بازارهای اروپایی عرضه می‌کنند تا مشتریان این کشورها را به سمت خود بکشانند.

اما راهکار خودروسازان چینی برای ورود به بازار اروپا چه بوده است؟ اصلی‌ترین تصمیم شرکت‌های چینی برای ورود به بازار اروپا، خرید سهام شرکت‌های کوچک یا ورشکسته اروپایی بوده است. این شرکت‌ها که پیش‌تر در زمینه خودروسازی فعالیت داشته‌اند، اکنون با تزریق سرمایه از سوی مالک جدید و آسیایی خود، دانش و فناوری بدست آمده را در اختیار چینی‌ها قرار می‌دهند. چنین روندی را در خصوص سایک موتور و ام جی شاهد بوده‌ایم.

اکنون نیز shineray به این جرگه پیوسته است. این شرکت با خرید سهام شرکت SWM ایتالیا، که به تولید موتورسیکلت اشتغال دارد، روند جهانی شدن خود را تسریع بخشیده است. از این پس خودروهای برند SWM، در ایتالیا طراحی و در چین تولید می‌شوند. یکی از نخستین‌ محصولات این همکاری جدید، SWM G01 نام دارد که بزودی توسط سیف خودرو، برای عرضه به بازار خودرو ایران آماده می‌شود. SWM، کوتاه شده عبارت Sironi Vergani-Vimercate Milano که دو V پشت سرهم در نام کارخانه، به W تغییر شکل داده‌اند.

اولین نمونه‌های این خودرو توسط سیف خودرو وارد کشور شده‌اند و خودروبانک خود را به این تازه وارد بازار ایران رساند تا قبل از ورود به بازار، به بررسی و معرفی کامل این خودرو برای شما بپردازد.

طراحی SWM

شرکت‌های اروپایی که تحت لوای چینی‌ها فعالیت می‌کنند، برای آن‌که خود را دارای استانداردها و ملزومات اروپایی معرفی کنند، سعی دارند با ارایه لوگوها و علایم مختلف، هویت دوگانه خود را مخفی نگه دارند. در مورد SWM G01 نیز مساله به همین گونه است و با استفاده از نماد پرچم ایتالیا در جای جای خودرو، سعی بر آن است تا محصولی ایتالیایی به مشتری نشان داده شود، نه یک دورگه ایتالیایی-چینی. با توجه به علاقه خودروسازان چینی به تولید کراس‌اوورهای عامه‌پسند و تک دیفرانسیل، در کنار بازار خوبی که این سگمنت از خودروها برای خود در سطح جهان دست و پا کرده‌اند، طبیعی بود تا shineray فرمان تولید یک کراس‌اوور را به شرکت SWM بدهد. حرف G در نام SWM G01، اشاره به پلتفرم خودرو دارد و 01، نشان‌دهنده نخستین محصول تولید شده بر اساس این پلتفرم است. انتظار می‌رود در آینده، محصولات دیگری نیز براساس این پلتفرم به بازار عرضه شوند.

با وجود آن‌که ایتالیایی‌ها به ارایه بهترین طراحی‌ها در جهان شهرت دارند، اما گویا چینی شدن کمپانی ایتالیایی SWM، تاثیر خود را بر آن گذاشته و شاهد الگوگیری‌های متعددی در ظاهر SWM G01 هستیم. در نمای جلو، می‌توان ترکیبی از ام جی RX5 و دی‌اس 7 را مشاهده کرد. این الهام‌گیری در نمای عقب، نمود بیشتری پیدا می‌کند و می‌توان خودرو را دارای ظاهری مطابق با سلیقه مشتریان آسیایی دانست، چرا که استفاده از خطوط تند و تیز و حجم‌های فانتری، بیشتر در محصولات آسیایی دیده می‌شود. با این وجود، ظاهر کلی خودرو دلنشین و زیبا از آب در آمده و همان‌طور که گفته شد، برای جلب حداکثری مشتریان و دستیابی به فروش بالا مناسب است. از آن‌جایی‌که SWM G01 یک کراس‌اوور سایز متوسط است، ظاهر تهاجمی و نسبتاً پرحجم، آن را بزرگ‌تر از آن‌چه که هست، نشان می‌دهد.

