موضوعات داغ

بررسی و تست ام جی 360 توربو؛ اولین ام جی تولید داخل ایران

5 اسفند 1396

بازگشت سایک با ام‌جی‌های ارزان

ام جی، برند قدیمی انگلیسی تباری که داستان طولانی و پرفراز و نشیب زندگی‌اش، سرنوشت آن را به سمت سرزمین اژدهایانی رساند که چند سالی است سکان این گاراژ قدیمی آقای موریس را به دست گرفته‌اند و خود را یک سر و گردن بالاتر از دیگر هم وطنی‌های خود می‌دانند. ادعایی که اخیراً با ورود ام جی های 360 از روی خط تولید شرکت خودروسازی آذربایجان (آذویکو) قوت گرفته و مستقیماً در یک رده قیمتی شلوغ و پرهیاهو، به جنگ با چینی‌های خوش‌فروش و پرسابقه رفته است. خودروبانک جزو اولین رسانه‌های تخصصی خودرو است که نسخه توربو از ام جی 360 را به صورت کامل تست کرده و به بررسی کامل این خودرو درست در اولین حضور آن در بازار پرداخته است. در زیر می‌توانید به صورت کامل با ام جی 360 توربو آشنا شوید. همچنین اگر حوصله خواندن این همه متن را ندارید، خود را خسته نکنید زیرا پس از تعطیلات نوروزی فیلم تست این خودرو منتشر خواهد شد و به صورت ویدیویی با این خودرو آشنا می‌شوید.

ام جی، از مدیاموتورز تا آذویکو و فردا

ام جی در ایران متاسفانه بیش از حد دست به دست شده و دلیل آن را باید برند خوب آن در بین چینی‌ها و پشتوانه بزرگ سایک بدانیم که باعث شده شرکت‌های مختلفی برای آن دندان تیز کنند. تا چند سال پیش مدیاموتورز محصولات مختلفی از ام جی را همچون ام جی 6 و ام جی GS وارد می‌کرد که البته از بین آن‌ها باید ام جی 6 را موفق‌ترین خودروی ام جی در ایران بدانیم که فروش و سابقه خوبی بین مشتریان دارد. اما در سال‌های اخیر سایک با ورود مستقیم به بازار و سرمایه‌گذاری عظیم، قصد تولید و گرفتن سهم بازار بیشتری از بازار خودرویی ایران را دارد تا محصولات جدیدی همچون ام جی 360 و یا ام جی RX5 و ام جی ZS را از روی خط تولید به بازار ایران عرضه کند. محصولاتی که با توجه به برند، چهره و امکانات خوب خود، هر شرکتی را می‌تواند مطرح کند و فروش خوبی را در کارنامه خود ثبت کند.

فعلاً خودروسازی آذربایجان قرارداد ام جی 360 را امضا کرده و مدل‌های دستی، اتوماتیک و توربو را به بازار عرضه می‌کند ولی در پاییز امسال صحبت‌هایی در مورد تولید خودرو در سایت خودروسازی سمنان شرکت ام جی فردا نیز منتشر شد که البته هنوز این موضوع به قطعیت نرسیده و فعلاً باید آذویکو را تنها عرضه کننده ام جی های تولیدی در ایران بدانیم.

ام جی 360 در چند مدل عرضه می‌شود؟

قبل از اینکه به مهمان این تست از خودروبانک برسیم اجازه دهید خانواده ام جی 360 را در ایران بشناسیم. به ترتیب قیمت، ابتدا ام جی 360 با موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی و با دنده دستی قرار دارد که حدود 57 میلیون تومان قیمت دارد. خودرویی که در بازه قیمتی پرپتانسیلی قرار دارد اما دستی بودن گیربکس آن می‌تواند این خودرو را به سمت بازاری خاص سوق دهد. اما برای حل این مشکل همین خودرو یعنی ام جی 360 با موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی و البته گیربکس خودکار نیز وجود دارد که در حدود 67 میلیون تومان قیمت دارد.

اما در این تست مهمان دیگری داریم آن هم چه مهمانی! کامل‌ترین ام جی 360 که با پیشرانه‌ای توربوشارژ و البته گیربکسی کامل‌تر به ایران آمده و با قیمتی در حدود 77 میلیون تومان مستقیماً روبروی چری آریزو 5 توربو قد علم کرده است.

نزدیک‌تر به ام جی 360 نگاه کنیم

ام جی 360 در حقیقت همان رووی 360 است اما از آنجاییکه سایک صاحب هر دو کارخانه است در بازارهای مختلف محصولاتی از رووی را با برند ام جی نیز عرضه می کند و فعلاً برنامه بر عرضه خودروهای مختلف در ایران با برند ام جی است. ام جی 360 توربو به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز شده که دقیقاً 1498 سی سی حجم دارد و می تواند حداکثر 130 اسب بخار در دور 5500 و 210 نیوتن متر در دور 2000 تا 4400 را تولید کند.

برخلاف مدل اتوماتیک تنفس طبیعی که گیربکس 4 سرعته خودکار دارد، مدل توربو به گیربکس 6 سرعته خودکار تیپ‌ترونیک مجهز است و می تواند حداکثر به سرعت 200 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

مشخصات فني
مدلام جی 360 توربو
پيشرانه4 سیلندر خطی توربو
حجم موتور1498 سی سی
حداکثر قدرت130 اسب بخار در 5500 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور210 نیوتن متر در 2000 تا 4400 دور بر دقیقه
شتاب رسمي9.7 ثانیه
مصرف سوخت ترکيبي

6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر
وزن1330 کیلوگرم
قيمت77 میلیون تومان
اما برای اینکه در عمل این خودرو را بسنجیم، با دستگاه حرفه ای VBOX اقدام به تست از این خودرو کردیم و جالب است که قدرت موتور این خودرو طوری است که در صورت خاموش بودن سیستم ESP می تواند هرزگردی کند. در زیر می توانید نتیجه بدست آمده از تست را مشاهده کنید و عددهای ثبت شده برای شتاب های اولیه و ثانویه را ببینید.

در نهایت در مورد عملکرد موتور و گیربکس باید گفت که بسیار هماهنگ بوده و 6 دنده بودن گیربکس عملکرد خودرو را بسیار نرم کرده و باعث شده تا شما همیشه از یک موتور آرام استفاده کنید که در مواقع ضروری، بوست توربو می تواند شتاب خوبی را برای یک خودروی سدان شهری ارایه دهد و از نظر شتاب و کشش موتور اصلاً جای نگرانی نیست.

