اولین تجربه رانندگی با رنو ساندرو

اولین تجربه رانندگی با رنو ساندرو

8 آذر 1394
عکس و نوشته: حسن رزاقی

مقدمه

دهه 80 بود که پژو 206 توسط شرکت ایران خودرو به بازار عرضه شد. خودروی هاچ بک پنج درب که مورد توجه قشرهای مختلف جامعه قرار گرفت. قبل از پژو 206 هم رنو 5 نماینده‌ی خودروهای فرانسوی در بازار ایران بود. حال گویا نوبت رنو ساندِرو رسیده است. رنو ساندرو بعد از فراز و نشیب‌های طولانی قرار است تا کمتر از دو ماه دیگر وارد بازار ایران شود، یک هاچ‌بک اقتصادی که بر پایه پلتفرم مشترک تندر 90 طراحی و ساخته شده است و با حمایت فنی رنو فرانسه و مشارکت رنوپارس به عنوان نماینده این شرکت در ایران، توسط پارس خودرو تولید می‌شود. رنو ساندرو خودرویی است که تا قبل از این در بازارهای جهانی از فروش خوبی برخوردار بوده و توانسته نظر خریداران جوان را به سمت خود جلب کند. در همین راستا شرکت پارس خودرو یک تست گروهی به مدت دو روز برای اصحاب رسانه درنظر گرفت. تستی که در آن 6 دستگاه رنو ساندِرو برای 22 خبرنگار در حوزه صنعت و خودرو تهیه شده بود.
با حضور ساندرو در بازار ایران رقابت میان رقبای چینی و فرانسوی شدت بیشتری پیدا خواهد کرد. جدیدترین محصول رنو در ایران می‌خواهد با تکیه بر کیفیت بالا، دوام مناسب، استهلاک کم به خوبی رقبای خود را به مبارزه دعوت کند.

ساده و در عین حال معمولی

باید در خصوص طراحی رنو ساندِرو گفت که این خودرو سادگی و یکدستی طراحی دیگر محصولات رنو و البته به طور ویژه محصولات خانواده X90 را به همراه دارد. البته اگر کمی منصف باشیم می‌توان گفت طراحی آن از تندر90 کمی اسپرت‌ و جوانپسند‌تر است. شاید کمی طراحی جلوی خودرو ساده است اما در قسمت انتهایی ساندِرو فرم چراغ‌های عمودی تا حدی سادگی این بخش را حذف کرده است. در طراحی داخل کابین نیز بخش‌های جزئی به خودرو اضافه شده و طراحی داخلی ساندرو کاملاً شبیه به تندر90 است.


ساندرو در جاده

حرکت خودرو از شرکت پارس خودرو در روز پنج شنبه ساعت 10 صبح آغاز شد. هر شش خودرو به سمت هتل ابیانه در کاشان حرکت کردند. اما این رنو ساندِرو بود که در طول مسیر توسط خبرنگاران تست و مورد بررسی قرار گرفت. ساندِرویی که از یک پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری 16سوپاپه برخوردار است. این همان پیشرانه‌ای است که در تندر 90 نیز استفاده شده است. 105 اسب بخار قدرت در 5750 دور در دقیقه و 140 نیوتن‌متر گشتاور در 3750 دور در دقیقه تولید می‌کند.

پارس خودرو قصد دارد تا دو تیپ از ساندِرو را وارد بازار کند. یکی با گیربکس 5 سرعته دستی و دیگر با گیربکس 4 سرعته اتوماتیک. به همین خاطر در این آزمایش از دودستگاه ساندرو مجهز به گیربکس دستی و 4 دستگاه ساندرو مجهز به گیربکس اتوماتیک استفاده شد. جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک ساندرو در طول مسیر و مخصوص مسیر‌های صاف بسیار قابل قبول بود. درطول مسیر نیز بسیاری از خبرنگاران توانستند به مرز سرعت 170 تا 175 کیلومتر دست یابند.

شما در حالت تعویض دنده دستی در نسخه اتوماتیک می‌توانید با سرعت 130 کیلومتر درساعت تنها دنده 3 را درگیر کنید. البته اگر به رانندگی با چنین سرعتی ادامه دهید حتما نیاز مبرم برای افزایش تعداد دنده‌ها را احساس خواهید کرد. مخصوصاً زمانی که دنده 4 درگیر می‌شود و سرعت خودرو به مرز 170 کیلومتر درساعت می‌رسد.
شتاب صفرتاصد ساندرو در نسخه دستی 10.5 ثانیه و در نسخه اتوماتیک 11.7 ثانیه به صورت رسمی اعلام شده است. میانگین مصرف سوخت ساندرو دستی 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده و برای نسخه اتوماتیک نیز 8.3 لیتر است. البته در طول آزمایش با توجه به میانگین سرعت بالایی که خودروها داشتند و ظرفیت کامل سرنشین میانگین مصرف در نسخه اتوماتیک به 10.5 لیتر در هر100 کیلومتر می‌رسید.

سیستم تعلیق ساندرو در جلو از نوع مک‌فرسون با بازوی جناقی است. در بخش عقب نیز به صورت میل پیچشی با مقطعH و فنر مارپیچ است. به همین خاطر در طول مسیر سواری و نرمی بهتری نسبت تندر90 داشته است. البته یکی از نقاط ضعفی که در این خودرو می‌توان به آن اشاره کرد، صندلی‌های نه چندان راحت، برای مسافرت‌های طولانی مدت است. درشهر چندان مشکلی برایتان ایجاد نخواهد شد. اما در مسافرت‌های طولانی برای افرادی که از کمردرد رنج می‌برند مطمئناً مشکل ساز خواهد بود.
با این حال رانندگی با رنو ساندرو بخاطر کیفیت خوب قطعات و همچنین سواری نرمی که به همراه دارد لذت بخش است. وجود ترمز‌های ABS و EBD نیز این اطمینان را به شما می‌دهد که در سرعت‌های بالا بتوانید خودرو را به راحتی متوقف کنید.

قیمت

پارس خودرو برای تیپ ساندرو دستی قیمت 42 میلیون و 900 هزار تومان را درنظر گرفته است. تیپ اتوماتیک ساندرو نیز با برچسب قیمتی 47 میلیون و 900هزار تومان وارد بازار عرضه خواهد شد.

مشخصات فنی
مدلرنو ساندرو
پیشرانه4 سیلندر 1.6 لیتری
حجم موتور1598 سی سی
قدرت105 اسب بخار در 5750 دور
گشتاور140 نیوتن متر در 3750 دور
شتاب11.5 ثانیه (اتوماتیک)
حداکثر سرعت170 کیلومتر (اتوماتیک)
وزن1136 کیلوگرم (اتوماتیک)
قیمت بازار47.9 میلیون تومان برای اتوماتیک
عکس ها:

(برای بزرگنمایی تصاویر زیر ، روی آنها کلیک کنید)

نظرات
 
 
 

علی

1394/9/9
چقدر زشته و اصلا به هاچ بک نم یاد

محمد

1394/9/9
چرا اینقدر زشته؟!؟!
ظرافت تو طراحی هم چیز خوبیه...

EMF

1394/9/9
هرچي سعي كردم از قيافش خوشم بياد نتونستم:|

امير نيكزاد

1394/9/9
صدرحمت به ٢٠٦ خداوكيلي خيلي بيريخته تو مايه هاي p.k هست
حالا خوبيش اينه روز اول همرو ميخرن
وطنم پاره طنم

حسین

1394/9/9
به نظرم ال 90 با اینکه طراحی ساده تری داره ولی ازین بهتره , این فقط طراحی داخلیش بهتره

مهدی

1394/9/9
اوخ اوخ چقدر داخل ماشین زشته .والا دسته های اجاق گاز خونه، از اون دسته های تنظیم کولر قشنگتره .

