موضوعات داغ

کیا اپتیما یا هیوندای سوناتا ؟ پسران ناتنی از پدر جدا از مادر سوا

30 آبان 1395

مقدمه:

مقایسه موضوعی است که انسان همواره در طول حیات خود با آن سروکار دارد،گاه اخلاق و رفتار خویشتن را با دیگران مقایسه می کند،گاه وضعیت مالی دیگران را در مقابل وضع معیشتی خود قرار می دهد تا متوجه شود در چه جایگاهی قرار دارد .

اما مقایسه بین خودروها از مرسوم ترین سنجش هاست که 2 یا چند خودرو را روی ترازو قرار می دهند تا مشخص شود عیار کدام یک بیشتر است .

از شلوغ ترین کلاس های خودرویی دنیا کلاس سدان اندازه متوسط می باشد به این مفهوم که اکثر خودروسازان در این کلاس با محصولی برای رقبا خط و نشان می کشند که برخی از آن ها مانند:کیا اپتیما،هوندا اکورد،هیوندای سوناتا،نیسان تیانا،تویوتا کمری و .... در کشور حضور پر رنگ دارند و برخی دیگر مثل مزدا 6 و شورولت مالیبو امکان شماره گذاری ندارند هرچند به صورت گذر موقت هر از گاهی در کشور رفت و آمد داشته اند .

مهم ترین مزیت مقایسه خودروها این است که از آن جایی که کارخانه های تولید خودرو خوب می دانند که خودروهای تولیدی شان خیلی زود پس از خروج از خط تولید توسط کارشناسان مجلات و سایت های خودرویی با رقبا مقایسه می شوند تمام تلاش خود را بکار می بندند که بهترین محصول را روانه بازار کنند تا جلوی رقبا سر تعظیم فرود نیاورند به عبارت دیگر همانند راننده ای که در مسابقه است اگر رقیب نداشته باشد بی انگیزه می راند برای کارخانجات هم رقبا هستند که باعث ایجاد انگیزه و پیشرفت می شوند موضوعی که از اصول اولیه اقتصاد است که می گوید بازار رقابتی همواره به نفع مشتری است متاسفانه در کشور به دلیل تعرفه واردات سنگین رقابتی وجود ندارد که موجب خواب زمستانی چند ساله ی خودروسازان وطنی شده که منفعل بودنشان شهره ی عام و خاص است و با فاصله ای چند ساله از بزرگان این صنعت پردرآمد،در بازار کشور بدون رقیب یکه تازی کنند و با قیمت های گزاف خودروهای از رده خارجشان را غالب مردم کنند که علاوه بر آلودگی،پس از هر تصادف سنگین به دلیل عدم ایمنی لازم خودروها،سرنشینان را باید با کارتک جمع کرد .....

پس از قرار گذاشتن با مالک 2 خودرو،ساعاتی قبل از تست مالک اپتیما در تماسی با نگارنده عنوان کرد به دلیل مشغله کاری نمی تواند در این آزمایش حضور پیدا کند،اما خودرویشان را در اختیار تیم تست خودروبانک قرار دادند تا ساعاتی بدون دغدغه به بررسی این 2 خودروی خوش خط و خال کره ای بپردازیم که لازم است در ابتدای مقاله از ایشان تشکر ویژه ای نماییم .

طراحی ظاهری:

تا کنون 7 نسل از هیوندای سوناتا و 4 نسل از کیا اپتیما وارد بازارهای جهانی شده است که خودروهای مورد تست نسل هفتم هیوندای سوناتا و فیس لیفت نسل سوم کیا اپتیما بود .

به عنوان رسم ادب به بزرگتر از سوناتا شروع به بررسی می نماییم،خودرویی که از نسل ششم،هیوندای با استخدام بهترین طراحان صنعتی دنیا و کادری مجرب موفق شد تحولی عظیم در محصولات خود ایجاد کند که این جهش به میزانی بود که برخی نسل ششم سوناتا را بچه سی ال اس لقب دادند.

حال نسل هفتم سوناتا با پختگی بیشتر و اعمال نظرات مخالفان و موافقان جلوی دیدگان ماست.

نمای جلوی سوناتا با بهره مندی از جلوپنجره ای 6 ضلعی با خطوط کرومی همانند مرد میانسالی است که کت و شلواری مردانه بر تن کرده است،چراغ های اصلی زیبا با دی لایت هایی که مشابه اس کلاس جدید است زیبا جلوه می کند،کاپوت کشیده با خطوط روی آن تلاش می کند این کت و شلوار مردانه را با خطوط چاکدار روی آن کمی اسپرت جلوه دهد.

در نمای جانبی از آن خطوطی که در نسل ششم شاهدش بودیم خبری نیست و ساده تر بنظر می رسد،رینگ های بزرگ که به سلیقه ی مالک به رنگ مشکی درآمده اند نقطه ی قوت این قسمت است که آینه های راهنمادار کمک می کنند تا از سادگی این نما بکاهند،خط شانه برجسته نیز از گلگیر جلو آغاز و تا چراغ های عقب امتداد می یابد.

نمای عقب با الگوبرداری از نسل جدید مازراتی کواتروپورت شاهکار دست مدیران استودیو طراحی پینین فارینا را به رخ می کشند که حتی الهام گرفتن از آن زیباست،فرم اگزوزها با چراغ های دنده عقب که در میانه ی چراغ های اصلی قرار دارند هماهنگی نسبی دارند.

نسل سوم اپتیما همواره از پرفروش ترین خودروهای وارداتی بوده و هست که پس از فیس لیفت آمار فروش آن چه در کشور چه در سطح جهان سر به فلک کشید شاید به همین دلیل است که برخلاف سوناتا که برای نسل جدید(هفتم) آن طراحان دست به طراحی محصولی کاملا جدید زده اند اما در اپتیما شاهد تغییراتی به آن میزان نیستیم و نسل جدیدش که به تازگی امکان شماره گذاری پیدا کرده بیشتر فیس لیفتی کلی از نسل سوم بنظر می رسد.

در جلو شاهد جلوپنجره ای چند ضلعی هستیم که بار شخصیت دهی به محصولات کیا را بازی می کند موردی که سال هاست در محصولات بنز،بی ام و،پورشه و آئودی دیده می شود و محصولات هر کمپانی مشابه یکدیگر وارد خط تولید می شوند،چراغ های روشنایی در روز همانند سوناتا در بالاترین قسمت چراغ های اصلی قرار دارند و مه شکن به صورت 4 تکه زیبایی خاصی را به این قسمت داده است،خطوط روی کاپوت به اندازه ی سوناتا در این قسمت جلوه نمایی ندارد.

در نمای جانبی بار مسئولیت بر دوش رینگ هاست که به خوبی از پس آن بر می آیند همچنین آب ششی که روی گلگیر قرار دارد تکمیل کننده ی این بخش است،خط شانه برجسته از گلگیر جلو آغاز و تا انتهایی ترین قسمت خودرو امتداد می یابد.

در قسمت عقب خودرو همانند سوناتا شاهد کپی برداری یا در خوش بینانه ترین حالت الگوبرداری از مازراتی گیبلی می باشیم که انصافا هم جذاب از کار درآمده است،اگزوزهای دایره ای شکل در دو طرف خودرو جذابیت بصری نمای عقب را بیشتر کرده است.

در یک جمع بندی کلی در خصوص طراحی خارجی دو خودرو باید عنوان کرد اپتیما بیشتر ظاهری اسپرت داشته و مناسب جوانان است اما هیوندای با سوناتا محصولی مناسب برای قشر سن و سال دار را روانه بازار کرده است،رویه ای که طی چند سال گذشته توسط هیوندا کیا اجرا می شود که با 2 محصول در یک کلاس خودرویی نیازهای قشرهای مختلف جامعه را مرتفع می کند تا درآمد حاصل از فروش آن خارج از این گروه خودروسازی نشود.

لازم به ذکر است با تغییرات اندکی از جمله مشکی کردن رینگ ها و ورودی های هوای زیر سپر این موضوع کمی تعدیل شده بود.

طراحی داخلی:

در ابتدای شرح فضای داخلی لازم است نکته ای را به محضر علاقه مندان سایت خودروبانک برسانیم و آن هم این است که اپتیمایی که مورد تست قرار گرفت جزو فول ترین مدل های تولیدی وارد شده به کشور بود و در آن طرف این محکمه ی فامیلی سوناتا در پایه ترین مدل برای آزمایش به دست ما رسیده بود،لذا تفاوت هایی که بین این دو مدل از نظر تجهیزات وجود دارد ناشی از همین موضوع است والا در مدل های فول سوناتا با توجه به سال تولید جدیدتر آپشن های بیشتری نسبت به اپتیما دارد.

درهای سوناتا را که باز می کنیم کیفیت داخلی توی ذوق می زند،جلوداشبورد و رودری ها از جنس پلاستیک خشک می باشد و با ظاهر خودرو چندان سازگاری ندارد،فرمان مشابه مازراتی کواتروپورت بوده که تلاش شده به صورت دی شکل طراحی شود،ادواتی از جمله تنظیم سیستم صوتی،کروز کنترل و تنظیمات تلفن همراه را روی خود جای داده است،صفحه کیلومتر شمار و دور موتور بسیار ابتدایی بوده و در شان خودرویی که هیوندای دم از نیمه لوکس بودنش می زند نیست.

جلوداشبورد مرکزی که دیگر خبری از شلوغ بازی های نسل قبل در آن مشاهده نمی شود از این طرف پشت بام افتاده و زیادی ساده بنظر می رسد،اهرم تعویض دنده نیز چندان جذاب نیست.

اما در مقابل دسترسی به ادوات و ارگونومی کابین از بهترین های این کلاس خودرویی است و نسبت به نسل قبل پیشرفت کرده و خبری از سردرگمی نسل ششم نیست.

فضاسازی نیز همان طور که از بیرون مشهود بود به خوبی صورت گرفته است و اتاقی دلباز برای راننده و سرنشینان تدارک دیده شده است که خبری از مماس شدن سر با سقف و برخورد پا با صندلی جلو در قسمت عقب نیست.

