موضوعات داغ

نیسان جوک ، بانمک خوش فروش در تهران + فیلم

11 اسفند 1395

و بالاخره، خوش فروش ژاپنی در ایران...

شاید یکی از غائبین بزرگ سال های اخیر بازار ایران، برند نیسان بود. برند بسیار معتبر ژاپنی که محصولات قدیمی آن چون ماکسیما و رونیز، کماکان طرفداران پروپاقرصی دارند. حال پس از این غیبت طولانی، شرکت جهان نوین آریا امسال توانست شاخ غول را بشکند و آن هم با بهترین دست گل نیسان پا به عرصه رقابت گذاشت. دست گلی به نام نیسان جوک که در بازارهای جهانی فروش خود را ثابت کرده تا آنجاییکه از سال 2011 تا بحال، نیسان حتی حاضر نیست این نسل از خودرو را از روی خط تولید خود بردارد و در این چند ساله تنها به فیس لیفت های اندکی روی جوک بسنده کرده است.

در میانه اسفندماه که البته بیشتر رنگ و بوی یک روز بهاری را می داد، همه چیز آماده بود تا با همکاری شرکت واردکننده، تست نیسان جوک اسپرت را داشته باشیم تا بیشتر با این بامزه(!) چشم بادامی آشنا شویم.

از گذشته تا حال

در این قسمت قصد داریم کمی از پیشنیه و افتخارات این خودرو بگوییم. نیسان جوک یک کراس اوور جمع و جور شهری است که در سال 2010 و با کد F15 معرفی شد. البته در بعضی از بازارها به آن اینفینیتی ESQ هم می گویند اما در اکثر کشورهای به همین جوک معروف است. نیسان جوک پس از عرضه به بازار و در ژاپن توانست نزدیک به 11 هزار دستگاه را در همان ماه اول و تنها در کشور ژاپن پیش فروش کند، رقمی که نیسان تنها فکر می کرد این عدد در ماه اول به 1300 دستگاه ختم شود و این فروش چشمگیر در دیگر بازارهای نیز نیسان را غافلگیر کرد. فروش خوب این خودرو آنچنان راضی کننده بوده که همانطورکه اشاره شد، نیسان حاضر نیست نسل جدید آن را معرفی کند و تنها به تغییر چهره های جزئی اکتفا کرده و حتی انتقادهایی هم به این عملکرد این شرکت وارد است. شاید نیسان می ترسد که دیگر قمار باز خوبی نباشد و نتواند پیروزی گذشته را تکرار کند!

چهره عجیب، قماری جسورانه

با اولین نگاه به نیسان جوک، مشتریان به دو دسته تقسیم می شوند. یک طرف کسانی خواهند بود که اصلاً این مدل طراحی به مذاق آنها خوش نمی آید و رابطه ای با آن برقرار نمی کنند. در حقیقت نیسان در طراحی این خودرو بسیار جسورانه عمل کرده و قماری را انجام داده که ممکن است طیفی از مشتریان را از دست داده باشد، اما در سمت دیگر مشتریان دیگری قرار دارند که عاشق این چشم های عجیب و طراحی ناهمگون آن شده اند و فروش خوب جهانی نشان از پیروزی در این ریسک شجاعانه را دارد.

چهره جلوی این خودرو اصلی ترین و عجیب ترین قسمت طراحی آن است. چراغ هایی که تکلیف بیننده را روشن نمی کند که بالاخره کدام یک نقش اصلی را دارند اما با روشن شدن آنها متوجه می شویم که ابتدا چراغ های بالایی روشن می شوند و چراغ مخصوص روز هم روی همان چراغ های بالایی نصب شده اند. پارادوکسی دوست داشتنی که در نهایت عملکرد مناسبی را نیز در روشنایی و دید در روز بازی می کنند.

در نمای جانبی و در نگاه اول، حس یک شاسی بلند اسپرت و دو در را به شما منتقل می کند چون دستگیره درب عقب بر روی ستون C و به صورت مخفی جایگذاری شده است. ستون A زاویه تندی را با سقف خودرو می سازد که بیشتریادآور طراحی سقف نیسانGTR افسانه ای است. در انتها نیز سقف با شیبی ملایم به شیشه عقب منتهی می شود و خطوط منحنی مربوط به گلگیرهای جلو و عقب هم تقارن خاصی را ایجاد کرده اند. چراغ های فوقانی جلو و چراغ های عقب خودرو از نمای جانبی نیز قابل رویت بوده و کاراکتری اسپرت و خاص تری را به خودرو می دهند که در خودروی دیگر در خیابان مشاهده نمی کنید.