مهرداد

1394/9/9
طراحیش یه مقدار از لوبو بهتره!
انصافا 206 خیلی سرتره توی طراحی

farid

1394/9/9
این که همون ال90 هست با اتاق زشت تر!!!!!!
بازم صدرحمت به چهره ال نود تازه با قیمت 35 تومن
  • محمد

    1394/9/9
    L90 با قيمت 35 تومن؟!اونوقت كجا ميدن با اين قيمت؟

کیانا

1394/9/9
بدکی نیست، ولی به نظر من همون تندر خودمون باز بهتر از اینه، ما که داریم یک ماشین زشت می خریم، لااقل جادارتر باشه که بیشتر بشه ازش استفاده کرد
  • محمد

    1394/9/9
    سیستم جلب رضایت خودروسازان وطنی اینه که یک ماشین می سازن. ملت که ناراضی شدن بعدش یک بدترش رو می سازن تا قدر اون اولی رو بدونن! اگه از دومی ناراضی شدن سومی رو به همین روش می سازن. خلاصه ملت رو راضی می کنن!

حامد

1394/9/9
متاسفانه نسل جدیدش تولید نشد به خاطر منفعت طلبی پارس خودرو.مدل جدیدش بسیار زیبا وپراپشن است.البته اپشن در حد خودروی اقتصادی وبادوام.نمیدونم تا کی میخوان محصولات قدیمی را تولید کنن.ال نود هم چندسال نسل جدیدش در دنیاتولید میشه

ایمان

1394/9/9
حداقل مدل بروز این خودرو می اوردید نه این از رده خارجو!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!,واقعا متاسفم

هومن

1394/9/9
انگار ال 90 رو چینیا کپی زدن

Mehrab

1394/9/9
تو اين رنج قيمت x50 اتومات رو ترجيح ميدم.حداقل خوشگله و اپشن داره خيلي از قطعات هم براي شركت بوش المانه.والااااا اين چيه شبيه پيكان هاچ بك فيس ليفته:/

کامران 911

1394/9/9
سلام بر دوستان عزیز من تحقیق کردم دیدم موتور ال 90 روی این خودرو نصب شده و تمامی مشخصات موتور شبیه هم هستند حتی ریز ترین آن وحتی طراحی داخل آن مثل ال 90 هست از نظر من پیکاپ ال 90 از این قشنگ تره ولی این مردم ما بازم میرم میخرن چون عقلشون به چشمشون وتحقیق نمیکنن که خودرو چه مشخصاتی داره مثل خرید پراید وام دار که نمیدونن چه ضرری دارن میکنن
  • یاسر

    1394/9/11
    نیازی به تحقیق نبود عزیزم خودش نوشته موتور ال 90 روشه
  • هومن

    1394/9/12
    مگه موتور ال 90 بده ؟؟ هیچ کدوم از ماشینهای داخلی مثل فنی ال90 نیست ....قیافه هم که سلیقه ای هست ....موتورش رنو هست رنو .چینی کپی که نیست

سجاد

1394/9/9
بازم خداروشکر طراحانی بدتر از طراحان شرکت های داخلی خودمون گیر میاد، صد رحمت به دنا و رانا و حتی پراید 111، این چیه دیگه!!!! فکر کنم شرکت های خودروسازی ما عمدا میرن زشت ترین و بی کیفیت ترین خودروهای خارجی رو انتخاب می کنن برای تولید تا محصولات خودشون خوشگل و احیانا باکیفیت جلوه کنه...

saman

1394/9/9
برم بمیرن با این ماشیناشون آخه یکی نیست به اینها بگه آدمهای ناحسابی این ماشین ارزش سرمایه گذاری داره لااقل نسل جدیدشو تولید میکردید، حیف پول که بالای این بدی
  • بنده

    1394/9/9
    برادر من اینها میرن حداقل یک مدل پایینتر میارند تا حداقل 50% آف داشته باشه بعد چندتا آپشن ازش می زنند که حداقل 70% آف داشته باشند ، عزیز پارس خودرو فکر جیب خودش هست فقط و لاغیر!!!!!!!

Mj

1394/9/9
حساب کنید رنو و ماشینهای فرانسوی تو کل دنیا هیچ مالی نیستن، تازه اشغالاشم میارن اینجا ، دیگه چه شود😂

احسان

1394/9/9
چيكار به قيافش داريد آخه.
همين 206 كه ميگيد صد رحمت به اون رو من 1 ساله گرفتم به غلط كردن افتادم.2 بار فقط گيربكسش رو تعويض كردم.تمام درها و ستون هاش صدا ميده.صدي 10 داره ميسوزونه.به خاطر همين ظاهر بينيهاست كه مملكتمون پر شده از هيوندا و كيا

امیرحسین

1394/9/9
دوستان متاسفانه این مدل قدیمی این ماشین هست برید سرچ کنید ببینید جدیدش رو خیلی زیباستش

احسان

1394/9/9
چيكار به قيافش داريد آخه.
همين 206 كه ميگيد صد رحمت به اون رو من 1 ساله گرفتم به غلط كردن افتادم.2 بار فقط گيربكسش رو تعويض كردم.تمام درها و ستون هاش صدا ميده.صدي 10 داره ميسوزونه.به خاطر همين ظاهر بينيهاست كه مملكتمون پر شده از هيوندا و كيا

hamed

1394/9/9
خجالت هم خوب چیزیه واللا.نسل دوم داچیا لوگان رومانی رو هم میخوان به اسم رنو فرانسه به مردم قالب کنن .نسل سوم این خودرو در انگلستان ۶۰۰۰ پوند حدود ۳۷ یا ۳۸ ملیون قیمت داره.اونم نسل سوم نه این مسخره که همون ال لگنه.خودرو بانک ازت نا امید شدم.یکم از این خودروسازای وطنی خاعن فاصله بگیر.از لحاظ کیفیت من ال 90 رو دقیقا همپای پراید میدونم.فقط کافیه یه نگا ب داشبورد و رودریهاش بندازید.حال آدم به هم میخوره
  • هومن

    1394/9/9
    با کمتر از 20 میلیون گذاشتن روش میشه یه پیکانتو خرید که از هر لحاظ از این سرتره.تو کل دنیا هم فروش داره و ازش تمجید میشه.الان هر چی فکر میکنم اون فرمونشو نمیدونم کجای دلم بذارم.

farzin

1394/9/9
این طراح رنو رو من باید از نزدیک ببینم و بپرسم تو نقاشی چند میگرفتی تو کلاس یکم ظریف تر خوب جا صابونی طراحی نمیکنی که

محمدرضا

1394/9/9
واقعا هر جوری که حساب کنید پژو 206 سرتره به خدااا وبه صرفه تره..206 بعداز 14 سال هنوز طرفدار داره وهنوزم چهره به روز وخوشگلی داره انصافا وهنوزم مردم میخرن..این رنو ساندرو اخه هیچ آپشنی نداره وقیمتش دوبرابره 206 هستش..کلا کارخونه وشرکت رنو اصلا به ظاهر وآپشن توجهی نداره ومحصولاتش خیلی معمولی است ومهمترین آیتم در ایران برای فروش خودرو ظاهره خوبه که هنوز 206 بعد از 14 سال تولید هنوزم خریدار داره..البته باید ببینیم که رنو ساندرو در ادامه میتونه جایگاه خودشو پیدا کنه ورقیب 206 باشه ؟؟؟؟؟بنده الان 10 ساله که 206 دارم وکاملا راضی هستم واین محصول رنو هم مثل بقیه محصولات استقبال خوبی ازش نمیشه.مثل رنو کولیوس ولتیتود..