به سراغ اپتیما می رویم سورپرایز این قسمت فرمان دی شکل است که بعد از فیس لیفت در این مدل استفاده شد که امضای طراح آن پیتر شرایر بود که این شکل از فرمان را از کمپانی آئودی به کیا به یادگار آورده است.

کیفیت کابین از سوناتا کمی بهتر است و موارد استفاده شده در کابین از پلاستیک نرم و خشک است.

فرمان همانند سوناتا با امکان تنظیمات سیستم صوتی،کروز کنترل،تنظیمات تلفن همراه نقطه اوج و قوت کابین است،صفحه کیلومتر شمار و دور شمار موتور با حجم پردازی های اغراق شده جذاب تر از سوناتا حس می شد،جلوداشبود مرکزی نیز بهتر از سوناتا جلوه می کرد،دسته دنده فرم زیبایی داشته و خوش دست است.

از نظر فضاسازی تقریبا 2 خودرو طبق اعداد کاتالوگ برابرند هرچند سوناتا بزرگتر احساس می شد،حجم صندوق بار نیز که جزو آیتم های مهم خودروهای خانوادگی است به سمت هیوندای با حجم 462 لیتر در مقابل 436 لیتر اپتیما سنگینی می کند.

به سراغ جمع بندی فضای داخلی می رویم قسمتی که هیوندای بدون اغراق بازنده ی ماجراست و علاوه بر کیفیت پایین کابین،طراحی چندان جذابی نیز ندراد و از آن به عنوان عقب گردی برای هیوندای یاد می کنیم.

قوای فنی:

پیشرانه هر دو خودرو مشترک بوده و مهندسین هیوندا کیا ترجیح داده اند برای کاهش هزینه های تولید از پلت فرمی مشترک در دو خودرو استفاده کنند.

هر دو خودرو از پیشرانه ای 4 سیلندر با حجم 2.4 لیتری سود می برند که تنظیمات متفاوت ای سی یو توان اپتیما را با ۱۷۸ اسب بخار در مقابل 185 اسب بخار سوناتا قرار می دهد،علاوه بر چند اسب بخار اختلاف توان، اضافه وزن سوناتا در مقابل اپتیما( 1391 کیلوگرم اپتیما و 1475 کیلوگرم سوناتا) موجب می شود برنده ی رقابت شتاب گیری را اپتیما دانست،همان طور که طراحی اسپرت تر آن نشان دهنده ی سرعت و شتاب بهتر است.

تجربه رانندگی:

با سوار شدن به هیوندای سعی کردم صندلی را مناسب قدم تنظیم کنم که تنظیمات آن به صورت کاملا دستی یادآور پژو 405 بود،موردی که اپتیما با تنظیمات چند حالته نقطه ی عطف کابین می باشد،با تعویض گیربکس از حالت پی به دی شروع به حرکت با این کره ای خوش خط و خال کردیم،مقداری تنبلی در حین رانندگی حس می شد که حس خوبی را به راننده منتقل نمی کرد موضوعی که هنوز پس از گذشت چندین سال از فروش محصولات کره ای در سطح اول دنیا قابل لمس است،شتاب گیری ها با کندی همراه بود،فرمان و دسته دنده به خوش دستی کیا اپتیما نبود،اما سیستم تعلیق در مقایسه با اپتیما ضربات را بهتر جذب می کند تا مانع از تکان های شدید در کابین شود و رضایت راننده را به دنبال دارد،نداشتن شیفتر دنده موردی بود که نشان می داد هیوندای با عرضه نسل هفتم سوناتا تمرکز بیشتری روی مشتریان پا به سن گذاشته ی خود کرده است تا جوانانی که علاقه مند به خرید خودروهای خانوادگی هستند.

با دکمه ی درایو مود می توان حالت های رانندگی را بین 3 حالت معمولی،اکونومیک و اسپرت تغییر داد که در حالت اسپرت دنده ها برای کسب شتاب بهتر در دور موتوری بالاتر عوض می شود که موجب افزایش مصرف سوخت است.

عملکرد ترمزها با پشتیبانی از ABS ، EBD و ... اطمینان بخش بود.

از سوناتا پیاده شده و سوار بر اپتیما می شویم،کیفیت کابین اپتیما یک سر و گردن از سوناتا بهتر می باشد،اپتیما چابک تر و پویاتر از سوناتاست،گیربکس و موتور به خوبی کوپل شده تا پس از فشار اندکی روی پدال گاز سریعا واکنش نشان دهد،وجود شیفترها در حالی که بسیاری از مالکان حتی یکبار هم از آن استفاده نمی کنند قوت قلبی است که برای دوئل های خیابانی اعتماد به نفسی را برای شما به دنبال دارد،علاوه بر این موارد دسته دنده و فرمان از بهترین های این کلاس است و به خوبی در دست راننده می نشیند تا بیشتر از رانندگی لذت ببرد..

سیستم تعلیق خشک و دست اندازهای سطح شهر را به شدت به اتاق منتقل می کند به گونه ای که میشد تعداد سنگ ریزه های زیر چرخ را تخمینی حدس زد!

بی صدایی کابین نیز نمره ی قبولی را کسب می کند هرچند به خوبی سوناتا نیست،روی فرمان نیز با قرار گرفتن دکمه ای با عنوان درایو مد می توان حالت های مختلف رانندگی را با آن تجربه کرد،که در حالت اسپرت فرمان به شدت سفت می شود تا در سرعت و شتاب گیری موجب حرکات تند و تیز خودرو نشده و خودرو در دست باشد در حالی که فرمان سوناتا کمی تنبل حس شد.

نکته ی جالب آپشن های متعدد اپتیما بود که متاسفانه طی چند ساله گذشته و با واردات انواع خودرو و عدم نظارت کافی بسیاری از خودروهای وارداتی علی الخصوص هیوندا،کیا و تویوتا به آفت خود آپشن گذاری دچار شده اند به گونه ای که خودروها با عنوان نمونه فول آپشن تحویل مشتری می شود،در حالی که بسیاری از آپشن ها فقط دکمه ای برای تزئین است که مهم ترین موردی که در خودروی مورد آزمایش به آن برخوردیم سردکن صندلی بود که خاموش و روشن بودن آن تاثیری نداشت و چند بار سعی کردیم چشمانمان را بسته و خود را درون یخچالی فرض کنیم اما هر بار جواب منفی بود،متاسفانه وارد کنندگان عزیز به سودهای حاصل از فروش خودروها راضی نبوده و خودروها را در مدل های پایه وارد کرده و در کشور با نازل ترین قطعات که اکثرا چینی بوده و خیلی زود از کار می افتند روی خودرو نصب می کنند تا سود بیشتری به جیب بزنند!

به جمع بندی در خصوص تجربه رانندگی می رسیم،همانند سایر بخش هایی که شرح آن رفت در این قسمت نیز رانندگی اسپرت با سیستم تعلیق سفت تر نصیب اپتیماست و رانندگی متین و با آرامش با سیستم تعلیق نرم تر مخصوص سوناتا.

جمع بندی:

خیلی علاقه مند بودم همانند اکثر مقایسه هایی که در کشور صورت می گیرد و نویسندگان تلاش می کنند جانب احتیاط را رعایت کنند بگویم اگر خواهان خودرویی هستید که برای شما راحتی و آسایش را به ارمغان بیاورد انتخاب شما سوناتاست اما اگر تمایل به خودرویی با ذاتی اسپرت دارید که در شتاب گیری دستتان را در پوست گردو نمی گذارد انتخاب اپتیماست.

اما واقعیت جور دیگری است،با اختلاف قیمت 15 تا 20 میلیون تومانی ارزانتر اپتیما با قیمت 160 میلیون در مقابل 180 میلیون تومان سوناتا برنده ی بی چون و چرای این مقایسه اپتیماست به عبارتی بهتر است اپتیمایی خریده و مضاف بر رانندگی چابک تر و پویاتر از کیفیت کابین و لذت رانندگی بیشتر آن بهره مند شوید و 20 میلیون تتمه پول خود را پراید بخرید که برای رانندگی در شهر شلوغی مثل تهران مناسب بوده و اپتیمای خود را برای مهمانی ها و سفرهای آخر هفته از خانه بیرون بکشید.

بدون هیچگونه شک و شبهه ای اپتیما با قیمت 20 میلیون تومان ارزانتر نسبت به سوناتا از سوناتا یک قربانی می سازد در حالی که نسل جدید اپتیما وارد کشور شده و خرید و فروش می شود همچنان طراحی نسل سوم اپتیما که دستی هم بر سر و گوشش کشیده(فیس لیفت) شده در جایگاه بالاتری از سوناتا قرار خواهد گرفت مضاف بر اینکه کیفیت کابین بهتری داشته و شتاب گیری ایده آل تری نیز دارد.