از نظر ابعاد و اندازه، ام جی 360 توربو بسیار شبیه به آریزو 5 است اما فاصله بین دو محور و طول بیشتر ام جی 360 باعث شده نه تنها فضای پای بیشتری در قسمت عقب وجود داشته باشد بلکه با 482 لیتر فضای بار، برتری کاملی را در این قسمت بدست آورد.

چهره 360 درجه‌ای محافظه کارانه

چهره ام جی 360 را باید در مقابل چری آریزو 5 یکی از نکات ضعف دانست زیرا آن پویایی و خطوط منحنی شکل آریزو 5 در ام جی 360 دیده نمی‌شود. ام جی 360 سعی شده برای سنین بالاتری طراحی شود که به چهره‌هایی محافظه‌کارانه‌تر و سنگین‌تر علاقه دارند و شاید همین موضوع نشان از هدف ام جی برای پدران خانواده به عنوان جامعه هدف این خودرو است. چهره‌ای که در جلو، عقب و حتی کناره‌ها شاهده می‌کنید اگرچه همگی هارمونی خوبی دارند ولی بسیار ساده و بدون هیچ هیجانی طراحی شده‌اند که البته می‌توان این مدل طراحی را کمی ماندگارتر نیز بدانیم.

در داخل نیز با کابینی ساده و در عین حال متفاوت سر و کار داریم که غربیلک فرمان ام جی های دیگر نیز روی آن نصب شده است. اما در عین سادگی باید استفاده راحت از دکمه های مختلف داشبورد و ارگونومی خوب جزئیات را اشاره کنیم و صندلی ها و همچنین تعلیق خودرو راحت و بدون دردسر است بطوریکه در طول تست با سه نفر در خودرو طولانی در شهر حرکت کردیم که هیچ کدام از سرنشین ها گله ای از تعلیق خودرو نداشتند.

نکته متفاوت در داخل کابین استفاده از دورشمار سرعت به صورت عقربه ای در وسط است و دورشمار موتور به صورت دیجیتالی در سمت چپ آن قرار دارد که به صورت لحظه ای دور موتور را نشان می دهد. باید گفت این مدل چینش پشت غربیلک بسیار متفاوت بوده و کمی زمان لازم است تا به آن عادت کنید.

در این قسمت لازم است بگوییم که نسخه فیس‌لیفت از ام جی 360 در چین عرضه شده که در نمای جلو چهره‌ای بروزتر دارد اما فعلاً سایک برنامه‌ای برای عرضه این فیس لیفت در بازار ایران ندارد.

آیا صدای موتور زیاد داخل کابین می‌آید؟

معمولاً یکی از مشکلات موتورهای کم‌حجم، صدای بالای پیشرانه در دور موتورهای بالا است. برای همین یک تست ساده انجام دادیم و در حالت ایستاده میزان صدای داخل کابین را سنجیدیم که حدود 40 دسی‌بل بود. این عدد بسیار کم است و جالب است بدانید که داخل یخچال منزل تنها 39 دسی بل صدا وجود دارد اما با شروع حرکت این صدا بیشتر می‌شود و قاعدتاً صدای موتور نیز بیشتر به کابین نفوذ می‌کند بطوریکه در سرعت 80 کیلومتر در ساعت به عددی بیش از 61 دسی‌بل رسیدیم. اگرچه این مورد را نیز باید متذکر شویم که کماکان این صدا کمی زیاد است اما در مقایسه با دیگر 1.5 لیتری‌های بازار، در دورهای بالا از این نظر در جایگاه بهتری قرار دارد.

چه امکاناتی روی ام جی 360 توربو نصب شده؟

در خصوص تجهیزات ایمنی، ام جی امکانات مناسبی را در اختیار قرار می‌دهد که از بین آن‌ها می‌توانیم به سیستم ترمز ضد قفل ABS اشاره کنیم. این ترمزها را شرکت بوش Bosch ساخته اند و در نسخه 9.1 هستند. نسخه ABS9.1 همان مدلی است که روز خودروی آئودی A6 نیز استفاده می شود و دقت آن تا 200 بار در ثانیه نیز می باشد. نسخه قبلی این ترمز ABS7.2 بود که دقت آن تنها 100 بار در ثانیه بود.

از دیگر امکانات نصب شده روی این خودرو به سیستم توزیع الکترونیکی نیرو ترمز، سیستم کمکی ترمز، سیستم کنترل ترمزها در پیچ، سیستم کنترل فشار باد لاستیک TPMS ، دو عدد کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، دوربین دید عقب، سنسور پارک عقب و سیستم ضد سرقت را نام برد.

در بخش تجهیزات رفاهی نیز ام جی 360 توربو در بین رقبای خود در سطح خوبی قرار دارد و به امکاناتی همانند سانروف برقی، زیر آرنجی جلو و عقب، صندلی‌های عقب تاشونده، صندل ۶ جهته راننده، صندلی 4 جهته سرنشین جلو، روکش چرمی صندلی‌ها، برف پاک‌کن ژله‌ای، آینه‌های گرمکن‌دار با تنظیم برقی، چراغ‌های روشنایی در روز، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، بلوتوث، مانیتور 8 اینچی لمسی، آلارم سرعت، تهویه مطبوع با فیلتر تصفیه هوا، جا عینکی، چراغ مطالعه عقب و محفظه نگهدارنده زیر صندلی جلو می‌توانیم اشاره کنیم.

فرمان ام جی 360 نیز برقی است و برای استفاده‌های شهری بسیار نرم و راحت است. همچنین از نظر امتیاز ایمنی توانسته 5 ستاره کامل از C-NCAP را دریافت کند.

ام جی 360 توربو بخریم؟

ام جی 360 توربو در بازه قیمتی 70 الی 80 میلیون تومان رقیب مستقیم چری آریزو 5 توربو است. ام جی 360 توربو از نظر کیفیتی خودروی قابل قبولی است و نقطه ضعف آن را باید نبود خدمات پس از فروش گسترده آذویکو بدانیم که البته این شرکت تازه به بازار خودرویی کشور وارد شده و فعلاً این شرکت در حال گسترش خدمات پس از فروش خود در سطح کشور است. چهره ساده آن بیشتر برای سنین بالا و استفاده‌های خانوادگی مناسب است و جادار بودن صندوق و راحتی کابین این استفاده را تایید می‌کند. همچنین مدل توربو با گیربکس 6 سرعته عملکردی نرم و در عین حال شتابی خوب برای یک سدان خانوادگی را داراست.