امیر

1394/9/9
با سلام به دوستان-من نماینده پارس خودرو نیستم ولی:
منتقدین ساندرو ؛اگررتبه بندی شركت بازرسی كیفیت و استاندارد ایران رو سرچ بکنید می بینید که خانواده تندر 90 در رده قیمتی خودشون همیشه 4 رده اول جدولن (البته در کیفیت)که خیلی هم مهمه و ما ایرانیها براش اهمیت زیادی قائل نیستیم برای همین ساندرو هم میتونه ماشین خوبی باشه ،به نظر من فقط قیافش خیلی جالب نیست.ولی از خیلی خودروهای دیگه داخلی و چینی بهتره......قول میدم خوب میفروشه
  • hamed

    1394/9/9
    یعنی واقعا این رتبه بندیهای دروغین رو قبول دارید؟؟؟؟؟!!!
    نمره منفی ال ۹۰ بالای ۱۰۰ هست نه ۲۰.
    به نظرم این رتبه بندیها توهین به شعور ملته
  • شهاب

    1394/9/9
    آقا حامد این حرف زدن شما توهین به شعور ملت هستش رتبه ال 90 بالای 100؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    حتی یه نفر از مالکلن ال 90 نمیتونی پیدا کنی که از کیفیت ماشینش ناراضی باشه
  • جرمی

    1394/9/9
    دوستان انتقاد همیشه خوبه و دلیلی برای تغییر ، بشرطی که تخریب رو به همراه نداشته باشه ، همه نظرها با در نظر گرفتن یک جنبه از این خودرو میتونه درست باشه ، من هم به نکته مهم دیگری از این انتقاد میپردازم ......... طراحی قدیمی .......... کمبود اپشنهای مهم ، که در خیلی از کشورها ، جز استاندار خودرو هست نه اپشن !!!! اگر مهم نبود برای خودرو سازهای ما همون بهتر بود ، که پیکان رو با همون کیفیت ومدل و طراحی سال 47 را میزدند..........................باز هم مشگلی نیست ، اگر میخواهید مدلهای قدیمی تولید کنید ، حداقل به قیمت اتومبیلهای روز دنیا نفروشید !!!!!!!!!!!!!

Alizues

1394/9/9
20 تومن بیشتر نمی ارزه!

احمد

1394/9/9
پارس خودرو از قدیم بهترین ماشین های مونتاژی خارجی رو عرضه می کرد مثل پاترول و بعدشم رفت در کار ماکسیما و ... . این اشغال های از رده خارج فرانسوی که دیگه عمرشون تموم شده رو میان به خاطر سود بیشتر به مردم تحمیل میکنند . در صورتی که اگر با همون شرکت نیسان قرار داد می بست و مدل های بروز پاترول و خودروهای دیگر رو عرضه میکرد کل بازار تو مشتش بود . اما چه کنیم که ما مدیران ایران به جای اینکه به فکر مردم خودمون باشیم فقط می خوایم جیب ارباب های غربیمون رو به خصوص این فرانسوی های اشغال رو پر کنیم .

فرزین 02

1394/9/9
دوستان منتقد یه مطلب رو فراموش کردن
اول اینکه تو ایران در رنج قیمت زیر 50 میلیون(تو ماشین های صفر کیلومتر) به دو مطلب توجه کرد: 1- داشتن قیافه زیبا و کیفیت پایین مانند چینی های عزیز و مونتاژی های ایرانی چینی شده مثل 206
2- قیافه نامناسب و کیفیت بالا مثل تندر 90 و ساندرو
مطمئن باشید زیر 50 میلیون هم قیافه و هم کیفیت منسب و خوب پیدا نمیشه
پس اگر بدنبال سواری راحت و بی دردسر می گردین برین دنبال تندر 90 و ساندرو
واگر دنبال قیافه زییا وتعمیرگاه می گردید برید دنبال 206
  • hamed

    1394/9/9
    عرص کنم خدمتتون ما یدونه از اون 206 های بی کیفیت ایرانیزه مدل 92 داریم تا حالا بیشتر از ۲۰ بار هم باهاش درگ و تست انجام دادم اخ هم نگفته.دیگه ببین اون قدیمیاش چیه.ال ۹۰ پشتش میشینی میگه تکون بده تتکون بده!! :))))

حسین قنبری

1394/9/9
با عرض پوزش ولی ابیانه برای نطنز نه کاشان. ابیانه برای نطنز ،بادرود برای نطنز ، اتمی نطنز هم برای نطنز، نه برای کاشان . طرق برای نطنز طامه هم برا نطنز همون جا که گلابی داره نه برای کاشان
ببخشید اگر ربطی به موضوع نداشت

هادی

1394/9/9
تا اونجا که من خبر دارم قرار بود حدود قیمتی 30 - 35 عرضه بشه !!!!!!

Kk

1394/9/9
به خدا همون ٢٠٦ كه تو خود مقالم گفته شده ماله دهه ٨٠ از اين هم توش هم بيرونش خيلي خيلي خوشگلتره....
يه وقتايي پيش خودم فكر مي كنم رنو هم مثل ايران خودروي خودمونه....فقط تو فرانسس!!!!

محمدرضا

1394/9/9
سلام ، خودروبانک عزیز با این تیپ گزارش ها خواهشا ناامیدمون نکن .. !
حدود 48 میلیون بابت این بی ریخت واقعا بی انصافیه اما متاسفانه مردم ما هنوز به اون درک لازم برای خرید هوشمند خودرو نرسیدن و ما فقط در این تنور گاری سازان باید بسوزیم و نظاره گر باشیم !!
206SD از سال 88 دارم و هنوزم ازش راضی ام اگر قرار باشه تا حدود 50 میلیون برای خودرو هزینه کنم ترجیح میدم مزدا3 یا کمری مدل پایین بگیرم تا این آشغال های زشت را .

والا انصاف نیست !!!
  • ehsan

    1394/9/9
    داداشی ببخشی ها.
    کجا مزد3یا کمری پایین ترین مدل وآپشنشو میدن 50ماهم یکیشو بخریم!!!!!!
    ما که ندیدیم کسی دیده خبرکنه

a

1394/9/9
قیمت اصلا منطقی نیست، 30 تومن برای دنده ای و 36 برای اتومات والسلام....
  • saluki

    1394/9/9
    خوب رفیق وقتی که هموطنامون وقتی وام 25 ملیونی ک قرار بود چند ماه باشه تو سه روز تموم کردن دیگه گله نکن

فرزان

1394/9/9
فک کنم طراحش سبزی فروش بوده

علی

1394/9/9
طراحه داده سگش این رو کشیده
  • هومن

    1394/9/9
    شبیه کلارکسون گفتی

حامد

1394/9/9
ترجیح میدم خودروی چینی سوار شم که میگن کیفیت نداره و و و و
این ماشین کمتر از 50 میلیون نخواهد بود , حالا ای ماشینو با برلیانس مقایسه کنید که پارس خودرو مونتاژ میکنه , چه بیرون ماشین چه کابین قابل مقایسه هست؟1 خیلی باید تاسبی باشیم بزنیم سر مال , سایپا هم شده عین ایرانخوررو , یه موتور k4m داره از این به بعد شاهد مدلهای دیگه هم خواهیم بود که این موتور درش باشه....

سجاد اصلاحی

1394/9/9
با این قیمت من میرم سمت هیوندای آوانته اتومات ویا دنا 2.0 لیتری . طراحی بیرونی وداخلی خوبه (چنگی به دل نمیزنه) از ال90 بهتره .

مجتبی

1394/9/9
فکر نمی کنم اتوماتیکش رو با قیمت 47 بدن تو بازار!
چون الان ال نود اتوماتیکم تو بازار به همین قیمته، که از این ارزشش به مراتب کمتره.
گمونم با اشتهایی که خودروسازان وطنی دارن دوروبره 55 یا 60 قیمت بخوره!

hamid

1394/9/9
قطعا 206 تیپ 5 رو به این ترجیح میدم هم شتابش بیشتره هم خوشگلتره هم کمترین افته قیمتو بین ماشینا داره قطعاتش همه جا هم پیدا میشه و نسبت به این ارزونتره قطعاتش 100 درصد اصلا هدف حمایت از اشغالای داخلی نیست ما 206 94 خریدیم 23000 کارکرد روان داره کار میکنه مهم صاحب خودرو هست چطور از ماشینش استفاده کنه هم 206 هم این اشغالن پس لزومی نداره واسه یه اشغال دیگه 10 میلیون اضافه تر ادم پول بده

رامتین

1394/9/9
امیر جان و دوستان واقعا شما به نمرات سازمان بازرس کیفیت اعتقاد دارید؟؟ واقعا چرا همیشه در این لیست خودروهای داخلی بالاتر از چینی ها هستند؟ یعنی واقعا رانا کیفیتش بیشتر از مثلا جک جی5 هست؟؟؟ اونم با اختلاف حدود 25 امتیاز!!! بابا بیخیال این حرفها. انگار این نمرات را فرستاده خدا گفته که کاملا بهش اعتماد دارید. طرف خودروی دنا را بهتر از بنز میدونه و میگه بنز استاندارد ما را نداره!!!! آخه چرا ما را اینقدر میخندونند! در هر صورت اگه نسل جدید ساندرو را بجای نسل فعلی که واقعا زشته را وارد میکردند میشد با قیمت 38 تا 40 برای دستی موفق باشه. در هر حال پژو 207 با موتور و گیربکس فرانسوی را هیچگاه با این ساندرو عوض نمیکنم.
  • شهاب

    1394/9/9
    دوستانی که به نمرات سازمان بازرس کیفیت شک دارند مطلب زیر رو بخونند
    یران خودرو تولیدکننده برتر محصولات رنو شد
    کسب رتبه برتر ایران خودرو در ارزشیابی شرکت رنو
    عصر خودرو- براساس اعلام نتایج رسمی ارزشیابی های شرکت رنو، گروه صنعتی ایران خودرو بهترین نتیجه را در میان کارخانه های تولیدکننده محصولات رنو در منطقه خاورمیانه، هند و آفریقا به دست آورده است.