در انتها ضمن تشکر از مالک 2 خودرو آقای مجید صادقی مالک اپتیما و آقای پویان محتسبی مالک سوناتا که ساعاتی خودرویشان را در اختیار تیم تست خودروبانک قرار دادند توجه شما را به مشخصات فنی این 2 خودرو جلب می کنیم:

مشخصات فني
مدلکیا اپتیماهیوندای سوناتا
پيشرانه۴ سیلندر خطی4 سیلندر خطی
حجم موتور۲۳۵۹ سی سی۲۳۹۵ سی سی
حداکثر قدرت۱۷۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه۱۷۶ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور۲۳۱ نیوتون متر در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه۲۲۹ نیوتون متر در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه
شتاب رسمي۹.۵ ثانیه۹.۵ ثانیه
مصرف سوخت ترکيبي۸ لیتر در صد کیلومتر 8 لیتر در هر صد کیلومتر
وزن۱۳۹۱ کیلوگرم1475 کیلوگرم
قيمتحدود ۱۶۰ کیلیون توماندر حدود 180 میلیون تومان

105 عکس

نظرات کاربران

123 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/8/30
نویسنده عزیز. اگر اپتیما مال خود شماس که هیچ. بحثش جداس.ولی اگر نیست. که شمایی که میگی سوناتا را میخواستین صندلیشا تنظیم کنی یادآور پژو ۴۰۵ بوده واسه شما منم این یاد آوری را میکنم که سوناتا شما کم اپشن بوده. شما همین جور که اپتیما فول انتخاب میکردین باید سوناتا فول هم انتخاب میکردین. پس این که کلی در این مورد نظر بدین کار اشتباهیه . مورد بعد در مورد قیمت خودرو اینه که شما اختلاف قیمتی که گفتین اگه با اپتیما نسل جدید و کیت gt line که با قیمت نزدیک به ۲۰۰ میلیون وارد میشه باز هم همین نظر را دارین که اپتیما خیلی به صرفه تره؟؟!!! خودرو بانک تو قسمت فیلم خودرو خیلی خیلی عالی عمل میکنه ولی در قسمت تجربه رانندگی واقعا ناشیانه و از روی احساس و بدون منطق عمل میکنه. با تشکر از خودرو بانک
1395/9/1
اپتیما واقعا 1 سرکردن که چه عرض کنم 100 سر و گردن از سوناتا بهتر ه

از نظر ظاهری و فنی و کیفیت و دوام و خلاصه هر چی فکر کنی اپتیما خیلی بهتره
1395/9/1
دوست عزیز کم آپشن بون کاری به شتابگیری کند و تنبلی ماشین و عقبگرد تو طراحی داخلی و پلاستیکی بودن جنس داشبورد و این حرفا نداره که ؟ داره ؟؟!!
1395/9/2
بابا اولش نویسنده گفته که سوناتا مدل پایه بوده
1398/6/31
سلام میخواستم بگم کیت gt line برای اپتیما ۲۰۱۶ و اپتیما مورد بررسی فیس لیفت ۲۰۱۵ است.اگر کیت gt Line مدنظرتان است باید آن را با سوناتا ۲۰۱۶ مقایسه کنید.پس الکی حرف نزن.
1395/8/30
فکر کنم اولین کامنت باشم !!! دمت گرم خودروبانک مقایسه عالی بود فقط اگه اپتیما 2016 بود عالی تر میشد چون واقعا نسل جدیدش یه سروگردن از رقباش بالاتره مخصوصا کیفیت داخلیش عالیه ، راجبه سوناتا هم بخوام بگم به نظر من سوناتا اگه میخواد تو بازار موفق بشه باید یه بروزرسانی کلی بشه این هرچند هیوندای واسه سال 2017 هم همین فیس رو داده بیرون
1395/8/30
میترسم بگم ماشین کره ای به نسبت اروپایی و ژاپنی خوب نیست و هندلینگ اونا نداره دوباره خودرو بانک نظرم تایید نکنه برای همین میگم سوناتا و اپتیما خوبن
تو این قیمت رنو تالیسمان اصلا ب درد نمیخوره نه قیافه داره ن قدرت کمری ک دیگه مثل پراید میمونه کسی گول کییفیت و تجربه ماشینای اروپایی نخوه
1397/8/5
سلام دوست عزیز تاحالا تالیسمان از نزدیک دیدی؟
با اینکه موتورش 1600 سی سی هست رقیب جنسیس و کادنزا ست تو شتاب ک اوناهم جلوش کم میارن تا چ برسه به سوناتا و اپتیما.از نظر آپشن هم از تمام مدل های سوناتا و اپتیما سرتره در ضمن پرستیژ تالیسمانو هیچکدوم از هم رده هاش ندارن مثل سنتنیال ک باید با بنز و بی ام و مقایسه بشه من اصلا از برند رنو خوشم نمیاد از همه ماشین هاش بخصوص ال نود و مگان هم ک تو ایران زیاده بدم میاد ولی واقعا سوناتا و اپتیما در حد و اندازه قیاس با تالیسمان نیستند
1398/4/5
دقیقا حق با شماست این دو بسیار ماشین های خوش رخ سنگین وپر شتاب هستند😀😀😀
1398/6/31
سلام دوست عزیز دقیقا هیچ اپشنی بیشتر نداره.دستیار حفظ ماشین در لاین و کروز هوشمند را نسخه ۲۰۱۵ داره و ب علاوه اپشن هایی مانند درب صندوق هوشمند هم بیشتر دارد.
1398/6/31
اره جون عمه آن.کادنزا که تو ۱ ثانیه تالیسمان را میخوره تفاله اش را می‌دهد بیرون.خدا شفا بده.بنز و بی ام وه کجا برنده مگان کجا.
1395/8/30
کجا با 20میلیون بقیه اپتیما بریم پراید بخریم؟ پراید الان نزدیک 22 داره میشه آخه!!
1395/8/30
وقتی وارد ال اف میشی تمام زیبایی بیرون ماشین رو زیر سوال می بره...واقعا اپتیما بهترین گزینه تو این رنج هست
1395/8/30
از نظر من طراحی خارجی سوناتا بهتره ولی طراحی داخلی اپتیما قشتگتره ولی در کل جفت ماشینا خوشگلن.
1395/8/30
داخل مقاله گفتید اپتیما ۱۹۲اسب و سوناتا ۱۸۵اسب بخار ولی آخر مقاله توی مشخصات فنی نوشتید ۱۷۸اسب بخار! کدومش درسته؟شتاب هردو هم ۹.۵ثانیه نوشتید درصورتیکه داخل مقاله بارها ذکر شده اپتیما چابکتر و سریعتر هست.
الان یکسری دوستان میان میگن "ماشین فقط کمری کره ایی آشغاله" یا مثلا "آکورد یه چیز دیگه اس اینا فرغونه" دوستان این تست صرفا برای اپتیما و سوناتاست
1395/8/30
ما دو ساله اپتیما داریم توی کیش هم سوناتا رو امتحان کردیم و یک روز باهاش رانندگی کردم. فقط میتونم بگم اپتیما خیلی حرف برای گفتن داره در مقابل سوناتا
چه از لحاظ شتاب چه از لحاظ کیفیت و قیاقه و ...
درسته این دو خودرو تقریبا در یک سطح هستند ولی درجایی که اپتیما باشه سوناتا به نظرم صرف نمیکنه
1395/8/30
بدون شک اپتیما برنده این جدال هست
1396/6/5
عمو میدونی داری چی میگی فقط سوناتا
1395/8/30
کره ای دوس ندارم ولی بازم کیا خوب داره کار میکنه نسبتا
ولی خدایی حیفه این همه پولو ندی به ژاپنی , اکورد , جوک , کمری , مزدا 6 (اگه بیاد ) ... کلا اتمسفرشون باحالتره
1395/8/30
چقدر بدم اومد سوناتا شیفتر دنده رو حذف کرده....عوض اینکه بیاد اپشن اضافه کنه کم کرده!!!!
1395/8/30
درباره داشبرد بنظرم خیلی جمع بندی الکی کردین، بحث طراحی داشبرد یه چیز سلیقه ای هست.
شخصا بنظرم باوجود کیفیت بهتر اپتیما، طراحی داخلی سوناتا خیلی بهتر هست، هم ازلحاظ ارگونومی و هم زیبایی، داشبرد اپتیما خیلی شلوغ هست!
البته اینکه مدل فول اپتیما رو با مدل پایه سوناتا مقایسه کردید اصلا منصفانه نبود، مخصوصا اینکه توی متن هم به کمبود امکانات سوناتا گله کردید!
درکل من سوناتا رو برای طراحی داخلی و قیافش بیشتر میپسندم!
1395/8/30
یکی از یکی اشغال تر . حیف پول . خدا نکنه جیزی تو ایران اسم دربیاره. یه جوری سوناتا سوناتا میکنن انگار بوگاتیه.حیف پول
1395/9/1
داداش اونقدر که تو گویا سوختی کسی اینطور که تو میگی نمیکنه. انشاله روزیم تو پولش رو داشته باشیو بخری. برو سایت رو به گند نکش
1395/8/30
هر دو واقعا لوکس هستند و مانند هیوندای توسان و کیا اسپورتیج که با هم رقبای سرسختی هستند
سوناتا و اپتیما در سدان‌ها رقبای سرسختی به حساب میان، نظر همه محترمه ولی من کلا محصولات کیا را نسبت به هیوندای ترجیح می‌دم و همینطور تویوتا رو نسبت به هر دو!
1395/8/30
بنظرم تالیسمان جفتشون رو غورت میده
1395/8/30
ایول چه تیتری
:)))))))))))))))
1395/9/1
رنو تلیسمان جفتشون را میذاره داخل جیبش.بعد از تلیسمان هم کمری
1395/9/1
برادر من ماشالا به این مقایسه ات.....اپتیما یک نسل قبل رو اوردی قرار دادی جلو سوناتا سال ۲۰۱۵ بعد میگی ارزونتره پس برنده شده بهتره این و بخرید....خوب سوناتا ال اف رو باید با اپتیما جی اف دویست میلیونی مقایسه کنی.....بعدشم طراحی و زیبایی و جدید بودن سوناتا اصلا قابل مقایسه با اپتیمایی نیست که سه ساله تو خیابون داری میبینی خسته ات کرده مثل پراید هم همه جا هست
1398/6/31
بردار تو ماشاالله حاجی این اپتیما ۲۰۱۵ است فکر ریاضی ات صرفه.برو حاجی معلوم که خودت سوناتا داری
1395/9/1
خودرو بانک ماه به ماه و چند ماه یه بار فیلم خودرو میده بیرون و این اصلا خوب نیست . فیلم جک اس ۵ چی شد ؟, کلا نمیخواید فیلم بدید بیرون؟؟
من ۱۸۰ میلیون پول داشته باشم میرم رنو تلیسمان میخرم نه این دو تا کره ای
1395/9/1
آخه چرا با چند تا اسم میای نظر بیخودی میدی!!!!!!!!
رنو در حد جک چینیه تازه جک تو بیشتر پارامتر ها بهتر از رنو عمل کرده لاقل شتابش بهتره از رنو گاری پیرمردی
برو کمی تحقیق کن ببین جایگاه ما کجاست جایگاه شما کجا
1395/9/1
باز هم یک تست با کم و کاستی های دیگه!!!!!!
اگه کمری هم بود اینجوری ناقص مقایسش میکردید ژاپنی پرست ها؟؟؟؟؟؟؟
شما 2 تا از بهترین های این سگمنت رو انتخاب کردید که بهتر از خودشون نیست حتی اون کمری در پیت هم مثل اینا نیست
من لذت میبرم میبینم این 2 برادر روز به رور دارن حریفاشون رو بیشتر از میدون به در میکنن
اما لازنه چند نکته برای آگاهی ملت بگم:
سوناتایLF در این بررسی پایه ترین مدل نیست!!!!!
بله درست شنیدید پایه ترین نیست
چرا که در مدل پایه یا به اصطلاح بیسیک شما شاهد سقف پاناروما ، ترمز دستی برقی، روکش صندلی چرم، سنسور پارک اونم جلو ، کروز کنترل، حتی رینگ اسپورت و سیستم بلوتوث روی فرمان و اتوهولد نیستیم...
با یه نگاه ساده به عکس ها میشه فهمید که سوناتا اصلا مدل پایه و بدون آپشن نیست ..
این از نکته اول
انا نکته دوم اینه که چی بهتون رسید که اپتیما نسل قبل رو با سوناتا ال اف مقایسه کردید؟؟؟؟
شمایی که از کابین شلوغ نسل قبل سوناتا موسوم به YF گله کردید چرا حالا که هیوندای محافظه کارانه عمل کرده و از اون شلوغی صفحه کیلومتر و کابین کم کرده این بار گیر دادید خلوته و ساده؟؟؟؟
مگه صندلی های مزدا 3 یا کرولا برقیه؟؟ همین الان گروه بهمن مزدا 3 هایی رو که میده دستی هستن صندلی هاشون..
در مورد آکورد هم صدق میکنه این گفته که در بعضی از مدل هاش صندلی دستی داره نه مثل 405 مثل پراید دقیقا!!!
نمیدونم با این همه بدگویی از هیوندای میخواید به کجا برسید ولی بدونید ملت ما همیشه حقیقت رو متوجه میشن
برنده نهایی این تست سوناتا بود قطعا و بهترین خودروی این سگمنت بدون شک
سوناتا LF.
1395/9/1
داداش خیلی جو گیر نشو
لیفان 820 از هر دوی این برادران بزک شده زیبا تر و کارامد تره
هیوندای و کیا فقط الان دارن پول برند رو میگیرن و گرنه نه در ظاهر و نه در عمل هیچ فرقی با لیفان820 قدرتمند و با صلابت ندارن