این مورد، با توجه سلیقه مشتریان ایرانی، برای خرید خودروهایی بزرگ و با ظاهر لوکس، می‌تواند به عاملی برای موفقیت SWM G01 در بازار تبدیل شود. خریداران SWM G01 در ایران، می‌توانند مطمئن باشند پس از آن‌که خودرو را تحویل گرفتند، عابرین و ناظران خارجی، متوجه خواهند شد با محصولی گران‌قیمت روبرو هستند که از استانداردهای طراحی روز دنیا بهره‌مند است.

نگاهی به کابین

در طراحی کابین، ظاهری جالب‌تر را از SWM G01 شاهد هستیم. مطابق روند جهانی طراحی داخلی خودروها، فرم کلی کابین مینیمال بوده و عاری از هرگونه دکمه یا اهرم اضافه است. شرکت ایتالیایی سعی داشته تا مخلوطی از طراحی داخلی خودروهای لوکس آمریکایی و محصولات گران‌قیمت چینی را در کابین SWM G01 ارایه دهد، که در عرضه این طراحی ترکیبی موفق بوده است. همانند دیگر خودروهای روز جهان، نشانگر‌های خودرو در صفحه نمایشی دیجیتالی جای داده شده اند. یک صفحه نمایش لمسی دیگر نیز وظیفه برقراری ارتباط با سیستم سرگرمی را بر عهده دارد.

این خودرو مجهز به یک دوربین 360 درجه متفاوت است که در این رنج قیمت و بین رقبا جزو امکانات خاص محسوب می شود. این دوربین از سرعت 17 کیلومتر در ساعت فعال می شود و خودرو را همانند بازی های کامپیوتری از بالا نشان می دهد که باعث می شود دید خوبی نسبت به اطراف خودرو داشته باشید. همچنین در حین فعال کردن چراغ راهنما، نقطه کور خودرو را در صفحه نمایش میانی نشان می دهد و می توانید این زاویه را از جوانب مختلف تغییر دهید.

قوای فنی

استفاده از موتورهای کم حجم توربوشارژر و سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو، عادتی مرسوم در تولید کراس‌اوورهای اقتصادی است. SWM G01 نیز از این رویه پیروی می‌کند. بر روی این دورگه ایتالیایی-چینی، یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر با حداکثر قدرت 156 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 230 نیوتن‌متر نصب شده و برای گیربکس، از جعبه دنده شش سرعته بهره گرفته شده است. قدرت و گشتاور نیز تنها به دیفرانسیل جلو منتقل می‌شود. SWM G01 در دو تیپ استاندارد و F قابل انتخاب است، که در تیپ F تنها تفاوت موجود، کیت بدنه اسپرت است. در تصاویر منتشر در این مقاله، نسخه استاندارد با رنگ آبی است و نسخه F به رنگ سفید است. در نسخه‌های جدید این خودرو، SWM G01 مجهز به استاندارد آلایندگی یورو 6 شده است، که جهت حضور موفق در بازار خودرو اروپا الزامی است.

نام خودروSWM G01
حجم موتور1.5 لیتر
حداکثر قدرت156 اسب بخار
حداکثر گشتاور230 نیوتن متر
جعبه دنده6 سرعته اتوماتیک
فاصله بین دومحور2750 میلیمتر
طول4610 میلیمتر
عرض1855 میلیمتر
ارتفاع1725 میلیمتر
وزن1560 کیلوگرم

تجربه رانندگی

پشت فرمان SWM G01 نشستیم. خودرو بی‌سروصدا است و عملکردی نرم دارد. با شروع حرکت دو موضوع به سرعت خود را نشان می‌دهد. تعویض دنده‌ها به نرمی انجام می‌شود و گیربکس 6 سرعته این خودرو عملکرد مناسبی دارد. اما با شروع حرکت یک لگ توربو نیز دیده می‌شود که کمی زمان لازم دارد. البته در بررسی و تست امروز، شرایطی نبود تا بتوانیم تست کامل‌تری از خودرو داشته باشیم و با کمک دستگاه VBOX عددهای عملکرد خودرو را منتشر کنیم و امیدواریم به زودی این خودرو را در پیست مخصوص خودمان تست و بررسی کامل‌تری انجام دهیم. تعلیق خودرو نیز در یک پیست مخصوص تست شد و باید بگوییم که با وجود چهره اسپرت و جوان، اما فنربندی این خودرو نرم و راحت است.

