موضوعات داغ

تجربه رانندگی با دنا پلاس توربو اتوماتیک؛ گران‌ترین خودرو تولید داخل

27 مهر 1399
عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس

دنا پلاس توربو اتوماتیک؛ خودرویی که با شنیدن نامش برچسب قیمتی گزاف و حواشی متعددی از آن در ذهن تداعی می‌شود. این سدان نام آشنا بیش از آن که برای مصرف‌کنندگان احساس آرامش و رفاه بیشتر را فراهم کند، موجب تردید و نگرانی می‌شود. چرا که قیمت نجومی و دور از انتظارش در بازار باعث شده تا بسیاری از مردم حتی به فکر خرید آن نباشند. در واقع این روزها دنا پلاس توربو اتوماتیک به یکی از گزینه‌های لاکچری بازار تبدیل شده که با قیمتی بیش از 600 میلیون تومانی در بازار خرید و فروش می‌شود. مبلغی که تا همین چند ماه گذشته برای خرید یک خودروی اروپایی و یا آسیایی لوکس کفایت می‌کرد. اما اکنون به دلیل نوسانات شدید بازار ارز و بی‌ثباتی اقتصاد کشور، خریداران را به گزینه‌های محدود کارکرده وارداتی و یا حتی دنا پلاس توربو اتوماتیک تولید داخل محدود کرده است.

دنا یکی از محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو است که از سال 1390 به سبد محصولات این شرکت اضافه شد. این خودروی ملی از آن زمان تاکنون چندین مرحله به‌روزرسانی به خود دیده که همین امر موجب شده نظر طیف بیشتری از خریداران را به خود جلب کند. از این رو در سال 1395 نسخه فیس‌لیفت شده آن با ظاهری به‌روزتر و امکانات رفاهی بیشتر تحت عنوان دنا پلاس وارد مرحله تولید انبوه شد و به دست مشتریان رسید.

در آن زمان مدیران این شرکت نوید عرضه نسخه‌های متنوع‌تری از دنا را به مشتریان دادند که بارزترین آن‌ها دنا پلاس توربوشارژ و دنا پلاس اتوماتیک بود که در این میان دنا پلاس مجهز به پیشرانه توربوشارژ توانست خیلی سریع به مرحله تجاری سازی وارد شود و راهی بازار شود. اما به دلیل از سرگیری دور جدید تحریم‌ها و محدودیت‌های فراوان بر سر راه تامین کنندگان، نسخه مجهز به جعبه‌دنده اتوماتیک نتوانست در زمان مقرر به خط تولید راه یابد و فرایند تجاری سازی را پشت سر بگذارد. از این رو تاخیر در انجام تعهدات موجب شد تا حواشی بسیاری پیرامون تنها سدان ملی مجهز به پیشرانه توربوشارژ و جعبه‌دنده اتوماتیک شکل بگیرد.

دنا پلاس توربو اتوماتیک

سرانجام چندی پیش شاهد تحویل نخستین سری از این محصول به مشتریان بودیم. اما برخلاف انتظار شنیدن این خبر چندان خوشایند نبود و نتوانست بذر امید را در دل مصرف‌کنندگان بکارد. چرا که از همان ابتدای راه یابی این محصول به بازار، برچسب قیمتی 600 میلیون تومانی روی آن زده شد.

این در حالی است که قیمت تمام شده این محصول برای خریداران حتی کمتر از نیمی از بهای اعلام شده در بازار بود. اما از آن‌جایی که سیاست‌های نادرست در مدیریت بازار خودرو باعث دلال پروری در میان مصرف‌کنندگان شده است، تنها چند ساعت پس از تحویل نخستین سری از دنا پلاس توربو اتوماتیک شاهد درج آگهی‌های این خودرو در پلت‌فرم‌های آنلاین خرید و فروش خودرو با قیمت‌هایی فراتر از 600 میلیون تومان بودیم.

اما این تنها حاشیه پیرامون این محصول نبود. چرا که تحویل این خودرو به نمایندگان مجلس آن هم به صورت فروش اقساطی از دیگر موضوعاتی بود که روزها در سرتیتر خبرهای داغ کشور شنیده می‌شد. هرچند که کمی بعد این ماجرا منتفی اعلام شد! اما با این حال دنا پلاس توربو اتوماتیک را می‌توان یکی از جنجالی‌ترین تولیدات داخل برشمرد که اکنون قشر خاصی از جامعه قادر به خرید آن خواهند بود.

با تمام این تفاسیر، اکنون این محصول پرحاشیه به دست تیم خودروبانک رسیده تا با بررسی دقیق‌تر به نقاط ضعف یا قوت آن پی ببریم. البته ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که خودروی مورد بررسی در این مقاله توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو تامین نشده و یکی از مخاطبان عزیز خودروبانک، خوردوی خود را به منظور تست و بررسی در اختیارمان قرار داده است که پیشاپیش از حسن همکاری ایشان کمال تشکر داریم.

ظاهری قدیمی در کنار باطن جدید

دنا پلاس توربو اتوماتیک از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با نسخه توربو و حتی نسخه تنفس طبیعی ندارد. در واقع این محصول تنها در بخش فنی دستخوش تغییر و بروزرسانی شده است. اما اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر به آن نگاهی داشته باشیم، باید بگوییم که لوگوتایپ‌های نصب شده روی این خودرو با فونت جدید و به صورت فارسی به نمایش درآمده که می‌تواند نشانگر اتوماتیک بودن نسخه اتوماتیک دنا پلاس باشند. همچنین از دیگر ویژگی‌های بارز آن، لوگوتایپ 6AT است که روی در صندوق نصب شده است.

در این قسمت حرف T به رنگ قرمز به نمایش درآمده تا در عین حال که تکمیل‌کننده عبارت AT باشد و به مخاطب گوشزد کند که این خودرو مجهز به جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک است، نشانگر پیشرانه توربو آن هم هست. همچنین روی گلگیر جلوی این خودرو نیز عبارت توربو با زبان فارسی نشان داده شده است.

دنا پلاس توربو اتوماتیک

اما طبق شنیده‌ها، می‌توان انتظار داشت که در آینده تیپ‌های دیگری از این محصول روانه بازار شود که دارای برخی جزئیات جدید نظیر اسپویلر و رینگ‌های اسپرت‌تری نسبت به نسخه فعلی باشد. اما اکنون این محصول با همان طرح و ظاهر دیده شده در نسخه توربو پا به میدان گذاشته است.

به عبارت دیگر می‌توان گفت که دنا پلاس توربو اتوماتیک از همان پلت‌فرم قدیمی به‌کار رفته در سایر محصولات ایران‌خودرو بهره برده و تنها در بخش ظاهری و پوسته بدنه متحول شده است. با این وجود باز هم از دید مخاطب این اقدام قابل قبول بوده و می‌تواند دیدگاه و نقطه نظرات متفاوتی را نسبت به خود جذب کند.

طراحی فضای داخل کابین

با ورود به کابین دنا پلاس توربو اتوماتیک با همان فضای قدیمی مواجه می‌شویم که برای بسیاری از علاقه‌مندان و خریداران تازگی ندارد. این در حالی است که برچسب قیمتی نصب شده روی این خودرو سطح توقع خریداران را بالا برده و توقع رویارویی با فضایی جدید با امکانات رفاهی جدید و به‌روز را در آن ایجاد کرده است.

اما باید بدانید که فضای کابین در این خودرو بدون تغییر باقی مانده و با همان سبک و سیاق گذشته به نمایش درآمده است. هرچند که فرمان کمکی برقی به لیست امکانات رفاهی این خودرو اضافه شده اما تغییری در طراحی فیزیکی غربیلک فرمان ایجاد نشده است. حتی کلید بوق خودرو نیز از روی دسته راهنما به روی غربیلک فرمان انتقال پیدا نکرده و با همان شیوه گذشته اجرا شده است.

اما یکی از مهم‌ترین ایراداتی که می‌توان به فضای داخل کابین دنا پلاس توربو اتوماتیک وارد دانست، دقت بسیار پایین در مونتاژ ادوات داخلی و قسمت‌های داشبورد است. به گونه‌ای که در برخی از نقاط کابین می‌توان فواصل و درزهای میان قطعات تشکیل دهنده را به وضوح مشاهده کرد. این در حالی است که این ایرادات به سادگی در خطوط تولید با دقت و نظارت بیشتر قابل حل و جبران است.

همچنین موقعیت قرارگیری اهرم تعویض دنده جعبه‌دنده اتوماتیک این خودرو یکی از مشکلات بدیهی است که هنگام قراردادن اهرم در وضعیت پارک، کمترین فاصله با کنسول میانی داشبورد مشاهده می‌شود. در واقع این موضوع باعث می‌شود زمانی که راننده بخواهد دنده را از حالت پارک به درایو و یا سایر موقعیت‌ها تغییر دهد، دستش با کنسول برخورد کند.

دنا پلاس توربو اتوماتیک

در حالت کلی نمی‌توان تفاوت دیگری میان این نسخه با سایر نسخه‌های دنا پلاس عنوان کرد. این در حالی است که انتظار می‌رفت با توجه به اینکه دنا پلاس توربو اتوماتیک عنوان لوکس‌ترین محصول تولید داخل را یدک می‌کشد، از صندلی‌های جدید با ارگونومی بیشتر و راحتی به مراتب بالاتری برخوردار باشد، اما همانطور که مشاهده می‌شود، همان صندلی‌های قدیمی در این نسخه به کار رفته است. از طرف دیگر تنظیم برقی صندلی‌های راننده و سرنشین تنها در حالتی امکان پذیر است که برق خودرو را در حالت AC قرار داده و یا به طور کلی خودرو روشن باشد. چرا که در زمانی که خودرو خاموش باشد امکان تغییر موقعیت صندلی‌ها در طریق کلیدهای الکترونیکی میسر نخواهد بود.

امکانات رفاهی و آپشن‌ها

دنا پلاس توربو اتوماتیک در بخش امکانات رفاهی و آپشن تفاوت چندانی با نسخه توربو ندارد و با همان لیست امکانات راهی بازار شده است. اما اضافه شدن فرمان کمکی برقی به لیست آپشن‌های این خودرو را می‌توان بزرگ‌ترین تغییر نسبت به نسخه قبلی دانست. هرچند که با توجه به اضافه شدن توان خروجی و گشتاور به واسطه سیستم توربوشارژ، وجود سیستم کنترل پایداری در این خودرو به شدت احساس می‌شود. اما در حال حاضر نمونه‌های تحویلی فاقد این گزینه هستند. انتظار می‌رود گروه صنعتی ایران‌خودرو به زودی این امکان را فراهم سازد تا لوکس‌ترین سدان تولید داخل از حداقل امکانات ایمنی نظیر سیستم کنترل پایداری برخوردار شود.