دو قلب برای جوک

در حال حاضر نیسان جوک در سه تیپ توسط جهان نوین آریا عرضه می شود اما اگر به پیشرانه ها دقت کنید، متوجه می شوید که در نهایت از نظر فنی دو مدل نیسان جوک در ایران داریم. نیسان جوک توربو مجهز به یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر است که به توربوشارژر مجهز شده است. این موتور دارای حجم دقیق 1618 سی سی است و می تواند 188 اسب بخار قدرت را در 5600 دور بر دقیقه و 250 نیوتن متر گشتاور را در 2 هزار تا 4800 دور بر دقیقه تولید کند. این موتور مجهز به سیستم زمانبندی متغییر سوپاپ ها بر روی هر دو میل سوپاپ هوا و دود است و به اینترکولر نیز تجهیز شده است. شتاب صفر تا صد کیلومتر این مدل 8 ثانیه اعلام شده است اما وبسایتCar and Drive موفق به کسب زمان 6.9 ثانیه ای نیز با این خودرو شده است. متاسفانه در روز آزمایش به دلیل شرایط نامناسب امکان تست شتاب را نداشتیم و امیدواریم در پیست خودمان شتاب آن را به صورت عملی نیز در داخل جدول سریع ترین خودروهای خودروبانک قرار دهیم.

حداکثر سرعت خودرو نیز بنا به دلایل آیرودینامیکی به 200 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.حداکثر شتاب جی قابل تحمل این خودرو هم 0.84 جی است که برای مقایسه می توان گفت که شتاب جی قابل تحمل توسط کیا اسپورتیج جدید 0.83 جی است که کمی پایین تر از نیسان جوک قرار می گیرد.

این خودرو به سیستم چهارچرخ محرک نیز مجهز است و گیربکس بکار رفته در آن نیز از نوع ضریب متغیرXTronic CVT است. البته می توان آن را به صورت تک دیفرانسیل نیز تبدیل کرد و یا قفل دیفرانسیل را نیز فعال کرد.

در مدل دوم، که البته از نظر پیشرانه ضعیف تر و ارزان تر است، پیشرانه بکار رفته روی آن 1.6 لیتری تنفس طبیعی است که می تواند حداکثر 117 اسب بخار و 158 نیوتن متر را تولید کند.

پشت فرمان

اگر راستش را بخواهید، به شخصه جزو افرادی بودم که با تمام احترامی که برای جوک قائل هستم و آن را خودرویی قابل دفاع می دانم، اما از چهره آن اصلاً خوشم نمی آمد و البته نمی آید. اما نشستن پشت فرمان آن و چراغ سبزی برای تست این خودرو باعث شد تا کمی نظرم در مورد آن تغییر کند.ارگونومی خوب و البته ساده کابین همه چیز را در اختیار راننده قرار می دهد و نوع طراحی آنها طوری است که به سرعت با همه چیز آشنا می شوید و در حین رانندگی احتیاج به فکر کردن در مورد آنها را ندارید.

دنده را در حالت D گذاشته و شروع به حرکت می کنم.همانطورکه گفته شد پیشرانه این خودرو همان پیشرانه رنو تالیسمان است و باید انتظار شتاب خوبی را با این وزن و جثه داشت اما شروع حرکت یادآور گیربکس CVT این خودرو است و اگر راستش را بخواهید، ترکیب آن با یک موتور پرقدرت 190 اسبی توربو آنچنان هیجان انگیز نبود و کمی در شروع حرکت کندی را احساس کردیم که البته تاخیر در وارد شدن توربوها در مدار نیز مزید بر علت شده بود. اما بعد از ورود توربوها به مدار، اوضاع کمی بهتر شده و شتاب های ثانویه بهتری را تجربه کردیم. قطعاً استفاده از گیربکس CVT در مصرف سوخت تاثیر گذار بوده و برای استفاده های شهری مناسب است اما در ازای آن لذت رانندگی را کمتر کرده و شتاب های اولیه نه چندان جالب از مشکلات عام این نوع جعبه دنده ها است.

سعی کردیم در مدتی که خودرو در اختیارمان بود، تست های موس و اسلالوم را هم انجام دهیم. عملکرد این خودرو در تست اسلالوم بسیار خوب بود و پیش فرمانی و یا کم فرمانی زیادی احساس نشد البته به عنوان یک خودروی شهری! و به شخصه از هندلینگ آن و در دست بودن و کنترل خوب خودرو رضایت کافی را داشتم. در این جا بسیار قسمت مناسبی است که مقایسه ای بین چند رقیب معروف کره ای با این خودرو از نظر هندلینگ داشته باشم اما با توجه به اینکه علاقه ای به مشاهده کامنت های پربار یک عده تماشاگر نما را در زیر صفحه ندارم، از آن پرهیز می کنم!