اولین نمونه‌های خودروی SWM G01 قرار است تا قبل از عید سال نو به صورت پلاک شده وارد خیابان‌های کشور شوند اما قبل از آن می‌توانید این خودرو را در شوروم‌های شرکت سیف خودرو ببینید. هنوز قیمت SWM G01 توسط این شرکت مشخص نشده اما به نظر می‌رسد با توجه به چهره خشن و اسپرت، و البته پیشرانه نسبتاً خوب در بین رقبا، بتواند رقیبی جدی برای حریفان مستقیم خود از جمله ام وی ام X55 و یا جک S5 باشد.

59 عکس

نظرات کاربران

58 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/9/20
بد به دل نشسته
1398/9/20
ما تو پرداخت یه باک بنزین ۳ هزاری موندیم تو کراس اوور برا ما رونمایی میکنی جانا.
1398/9/20
خب اگر بخواد بره اروپا، میتونه بیاد ایران که تحریمه
1398/9/20
توف به روی اروپاییان و درود به چینی های امیدوارم آقایون دیگه به دامن اروپا نچسبن البته من به تولید داخل تاکید میکنم و امیدوارم دو خودروساز کشور به عرصه های جدید پا بذارن
1398/9/22
شما و امثال شما این فکر رو دارین که ایران خودرو و سایپا روز به روز دارن آشغال هاشون رو گرون می کنن من بمیرم هم ماشین های ایران خودرو و سایپا رو نمی گیرم میرم ماکسیما دست دوم یا مگان و.... میگیرم چون از نظر من نباید از این دو شرکت حمایت کرد
1399/7/14
وقتی خودروی اروپایی سوار نشدی انتظاری بیش از این هم نمیشه داشت
1399/8/11
توف به اروپایی های اجنبی که هر روز بهترین ها را سوار میشن؟