اگر بخواهیم امکانات موجود در این نسخه را بررسی کنیم، می‌توانیم به مواردی از قبیل چهار عدد کیسه هوای راننده، سرنشین و جانبی، جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک با حالت اسپرت و برقی و قابلیت تیپ‌ترونیک، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، ترمز ABS ، EBD و BA، رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی، چراغ روشنایی روز، جا عینکی، صندلی‌های جلوی برقی ۸ حالته، کروز کنترل، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره‌ای، دوربین و سنسور پارک عقب، بلوتوث، تنظیم ارتفاع چراغ، کامپیوتر سفر و سرویس‌های دوره‌ای، سانروف، آنتن کوسه‌ای، آینه‌های تاشو برقی، سیستم تهویه اتوماتیک و تریم پارچه‌ای کابین با چرم مصنوعی فرمان و دسته دنده اشاره کرد.

مشخصات فنی قوای محرکه

در بخش قوای محرکه، دنا پلاس توربو اتوماتیک از همان ساختار به‌کار رفته در سورن توربو و دنا پلاس توربو برخوردار است. هرچند که طبق اداعای گروه صنعتی ایران‌خودرو، قوای محرکه در این خودرو دستخوش تغییراتی شده که ایرادات قبلی مشاهده شده در سورن توربو را مرتفع خواهد کرد. این بدان معناست که دنا پلاس توربو اتوماتیک دارای موتوری قدرتمند با عمر مفید بالاتر خواهد بود. البته صحت این ادعا را در حال حاضر نمی‌توان بررسی کرد. چرا که این مضووع نیازمند زمانی بیشتر است.

دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک درون سینه خود از پیشرانه ارتقا یافته EF7 بهره می‌گیرد. بر همین اساس حجم دقیق این پیشرانه چهار سیلندر، 1650 سی‌سی است که در نسخه تنفس طبیعی توانایی تولید نیرویی معادل 114 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 155 نیوتون متری را دارد. اما باتوجه به تغییرات صورت گرفته در این موتور که شامل تغییر قطر برخی از قطعات داخلی، تغییر ابعاد دریچه‌ها و دهانه‌های ورودی و خروجی، تغییر دبی و کانال کشی و… می‌شود، قدرت خروجی آن به 150 تا 155 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور آن به 210 تا 215 نیوتن‌متر ارتقا پیدا کرده است.

دنا پلاس توربو اتوماتیک

این نیرو از طریق جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک ساخت شده توسط شرکت DAE به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد. این سیستم انتقال قدرت دارای سیستم مبدل گشتاوری و خنک‌کاری مستقل است و تنظیمات حالت اسپرت، برفی و تعویض دنده به صورت دستی یا اصطلاحا تیپ‌ترونیک روی آن دیده می‌شود.

تجربه رانندگی

نشستن پشت فرمان لوکس‌ترین سدان تولید داخل که حواشی زیادی را پشت سر گذاشته و پس از مدت‌ها انتظار پا به خیابان‌ها گذاشته است، یقیناً هیجان زیادی به همراه خواهد داشت. اما زمانی که وارد کابین می‌شوید و با همان فضای کابین قبلی مواجه می‌شود، ناخودآگاه بخش زیادی از توقع‌تان برآورده نمی‌شود و با ناامیدی همراه می‌شوید.

نکته‌ قابل توجهی که در همان ابتدا با آن مواجه شدیم، موقعیت قرارگیری کلیدهای تنظیم صندلی است که در صورت بسته بودن درها، تنظیم صندلی را برای راننده و سرنشین جلو کمی دشوار می‌کند. زیرا فاصله درنظر گرفته شده بین صندلی و درها آن‌قدر مناسب نیست که به راحتی بتوان این کار را انجام داد.

با روشن کردن پیشرانه و قرار دادن دنده در حالت درایو اقدام به شروع حرکت خواهیم کرد. نکته جالب توجهی که باید به آن اشاره کرد، عملکرد جعبه‌دنده بوده که بدون کوچک‌ترین تقه و ضربه تغییر وضعیت می‌دهد. با فشردن پدال گاز شتاب اولیه مناسبی در این خودرو احساس می‌شود.

همچنین با بالا رفتن دور موتور و رسیدن عقربه دور موتور به عدد 1800 دور در دقیقه، می‌توان به خوبی شاهد عملکرد سیستم توربوشارژ بود. از آن‌جایی که نسبت به گذشته تغییراتی در موتور این خودرو صورت گرفته است، میزان افت توان در دراز مدت و خصوصا زمانی که حداکثر فشار به موتور وارد می‌شود، کاهش یافته است. این موضوع یکی از نکات مثبتی است که می‌توان در دنا پلاس توربو اتوماتیک مشاهده کرد.

عملکرد دقیق و هوشمند جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک از دیگر موارد مثبتی است که می‌توان آن‌ را به نوعی بارزترین ویژگی این محصول برشمرد. اما با وجود آن‌که امکات تعویض دستی دنده‌ها نیز میسر شده است، باز هم در حالت تیپ‌ترونیک، اجازه بالا رفتن دور موتور از 4500 دور در دقیقه را به راننده نمی‌دهد که این موضوع برای آن دسته از خریداران که توقع سواری اسپرت‌تری دارند ممکن است چندان خوشایند نباشد.

دنا پلاس توربو اتوماتیک

فرمان کمکی برقی نیز که از امکانات جدیدی است که به این مدل اضافه شده است، بسیار نرم بوده و راحتی بیشتری را برای راننده فراهم می‌کند. اما باید به این نکته اشاره کرد که با وجود آن که سیستم فرمان برقی جدید به سرعت واکنش نشان می‌دهد، اما نباید انتظار داشت که در سرعت‌های بالا خشک و سفت شود، چراکه میزان سفت شدن فرمان آن چنان محسوس نبوده و در سرعت‌های بالا هم نرم خواهد بود.

با توجه به موقعیت قرارگیری جعبه‌دنده اتوماتیک جدید، تغییراتی در سیستم زیربندی و تعلیق این خودرو در قسمت جلو صورت گرفته است. اما این تغییرات تاثیر چندانی در نوع سواری آن ندارد. چرا که ماهیت کلی سیستم تعلیق تغییر نکرده است. با این وجود دنا پلاس توربو اتوماتیک سواری نسبتاً نرم و بدون تنشی را به سرنشنان خود ارائه می‌کند.

بزرگ‌ترین ضعفی که در این خودرو در حال حاضر مشاهده می‌شود، عدم وجود سیستم کنترل پایداری است. زیرا توان خروجی نسبتا بالا و گشتاور 215 نیوتن‌متری ممکن است راننده را برای کنترل خودرو در سرعت‌های بالا کمی با چالش همراه کند. هرچند که سیستم ترمز در این خودرو نسبت به گذشته کمی تغییر داشته و عملکردش بهبود یافته است.

نتیجه‌گیری

در پایان می‌توان گفت که دنا پلاس توربو اتوماتیک یکی از گزینه‌های مناسبی است که با بهره‌گیری از جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک، قابلیت رقابت با بسیاری از خودروهای چینی موجود در بازار را دارد. هرچند که نمی‌توان آن را با گزینه‌های کارکرده وارداتی مقایسه کرد. زیرا به لحاظ کیفیت و دقت مونتاژ فاصله زیادی با خودروهای وارداتی دارد. همچنین قیمت بالای آن باعث شده تا خریداران توقع به مراتب بالاتری از آن داشته باشند که متاسفانه دنا پلاس توربو اتوماتیک در این زمینه حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

شایان ذکر است که سری نخست دنا پلاس توربو اتوماتیک با قیمتی حدود 252 میلیون تومان توسط گروه صنعتی ایران خودرو به مشتریان تحویل داده شده است. اما قیمت این محصول در حال حاضر در بازار آزاد بیش از 600 میلیون تومان برآورد می‌شود. این در حالی است که نمی‌توان درخصوص کیفیت و عمر مفید مجموعه فنی آن اظهار نظر قطعی داشت. زیرا زمان زیادی از تحویل و عرضه آن نگذشته است.

دنا پلاس توربو اتوماتیک

با این وجود با صرفه نظر از قیمت و ارزش مادی این محصول، می‌توان گفت که تولید و عرضه چنین محصولی در شرایط حساس کنونی که به واسطه تحریم‌ها و محدودیت‌های داخلی ایجاد شده است، امری قابل قبول به شمار می‌رود که در صورت عدم مدیریت دقیق بازار، ممکن است تمامی زحمات این شرکت بر باد رود. چرا که قیمت بیش از نیم میلیاردی لوکس‌ترین سدان ملی حال حاضر، می‌توان ضربه‌ای مهلک به آن وارد کند و موفقیت‌اش در بازار را تحت‌الشعاع قرار دهد.

در انتها از آقای محمد سلیمی مالک محترم خودرو به منظور همکاری و در اختیار قرار دادن خودرویشان برای تست و بررسی کمال تشکر و قدردانی داریم.