    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایکوپرس، نتایج ممیزی رسمی هفته گذشته واحد ارزشیابی شرکت رنو، موسوم به «ادیت611» نشانگر کسب بهترین نتیجه توسط گروه صنعتی ایران خودرو در میان کارخانه های تولیدکننده محصولات این شرکت است.

    براساس این گزارش، هدف جهانی رنو در گرید V1+ نمره منفی 0.07 است که گروه صنعتی ایران خودرو موفق به کسب نمره منفی 0.05 شد که این امر نشانگر سطح کیفیت مطلوب محصولات تندر90 تولیدی در گروه صنعتی ایران خودرو است.

    همچنین نتایج کالیبراسیون ادیت حوزه ارزشیابی محصول کیفیت مرکزی در مقایسه با نتایج ادیت حوزه ارزشیابی رنو، تایید رسمی صلاحیت و قابلیت اطمینان فرایندهای ارزشیابی کیفی محصولات در ایران خودرو است.

شهاب

1394/9/9
من موندم این قدر به قیافه این ماشین گیر میدین هرچه قدر هم زشت باشه ازمیتسوبشی میراژ 67 میلیونی که ژشت تر نیست
تازه هر کی دوست نداره چینی های محترم در خدمتشون هستن
  • هومن

    1394/9/10
    میراژ هم با کیفیت تره هم بهتره هم خوشگلتره

فرزین

1394/9/9
دوستانی که سنگ چینی ها رو به دل می زنن باید بدونن که فقط دو تا چینی قابل اطمینان از میان بالای 30 مدل چینی های وارد شده به ایران قابل اعتماده اولی آسا b50f بسترن مونتاژ بهمن خودرو و دومی جیلی امگرند 7 هستش که هر دو قیمت بالای 70 میلیون دارند و قابل خرید برای همه نیستند(اختلاف قیمت بالای 25 میلیون با ساندرو) البته من MG ها رو چینی نمی دونم و برند انگلیستان می دونم
  • رضا

    1394/9/10
    فرزین جان من یک سدان چینی بهت معرفی میکنم معنی اطمینان رو برات تعریف میکنه : ایدو .تمام کسانیکه هم که میگن موتورش 1600 و ضعیفه .... فقط برین تو سایت اپارات ببینید با دنده 3 تا 150 کیلومتر رو پر کرده دیدنش ضرر نداره واقعا ماشین خوبی هست حیف که افتاده دست سایپایی های بیشعور ناشناخته مونده
  • فرزین

    1394/9/10
    ممنون رضا جان از توصیه شما . بله فرمایش شما دقیقا متین و درسته و چانگان ایدو ماشین چینی عالی و ایده عالی هستش و حتی چون الان قیمتش پایینه من خودم وسوسه شدم بخرمش ( تا 59 میلیون صفرشو میشه خرید تو سایت بالا هستش) ولی می ترسم سایپا دیگه وارد نکنه ،جایی هم خوندم که با چانگان بهم زدند وگرنه ماشین عالی و با کششی هستش حتی از بسترن و جیلی هم خوشگلتره

آق میرنجف

1394/9/9
آدم واسه این نخاشی انقد پول بده بره مگان 1600 دست دوم بخره هم خوشگل تره هم باکیفیت تره!!

آلفا

1394/9/9
نظرات دوستان منو یاد زمانی انداخت که ال 90 قرار بود وارد کشور بشه ، یادم میاد که همه ازش بد میگفتن و میگفتن حاضر نیستیم حتی با قیمت خیلی پایین هم همچین ماشینی سوار بشیم(عین جعبه انگور میمونه) ، ال 90 وارد بازار شد و اختلاف کیفیتش با محصولات دیگه به حدی بود که طی چند ماه از ماشین منفور به یکی از پرفروش ترین و خوشنام ترین ماشین های ارزون قیمت بازار تبدیل شد و مردم فهمیدن هرچقدر هم که ماشین زیبا باشه تو این رنج قیمت ظاهر اهمیتی نداره ... ، حالا هم رسیدیم به ساندرو ، من به شما قول میدم نهایتا چند ماه بعد از عرضه ساندرو به بازار به حدی ازش استقبال میشه که خیلیا حتی فراموش میکنن یه روزی همچین نظری در مورد این ماشین دادن ، در مورد 206 هم باید بگم سال 96 باید نظر صاحبانش رو بپرسید.
در نهایت اگه مثل من دنبال یه ماشین دوم برای عبور مرور داخل شهری هستید و حوصله خرابی و دردسر های 206 های ایرانیزه رو ندارید 2 گزینه پیش روتون هست : 207 کم کارکرد و ساندرو ؛207 با قیافه بهتر با کیفیت قابل قبول ( و البته دست دوم ) یا ساندرو با کیفیت خیلی خوب و ظاهر ساده، انتخاب با شماست.

پ ن : یادم رفت بگم بهترین مزیت ال 90 و احتمالا ساندرو اینه که هر بلایی سرشون بیاری اتاقشون بی سروصدا باقی میمونه ( یا حد اقل کم سرو صدا )که این واسه من خیلی مهمه ، برعکس 206 ایرانی که بعد از 6 ماه سمفونیه متحرک میشه.
  • كسري

    1394/9/9
    عزيز چرا 206 رو خراب ميكني ٢٠٦ دارم مدل ٩١ كه نود خريدم تا الانم كار ميكنه ١١٠ هزارتا هنوز اتاقش صدا نميده
  • آلفا

    1394/9/10
    دوست عزیز بنده در متن عبارت (206 ایرانی ) رو ذکر کردم ، برای اطلاع شما و بعضی از دوستان که مطلع نیستن باید بگم ایرانخودرو بعد از تحریم در سال 91 ، با تعویض و یا تغییر در قطعات خودرو (مانند ecu ،دریچه گاز،گیربکس و...) و کاهش کیفیت قطعات 206 رو ایرانیزه و داخلی کرد ، به این دلیل 206 از مدل 92 به بالا کیفیت بسیار پایینی دارن ، بدیهیه خودروی شما که مدل 91 هست از آخرین سری 206 های نسبتا با کیفیت بوده .موفق باشید .

mamad

1394/9/9
سلام
این چند تا ماشین رو که تست کردند بعدا به کدوم بیچاره ای به عنوان ماشین صفر قالب میکنن؟؟؟؟
  • یاسر

    1394/9/9
    اینا که ماشین تصادفیم تونستن به خریدار قالب کنن پس اینم میتونن قالب کنن

Mhmd

1394/9/9
بازم کلاهبرداری داچیا رو یه لوزی گذاشتن جلوش شد رنو.البته خود رنو هم همچین برند قابل احترامی نیست
  • حجت

    1394/9/10
    برند قابل احترام تو حتما چانگان یا جیلی یا گریت وال یا فوقش هیوندای و کیاست میدونیم
  • Mhmd