1395/9/1
چقدر متعصبانه و احساساتى گفتى،
كسى ندونه فكر مى كنه چه حقى ازت ضايع كردند!
توصيه مى كنم حتما آب رادياتور و روغن ترمزت رو چك كنى،،،
1395/9/1
قرصات رو خوردی دایی ؟
1395/9/2
احمد جون چرا مزخرف میگی لیفان 820 در حد پرایده که
آخه شما کی هستید دارید بخدا شان این سایت رو پایین میارید کیا هیوندای رو با لیفان مقایسه کردی مثل اینه که سایپا رو با بنز مقایسه کنی قیاس مع الفارقه
1395/9/2
کمری درپیت؟!
همین کمری درپیت حداقل توش لازم نیست تا رسیدن عقربه کیلومتر به 100 و زور زدن موتور چرت بزنی!
یا حداقل کیفیت داشبردش از پلاستیک بازیافتی و خشک نیست، نمیدونم توی صفر این ماشین نشستی یا نه، ولی وقتی ادم وارد سوناتا LF صفر میشه قشنگ یاد پراید و اون بوی پلاستیک داشبردش میوفته!
اوستا، کیفیت کمری کجا، موتور کمری کجا، استهلاک کمری کجا، سوناتا ی کپی شده از مازاراتی و صدتا ماشین دیگه با موتور خجالت آور و کیفیت فاجعه کجا...

به قول یکی سوناتا خیلی بخواد خط و نشون بکشه میتونه برای این چینیای بی نام و نشون مثل لیفان 820 که هیچ جای دنیا حتی تو خود چین هم ازش پیدا نمیشه و پاتوقش ایرانه رقابت کنه، تازه مطمعنم تو خیلی چیزا مثل کیفیت داشبرد لیفان هم ازش جلو میوفته، انتقاد هات به برسی بجا، ولی بی زحمت دیگه درباره رقابت سوناتا با کمری یا... خیالپردازی نکن!
1395/9/2
دادا منم کره ای بازم ولی هیجوقت به خودم اجازه ندادم به ماشینای دیگه توهین کنم..حتی چینی ها

بله منم قبول دارم بعضی مجلات در مقابل خودروهای کره ای جبهه میگیرن..یا بعضیا واقعا هیچی از خودرو نمیدونن و میان همش ژاپنی ژاپنی میکنن و مقاله رو ب گند میکشن..اما این دلیل نمیشه شما به ماشینای دیگه توهین کنی..در واقع به خود صاحبش اهانت میکنید نه ماشینش....

اکثر کره ای بازا اطلاعات بالایی دارن و با تکنولوژی روز آشنا هستن ک طرفدار همچین ماشینی شدن...اما این کامنت شما باعث میشه من جملم رو پس بگیرم...