32 عکس

نظرات کاربران

97 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/7/27
از سایت خودروبانک پخش اخبار غیرکارشناسانه درست نیست
برچسب قيمت 600 میلیونی دنا پلاس اتوماتیک، نتیجه دلال پروری و این صحبت های نادرست نیست
جرا قبلا به قول شما " دلال پروری" در این حد نبوده؟
چون خودروساز خودش دلال شده...با فروش قطره چکانی و انحصاری، خودروهای قدیمی و بی کیفیت خود را تبدیل به جبر روزمره برای مردم کرد تا قيمت بازار ( البته اونم مستقیم توسط نمایندگان خودش) بالا بره
و بعد فیلم دوباره خودروساز مبنی بر ضرر کردنش و ورشکستگی شروع بشه....
تا....
بهانه ای مستمر ( که به قانون تبدیلش کردند) برای افزایش قیمت در هر صورتی میسر باشه
اونوقت هیچ قانونی هیچ وقت وضع نميشه که چرا مردم باید 600 میلیون برای يه خودروی پلت فرم 405 و.سمند پول بدن و تازه اون هم جز خودروهای لوکس ( البته نامتعارف!!!) حساب بشه
1399/7/27
از لحاظ کیفیت خیلی خیلی اشغاله و افتضاحه اما از لحاظ فنی هیچ حرفی رو باقی نمی گذاره واقعا عالیه طبق فرموده نگارنده اگه سیستم کنترل پایداری داشت بهترمیشد اما نمونه دنده دستیش خیلی خیلی سرتره من دستی رو دوست دارم
1399/7/29
خودروبانک جان دقیقا ایران خودرو چه هزینه واسه این ماشینی که شاسیش مال 405 30 ساله پیشه کرده که همچین جمله ای گفتین( در صورت عدم مدیریت دقیق بازار، ممکن است تمامی زحمات این شرکت بر باد رود) اتفاقا بهتر که بر باد برود. لوکس ترین سدان ملی!!!!
1399/8/27
بهترین ماشین تولید داخل با اختلاف فعلا همینه
1399/9/20
اصلا سوارش شدی ک میای میگی دنده ایش بهتره این آشغاله پولت نرسیده سوار اتوماتیکش بشی واسخ چی میای نظر میدی
1400/1/3
ببین اولا من دنده ایشو از تبریز تا همدان روندم فوق العاده پرشتابه و گیربکس با موتور هماهنگی داره اما اتوماتیکو یه بار روندم شتابش اصفناکه چرته دنده ها با تاخیر خیلی زیاد عوض میشه معکوسش خیلی بده خوب نیست به نظرم خودت سوار نشدی و الا میای نظر می دی اول امتحان کن بعد بیا نظر بده بچه جون
آفرین
1401/4/31
یعنی کسی که ۶۰۰ میلیون به یه آشغال با پلتفرم سمند که اونم خودش مال ۴۰ سال پیشه رو بده واقعا باید به عقلش شک کرد. موتورش که با بنزین و روغن موتورای وطنی فقط از توربو بودن شاتون و ناک زدن رو بلده توی کابینشم که بشدت تنگه و بوی پلاستیک بازیافتی از همه جاش میاد و نصف آپشناش به واسطه سیستم برقش اصلا کار نمیکنه. فقط صندوقش بزرگه که اونم یه جک مسخره زدن نصف جای صندوقو اِشغال کرده. با یه حساب سرانگشتی میفهمی ۶۰۰ که هیچ ۳۰۰ تومنم ارزش نداره و جاش تو سطل زبالس !
1399/7/27
واقعا واقعا به هیچ عنوان ارزش خرید نداره. ینی پراید 150 میلیونی ارزش خریدش بیشتر ازینه. این ماشین توی این وضعیت نهایت همون 250 بسشه
1399/8/24
همون پرایدتو سوار شو تورو چه به این ماشین
1399/7/27
اسم این مقاله رو میشد گذاشت نیم نگاه یا بررسی کلی و لیست آپشن های دنا پلاس توربو. ولی تجربه رانندگی رو نمیدونم واقعا!!!؟ اگر میشد اینطوری مقاله نوشت که خیلی خوب بود. اینهمه فاکتور در رانندگی وجود داره مثل شتاب اولیه و ثانویه، چسبندگی، معکوس دادن، صدای کابین، لذت رانندگی، هندلینگ، رضایت سرنشینان، تعلیق، و بسیاری نکات دیگه که برای خواننده مهم هست. کل تجربه رانندگی این بود که دنده تقه نداره و سیستم پایداری بهتر بود قرار میگرفت؟ عملا خواننده چیزی از رانندگی با دنا پلاس توربرو دستگیرش نخواهد شد. با انتشار این دست مقالات خیلی وقته دارید لول سایتتون رو پایین میارید و هیچ یک از تیترهاش دیگه جذابیتی برای مطالعه ایجاد نمیکنه ...
1399/7/27
بزرگترین مشکل طراحی اتاق دنا جای قرار گرفتن پای راست راننده و برخورد مداوم آن با گوشه داشبورد است. نمی دونم با چه فکری چنین داشبورد حجیمی را طراحی کرده اند که از فضای اتاق خودرو‌ و جای قرارگیری پاها کم کرده و علی رغم این حجم فضای ذخیره بسیار کوچکی در اختیار قرار می دهد.
1399/7/27
با پول این میشه یه ام جی ۳۶۰ تمیز گرفت.
که خیلی از این بهتره
1399/7/27
یکم بزارید روش آریزو 5 توربو بگیرید خیلی بهتره خصوصا از نظر ایمنی و پایداری اصلا قابل قیاس نیستند.....از ایران خودرو برای سعی در جهت پیشرفتش ممنونیم ولی این خودرو همچنان پلتفرم 40 سال پیش پژو 405 رو داره و به همین خاطر ذاتش مشکل داره و طراحی خارجیش هم نسبت به سال 2020 چنگی به دل نمیزنه و کیفیت فنی مجهول داره بنابراین حتی تو همین بازار آشفته نسبت به خودرویی مثل آریزو 5 توربو نهایتا 500 میلیون ارزش داره
1399/8/24
چینی شوار شدن جار زدن نداره عزیز دل برادر کجا رفتن اپل کورسا ها و انواع دوو و پروتون و .... که یه پیچشون به ماشین های چینی حالا می ارزید ولی چون خدمات نداشتن به تاریخ پیوستن پس یک ماشینو سوار شو که حداقل خراب که شد نخوای بری دهات های چین دنبال قطعه
1400/2/10
من هم نزدیک آریزو توربو دارم خیلی هم اسپرت رانندگی میکنم. راضی هستم تا الان هم خرابی نداشته این هم که میگن قطعه نداره اشتباه. یادمه رفیقم سمند داشت بوقش خراب بود گفته بودن برو بهت زنگ میزنیم دوماه بعد بوق ها رسید. قطعا چین که دومین اقتصاد دنیا هست از نظر تکنولوژی از یک کشور جهان سومی تحریم زده قوی‌تر هست. یادمه دهه هفتاد که دوو اومد ملت همین اراجیف رو میگفتن که بیخوده موتورش پلمپ هست قابل تعمیر نیست طرف 2 میلیون میداد پیکان میخرید اما 2200 نمی‌داد دوو بخره. هنوز هم همونجور مغزهامون از تعصب قفل هست
1399/7/27
برو بابا حلبی رو ذوب کردن 6 میلیون قیمت گذاشتن
1399/11/3
داداش محض اطلاع باید بگم که مرسدس بنز میباخ هم از همان حلبی ذوب شده درست شده
1399/7/27
همون قیمت کارخونه اش هم الکی بالاست. چه برسه به 600 تومن بازار ازاد... اصلا ارزش خرید به قیمت بازار رو نداره...فضای تنگ و کیفیت بد داشبورد و صدای موتور. و خرابی های زیادش هم بماند...
1399/8/24
بهترین خودروی تولید داخل در حال حاضر همین هست یه مشت آشغال سوار نمی دونم چرا زورشون اومده همه جا نظر می دن lol
1399/7/27
اگه این ماشین با این موتور ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار کیلومتر کار کنه و دردسر های سوقولجیشی واسه مالک درنیاره ....جای امیدواری داره و میشه به آینده این پیشرانه امیدوار بود
1399/7/27
مهمترین مشکل این خودرو نداشتن کنترل پایداری است که مناسفانه با فرمان برقی بسیار نرم هم تشدید شده،
3-4 روز دنا توربو اتوماتیک رو سوار شدم، در سرعت بالای 90 کیلومتر بسیار باید با احتیاط با فرمان برخورد بشه
کوچکترین تغییر زاویه ناگهانی علی الخصوص در سراشیبی یا شتابگیری، ماشین از کنترل خارج میشه و حتی تمایل به چپ کردن داره