    1394/9/10
    برند قابل احترام نیسان و تویوتا و جی ام سی و فورد فولکس و ... هستن.اینایی که تو گفتی قابل احترام نه ولی با کیفیت تر از آشغالای مواد بازیافتی داچیا هستن
  • ye pesar

    1394/9/11
    یه برند زمانی قابل احترام میشه که مشتری هاش احترام بذاره ؛ بر خلاف داچیا که حتی طراحی یه جای مناسب واسه کلید های بالابر شیشه رو هم از مشتریش دریغ کرده ، من نمی گم ماشین چینی یا فسیل های ایرانخودرو خوبه اما این رنو های درجه سه هم چندان ارزش ندارن

یاسر

1394/9/9
قیافش افتضاحه اااااااه ه ماشین خوشگل بیارید دیگه چیه این از ال90 ام بی ریخت تره

saluki

1394/9/9
l90و این ارزون ترین ماشینای اروپا اگه یه ایرانی حقوقش یه ملیون باشه و هیچی از پولشو خرج نکنه حتی یه قرون بعد از سه سال میتونه بخره که البته تا اون موقع گرون ترم میشه
خوب کاری ندارید من برم هیات برا سعادت اخرویم سینه زنی کنم

معین

1394/9/9
شیش تا ماشین راه انداختن بره کاشان تستش کنن که چی بشه! مگه این ماشینارو خودشون تولید کردن! یه چیزی که ده سال پیش تولید شده دیگه تست چی داره؟؟
  • یاسر

    1394/9/10
    عزیز این ماشینارو به خبرنگارا دادن تا تست کنن بعدا بیان برای منو شما توضیح بدن که این چه اشغالیه

پوریا

1394/9/9
ای کاش مدل جدیدترشو برای مونتاژ انتخاب میکردن یک نسل بعد ازاین طراحی شده که قیافه قابل قبول تری داره

محمد

1394/9/9
......و باز هم یک بی احترامی و توهین به شعور ایرانی....ای خدا تا کی باید این آشغالا رو تحمل کنیم و ببینیم؟ چرا نمیتونیم مزدا و هیوندا و کیا وفولکس و اپل و شورولت و هوندای 17000 دلاری داشته باشیم ... حتی bmw هم برای اقشار کم درآمد خودرو تولید کرده چرا ما نباید داشته باشیم؟ مگه ما برای خودرو و بنزینش بد پول میدیدم؟؟؟؟؟
  • حجت

    1394/9/10
    همون ارم و قدمت رنو از کل کارخانه هیوندای بالاتر هست
  • باسر

    1394/9/10
    فعلا که به قول شما بهترین خودرو ساز جهان میخواد ماشین بدترکیبشو 47تومن به ایرانیا بفروشه
  • alipoor

    1394/9/11
    اگه ایرانی شعور داشت وضعش این نبود !!
    وقتی در عرض 4 روز تمام پارکینگ های خودروساز ها از ماشین های آشغالشون خالی میشه
    دیگه انتظار داری این مردم سوار بنز و فولوکس و . . . بشن
    بهتره یه کم واقع بین باشیم
    از قدیم گفتن خلایق هر چه لایـق

Mahdi

1394/9/10
من با نظر اون آقا كاملا موافقم اون روز كه تازه ال٩٠ اومده بود همه ميگفتن كي ميره اين قوطي و اين ماشينا بگيره اما بعدش يعني الان براش دست وپا ميشكنن اين ساندرو هم سرنوشتش همونه حالا بذارين بياد واستفاده بشه بعدش ميفهمين كلا مشخصات تمام ماشيناي رنو و اروپايي همينه كه در رده اقتصادي خودروها با ظاهري مناسب بهترين لذت و نرمي وراحتي رانندگي را تقديم ميكنه به مشتري به نظرم ظاهرش واقعا عاليه درسته اين قيمت گذاري بالاس اما تقصير اين ماشين و شركت رنو نيست تو كشورمون كه مونتاژ ميشه اين اتفاق ميوفته علت قيمت غير معقولش خودمونيم!!!!! واقعا ميتونم بگم لذت سواري كه تندر ٩٠ ميده ونرمي خاصش واقعا قابل مقايسه با أقسام. پژو ٢٠٦ وپارس وسمند نيست و متاسفم از بعضي ها كه خودروها ي چيني را هم وارد مقايسه ميكنن خواهشا يه برند اروپايي را باچيني مقايسه نكنيد. اين ساندرو به نظرم سواريش بهتر از تندره وشتابش فوق العاده است و به نظرم ظاهرش خيلي مناسبه و إيرادي بهش نيست قابل توجه شمايي كه ميگي رنو داره سياسات ايرانخودرو را ميره شما بايد بدونين كه هر شركتي يه اصالت و طراحي دروني مشابه خودشا داره اين ساندرو كه الان داريم ميبينيم مدل ٢٠٠٩ و ٢٠١٠هستش شما برين مدل ٢٠١٥ را ببينيد در صمن رنو خودرو هايي داره كه قيمتش سر به فلك ميكشه و بهترين هستند هم از مدل هاي پايينش تا مدلهاي بالاش بهترين كيفيت ايمني و لذت رانندگي را دارند شما به سرچ بزنيد رنو تاليسمان بعدش متوجه ميشيد درضمن چه مدل هاي پايه رنو مثل ساندرو هيچ كدوم قابل مقايسه با أمثال چيني و سمند و پارس و٢٠٦ نيستند هيچ گاه

محمد

1394/9/10
با سلام
ههه رنو هم شده مثل ایرانخودرو یه موتور داره رو همه ی لگن هاش همین رو میزاره .....

!مسعود!

1394/9/10
بچه ها لطفا برید یه سرچ بکنید و ساندرو ۲۰۱۵ را ببینید!
من نمیدونم چرا اومدن نسله قبلشو که اینقدر زشته منتاژ میکنن؟!!!

صابر

1394/9/10
ماشين خوبيه عقبش واقعن زشته با تك مه شكن
قيمت اتومات اونم مونتاژ داخل نهايت 40

nima

1394/9/10
bebakhshid, filme test ba in mashin ro ham age darid baraye bazdid bezarid. mamnon

pouyan

1394/9/10
دوستان فراموش نشه این مدل تولیدی نسل2 هست و نسل سوم زیبا تره نمی دونم چرا اینا همش یه مدل عقب ترند.

حسین

1394/9/10
ال نود رو هم اول گفتن ۸تا۱۰ میلیون الان ۴۰ میلیون ساده نباشید
  • یئسف

    1394/9/15
    حد اقل دو تا آپشن بهش اضافه کنید

N

1394/9/10
نظرات مطالعه کردم خب حق دارید قیافه قابل قبولی نداره ولی محصولات رنو کلا با سلیقه ایرانی جور نیست ولی شتابش خوبه در مورد این که چرا نسل قدیمیشو اوردن و چرا همون موتور L90 روی خودرو نسبت به قیافه و اپشن قیمتش بالاست حق هیچ اعتراضی نداریم چون وقتی تحریم میشکنیم و با 25 تومن گول میخوریم لیاقت خیلی بدتر از این ها داریم

MHA

1394/9/11
این ماشین با تندر 90 هیچ فرقی نداره فقط هاچ بک تندر 90 و خیلی تغییرات اندکی در داخل ماشین می توان دید حالا به دور از این حرف ها تندر 90 چیه که هاچ بکش هم کنی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

omid

1394/9/11
کلا شرکت رنو کشورایی مثلا ایرانو ترکیه رو گیر اورده چون فکر میکنن خودروی اروپاییه راحت اشغالاشونو میندازن به ما و متاسفانه پیامای بعضیا رو که میخونی زدن برند رنو میرزه به هیوندای و ماشینای کره ایی و همین طرز فکربچگونه باعث شده که این اشغالا رو براحتی بندازن به ما/

علیرضا

1394/9/11
من اصلا راجبه فنی و قیافش صحبت ندارم چون دوستان حقیقت رو گفتن. بحث من راجبه قیمتشه.خدارو شکر الان همه شدن لیسانس و بالاتر. یه زحمتی بکشید برید قیمتهای جهانی لوگان ۹۰ و داچیا ساندرو رو ببینید و با هم مقایسه کنید. خود کمپانی رنو میگه ساندرو ارزونترین ماشین تولیدی منه. من مدتها تو برزیل زندگی کردم اونجا هم به پول ما 5-6 ملیون ارزونتر از ال نود بود.پس چه جوره که ال ۹۰ که ۳۷/۵ ملیون قیمت فروششه اینا اومدن ساندرو رو بجای ۳۲ ملیون ۴۳ میلیون قیمت دادن؟؟؟؟؟؟ساندرو مگه ارزونترین خودروی رنو نبود؟؟؟؟ این ۱۱ ملیون تفاوت قیمت از کجا اومد. کی خورد؟؟ کی دزدید؟؟؟؟ کی پول ملت رو داره غارت میکنه؟؟؟؟؟؟؟اصلا حرف منو باور نکنید. هرکی سواد خوندن داره بره تو سایتهای انگلیسی ارزون بودن ساندرو رو با چشمش ببینه( نسبت به ال نود). حالا من کاری ندارم که قیمت جفتش تو ایران نسبت به کل دنیا گرونه.