با احترام نظراتمونو بگیم بهتره
1395/9/1
ما که فعلا پول خرید جک هم نداریم ولی به عنوان یک علاقه مند به صنعت خودرو بنظرم در حال حاظر پیروز تمام این جدالها رونو تلیسمان و DS5ls هستند که کیفیت و زیبایی و اصالت اروپایی رو یکجا عرضه می کنن
البته خوب منه عشق ماشین دوست دارم همه اینارو یکبار تجربه کنم خیلی برام فرقی نداره D:
1395/9/1
مقایسه خوبی بود و تماما حقیقت بود
ولی چند تا ایراد داشت مثلا راجب سیستم صوتی یا چراغ های جلو و سیستم های اونها اشاره ای نکردید چرا که سوناتا بای زنون هست و سیستم پیشرفته تری نسبت به اپتیما TF دارد
یا مثلا اپتیما رو فول کامل معرفی کردید درحالیکه هر سه مانیتور کنسول وسط و پشت سری بصورت نصبی بودن و بی کیفیت -اپتیما و سوناتا در نمونه فول رادار نقطه کور هم دارند
سوناتا هم که اپشن هاش اب رفته بود البته گفتین که مدل پایه بوده در حقیقت نیمه فول هستش
1395/9/1
ُسلام کاشکی بجای سوناتا 2015 سوناتا 2014 وای اف رو میذاشتین که قیمت ها برابر بشه
از نظر من ظاهر وای اف خیلی بهتر از ال اف هست.
خواهشا بررسی وای اف رو به عنوان دست دوم بذارین
1395/9/1
سلام..مقایسه کردن این دو خودرو خیلی خوبه ولی به شرط اینکه هر دو نسل اخر خودشون باشن....وقتی نسل جدید هر دو هست چرا یکی قدیمی و یکی جدید....خیلی منصفانه نیست...چون سطح طراحی سوناتا جدید با اپتیما جدید باید سنجیده بشه.....البته خیلی هم با جدیدش تفاوت نداره اپتیما ولی خوب اون بازنگری در طراحی شاید باعث تغییر نظر خیلی افراد بشه....یکیش خودم.....
1395/9/1
البته عادت شده که همیشه به خودروهای کره ای ایراد بگیریم. با وجود اینکه حسن های خوبی هم دارن (مخصوصا در مورد هیوندای)
اما واقعیت اینه که من خودم شخصا پول بالاتر از 100 میلیون رو فقط برای ماشینی میدم که بتونم 100٪ بهش اطمینان کنم و با خیال راحت ازش استفاده کنم و به جاده و خیابون بزنم.
و این چیزیه که نه در ماشین کره ای یافت میشه و نه در ماشین اروپایی و و نه آمریکایی.
تنها ماشینی که در این سگمنت (سدان متوسط) ارزش تک تک دلارهایی رو که براش میدی داره ، قطعا تویوتا کمری و تویوتا آریون کارکرده هستند.
1395/9/1
بسیار مقایسه غیر حرفه ای و سرشار از غلط بود! اولاً سوناتای ال اف (2015) را باید با کیا اپتیما جی اف (2016) مقایسه کنید نه اپتیمای تی اف (2011تا 2016)! چون پلتفرم سوناتا ال اف با اپتیمای جی اف یکی است. در پلتفرم سوناتا ال اف 51 درصد فولاد با کشش بالا به کار رفته در حالیکه 13 درصد پلتفرم مشترک سوناتا وای اف (2010تا 2015) و اپتیمای تی اف (اپتیمای موجود در مقایسه بالا) ازین فولاد استفاده شده که نتیجه ی آن استحکام و مقاومت بسیار بالاتر نسل جدید و در نهایت هندلینگ، سواری و ایمنی بهتر سوناتاست! موتور سوناتا ایران پی اف آی هست که قدرتش 178 اسب بخار هست نه 185 و اپتیمای تی اف 176 اسب و اپتیمای جی اف (جدید) 172 اسب بخار که در بالا غلط نوشتید. درسته که کیفیت متریال کابین سوناتا بالا نیست ولی کیا اپتیما و مخصوصاً تی اف آن از سوناتا پایین تر هم هست! می توانید به سایت های خارجی معتبر از جمله کارادوایس مراجعه کنید. دوستان، سوناتای ال اف از هر لحاظ از اپتیمای تی اف برتر است به جز قیمت!!!
1395/9/1
بررسی خوبی بود . نقطه ضعف این دو خودرو در برابر خودروهای هم رده یعنی هوندا آکورد و کمری ، کیفیت پایین قطعات داخل ماشین هست که باعث میشه با این دست اندازهای فراوان اتاق ماشین زود به صدا بیفته.
ولی در کل من هم اپتیما رو از هر لحاظ برنده این مقایسه میدونم.سوناتا فقط در نسل 2007 تا 2010 خیلی خوب تولید شد از سال 2011 فقط ماشین رو خوشگل کرد و همین و مشکل نسل 2011 به بعد تکان های شدید و کوبش در کابین عقب بود که خیلی آزار دهنده بود ولی ظاهرا در نسل جدید برطرف شده
1395/9/1
خدا نکنه بعضییا به جایی برسن . چنان پر شدن که اگه به جایی برسن به قول اقای مدیری انچنان جانور درونشون نشون میدن که همه رو تکه پاره میکنن و کسایی نظرات عقده گونه میزارن که تو خوابم به این ماشینا نمی رسن.
1395/9/2
تو بحث خودروهای کره ای شرکت نکن تشریف ببر MG گاری خودت رو ببر تعمیرگاه داداش خوب نیست در برابر بزرگان اینجور حرف بزنی
1395/9/1
دیوانگیه که پولتو بجای ماشینای ژاپنی به ماشینای کره ای بدی
از نظر کیفیت خودروهای کره ای در مقابل ژاپنی ها بخصوص تویوتا و هوندا هیچی نیستن
اینو می تونید از مالکین این خودروها بپرسید و مقایسه کنید
1395/9/2
متاسفانه شرکت ورشکسته کیا که توسط هیوندا خریداری شد اینقدر پیشرفت کرده ، ما هم اینطور
بعضی ها نگن آشغال کره ای ، اسباب بازی کرا هی
حالا هرچقدر هم که بی کیفیت باشن از ماشین های ایرانی بهترن
حداقل قیافه بزک شه بهتری راند هرچقدر هم که پر مصرف و بی شتاب باشه هم ارزش دارند
1395/9/2
ضمن تقدیر از سایت خودرو بانک که گاهی فیلم های خوبی در بررسی خودرو تهیه میکند و اخبار خوبی منتشر میکند واقعا از این بررسی ضعیف و مقایسه بی محتوا تعجب کردم من هر دوی این ماشین ها را داشته ام دقیقا تفاوت تکنولوژی آنها در حد تفاوت سال معرفی آنها به بازار است لطفا به آخرین مطلب راجع به سدانهای متوسط به این آدزس مراجعه کنید
http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/rankings/Affordable-Midsize-Cars/
در مورد قیمت نیز نگارنده مدل 2016 سوناتا را با مدل 2015 اطاق قدیم اپتیما مقایسه کرده است با این سبک مقایسه که در شهر تهران بدون شک 206 تیپ 5 مدل 95 سفارشی بسیار برتر از بنز کلاس c مدل 2016 قرار میگیرد.
1395/9/2
من عاشق این نسل اپتیما بعد فیس لیفت هستم و بنظرم قشنگتر از نسل جدیدشه
من هم اپتیما رو ترجیح میدم
فقط چیزی رو که درک نمیکنم اینه که صاحب سوناتا اینهمه پول ماشین رو داده جرا لو آپشن مخصوصا صندلی های دستی ؟!!!
1395/9/2
یادم رفت بگم
همه کسایی که ماشین بازن میدونن آقای صفاییان جزو بهترین عکاسای خودرویی ایرانند
چرا شما عکسارو درابعاد اصلی و بزرگ تو سایت نمیزاریین؟
انگار عکسارو کوچیک میکنین که خیلی حیفه برای این عکسا
1395/9/2
سگ اینا شرف داره به آشغال های ژاپنی
جالبه شتاب سوناتا 9 ثانیه هست بعدش ژاپنی پرست ها میان
میگن که واسه رسیدن به سرعت 100 کیلومتر باید چرت بزنید !!!!!!!!
آشغال های ژاپنی رو باید با لیفان مقایسه کرد
یکی از رفیق هام لیفان 820 داره با کمری هیبرید کل انداخته بود تو اتوبان اصفهان سوسکش کرده بود کمری رو بعدش کمریه زده بود کنار رفیق منم با لیفان زده بود کنار کیفیت داشبوردها رو که مقایسه کردن دیدن داشبورد لیفان خیلی بهتر از کمری هستش
پول دادن برای آشغال های ژاپنی حرامه هنوز قضیه ایربگ های تاکاتا تموم نشده که چه فاجعه ای بود برای آشغال های ژاپنی..ژاپنی پرست ها برید توبه کنید ژاپن همون ایرانه که فقط پول باید بابت برند هاش داد همین تویوتا از ایرانخودرو هم کمتره
1395/9/2
بابا بی خیال
دیگه زیاد داری کشش میدی
اصلا ادم متعصبی روی برند یا کشور خاصی نیستم ولی معلومه چی میگی؟
تویوتا از ایرانخودرو پایینتره؟؟!! ,واقعا؟؟!!
تاحالا بررسی کردی از نزدیک و مقایسه کردی ؟1
1395/9/2
چندسالته داری درباره ماشین اینطوری نظر میدی؟ میشه یه روز امیدوار بود که صنعت خودروی کره خودشو از بابت کیفیت به حد مطلوب برسونه ولی مقایسه الانش با صنعت خودروی ژاپن بخصوص تویوتا یکم خارج از دایره عقل هست. کسی میتونه به این صراحت نظر بده که از هر دو صنعت ماشین داشته باشه. من نوعی که از گالانت سوپرسالن 91 و النترا 93 داشتم تا کمری 2007 و سانتافه 2016 هیچوقت به این صراحت نمیام نظر بدم چه برسه به این که بخوام توهین هم کنم. اگه یکم از بزک دوزک ماشین بیایی بیرون میفهمی که اصالت همراه با کیقیت مطعلق به کدوم صنعت خودروسازی هست. در ثانی یک برند اگر افتاد سر زبونها و معروف شد بی دلیل نبوده. بخوصوص در صنعت خودرو
بزرگان نقد صنعت خودرو همچین محکم و بی پروا رفتار نمیکنن که بعضی از دوستان حرفشو میزنن. یکم دقت یکم انصاف لطفا
1395/9/2
قربون دهنت آقا جواد حرف دلمون رو زدی ژاپن دیگه افتضاح شده با این فراخوان های جعلیش یه سر برین ایرتویا ژاپنی دوست ها ببینید صف کرولا و یاریس ها رو بعد بیاین اینجا بگین کرهوای فلانه کره ای بهمانه در ضمن من خودم پارس موتور زانتیا دارم و طرفدار هیچ برند ژاپنی کره ای نیستم ولی حقیقتش ژاپن خیلی بیخود شده چون دیگه هیچ ماشین ژاپنی تو ژاپن تولید نمیشه تو تایلند و چین و نالزی درست میشن
1395/9/3
زنگ بزنيد آتش نشاني بو سوز مياد.
1395/9/3
عزیزم میشه شما تعصب کره ای نداشته باشی؟... چرا کاری میکنین که در مورد کره ای بازا فکر بد بکنن.....افراد متعصبی مثل شما فقط موجبات خنده و شادی ژاپنی بازا رو فراهم میکنن..همین....چوخ خوشتون نمیاد دلیل نمیشه بیاین چن تا حرف بدون منطق سرهم کنین بگین ماشین ژاپنی فلانه بیساره....

