موضوعات داغ

مقایسه نسل جدید فورد ماستنگ با جنسیس کوپه فیس لیفت، نفوذ کره، قدرت آمریکا

19 خرداد 1395

نوشته: سروش پویان فر

عکس: بامداد صفاییان

حدود سال 2008 بود که زمزمه های تولید مدلی اسپرت و نسبتاً ارزان قیمت از سوی هیوندای جهان خودروسازی را تکان داد، کمی بعد و در سال 2010 اولین نمونه جنسیس کوپه آماده بود تا به بازار مهم و استراتژیک کوپه های اسپرت وارد شود.

بازاری که به شکل سنتی در اختیار خودروهای آمریکایی شاخصی نظیر فورد ماستنگ و شورولت کامارو قرار داشت و به علت قیمت مناسب این دو خودرو از هجمه رقبای اروپایی نیز در امان بود، ناگهان با رقیب سرسخت، با قیمت مناسب و خدمات پس از فروش مطلوب روبرو شد.

هرچند عرق آمریکایی و علاقه عموم مشتریان به برند های آمریکایی اصیل، مانع بزرگی سر راه هیوندایی بود، اما جنسیس کوپه حداقل در بازارهای غیر سنتی توانست زهر چشمی سخت از دو رقیب آمریکایی خود بگیرد و علیرغم وجود برخی کاستی ها، فروش قابل توجهی را نصیب هیوندایی کرد.

حالا اما ورق برگشته، هیوندای به دلیلی نامعلوم، جنسیس کوپه را بیش از سایر محصولاتش بر روی خط تولید نگه داشته و در مقابل جنرال موتورز و فورد مدل های جدیدی از کامارو و ماستنگ را روانه خط تولید کرده اند که به معنای کامل کلمه خودروهای بسیار بهتری نسبت به اسلاف خود هستند.

متاسفانه نه تنها ماستنگ جدید، بلکه مدل های آخر جنسیس کوپه نیز از راهیابی به بازار کشورمان بازمانده اند، اما به لطف وجود مدل های قدیمی جن کوپه و تردد مدل های جدید گذر موقت ماستنگ، فرصتی دست داد تا مقایسه ای بین ماستنگ متحول شده با جن کوپه پر فروش و محبوب داشته باشیم.

طراحی بدنه

جنسیس کوپه که همان خودرو اسپرت سابق است و بنابراین توضیح دوباره طراحی آن لطفی ندارد، البته باید اعتراف کرد که طراحی مدل های فیس لیفت نسبت به مدل های اولیه اندکی خشن تر و جذاب تر شده است و این مهم به خصوص به لطف بزرگ شدن جلوپنجره بسیار نحیف و کوچک مدل های اولیه صورت گرفته.

اما در مورد ماستنگ، کاراکتر کلی خودرو تفاوت چندانی با نسل قبل ندارد، اما تا حدی از میزان قلدر بودن و زمخت بودن ماستنگ قبلی کاسته شده و به ظرافت های طراحی نسل جدید افزوده شده است.

برای مثال چراغ بزرگ و یکدست مدل قبلی، حالا جای خود را به چراغ باریک تری داده است که به رشته های LED مزین است و جلوپنجره نیز تا حدی به سلیقه اروپایی ها نزدیک تر طراحی شده است.

این تغییرات در چند ماه اول عرضه ماستنگ با برخی واکنش های منفی از سوی وب سایت های امریکایی و طرفداران دوآتشه ماستنگ همراه بود، اما حالا به نظر می رسد که بازار به این مدل تازه روی خوش نشان داده و سنت گرایان متعصب ماستنگ نیز تا حدی راضی شده اند.

به هرحال از منظر طراحی شکی نیست که ماستنگ گوی سبقت را از جنسیس کوپه می رباید، هرچند شاید هیوندای بتواند در سال های آتی با عرضه مدلی تازه، معیارهای جدیدی را در این زمینه تعیین کند ولی در شرایط فعلی این ماستنگ و کامارو هستند که با طراحی جذاب و اصیل خود، از جن کوپه پا به سن گذاشته، مهیج تر به نظر می رسند.

فضای داخلی

چنین خودروهایی در ره قیمتی 25 الی 35 هزار دلار قرار می گیرند و با توجه به فلسفه ساخت کوپه های اسپرت ارزان قیمت، بدیهی است که درصد زیادی از پول پرداختی شما صرف موتور، گیربکس و مشخصات فنی می شود و شاید انتظار مواجه با کابینی لوکس و با کیفیت در این کلاس کمی زیاده خواهی باشد.

اما اینجا محل عرضه اندام تخصصی برای هیوندایی است که همواره می تواند کابین محصولاتش را با کیفیتی قابل قبول و مملو از امکانات رفاهی عرضه کند.

داشبورد ماستنگ بازهم با حفظ معیارهای کلاسیک خودروهای آمریکایی، کمی بی روح و خشک و با پلاستیک نسبتاً خشک و خشن طراحی شده است اما هیوندایی کابینی مدرن تر با طراحی منحنی شکل و به روز را به سرنشینان ارائه داده که با متریال بهتری هم شکل گرفته.

در مجموع کابین جنسیس کوپه حس خشن و اسپرتی ماستنگ را ندارد اما در دنیای دیجیتالی شده امروز، کمی بعید است که نسل جوان به عنوان مشتریان اصلی این رده از خودروها، خشونت و سادگی فضای داخلی ماستنگ را به جنسیس کوپه ترجیح دهند.

بنابراین در این رده می توان هیوندای را دارای برگ برنده دانست.