نه خیر توف به ذات گزارشگر ها و .... آدم هایی که اروپا را بد جلوه میدم و خودشون بعد از بازنشستگی و یا حین خدمت توی اروپا هستن و زندگی با دولت روحانی و درک نمی کنن و نمی فهمند یعنی چی
شما هم یکی مثل بقیه پول دارها که نمی فهمی کارگرها تا آخر عمر هم دیگه نمی تونن دوچرخه بخرم چه برسه به خونه
ادمین جان لطفا چاپ کن
1398/9/21
من داخل سایت ماشین های چینی چک کردم، فقط دو ستاره ایمنی گرفته! اونم از CNCAP. تیگو ۷ پنج ستاره گرفته بود. تازه تست های CNCAP به دقت تست های EURO NCAP نیست
1399/6/7
سلام 5ستاره اینی تیگو7برای سال 2012یا13وآپشنهای تست 4الی5موردبیشترنیست اگه همین تیگو با آبشنها وآیتمهای 2019یا2020 چک بشه بیشتراز 2تا نمیگیره .مشکل اینه که شما دوخودرو را که بادومعیارمتفاوت سنجیده شدن باه مقایسه میکنی قطعا اگربا ایتمهای 2012 ای اس دبلیو ام چک بشه ستاره ایمنی اش خیلی بالاتر خواهدبود
1398/9/21
تو چينيا فقط كوپا از همه نظر عالي كيفيت متريال كيفيت سواري ظاهر عالي شتاب فوق العاده
1398/9/21
با دقا به جزییات مشخصه روش کار شده و صرفا هدف تولید یه خودرو بی کیفیت ارزون نبوده. به احتمال زیاد تو بخش فنی هم از قطعات برندهای مطرح استفاده شده
1398/9/21
یک بی مصرف چینی
1398/9/21
عالیه
1398/9/21
بسیار خودرو با کیفیت و خوش ساخت و مدرنی هست اگه قیمتش بین 300 تا 350 باشه قطعا من خریدارم مخصوصا رنگ مشکی کیت F انشالله ک بتونم ثبت نام کنم اگه دلال های گرامی بزارن و اینکه در مورد موتور توربو این ماشینم بگم دوستان سعی کنن بنزین سوپر بهمراه اوکتان و یا مکمل استفاده کنن در صورت نبود بنزین سوپر از یورو 5 و یورو 4 هم میتونن استفاده کنن ولی حتما اوکتان و مکمل رو فراموش نکنن تا عمر موتور ماشین تا 10 سال افزایش پیدا کنه همچنین روغن موتور با کیفیت استفاده کنن و فیلترای ماشینو هم ب موقع عوض کنن و از اجناس اصلی استفاده کنن و همچنین توی ماشینای توربو قبل از خاموش کردن ماشین بزارین ماشین حدود 2 دقیقه روشن در جا کار کنه ی موزیک گوش کنین بعد ماشین خاموش کنین تا عمر توربو ها افزایش پیدا کنه
1398/9/24
اصلا هم تابلو نیست از جیره خورهای سیف خودرو هستی !! بشینید تا کسی بخره این بی نام و نشان رو ، دلال تویی بقیه اداشو در میارن
1398/9/25
خیانت نکن داداش
چی رو 350 میلیون
150 بیشتر حرومش نکن
1398/9/21
جلوی ماشین به پشت و بغلش نمیاد
1398/9/21
یعنی 300 میلیون!!!؟؟؟؟
یعنی خدمات سیف خودرو به گستردگی جک و ام وی ام هست؟؟؟؟
1398/9/21
چين به سرعت به سمت خودرساز شدن جهانى مى رود و ما با شتاب به سمت فرغون سازى...
1398/9/23
ما به سمت فرغون سازي حركت نمي كنيم ما چندين سال هست كه فناوري فرغون سازي رو با افتخار دارا هستيم و فرغون ميسازيم برادر.
1398/9/21
شبیه دورانگوئه
1398/9/21
چرا هر چی ماشین جدید وارد میشه موتور هاشون زیر 2000 سی سی هستن
یه موتور 2000 بزارن با یه توربو !!!😣