اگر ESP داشت یا فرمان برقی با افزایش سرعت سفت می شد این مشکل نبود.
1399/8/28
این که esp لازم داره شکی نیست ولی اینکه تعادل نداره باید بگم شما یا رانندگی بلد نیستید یا سوار ماشین هایی مثل 207 و ال 90 نشدید بنده دنده دستیشو دارم با 120 30 تا پیچ هایی را میپیچم که با هیچ ماشین تولید داخل نمیشه پیچید این ماشین به لطف لاستیک های پهن و ارتفاع کمترش در نمونه فابریک کاملا به زمین چسبیده
1399/7/27
این چه وضع منتقد بودنه؟ نه شتاب اولیه و ثانویه، نه وزن و نسبت قدرت به وزن، نه میزان حداکثر سرعت و مصرف سوخت!!! نه میزان صدای ورودی، نه میزان ایمنی!!!
خلاصه متن: همه چی خوبه، کیفیت مونتاژ چندان خوب نیست.
1400/4/20
سلام دوستان من کارمند ایران‌خودرو هستم من خودمم نظرم با دنا پلاس توربو دستی اتوماتیکش خیلی ضعف داره ک زمان میبره تا حل بشه دقیقا سال ۹۶و۹۷با توربو مشکل داشتیم ک الان مشکلات توربو حل شد و خیلی ها از توربو راضی هستن یا حق
1400/6/3
چون شما واردترید دلیلی بر این موضوع نمیشه که نیازی به کنترل پایداری نیست پسرخاله من هم با پراید 180 کیلومتر داخل اتوبان میره !! آیا این ماشین با این سرعت که نه اتاق درست حسابی و نه ترمز کار درستی ؟ بهش هم میگی میگه شماها راننده نیستید
1399/7/27
خوب بود
البته نسخه های اپشنال ترش قراره عرضه بشه .خیلی از داخل ماشین که تغییری نکرده گفتین در حالی که در اصل دنا پلاس قرار بود از اول با گیربکس اتوماتیک عرضه بشه اما نشد و با نسخهی دستی وارد بازار شد
1399/7/28
نتیجه چهل سال همکاری با فرانسه آشغال ساز
1399/7/28
ببخشید مگان اشغاله.؟ تلیسمان اشغاله؟ کولعوس اشغاله؟ یکم حرف ..... نزنید بهتره. این دنیا از ادم لجنی مثل تو که توهین میکنی به گند کشیده شده. بله قبول دارم دنا پلاس واقعا لگنی بیش نیست اما به فرانسه چه . ایران دست از سر پژو های قدیمی بر داره بره محصولات لوکسشو بگیره تولید کنه. من اگر جای هرکی باشم با این پول هر چی جز این لگن میگرفتم. اصلا یکم 200 میلیون پول بیشتر میزاشتم مگان 2000 تمیز مگیرفتم با کلاس میشدم. حالا حالا هم راحت بودم. حالا در 1 سال یکم خرجش کنم در عوضش با کلاس سوار میشم
1399/7/28
آی گل گفتی داداش مرسی قربونه اون دهنت برم
1399/7/29
و همینطور نتجیه همکاری 60 ساله با ژاپن آشغالساز = نیسان آبی ، مزدا کارا
1399/8/1
داداش علی شما راست میگین بله دنا پلاس توربو اره لگنه اینو منو خیلی از مردم ایران قبول دارن اما خواهش می کنم اون تعصب های کور کورانه رو بذارید کنار آقا لوکس ترین خودروی پژو چیه ؟ من از شما می پرسم چیه؟ لوکس ترین خودروی رنو چیه ؟ ها با شمام خودرو های فرانسه به نظرم آشغال ترین خودرو های جهانند چون که ما یکیشو داشتیم خدارو شکر ۲ ماه قبل ردش کردیم رفت اشغال و افتضاح به تمام معنا ماله ما پژو ۲۰۰۰ بود(۴۰۵) خیلی استهلاکش اصفناک بود هزینه نگهداریش بخدا خیلی وحشتناک بود ردش کردیم و الانبه جاش یه ماکسیما دنده ای مدل ۸۵ گرفتیم خیلی خودرو شاخیه با هرچی که بگی کورس بندازی همه رو له می کنه اون ماله پدرمه اما من خودم کیا اپیروس سوپر رویال پریمیوم دارم ۳ ساله دسته منه مدل ۲۰۰۹ هست تاحالا باهاش ۲ بار به اصفهان ۳ بار به تهران و۱بار با هاش به شیراز رفتم وا قعا عالیه تاحالا هیچ گونه خرجی براش نکردم حتی یه پیچشم عوض نکردم فقط فیلتر هارو و آب و روغن و بنزین می ریزم و کلی کیف میکنم تویه جاده با هرچیزی که بگی کورش انداختم حتی جنسیس سدان و بی ام و ۵۲۸ هم نتونست باهام بیاد البته اینم بگم ماشین یکی از دوستام بی ام و ۵۲۸ هست گیربکشو با اون عوض کردم الان ۸ سرعته است و حداکثر سرعتشم تو ۲۵۰ محدود کردم اینوبگم که خیلی عالیه ببین امکاناتشم عالیه با پدرم کورس انداختم تو استارت درجا باختم از ماکسیمای پدرم البته تا سرعت ۱۵۰ کیلومتر بعدش پرواز کردم من داداش مطمئن باش خودرو های فرانسوی خوبند اما بهترین نیستند من نه طرفدار ژاپنم نه کره نه امریکا من خودم طرفدار پرو پاقرص المانم مخصوصا بنز اینم بگم فرانسه خوبه اما بهترین نیست دنا پلاس هم مثل اون مشت نمونه خروار اقا محمد راست میگه و همچنین حسین جان
1399/8/19
در پاسخ علی باید بگم ، من خودم مگان ۲۰۰۰ داشتم ماشین بدی نیست ولی ایراد زیاد داره مهترین ایراد مگان ۲۰۰۰ گیربکس ۴ سرعته بود که واقعاً توی سرعت بالا صدای موتور روی مخ آدم بود ماشین حداقل یک دنده دیگه میخواست( که خوشبختانه این ایراد در ماشین فلوئنس رعایت شد وموتور ۲۰۰۰ مگان گیربکس ۶ سرعته دستی و اتومات نصب شد، آپشن هم که نداشت حتی کروز کنترل هم من در سال ۹۶ مبلغ ۵۰۰ هزار تومان دادم بابت کروز کنترلش ، چراغ دی لایت بستم بدلیل خطای نصب خودم یک فیوز سوخت باطری و کلی تشکیلات راباز کردم تا به جعبه فیوز برسم ، برای بستن زنون باید سپر و کلی تشکیلات باز بشه تا بسته بشه ، مزایای مگان ۲۰۰۰ هم جادار بودن و هندلینگ عالی و از همه مهم تر ترمز عالی ولی بازم میگم گیربکس ۴ سرعته بدرد مگان نمیخوره
1400/5/31
اولا شما واقعا مغزت آشغاله که فکر می‌کنی جی ال ایکس و پارس فرانسوین، نه اسکل همه قطعاتش چینی و ایرانیزه شدن ، موتورش هم تیوفایو و ایکس یو سون هست که فرانسوی نیستن و موتور اصل فرانسه mi16 بوده نه تیوفایو و ایکس یو سون ، و اینکه اگه اصل فرانسه هم وارد میشد ایراد می‌گرفتی طبیعی بود چون ماشین سی ساله پیشه
الان فرانسه پیشرفت کرده از رنو مگان جدید بگیر تا پژو ۵۰۸ جدید و دی اس ناین که لقب لوکس ترین فرانسوی و حتی پژو ای لجند که هنوز نیومده ولی الکتریکی و هوشمند هست و آپشن های فضایی داره که ذهن تو گنجایش نداره ، حتی اگه نگاه به برترین ماشین های سال بکنی اکثر اوقات پژو و رنو رو میبینی
خاک تو سرت با این ذهنیت
1399/7/28
من هنوز بعد 42 سال از فرغون های ویران خودرو یک پیکان میبینم نه بیشتر که اسم دنا بزارن روش
1399/7/30
این یارو همون وجدان ژاپن سابق سایته که با اسمهای مختلف مثل محمد ، مهدی ، حسن ، حسین ، ژاپن خورشید تابان ، و .... میاد به خودروهای فرانسوی و کره ای توهین میکنه چرت و پرت میگه یه یارو دیگه به اسم احمد بود اونم همش به ژاپنیا توهین میکرد این دو نفر تو سایت پدال هم همین چرت و پرتارو میگن از نوع کامنتاشون میشه فهمید این دو تا اسگل هستن انگاری این دو نفر صاحب کارخونه تویوتا ، نیسان ، پژو ، رنو هستن که اینقدر روشون تعصب دارن ، خلاصه کلام آرزوی شفاعت برای این دو بزرگوار
1399/8/3
عمو اون پژویی که شما داشتید پژو نبوده کشکول بوده پدر بنده هم 405 78 کاربراتور داشت هم من خودم 206 84 هیچکدام به غیر از روغن بنزین لوازم مصرفی مثل لنت ترمز باطری و ..... هیچ خرج دیگه ای نداشت 405 پدر بنده 9 سال داشت بدون هیچ خرجی کلی هم باهاش مسافرت اینور اونور رفتیم حتی یک بارم تو جاده مارو نذاشت 206 بنده سال 87 خریدم و تا اواسط سال 94 داشتم یعنی مدت هفت ونیم سال داشتمش اونم انصافا هیچ خرجی نداشت حتی واشر هم نزدن که اینقدر میگن پژو واشر میزنه و فلانه در ضمن لوکس ترین ماشین پژو 508 هست که اگه تو ایران بیاد قیمتش کمتر از 2 میلیاد نیست لوکس ترین ماشین پژو 3008 4008 که اونام اگه تو ایران بیاد قیمتش کمتر از 2/5 میلیارد نیست درسته پژو و رنو هم تراز خودروهای بنز و بی ام و نیست اما از خیلی از آشغالای کره ای ژاپنی بهتره مگه آشغالتر از کره ای و چینی داریم همون آلمانم که میگی طرفدارشی باید خدمتت عرض کنم دایی بنده سال 89 یه فولکس گل مدل 86 خرید هر چی بهش گفتیم بیا یه 206 بگیر بهتره اصلا تو کتش نرفت کار خودشو کرد بعد 6 ماه به گریه کردن افتاده بود از اصطحلاک زیاد و قطعات گرون کمیاب و اینکه کمتر تعمیرکاری قبولش میکرد و نکته آخر اینکه این گاری های ایرانخودرو و سایپا لطفا پای فرانسه حساب نکن مگه شما چند بار تا حالا پژو و رنو اصل اصل فرانسه سوار شدی و به این نتیجه رسیدی که آشغاله تا بوده پژو و رنو از ابتدا تو ایران مونتاژ شدن و صدرصد فرانسوی نبودن ولی بازم همونا چون بیشتر قطعاتشون فرانسوی یا حداقل تحت لیسانس فرانسه بودن نسبت به پژوهای الان کیفیت خوب و قابل قبولی داشتن مثل همون پژو بنده و پدرم همون کره ای که میگی 99 درصدش به غیر از سراتو وارداتی هست یعنی حتی یه پیچشم ساخت ایران یا مونتاژ ایران نیست ولی بازم آشغاله بعد از 2 _ 3 سال میبینی خیلی از ادوات برقیش از کار افتاد مثل تنظیمات 8 حالته برقی صندلی یا مثلا آینه بغلاش ، یا مثلا صداهای عجیب و غریب از عقب یا جلوبندیش ، دیدم که میگم الکی از رو هوا حرف نمیزنم
1399/8/4
ببین آقا حسن ۴۰۵ ۲۰۰۰ پدرم مدل ۷۵ بود صفرشو خریده بود البته در کنار اون خیلی ماشین هم داشتیم چون پدرم دو شغل داره که یکیش خریدو فروش ماشین هست اینو بگم پژو و سیتروئن خیلی خیلی آشغال هستند خیلی خیلی استهلاکشون اصفناکه شما برو تو سایت ماشین ۳ یا همین خودروبانک این دو تا بهترین سایت های ماشین هستند توی قسمت نکات مثبت و منفیو بخون ببین چی نوشته همش استهلاک بالا استهلاک بالا بالا بالا فنر بندی بد کیفیت ساخت پائین نوشته یا کیفیت مونتاژ بد اما اگه بری به خودرو های المانی نگا کنی نوشته هزینه نگهداری بالا به معنی اینکه آقا باید بهترین فیلتر هارو بهترین روغن هارو باید بریزی اون موقع دایی شما گریه نمی کرد خوب معلومه دیگه دایی شما گریه می کنه چون به خاطر قیمت پایین فیلتر پراید براش گذاشته یا روغن ۲۰۶ براش ریخته من اپیروس دارم داداش حسن هربلایی که بگی بر سرش اوردم اما اصلا جلو بندیش خراب نشده یا تنظیمات صندلیش به مشکل بر نخورده یا داشبورد به صدا نیفتاده خیلی خیلی خوبه عالیه من نمی گم تکه اینم بگم مشکلات زیادی داره مثلا سیستم تعلیقه شه چون خیلی نرمه در سرعت های بیشتر از ۱۱۴۰ حالت شناوری داره انگار ادم داخل موج های ابه دریاست یا جای ارنجی بدی داره خیلی پایینه اما اصلا هیچ گونه هزینه ای اضافی نداره بهترینه اما مرگش روغنه باید روغنش ناب باشه اگه روغن تقلبی یا ارزون براش بریزی ماشین میمیره الان زمانی که من اونو خریده بودم کارکردش ۳۳۰۰۰ تا بود توی این ۳ سال دست من شده ۱۲۰۰۰۰ تا من مسافرت خیلی میرم یا ازش روزمره استفاده می کنم واقعا عالیه من که راضیم شما فرمودین که ما شین های چینی و کره ای و المانی اشغالند خوب در مورد چینی ها خیلی خیلی شدید باهاتون موافقم امادر مورد کره ای ها زود قضاوت نکنین کره ای ها خوبند مخصوصا هیوندای که عالیه و توی بازار ایالات متحده طرفدار زیادی دارن کره ای ها اما المان ها هرکجا که بگی ادم رو مسخره می کنند و بهت می خندند المان ها واقعن عالیند مخصوصا بنز و بی ام و خوب من قبول دارم هزینه نگهداری زیادی دارند مثلاهزینه سرویس یک بنز اس ۵۰۰ قیمتی حدود ۳و نیم میلیون بر رو دست مالک میگذارد اما ژاپنی ها و کره ای ها اصلا این طور نیستند خیلی استهلاک پائنی دارند بادوام هستند اما من المان رو نمی گم چون هزینه نگهداری بالایی داره اما باز هم استهلاک پایینی دارند خوب اما چینی ها بی کیفیت و آشغالند اما فرانسه شما که می گین خودروی لوکس پژو ۵۰۸ خوب هنوز خیلی خیلی راه زیادی داره به یک بنز e کلاس مدل ۲۰۰۵ برسه چون اون e کلاس واقعا عالیه اما پژو این طور نیست پژو وخودرو های فرانسه اصلا قابل مقایسه با خودروهای المان و ژاپن و کره نیستند اما از چینی ها بهترند این بگم ماشین پدر شما هم هرچه قدر که از ش نگه داری کرده خوب یا خودت از ۲۰۶ت باز هم حداقا یه بار موتور گذاشته من قصد توهین ندارم چون هرکسی یه عقیده ای داره شما فرانسه رو دوس داری اون یکی دوستمون ژاپن رو دوست داره من المانی هارو دوس دادم اما این بگم که آدم از واقیعت نمی تونه فرار کنه فرانسه ها از چینی بهترند اما در بین المان و ژاپن و کره خیلی خیلی اشغالند