به نظر می‌رسد سایک با توجه به برند معتبری که در دست دارد و کیفیت بالاتر محصولات خود، مخصوصاً در محصولات آتی این شرکت در سگمنت کراس‌اوورها، با انتخاب یک شریک صحیح، گسترش تبلیغات و نمایندگی‌های فروش خود بتواند به راحتی نقش مهمی را در بازار تشنه ایران بازی کند.

41 عکس

نظرات کاربران

109 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/5
درود بر همگی .
گزارش قوی و جامعی بود . اما این اتومبیل را به شخصه مناسب ایران نمی دانم . چگونه می توان خودرویی که سیستم اخطار و اصلاح خروج از خط ندارد ، سیستم جلوگیری خودکار از پارک دوبله و سوبله در معابر ندارد ، راهنمای خودکار ندارد ، خودش تند تند چراغ های ترمز و پلاک سوخته اش را در سیکل چرخشی عوض نمی کند ، ممانعتی از ورود به ورود ممنوع نمی کند ، اجازه می دهد راننده در کوچه 80 تا براند ، خود به خود اگر در خط اضطرار اتوبان برود آلارم نمی دهد ، اتوماتيک به عابر بر خط پیاده راه نمی دهد و بسیاری دیگر ، را مناسب ما دانست ؟ اکنون -آری ، اکنون- اسم هر شهر و کشوری را به انضمام استریت به معنای خیابان در گوگل جستجو کنید . جز تهران و کرج و صد البته کل ایران جایی و قومی می بینید در خیابان با 3 لین 6 تا 7 خودرو کنار هم باشند ؟؟ چک کنید . جایی می بینید در طرف اشتباه خیابان روی خط عابر پارک کنند سیگار بخرند ؟ سوالی دارم . اگر من را از پشت فرمان بردارند و سگی یا گربه ای را رانندگی آموزند ، چه قانونی را رعایت نمی کند که من می کنم ؟ فلسفی تر بپرسم ، آیا من آدم ام ؟ زنده ام ؟ یا زامبی ام ؟ توریستی که اتومبیل مرا نصف بر این لین و نصف بر آن لین می بیند در کوچه ورود ممنوع که دارم به سرعت جت می رانم ، حتی از اعداد پلاکم چیزی نمی فهمد چون انگلیسی نیست و ایشان نیز فارسی نمی داند ، چرا باید مهمان کشورم باشد ؟ شما به جای تست صدای داخل کابین و مانند آن باید خودرو را دست من و یکی مثل من -که کم نیستیم- بدهید ببینید اجازه می دهد کماکان زامبی صفت برانم یا نه . هر تستی برای خیابان های ایران که شامل تست سیستم هایی که ذکر شد نباشد ، نادقیق ، بلا استفاده و از حیز انتفاع ساقط است بزرگواران خودروبانکی .
سپاسگزار ام .
1396/12/5
شما مثل اینکه این خودرو رو با تالیسمان یا اپتیما اشتباه گرفتی!!
قیمت هم نگاهی کنی بد نیست کدوم یک از رقبای هم قیمتی سیستم اخطار و اصلاح خروج از خط، سیستم جلوگیری خودکار از پارک دوبله رو دارند که این داشته باشه؟؟؟
بعد این توضیحات جامعی که ارائه دادی بیشتر تو خودروهای خودران مثل تسلا دیدیم
توریست چه ربطی به ام جی داره؟؟؟
بله شاید برخی مطالب درست باشه اما هر حرفی جای مربوط به خودش رو داره
1396/12/6
داداش فک کنم فقط من منظورتو فهمیدم....مطلب سنگین بود
1396/12/6
درود به شرفت. گل گفتی. بعضی دوستان مثل اینکه جدی گرفتن
1396/12/6
داداش ساقیت کی بود؟؟؟
1396/12/7
خوب گفتی. فقط یه نکته کوچیک اینکه حیث انتفاع نه حیز انتفاع!
1396/12/7
خیلی‌ داری چرت میگی، اول به قیمتش نگاه کن تو بازار بعد حرف مفت بزن.چی چی میزنی ناموصن؟!!!
1396/12/7
دادا شاهرخ تمام خواسته های شما در قالب فرهنگ دسته بندی میشه یعنی اگه پراید رو بفرستی اروپا براشون فرقی نداره چون یاد گرفتن و یا مجبورشون کردن که قانونمند باشند.
پس استاندارهای مختلف و به روز فقط به کاهش خطای انسانی و اتفاقات سهوی می انجامد.
و موضوع طرح شده از جانب شما از حیز انتفاع ساقطه
و اینکه حیز با فتح (ح) و کسر مشدد (ی) خونده میشه و از مشتقاتش حائز است و نقد آقا احسان محلی از اعراب نداره.
اما در کل قلم دادا شاهرخ سنگینه میتونه راحتر بنویسه راحت
1396/12/10
سلام --اااااااقا تو کجا رو چی رو میگی ؟ این فرمایشات مال کدوم قرن و کدوم منطقه وکشور است.اصلا از چی صحبت می کنی.بابا با زبان پراید بگو شاید حالیم بشه. ای بابا.تودیگه کی هستی.۲۰۰ سال دیگه شاید چیزهایی از مطالبی که فرمودید یه چیز هایی متوجه باشیم.
1396/12/11
استاد این حرف ها چی بود الان؟ الان چند درصد اتومبیل های دنیا ممانعت از ورود به خیابان ورود ممنوع می کنن؟ همین طوری یه سر غرغرهای رشید÷ورو با اتاق خبر من و تو و سرهنگ بازنشسته های آپارتمان ها قاطی کردی تحویل این مردم بیچاره دادی اونا هم برات کف و سوت می زنن. این مزخرفات چیه نوشتی آقای شریفیان؟
1396/12/11
مشکل ملت ما همینایی هستش که زیر این پیام خونده شد-طرف اصلا نمیفهمه که این بابا داره از چی حرف میزنه-دنبال سیستم اخطار و اصلاح خروج از خط میگرده تو ماشینا-نمیفهمه که داره از فرهنگ نداشته اکثریت این ملت تو رانندگی میگه-نمیفهمه داره از نفهمیه کسانی میگه که هنوز نمیدونن ورود ممنوع یعنی چی، لین یعنی چی،چراغ قرمز یعنی چی---کاش یه ذره با شرف باشیم تو خیابونا---- گل گفتی آقای شریفیان، دمت گرم
1396/12/11
متاسفانه اون افرادی که بیشتر از همه منظور آقای شریفیان هستند ظاهرا از درک نوشته ایشون عاجز هستند!