مشخصات فنی

ماستنگ جدید از نظر مشخصات فنی با چند نوآوری و سنت شکنی بزرگ همراه بوده است. "اولین" ماستنگ مجهز به موتور توربو، "اولین" ماستنگ مجهز به موتورچهار سیلندر، "اولین" ماستنگ با سیستم تعلیق مستقل برای محور عقب و "اولین" ماستنگ سبک سازی شده نسبت به نسل قبلی، از جمله لقب های این خودرو هستند.

خوانندگان همیشگی خودروبانک دلیل این تغییرات را خوب می دانند اما به طور کلی باید گفت که این نسل جدید از ماستنگ نسبت به اسلاف خود، یک انقلاب تکنولوژیک را تجربه کرده و به ساختار مدرن و خودروهای اسپرت اروپایی بسیار نزدیک تر شده است.

در مقابل از ابتدای سال 2015، عرضه مدل چهارسیلندر و 2.0 لیتری توربو جنسیس کوپه از سوی هیوندای متوقف شد و از همین رو این مدل تنها با موتور شش سیلندر و 3.8 لیتری معروف خودش (مشترک با مدل های موجود در ایران) عرضه می شود.

هرچند در نمونه های بعد از فیس لیفت به لطف تبدیل سیستم پاشش سوخت به GDI (تزریق مستقیم) افزایش قدرت و گشتاور و کاهش مصرف سوخت حاصل شده و گیربکس شش سرعته نمونه های وارداتی به ایرانی نیز با نمونه هشت سرعته اتوماتیک جایگزین شده است.

ماستنگ حاضر در این آزمایش از سری مدل های وی شش با پیشرانه سنتی (اتمسفریک) 3.7 لیتری است که یارای تولید قدرت 304 اسب بخار و گشتاور 379 نیوتن متر را دارد، بنابراین از نظر قدرت و گشتاور اختلاف این مدل نسبت به جنسیس کوپه فیس لیفت چیزی در حدود 2 اسب بخار قدرت کمتر و 18 نیوتن متر گشتاور بیشتر است.

شتاب گیری رسمی این خودرو در حدود 5.5 ثانیه اعلام شده است و این رقم هم اختلافی نزدیک به 0.8 ثانیه ای را با جنسیس کوپه 6.3 ثانیه ای نشان می دهد. بنابراین حداقل بر روی کاغذ، برتری عملکردی از آن ماستنگ V6 است.

اما در عمل و حداقل در شرایط و با بنزین موجود در ایران، همانطور که در فیلم زیر می توانید ببینید، هیوندای جنسیس هم شانس رقابت پیدا می کند.

تجربه رانندگی

واقعیت این است که برای محک زدن توانایی های حرکت و به چالش کشیدن خودروهای اسپرت 300 اسب بخاری در این سطح، هیچ مکانی بهتر از پیست های مسابقه نیست، اما از آنجا که متاسفانه دسترسی چندانی به پیست آزادی وجود ندارد ناچاریم تا آزمایش رانندگی خود را به محیط شهری محدود کنیم.

جنسیس کوپه از نظر شاسی و زیربندی تفاوتی با مدل های اولیه ندارد، اما گیربکس هشت سرعته واکنش بسیار بهتری نسبت به مدل قبلی نشان می دهد و در هماهنگی بهتر آن با موتور کوچکترین شکی نیست.

همچنین به گفته مالکان، مدل های فیس لیفت از نظر مصرف سوخت و عایق کاری نیز تا حدودی نسبت به مدل های قدیمی برتری دارند، اما متاسفانه مدل های راه یافته به ایران از موتورهای GDI بهره نمی برند و از نظر قدرت و گشتاور تفاوتی با نمونه های قدیمی ندارند، از این رو مصرف سوخت بهینه نیز ماحصل استفاده از گیربکس هشت سرعته است.

جنسیس کوپه عملکرد مناسب و لذت بخشی دارد اما مشکل شایع بیش فرمانی شدید محور عقب و کنترل نسبتاً سخت خودرو در این حالت، کمی در محیط شهری آزاردهنده می شود.

آنچنان که اغلب مالکان در زمان خیس بودن مسیر حرکت یا هنگام دور زدن بر روی خط کشی های شهری با احتیاط می رانند و برخی رانندگان بی پروا نیز تجربه تلخ تصادف با جنسیس کوپه را به دلیل همین مشکل داشته اند.

نکته دیگر به ضعف ترمز عادی این خودرو، مصرف زیاد لنت و قیمت 800 هزار تومانی لنت های ترمز برمبو مربوط می شود که در کنار مصرف بالای تایر، از جمله دغدغه های جنسیس کوپه سواران است.

ماستنگ هم به خصوص در نسل قبلی با چنین ضعف هایی مواجه بود، آنچنان که در بسیاری تست های مقایسه ای و حتی در آزمایشات انجام شده در نشریات آمریکایی، ماستنگ میدان را به رقیب کره ای خود واگذار می کرد.

اما حالا شرایط به کلی عوض شده، ماستنگ جدید درست مانند رقیب هموطنش یعنی کامارو به تعلیق چند اتصالی (مولتی لینک) در چرخ های عقب مجهز شده و می تواند نزدیک به 1.0 جی فشار جانبی را تحمل کند، رقمی نزدیک به خودروهای اسپرت اروپایی نظیر ب ام و و پورشه.

نتیجه گیری

باید اذعان کرد که جنسیس کوپه نمی تواند به یکه تازی خود در بازار فروش ادامه دهد و نیازمند یک بروز رسانی گسترده و بسیار جدی در نسل بعدی (در صورت تولید) است.