در ادامه تست، سعی کردیم خودرو را بیشتر به چالش کشیده و تست موس را نیز انجام دهیم. تست بسیار خطرناکی که خودرو را به مرز خود رسانده و بزرگانی چون تویوتا هایلوکس هم در این تست عملکرد جالبی از خود نشان نداده اند. نیسان جوک در تست موس و در سرعت های بالای 60 کیلومتر در ساعت، پایداری خوبی از خود نشان نمی داد و قسمت عقب خودرو کمی از مسیر خارج می شد. دقت کنید که این تست مربوط به شرایط بسیار خاص است و شاید اصلاً گفتن آن در این مقاله لزومی نداشت اما به دلیل شیطنت های اخیری که مشاهده کردم لازم دیدم اینجا مطلبی را به صورت واضح توضیح دهم. تست موس اگرچه تست خطرناکی و جدی است و در فیلم های ما بعضاً آن را مشاهده کرده اید، اما نتیجه این تست "خوب" یا "بد" نیست و هر خودرو با یک سرعت پایداری از این تست بیرون می آید و با دیگران مقایسه می شود. پس لذا گفتن و بیان اینکه فلان خودرو در تست موس عملکرد بدی دارد گزاره کاملاً درستی نیست و باید آن را در همان سرعت با دیگر خودروها مقایسه کرد و باید بطور مثال گفت که جوک در تست موس در سرعت 60 کیلومتر عملکرد بهتر و یا ضعیفی نسبت به فلان خودرو را دارد! با تمام این تفاسیر و تست های انجام شده، به این خودرو از نظر یک کراس اوور جمع و جور شهری، نمره قابل قبول را می دهیم.

ترمزهای نیسان جوک در مدل اسپرت در هر چهارچرخ دیسکی است و عملکرد آن خوب و قابل اطمینان بود. لازم به ذکر است که مدل پلاتینیوم و اسکای پک دارای ترمزهای عقب کاسه ای هستند. صدای داخل کابین نیز به عنوان یک خودرو با این جثه و پیشرانه قابل قبول است و می توانیم آن را به عنوان یک خودروی نسبتاً آرام بدانیم.

موضوع دیگر جالب در مورد این خودرو، قرارگیری بسیار خوب سرنشینان جلو، دید خوب آن ها به جاده و احساس نرم بودن هندلینگ است. اما متاسفانه هر چقدر سرنشینان جلو راحت و خوش و خرم هستند(!)، گویا نیسان سرنیشنان عقب را فراموش کرده و نه تنها آنچنان فضایی برای دید بیرونی به دلیل نوع طراحی شیشه ها ندارند، بلکه کمی کمک های عقب در دست اندازها خشک عمل می کرد. البته ما این موضوع را زمانی متوجه شدیم که 5 نفر بزرگسال و با قد و بالای رعنا(!) در این خودرو نشستیم و کمی هم بی محابا رانندگی کردیم و شاید چنین شرایطی اصلاً برای خریدارانی که قصد استفاده شهری را از آن دارند اتفاق نیافتد و در مورد کوبش قسمت عقب کمی سختگیر بوده باشیم.

لیست پربار تجهیزات

درست یا غلط، شاید یکی از موثرترین فاکتورهای فروش در ایران، داشتن لیست بلند بالایی از تجهیزات رفاهی مختلف روی یک خودرو است که خوشبختانه نیسان جوک به خوبی از این قسمت عبور کرده و به صورت اختصار روی این ژاپنی خوش استیل سیستم هشدار خروج از خط، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم شناسایی اشیای متحرک، کیسه هوای راننده و سرنشین، کیسه های هوای جانبی و پرده ای، سیستم هشدار فشار باد لاستیکTPMS، سیستم استارت/استاپ، صفحه نمایش 5.8 اینچی لمسی، دوربین 360 درجه (که عملکرد آن بسیار کاربردی است و در این رنج قیمت وجود چنین آپشنی مزیت بزرگی است)، سقف پانوراما (که از بیرون همانند پانوراما است ولی از داخل تنها سانروف است) نصب شده است.

به فاکتور فراموش شده ایمنی خودرو می رسیم که به لطف این لیست کامل تجهزات ایمنی، نیسان جوک توانسته از موسسه EuroNCAP پنج ستاره ایمنی را دریافت کند. در بخش حفاظت از سرنشین بزرگسال نیسان جوک موفق به کسب ضریب موفقیت 87 درصد، در حفاظت از سرنشینان خردسال 81 درصد و در حفاظت از عابر پیاده نیز موفق به کسب موفقیت 41 درصدی شده است. سیستم های ایمنی این خودرو نیز 71 درصد موفقیت داشته اند که عدد بسیار خوبی است.

قیمت و شرایط بازار، نیسان جوک چند؟

به شیرین ترین قسمت ماجرا یعنی قیمت می رسیم. شرکت جهان نوین آریا برای نیسان جوک اسپرت قیمت 172 میلیون تومان را در نظر گرفته اما قیمت این مدل که اخیراً پلاک شده، در بازار آزاد حتی به 184 میلیون تومان نیز رسیده است.

نیسان جوک با همین چهره متفاوتی که دارد، خودروی بسیار موفقی در بازارهای جهانی بوده و فروش آن در مناطق آزاد کشور این نوید را می دهد که در بازار داخلی کشور نیز به زودی تعداد قابل توجهی از آنها را روزانه در خیابان خواهیم دید و یقیناً جهان نوین آریا گزینه مناسبی را برای شروع کار خود در بازار برندهای معروف انتخاب کرده است.