1397/6/13
یکی اینو از برق بکشه خواهشا فکر کرده تلیسمان یا بنز کلاس sهست؟
1397/6/20
کلی خندیدم ، مرسی
1397/6/26
سلام
شاید اینجا جای گفتنش نباشه ولی من از سایر دوستان عذر میخوام که چند کلمه ای حرف دل هم زده باشیم دوست خوبم من و شاید خیلی از دوستان دیگه با حرفهای شما کاملاً موافق هستیم،قبول دارم که توی کشوری زندگی میکنیم که فرهنگ درستی در اکثر جاها از جمله رانندگی و رعایت قانون و حقوق شهروندی نداریم ولی از نظر بنده مقصر هم مردم، هم قانون و هم مجریان قانون هستن، من و شما نمیتونیم با هر کسی که بی فرهنگه یا قانون رو دور میزنه درگیر بشیم اینها وظیفه مستقیم پلیسه که وقتی من شهروند گزارش یه تخلف رو میدم به پلیس رسیدگی کنه نه اینکه از سر باز کنه برای خودم پیش اومده پلیس بر گشته میگه ولشون کن فرهنگ ندارن منم گفتم شما اینجا ایستادی حداقل یه تذکر بده که طرف بفهمه کارش اشتباهه دوست وظیفه شناسمونم فقط نگاهم کرد شخصاً به این نتیجه رسیدم که نرود میخ آهنین در سنگ، از دوستان عزیز خودرو بانک هم بابت سایت خوبشون و زحماتی که میکشن خسته نباشید میگم کارتون عالیه واقعا مرسی.
1396/12/5
مدل دنده دستى و اتومات ساده كه همه راضى بودن. توربو بياد ببينيم چجور ماشينيه. ولى برند mg نسب به ساير چينى ها بهتره و به ماشين هاى كره اى نزديكه
1396/12/5
متاسفانه توی بررسی اطلاعات خیلی کمی در مورد حس رانندگی و قدرت و کشش موتور و مقایسه ای با رقبا داده شده و متن بیشتر معرفی خودروست تا بررسی آن
1396/12/5
سلام وقت بخير اگه ممكن هست ممنون ميشم مقايسه مدل توربو با اتومات ٣٦٠ رو هم بذاريد و اينكه آيا اختلاف فني شون ،اختلاف قيمتشون رو هم توجيه ميكنه يا نه!
1396/12/5
تو این رنج قیمت اریزو 5 توربو بهتره چون 5 سال گارانتی داره و تعداد نمایندگی های چری خیلی زیاده و هم زیباتره و امکانات بیشتری داره مثل کیلس.استارتر.6 کیسه هوا.Esp.tcs.و....
و از همه مهمتر دومین سدان پرفروش در بازار چین هست که حتما کیفیت خوبی داره که فروش زیادی داره
1398/9/21
برادر بزرگوار! من به مدت ۷ سال از مشتریان سه مدل خودرو مدیران خودرو بودم. بارها به نمایندگی های این شرکت مراجعه کردم. متاسفانه فیلم نگرفتم که بارها با صدای بلند اعتراض مشتریان به دلیل نبود قطعات یا آسیب به خودرو و از همه بدتر عدم انجام خدمات درخواستی مواجه شدم. سال ۹۵ آینه ی خودرو من ( تیگو ۵) به دلیل تصادف شکست. خودرو را برای نصب آینه جدید به نمایندگی بردم ( جاده فتح) به مدت ۱۵ روز منتظر بودم تا آینه را تهیه کردند ( البته در این مدت با آینه شکسته رفت و آمد می کردم) بعد از آن روزی که برای نصب مراجعه کردم منوجه شدم هنوز حتی آینه را رنگ آمیزی نکرده اند. پس از معطلی به مدت ۳ ساعت و نصب آینه متوجه کثیفی و رنگ آمیزی عجولانه ی آینه شدم. جهت طرح شکایت با مدیران خودرو تماس گرفتم اما پس از بیش از ۲ سال هیچ خبری نشد که نشد. قطعا رقابت دو خودرو آریزو و MG 360 بسیار به هم نزدیک است. اما فقط تجربه نشان میدهد که گیربکس CVT در مقابل گیربکس دنده ای هیچ برای گفتن ندارد.
1396/12/5
ب عنوان کسی که تجربه ی MG550 و سراتو رو دارم باید عرض کنک که سراتو 1600 با همون دنده دستی سسسگش شرف داره به MG
1396/12/6
چرا ؟ از چه لحاظ
1396/12/6
از لحن کلامتان مشخص است که از روی غرض صحبت می کنید واقعا متأسفم.
1396/12/6
کاملا جوک گفتی چون مدل های 550 و 6 رو همه راضین !
1396/12/12
کاملا مشخصه که قصد تخریبه برنده MG راداری و حرفت غرض ورزانه هستش ........................
1396/12/15
با پرایدت حال کن عمو
1396/12/17
IHp جان این جماعت دستشون به ماشین آلمانی و آمریکایی که هیچ ، به کره ای هم نخورده بعد میگن پیف پیف بوی بد میده! حالا شما هی بیا جلو اینا مقایسه کن که مثلا سراتو بهتره. باز یک عده طرفدار ماشین چینی میان و کلی بهت بد و بیراه میگن! بذا با ام جی شون پادشاهی کنن و خوشحال باشن. بیکاری؟
1396/12/26
کاری به ام جی ندارم البته ام جی تو بررسی مجله ماشین با مزدا ۳ و مگان و سراتو بهترین ماشین شد و هیچکدوم به گرد پاش هم نمیرسن
ولی سراتو اشغالترین ماشینی هست که تو بازار هست
محور یک تکه ساده عقب ترمزای بد
کوبش زیاد و رانندگی افتضاح
تو این رنج مزدا (۳ کلاس c)و با اختلاف ام جی (کلاس d)بهترین هستند
سراتو هم با ریو و ال ۹۰ باید مقایسه بشه
1396/12/6
این چه خودرو هایی هست که بررسی میکنید؟؟آشغال چینی شرف داره به ام جی و هیوندا و خیلی از برند های که الکی بزرگش کردین.چری و ام وی ام بخری خیلی بهتره تا این نوع خودرو ها رو بخوای براش هزینه کنی..
1396/12/6
داداش ساقیت کی بوده؟
1396/12/15
ام جی نداشتم ولی یه مدت کوتاه ام وی ام داشتم مشخص است که ام وی ام خریدی مشکل فروش داری
1396/12/24
سعید آقا ، MG رو هم چینی حساب کن و دوسش داشته باش . سال هاست که در MG فقط سایه ای از فناوری انگلیسی یا اروپایی دیده میشه .