داشبورد لیفان بهتر از کمریه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خواب دیشبتو جای دیگه تعریف کنی خریدارش بیشتره ها..از ما گفتن بود
1395/9/4
سلام آقا جواد،قرصاتو خوردی؟؟
چرا اینهمه تعصب ورت داشته و تعصبی داری حرف میزنی، داداشم شما معلومه اصلا تو عمرت ماشین ژاپنی سوار نشدی.
بنده حدودا 4-5 سال پیش ک سرو صدای این سوناتا ها دراومد رفتم یکی خریدم و قیافشو امکاناتشو خیلی دوس داشتم ولی اونجایی بهم ثابت شد کره ای ارزش پول دادن نداره که بارها و بارها تو جاده زانتیا خوردم،چ تو شتاب، چ تو رولینگ، بعد 6 ماه با کلی ضرر دادمش رفت و ب اصرار دوستام ماکسیما مدل 89 گرفتم، اونجا بود ک متوجه شدم تو عمرم ک بارها و بارها ماشین عوض کردم چقد اشتباه کردم ژاپنی نگرفتم
اگ ماشینای کره ای واقعا ماشین بودن آزرا با 3300 cc از سورن توربو نمیخورد!!!!
1395/9/5
خدا وکیلی ماشین داری ؟
این حرف رو کسی میزه که عکس ماشین رو دیده
ژاپن کجا و کره کجا
برو یه پرایدی چیزی بخر و بعدش بیا نظر بده
1395/9/6
جواد به دکتر مراجعه کن
1395/9/8
برای سلامتی آقا جواد صلوات
1395/9/11
کی بحثه آشغال کرده،هر کسی یه سلیقه ای داره ،درست نیست به همه ماشینها میگی آشغال در ضمن ماشینای ژاپنی ها یه سروگردن از چینیا و ایرانیا بالاترن نه به خاطر شتاب بلکه به خاطر استهلاک و کیفیت
1395/9/2
از نظر دوستان کره ای سوار مثل MEHDI J ماشین فقط هیوندای!!!!عزیزم کیفیت بد داشبورد رو هر بچه ای متوجه میشه.ضمناً تلیسمان آشغال هست؟؟؟؟رنو در حد جک هست؟؟؟؟شما تشریف ببر یکبار تلیسمان رو از نزدیک ببین و کیفیت اش رو متوجه شو.شما از اونهایی هستی که حجم موتور و تعداد دنده رو ملاک برتری ماشین قرار میدی.فروش خوب تلیسمان و سایر برندها تو این چند ماه و البته کاهش فروش کره ای ها تو دنیا نوید بخش پایان افسانه کره ای هاست
1395/9/2
برو بابا دلت خوشه. لگن فرانسوی و چه به این حرفا. تو رده بندی جهانی کیفیت خودرسازان ، برندهای آشغال فرانسوی جزو 30 برند اول هم نیستند چه برسه به اینکه بخوان با هیوندا و کیایی
که جزو 10 برند برتر جهان هستند ، رقابت بکنند. تلیسمانی که سنگش رو به سینه میزنی کل داشبوردش پلاستیکه. اصلا تلیسمان رو کسی نمیشناسه. یه ماشین آشغال از یه برند
بی اصل و نصب و مسخره مثل رنو رو باید با هم رده های خودش (چینی ها) مقایسه کرد نه با بزرگان ...
1395/9/21
پاسخ به محسن a2
اها تو درست میگی تلیسمان اروپایی خیلی بی کیفیت بعد اپتیما کره ای یا سوناتا جز بزرگان
فرانسوی اشغاله؟
همین DS5 که تو کلاس شوتینگ بریک هست اصلا دست به داشبورد و صندلیش زدی اخه
همین ماشین فرانسوی تمام روکش هاش از چرم ناپا هست
اصلا بوی چرم ناپا به بینی ات خورده
فک نکنم خورده باشه چون نهایتا یه اپتیما سوار شدی و فکر کردی چه خبره
آنها با چه منبعی گفتی رنو جز 30 تای اول نیست
همین کیا و هیوندا که میگی فقط حدود 40 ساله دارن ماشین میسازند (از سال 1967) ولی همین رنو از سال 1899 که میشود بیشتر از 100 سال
یا همین دی اس که زیر مجموعه سیتروئن داره از سال 1919 که اونم میشه 100 سال دارن ماشین میسازند
بعدشم که شما مخالف این تلیسمان هستی چون داشبورد پلاستیکیه (که نیست)، اون وقت داشبورد اپتیما یا مثلا سوناتا از چرم ناپا هست؟ نخیر اونا هم از پلاستیک خشک استفاده کردند که وقتی با انگشت بهش ضربه میزنی صدا میده انگار که زیرش خالیه و بعد حدود 3 یا 4 سال به استهلاک می افتد و کیفیت نداشته روز اول را هم حتی ندارد
اینم بهت ثابت کنم؟
به نظرت الان بازار دست دوم اسپورت یک 2006 چطوره اخه کی میاد اونو بخره اصلا بازار دست دوم نداره یا یکی بیاد سوناتا 2008 بخره
هیچکس
اما الان حداقل زانتیا که مونتاژ سایپا هست ولی کیفیت فرانسوی و اروپایی رو داره هنوز بازار داره و میفروشه
1395/9/2
با سلام
به نظر من انتخاب ماشین کلا سلیقه ای هست چرا؟؟ اگه بخرم
کره ای فقط اپتیما میخرم
اروپایی قطعا ائودی
امریکایی شورولت
ایرانی پژو پارس
چینی لیفان 820
ژاپنی هم نیسان
شاید از نظر کم وکیف متفاوت باشن ولی ماشین فقط سلیقه ای هست و بستگی به بودجه داره این قدر به نظرات هم گیر ندین اطلاعات مفید تری دارین ارائه کنین همه بهره ببرن
با تشکر از خودرو بانک
1395/9/3
بین این 2 تا که تقریبا یکی هستن سلیقه ای اپتیما رو انتخاب میکنم
اما یکی از دوستان به اسم مهدی که مثله اینکه سوناتا داره اومد گفت کمری در پیت
داداش شما پولت نمیرسه کمری بخری به کمری توهین نکن
همون سوناتا رو سوار شو با اپشنای ماشینت حال کن
کمری رو کاغذ تو ایران فقط کم اپشنتر از سوناتا و اپتیما هست
اما اگه کمری بخری و سوار شی میفهمی هر اپشنی که لازم یوده رو داره و اصلا کمبود اپشن اذیتت نمیکنه
اتاقش هم که واقعا نرم و راحت و بی صدا و فوق العاده جاداره
از لحاظ موتور و گیربکس هم واقعا به نسبت خودش خوبه
هر جا بخای راحت سبقت میگیری و عکس العمل خیلی خوبی هنگام گاز دادن نشون میده و سریعه
یکی دیگه از دوستان هم گفت تویوتا از ایرانخودرو کمتره
شما پرایدت رو سوار شو
شاید هم سمند داری که از ایرانخودرو دفاع میکنی خخخ
1395/9/13
داداش شما یه جوری از کمری تعریف کردی به نظرم ماشین بهتر از کمری سوار نشدی بنز و بی ام و سوار میشدی چی میگفتی دیگه اگه نسبت به ماشینای ایرانی انقدر نرم و راحت به نظرت رسیده درسته اما دیگه الکی جوری از ماشین تعرف نکن که انگار هواپیماست هه تعصب الکی هم نداشته باش
1395/9/3
پسران ناتنی از پدر جدا از مادر سوا!!!!!!!!!!!
20 میلیون تتمه پول خود را پراید بخرید که برای رانندگی در شهر شلوغی مثل تهران مناسب بوده و اپتیمای خود را برای مهمانی ها و سفرهای آخر هفته از خانه بیرون بکشید.!!!!!!!!!!!!!!!