نیسان جوک اگرچه در فاکتورهایی از نظر فضای عقب و فضای بار در حد یک هاچ بک ظاهر شده و در شتاب اولیه نیز آنچنان ادعایی ندارد، اما چهره متفاوت و جذاب، هندلینگ خوب و کیفیت عالی نیسان می تواند این خودرو را مناسب افرادی کند که به دنبال خودروی کراس اووری هستند که بیشتر استفاده شهری از آن دارند و در کنار بهره گیری از کیفیت و تجهیزات رفاهی، از طراحی خودروهای جدید که همگی در حال تبدیل شدن به یک شکل هستند، خسته شده اند!

در زیر می توانید مشخصات فنی کامل نیسان جوک اسپرت را مشاهده کنید:

مشخصات فني
مدلنيسان جوک اسپرت
پيشرانه4 سيلندر خطی توربو
حجم موتور1618 سی سی
حداکثر قدرت188 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور240 نيوتن متر در 2000 دور در دقیقه
شتاب رسمی8.4 ثانيه
حداکثر سرعت مجاز200 کيلومتر در ساعت
وزن1455 کيلوگرم
قيمت بازار172 ميليون تومان

62 عکس

نظرات کاربران

45 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/12/11
چقدر مقاله خوبی بود، نقاط قوت و ضعف به خوبی بیان شده بود
امیدوارم باقی رسانه ها هم همینطوری عادلانه باشن!
1395/12/11
ماشینه خوبیه ولی خدایی به این قیمت نمیرزه...! چه توربوش چ مدل معمولیش
1395/12/11
خوب بود فقط چرا در مورد قيمت بالاش انتقاد نكرديد ٢- اين ماشين سردكن صندلي نداره اشتباه كرديد.
1395/12/11
این خودرو حرف نداره از همه نظر عالیه فقط با این قیمت ارزش خرید نداره.
(خرید خودروی صفر ممنوع)
1395/12/11
وقتی نمیشه قیافه ش رو تحمل کرد ، چه بیرون چه داخل ، دیگه بحث فنی احتیاج نداره . این مدل خیلی خاصه و افراد مختلف یا کاملا از اون خوششون میاد و میرن سراغش ، یا اونقدر بدشون میاد که اصلا کاری به کارش ندارن . من شخصا نمیتونم این قیافه معیوب رو تحمل کنم حتی اگر اسم نوآوری روی طراحی اون گذاشته بشه که باز با این هم موافق نیستم
1395/12/11
جوک - پراید شهر رشت. خیلی خیلی زیاده
1395/12/11
اقا وقتی شتاب6.9 ثانیه ای ازش ثبت شده خدایی کم لطفیه که از شتابش اصلا تعریف نکردید تازه یکم نق هم زدید!!
1395/12/11
۱۸۰ تومنننن؟ سلیقه ای هست درست! ولی شما انصافا ریخت داشبورد رو ببین! ی تیکش گرده ی تیکش کلن هیچی نداره و و و بیشتر از اینکه خاص باشه تو این رنج مضحک به نظر میرسه ، شما داشبورد اینو بزار کنار داشبورد اسپورتیج جدید! ک قیاقه ی خاص ، اتاق جادار و کلی مزیت دیگه داره ، موتور تنفس طبیعی gdi قدرتمندی هم داره ، ظاهرش افتضحاهه کلاس ماشین ۱۸۰ میلیونی رو به هیچ وجه نداره هیچ ادم با کلاس یا شخصیت مهمی اینو نمیخره ، مدل پایش ک فقط ۱۱۷ اسبه، اصن جولیتا بخرید ی دنیا بهتره ، اقای نویسنده هم ما از کره ای تعریف کنیم عصبانی میشه🙈 در کل مرسی
1395/12/11
هر چقدر هم خوب باشه که نیست، با این قیمت صد درصد فروش خوبی نداره، طرف 60 میلیون منطقه آزادش رو خریده الان پشیمون هستش! سانگ یانگ تیوولی گزینه خیلی بهتری هستش تا این...
1395/12/12
شما برو تیوولی سوار شو برادر من
1395/12/11
دو مورد باعث میشه نخرم
فضای خیلی کوچک عقب ، قیمت الکی زیاد (نظر شخصی خودم هستا :) )
1395/12/11
خرید این ماشین با این قیافه ... بیشتر به جُک شبیه
حیف پول
1395/12/11
به نظرم نسخه تنفس طبیعیش می بایست قیمت کم تری می داشت. با همین مشخصات و توی همین سگمنت رنو کپچر و تیوولی هستن که قیمت به مراتب کمتری دارن و توی بعضی مشخصات حتی بهتر هم هستن.
1395/12/11
۱۸۰ تومنو سانتافه یا راو ۴ تمیز میتونی بخری .ماشین خوبی شاید باشه ولی نه به این قیمت .رنو کولیوس و توسان هم انتخاب بهترین نسبت به جوک
1395/12/12
دس خوش
1395/12/12