1397/1/3
چرت و پرت نگو داداش ملت میگن اسکله طرف
1396/12/6
خب نسخه فیس لیفت رو تولید میکردن
1396/12/6
درود بر "جناب اسپورت" و سایر دوستان گرامی .
نقد حضرتعالی بر عرایضم را خواندم ، ممنون از پاسخ شما .سنجیده و متین نوشته اید و حقیقتی در آن هست . دقیقا" اشاره بنده هم به همین است که تا کی می خواهیم ماشین و سطح صدای کابین در دور موتور های مختلف را تست کنیم ؟ نوبت تست راننده ، سطح احترام اش به قوانین ، نوع نگاه اش به خیابان و فلسفه رانندگی کی می رسد ؟ نوبت شمردن سبقت های غیر مجاز و بی دلیل من در جاده کی فرا می رسد ؟ صحیح فرموده اید بزرگوار که هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد ; خوب بفرمایید جای مقایسه رانندگی من زامبی که معتقد ام رانندگی یعنی من زودتر برسم و شما رسیدی/نرسیدی به من چه ! و هر جا دلم بخواهد پارک می کنم و هر خیابانی دلم خواست ورود ممنوع می روم کجاست . سالهاست با خودروبانک همراه ام و همراه اید ، تست انواع خودرو دیده و خوانده ام ; تست راننده نخوانده ام .
پرواضح است که بسیاری سیستم ها که بیان کرده ام از سطح 3 خودران فعلی هم فراتر اند و به مقوله تزریق اخلاق در هوش مصنوعی برمی گردند ، بعضی دیگر وجود دارند اما فعلا" در سگمنت چند برابر این اتومبیل تست شده ، بعضی در سرعت های بالای 60 تا 70 وارد مدار می شوند ، مقصود بنده آن است با این چهره شهر های ما ، با این نمایش مدام خودخواهی در سپهر عمومی ، امید بنده به تست خودران هاست . صد البته تست ماشین و هر آنچه در سپهر عمومی رخ می دهد -علی الخصوص پای تابلو ها و علائم رانندگی که جهانی اند- بسیار به توریست ، اقتصاد و اتومبیلی که 3 سال دیگر نشریات می آزمایند ربط دارد . با سفری به ترکیه ، سنگاپور و تایلند قطعا" تصدیق خواهید فرمود .
موفق باشید .
1396/12/6
خودروی خوبی هست به نظرم و صد در صد از آریزو 5 توربو بهتره
مدیران خودرو واقعاً کیفیت محصولاتش بد هست و فقط ظاهره اما ام جی یک سر و گردن از چری بهتره
1396/12/6
از چه نظر بهتره ام جی؟ فعلا که هم توی چین و هم ایران و هم در کل دنیا فروش چری از ام جی بیشتر هست.
در ضمن شما محصولات جدید چری رو ببینید و سوار بشید متوجه پیشرفت عالی چری نسبت به تولیدات قبلیش میشی
1396/12/12
من که آریزو توربو دارم کاملا هم ازش راضیم... بیشتر اونی که فکرشو بکنی
1397/1/16
علی آقا ، مگه هر چیزی فروشش بیشتر باشه یعنی بهتره؟!!! مثال هوندا و کیا در بازار ایران
ولی قیاس تکنولوژیک و مهندسی برند انگلیسی تولید چین یعنی ام جی که 100 سال قدمت مهندسی و ساخت خودروهای اسپورت رو داره با برند کاملا چینی تازه متولد شده یعنی چری که همه چیز مهندسیش عاریه ایه ، کاملا اشتباهه .
آخه چری رو راه میدن بازار انگلیس که تو داری مقایسه میکنی ؟!!!!
1396/12/6
كيفيت ام جى از ساير چينى ها خيلي بالاتر هست. مثلا همين اريزو ٥ گيربكس cvt داره كه هم كنده و هم اگه خراب بشه واويلا. كيفيتش هم كه تعريفى نداره. ام جى هم پلاتفورمش، هم موتورش و هم گيربكسش سر تره و هم كم استهلاك تره. كيفيتش هم ساير محصولات ام جى توى ايران نشون داده. اين ماشين را از نزديك ببينى تفاوت ها و برترى هاش كاملا مشهوده
1396/12/6
ضمن سپاس از سایر دوستان گرامی که به انحاء مختلفه محبت فراوان داشتند ، اجازه می خواهم پاسخی هم خدمت جناب "هادی بلکه" داشته باشم . چه خوب که شما اهل طنز و مطایبه هستید بزرگوار ، سوال شما و موقعیت فعلی ما در این تست اتومبیل مرا به یاد فیلم جاودانه "پول رو بردار و فرار کن" اثر وودی آلن می اندازد .در صحنه ای از فیلم ، 'ویرجیل' شخصیت اول داستان با چند تن از دوستانش به جهت سرقت مسلحانه وارد بانکی می شوند ، بانک را تسخیر می کنند و پول ها آماده بردن است که از بد حادثه چند سارق مسلح دیگر هم قسمت دیگری از همان بانک را مورد سرقت قرار داده اند ، به هم می رسند و بحثشان می شود و ویرجیل چون گروه رقیب را هم مسلح می بیند ، پیشنهاد رأی گیری دموکراتیک از سرقت شوندگان و مراجعان بانک می کند که " اون هایی که مایل اند پول ها توسط اون یکی گروه سرقت شود" رأی بدهند و بعد "اون هایی که مایل اند گروه خودم سرقتشون کند" رأی بدهند ..
تست حاضر نیز بی ارتباط نیست . هر تست اتومبیلی بدون تست راننده -بخصوص راننده بالقوه آتی آن تیپ ماشین- رأی گیری از مردگان آینده آست که دوست دارین تابوتتون یا قاتلتون کدوم یکی ماشین باشه ؟ آرم جلویش چه باشد ؟ آبی هه یا سفیده که پشت آمپر دیجیتال دارد ؟ دوست دارین با برخورد کاپوت کدومشون به پاتون رو خط عابر دو دور تو آسمون معلق بزنید ؟ دوست دارین با کدوم یکی ناگهان دوبله وایسین کامیون بزند پشتتون ؟ ناغافل کدومشون سر پیچ رو خط ممتد سبقت بگیرد و بیاد شاخ به شاخ شین ؟ آن هم چه تستی ، از تست موهاوه و آر ایکس 350 در گذشته ای نه چندان دور ، به سری 7 و بعد سری 5 و بعد 4 و بعد 2 ! به دانگ فنگ و بایک و سایک ! رسیده ایم . کار از تست جنس متریال داخلی و دسیبل کابین گذشته دوستان ، خیلی وقت است گذشته .