1400/6/13
چون از زمانی که تحریم شدیم ورود قطعات و تجهیزات و موتور های ماشین سواری بالای 2000 cc ممنوع شد به خاطر همین مجبور شدن از توربو استفاده کنند وگرنه موتور کامارو و ... رو استفاده میکردند یا همین خودرو های چینی تو کشور چین با چند پیشرانه مختلف عرضه میشه مثل ام وی ام 110. 0.800cc و 1.100cc
شاید تو چین پیشرانه قوی تری هم داشته باشه.
1398/9/22
بخدا اگه 250هزارتومن بیشتر خرج طراحی این ماشین کرده باشن
1398/9/22
سلام ممنون از این برسی ولی چرا دیگه برسی ویدیویی نمیسازید
1398/9/22
اینکه از این ماشین تعریف میکنید و تازه قصد خریدم میکنید مشخص میکنه چه مدل ادم هایی هستیم ما و کجای جهانیم،و بدتر از اون یادتون نمیاد تا همین ۴ سال پیش همین ماشینا رو با ۶۰ تومن میخریدید و خودرویی مثل اریزو رو که الان ۳۵۰ میدن تا ۲ سال پیش ۶۰ تومن قیمت داشت،لیاقتمون همینه اونم با این قیمت.
1398/11/12
تو مسگس لیاقتتون همینه خب تو با 100ملیون بیا برام یه کره ای بخر
نکنه فرغون ایرانی که 200÷ولشه رو ÷سند میکنی
1398/9/23
با در نظر گرفتن همه جوانب نهایتا 150 تا ارزش داره نه 370 میلیون!هر چند خودم خوب میدونم الآن ارزش یه بسته دستمال کاغذی 3لا از یکدسته 1000 تومانی بیشتره :-((
1399/10/11
با 150 تومن فرقون هم بهتون نمیدن...
1398/9/23
سیف خودرو ؟؟؟!!! خخخخخ ، واقعا دره پیت هست این شرکت هر روز یه ماشین و عرضه فروش درست و حسابی و خدمات پس از فروش هم نداره
1398/9/24
این برندهای درپیت رو از کجا پیدا میکنن و میارن؟ امروز SWM فردا XMC پس فردا KLZ !!! بس کنید آقا، اینا رو پشت کوه های زامبیا و اوگاندا هم نگاه نمیکنن. چه با افتخار گزارش جامع گذاشتید.
1399/10/5
حق با شماست اسم های در پیت مثل BMW یا DS یا ...
1398/9/25
راجع به ایمنی تصادف که فقط دو ستاره و اونهم از Cncap داره چیزی ننوشتید
1398/9/26
بچه ها شاسی بلند تا سیصد و پنجاه صفر غیر توربو چی پیشنهاد میدین ؟؟
1398/10/27
شاسی بلند سی صد پنجاه میلیونی صفر خوب دیگه به تاریخ پیوست
1399/4/9
پاترول دو در مدل ۱۳۷۰
1398/9/26
خیلی قشنگه. ولی برا شاسی بلند حجم موتور 1.5 فکر نکنم خوب باشه.
1399/10/4
حجم موتور مهم نیست چون بحث حجم قدیمی شده مهم قدرت و گشتاور است که اگر معادل سازی کنیم در حد خودروی 2300cc بدون توربو است.
البته به نظر بنده بعنوان مصرف کننده اگر این خودرو دو دیفرانسیل بود بسیار عالی تر میشد...
1399/10/5
سلام بحث حجم موتور قدیمی شده و دیگه مطرح نیست آنچه که اهمیت داره قدرت موتور و گشتاور است این خودرو حداکثر قدرت 156 اسب بخار و گشتاور 230N/M تولید میکنه که اگر بخواهیم معادل سازی کنیم در حد حجم موتور 2300cc است که برا این ماشین کافیه فقط اگر دو دیفرانسیل بود خیلی عالی میشد...
1398/10/6
از لحاظ چهره خودروی زیبایی هستش،اما اگر قیمتش طوری باشه که مردم عزیز کشورمان بتوانند بخرن، خوب است.