قیمتش خیلی بالا هست اما وقتی سانتافه تو ایران 250 میفروشه دیگه نباید بحث قیمت رو کرد(کلا هر کی هرچقدر دلش میخواد میفروشه و خدا رو شکر مردم نه نمیگن!!!!)اما بحث من بحث فضای ماشین هست که واقعا بسیار تنگ و کوچیک هست .دوستان برای اثبات حرفام نظر شمارو به مقایسه فضای داخلی(چه سرنشین جلو و چه سرنشین عقب) ساندرو 50 میلیونی (تازه به عنوان یه هاچ بک) با این ماشین جلب میکنک. قضاوت با خودتون!!!
1395/12/12
به نظر من که خیلی زشته!! هم جلو، هم عقب ، هم داخل خودرو، آخه این چیه؟؟؟؟
در مقایسه با توسان یا سانتافه یا کولیوس جدید و کلا هرچی هم رده که داره زشته!! عجب چراغای ضایه ای داره جلوی ماشین!!
1395/12/13
هم رده این توسان و سانتافه هست ؟ هم رده این IX25 هست که به ایران وارد نشده.
1395/12/14
بزار تویوتا chr بیاد بعد مشخص میشه وقتی اون ماشین با رنج قیمت 150 تا 180 وارداتش شروع شه اصلا واردات جوک متوقف میشه این ماشین الناش هم با این قیمت هم رده اسپورتیج وتوسان
1395/12/12
با همین پول میشه ال اف 200 اسبی خرید که از هر نظر سرتره
1395/12/12
ماشالا کارمندهای سانگ یانگ همه جا هستن و تبلیغ تیوولی رو میکنن. بهشون خرده نمیگیریم وقتی تحویل ماشینهاشون اینقدر دیرکرد و شاکی داشت و مجبورن به هر دری بزنن.
1395/12/13
اره مثل تو کارمند نیسان
1395/12/16
احتمالا شما چینی سواری که از تیوولی بدت میاد. واقعا تو رنج خودش بی رقیبه
1395/12/13
البته این بهترین نسخه و فول رو تست کرده. نسخه بیسیک که معلوم نیست یکی سانروف داره مانیتور نداره یا برعکس. عین 206 من درآوردی.
من با این تکرار و زیاد بودنش نمیتونم کنار بیام. تو منطقه شمال محاله توی خیابون برید و چند دست جوک نبینید. عوضش تیوولی اصلا وجود نداره!
1395/12/13
من این ماشین تبریز خریدم سوارشدم محل خودمون 2 روز بعد فروختم 1- جاش عجیب تنگ چه عقب چه جلو 2- جنس داشبورد درها پلاستیک خشک خشک این پراید 3- موتورش جون نداره 4- چهرش از جلو هی بد نیست ولی تو عکس قبول دارم زشته 5- به درد شهری میخوره اونم فقط خودت تکی 6- درکل به نظرمن رنو کولیوس عالی چون جاش این گرفتم خیلی راضی ام
1395/12/13
خیلی زیباست کاش میشد مال من بود
1395/12/14
والا به نظرم ماشین خوبیه تو منطقه ازاد هم زیاد دیدم میگن کم مصرف و کم استهلاک البته تو منطقه ازاد
ولی به نظرم با این قیمت اصلا ارزش نداره موتورش هم که تلیسمانه یکم انگار ضعیف تر شده یا رنو قوی تر کرده
در کل اپشناش خوبه قیمتش بالاست موتورش خوبه ولی بازم قیمتش بالاس کیفیت نیسانم اثبات شدس اصلا ماشین با این ابعاد به این قیمت نمیخوره
پول بزارین کولیوس بخرین به نظرم بهتره
1395/12/14
کسي تو با کيفيت بودن نيسان جوک شکي نداره ولي متاسفانه قيمت گذاري خنده داري داره و من متعجب ميشم از افرادي که براي اين ماشين با اين قيمت پول پرداخت ميکنن.
نسخه توربو که قيمت گذاري خنده داره فکر کنم به تعداد انگشتهاي دست بفروشه /
ولي در نسخهاي معمولي هم باز قيمتش بالا هست و واقعا همين تجهيزات و رفاه رو تيولي و کپچر در اختيارتون ميزاره پس نياز نيست فقط پول بابت برند بديد مگر اين که فقط از قيافه ماشين بيشتر خوشتون بياد
1396/3/26
دوست عزیز همین الان اونقدر فروشش بالاست که خود نمایشگاه هایی که با شرکت قرار دارن شگفت زده شدن ماشینش از لحاظ کیفیت و موجود بودن لوازم بسیار عالیه کم استهلاک کم هزینه و خراب نشدنی با مصرف بسیار پایین یه شاسی بلند که تو شهر هم نیازها رو برطرف میکنه اکثر ماشینهای خارجی موجود ایرادات فنی دارن ولی این شاهکار نیسان به جز اتاق کوچک هیچ نوع ایراد فنی نداره لطفا بررسیهای فنیش رو مطالعه کنید
1395/12/14