1396/12/7
زنده باد
1396/12/6
سلام
ای کاش مینوشتید که کروز کنترل ندارد، ایرکاندیشن اتومات ندارد و کیلس هم نیست.
نقاط ضعف اساسی
1396/12/12
الان داداش i20 سانروف نداره کیلس نیست کروز هم نداره موتور توربو هم نداره 100 میلیون قیمتشه ولی میشه گفت عیبه شما امکان ندارد همه چیز را با قیمت پایین یک جا داشته باشید
1398/9/21
متاسف میشه آدم وقتی میبینه مردم بجای اینکه بپرسن چندتا ایربگ داره؟ بدنه اش فولاده یا خیر؟ طراحی امنیت پیاده در تصادفات داره یا خیر؟ میپرسن کیلس استارتر هست؟ کروز داره؟ ایرکاندیشن اتومات داره؟ کاملا مشخصه مهمترین دلیل انتخاب خودرو از جانب برخی دوستان فخر فروشی هست تا امنیت.
1396/12/6
ام جی یک برند با اصالت انگلیسی هست که توسط سایک چین خریداری شده ولی همچنان مرکز تحقیق و توسعه و طراحی در انگلستان دایر هست. این ماشین بزرگترین حسنش نسبت به آریزو این هست که بوست توربوی پایین تری داره و در نتیجه استهلاک کمتر. دوم گیربکسش هست که آیسین ژاپنه و 6 سرعته هست و در نتیجه شتاب بهتری داره. تمام قطعات بدنه رنگ شده وارد میشه. فضای بزرگ تری داره. سیستم مالتی مدیای پیشرفته با کارپلی داره. هندلیگ خیلی خیلی بهتری داره. تنها مزیت آریزو یک مقدار آپشن بیشتر که به راحتی میشه روی ام جی هم نصب کرد و نمایندگی های بیشتر اون ولی من شخصا اصلا ماشین را نمایندگی نمیبرم چون مکانیک قابل اطمینان خودم را دارم. چری را بعد از 2 سال نمیشه نگاهش کرد ولی کیفیت قطعات ام جی به مراتب بالاتر هست. در جواب اون دوستی هم که سراتو سایپایی را ترجیح میده بگم شما مختاری خودروی از رده خارج و بی کیفیت ساخت سایپا را سوار بشی.
1397/1/14
فکر نکنم شما هرگز سوار سراتو شده باشید. بی کیفیت؟؟؟؟؟ این دو حودرو اصلا با هم قبال مقایسه نیستند.
1396/12/9
سلام دوستان
بنده حاضر هستم که خودرو بانک ترتیبی بده برای مقایسه خودرو ام جی 550 با 140 کارکرد با هم رده های خودش یا بالاتر مثل کیا سراتو و هیوندای الانترا هم مدلهاش...بدون هیچ ادعایی.
1396/12/10
کیا سراتو و الانترا که از هر نظر چه سگمنت و چه قدرتی از ۵۵۰ پایین تر هستن ، با آپتیما و سوناتا تو این کارکرد مقایسه بشه
1396/12/11
به نظر من این خودرو موفق نمیشه چون قیمت غیر منطقی داره و آپشن اون هم کمه نه ESP داره نه استارت دکمه ای نه دوربین ۳۶۰ درجه نه کروز کنترل خب بستر B30 البته هم کامل تره هم ارزانتر و یا BYDF3ویا آریزو5 و....خب معلومه که با این قیمت کسی احوالش را هم نمی پرسه
1397/1/29
قیمت ۸۰ یا بالاتر برای این خودرو زیاد چون الان بازار رقابتی شده بسترن یابی وای دی ووو باقیمت مناسبتر و خدمات پس ازفروش نسبت ب ام جی قویتر داره
این خودرو ارزش خرید برا مصرف کننده ۶۰میلیون
1396/12/12
با سلام
ایا صندلی راننده تنظیم کننده گودی کمر برای راننده و سرنشین سمته شاگرد رادارد؟
1396/12/14
عزیز شما چه توقعی داری تنظیم ارتفاع صندلی پییچی . در ضمن آپشن این خودرو در حد خودرو 60 تومنی چینی هست . تتها بخاطر یک توربو 20 میلیون بردن رو قیمت خودرو. سیستم تعلیقشم که در حد این قیمت نیست. کافیه برید بررسی کنید. البته هرکسی یک تفکری داره و شاید برای ام جی سواران خیلی خوب باشه. اینکه بعضی ها از اصالت انگلیسی این خودرو میگن اشتباه چون کلا در چین طراحی و تولید میشه.
1396/12/12
با سلام - میخواستم یک مدل دنده ای ام جی بخرم بعد دیدم مدیا پلییر و مانیتور روش نصب نشده میشه آنها روش نصب کرد یا نه خواهشا" جواب بدهید.
1396/12/16
یکم درست در نمیاد. 130 اسب بخار با موتور 1.5 لیتری توربو؟ لا اقل باید 155 اسب قدرت بده.
1396/12/17
من بعد از کلی تحقیق و بررسی از این ماشین و کیفیت خوبش خوشم اومد ولی ظرفیت توربو تمام شده بود. کسی میدونه کی دوباره ثبت نام میشه ؟
1396/12/18
همین الان هم بری تا 24 اسفند داره قط رنگ بندی نداره
1396/12/27
سلام
من این ماشین رو ثبت نام کردم. اما بعد نسبت بهش یکم شک کردم. به چند دلیل
۱- واقعا این ماشین به دلیل مونتاژ بودن ارزون تر در اومده یا با حذف آپشن ها مثلا حذف ایربگ های پرده و عقب، حذف نویگیشن، حذف کروز کنترول و صندلی های برقی و گرمکن صندلی ها که همگی در نسخه MG GT وجود داره که اگه این آپشن ها اضافه بشه قیمتی نزدیک به GT پیدا میکنه و اونوقته که جی تی ظاهری کاملا موجه تر داره.
۲- در نسخه های تیپ ۱ رووی، ما فرمونی ساده رو میبینیم اما در نسخه فول موجود در چین فرمانی شکیل تر بادوخت چرم ضد لغزش رو شاهد هستیم که در زیبایی فضای داخل کابیت تأثیری دوچندان داره. درصورتی که در نسخه های توربوی فول آذویکو همچنان اون فرمون نازیبای ساده وجود داره وحرفی هم از این در میان‌ نیست که آیا این فرمون عوض میشه یا خیر!