هرچند حالا که جنسیس به برند لوکس هیوندای مبدل شده، شاید جنسیس کوپه نیز از سگمنت بسیار سخت مبارزه با نامداران آمریکایی خارج شود و رقابت در سگمنت کوپه های لوکس و اسپرت نظیر محصولات اینفینتی یا لکسوس را امتحان کند.

به هرحال در این رقابت مشخص شد که جنسیس های موجود در ایران (البته از نمونه های فیس لیفت)، می توانند از نظر شتاب و فضای داخلی حتی بر نسل جدید ماستنگ (با پیشرانه 3.7 لیتری اتمسفریک) غلبه کنند، اما براساس تست نشریات و اطلاعات اعلامی کارخانه، مدل چهار سیلندر توربو ماستنگ می تواند سریع تر ظاهر شده و جنسیس کوپه را چه در شتاب و چه در هندلینگ پشت سر بگذارد.

بنابراین دور از واقعیت نیست که بگوییم، شورولت و فورد به عنوان دو برند شاخص آمریکایی نه تنها فاصله خود را با رقبای اروپایی جبران کرده اند، بلکه پس از سال ها وقفه می توانند با ارائه قیمت مناسب و تکنولوژی های روز در مقابل هیوندای، لکسوس، آکورا و اینفینیتی نیز بایستند و حداقل در بازار آمریکای شمالی عرصه را برای رقابت بر تمامی رقبا تنگ کنند، آنچنان که مدل های تاپ لاین ماستنگ و کامارو با حدود 30 هزار دلار قیمت کمتر، آمادگی شکست دادن اسطوره های همچون ب ام و M4 را در پیست مسابقه و بازار فروش دارند.

در انتها جا دارد از آقای فروزان فر صاحب خودرو فورد ماستنگ و آقای امیرعباس بابایی صاحب خودروی جنسیس کوپه جهت همکاری با تیم تست خودروبانک کمال تشکر را داشته باشیم.

مشخصات فنی
مدلفورد ماستنگهیوندای جنسیس کوپه
پیشرانه6 سیلندر 3.7 لیتری تنفس طبیعی6 سیلندر 3.8 لیتری تنفس طبیعی
حداکثر قدرت304 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه303 اسب بخار در 6300 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور380 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه360 نیوتن متر در 4700 دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد5.5 ثانیه6.5 ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی10.7 لیتر در هر 100 کیلومتر11.2 لیتر در هر 100 کیلومتر
قیمت ارزی در بازار آمریکاحدود 33000 دلاراز حدود 27000 دلار

106 عکس

نظرات کاربران

80 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/3/19
من سوار جنسیس شدم یبار ، ولی تو کیش کامارو ، موستانگ و دودج چلنجر که البته 3تاشونم مال نسل قبلشون بودن رو هم کامل تست کردم (بدون محدودیت) و نظر شخصیم به صورت کوتاه: به وضوح موستانگ یه سرو گردن از جنسیس و کامارو بالاتر بود، خصوصا تو کیفیت سواری و لذت رانندگی ، فقط تو بحث ترمز جنسیس کوپه از رقبا بیشتر قابل اطمینان بود، اما از نظر لذت سواری دودج چلنجر از همشون بهتر بودن که اصلا فکرشو نمی کردم، قشنگ سوپرایزم کرد ، البته اونم اتاقش به جذابیت رقبا نبود
1395/3/19
باسلام
متاسفانه برخلاف مقایسه ها و ریویوهای قبلی این دستنوشته کلی اشکال داشت، که مجال توضیح تو این چند سطر نیست، ولی شرط اول داوری بی طرف بودنه که کاملا در این مقایسه مشخصه نویسنده طرف امریکایی رو گرفته و البته در ساده ترین موضوع یعنی اعلام مشخصات فنی گشتاور جنسیس رو حدود ۱۰۰نیوتن متر کمتر نوشته(۲۶۶) و جالبتر که شتاب رو واسه جنسیس اون چیزی که عملا رو اسفالت تهران در دمای مناسب اتفاق می افته ذکر شده و واسه موستانگ اون عدد اعلامی رسمی و رو کاغذ، که منابع متفاوت با شرایط متفاوت نمیتونن مقیاس مناسبی باشن...در هرصورت وقتی حتی بین ایندو ماشین یک تست ساده شتاب برگزار نشده و داخل پیست نرفتن واسه تست هندلینگ نمیشه چندان به این نوشته ها خوشبین بود، موفق باشید
1395/3/20
البته عدد گشتاور بعد تذکر شما اصلاح شد ولی به نظر من که هردو رو سوار شدم جنسیس قویتره
1395/3/19
سلام و خسته نباشید به دست اندرکاران سایت خوب خودرو بانک ...
من نه متعصبانه میخوام حرف بزنم نه مغرورانه اما آدم باید حرمت یه چیزایی رو نگه داره آخه فورد اونم ماستنگ با اون قدمت و افتخار که شروع پونی کار با این خودرو بود و صدها افتخار و وقار دیگه حتی صحبتشم خنده داره بیاد کنار یه خودرو کره ای بخواد واسته چه برسه به بررسی و درگ و مقایسه !!!!
زشته آقا ... !
اسم فورد شرف داره به کل خودرو سازای کره ای !!!
1397/7/6
الان متعصبانه حرف نزدی 😐
1395/3/19
هردو ماشینای خوب و دوست داشتنی هستن.خوب بود درگ سرعت رو تو یه مسیر صاف و خلوت انجام میدادین تا ببینیم اخرش کدوم از لحاظ شتاب و سرعت پیروز میدون بود
1395/3/19
دمت گرم خودروبانک گل کاشتی واقعا خیلی وقت بود منتظر چنین مقایسه ای بودم من خودم یکی از طرفداران جنسیس کوپه هستم بارها این ماشینو سوار شدم واسم مهم نیست چه کامنتایی بر علیه این ماشین مینویسن چون خودم تجربه زیادی با این ماشین دارم از نظر ظاهری هم یه آدم کور متوجه میشه که بین جنسیس و موستانگ کدوم قشنگتر و اسپرت تره ظاهر جنسیس بیشتر شبیه ماشینای سوپر اسپرت مثل فراری و امثال اونه کلن جنسیس ساخته شده واسه جوونا اون کلیپی که از شتاب گیری این دوتا گذاشتین واقعا قدرت جنسیس معلوم بود تازه داخل شهر نمیشد زیاد گاز داد اگه داخل پیست بود نتیجه بهتر میشد به هرحال مقایستون واقعا عالی بود همیشه از همین ماشینای جوون پسند پست بذارید مخاطب بیشتری دارن
1395/3/20
سهام فراری بعد از خوندن این نظر 98درصد افت کرد
1395/3/19
واقعا از تست و مقایسه این دو بسیار خرسند شدم و ممنونم که بالاخره یه مقایسه بعد از مدتها دیدم.تو تست شتاب هم کاملا مشخص بود راننده جنسیس زودتر استارت میزد و تست دو کاملا مشهود بود که راننده مستانگ خیلی ماشین رو تحت فشار قرار نداد و از زود استارت زدن جنسیس کلافه شده بود.
1395/3/19
واقعا هردوشون زیبان البته به نظر من نسل قبلی جنسیس قشنگتره
1395/3/19
بدون هیچ فکری فقط ماستنگ ، خشن و جذاب آمریکایی
1395/3/19
خدا بیامرزه این نسل از جنسیس کوپه را!!
باید دید در آینده و در نسل جدیدش(اگر تولید بشه که به احتمال 90% میشه) میتونه همونطور که نسل قبلی کامارو و موستانگ را به چالش کشید بازهم این کار را با این نسل از کامرو و موستانگ بکنه یا نه!
1395/3/21
جنسييس هيچ وقت در حد و اندازه هايي نبوده و نيست و نخواهد بود كه بتونه كامارو و ماستانگ رو به چالش بكشه .متاسفانه توي كشور ما به علت محدود بودن و بسته بودن بازار به محض ورود جنسيس ازش يك غول ساختن اما حقيقت اينه كه جنسيس در مقياس بين المللي يك خودرو كه خيلي با اقبال مواجه نشد و نسبت به رقبا در درجه بسيار پايين تري قرار داره
فاصله كمي و به خصوص كيفي جنسيس نسبت به رقباش اونقدر پايين هست كه كلا يك جورايي مقايسه رو بي معني ميكنه