اقا این دکمه شرکت جهان نوین اریا رو هم هر کی دید بده بهش که زده رو دست مدیا موتور مدیا موتور با ام جی جی اس این که طبق لیست سایت صفر تاصدش 8 ثانیه و 200 اسب داره رو کنار بزاری حداقل تو داشبوردش از پلاستیک داشبورد سایپا استفاده نکرده (کافی داشبورد تیبا و ساینا و این رو لمس کنی تا متوجه شی )فرمون که هیچ دیگه الان چینی جماعت جک هم اتوهلد گذاشته واسه ماشینش صفحه نمایش دنا از این بزرگتره
1395/12/15
واقعا شرکت وارد کننده چه فکري گرده اين قيمتا رو گذاشته واقعا بي منطقه اين قيمت گذاري و باعث شده که اين خودرويه با کيفيت از چشم مردم بيفته و نسبت بهش حس خوبي نداشته باشن ...
من که با اين پول ميتسوبيشي asx ميخرم ...
1395/12/17
من امروز رفتم خودرو رو تست کردم و با تشکر از شرکت وارد کننده( جهان نوین آریا) که این امکان رو فراهم کرده در محل مناسب وبا نظم و وقت شناسی خوب و برخورد خوب مسولان
نکات مثبت: هندلینگ خوب،شعاع گردش فرمان عالی- شتاب مناسب با توجه به وزن و قدرت انتطار بیشتر بود شاید بخاطر نوع گیریبکی cvt اندکی کندتر از چیزی که انتظار داشتم بود- ترمز خوب- فنربندی و نرمی مقبول- صدای کابین مقبول- ظاهر اسپرتی بیرون جالب
نکات منفی: تزینات داخلی نه چندان با کیفیت – طراحی داخلی نچسب- فضای صندلی های عقب نامناسب- صندوق بسیار کم حجم- قیمتگزاری بالا خودرو
به نطر بنده خودرو خوبیست ولی در کل در مدل هل غیر توربو(اسکای پک و پلاتنیوم) با توجه به قیمت و توان موتور و تزیینات و فضای داخلی و آپشن و دیگر پارامترها نسبت به رقبای داخل بازار حرفی برای گفتن نداره بخصوص نسبت به سانگ یانک تیوولی
1395/12/23
من تو كيش ٦ ماهه دارمش..واقعا قيمت تهران واسه اين ماشين خيلي زياده..مصرفش كم نيست..صندليهاي عقبش هم مثل نيمكت ميمونه..البته جايي كه اسپورتيج لوكس حساب بشه اينم شاخيه واسه خودش
1395/12/23
من چند روز پيش رفتم براي تست ظاهرش جالبه به آدم حس خاص بودن ميده ..از نظر جسه از تيولي کوچيکتر بود کيفيت داخلش در حد متوسط بود .فضايي اتاق بنظرم در حد رنو ساندرو بود نه بزرگتر .فضايي صندق عقب اصلا جالب نبود در مقايسه با رقبا ...ولي سواري خوب و نرمي داشت شتاب جالبي نداشت بنظرم به کندي شتاب ميگرفت از نظر اپشن خوب بود و راضي کننده ماشين خيلي بي صدا بود ...ولي واقعا با اين قيمت نميرزيد و بايد حد همون کپچر و تيولي قيمت گذاري ميشد چون واقعا فرق خاصي رو من مشاهده نکردم ...جالب اين بود وقتي از ماشين پياده شدم و نظرمو گفتم مسول اونجا خيلي از انتقاد من خوشش نيومد و با تيکه و کنايه جواب منو داد ....ولي بايد قبول کنند که قيمت گذاري اين ماشين کاملا اشتباه و من از خريدش منصرف شدم
1396/1/2
من تیوولی ثبت نام کرده بودم و با تاخیر از رامک تحویل گرفتم و پس از تحویل گفتن سه روز برای شماره گذاری و پلاک هم باید صبر کنی من هم با توجه ب قیمت بازار ازاد خودرو دیدم که اگر صفر بفروشمش نزدیک 18 تومن سود میکنم این شد که گفتم تا اینجاش صبر کردم یک رصد بکنم ببینم جوک چجور ماشینیه که اگر دوس دانشتم تیوولی رو بفروشم و جوک بخرم این شد که با یکی از فامیل ها که ب تازگی جوک تحویل گرفته تماس گرفتم و رفتم یک ساعتی ماشینشو بر انداز کردم و چند تا مساله خیلی مشهود بود که نسبت ب تیوولی خیلی فضای راننده تنگتر بود دنده ب صورت مسخره ای جلوتر از حد عادی بود و اینکه نسبت ب تیوولی گیربکس تنبل تری داشت ولی فرمون دست رو خسته نمیکرد از نظر طراحی داخلی بسیار خسته کننده بود و متریال داخلیش منو یاد پراید های قدیمی انداخت و میدان دید مناسبی نداشت و مانیتورش خیلی کوچیک و ابتدایی بود ولی میرسیم به اصلی ترین مشکل که قسمت سرنشینان عقبش بود کسایی که تیوولی سوار شده باشن