نویسنده مقاله باید رومان نویس بشه!!!!!!!!
1395/9/3
سلام. شما وقتی میخوایین ی ماشین از هیوندا و کیا رو مقایسه کنید واقعا نامردی میکنین در حق هیوندای. من مقایسه های دیگه تون رو قبول دارم ولی کیا وهیوندا رو نه . دوستان مقایسه سانتافه و سورنتو رو تو همین سایت ببینید اونجا هم سورنتو کیا فول بود سانتافه نیمه فول بود اینجا هم گرفتین اپتیمای فول اپشن اوردین و سوناتای تقریبا بی اپشن.همچنین اونجا که سانتافه و سورنتو رو مقایسه کردید سورنتو موتورش gdi بودولی سانتافه mpi بعدش گفتید سورنتو شتابش بیشتره اگه سانتافه رو هم gdiمیگرفتین شتابشون برابر بود بعدشم کی گفته کیا از هیوندای بهتره. بعضی جا ها هیوندا بهتره بعضی جا ها کیا مثلا اسپورتیج از توسان بهتره اپتیما ازسوناتا بهتره ولی سانتافه از سورنتو بهتره گرانجور هم از کادنزا بهتره دلیل نمیشه که شما همش از کیا تعریف کنید. بعدش هم دو ستان ما هم کیا داشتیم هم هیوندای الانم هیوندای سواریم پس نگید تا حالا سوار نشده داره چرت میگه ما سانتافه نیو داریم عموم سورنتو نیو انصافا سانتافه بهتره البته منم نمیگم سانتافه بهترین ماشین دنیاس سانتافه هم نقاط ضعفی داره... توی این مقایسه گفتین کیفیت داخل اپتیما از سوناتا بهتره در حالی که اگه سوناتا فول بود نویسنده این مقایسه میگفت داخل سوناتا بهتره..
1395/9/4
کاملا باهاتون موافقم. اصلا خیلی از بررسی های سایت خودروبانک باید اصلاح بشه. خیلی وقت ها نظرات تعصبی و بر اساس احساسات شخصی ، در مورد خودروها نوشتن.
مثلا در بررسی تویوتا لندکروزر 2016 هم خیلی نویسنده مقاله در کوبیدن لندکروز افراط کرده بود. در صورتیکه خیلی از ایراداتی که در مورد لندکروز گرفته بود ، حقیقت ندشت.
وقتش رسیده تا سایت خودروبانک از افراد واقعا متخصص و شایسته در بررسی خودروها استفاده کنه
1395/9/3
من هم سوناتا وهم اپتیما سوار شدم (مدل تست شده) و به شخصه سواری و شتاب سوناتا بیشتر قبول دارم در ضمن کیفیت مواد بکار رفته در سوناتا با کیفیت تر از اپتیماست
1395/9/5
بعد هم سوناتا استفاده شده در تست لو اپشن بوده
واز سایت حرفه‌ای شما بعیده که با مدل فول مقایسش کنی
1395/9/3
بعد هم شما اپتیما فول با سوناتا لو اپشن مقایسه کردید
که از سایت حرفه ایی شما بعیده
1395/9/9
ذات ماشین به آپشن نیس که. واقعا ذات اپتیما بزرگتر از سوناتاس هر دوتاش رو هم سوار شدم
1395/9/3
خطاب به محسن a2 : داداش وقتی چیزی از ماشین سرت نمیشه مجبوری نظر بدی.حالا دیکه رنو بی اصل و نسب شد کره ایها جزو بزرگان اره؟ محض اطلاعت رنو 117 ساله داره ماشین میزنه. مشقاتو نوشتی برو لالا کن
1395/9/4
آقای عقل کل !!!! تو چی از ماشین سرت میشه. رنو با قدمت 117 ساله نتونسته به اندازه ی یک دهم هیوندا و کیا پیشرفت کنه. رنو تو جایگاه خودروسازان جهانی سوسک هم حسابش نکردن.
جزو لگن ساز ترین خودروسازهاست. برو به آمار فروش اپتیما و سوناتا نگاه کن تو دنیا بعد بیا اینجا فرمایشات دوهزاریت رو ارائه بده.
ماشین های اروپایی فقط شامل آلمانی ها و ایتالیایی ها و بریتانیایی ها میشن.
اونای دیگه ای که ازشون اسم میبری ، ارابه های اروپایی هستند نه ماشین ...
1395/9/3
همه خوب میشناسیمم اسباب بازی های کره ای رو پس دوستان چرا همیشه سر آشغال کره ای این همه بحث میکنید
چند تا دلال همیشه با تعصب بیجاشون روی گاری های کره ای و کوبوندن بقیه برندها باعث حساسیت روی کره ای هاشدن که همه هی میگن آشغال
1395/9/4
اولا دلال برازنده شخصیت جنابعالیه ... ثانیا فکرت از جنس اسباب بازیه که نمی تونی ببینی کره ای ها در حال حاضر چقدر پیشرفت کردند و جزو برندهای برتر خودروسازان هستند.
وقتی انقدر کوته فکر باشی که نتونی این واقعیت رو ببینی و با تعصب های چندین و چند ساله در مورد خودرو نظر میدی ، معلومه که چه جور آدمی هستی.
خودت اگه لندکروز و رنج روور و مازراتی سوار میشی ، می تونی اینطوری نظر بدی. ولی شک ندارم که ماشین زیر پات پراید هم نیست که میای اینجا در مورد ماشین هایی حرف میزنی که تا
آخر عمرت نمی تونی نصف پولشون رو هم برای خرید ماشین داشته باشی.
برو داداش برو از خودت خجالت بکش
1395/9/3
kash aghabe optima mese aghabe sonata bod ...
1395/9/4
با سلام و تشکر در مورد کیفیت داخلی اصلا موافق نیستم.من در یک روز دو بار هر دو رو مقایسه کردم و با اطمینان میگم کیفیت سوناتا خیلی بهتره.و در حالت اسپورت مود شتاب خیلی خوبی داره.و خیلی بی سر و صداس.و من با توجه به اختلاف ۲۰ میلیونی سوناتا رو خریدم
1396/6/7
منم باهات موافقم.
1395/9/5
مقایسه این دو خودرو بسیار ضعیف وغیر کارشناسی است . لطفا" اصلاح یا حذف اش کنید.
1395/9/9
یعنی آدم باید مغزش مشکل داشته باشه که این ماشین ها با امکانات مثال زدنی چون رادار جانبی درایو مد پرده عقب برقی و...رو بیخیال بشه و ژاپنی مزخرف سوار بشه
1395/9/10
خخخخخخ ژاپنی مزخرف!!!!!!
متاسفانه ما سوار آپشن میشیم تا سوار ماشین موتور و سیستم تعلیق و گیربکس اصلا برای ما مهم نیست فقط برای ما این مهمه که آپشن داشته باشه رادر و پرده عقب و این چیزا باشه سیستم فنی مهم نی ديگه واقعا متأسفم کمی روی حرفهایی که میزنیم فکر کنیم و بدون طرفداری های بی اساس باشه
1395/9/13
خوبه بعضی دوستان که سنگ ژاپنی رو به سینه میزنن برن تحقیق کنن ببینن که همه اجناس ژاپنی تو چین تولید میشه و مفت گرون شده تو بازار ماشین هم یا تو چین یا استرالیا تولید میشه دیگه گذشت اون ژاپن قدیم که یه چیزی شنیدی داری میگی هر سال هم که ماشین جدید میدن به راحتی میشه دید که هیچ پیشرفتی نداشته بهر حال موفق باشین بدرود
1395/12/25
عزيز دلم هميشه پولتو خرج كيفيت كن نه ظاهر . اگر قسمتت شد يه هفته يكي از انواع تويوتا رو سوار شدي بعد نظرت عوض خواهد شد
1396/4/21
در پاسخ به رضا : من جدیدا کمری و کرولا 2017 سوار شدم و کلا نظرم در باره ژاپن ی ها عوض شد کمری 2007 سوار شدم صدای داخل کابین نسبت به 2007 بیشتر شده بود صدای سیستم تعلیقش هم زیاد شده یود کیفیت دراشم از بالا تا پایین بد بود(پلاستیک خشک) اینم بگم که سوناتا 2006 سوارم شدم تقریبا همچیش مثل کمری 2007 بود، ژاپن دیگه اون ژاپن قدیمی نیست.............نه نیست.
1395/9/10
سلام دوستان عزیز...واقعا که وقتی آدم این همه اختلاف بین فضای مجازی و دنیای حقیقی رو می بینه فقط تاسف میخوره...متاسفانه فضای مجازی شده جولانگاه کامنت های بی پایه و اساس و متعصبانه عده ای از کسانی که مشخصا گواهی نامه رانندگی هم ندارن بعد میان اینجا و از روی حسادت و جیب های خالی پدرانشان هرچی که از دهنشون میرسه نثار ماشین های ۲۰۰ میلیونی میکنن که خیلیا تو این مملکت آرزوی سوار شدنش رو دارن...!
حقیقتش آدم حسابی گیج میشه...مردم در عالم واقعیت وقتی میفهمن سوناتا یا اپتیما یا تویوتا و...خریدی دهنشون باز می مونه..بعضیا که حسودن میگن ماشین خارجی خوب نیس چون خیلی گرونه!!!(کلا نمی فهمن دارن چی میگن بس که هول شدن) و عده ای دیگر هم زبان به تحسین باز میکنن!
والا در عالم حقیقی افراد بسیاری رو دیدم که میرن منطقه آزاد به خدا با همین سوناتا yf عکس یادگاری میگرن...! از مردمان شهر ندیده و ماشین ندیده حرف نمی زنم...از دانشجوی پزشکی و افرادی حرف میزنم که حسابی دستشون به دهنشون میرسه..با این حال عاشق ماشین های کره ای و ژاپنی هستن
من تعصبی روی برند ماشینم ندارم و با توجه به این که خوب میدونم چه کسانی اینجا کامنت میذارن، اصلن برام مهم نیست که از یه برند حمایت می کنن با توی سرش میزنن ولی،
آدم اینجا یه چیزایی میشنوه که زمین تا آسمون با واقعیت فرق میکنه!
...پسره هنوز گواهی نامه نداره بعد:
به کره ای می گه اسباب بازی!
به سوناتا که ملت واسه اسمش میمرن میگه آشغال
اون یکی به تویوتا کمری که یه دنیا از نظر دوام و کیفیت قبولش دارن میگه آشغال!!! بخدا کمری ۷ سال پر فروش ترین ماشین دنیا بوده!
حالا جالبه یکی اومده میگه کیفیت لیفان از کمری بهتره! حالا تو بابات لیفان داره دلیل نمیشه بیای لیفان و ببری بالای کمری!!
تمام افتخار لیفان استفاده کردن از پلت فرم و موتور تویوتاست!
یکی نیست به این افراد بگه آخه پدر بیامرز تو عقده حمایت از برند ماشین خودت رو داری دیگه چرا حرف غیر عقلانی و بی ادبانه میزنی؟؟
از اون بالا تا اینجا ملت یه جوری به هم توهین می کنن انگار نه انگار که ما ایرانی هستیم! به ولای علی
چارتا تیکه آهن پاره ارزش این همه توهین و بی ادبی و در ضمن دروغ گویی رو نداره
من افراد زیادی رو میشناسم که طرف پدرش کارخونه سیمان داره که شاید اگه اسم ببرم یه عده ای بشناسنش...همه مدل ماشینی داشته...
اما از وقتی ماشینای کره ای اومدن توی بازار فقط داره کره ای مخره
بعد یکی پیدا میشه به ماشین کره ای میگه آشغال!!
.
من سوناتا ۲۰۰۶ دارم..ماشین خیلی غذر می خوام سگش هم به ماشینای چینی هم قیمت میارزه..این رو من نمی گم تمام تعمیر کارانی که هر روز هزارتا ماشین چینی و ایرانی و خارجی رو چک میکنن میگن..
همین سوناتا ۲۰۰۶ با موتور ۲۴۰۰
طوری دنده عوض میکنه که اصلا متوجه نمیشی
با اینکه صدای موتورش هنگام رانندگی با دور موتور کم اصلا شنیده نمیشه..ولی وقتی هم که صدای موتورش میاد داخل اینقدر جذابه که آدم دوست داره این روند ادامه پیدا کنه!
بعد از گذشت ۱۱ سال ماشین همه مدل ماشین چینی و ایرانی هم قیمت و له میکنه
کابینش با سرعت ۱۸۰ تا اینقدر آرومه که احساس میکنی داری ۱۰۰ تا میری!