1399/7/28
به نظرم خرید آریزو 5 توربو نسبت به این خیلی بهتره.الان ماشین های چینی واقعا عالی هستن و ارزش خرید بالایی هم دارن.اکثر مکانیک ها رو که می بینی که دارن از دوام و کیفیت بالای موتور ماشین های چینی تعریف می کنن..
1399/8/5
من اصلا نگفتم ماشین آلمانی آشغاله چون خودم طرفدار ماشین آلمانی هستم ، در مورد 405 پدرم از صفر کیلومتری از سال 78 دستش بود و تو همون 9 سالی که دستش بود با اینکه کلی باهاش مسافرت رفتیم هیچ خرجی هیچ خرابی نداشت به غیر از لوازم مصرفی مثل تعویض لنت ترمز باطری روغن و .... 206 خودمم با اینکه دست دوم خریدم اما صاحب قبلیش گفت موتور پلمپه و تو 7 _ 8 سالی که دست من بود باور کن باور کن اونم به غیر از لوازم مصرفی هیچ خرجی رو دستم نذاشت حتی همانطور که گفتم نه 405 پدرم نه 206 خودم هیچکدوم حتی واشر هم نزدن با اینکه من خودم زیاد اهل رسیدگی به ماشین نیستم ، در مورد سواری و فنربندی خودروهای فرانسوی ، مرد حسابی کیه که ندونه ماشینای فرانسوی تو نرمی تو سواری تو هندلینگ زبانزد تو دنیا هستن همون 405 سواری و نرمیش که دیگه یه زمانی ضرب المثل شده بود ، میخواستن بگن فلان ماشین سواری نرمی داره میگفتن مثل 405 نرمه ، در مورد فولکس گل دایی بنده باید بگم اتفاقا با اینکه دست دوم خریده بود ولی بسیار خودروی تمیزی بود در حد صفر ولی بازم ماشین پر اصطهلاک و پر دردسری بود و اینم بگم تمام اصول فنی از قبیل روغن درجه 1 اصلی مخصوص خودشو میرخت لوازم یدکی اصلی خودشو استفاده میکرد و حتی برای کوچکترین خرابی ماشینو به تعمیرگاه تخصصی خودش میبرد چون خودروی بسیار حساسی بود و کمتر تعمیرگاهی قبول میکرد از این جهت حتما باید ماشینو پیش نمایندگی یا مرکز تخصصی خودش میبردی اینو اگه از تمام اونایی که تو اون سالها گُل داشتن بپرسی حتما حرف منو تایید میکنن ولی بازم سرطان بود اصلا درست بشو نبود موتورش عینه ماشینایی که سه کار میکنه لرزش داشت که خیلی از مکانیکا میگفتن هیچ کاریش نمیشه کرد به خاطر دسته موتوراش و نوع طراحی موتورشه که مثل ماشینای قدیمی به صورت طولی هست و بخاطر همین موضوع دو مرتبه دسته موتوراش از قسمت لاستیکیش پاره شد و دایی بنده مجبور به تعویض اونا شد با اینکه دایی بنده روغنی که برای ماشین استفاده میکرد همون روغنی بود که نمایندگی بهش گفته بود استفاده میکرد چون مثل ال 90 موتور حساسی داشت و حتما باید از روغن مخصوص به خودش استفاده میشد دیگه بماند که هر بار تعویض روغن فیلتر روغن فیلتر بنزیم عوض میکرد بماند هر دفعه شمع های ماشینو میداد با دستگاه رسوب زدایی کنن ، با اینکه موتورش 1800 سی سی بود اما گشتاور ، توانش اندازه همون 206 تیپ 5 1600 هم نبود تو شتاب اولیه حتی در حد 206 تیپ 5 هم نبود در مورد خودروهای ژاپنی هم به غیر از تویوتا که برند با کیفیت و خوشنامی هست مابقی ژاپنیا آشغال آشغالند ، همون نیسان ماکسیما چه ایراداتی که نداشت سیستم برقش ، کوبش تعلیق عقب که اتفاقا یادمه تو مجلات ماشین که اون زمان میگرفتم دائما تبلیغ میکردن برای رفع تضمینی کوبش عقب و همینطور سیستم برق ماکسیما یعنی یه ایراد ذاتی بود که از همون صفر کیلومتری وجود داشت یا مثلا مزدا 3 که اونم سیستم برقش ایراد داشت یا نیسان آلتیما که یکی از ایراداتش این بود که موقع پیچیدن یه صداهای عجیب و غریب از جلوبندیش میامد در مورد کره ای ها همینطور اونام آشغال به تمام معنا هستن من تو بستگان دور و نزدیک کسایی که کره ای داشتن دیدم و شیندم که در عرض مدت کوتاهی کل برقش به مشکل خورده یا مثلا خیلی شایع بوده که تنظیمات چند حالته صندلیهای جلوش از کار افتاده شما ببین یه بالابر شیشه چیه مگه چقدر اصطهلاک داره بسیار مشاهده کردم موتورای بالابرای شیشه هاش سوخته ، آخه بری به کی بگی ، دیگه از مشکلات فنی موتور هیچی نگم که خودش یه کتابه مال شما هم اگه تاحالا به مشکل نخورده برو خداتو شکر کن ، کُلاتو بنداز هوا ، جزو 1 در 1000 بوده که تا حالا خراب نشده و گرنه من تا حالا هرچی کره ای ژاپنی از سراتو آزرا جنسیس موهاوی ، بگیر تا ماکسیما ، مزدا ، لنسر همه یه ایرادات عجیب و غریب داشتن اینم که میگی کره ای و ژاپنی فروش خوبی تو آمریکا دارن فقط و فقط به خاطر قیمت پایین نسبت به سایر رقبا و شرایط فروش و اقساط عالی و خدمات پس از فروش بلند مدت رایگان هست که باعث فروش خوبشون شده مثلا تا 5 سال تعویض روغن و سرویس رایگان یا مثلا تا 7 سال هر خرابی ماشین پیدا کرد به صورت رایگان یا مثلا تا 60 درصد تخفیف انجام میدن ، البته این چیز خوبیه و نشون از تعهدشون داره وگرنه اگر به غیر از اینا بود کی تو آمریکا به آشغالهای ژاپنی و کره ای نگاه میکرد اونم با اون همه ماشینای با کیفیت و عالی آمریکایی ، انصافا خود شما اگه یه شرکت چینی با این همه شرایط مناسب و خدمات پس از فروش عالی بیاد ماشیناشو پیش فروش کنه با اینکه میدونی ماشین چینی آشغاله نمیری ثبت نام کنی ، اون سایتی هم که شما میگی یا همین خودروبانک بیشتر تست و بررسی هایی که راجع به خودروهای فرانسوی انجام داده مال تولیدات داخل هستن که به لطف ایرانیزه یا چینی شدن آشغال و پر اصطهلاک شدن وگرنه کیه که حتی از همون ال 90 مونتاژ پارس خودرو یا ایرانخودرو تا قبل مدلهای 95 ناراضی باشه البته از سال 97 که دوباره تحریما برگشت و شرکت رنو از ایران رفت معلوم نیست چه آشغالی دست مردم از این به بعد بدن یا همون پژو 206 خداوکیلی درسته که یه خودروی از رده خارجه و مدلهای صفرش به لطف قطعات ایرانی و چینی آشغال شده ولی انصافا هنوز بعد از این همه سال با اینکه طراحیش قدیمی و مال دهه 90 هست بازم قیافش قشنگه ، چیزی که تو ماشینای ژاپنی و کره ای نمیبینی و قیافشون خیلی زود قدیمی و حوصله سر بر میشه ، در کل حرف من اینه که اون پژو و رنویی که شما سوار شدی از اول تولید ایران بوده یا مونتاژ ایران بوده به همین خاطر اگه عیب و ایرادی هم داره نمیشه پای فرانسه گذاشت چون صنعت مونتاژ کاری ایران از همون قبل انقلاب هم ضعیف بود شما اگه مستند تهران تقاطع سئول دیده باشی میفهمی که ایران 50 ساله که چه در مونتاژ چه در ساخت قطعات داخلی داره لنگ میزنه وگرنه همون رنو در اروپا مدل کلیو همین امسال رتبه نخست فروش تو کل اروپا بدست آورد ، سالهای گذشته هم همیشه رتبه دوم میشد یا همین پژو 508 که 2017 خودروی سال اروپا شد یا همین داچیا که زیر مجموعه رنوئه ببین چقدر تو اروپا و آمریکای جنوبی فروشش بالاست ، ببین همون آلمانیا بارها و بارها صنعت خودروسازی فرانسه تحسین کردن ، رئیس قبلی شرکت دایملر چند سال پیش یه جایی تو یه مصاحبه کلی از شرکت پژو _ سیتروئن تعریف کرده بود و حتی گفته بود صنعت خودروسازی اروپا بدون فرانسه اصلا امکان پذیر نیست همون شرکت مرسدس بنز که سرآمد همه خودروسازان اروپاست برای مدلهای کلاس A با شرکت رنو داره همکاری میکنه و مدلهای کلاس A موتوراش توسط رنو طراحی و ساخته شده ، من اگه طرفدار خودروهای فرانسوی هستم کل تاریخچه صنعت خودروسازی فرانسه مطالعه کردم و خودروهای فرانسوی زیادی هم سوار شدم حتی مدلهایی که به جرات میگم هیچکی تو ایران تا حالا سوار نشده ولی من تو مناطق آزاد و تو ترکیه سوار شدم الکی یه چیزی نمیگم مثل خیلیا که فاز ژاپنی ، فرانسوی ، آمریکایی بر میدارن اما حتی راجع به تاریخچه گذشته برند مورد علاقشون هیچی نمیدونن چه برسه به اینکه بخوان از نزدیک دیده باشن یا سوارش شده باشن و در جهت حزب باد نظراتشون دائما تغییر میکنه
1399/8/7
ببین جناب این کامنتو می ذارم اقا مخلص کلوم دیگه بهترین برند های خودرویی در جهان در سال ۲۰۲۰ :
۱-مرسدس بنز ۲-تویوتا و لکسوس ۳-بی ام و ۴-فورد
۵-هوندا ۶-نیسان و اینفینیتی ۷-تسلا ۸-آئودی
۹-فولکس واگن ۱۰-پورش ۱۱-شورولت ۱۲-کادیلاک
۱۳-جی ام سی ۱۴-استون مارتین ۱۵-فراری ۱۶-بنتلی
۱۷-رولزرویس ۱۸-لندروور ۱۹-جگوار ۲۰-هیوندا
این ۲۰ تا بهترین برند خودرویی دنیا هستند که ۱۰ سال هست فقط این بیستها هستند فقط جاشون جا به جا میشه من دیگه نمی فهمم دیگه قضاوت با خودت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒😒
1399/8/28
آره آره ماشین های چینی اصلا هم رده آمریکا و ژاپن و آلمان هست از نظر کیفیت برو خدارو شکر کن که مرز ها بستس اگه آزاد کنند کسی نگاه به این زباله ها هم نمیکنه
1399/7/28
امکان تهیه تست و بررسی به صورت یا در قالب ویدیو نبود؟
بابت زحمات این مقاله تشکر میکنم اما اگر ویدیویی هم بود ک مخاطب صدای پیشرانه یا لحظه تعویض دنده و نحوه مونتاژ کاری و سایر ادوات رو بهتر درک و حس کنه خیلی بهتر می شد.
1399/7/29
سلطان یاتاقان 600 میلیون علی برکت الله
1399/8/25
یه مشت بچه دهه دوم 70 و 80 که نمی تونن چراغ هاشو بخرن نظر ندن لطفا
1399/12/13
لطفا دوستان واشر سوار و متعصب نظر ندن لطفا ، بهترین ماشین اتوماتیک تولید داخل از لحاظ کیفیت و طراحی و ستاره کیفی 5 ستاره .
1399/8/2
دوستان من بتازگی تحویل گرفتم واسه اینکه زمینه بهتری داشته باشین
می‌خوام چند مقایسه با ماشینایی که قبلاً داشتم بهتون بگم
اول هم بگم که توهین نکنید،من مصرف کننده هستم،متاسفانه اصلا به این قیمت نمیارزه اما وقتی آریزو 6 رو میدن 750 که بعلت cvt بودن گیربکس حس موتور گازی داره بنظرم قیمتش در مقایسه با بقیه بد نیست
چون گارانتیش از بقیه بهتر پاسخگو هست و با کارت طلایی میتونید سالها بدون نگرانی سوارش بشین
دوستمون هم که با ام جی و مگان مقایسه کرده بودن عرض میکنم که قطعا اگر بخواهید گزینه های کارکرده با پشتیبانی ضعیفتر و بدون گارانتی،پلاک منطقه و.... رو در نظر بگیرید خیلی ها ارزشمند ترن
اول اینکه رینگ‌ها بسیار جذاب تر و زیباتر هستن
دوم اینکه فرمان بسیار نرم هست چون برقیه
سوم اینکه شش دنده جلو داره و واقعا شتابش بدون هیچ صدای اضافی و ضربه در تعویض دنده ها بسیار سریع و عالی هست
در مقایسه با اچ سی کراس صفر،کمری 2008 با گیربکس شش دنده raw4, که داشتم
فضای جلوی پای سر نشینان عقب کمتر از اچ سی هست در صورتیکه راننده و سرنشین جلو تا آخر بدن عقب.
هندلینگ اچ سی کراس ازین بیشتر بود
شتاب و تعویض دنده اچ سی کراس تهوع آور، بدون حالت دستی بود و این خیلی خیلی ازون بهتره
صدا از اچ سی کمتره
وقتی پاتون رو رو گاز فشار میدین شتابش برابر ماکسیماست
اما تو حالت رانندگی عادی که پدال گاز رو در حد اقل خودش فشار میدین کمی ماشین تکان داره چون توربو دایما در حالت فعال و غیر فعال شدن هست مثل حالتی که گاز رو زیاد و کم کنید
اما تعویض دنده ها بازم بدون ضربه هست
در کمری تو همین حالت بعد از تقریبا 30 ثانیه سرعت می‌رسید به 100 بدون اینکه احساس کنید و دور موتور نهایتا تا 2.2 میومد،اینم همینطوره اما یخورده حالت کم و زیاد داره
توی دست انداز ها از اچ سی بهتره
چند ضعف بزرگ هم که منو اذیت کرد یکی اینکه فرمان فقط به بالا و پایین قابل تنظیم هست و به داخل و بیرون نداره که اون دوتا داشتن
بوق رو فرمون نیست
صندلی رو تا آخر بردم پایین اما بازم زیادی بالاست
پشت سری صندلی جلو ثابت هست
تو حالت پرشتاب اسپرت یا تخت گاز مصرفش بسیار بالاست تا صدی 20 که بعلت خشکی و نو بودن موتور هم هست
ترمزش از کمری ضعیفتر و از اچ سی بهتره
امیدوارم ببخشید اگر وقتتون گرفته شد
شاد و پیروز باشید