متوجه داهای بزرگ و فضای راحتش شدن ولی این دیگه خیلی مسخره بود درهای عقبش کابوس افراد مسن یا قد بلند و یا چاقه چون بیشتر شبیه حفره بود و دوس دارم بیشتر ازش بگم ولی نمیگم خودتون برید ببینید و فضای سر سرنشینان عقب هم جوری بود که کسی با قد بلند مثل خودم باید سرشو کمی خم میکرد و پاهاتون هم از قسمت زانو نابود میشه صندوق عقبش هم ب اندازه یک چمدان متوسط اوکی هستش در کل بگم واسه یک خوانواده جوان دونفره یا با بچه کوچیک و دانشجو ها ماشین خوبیه ولی ب درد من نمیخورد تو یوتیوب هم دیدم که به تو دسته کامپکت suv افرودر ها جز ده تا بدترینه انگلیسی سرچ کنید جز فیلمای اوله که میاد و ب نظر بنده تو این اشفته بازار هر کس میتونه کلاه از سر همسایه برمیداره نمیدونم چطور قدرت موتور علت خریدن خودرو میتونه باشه وقتی حتی نمتونی سوارش بشی
1396/1/6
برای مردم ظاهربین همین جوک اونم سفید !! خوبه .62 تومن بیسیکش رو تو رشت میفروشن.سانروف هم نداره.خیلی زیاده آدم بدش میاد. البته برای وضعیت آسفالت شهر رشت و این شهردار الاغ هم زیادیه بخدا
1396/3/26
از متونی که اینجا نوشته شده به راحتی میشه فهمید که آقایون اصلا سر رشته ای از ماشین ندارن و نمیدونن از هر ماشین چه توقعی باید داشت در حالت کلی نیسان یک شرکت شناخته شده و بسیار قوی در صنعت خودروسازی هست که از این بابت جای هیچ شکی نیست بنابراین مهندسان طراح این شرکت مطمئنن از شما که اینطور غیر حرفه ای نظر میدین با تجربه ترن این خودرو یک شاسی بلند شهریه که نیازهای یک خانواده کوچک رو برآورده میکنه از لحاظ فنی جزو بهترین خودروهای دنیاست جزو پرفروش ترین خودروهای دنیاست که طی چند هفته اخیر جزو پرفروش ترین خودروهای وارداتی ایران هم هست فروش بالای این خودرو واردکننده رو شگفت زده کرده از نظر شکل ظاهری که نظر دادن کاملا اشتباست چون سلیقه ایه از نظر آپشن و امکانات نسبت به قیمتش در سطح بسیار عالیه و از همه مهمتر ساخت ژاپنه که اصلا قیاس ماشین های بزک کرده کره ای با اون مسخرست اگه نگاهی به تاریخ خودرو تو کشور خودمون بکنین همیشه محصولات نیسان بهترین بودند در آمریکا هم ماشینهای ژاپنی بسیار پرفروش تر از ماشینهای کره ای هستند بنابراین به جای اینکه بدون اطلاع نظر بدین برین مشخصات فنی رو بررسی کنید ونظر کارشناسان رو در قیاس تیولی و جوک بخونین اونوقت متوجه میشین که تیولی و نیو اکتیون چه ایراداتی دارن جای تاسف داره که ما ایرانیها عادت کردیم در هر موردی نظر غیر کارشناسی بدیم در مورد شتابش هم میتونین فیلمهای مسابقاتش با بوگاتی و غیره رو ببینین تا متوجه بشین
1396/8/20
دوست من درسته كه نيسان فوق العادست ماشيناش و خيلي خودمم دوسش دارم ، اما من رفتم نمايندگي و از نزديك ديدم ماشين رو ، من قدم ١٨٥ هست ، داداشمم قدش ١٨٥ ، وقتي اون نشست پشت فرمون ، من نشستم پشت سرش و ديدم هم واسه پاهام جا نيست و هم سرم خورد توي سقف و مجبور شدم سرم رو خم كنم ، به گفته ي فروشنده اي كه اونجا بود ، گفت اين ماشين با كيفيت فوق العاده و بدون خرابي هست اما واسه ٢ نفر آدم معمولي و تينيجر ساخته شده ، نه واسه ما ايرانيا كه هممون قدبلند و هيكلي هستيم
1396/4/7
واقعه متاسم واسه یه برند معتبر ژاپنی مثل نیسان که کسایی که نمایندگیشو تو ایران دارن بسیار ضعیف عمل می کنند در بخش های پیگیری خرید ، خدمات پس از فروش وقتی پول از مشتری اخذ کردن با بی تفاوتی رفتار می کنن مخصوصا تماس های تلفنی شماره 8909
پیشنهاد می کنم نخرین بنده که پشیمونم
1396/4/11
جناب اريا كم لطفي نفرماييد
بنده اين ماشينو 2خرداد نام نويسي كردم و با احترام ورفتار بسيار انساني و بسيار زيبا بعد از 10 روز اتومبيل را تحويل دادند.كاش از رامك خودرو نمايندگي سانگ يانگ خريد ميكرديد تفاوت را ميديديد...