امیر

1394/9/11
بنده سه سال تندر داشتم که صفر به قیمت 11 میلیون در سال 87 خریدم این خودرو در بخش داخلی بسیار ساده و لذت رانندگی
پایین و در سرعت بالای صد کیلومتر کنترل ان دشوار بود و فقط موتور و گبربکس ان نرم بود . الان با این به اصطلاح فیس لیفت که
ظاهرش هم زشت تر از قبل شده است و هیچ وجه ارزش 43 میلیون تومان را ندارد.

MeHDi

1394/9/11
اون زه انتهایی در تو حلقم
خواهشا از بچه های اینجا کسی پس فردا نره صف بگیره واسه خرید این خودرو
  • ایمان

    1394/9/12
    نه عزیزم نمی ریم! چون اینقدر صفش دراز و طویل می شه که جامون نمی شه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Mahdi

    1394/9/12
    آقاي عزيز خودتون اولين نفريد كه ميرين تو صفش ٢ به نظرم خودروي بسيارخوبيه البته اين مشكل ماست يا بهتر بگم مشكل دوتا غول خودروسازي ماست كه مدل قديميشا انتخاب ميكنن وگرنه شما برين يه سرچ بزنيد مدل ٢٠١٥ اين ماشين خيلي زيبا و خيلي خيلي بهتره اما متاسفانه مارا مظلوم پيدا كردن اين وسط و به خاطر خودشون مدل قديميشا توليد ميكنن عججججججب

مهدی

1394/9/12
سلام
متاسفانه اکثر خبرنگاران ایرانی ارزشی برای نظر مردم قایل نیستن و همیشه به جای دفاع از حق مردم به دنبال منافع شخصی خودشون هستن...
چرا هیچ کدوم از خبرنگارها به تولید این خودروی قدیمی اعتراض نمیکنه؟؟؟
واقعا مردم باید با ایجاد کمپین در فضای مجازی و فشار به رسانه های عمومی و خبری به این مسایل زشت اعتراض کنن...
  • shahin

    1394/9/13
    اقا مهدی چرا خبرنگارا برن اعتراض کنن؟ مگه ادم زنده وکیل وصی میخاد؟ اگه ملت چیزیو نخرن خودش بزرگترین اعتراضه که متاسفانه هیچوقت همچین اتفاقی نمیوفته و دقیقا سر بزنگاه ملت پشت همو خالی میکنن...گویا ما اهل کوفه هستیم....نمونش هم همین کمپین نخریدن ماشین بود....پس لیاقت ملت فرفونایی مثل همین و بدتر از اینه

کورش

1394/9/12
مناطق آزادیا حال میکنن ماشین رو نصف قیمت ما میخرن, سوار بهترین ماشینهای روز میشن ما باید جونمون رو بگیریم دستمون سوار لگن های وطنی بشیم
  • ax1

    1394/9/13
    نه داداش، کی گفته نصف قیمت؟ یه ماشین 200 میلیونی، 20 میلیون ارزونتر در میاد، تازه مردم که پول چه منطقه و غیر منطقه رو ندارن، کسی هم که 150 داره واسه منطقه حتمی 200 هم داره واسه غیر منطقه
  • فرهاد

    1394/9/15
    بله داداش منطقه آزاد قيمت ماشين گاهي از نصف داخل كشورم كمتره، مثلا مازراتي گيبلي چنده تو انزلي؟ كمتر از ٤٠٠ ميليون، داخل قيمتش حداقل ١٦٠٠ ميليونه! لندكروزر چنده؟ ١٦٠ تومن، توسان ٧٥ تومنه، مزدا٦ همينطور، كي گفته فرقش ٢٠ ميليونه!!!
  • محمد

    1394/9/18
    سلام
    مناطق آزاد قیمت هاش همون حدود نصف و گاها کمتر از نصف هست ax1
    یک مثال ملموسش هیوندای توسان که تو انزلی 70 میلیون هست.اما محدودیت زیادی هم داره که به نظرم باعث می شه ارزشش خیلی بیاد پایین.ماشین منطقه آزاد برای کسی خوبه که 95% استفادش تو منطقه تحت پوشش هست

پیمان

1394/9/13
شباهت عجیبی به فرغون داره .

G

1394/9/13
كساني ك اين ماشين رو ميخرن نشون ميدن ك به باطن اهميت ميدن نه به ظاهر
همينه كه ژاپني وفرانسوي خريدارشون كم تره...
  • محمد

    1394/9/15
    یک جکی هست که آخرش می گه با ما سه نفر چه کار دارین!؟
    .........
    فرانسه رو کنار ژاپن نذار لطفا!

یونس

1394/9/13
درسته که تندر 90 ظاهر جالبی نداره اما حداقل قدرت موتورش واقعا بالا هستش کسی که میگه تندر 90 بدرد نمیخوره تابحال پشت این ماشین ننشسته وتجربه نداره وبیخودی حرف میزنه سرعت و شتاب تندر90 واقعا بالا و از آشغال هایی مثل 206 و پارس خیلی بهتره.
  • m

    1394/9/15
    هر دوی آشغالهایی که فرمودید از ال 90 بهترهستن و سواری بهتری دارن 206 تیپ 5 که بهترین شتاب رو داره تو ماشین های داخلی فکر هم نکنم کسی مخالف باشه پرشیا هم که موتور 1.8 لیتریش فوق الاده اس. ال90 تنها برتریش گیربکس نرم و هماهنگ با موتورش هست که از اون دوتا بهتره وگرنه از بقیه لحاظها ال 90 از اون 2 تا در رده ی پایین تری هست.
  • سيد

    1394/9/15
    از نظر ايمني برخورد؛ تندر 90 داراي 3 ستاره ايمني است و 206 4 ستاره ولي پژو 405 و پرشيا فاقد تست ايمني برخورد هستند و زانتيا كه روي پلتفرم 405 توليد شد داراي 1/5 ستاره ايمني است (euroncap.com) پس از نظر ايمني تندر 90 و ساندرو بهتر از 405 و پرشيا هستند.
  • نوید

    1394/9/17
    ما هم 206 تیپ 5 مدل 93 داریم هم ال 90 مدل 93: 206 صبح ها سرده باید چند بار استارت بزنی تا روشن شه، کلاچش واقعا افتضاحه (گیربکس 405 انداختن روش) و تو ترافیک واقعا اذیت میکنه، هر 5000 تا 1 لیتر روغن کم میکنه (که سه تا نمایندگی بردم میگن طبیعیه)، ماشین صفر صندلی عقبش مثل وانت صدا میده، تازگیا هم دنده عوض میکنی موتورش تق تق صدا میده و ... ال 90 هر چقدر زشت هم که باشه حداقل این مشکلات رو نداره و تنها ماشینیه که توی این رنج قیمت یک ذره کیفیت داره
    کلاچش واقعا نرم و خوبه، ماشین جادار، نرم تر از 206 هست و در حال حاضر خیلی بهتر از آشغالای تولیدی ایران خودرو با قطعات چینی هستش...