1399/8/3
مبارکت باشه
1401/2/1
تمام مواردی رو که دوستمون گفتنو تایید میکنم.خصوصا که صندلی میتونست پایین تر هم بیاد.ی ایراد دیگه که من دیدم و اعصابمو خورد کرد اینه که لاستیک زاپاس از سمت بیرون زدگی رینگ روی بدنه فلزی ماشین وله.لااقل کمپانی میتونست ی تیکه نمد بندازه اونجا که تو دست انداز صدای آهن رو آهن نیاد.
1399/8/7
ببین داداش من از لحن شما در یافتم که شما فرانسه باز هستید و دوستار خودرو های فرانسه بابا یه چیزی بگید که با عقل جور بیاد یعنی کل صنعت خدرو سازی اروپا به فرانسه وابسته است آقا پژو چه ماشینی داره ها بهترین خودروهای تاریخ فرانسه فقط ۲ تاست یکیش اون پژو ۴۰۵ mi16 و دیگری پژو ۵۰۴ اونا هم قدیمی بودن چون خوبند ببین کیفیت خودرو های فرانسه زود به زود داره افت می کنه خودتم توهمین مقاله بررسی پژو ۵۰۸ نسل جدید رو بخون نسل قبلیش که تو ایران هست با کیفیت تر بود آقا فرانسه نمی تونه یک ماشین ۶ سیلندر بسازه اونموقع بهترینه تو دنیا اقا تورو خدا ما رو گذاشتی سر کار شما گفتی که رنو به a کلاس کمک کرده بابا دست بردار شاید طراحیشو کرده من جهل نمی کنم اما تو ساختش نمیتونه اصلا تو اون حدی نیست که بتونه به بنز کمک کنه ببین اقا من قصد توهین ندارم شما گفتین که ایران تو سال ۵۰ لگن مونتاژ می کرد خوب می خوام بفهمی بفهم ایرام یک شرکت خودرو سازی داشت در زمان حکومت و دولت شاهنشاهی به نام ایران ناسیونال تو اون شرکت لوکس ترین خودروی دنیا مونتاژ می شد که پدر بزرگ من هم الان داره توسال ۵۶ خریده بود به نام کادیلاک سویل یا کادیلاک ایران اگه جستو جو کنی می فهمی که من چی می گم خوب اون خودرو تو زمان خودش لوکس ترین خودرو جهان بود که فقط در دو جا تولید می شد اولیش تو کارخانه جنرال موتور امریکا دو میش تو شرکت ایران ناسیونال ایران البته تو کنار اون بیوک بی ۳ یا بیوک ایران و شورولت نوا یا شورلت ایران هم تولید می شد الان هم تو ایران خودرو اشغال های مثل پار ۴۰۵ ۲۰۶ ۲۰۶ اس دی ۲۰۷ای ۲۰۷ای اس دی ال ۹۰ و ... های اشغال تولید می شد بیبن اقا مخلص کلوم تعصب داشته اما از واقیعت فرار نکن
1399/8/8
شما واقعا معلوم میشه از تاریخچه و صنعت خودروسازی فرانسه هیچ اطلاعاتی نداری آقا مگه میشه فرانسویا نتونن ماشین 6 سیلندر بسازن ، حالا من به شما برخی از ماشینای شش سیلندر فرانسوی میگم سیتروئن دی اس 1955 سیتروئن اس ام 1972 سیتروئن ایکس ام 1974 پژو 605 پژو 607 برخی مدلهای 405 رنو 30 رنو 25 رنو لاگونا رنو آلپاین 310 رنو فیگو رنو کلیو آر اس نسل 1 همه اینا شش سیلندر بودن تعداد دیگه ای هم هستن که من یادم رفته در ضمن من گفتم صنعت مونتاژ کاری ایران 50 ساله داره لنگ میزنه که دروغ هم نگفتم شما همون کادیلاک سوئیل که میگی به نظر خودت اون مونتاژ ایران با کیفیت تره یا اونی که مونتاژ آمریکا بوده ؟ در مورد طراحی و ساخت موتورهای کلاس A مرسدس بنزم کاملا درست گفتم موتوراش توسط رنو طراحی و ساخته شده چون تو کلاس هاچ بک و خودروهای شهریه و رنو تو این زمینه حرف اول میزنه
1399/8/12
آقا حسن من از شما یه راهنمایی می خواستم من تو خودروبانک بررسی نسل جدید جنسیس سدان در کیش رو دیدم هر کاری می کنم عکس هام باز نمیشه می خواستم ببینم که ماله شما هم اینجوری هست اگه اون طوری نیست لطفا راهنمایی کنید ممنون می شم
1399/8/8
لطفا هیوندای سنتینیال رو هم بررسی کنید
1399/8/17
مال منم بعضی وقتا باز نمیشه نمیدونم چرا
1399/10/4
داداش واقعاً من دیدم با این اسم چندتا نظر دادی برو سر درس مشقت خواهشاً نظر الکی نده و وقت خودتو نگیر، درس نمی خونی برو یه کار یادبگیر. مشخصه یه بچه ۱۴ ساله پشت یه گوشی فقط توی اینستاگرام و این سایتا که فقط بلدی حرف مفففففت بزنی!
خواهشاً امثال این بچه اظهار نظر نکنن که فقط یه کاتالوگ چرت و پرت میگن...
من که یکی از داره نشستم توش فقط لذت بردم همیننن!
لطفاً این پراید پژو حلبی سوار اینقدر انتقاد نکنن که خداشاهده یه بار این ماشینو از نزدیکم ندیدن...
1399/8/16
اولا دوستانی که به این ماشین با اینهمه امکانات چه از لحاظ موتوری و گیربکس و آپشن انتقاد دارن تو این رنج قیمت میتونن برن ۲۰۷ قالپاق یا ساندرو یا آرزو! ۵ چینی بخرن ثانیا این ماشین از همه لحاظ از تمام این ماشینا سرتره هم موتوری هم گیربکس هم آپشن اصلا قابل مقایسه نیستن ثالثا قیمت کارخونه ۲۰۷ یک ششم قیمت بازارشه ساندرو یک دوازدهم!! اونوقت ۲۵۲ رو میدن ۶۰۰ یعنی حدود دو برابر خار شده رفته تو چش تمام ملت!! این ماشین رو فعلا دلالا دارن با همین بررسی های زپرتی و غیرکارشناسی میارن پایین تا از دست پول لازما درش بیارن...لعنت به هرچی دلال مفت بره
1399/8/27
دقیقا همینطوره ولی اصلا با 207 قابل مقایسه نیست قیمت کارخانه هر دو را که مقایسه کنی نزدیک به دو برابر 207 قیمتش هست
1399/8/27
من دنده دستیشو دارم راضی هستم قطعا ماشین بعدی اگه بخواهم اتومات بگیرم همین ماشین هست چون از نظر امکانات و شتاب ، خدمات نسبت به بقیه بهتره
1399/8/16
من این خودرو را سال قبل سفارش دادم و به تازگی به دستم رسید.
گیربکس و موتور عالی،کابین تقریبا جادار و صندلی ها راحت،کمی کیفیت ضعیف هست،قیمت هم بالاست ولی من ۲۵۰ خریدم.
در مل ماشین خوبیه،من که عاشقشم.
1399/10/3
دمت گرم داداش حرف منو زدی.
الان یه سری دلال مفت خر که پژو پارس بالاتر سوار نشدن ریختن بازار قیمت اتوماتشو آوردن ۴۰۰ و دنده ای شو ۳۲۰؛ ولی به خدا تو این رنج قیمت از همه گزینه ها سرتره
الان یه آریزو۵ چینی که قطعش خدا میلیونه ۶۰۰ میلیون!
۲۰۷ اتومات ۴۲۰! یعنی پول یه اتومات دنا بلکه یکمم بیشتر بعد قیمت کارخونش ۱۶۰ و دنا اتومات ۳۸۰!
یه ساندرو معمولی دنده ای ۹۸ ۳۳۰ میلیون! استپ وی اتوماتش اون بالا بالاها ۵۲۰ میلیون!
خوب هرکی بخواد بخره بهترین گزینس مخصوصا دنده ای صفرش که خیلی به صرفس، الان یه پارس تیو فایو ۲۵۰ و ۲۰۷ دنده ای ۲۸۰!
من نمی دانم چرا یه سری بچه راهنمایی و جوان های علاف و بیکار که پول یه دوچرخه هم ندارن اینقدر به این ماشین انتقاد می کنن...
ولی هرکی بخواد بخره، پیشنهاد می کنم که بخره
چون در این رنج قیمت بهترین گزینه هست.
باتشکر از سایت خوی خودرو بانک
1399/8/18
دنا پلاس توربو اتوماتیک بهترین ماشین ایرانی است
1399/8/27
با سلام
آیا فرمان برقی دنا در سرعت بالا ریسک زیادی ایجاد می‌کنه. منظورم از سرعت بالا همون حداکثر ۱۲۰ کیلومتره که قانونی می‌تونیم رانندگی کنیم.
لطفا اگه تجربه‌ عملی‌ش رو دارید، بنویسید
من در خال بررسی برای خرید هستم
ممنون
1399/8/27
به چینی سوارهای متوهم که فکر میکنند خارجی سوارن باید بگم ماشین های با کیفیت اپل و دوو و ... چون خدمات نداشتند تموم شدند زباله های چینی که دیگه دو سال دیگه واردات آزاد بشه به زباله دان تاریخ می پیوندد
1399/8/27
خدارو شکر ما که داریم راضی هستیم حالا بماند اونی که نداره بیشتر نظر کارشناسی میده
1399/8/27
بهترین ماشین در رده قیمتی خودش ، چهار ایربگ ، سانروف ؛ صندلی 8 حالته برقی، گیربکس 6 دنده ، دی لایت و نئون ، موتور 150 اسبی و از همه مهمتر حدمات پس از فروش و بازار دسته دوم
1399/10/15
میشه یکم حرفه ای تر و کامل تر بررسی کنین؟ حداقل یه تست شتاب بگیرین ببینیم اوضاع چطوره. درباره شتاب مثلا فقط میگین خوبه! خب خوب یعنی چی
1399/10/20
قرار بوده برای افزایش قدرت ترمز گیری پمپ خلا برقی نصب کنند که انجام نشده است.
در ضمن اپشنه ای اعلامی نیز حذف شده است.
مثل پاور ویندور .و پایش باد
1399/11/3
سلام سیستم پایش باد تایر را خوشبختانه داره
1399/11/5
من یک ماهه توربو دنده ای دارم رنگ مشکیش که واقعا جذابه از نظر فنی و رانندگی باید بگم لذت بخشه شتاب فوق العاده نرمی ماشین و بی‌صدا بودن کابین از مشخصه های این ماشینه فقط امیدوارم همینجور بمونه
1399/11/5
سلام
هفته گذشته دناپلاس توربو اتوماتیک رو پس از ۱۸ ما وبا ۶ ماتاخیروبه قیمت گزافی تحویل گرفتم بنظر شما آیا خورو حدود ۳۰۰ میلیون تومانی باید صدای داخل کابینش بدلیل عدم کیفیت قطعات داخلیش تا این حدود زیاد باشه ، یا دکمه درب کاپوت جلوش رو با کش بسته باشن ویا درب جاسیگاریش اصلا باز نشه ، ‌پس کنترل کیفیت کجا رفته ،
1399/12/5
دوستان عزیز لطفا الکی از این خودرو گلایه نکنید
دنا پلاس دومین خودرو با کیفیت از نظر طراحی و فنی هستش
1399/12/17
دنا با ظاهر خوب وموتورش از شاهین و برلیانسو بسترن وتندر و... خیلی بهتره
1400/1/24
سلام به دوستان عزیز