1395/3/19
واقعا تعصب بيجا نداشته باشيم.. جنسيس يك شاهكاره ٣٠٠ اسبيه از خودرو سازي كره كه روز به روز داره پيشرفت چشم گيري ميكنه، جنسيس هم كه ديگه شد برند جدا از هيونداي مثل لكسوس براي تويوتا..هركس نظرات مختلف داره ولي فقط بايد سوار شد تا فهميد كه واقعا جنسيس كوپه يك كوپه پر قدرت و با ابهتيه و براي راننده چيزي كم نميذاره،لذا اينم اضافه كنم كه موستانگ هم يك كوپه قدرتمند و با اصالتي هست كه درونش شكي نيست.. اما با تمام اين تفاسير از جن كوپ تو اين مقاله به درستي ذكر نشده ..
موفق باشيد
1395/3/21
شما كه كلمه كلمه كامنتي كه گذاستي سرشار از تعصب محض به جنسيس كوپست !!!!!!!
جنسيس ماشين خوبيه اما فقط در قياس با خودش
اصلا نميشه جنسيس تازه كار رو با غول هلي امريكايي مقايسه كرد
همه همين ٣٠٠ اسب رو ميبينن و ميگن چه خفنه
اما ماشين فقط اسب بخار نيست
جنسيس توي اين كلاس در رده هاي پاياني قرار داره
رقباي امريكايي و الماني كيفيت بسيار بالاتري دارن
1395/3/20
وقتی به تاریخچه Ford و Hyundai نگاه می کنم یاد این جمله می افتم : هر دو پر شتابند اما این کجا و آن کجا !؟
1395/3/20
تست خودرو بانک از جنسیس تو تهران شتابش رو 8 اعلام کردید، اون شتابی که کره ای ها مینویسند ربطی به واقعیت نداره این مورد در تست دیده نشده
البته جنسیس منهای ترمز و خرابی موتور و سر سیلندر بهترین کره ای ای هست که میشه خرید
تو جنسیس سدان خرابی کمک ها و سیستم تعلیق خیلی زیاده و خیلی هزینش بالاست ولی باز خودروی خوبیه
1395/3/20
سلام
اقای نادر عزیز کاملا مشخصه داری جنسیسو میکوبی مطمئنم که حسرتشو داری که اینطوری میگی خرابی موتور و سر سیلندر؟؟؟چی میگی؟
جنسیس یه ایرادهایی اونم تو نمونه های وارداتی در گیربکس داشت که رفع شد در مدل 2011 به بعد شتاب 8 هم مگه خودرو بانک درست میگه؟جنسیس 100 هزار کار اوردن اونم 2011 تست میکنن معلومه 8 میزنه همون درگو ببرن شمال ببینید چند میزنه فک نمیکنم بالای 6 بزنه اعلام رسمی کارخانه 5.9 هستش حالا گیریم با بنزین ایران 6.3 بزنه تو شمال دیگه 8 که نمیزنه
دوما لطفا نمیتونید درگ بزارید نزارید نه اونم تو پیچ :| اخه منطقی نیس تا دنده میره 2 میزنن رو ترمز
خواهشا انقد تعصبی نباشید جنسیس اونقدر ها هم بعد نیس بعضی دوستان چش ندارن ببینن بد میگن چرا؟ طرف 300 میلیون باکستر خریده از جنسیس میخوره نمیتونه بپذیره میگه خزه یا افرادی مثه شما ایراد هایی میزارن که ادم شاخ در میاره دوسته من 2010 160 کار داره (جنسیس) هنوز پا به پای اریون میره خواهشا الکی چیزی نگیم
ممنون
1395/3/20
داداش این،همه ایراد واسه خودت تراشیدی ها.... جنسیس ماشین اتمسفره ، تو ارتفاع تهران تایمش افت میکنه، اون تست،هم تو تهران و گرما گرفته شده بود که با همون شتابش z42.8 توربودارو که شرایط به نفع توربوهاش بود قبل 400 متر زد
1395/3/20
اون جنسیس کوپه قدیمی بود
1395/3/20
نادر جان حرف آرمین رو قبول کن دیگه ، جنسیس بخر هرکی خواست باهات درگ بندازه بهش بگو بریم شمال ! ببرش شمال اونجا باهاش درگ بنداز شاید یه فرجی شد
1395/3/21
شما اگه سري به تعميرگاه هاي تخصصي هيونداي در تهران بزني متوجه ميشي كه ماشين هاي هيونداي كه موتور هاي بالاي ٣٠٠٠ دارن به خصوص ازرا نسل قديم و جنسيس كوپه بيشترشون خرابي موتور و سر سيلندر رو تجربه ميكنند
اين كوبوندن نيست يك واقعيته كه تقريبا همه هم اونو ميدونند
جنسيس نسبت به رقباي بين الملل و حتي نسبت به يك كلاس پايين ترش جزو رده هاي اخر فروش و كيفيت هست و عملا چه در بحث كيفيت و چه در بحث امار فروش حرفي واسه گفتن نداره و رقباي كلاس هاي پايين تر امريكايي و الماني هم از اون سرترن
درباره باكستر هم عرض كنم كه اگر باكستر با جنسيس در پيست استاندارد مسابقه اي بزارن بي شك جنسيس بعد از رد كردن اولين پيچ با اختلاف عقب خواهد افتاد ،و توي پيست قطعا حرفي واسه گفتن نخواهد داشت