1398/11/5
خیلی خوش اینده تولیدکشورت تودنیا معرفی بشه وببینی که خیلی زود تودنیاجابازمیکنه متاسفانه ایران که خیلی زودتر از چین که فقط دوچرخه وچرخ خیاطی داشت و کره هم رده پایین های اروپایی مونتاژ میکردواردصنعت خودرو شدیم و متاسفانه به خاطر بی برنامگی عدم دلسوزی بی اهمیتی به پیشرفت سریع وبه روز شرکتهای جهانی،خودرای بودن ،خودمختاربودن و،،،،فقط شدیم خودروساز مونتاژ داخلی با کیفیت افتضاح وقیمت سرسام اور این درست نیست باید جوابگو باشیم
1399/1/9
سلام
خیلی تشکر میکنم از سایت مرجع و کاملی دارید.
اگر امکانش هست فیلم تست و بررسی پورشه ماکان توی سایت بذارید ممنون میشم
1399/3/6
سلام خدمت دوستان عزیز بنده اپتیما 2015 داشتم که از صفر دست خودم بود بدلیل نیاز مالی سه هفته ای میشه که فروختمش و دنبال ماشین بودم تا اینکه با این خودرو آشنا شدم و با توجه به وسواسی که روی ماشین دارم نه یک بار بلکه 10 بار از نزدیک رفتم و ماشین رو بررسی کردم و در نهایت با موافقت نمایندگی تست رانندگی رو باهاش انجام دادم. خدمت دوستان عرض کنم که استیل ماشین بسیار عالیه بخصوص در تیپ اسپرت و داخل کابین هم بسیار شیکه و به کوچکترین مسایل هم دقت شده و از نظر آپشن هم از خیلی از خودروهای دیگر سرتره و از نظر قدرت موتور در نوع خودش بی نظیره چون اپتیما با حجم موتور 2400 قدرت 176 اسب بخار و گشتاور 230 تولید میکرد ولی این خودرو با حجم 1500 توربو قدرت 156 و گشتاور 230 نیوتن تولید میکنه هر چند اپتیما از نظر وزنی حدودا 100 کیلو سبکتر است.
در تست رانندگی ماشین در چاله چوله های شهر بسیار نرم عمل میکرد و دارای سیستم تعلیق مک فرسون است و شتاب صفر تا صد حدودا 10 تا 11 ثانیه رو میشه واسش ثبت کرد.
بعضی از دوستان سوال کردن آخه این چه اسمیه واسه ماشین گذاشتن در جواب باید عرض کنم اسم شرکت ایتالیایی تولید کننده موتور است و اگر اینجوری است باید بگیم این چه اسمیه واسه خودروی دی اس گذاشتن در حالی که یک خودروی لوکس یا فوق لوکس به حساب میاد.
در نهایت عرض کنم که بنده مدل اسپرت رو ثبت نام کردم و به نظر بنده این خودرو آینده خوبی در ایران خواهد داشت.
نظرات بنده حقیر عاری از تعصب و غرض ورزی و از دید یک مصرف کننده است.
سپاس از دوستانی که نظرات سازننده را بیان میکنند تا به تصمیم گیری دیگران کمکی کرده باشن.
سپاس...
1399/3/13
با سلام من این خودرو رو از نزدیک دیدم واقعا طراحی اش بی نظیره از کنار شبیه بی ام و ایکس شش هست و شکل و شمایل چراغ های جلو و دیلایت بسیار شبیه به نسل جدید بی ام و هست از نمای عقب و جلو پنجره جلو به لکسوس ان ایکس شبیه هست در کل بخاطر طراح ایتالیایی اش خیلی جذاب در اومده
امکانات فوق العاده ای داره مثل رادار های بین خطوط نقطه کور تشخیص موجود زنده و دوربین ۳۶۰ با کیفیت مثلا وقتی دنده عقب میگیرید دیگه نگران پل یا هیچ مانعی نباشید کاملا مشخص و با دقت نشون میده