من دو هفته ای است که این ماشینو تحویل گرفتم، قبلا هم سمند، پژو 405 و در حال حاضر 205 تیپ 5 دارم. باید خدمتتون عرض کنم که از تمام ماشین هایی که داشتم سر تر هست، شتاب عالی، گیربکس کم خطا و بدون تقه، و پایداری در روی جاده تا سرعت 120 کیومتر، به نظر من ارزش خریدو با این قیمت داره، چون قطعاتش از خودروهای چینی فراوانتره، خدمات پس از فروشش هست و علاوه بر اون افت قیمت مثل ماشین های چینی را نداره و به نظر من معایبش یکی مصرف سوخت بالا هست و دوم اینکه معلوم نیست که از لحاظ فنی تا چه کیلومتری قرار هست که مشکل موتور، توربو و یا گیربکس پیدا نکنه، که در این مورد باید نتظر گذشت زمان و تجربیات دنا سواران بود.
یا حق
1400/2/5
آشغال ترین ماشینی هستش که سوار شدم کیفیت ساخت افتضاح اصلا با سورن فرق نداره الکی گرونه بجای این ماکسیما مدل 84 85 مزدا 3 87 ام جی 360 توربو اتوماتیک یا اریزو 5 توربو از این زباله بی کیفیت بهترن یه عده نفهم الکی رو این آشغال تعصب دارن فکر میکنن بهترین ماشینو سوار میشن
1400/3/3
داداش انقد عقده ای نباش پولشو نداری نظر نده توش هم نشستی نظر بیخودی و مسخره نده
هر چی باشه از شاهین بهتره
1400/2/21
سلام دوستان
لطفا اگه خودتون تجربه ای از خرید و سواری این ماشین دارید بگید و روی حرف های کارشناس یا حس و احساس نظر ندید .
من الان سمند دارم و دنا پلاس توربو اتومات ثبت نام کردم . مردد موندم نگه دارم یا بفروشم
1400/2/31
از نظر کیفیت قطعات واقعا" افتضاحه. اکثرا" فشنگی سنسور زیر پدال ترمز کمتر از 1000 کیلومتر مشکل پیدا میکنه و دنده از حالت P خارج نمیشه. بعد از اون هم مشکل به میزان دورموتور میرسه که بخاطر یه قطعه کوچک ومعمولی کل حرکت ماشین دچار مشکل میشه . اکثر قطعات هم چینی و با بر چسب چینی هستن متاسفانه از جمله ECU
1400/5/9
ماشاالله همه کارشناس هستن ماشاالله واقعا ایران خودرو باید شماهارو میزاشت خط تولید....من که خریدم قیمت کارخونه 390 میلیون تیر 1400 تو قرعه کشی برنده شدم قبلا برلیانس 320 داشتم چون قیمتش برام سود داشت خریدم بازار ازاد 460 تومنه امیدوارم خوب باشه
1400/8/24
سلام: من قریب به دو ماه است این خودرو را باقیمت 3/900/000/000 ریال از نمایندگی 2060 اصفهان مهرداد عابدی خریداری کردم، متاسفانه نه از کیفیت خودرو راضی هستم و نه از خدمات نمایندگی ها خصوصا نمایندگی 2060 آقای عابدی، پول مردم ایران به هدر است با این کیفیت و قیمت و خدمات پس از فروش...؟!
باور بفرمایید خودروهای چینی موجود در ایران، بهتر از بهترین خودروی تولیدی در غول بی شاخ و دم ایران خودروی کشور است...؟!
1401/7/7
ذات این نمایندگی در اصفهان مشخص شده است به نظر من بهتر است از هرگونه درخواست خدمات از این نمایندگی حذرکرد
1400/9/11
سلام من این ماشینو ندارم فقط یه بار سوارش شدم در حد نیم ساعت ب قدری ماشین عالی هستش که یک سال هست دارم درجل میزنم ک ماشینمو بفروشم اینو بخرم ولی غعلا پولشو ندارم
این ماشین توی تولیدات داخلی محشرترینه
1400/9/16
اول این که بگم دوستان شاتون سواری که میگن دنا پلاس عالی هست عرض کنم موتور EF7 اشغال ترین موتوری که داخل ایران قرار داره من دنا پلاس اتومات فقط 2 عفته سوار شدم واقعا اشغال بود اصلا حال نداد خیلی دیر دنده عوض میکنه اینجاش رو مخه و شتابشم کمه و فضاش بیش از حد کمه،، رفتم رانا پلاس خریدم واقعا ماشین خوبی هست از هر لحاض شتاب و هرچی
1400/10/6
دنا کی از ۱۳۹۰ اومد توی سبد ؟!!! والا موقع اومدن بیرون رو باید ملاک قرار بدین این چه کارشناسی بود آخه
1400/10/15
سلام و عرض ادب. دوستان من میخوام دنا پلاس بگیرم بین دنده ای و اتومات موندم به نظر شما کدومش بهتره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1400/10/18
قبل از هر چیزی سلام!!!
حالا بیاید بزنیم تو سر و کله هم!
وسط کامنتها یه بنده خدایی بین کامنتش یه جا نوشته بود ماشینهای آشغال چینی و کره ای و ژاپنی…
منظورش از ژاپنی دقیقا چی بود ؟ تویوتا؟ نیسان؟ سوبارو؟ مزدا؟هوندا؟ کلا jdm اسمش به گوشتون خورده mk5,mk4,gtr3,wankle motor, 2jz,1jz…!!! اینا آشغاله؟ یا منظورت اینه اینا آشغالاشه یا میخوایی بگی تو بیلیونری و کمتر از شاتل space x به چشمت نمیاد ؟
بعد گفتین آلمانی!!! منظورتون پورش هست یا آئودی یا مرسدس بنز یا وولگس واگن ب ام و … آهان یادم رفت بیلینورمون اینا واسش عادی شده دیگه از بس سوار شده واسه همینه یادش رفت بقیه آشغالهای دنیا رو اسم ببره مثلا بعد از آشغالای ژاپنی و آلمانی آشغالای ایتالیایی رو هم بگه مثلا لامبورگینی و فراری و آلفا رومئو … راستی رفیق امریکاییا که همتون بدتون میاد برین یه سفر اونجا هم خوب آشغالایی دارنها!!! کادیلاک شولت دوج فورد… بعد من زیاد سوادم نمیکشه ولی یه سری ماشین دیگه هم هست اونام کم اشغال نیستا بنتلی رولز رویس مازراتی تسلا … از این اشغالا زیاده ها حتی اسمشونم بعضیاشو بلد نیستم خخخخ
حالا از اشغالای فرانسوی اگه اسم نبردم بر نخوره به کسی همین رنو که میگید همین همین رنو اشششغالل !! چند سال تو فورمول وان بیخودی مقام اورد پشت هم الکی اصلا چرت … کره ای هارو هم که میدونم چرا میگید اشغال چون سگ میخورن !!! خخخخ اما حتی اونام یکی از اشغالای به درد نخورشون مثلا هیوندا هیبریدیه ههههههه! حالا چینیا هم بلدن اشغال درست کنن شما غصه نخور فقط اگه خیلی اشغال درست نمیکنن میخوان ریا نشه حقیقت دارند پولشون صرف درست کردن اشغال رو کره ماه میکنن! البته شما نگران نشو بیلیونر دنیا دیده برا شما یه F-22 برای افرودت و یه F-35 کم مصرف جمع و جور واسه توشهر ثبت نام کردیم قرار بوده مهر تحویل بدن سفارش شما خاکستری بوده خاکستریش تموم شده واسه همین ندادن عوض تا عید رینگ اسپورتشو بهت میدن …
خلاصه همه و همه دارن اشغال تحویل میدن تو خوبی !
اما بریم سراغ اشغالهای داخلی ما خودمونم اشغال دوست داریم از هر اشغال سواری اشغال سوار تریم اصلا فقط تو این اوضاع نابسامان اشغالی دلمون نمیاد با F-35 امون وسط مردم رخ نمایی کنیم مثل شمام پولمون نمیرسه F-22 سوار شیم در نتیجه اشغالهای داخلی رو زیرو میکنیم از داخلش یه لجنی که هم پولمون برسه بهش و هم با اون پول از بقیه اشغالها بلاخره یه سرو گردن اشغالتر باشه انتخاب میکنیم اسم مینویسیم بلکه ماهم ارررره پس بفهم که همه اشغال سوارن فقط هرکی یه اشغالی اندازه جیبش انتخاب میکنه که با اون نقدینگی اشغال اشغالتری نمیتونه بگیره حالا از اشغالی ژاپنی آلمانی و امریکایی و… که بگذریم ما توانایی انتخاب بین اشغالای داخلی رو داریم و با بررسی های میدانی به عمل امده یکی از بهترین اشغالای داخلی با توجه به جیبمون و امکانات و قابلیت های داشته و نداشته نسبت به بقیه اشغالهای داخلی و البته خارجی داخلی نما و داخلی خارجی نما و کم نما و بی نما یا با نما برامون دنا پلاس توربو اتوماتیک ۶ سرعته اصلاح شده جینگیلو پینگول شده سال هست. میفهم؟!!!!! پس لطفا برید سوار اشغالاتون بشید بزارید ماهم به اشغالمون برسیم انشا الله که همه یه اشغالی بهتر از اشغالی که دارن در اینده گیرشون بیاد و همواره بتونیم یه اشغالی بهتر از هر اشغالی که الان داریم و تهیه کنیم!
انقدر هم اشغال نباشیم و واسه هم اشغال بازی در نیاریم!!!
شب اشغالیتون زباله ای/
1400/10/18
نظر من رو پخش نمیکنید اقا ؟
1400/11/5
بسیار اشغال از وقتی تحویل گرفتم تا الان همش نمایندگی بوده من نمی‌دونم اینایی که میان میگن خیلی عالی ،نمیدونم احتمالا ماشین این دوستان تو یه شرکت دیگه تولید شده مثل بنز و ...
1400/11/21
بنظرم خودروی دنا پلاس با توجه به تمام ایرادهایی که بهش وارده خودروی قابل قبول و شیکیه اگر تمام خودروهای هم رده زیر ذره بین بروند بدون عیب و ایراد نیستند ، این موضوع که خودروهای ایران دیر آپدیت میشوند و کیفیت ساختشون خوب نیست متاسفانه تر و خشک را با هم می سوزاند خودروی دنا پلاس اگرچه از نظر اشل و کلاس سواری با سوزوکی ویتارا تفاوت داره اما از خیلی جهات شبیه ویتاراست متریالی و قالبی و اگه بنا به خرید خودرویی بشه در این رنج من با سراتوی بی توجیه گرونتر سایپا مقایسه می کنم نوع اتوماتیکش را و حقا و بجرات این دنا پلاس شیک تر از سراتوعه اگه همین دنا مارک کیا یا هیوندا روش بود ببینید چه قدر براش سر و دست میشکستند . این را می نویسم چون هم ویتارا دارم هم مگان هم مرسدس بنز این ماشین را دیدم از نزدیک برای من مدل ماشین دیگه ارزش نیست لذا بدور از جهت و طرفداری خاصی منصفانه می نویسم برای اوندسته خریدارانی که قصد خرید خودرو مورد قبول دارند بصورت نسبی .