۳- نمایندگی های کم تعداد و عدم اطلاع رسانی آذویکو از اینکه برای چه شهرهایی قصد افتتاح نمایندگی داره و در چه زمانی این نمایندگی ها شروع به فعالیت خواهند کرد.
1397/3/5
منم ثبت نام کردم و نبود کروز کنترل خیلی تو ذوقم زد ولی با این قیمت هیچ گزینه ای به خوبی این ماشین پیش رو نیست.
1397/1/9
خيلي عجيبه كه مدل توربو هيچ تفاوتي با اتوماتيك تنفس طبيعي نداره، البته غير از ESP و جعبه دنده، حد اقل ميتونسند كروز و غربياك فرمان با روكس چرم رو اضاه كنن،روكش صندلي چرم بدون روكش فرمان جور در نمياد و خيلي زشته
1397/3/16
اقای سام اگه اطلاعات ماشینیت خوب باشه میدونی که همون گیربکس ۶ سرعته ایسین ژاپن که رو مدل توربو نصب شده برای متمایز کردنش کافیه
1397/1/15
با سلام
فيلم تست و برسى رو كى آپلود مينيد؟؟
1397/1/16
این شرکت چرا پس سایت درست درمون نداره - چرا نمایندگی نداره - چرا تلفن تماس نداره ( مشکوک میزنه ها )
1397/3/24
الان که داره میفروشه تلفن هاش رو جواب نمیده وای به حال بعدا که بخواد خدمات بده.
1397/3/30
دوستان بسیار بسیار مواظب باشید من از خود کارکنان شرکت از اعتبار و توان انجام تعهدات سوال پرسیدم خودشان هم چیزی نمیداندد و گفتند که مدیران چیزی را بروز نمیدهند و به اونها تاکید شده که از شرکت تا میتونند تمجید کنند
1397/4/17
سلام. من حدودا سه هفته هست که خودرومو تحویل گرفتم و اولش منم مثل شما شک و ترس داشتم و تند تند هم تماس می گرفتم ولی خداییش به موقع و حتی دو هفته زودتر ماشینو تحویلم دادن. یه ام جی 360 توربربوی نقره ای الانم ازش خیلی راضی هستم.
1397/1/19
من شنیدم نمایندگی قیمت جدید خودرو را به 85میلون افزایش داده و توی قرارداد پیش فروش قیمت قطعی را حذف کرده و به قیمت روز پیش فروش می کنه.
1397/1/22
اره من هم امروز نمایندگی بودم دقیقا زمزمه ۸۵ میلیون بود!!!! اوضاع دلار و مملکته دیگه:(
1397/2/2
سلام من نظرم بيشتر روي كيا سراتو ١٦٠٠ هست حداقلش اين هست كه كيا هستش
1397/3/17
نظر شما هم محترمه...
1397/2/5
دیگه ارزش خرید نداره با قیمت ۸۸.۸۰۰ میلیون آپشن هم نداره پس چرا باید این ماشین رو خرید !!!
1397/2/21
دقیقا به همون دلیلی که خودتون توکامنت قبلی نوشتید...اوضاع نابسامان مملکت و قیمت دلار..
1397/4/17
امروز یعنی 17 تیرماه این قیمت در مقایسه با مثلا برلیانس کراس 82 میلیونی می تونم بگم خیلی خیلی می ارزه و در مقایسه به هم باید اختلاف قیمت خیلی زیادی داشته باشن.
1397/2/7
خب قیمت جدیدش ۸۸ میلیون اعلام شده در حالی که برتری خاصی نسبت به بسترن بی ۳۰ نداره ولی قیمت بسترن ۶۵ میلیونه کیفیت و خدمات پس از فروش بسترنم که بهتره تازه کروز کنترلم روش نصبه خوشکلترم هست دیگه چرا باید کسی اینو بخره
1397/3/28
بزار اینو بهت بگم همه چی آپشنو قیافه نیست این ماشین برای سنین بالای۳۵سال ظاهرش طراحی شده و به نظرم من در عین سادگی زیباست و موندگاره چهرش مثل(سیتروئن زانتیا یا نیسان ماکسیما)توی بحث آپشنم اینو بگم کروز کنترل قیمتی نداره آنچنانی که بخاطرش میزنی توی سرماشین سوما کیفیت ام جی ۳۶۰زیر۱۲۰میلیون با این اوضاع مملکت نظر نداره حداقلشم اینه که۲۴ساعته توی نمایندگی نیستی که ماشینتو درست کنن.این ماشین از لحاظ قدرتو سرعتو شتاب زیر۱۰۰تومن درحال حاضر رغیب نداره و به نظر من اگه یه سدان جمعو جور میخواین و در کنارش قدرت موتوری مناسب میخواین و در کنار اون اصالت و کیفیت میخواین توی خریدش شک نکنین
1397/2/14
فکر کنم کیفیتش از چینی های دیگه بهتر و نیازی نیست مثل آریزو هر روز تو تعمیرگاه باشی
1397/2/21
مرد حسابی آریزو هرروز تعمیرکاهه؟چندتا آریزو داشتی؟دو ساله آریزو دارم تو دوسال ۱۲۰هزارتا رفته به خاطر شرایط کاریم،دقیقا مثل روز اولش هم هنوز،فکر منجمدتونو بذارین بخش باز بشه و ندیده نظر ندین
1397/2/30
من یه دونه توربو ثبت نام کردم ولی انقدر همه از کمبود نمایندگیش و سخت فروش رفتنش میگن میخوام برم انصراف بدم. چکار کنم به نظرتون دوستان
1397/2/31
ماشين هاي ام جي كلا جالب نيستن
1397/3/20
سلام. اگه مایل باشید من میخرم ازتون
1397/3/30
متاسفانه موقع فروش کسی نمیخره و حداقل 20 میلیون زیر قیمت اگر خوش شانس باشید ازتون بر میدارند
1397/4/17
مهدی عزیز. منم ماشینمو به تازگی تحویل گرفتم و خیلی هم راضی هستم. ظاهرا این شرکت تازه تازه داره جون می گیره و داره به سرعت نمایندگی هاشو زیاد می کنه. فوقش با یه اختلاف 20 الی 30 میلیونی می فروشیش. خبر دارم که قراره به زودی مجددا قیمتشو زیاد کنه. پس دوست من صادقانه می گم شک نکن و نگهدارش
1397/2/31
اين ماشين در بازار ايران دووم نمياره
1397/3/6
تو رنج زیر 100 میلیون فوق العادست این ماشین. تقریبا دو ماهه دارم در موردش تحقیق میکنم. چه از نظر کیفیت چه از لحاظ دیگه اصلا قابل قیاس با ماشینهای دیگه تو این رنج نیست و باید با ماشینهایی مثل سراتو و اکسنت مقایسه شه