    اون دوستمون هم که گفتن موتور پرشیا 1.8 لیتری فوق العادس من حرفی ندارم!! مصرف بالا، استهلاک بالا، تکنولوژی قدیمی منسوخ شده و ... همه اینا یه طرف، قطعات جدید چینی بی کیفیت یه طرف دیگه، هرکی که من دیدم از مدل 90-91 به بعد داشته به مشکل خورده
  • هومن

    1394/9/19
    طراهی تندر 90 خیلی بده هم داخلی هم خارجی در این شکی نیست ولی همه جوره از نظر کیقیت قطعات و سوارد از 206 که حداقل خودم داشتم بهتره من کل تابستان 93 در نمایندگی های ایرانخودرو بودم ماشینی که 3000 تا کار کرده بود تسمه موتورش صدا میداد مثله یه تراکتور و مشکله گیربوکسش به جنون کشونده بود من رو ولی نمایندگی زیر بار نمی رفت و می گفتن همه چیز عادیه با اسرار من اول سیم کلاج رو عوض کردن بعدا صفحه کلاج و بعد هم گفتن گیربوکست رو عوض نکن حیفه چون یه گیربوکس دست دوی دیگه از یه ماشین دیگه بهت میدن قبلا 206 تیپ 3 سال88 داشتم ولی زمانی که 206 تیپ 5 سال 93 رو تحویل گرفتم حال گرفته شد چون تمام قطعات داخلیش بی کیفیت شده بود و کلی مشکلات کوچیک و بزرگ دیگه الان 3 ماه تندر90 دارم و واقعا راضیم حس عالی ای به راننده میده من تیپ و ظاهر رو فدای کیفیت کردم با توجه که من 23 سالمه کاره سختی بود ولی از انتخابم کاملا راضیم
  • مهدی

    1394/9/21
    آقا یونس فهمیدیم شما ال 90 دارید

محمد

1394/9/13
خدایی همینایی که اینقدر میان میگن بده و زشته وآشغال شک نکنین شک نکنین اولین نفرایی هستن که میرن پی این ماشین .مطما این ماشین میتونه موفقیت بی نظیر تندر 90 رو در ایران بوجود بیاره بشرط اینکه قیمتش رو بالا نبرند.

مهدی

1394/9/14
سلام
شاهین جان تو یه جامعه متمدن رسانه ها رابط بین مردم و حاکمیت هستن...پس باید نظرو خواست به حق مردم رو خبرنگاران از طریق رسانه به حاکمیت منتقل کنن نه این که بگیم مردم خودرو نخرن بالاخره مردم به خودرو احتیاج دارن و مجبورن بین همین خودروهای بی کیفیت داخلی یکی رو انتخاب کنن.پس باید هر کس به وظیفه خودش عمل کنه...

امیر

1394/9/14
اتومات 40 دنده 35 تومن بیشتر نمی ارزه ظاهرش خیلی معمولیه داخلش هم که همون ال 90 هست چرا باید از ال 90 گرونتر باشه؟ معمولا ماشینهای صندوقدار از هاچ بک همون مدل گرونتره این قیمت به دلیل خلاء بازار و سود بیشتر رنو پارس هست از نظر من
  • abbas

    1394/9/15
    اولا داخل این ماشین با ال نود یکی نیست و جدیدتره دوما در خیلی از کشورها ماشینهای هاچ بک با صندوقدار هم قیمته و در کشورهایی مثل ایران و امریکا ماشینهای هاچ بک حتی گرونتر هستن نمونش 206 اس دی و تیبای هاچ بک . دیگه اینکه ما در ایران زندگی میکنیم و در کشوری که 206 تیپ 5 بعد از 10-15 سال تولید 36 میلیونه چطور ساندرو تازه وارد 32 باشه ؟! منطق هم چیز خوبیه

Amin

1394/9/15
کارخونه ی رنالتم مثه ایرانخودرو شده دو تا چراغ عوض میکنه یه ماشین مثلا جدید میده بیرون،این که همون ال ۹۰ خودمونه حتی از اونم زشتتره،رنو فقط یه ماشینش خوبه اونم لاگونا کوپه

رضا

1394/9/15
خیلی داخلش ظاهر بدی داره

به تو جه؟

1394/9/15
تیبا شرف داره به این
  • مجتبی

    1394/9/16
    خواستی فقط یه حرفی زده باشیا!
    خو باشه ، تو ام با تیبات حال کن! :)
  • Mahdi

    1394/9/16
    يه بار ديگه متني را كه نوشتي بخون؟؟ حالا بهش فكر كن حالا بخند آخه بنده خدا تيبا كجا اين كجا اين حرفا را نزنيد همين حرفارا ميزنين كه وضعيتمون اينطوريه. آقاي عزيز اين مدل مال ١٠سال پيشه كه حالا داره مونتاژ ميشه ١٠سال پيش هيونداي وكيا بلد نبودن يه هاچ بك ايمن بزنند توجه كن گفتم ايمن نه مثل پرايد اون وقت حالا شما چي ميگي شما به سرچ بزن مدل ٢٠١٥اينا خودت متوجه ميشي ديگه ازين حرفا نزنين آدم خندش ميگيره شمام با تيبات خوش باش اين ماشين بايد با ياريس مقايسه بشه اونوقت شما!!!!!!!!!!

Mehrab

1394/9/16
اقايون،پارس خودرو لطف كردن قيمت ساندرو اتومات رو از ٤٧/٩٠٠ به ٤٨/٩٠٠ افزايش دادن.جا داره از زحمات شبانه روزي اين شركت ها در راستاي كاهش كيفيت و افزايش قيمت تشكر ويژه اي از اين عزيزان داشته باشيم

siamak

1394/9/16
این ماشین کیفیتش در حد تیبام نیست که!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • علیرضا

    1394/9/26
    میشه بفرمایید چگونه به این جمع بندی رسیدید؟ معیار کیفیت شما چی هست؟

محمد رضا

1394/9/16
اگه ممكنه ي مقايسه كامل بين ليفان x50 برليانس هاچ بك و رنو ساندرو انجام بديد.
  • ahmad

    1394/9/28
    X50 رو با برلیانس مقایسه کردیم،و به این نتیجه رسیدیم که x50 تو سربالایی بهتر بود و نرم تر و امکاناتش هم بهتر بود،زیبایی‌اش هم بهتره(بازم سلیقه‌ای هستش)،داخلش هم خیلی جادارتره.ساندرو هم علاقه ندارم راجبش صحبت کنم با این امکانات نداشته،وقیمت و چهره نا جالب

حمید

1394/9/17
این ماشین با این موتور واین امکانات 7000 دولار می ارزه چون داخلی سازی میشه که گمرکیش کم هستش پس چرا این قیمت بابا مردم را چی فرض کردین .از ما گفتن بود.

مهدی

1394/9/18
در باره ال90 باید یک جمله رو 2بارتکرار کنم (اشغال زشت پرخرج/اشغال زشت پر خرج)
  • S

    1394/9/19
    والا فاميل ما ٥ ٦ ساله داره هيچي ش نشده
  • كاوه

    1394/9/19
    فقط زشتش قابل قبوله . بقيه كلماتي كه به كار بردي نشون ميده تا حالا ال 90 نه داشتي نه سوار شدي .
  • هادی

    1394/9/24
    بی نمک بی معنییییی
  • HM

    1394/9/25
    آخه پسرم فعلا باكيفترين سواري ايران ال 90 برو قشنگم يكم مطالعه تو زياد كن
  • علیرضا

    1394/9/26
    دوستان پاسخ های خوب و درستی دادن. من هم جمع بندی کنم:
    ۱. هیچ کس در بحث ظاهر و زیبایی تندر دفاعی نداره این خودرو از نظر بیشتر سلیقه ها جذاب نیست
    ۲. اگر حتی برای یک مدت کوتاه با این خودرو رانندگی کنی متوجه میشه بر خلاف ظاهرش سواری بسیار خوبی در کلاس قیمتی خودش میده و از هم قیمت ها یک سرو گردن بالاتر هست
    ۳. هزینه های نگهداشت خودروهای جدید همگی بالا هست و هیچ خودرویی نیست که شما بیش از ۶۰ هزار کیلومتر بدون تعویض قطعات مصرفی استفاده کنی و ال ۹۰ هم ماننده همه آنها با این تفاوت که به دلیل نظارت بهتر نسبت به سایر تولیدات داخل در سال های اول به ندرت با اشکالات عجیب و غریب معمول تولیدات داخل مانند ۲۰ روبرو میشه
    ۴. اینگونه اظهار نظر نشان دهنده تجربه محدود شما در حوزه خودرو و رانندگی است و هر چند در جای خود محترم اما در عمل صرفا باعث توجه بیشتر به خودرویی میشه که شما حس خوبی نسبت بهش ندارید.