1400/11/26
هر کی میگه بده خوب نخره مگه زوره شماها همون برید پرایدتون سوار بشین بخواین هم همینه نخاین هم همینه اونایی هم که حرف مفت میزنم میگن بده حتی پراید هم ندارن میان نظر میدن هر ماشینی معایب و مزایای خودشو داره
1400/12/14
ماشین خیلی خوبیه من یساله دارم واقعا راضیم نسبت به ۲۰۷و سایر ماشینای ایرانی با این رنج قیمتا واقعا ارزش خرید داره
1401/2/3
یه مشت چرت پرت نوشته خودرو بانک به مولا بیا پایین
همین شما ها آشوب کردید تو بازار خودرو
اطلاعات دری وری ندید بیرون
1401/2/23
سلام من‌ماشین خشک تحویل گرفتم وقتی روشنه کار میکنه صدای فر فر میاد تو اتاق که زیر موتور میاد مصرف بنزینشم زیاده خیلی میشه راهنمایی کنید
1401/3/31
سلام.....آموزش صحیح روشن و خاموش کردن دنا پلاس توربو اتوماتیک.....ممنون میشم اگه راهنمائی کنید👌
1401/4/8
سلام وقتتون بخیر خودرو دنا پلاس دارم هروقت کولر رو میزنم موقع روشن شدن بعد 5 دقیقه ی صدای تق بلند از زیر داشبورت میاد و هر ده بیست ثانیه هی تکرار میشه بردم نمایندگی گفت رله فعال کردن کولره ک این صدارو میده ایا واقعا همچین چیزی هست یا دارن از سرشون وا میکنن؟
1401/4/27
سلام مشکل دنا توربو بخاطر برنامه ای سی یو ماشینه که یورو پنج چینیه باید کل برنامشو بدین که تنظیم موتوری وارد ریمپ کنه
مشکل دمای ماشین
مشکل خطای دریچه گاز
مشکل مصرف سوختش حل میشه
من این کارا رو انجام دادم الان مشکل ندارم در ضمن ترموسات ماشین ۸۵ باید عوض بشه ۷۵ بشه
1402/4/16
سلام من یه دنا توربو اتوماتیک صفر خریدم از بازار به مبلغ ۸۸۰ میلیون تومان الان تیر ۱۴۰۲ هست باهاش یه مسافرت ۳ هزار کیلومتری رفتم
انصافا قدرت خوبی داره و اصلا کم نمیاره امکاناتش هم خوبه و گیربکس به نظر من خیلی خوب هست چون قبلا ال ۹۰ اتومات داشتم از اون خیلی بهتره سوختش هم حدودا ۱۰ تو جاده میسوزه البته با کولر و سرعت بالای ۱۲۰ تا در کل من راضی هستم با این قیمت بهتر از این نمیدن صفر کیلومتر با ۳ سال گارانتی البته بگم یک ایراد جزئی کولر داشت که همون اول بردم گارانتی درست شد
کولر خوبی داره فرمون نرم برقی صندلی ها برقی کلا ماشین خوبی هست البته این نظر شخصی من هست چون قبل خرید اومدم اینجا نظرات رو خوندم گفتم نظر خودم بنویسم شاید به درد کسی خورد موفق باشید
1402/8/1
دنا پلاس اتومات فوق العادست به چرت و پرت هایی که میگن گوش نکنید صداش اینجوریه گیربکسش اینجوریه تق تق میکنه صدایه باد میاد یک چیزهایی نوشتن خدایی هر کی میخونه کاملان دودل میشه دوست عزیز یک پیشنهاد دارم بهت من خیلی وسواس بودم رفتم دم چند تا نمایشگاه اجازه گرفتم دور بزنم باهاش و یکی از آشناها داشت خواهش کردم اجازه بده باهاش دور بزنم حتما این کارو بکن خودت متوجه میشی باید چکار کنی یا علی
1402/9/14
من تقریبا یه هفته ای میشه این ماشین رو خریدم بدون اغراق همه چیش عالیه اما از دید من ضعف فضای داخلی رو داره ( کوچیکه ) و حس میکنم با توجه به این که ماشین توربو هستش ترمز ضعیفی داره فقط همین دوتا ایراد رو میتونم روش بزارم