1396/5/4
شما که تو همه سایتها از جوک بدگفتی معلومه دل خونی داری
1396/4/14
ادم متن پیام دوستنا رو می خونه شاد می شه. اولا که برای شهرهای شلوغ و خیابان های تنگ ایران مخصوصا تهران این ماشین با این ابعاد بسیار مناسب هست بعد از ماشین با این ابعاد چه انتظاری دارید فضا در حد سانتافه به شما بده؟ من پشتش نشستم هندلیک عالی شتاب عالی در حد تویوتا اریون 6 شیلندر حالت awd یا حتی 4wd مصرف سوخت پایین ترمز گیری عالی کیفیت قطعات بسیار بالا نیسان. حتی استفاده از بهترین لاستیک دنیا میشلن اسپورت 3 با رینگ 18 برای همچین قیمت ماشینی اصلا عجیب هست. کیفیت چرم های داخلی ماشینم بسیار خوب هست برعکس توسان یا اسپورتیج که عین لاستیک می مونن در مورد پلاستیک سخت هم باید بگم که در اکثر ماشین ها که پلاستیک سخت کیفیت پلاستیک در همین حد هست در عوض عمرش خیلی بیشتری نسبت به چرم یا پلاستیک نرم داره هر چند برای این رنج قیمتم همین استفاده می شه.
یکی از بهترین نکات این ماشین هم گیذبکس عالیش هست برخلاف دیگر cvt های ژاپنی بازار مشابه گیبرکس های دوکلاچه خیلی سریع و نرم دنده عوض می کنه و در دورهای بالا هم نگهش نمی داره یعنی عین cvt های دیگه که فکر می کنه تک دنده هست نیست قشنگ دنده عوض می کنه دور موتور کاهش پیدا می کنه به اصطلاح اصلا خسته کننده نیست.
من فکر نمی کنم هیچ رقیبی با قیمت 176 تومن برای این ماشین باشه یعنی اسپورتیج جدید که بالای 200 ملیونه از اکثر لحاظ ازش پایین تره غیر از اپشن می مونه asx که جوک هم موتوری هم اپشنی هم کیفیتی از بهتره
خیلی ها در تهران دنبال همچین ابعاد ماشین هایی اما پر شتاب می گردن از فروش 206 می شه بهش پی برد کسی هم که همچین ماشینی می خره دنبال جای صندوق یا عقبش نمی ره در حقیقیت خیلی براش مهم نیست. البته من قدم بلنده راحت عقبش جا شدم اما قدی بلند تر از 187 اینا به بالا بره عقب اصلا حال خوبی نداره.
1396/6/13
من بعد از کلی تحقیق و پرس و جو با ذوق اشتیاق مهر 95 رفتم تیوولی ثبت نام کردم و حدود 11 ماه توی نوبت بودم و کارکنان نمایندگی توی این مدت بسیار بد و طلبکارانه جوابمو دادن زمانی هم ماشینو دادن بسیار کثیف و بدون آنتن تحویل دادن و گفتن آنتنش نیست برید هر وقن سفترش دادیم بیایید بگیرید و 1 ماه هم طول کشید تا مدارکش بیاد همین مساله باعث شد از این ماشین متنفر بشم و بلافاصله فروختمش چون هر وقت نگاش میکردم یاد بلاهایی که رامک خودرو سرم اورد میفتادم بعد از فروش رفتم تست درایو نیسان جوک واقعا رانندگیش هندلینگش و نرمیش قابل مقایسه با تیوولی نبود و آپشنایی که داره شما امکان نداره تو بازار ماشین زیر 200 میلیون پیدا کنی که 3 تا رادار و دوربین 360 درجه داشته باشه ، خلاصه ماشینو ثبت نام کردم (مدل پلاتینیوم) و 5 روز بعد رفتم واسه تحویلش ماشینو کامل شسته بودن برق انداخته بودن و روش روپوش قرمز انداخته بودن با پذیرایی و یه دسته گل سوییچ ماشینو تحویل دادن شاید این چیزا واسه خیلیا بی اهمیت و مسخره باشه ولی این نشون میده واسه شما و انتخابتون و پولی که دادین ارزش قائلن و بهش احترام میذارن.الان یک ماه ماشینو دارم نکات منفیش: شتاب پایین(البته از تیوولی بیشتر) فضای عقب سرنشین کم
نکات مثبت: امکانات و آپشن های عالی در حد ماشینای بالای 200 میلیون - سواری نرم و بی صدا -مصرف سوخت پایین-ظاهر جذاب و خاص- نماینگی عالی و مشتری مداری بینظیر
1397/2/19
دوستان در کل ماشین خوبیه ولی قیمتش بالاست
1396/6/15
سلام این ماشین سنسور دنده عقب نداره؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!