m

1394/9/19
فقط من اون 4تا قفل کمربند صندلی عقبو نفهمیدم......
  • Dnivrknvringihdnk dknvtinbhkghinrcormlgljfnknibtinbinytibnntgnkkbjg

    1394/9/20
    كمريند سرنشين وسط عقب از دو جا قفل ميشه

مسعود

1394/9/21
دستگیره های تهویه مطبوعش واقعا کیفیتی رو که برخی دوستانه ناسیونالیست دم میزنن ترجمه میکنه یاد زودپز قدیمیا میافتم
بابا سال 2016 ست یه دستی به داشبوردش میکشیدین حداقل با این قیمت!!!!!!!
  • mahdi

    1394/10/11
    سلام دوست عزیز. من مطمئنم شما داخل این ماشین نشستی یا داخل ماشین هایی که با این قیمت به فروش میرسه مثل برلیانس یا داخل هیچکدوم نشستی

محمد حسین

1394/9/23
کسی میدنه موتورش ساهت کجاست؟
  • mahdi

    1394/10/11
    سلام رنوی ایران موتور هاش رو از رنوی رومانی میگیره که تحت نظر رنوی فرانسس.

سهیل

1394/9/23
از نظر کیفی واقعا ال نود در رنج خودش ماشین خوبیه. (همونطور که پژو اوایل دهه هفتاد بود) متاسفانه ضعف این ماشین صندلی ها معمولی! نبود تنظیم ارتفاع فرمان! و همچنین قعطات یدکی بشیار گان صیمتش اشاره کرد!( یه موتور شیشه باالابر 500 هزار. منبع اگزور 400 هزار) و همچنین کشش کمتر ماشین و نیاز به معکوس کشی در سربالایی ها نسبت به 405 . ولی در کل ماشین خوبیه. امیدوارم اونقد گرون نشه که واسمون ارزو بشه!!
  • امیر حسین

    1394/10/8
    سلام .
    مدل اتوماتش تنظیم ارتفاع فرمان داره من داخلشو دیدم .

مهرداد

1394/9/23
هم قیمت دنا
دنا خیلی ازین سر تره از همه لحاظ
اگه با این قیمت بزاره شکست میخوره
  • علیرضا

    1394/9/26
    احتمالا صاحب و مالک دنا نیستید اگر هستید دقت نظر لازم و نداشتید. دنا از نظر موتور و گیریبکس و کیفیت قطعات از این خودرو ضعیف تر هست. نه موتور EF7 به پای موتور خوب رنو میرسه نه گیربکس سفت و خشن اون به پای گیربکس نرم و خوش دست رنو. اما از نظر ظاهر هر چند سلیقه ای هست اما دنا طراحی خوبی داره و همچنین از نظر آپشن که دنا آپشن های خوبی مثل کروز کنترل و صندلی برقی و ال سی دی و سنسور عقب داره که این خودرو از همه اینا محروه اما توجه کنید که همه این موارد قابل نصب هست اما موتور و گیربکس قابل تعویض به راحتی و با هزینه معقول نیست.

Armin

1394/9/24
واقعا جای تاسف داره که یکسری از دوستان ازین ماشین به عنوان یک ماشین خوب یاد میکنن.البته باید ببینیم نظر این دوستان در مورد ماشین خوب چه مواردی هست .
من هرچی می خونم چیز جالبی نمیبینم. لازم یکسرس نکات برای این دوستان بازگو کنم.
این ماشین نوسط شرکت رنو نه طراحی شده و نه چیز دیگه ای این ماشین توسط شرکت داچیا که یکی از زیر مجمو عه های شرکت رنو هستش طراحی شده که متعلق یه کشور رومانی.( پس لطفا نگین ماشین فرانسوی وو ازین حرفا)
2.این ماشین اسمش داچیا ساندرو ( خوشبختانه یا بدبختانه ازون جا که ما زود گول می خوریم در ایران با نام ومارک رنو به ما میدن و بهش میگن رنو ساندرو که اصلا این طور نیست چون این ماشین آرمش چیزی دیگس)
3.این ماشین طراحیش برای سال 2005-2006 الان داریم وارد سال 2016 میشیم یعنی ایت ماشین 11 تا 12 سال پیش طراحی و وارد بازار اروپا شده .
4.مدل 2014 این ماشین که اتومات در کشور امارات 39500 درهم قیمت گذلری شده که با یه ضرب ساده متوجه میشین که قیمت 38 میلیون میشه. در ایران مدل2007 اتومات 48 میلیون البته قول میدم که گرونتر هم خواهد شد.
5.تست تصادف خوبی نداره به طوری که ستون هم درگیر میشه و انحنا پیدا می کنه
6.حجم موتور و اسب بخار ضعیف
7.فضای بسیار کم داخال اتاق
8.مصرف سوخت بالا
9. طراحی ضعیف داخل و بیرون ماشین
10. و .......... امیدوارم قانع کننده بوده باشه. اگه کمی و کاستی بود به بزرگی خودتون ببخشین
  • علیرضا

    1394/9/26
    واقعا جای تأشف داره که یکسری از دوستان نگاهی محدود و غیر واقعی به موضوع دارن.
    ۱. داچیا خوروساز خوبی است که زیرمجموعه رنو و در اروپا معتبر هست و به عنوان تولید کننده خودروهای ارزان و با کیفیت شناخته میشه
    ۲. ما گول نمیخوریم رنو در ایران و برزیل این خودرو را با برند خودش عرضه کرده و در اروپا با همان نام داچیا
    ۳. طراحی ماشین قدیمی هست و هیچ کس منکر آن نیست اما الان طراحی کدام خودرو داخلی جدید و مطابق استانداردها و سلیقه های ۲۰۱۵ هست؟
    ۴. قیمت خودروها از تمامی انواع و مدل ها در ایران حدودا ۳ برابر قیمت جهانی است و فقط شامل این خودرو نمیشود
    ۵. تست تصادف این خودرو مطلوب و مثلا در حد خودروی بسیار خوب مزدا ۳ نیست اما در حد قیمت خودش قابل قبول هست. هر چی پول بدی آش میخوری. با این قیمت کدام خودرو تونسته ۵ ستاره از EuroNCAB بگیره که این دومیش باشه؟
    ۶. انصافا هر کسی ال ۹۰ داشته که دقیقا همین موتور روش سواره میدونه که موتور از نظر مصرف و قدرت قابل قبول هست و شتاب خوبی هم داره. بر خلاف موتورهای پژو ذره ای روغن کم نمیکنه و کلا با گرم شدن و جوش آوردن بیگانه هست.
    ۷. این عجیب ترین اظهار نظر شما بود!! فضای داخلی ال ۹۰ و این فرزندش اصلی ترین مزیت رقابتی آنها در مقایسه با تمامی رقبا است!!
    ۸. در مورد مصرف سوخت پیشنهاد میکنم برنامه تاپ گیر که با سه خودرو کوچک که یکی از آنها همین داچیای مورد بحث ما (از نظر موتور) هست به منطقه چرنوبیل سفر کردن و این موتور سرسخت ترین نوع از نظر مصرف سوخت بود و بیشتر از دو خودرو دیگه دوام آورد.
    ۹. موافقم. طراحی داخلی و خارجی ال ۹۰ و تمامی فرزندان و نوه های اون ضعیف و نچسب هست و بیشتر خودروهای چینی از این ها طراحی بهتری دارند.
    ۱۰. قانع کننده نبود و کم و کاسبت هم داشت اما شما هم جسارت من