توی سرعت ۱۲۰ راحت ۲ دنده معکس میکشه..ماشین ۸۵ تا سرعت فقط با دنده ۱ میره
شما توی جک j5 بشینید...تا وقتی جک که نصف سوناتا هیکل داره بخواد خودشو جمع کنه..سوناتا له کرده اون بیچاره رو!
کیفیت تو دری های ماشین به قدری بالاست که من با هر ماشین ۶۰ تا ۷۰ میلیون صفر مقایسه کردم بازم دیدم هیچ ماشینی به اندازه سوناتا دوام و کیفیت نداره
من فقط دوام و کیفیت کمری رو بالاتر از سوناتا میدونم
اون کسی که میگه کمری یا ژاپنی آشغاله جدا مشکل فکری داره...یعنی یه چیزی به نام تعصب جلوی فکر کردنش رو گرفته!
من تعصبی ندارم...کمری هم دوامش بالاتر از کره ای هستش و هم تعلیقش بهتر از سوناتا
با این حال من سوناتا رو خریدم چون
۱.ظاهر سوناتا چه قدیمی و چه جدید برای ما ایرانیا جا افتاده تر و جذاب تره...کلا با هیکل سوناتا بیشتر حال میکنیم!
۲.هر مدلی از سوناتا و کمری مقایسه کنید...باز در ازای مبلغ پرداختی..سوناتا تمیز تر و آپشن هاش بیشتره
۳.قدرت موتور سوناتا در هر مدلی بیشتر از کمری هستش
البته کمری هیبرید باید با سوناتا هیبرید مقایسه بشه.
۴. بازار کره ای ها در کل بهتر از ژاپنی هاست.
در کل من از سوناتا بسیار راضی ام
و برای کمری سوناتا و اپتیما ارزش بسیار بالایی قائلم
و میدونم کسی که پول به ژاپنی یا کره ای بده پشیمون نمیشه حالا چه سوناتا و چه کمری...فقط کافیه نیاز های خودتون رو ملاک قرار بدید.
در مورد سوناتا و اپتیما هم تا جایی که من میدونم هر دو تاشون یک ماشی در قالب دو ظاهر متفاوت هستن
و کلام آخر:
کسانی که به کمری یا سوناتا یا اپتیما یا هر نوع ماشین ژاپنی و کره ای میگن آشغال یا اسباب بازی؛
بهتره یه مقدار هم راجع به زندگی در دنیای حقیقی و کنار گذاشتن حسادت های مجازیشون فکر کنن.
ممنون از همه...سعی کنیم کمی کمتر به هم توهین کنم!
1395/9/13
دمت گرم..خیلی حال دادی....
این رو هم بنده به فرمایشت شما اضافه کنم که کلمه تعصب از خشم میاد..ینی غیر عقلانی........طرفدار هر برندی باشیم هیچ اشکالی نداره..بالاخره سلایق متفاوته و هرکسی برندی رو محبوب خودش میدونه ک بتونه خواسته هاشو براورد کنه...اما بهتره یکم واقع گرایانه برخورد کنیم.چون از یه کشور یا برند خاصی خوشمون نمیاد نیایم با حرفای خنده دار به تمسخر بگیریمش..بیشتر خودمونو مسخره کردیم تا اون کمپانی..یه کوچولو هم با تحقیق کامل حرفامونو بزنیم هیچی ازمون کم نمیشه
1395/9/16
ايول حرف دل يه جماعتي رو زدي!يارو مياد ميگه ليفان از كمري بهتره... جدا از خنده دار بودن حرفش ايشون داره كره اي بازا و چيني سوارا رو بد جلوه ميده كه اره اينا خيلي ادمايه متعصبين.حالا جدا از اين كه ايشون چه فكري كرد اين رو گفت من فكر نميكنم ايشون تاحالا ماشين ژاپني يا كره اي سوار شده باشه كه از اين نظر هاي خنده دار ميده.
1395/9/27
ولی چه جالبه دو جا قویا تاکید کردین بر جیب پدر! اینکه شما ملاک خرید ماشین رو جیب پدر میدونین نه پول خود آدم هم جالبه
1395/9/23
جفتشونم یکیه فقط سلیقه ایه.ولی کاش داخل ماشین یه مقدار چرم استفاه میشد.یه دست پلاستیکه که بی کیفیت بودنش تو ذوق میزنه
1395/9/24
باشه
حالا پلاستیک هست ولی دیگه بی کیفیت بودنش و از کجا آوردی؟؟
1395/10/5
سلام دوستان عزیز من قصد تخریب هیچ خودرویی را ندارم فقط تجربیات خودم را مینویسم .من سالهاست که در اروپا زندگی میکنم و قبل از آن چند سال را در آمریکا و یک سال در کانادا بوده ام در اروپا و آمریکا خودرو های فرانسوی از اقبال خوبی برخوردار نیستند نه اینکه کیفیت خوبی ندارند بلکه خودروهای دیگه مشخصات و البته قیمتهای بهتری نسبت به خدمات دریافتی دارند یعنی درمقابل وجه پرداختی خودرو مقروم به صرفه تری دریافت میکنید . و درکل مردم اینجا فرانسه را خودرو ساز خوبی نمیدونند . با تشکر از تمام دوستان گلم و سایت خوب خودرو‌بانک ‌
1395/10/12
فقط اپتیما 2010 هم پر قدرت هم هرچی بخوای داره از گرمکن گرفته یا کی لس یه گریزی هم به مقایسه اپتیما با سوناتا بزنید تو اسب بخار میفهمید ک مدل 2010 شتابش فوقالعادس نسبت به نسخه های الانش ! ولی ما همچنان اپتیما رو دوست داریم اگ تو ایران کفش به زمین نخوره!
1395/10/15
فقط اپتیما . شیفترش به کل سوناتا می ارزه .
1396/6/5
نخیر نمی ارزه به حرفت فکر کن.
1395/11/3
ماشین فرانسوی در دبی هم خیلی کمه در اروپا (سوئد)اصلن نیست هیوندا و کیا یکی هستند تفاوت خیلی کمه اروپا بیشتر هیوندا را سوار میشند در کانادا ازرا سوار نمیشند اما سوناتا چرا در آمریکا سوناتا ۸برابر ازرا فروش داشت امسال پرفروشترین در آمریکا تویوتاکمری
1395/11/24
سلام به همه ی دوستان!باید در مورد هیوندای بگم که من خودم یه سانتافه ی 2008 داشتم که حدود 5 سال داشتمش واقعا ماشین خوب و نرم و پرقدرتی بود(البته برای من شاید دوستان پورشه سوار میشن)و به نظر من هیچ ایرادی نداشت الان یه سوناتا 2011 دارم که بازم به نظر من ماشین خوبیه فقط یه کم به نظرم جنس روکش فرمون باید بهتر بشه وگرنه از همه نظر به نظرم ماشین خوبیه حتی بعضیا میگن روکش صندلیش بده که به نظر من بدم نیست نمی دونم من بنز و بی ام و نداشتم شاید نسبت به اونا بده!دوستان این ماشین(سوناتا)اونقدر که بعضیا میگن اسباب بازی نیست و این روهم در نظر بگیرید که ما معمولا یه ماشینو حدود 5 سال نگه می داریم بهتون قول می دم این ماشین توی 5 سال بهتر از کمری شما رو راضی می کنه که به نظر من قیمتش مسخره هست باید یه 20 تومنی ارزون تر باشه با تشکر
1395/12/7
یه سوناتا تمیز تر میاوردید این چیه؟
1396/1/11
ببخشید میخواستم بپرسم این مقایسه ای که انجام دادین رو میشه برای مدل های ۲۰۱۴ اپتیما و سوناتا در نظر گرفت
کدومش بهتره؟
ممنون
1396/2/5
خوب معلومه که سوناتا بهتره خودم طرفدار اپتیما ام ولی خدا وکیلی سوناتا بهتره
1396/6/5
منم باهات موافقم.
1396/5/28
من خودم هم سوناتا سوار شدم هم اپتیما اما سوناتا از هر لحاظ ی سروگردن بالاتر از اپتیما بود
1396/6/5
الان ایشون داره درست میگه.
سوناتا هم خوشگل تره هم آپشن بیشتری داره هم شتاب 0 تا 100دش بهتره
بجای اپتیما برید سوناتا بخرید و
اونایی که میگن تلیسمان بهتره یک فکری در مورد حرفشون بکنن
با تشکر از سایت خودرو بانک.
1396/6/5
اونایی که میگن اپتیما برن یه نگاه به اپتیما بندازن بعد بیان حرف بزنن.
1396/6/7
من سال بعد میخوام ماشین بخرم بین ماشین های
هیوندای سوناتا هیبریدی
رنو تالیسمان
کیا اپتیما
هوندای الانترا
تویوتا کمری
موندم کدوم رو بخرم ولی به نظر خودم سوناتا از همشون بهتره.
1396/6/23
من هر دو این ها رو در منزل داریم بنده اپتیما ۲۰۱۵ وارداتی سفارش عمان برادر بنده هم سوناتا ۲۰۱۶
بدون هیچ تعصبی اپتیما از هر جهتی بهتره هم آپش هم کیفیت داخلی هم شتاب ولی همین سوناتا هم قیافش در حد اپتیما نیست هم کیفیت داخلش که افتضاحه ادم یاد ال ممد میوفته.. از نظر شتابم که اپتیما بهتره اگه جوان هستید چه بهتر. یک چیز دیگه هم بگم من ماشینم ۵۴ تا کارکرده هنوز صدا نداره ولی برادرم ۱۲ تا در عقب صدا میده به شدت.
1396/6/25
محمد امین جان شما به حرف من جواب دادید ولی من انتخابمو کردم و میخواهم سوناتا هیبریدی بخرم راستش سوناتا خیلی بهتر از اپتیماست البته من اپتیما رو هم دوست دارم ولی سوناتا بهتره و بعدش قیمتش هم ارزون تره
1396/11/9
هرجور خودتون مایلید.. من ریموت اپتیمام و به کل سوناتا عوض نمیکنم
1396/11/14
ایول سوناتا خیلی بهتر لطفا واقع بین باشید
1397/1/26
ببخشيد دوستان ، اپتيما ٢٠١٥ فول آتو پارك هم داره ؟؟؟ 🤔
1397/2/25
رفتین سوناتا نیمه فول را با اپتیکا فول فول مقایسه کردید؟خب معلومه آدم توی ماشینی بشینه که آپشن و دکمه بیش‌تر داره راضی تره .در ضمن چرم سوناتا مورد آزمایش نصبی است شاید به همین خاطر از کیفیتش گله دارید!!!!با تشکر از خودرو بانک
1397/3/4
سلام دوستان. من اسپورتیج ۲۰۱۶ دارم می خوام سوناتا هیبریدی بخرم. نظرتون چیه ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
1397/4/22
خدا کنه پولش باشه هرد دوتاشون خوبن (::
1397/6/25
به نظر من داخله سوناتا هم فضای بیشتری داره هم نرم تره من خودم سوناتا lf داشتم حدود یک سال اما اپتیما هم سوار شدم داخل اپتیما خیلی جالب نیست مثلا جلو داشبوردو .. مثله سمند سادست اما سوناتا خیلی ابهتش بیشتره از لحاظ خوشکل بودن فضای خارجی اپتیما اسپورت تره اما در کل سوناتا بهتره
1398/1/19
سلام دوستان عزیز همانطور که متن رو خوندید درست گفته شده اپتیما از سوناتا بهتره چون اپیما لامبرگینی کره ای هست واقعا زیباست واقعا قدرت و شتاب خوبی داره عالیه اپتیما سوناتا در برابر اپتیما عددی نیست
1398/5/28
خیلی نامردیه . سوناتای نیمه فول رو با اپتیمای فول مقایسه میکنید . ما یه وای اف داشیتیم ۲۰۱۴ و بهد یه سوناتا هیبرید فول گرفتیم . ناموسا فوق العاده بود . من که خودم سوناتا رو خیلی میپسندم
1399/2/31
ممنون بابت مقالتون ولی خیلی جزییات از قلم افتاد.
من آخر نفهمیدم اپتیما پرده عقب دور تا دور داره یا نه. و ممنون بابت تمام عکسهاتون ولی یه عکس از فضای صندوق این دو خودرو گرفته نشد و آیا چوب اسکی یا دوچرخه در صندوق درصورت تا شدن صندلی های عقب جا میگیرد یا خیر؟
1400/3/2
سلام خدمت دوستان.کسی هست که اپتیما JF 2017 داشته باشه و قبلا داشته باشه.میخوام نظرات شما رو بخونم
1400/8/7
آقا اگه من بخواهم بخرم اپتیما خوبه ؟ چون 7 سال ازش گذشته ؟ لطفا جواب بدین ؟