جنسيس فقط توانايي حركت خوب در مسير مستقيم رو داره
شما روي فرقون هم موتور قوي بزاري مسير مستقيمو عالي ميره
ماشين فقط قدرت موتور و صفر تا ١٠٠ نيست
1395/3/20
من یه ژاپنی دوستم ولی این مدل جنسیس رو دوس دارم ولی هرگز به پای این اسب امریکای نمیرسه در هر موردی
1395/3/20
حالتون خوبه چیرو با چی مقایسه میکنید
آمریکایی و کره ای
1395/3/20
@armin دوست عزیز شما که میگی جنسیس 2010 با 160 تا کار کرد پا به پایه اریون راه میره مطمعن باش اون جنسیس خیلی گاز خورده یا دریفت و.... نرسیده به ماشین در غیر این صورت با همون 160 تا کارکردش اریون 2013 با 40تا کار کرد که همچین اریونی 170 تا 180میلون قیمتشه از جنسیس کوپه ی 2010 80_90 میلونی البته چند لکه رنگ یا 2 3 لکه رنگ 80 اینا تو تهران زیاده که واقعا مفته.....مطمعنا اریونو میگیره....جی تی 86 ام که تو اینه نقطه میشه.....شما فیلمای تو اپاراتو نبین خیلیاش واقعی نیستن تو یکی اریون خیلی جولوتره تو فیلمه دیگه برعکسه....نه جنسیس یا اریون خیلی از کلیپای درگ ایرانی!!!!در کل جنسیس سدانش که محشره مخصوصا نسبت به پولی که میدی....بحثش چداست....جنسیس کوپه معرکست ی کلام....کره ای اما گیربکس zf المان....اجزای مهم و اصلی موتور ford امریکا....لنت های ترمز brembo که روی نیسان GTR و مازراتی و محبوب ترین برند هایه دنیا نصب میشه و....یه زمانی تلوزیون ژاپن سونی محبوب بود و هنوزم تو نمایندگیا هست ولی وقتی سامسوسنگ یا ال جی 3/5 با سه پنج امه قیمت کیقیت و امکانات و لوازم بیشتر و فراوان تر و باز هم لوازمه بسیار ارزان تر هست کی اونو میگیره!!!!حکایت تویوتا و کیا هیوندای میشه به عنوانه مثال!!!! یا گوشی های نوکیا بی مصرف سیمبین و اندروید هایی همچون سامسونگ ال جی و....
1395/3/20
مقایسه عادلانه ای نبود.ماستنگ باید با کامارو و چلنجر مقایسه میشد نه جنسیس
من تعصبی رو برند های امریکایی ندارم و مشکلی هم با هیوندای ندارم ولی اینو میدونم که فقط تو ایران یه ماشین رنگ و لعاب دار و پر امکانات میتونه طرفدارای بیشتری نسبت به یه ماشین با سابقه با پرفومنس خیلی خوب داشته باشه.
دیگه حرفی ندارم
1395/3/30
بادرود...تا الان سه تا مسابقه ترتیب دادید برای هیوندای جنسیس کوپه به ترتیب برابر تویوتا جی تی 86(محبوب دل شما!!) و سپس بی ام و زد 4 28 آی و درانتها فورد ماستنگ آخرین مدل غول آمریکایی(مرحله آخر!!) و این کوپه کره ای بود که تونست "بدون شک" و به "اذعان" خودتون هرسه رقیب رو توی هر رنج قیمتی کاملا "شکست" بده(گرچه که برخی رو به سختی و لب مرزی)..ولی آیا وقت اون نشده که به این خودرو و طرفدارانش اندکی احترام بگذارید و مدال طلا رو اهدا کنید؟!!!....شاید روزی این رو بفهمیم که """لزوما پول بیشتر دادن به معنای دریافت کالای بهتر نیست.""" هیوندای جنسیس کوپه در یک کلام به معنای بهترین قیمت و بالاترین قدرت توامان هستش.
از نظرم باید در دور بعد ب ام و آی 8 (!!!) رو در برابر این عجوبه کره ای بگذارید تا بلکه شتاب 4/5 ثانیه ای آی هشت بتونه از پس شتاب ""5/8 ثانیه ای""(طلسم شده) این کره ای قدر و مغرور بر بیاد!!!!!..البته که بازهم "برند پرستان"(کم عقل!) شما را نفرین خواهند کرد که چرا برند آلمانی و آمریکای جهان خوار(!!) را با برند بنجل(!!!) کره و آسیای شرقی مقایسه می کنید!!!!!...دیگر زمان این حرف های "غیرعلمی" و بعضا "بچه گانه و سطحی" رو به سپری شدن و اتمام است...با احترام و سپاس.
1395/3/20
بعضیا جوووووووری میگن چی رو با چی ک انگار دارن پیکان رو با پورشه 918مقایسه میکنن....برادر من...تو همه مقایسه هایی ک شده ماستانگ چه از لحاظ شتاب و چه از لحاظ مورد پسند بودن و... کم آورده