در کل هر برندی برای اینکه موفق بشه نیاز به مهندس و طراح خوب داره که بنظرم اس دبلیو ام تو این زمینه موفق بوده چون ریشه ایتالیایی داره و از فرمان تا بدنه نشان پرچم ایتالیا بخاطر طراحی هک شده ، محل ساخت مهم نیست فقط مهندسی مهمه مثل اپل که طراحی اش آمریکاست ولی کارخانه در چین هست
1399/3/14
لطفا قیمت امروزم بزار ببینیم چی کاره ایم
1399/4/3
میگن این ماشین ایتالیایی ها طراحی کرده ولی اینی که ما تو فیلم دیدیم بعید میدونیم کار اروپا باشه بیشتر خودشون طراحی کردن چون بیشتر همه چی رو خودشون استدلال دارن برای طراحی داخلی و خارجی خودرو الگو که مشخص هست به چه ماشینی شبیه هست ولی از متریال خودرو گرفته پلاستیک های بی کیفیت هست دلشون نیومده صندلی های شاگرد رو برقی کنند هزینه ای نداره یه موتور هست که قیمتش ۵۰۰ هزار تومان هست کلید یک سری اپشن هام که روش بسته شده و برخی معدوم شده ولی از حق هم نگذریم از لحاط طراحی کم کار نکردن باز از خودرو های ما خیلی جلوتر هستند بهتر این هست که سیف خودرو این ماشین رو در معرص نمایش و تست بزاره بتونن کسانی که قصد خریدش رو دارن مورد بررسی قرار بدهند و قیمت ش که من در اوردم ۶۰ هزار یوان هست به پول ما حدود ۱۵۰ میلیون تومان باید دید با چه قیمتی میخواهند دست مردم بدهند و امیدوارم با خدمات پس از فروش خیلی خوب عرضه بشه تا با رضایت کامل مشتری صورت بگیرد نه اینکه مشتری اول و اخرس خودش باشد مثل هایما s7 و دیگر رقباش نشه لیاقت مردم ما بهترین خودرو ها هست وقتی خود چین از خودرو های ژاپتی استفاده میکنه مسئولین ماهم با چینی مارو سرگرم میکنه
1399/4/23
واقعا تو شرایط الان با قیمت سراتو سایپا این ماشین یه قیمته
توی این رنج قیمت فوق العادس
با پولش باید یه اسپورتیج ۲۰۱۴ صد و پنجاه هزار تا کار بخری که هیچی از ماشین نمونده
البته اگر جو الکی بخاطر چینی بودنش ملت ندن
اینایی که میگن چینی بده میرن آشغالای ایرانخودرو و سایپا رو میخرن
در خود امریکا و اروپا هم خودروهای چینی دارن جا باز میکنن
1399/4/25
امروز قیمتشو کردن 700 میلیون تومان
بزن دست قشنگرو !!!!
1399/5/11
آقا این خودرو تو چینی ها حرف نداره .نسبت به تیگو ۷ هم ابعاد بزرگتری داره و هم موتور ۱۵۶ اسب بخار و ۲۳۰ نیوننی که قوی تره و اپشن های بیشتر رو کاربردی داره .عالیه
1399/5/22
سلام. من این ماشینو یکماهی میشه تحویل گرفتم نسبت به قیمتش عالیه. هم از نظر زیبایی هم از نظر امکانات هم از نطر کیفیت ساخت. فقط ی مشکلی که داره دادمو نگران میکنه عدم تولید اون در آینده ومشکل کمبود قطعات.
1399/6/18
جدیدا مد شده که مثلا با کلاسی هر خودرو چینی معرفی میشه یه سری میان مسقیم به خریدارش میگن کودن و احمق ، یا آشغال سوار ، شماها سرتون تو برفه نمیدونید که یه وراکروز ۱۰ ساله پیش که اونور بزور ۶ هزار دلاره اینجا نهصد میلیون معامله میشه حالا احمق خریداری اون ماشینن یا این که فول آپشنش بالای ۱۶ هزار دلاره