حالا از اینم بگذریم ک خودرو بانک هم درست قضاوت نکرد..ولی خب حق داره..چون اگه اینطور نباشه بعضیا میان جوری جنجال ب پا میکنن ک بیا و ببین
جنسیس نسبت ب قیمتش هیچ رقیبی نداره..بدون تعصب میگم
حتی اونایی ک نظر منفی میدن هم خودشون میدونن این حقیقتو..ولی مجبورن منفی بدن میفهمی..مججججججبورن
1395/3/22
برادر عزیز مثه اینکه خرابی جنسیس رو ندیدی...آره نسبت به قیمت 100 میلیون پول میدی و 305 اسب بخار تحویل میدی ولی آخرش چی؟!
دیدی که هر تعمیرگاه رفتن 2 تومن واسه آدم بخوره؟! میدونی هزینه تعویض لنت های برمبو چقدره؟!
کره رو به پیشرفته و جنسیس کوپه هم ماشین خوبیه اما ...
1395/3/21
تست شتاب خیلی بد جا بود ، توی عظیمیه کرج اصلا محل درستی برای تست شتاب دوتا ماشین نیست ، ماشینا رو میبردین مهرشهر تست میگرفتین کفی باشه و مسیر مستقیم
دیوار پشت مناسب بود برای عکسای زاویه بالا از ماشینا
1395/3/21
من اصلا آمریکایی باز نیستم ولی خدایی اون احمق کره ای چه ربطی به این اصیل آمریکایی داره یه لاستیک موستاتگ به کل هیوندا می ارزه الان ک جنسیس مث پراید شده همه عقده ایا دارن فقط صدا اگزوزشو در میارن ک مثلا خدای ماشینو دارن باش خیابون متر میکنند
1395/3/22
شما اول در تربیت خودتون تلاش کنید و به یک قشر بصورت کلی توهین نکنید ، بعدا واسه بقیه اظهار نظر بفرمایین، فعلا که جنسیس کوپه رقباش اندازه انگشتای دستم هم نیستن
1395/3/28
انصافا امین راس میگه من بچه ارومیه هستم چون دور و برمون پر منطقه آزاد هست خیلی سوار این جور چیزا شدم
ماستنگ یه چیزه دیگه ست
تا سوار نشین نمیفهمین
1395/3/21
به نظر من جک s5 با اینکه suv هست ولی از این دو تا خیلی بهتر و پر شتاب تره چون تو فیلم معلومه که هر دو تا جلوی s5 کم میارن
1395/3/23
بابا تو دیگه کی هستی....
1395/4/1
کلاس چندمی عموجون؟
1395/4/6
جک s5?????????????????? تو گور!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جک s5 خوبه ولی دیگه تا این حد نه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1395/5/18
تو میدونی ماشین به چی میگن
1395/5/18
اره بابا گربه شما سگ ما رو میزنه
1395/5/19
آررررررره. همینه إإإ
تازه اصلا چرا s5 به زحمت بیفته؟؟؟
پراید خودمونو بگو ....
یه درگ میذاریم؛ موستانگ و جنسیس و پراید إإإإ
آرم سایپا رو هم بزرگ می چسبونیم پشتش تا بعد از اینکه روی اون دوتا رو کم کرد، دنیا بفهمه که با چه کسایی روبرو هستش إإإإ
تا یه سال مردم دنیا غما و گرفتاریاشونو فراموش می کنن إإإ
1395/3/21
http://www.khodrobank.ir/Reviews/81043_Hyundai-Genesis-Coupe-vs-Ford-Mustang-16.jpg
چماق بغل صندلی راننده چی میگه؟؟؟
آپشن فابریک هیوندای هست؟؟؟
1397/9/8
واااااااااای عالییییییییی بود
::DDDDDDDDDDDDDDD:
1395/3/21
دوستان، میشه بگن دقیقا موستانگه چه رنگیه؟؟؟؟
1395/3/21
داخل فورد خیلی خیلی زشته!!!!
1395/3/22
ببخشید تو شتاب گیری جک s5 بهتره یا فورد موستانگ؟ یا جنسیس؟ یا 4c?
1395/3/23
اسپرتیج، اپتیما، بعد سرور همشون النترا و سراتو!!
1395/3/23
نوید ناموسا جدی داری حرف میزنی؟
1395/3/29
سلام داداش نوید
ببین تو شک نکن ک جک اس 5 از همه بهتره




حالت خوبه تو :/
این چه حرفیه اخه زدی تو خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ 😂😂😂😂
1395/4/1
باز تو اومدی بچه
مگه نگفتم برو مشقاتو بنویس. د بدو دیگه
1395/3/22
این چه درگی بود آخه تو همون پاکنژاد تست میکردین که نتیجه مشخص باشه.
1395/3/22
به جای جنسیس یه کامارو یا چلنجر میاوردید.بعدشم این چه طرز درگ هست؟لاقل یه خیابون صاف و مستقیم پیدا میکردید.
1395/3/23
هیوندای جنسیس خیلی ماشین خوبیه هم از لحاظ طراحی هم حجم پیشرانه ولی باید قبول کنیم که ماستانگ سابقه بسیار طولانی در خودروهای کوپه داره و این یعنی هرساله با تجهیزات و امکانات بهتری تولید میشه نباید توقع داشته یک خودروی کوپه مثل جنسیس که سابقه طولانی نداره و از سالهای 2000 وارد این عرصه شد پس هنوز بین این دو خودرو خیلی فاصله است.
1395/3/24
هردو ماشین های باحالی هستند ولی غرش موستانگ بهتره و ادرنالین بیشتری به راننده میده.
1395/3/29
جنسیس کوپه 5.9 هستش با بنزینه ایران 6.2 یا 6.3 میشه ایا 5.5 که واسه موستانگ زدین هم با بنزین ایران تست کردین که زدین 5.5??
1395/3/29
من تو منطقه ازادم و هر دو ماشینو تست کردم
هر دوتاشون فوقلاده وحشی و حرف گوش نکن هستند
جنسیس داخلش بهتره موستانگ بیرونش از لحاظ شتاب هم برابرن تقریبا
تنها موردی که موستانگ بهتر بود موقع دریفت کشی بود که خیلی سنگین و پایدار عمل میکرد ولی جنسیس خودشو پرت میکنه
در کل من موستانگو بهتر میدونم و هیوندا سریعا باید به فکر اپدیت جنسیس کوپ باشه