خب نظرتون نیست جای ماشین کره ایی ۷ ساله پیش یه ژاپنی ۱۰ ساله بخریم یا ۱۲ ساله آلمانی که بهتر باشه

دوستان بنز اس کلاس هم بعد از ۵ سال بین ۶۰ تا ۷۵ درصد افت قیمت دارن

بنظر من کیفیت مونتاژ فعلا بهترینه تو رقبا ، طراحی داخلی عالی و آپشن بدون رقیب در این بازه ، فقط اگر تولیدش ثبات داشته باشه با این قیمت ها بالای یه میلیارد قیمتشه

سوار شدن و بوق زدنش مجانیه در اتو خسروانی ، اول یه بوق بزنید باهاش بعد نظر بدین
1399/7/13
به نظرم ماشین عالی هستش
اونایی که میگن 300 ، انگار در جریان بازار نیستن
این ماشین 850 به بالا معامله میشه
و این که بعضیا انتقاد از چینی بودنش دارن ، دور و اطرافشونو نگاه کنن از لباسی که پوشیدی تا گوشی که دستته ساخت چینه
1399/9/12
اسباب بازی بیش نیس؛ یه بار سوار جک s5 دنده بشی کیفیت و شتاب و کاملا درک میکنی

تو ماشینای کراس اور قدرت جک s5 از همشون بیشتر
1399/9/27
اسباب بازی رو بذار کسی بگه که داره لندکروز سوار میشه نه شمایی که جک سوار میشی !!!!! اخه کیفیت و آپشن این ماشین کجا و جک کجا😎😎😎
1399/9/28
سلام خدمت دوستان قوانین تست تصادف و ایمنی c-ncap تغییر کرده اگر ملاحظه کنید در سال 2009 برای تست X60 از سه مورد تصادف با مانع هارد و تصادف با مانع غیر هارد و تصادف از بغل انجام شده است. در سال 2015 برای تست تیگو 7 یک مورد دیگر شامل آسیب گردن (wiplash) اضافه شده است و تونسته 5 ستاره دریافت کنه. در سال 2020 که SWM ارزیابی شده علاده بر موارد فوق دو مورد آیتم PPT و APT که مخصوص ایمنی عابر پیاده است (هر کدام 15 امتیاز) و سه مورد دیگر شامل هشدار کمربند ایمنی صندلی های جلو و هشدار کمربند ایمنی صندلی های عقب و ایربگ پرده ای و جانبی اضافه شده است. اگر یه سری به سایت c-ncap بزنید متوجه میشید که این خودرو در تصادف از بغل 95% و در آسیب گردن 90% و در تصادف از جلو با مانع هارد نزدیک به 80% امتیاز رو کسب کرده و عملا خودروی ناایمنی نیست و جاهایی که بطور کامل امتیاز از دست داده شامل ایمنی عابر پیاده یعنی PPT و APT بدلیل نداشتن ایربگ عابر و نداشتن هشدار کمربند ایمنی دریف عقب است و از آنجایی که امتیاز نهایی معدل و میانگین تک تک این امتیازها است کل معدل اومده پایین و دو ستاره گرفته به عبارت ساده تر این خودرو واسه سرنشینان خودش ایمنی ایجاد میکنه ولی برای عابر پیاده نه. ناگفته نماند که تازه امتیازات اشتباهه چون هیچ امتیازی از بابت ایربگهای پرده ای و جانبی تعلق نگرفته در صورتی که هر دوی این ایربگ ها رو داره اگر داخل خودرو کنار صندلی ها و ستون ها دقت کنید متوجه میشید هر چند شرکت سیف خودرو این مساله را اطلاع رسانی کرده بود...
بنده مدل اسپرت رنگ خاکستری سفارش داده بودم که 2 هفته ای میشه تحویل گرفتم واقعا سواریش عالیه داخل کابین شیکه و شتابش هم خوبه فکر میکنم آببندیش تموم بشه مصرفش میاد پایین رخ ماشین هم هر چند سلیقه ای است ولی از نظر بنده طراحی به روزی داره و خیلی زیباست...
آرزوی موفقیت برای دوستان عزیز دارم...
1399/12/19
خودروswmیکی از بهترین اتومبیل هایی است که تاکنون تجربه کرده ام،فقط مسئولین مربوطه در خدمات پس از فروش و ایجاد نمایندگی های مربوطه نیاز به تلاش بیشتری می باشد،قطعآ نتیجه عالی در بر خواهد داشت به این علت که خودروswm،با کیفیت بسیار خوبی عرضه شده و رضایتمندی مشتری را با خود دارد،با تشکر ویژه از تمامی کادر فروش،نمایندگی و خدمات پس از فروش،خدا قوت.
1400/2/22
جلوی ماشین کاملا شبیه داج دورانکو هستش نه ام جی rx5
1400/10/23
این خودرو واقعا عالیه.در یک کلام برای لذت بردن از رانندگی و ایمن بودن طراحی شده.رادار تصادم از جلو و رادار نقطه کور و دوربین نقطه کورش که اتوماتیک و هوشمند با زدن راهنما یا چرخاندن فرمان فعال میشه و فیلم کنار ماشین رو روی مونیتور 10 اینچی نشون میده از نکات برجسته ایمنی و رانندگی راحت بااین ماشینه.سیستم پخش صوتش با 9 بلندگو شنیدن هر نوع موسیقی رو لذت بخش میکنه و رانندگی باهاش راحت ایمن و لذتبخشه.ماشین نرمه و در دست اندازها لگد نمیزنه.سیستم فیلمبرداری حین حرکت وضبط فیلمش در بروز تصادفات احتمالی مدرک مناسب برای اثبات خطای راننده جلویی یا پریدن سرزده و یا با برنامه یک عابر جلوی ماشین (برای اخاذی ) است و شما رو در نزد پلیس نجات میده. صدای موتور داخل کابین شنیده نمیشه و ترموزها میخکوب و قدرتمند هستند.صفحه کیلومتر دیژیتال در سه طرح مختلف و راهنمای عقب که بصورت رقص نور است از نکات برجسته این ماشین است .تنها نکته منفی ماشین نداشتن جک برقی درب صندوق عقب است