در ضمن این مقایسه خودرو بانک افتضاح بود نه شوری نه حسی نه هیجانی
انتظار میرفت که مقایسه این دو ماشین خیلی باحال تر انجام بشه نا امید شدم
1395/3/31
پلاک خودرو بانک را با نوار چسب نچسبانید و ارزش کار خودتون را پایین نیاورید..
تهیه یک پلاک فلزی و با چاپی شکیل، می تواند امضای زیبایی بر تمام زحمتی باشد که می کشید..
در خیابان ها درگ نکنید و آموزش ها را به ضد آموزش بدل نکنید..
با سپاس از تلاش های ارزشمندتان..
1395/4/2
مهم ترین چیزی که تو این تست فراموش شده اینه که کسی موستانگ رو به خاطر زلم زیمبوی داخلش یا طراحی داشبوردش نمیخره
موستانگ یا کامارو به خاطر اصالتشون .. به خاطر حسی که منتقل میکنن همه دوستشون دارن
ما خودمون تو ایران آرزومون اینه که کامارو 1975 یا رویای دست نیافتنیمون اینه که موستانگ 1969 سوار شیم
به نظرتون 30 40 سال دیگه این جنسیس رو کسی سوار میشه؟
1395/4/12
داشبورد موستانگ خیلی از جنسیس قشنگتره .کلا طراحی موستانگ عضلانی و اسپورته وللی جنسیس مثل ماشینا عادیه تقریبا
1395/4/14
هیوندای تحت لیسانس جنرال موتور امریکاست.. هیچوقت ارباب جاشو به کنیزش نمیده.... :)))
1395/5/19
به نظرم فقط جای تبریک داره برای کره ای ها.....
با این سابقه کم، این براشون افتخار بزرگیه که جنسیس با موستانگ کبیر مقایسه بشه...
تازه اونم جنسیس نسل قبل إإإ و با همین شرایط هم تویه بعضی فاکتورا جنسیس بهتر بود إإإإإإ
هرچند که هیوندای داره داره نسل هایی از جنسیس رو رونمایی می کنه که فک کنم حتی مدل سدانش هم موستانگ کوپه رو لوله کنه إإإإإإ
آقا من نگرانم؛ نکنه با این سرعت پیشرفت عجیب و غریب، کره ای ها تا چند سال دیگه صنعت خودروسازی آلمان رو هم پشت سر بذارن إإإإ پناه بر خدا، فک کنم اون موقع باید اسم کره ای ها رو با وضو بیاریم إإإ
1395/9/21
دوست عزیزم شما ک از دنیای خودرو سردرنمیاری نظر ندی بهتره فک کنم
1396/3/10
دوست عزیز هیوندای یا همون جنسیس درسته در این فاصله کم چنین ماشینی واقعا عالیه ولی یه چیزیو فراموش میکنی امریکا در این چندین سال فکر تقویت موتور و... نداره کامارو وفورد این دو جزو دوماشینی هست که چند ساله اصلا امریکا با موتور کاری نداره فقط سیستم ترمز و امکانت دیگه رو اپدیت میکنه اگه وقت داشتی تاریخچه رو بخون از قبل تا الان امریکا تنها کشوری هستش که از سال 1968به بعد ماشین هایه این کشور تمام دنیارو لرزونده نه بخاطر بزرگی وهیکل ماشین بخاطر قدرت موتور و وحشی بودن ماشین هنوزم که هنوزه کره ای ها و تمام کشور ها نمیتونن جلو ماشین هایه امریکایی حرف بزنن اگه میخواستن خب کره رو با امریکا مقایسه کنن چرا از شورت کامارو یا کروت دوج اینا استفاده نکردن این مستانگ تازه قطره ای از دریایه امریکاست یا علی
1395/6/20
ما خودمون اپتیما داریم وقتی گازشو تخته میکنم حس میکنم ماشین سکته کرده انقد کند و بی هیجانه ولی عشقم ماشین ۶ سیلندر به بالا با حجم موتور بالاست مثه موستانگ و کامارو و جنسیس و ....آرزومه جنسیس کوپه همرنگ این ماشین توی تست داشته باشم تا آسفالت شهرو باهاش خمیر کنم
1395/10/4
بابا جان اپتیما چند سیلندره ؟؟؟؟؟۶
چهارم داره که بهتر از ۶ عمل میکنه
1395/6/30
فقط جنسیس عقش هست فورد فقط برای امریکا خوبه عقش جنسیس
1395/7/22
سلام ایام محرم را به شما و گروهتون تسلیت می گیم و بر شما آرزوی موفقیت و سلامتی میکنیم
اگر میشه قیمت فورد موستانگ اکوبوست و فیلم برسی فورد موستانگ اکوبوست را در کانال بزارید.
با تشکر امیر شیر خانی 💐💐
1395/11/6
اقا بنظرم اصلا همین که موستانگو با جنسیس مقایسه کردین خودش بی احترامی به موستانگه
موستااااااااگ کجا و جنسیس کجا
من مرده ی موستانگو نمیدم به زنده ی جنسیس
1396/3/31
تو از ماشین چیزی میدونی اسن؟بدبخت موستانگ فقط فقط قیافست جنسیس کوپه میخوره موستانگو
1397/1/9
موستانگ . نه موستاگ
1397/4/15
معین تو میخوای نظر ندی؟؟؟ جنسیس موستانگو میخوره؟؟؟ فکر کنم تو هم باید بری قرصاتو بخوری
1396/2/23
متاسفانه ایرانی جماعت بخاطر تعصبی که رو ماشین آمریکایی دارن براشون قابل درک نیست که هیوندای بخواد ماشین بهتری تولید کنه. دوستان تعصب رو بزارید کنار. تو دنیای امروز قدیمیتر بودن نشانه ی بهتر بودن نیست. هیوندا سرعت پیشرفت بالایی داره. حتی خود آمریکایی هام اینو قبول دارن که میخرن. درکل هردو ماشینای خوبی هستن.
1396/3/31
بابا این ایرانی ها ریدن با این ماشین ساختن هاشون بابا یه ماشین اسپرت کوپه بسازید بزنید رو دست اینا دیگه اه
1396/6/2
یعنی واقعا برای سایت خودرو بانک متاسفم با این مقاله نوشتن آخه موستانگ کجا جوجوی کره ای کجا؟؟
1396/7/6
روی کاغذ در همه جا شتاب جنیسس 5.9هست شما می گید 6.3 درضمن دربرخی از منابع شتاب موستانگ رو 6.2زدن که شما می گید 5.5!!!
1397/1/9
دست خوش خوب گفتی!
1396/9/13
یعنی جاده صاف پیدا نکردین
درگ افتضاح بود
ولی بقیه چیزا خوب :>>
1396/9/16
تو اين مقايسه با تو قسمت مشخصات مدل نيو فيسم ديدم از خودرو بانك بعيده. قدرت جنسيس نيو ٣٤٨ اسبه
غير از اين بود شخصا نميرفتم ٤٠ تومن بيشتر پول بدم واسه چراغو داشبرده جديد و دو دنده بيشتر يه مقدار فكر كني خندت ميگيره ك هيوندايي بدونه اينكه موتور بهينه سازي كنه همون مدل ٣ سال پيشو بزار روش فقط گيريبكسو تغير بده اونم برا نيم ليتر مصرف كمتر خخخخ
1397/5/17
هندلینگ و امنیت و فرمان پذیری ال لگن و پراید و 206 از این جنسیس بهتره
شتابش هم بهترین حالت در حد نصف اون حجم موتور هم نیست
چرا اخه فورد رو با کره مقایسه میکنیم!
1398/6/5
چند وقت جنسیس داشتی؟ جنسیس شتاب جانبیش 0.97 است یعنی نزدیک به یک
https://www.motortrend.com/cars/hyundai/genesis-coupe/2013/2013-hyundai-genesis-coupe-r-spec-first-test
1398/1/6
عاااااااالی بود نقد و بررسیتون💪💪💪
عشقست قناری رو