1397/3/16
سلام
من تازه مدل دستی ثبت نام کردم .به نظر من امکانات اضافی مانند کروز کنترل و سانروف و گیربکس اتومات تو ایران خیلی ارزش ندارد . از کروز کنترل در جاده های نسبتا شلوغ به هیچ عنوان نمی توان استفاده نمود .گیربکس اتومات نیز در ذاخل شهر مکافات است در ترافیک وپشت چراغ قرمز نمی دانی چه کار باید انجام بدهی .ترمز را فشار دهی یا دنده را خلاص کنی که به گیربکس صدمه وارد نشود .
1397/3/19
سلام بنده آریزو 5 توربو دارم و با توجه به وجود آپشن های قابل قبول و قدرت و شتاب خوبش ازش راضییم قبلا جک اس 5 دستی و جی 5 و دنا پلاس هم داشتم که آریزو از اونا خیلی بهتره ولی با ام جی نمیشه نظر داد اینکه ام جی هم برند خوبیه شک ندارم ولی کیفیت آریزو با توجه به 5 سال گارانتی و خدمات پس از فروش خوب و VIP بودن این ماشین ادم رو خاطر جمع میکنه
1397/3/28
دوست عزیز تو بگو اصلا۱۰سال خدمات پس از فروش داشته باشه چه فایده داره که همش بخوای توی نمایندگی باشی من پسر عموم۳ماهه آریزو توربو گرفته بیچاره روز و شب نداره همش نمایندگیه به نظر من توی این رنج اگه خواستین یه ماشین اقتصادی و با کیفیت و پر قدرت داشته باشین توی خرید۳۶۰شک نکنین
1397/3/23
این ماشین داره جایگاه خودشو بین مصرف کننده ها پیدا میکنه. به دو دلیل یکی اینکه ام جی هست دوم کیفیتش. الانم تو بازار داره 110 تا 115 خرید و فروش میشه. تازه یه نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش داره تو تهران افتتاح می کنه که شرایطو خیلی بهتر می کنه. این ماشینو با سراتو 2000 باید مقایسه کرد نه آریزو. خودم به آریزو تو اتوبان آزادگان دیدیم داشت مثل ماشین های 40 سال پیش دود می کرد و می رفت.
1397/3/30
عزیزم دلت رو خوش نکن ایران خودرو با اون عظمتش تو خدمات مونده حالا شما منتظری این نمایندگی افتتاح کنه ؟ استقبالی ازش نشده که نمایندگی به صرفه، گول ظاهر این ماشین رو نخورید حیف پول که دردسر بخرید
1397/4/4
سلام ببخشید بنظر شما برای یه خانوم ۲۰۷ بهتره و کم دردسرتره یا ۳۶۰توربو؟با توجه به اینکه من امکان تصادف برام زیاده؟بعدا می تونم قطعات ماشین رو پیدا کنم؟دوست دارم ماشینی بخرم که ۴-۵سال سرحال زیر پام باشه لطفا راهنماییم کنین
1397/4/5
بستگی به سلیقه و سن خودتون داره اگه جوونید ۲۰۷ بهتره ولی درکل ۲۰۷ بهتره جمع و جور تره و کنتدلش برای ی خانم راحته
1397/4/17
سلام . با این که خودم 360 توربو دارم ولی پیشنهادم به شما 207 هست چون هم جمع و جوره هم جوان پسندتره. مبارکت باشه
1397/5/27
بستگی داره 207 واقعی بخواهید بخرید یا این چیزی که بعنوان 207 دارن به ملت میندازن.ماشینهای ایرانی در رنج قیمتی یکسان،حرفی برای گفتن در مقابل چینیها ندارند.یه ماشین اتوماتیک تنفس طبیعی مانند بسترن b30 یا ام جی 360 و ...بهتر و باکیفیت تره.جمع کردنش هم از 206 و این به اصطلاح 207 راحتتر.
1397/4/8
من دیروز ه ام جی ۳۶۰ توربو رو از تبریز خریدم
ماشینای قبلی من همشون هیوندا و کیا بودن،مطلبی که هست از نظر موتور و گیربکس کوچکترین تفاوتی بین اینها ندیدم،چه از نظر شتاب و قدرت و سواری.
اما مطلبی که منو ازار میده ین بود که احساس کردم چرخ های جلو یه جورایی میکوبه حالا یا سیبک ها یا موج گیر ها شل هستن ،نمیدونم.....
1397/4/10
ام جی مرتب قیمت بلا بردند؟ مدیران خودرو یکj4 معرفی کرده توی رنج66 م ت ؟ ارزیابی دوستان؟
1397/4/19
این ماشین عالیه اریزو5 توربو147 اسب بخاره ولی نهایت سرعتش 185 تا هستش پدر موتور در میاد این ماشیشن با اینکه 130 اسب بخاره 210 گشتاورشه بعد نهایت سرعتش 200 تا هست
1397/4/21
با سلام به دوستان بنده 19 خرداد دستی ثبت نام کردم و در موردش حسابی تحقیق کردم تو رنج قیمت 63 تومن که پول ال 90 و ساندرو و دنا هست این ماشین عالیه در مورد چینی بودن هم بهتره چینی با اصالت خرید کرد تا چند ماه دیگه تمام ماشینهای ایران چینی میشه حتی پژو و رنو الان هم که سایت بسته شده و فکر کنم افزایش قیمت بخوره اما خوبی قراردادش این بود که قیمت قطعی بود برخلاف دزدان عزیز در ایرانخودرو و سایپا ضمنا نمایندگی ها جوابگو هستند چون تعداد و تولیدش کمه با تشکر
1397/4/29
درست میفرمائید،در ضمن این خودرو تو عربستان و کویت قیمتش از اکسنت و ریو بیشتره و تنها ماشینیه که قیمتش با قیمت جهانی یکسانه،مراجعه فرمائید به سایتmg kuwait
1397/4/23
سلام به دوستان
اونایی که ام جی 360 توربو دارن خواستم بپرسم تو سربالایی ها کم نمیاره ؟ قدرتش تو سبقت خوبه ؟
1397/4/27
سلام من دو ماه ام جی 360 دارم نسبت به ماشین های رنج قیمت خودش کیفیت بالای داره در رابطه با سوال شما قدرت و شتاب ماشین خوبه چون کیربکس و موتور با هماهنگ هستند گیربکس ان ایسن ژاپن و اصلا مثل بقیه ماشینهای مشابه هنگ نمی کنه
1397/4/30
سلام به دوستان
دوستانی که از این ماشین استفاده میکنن لطفا در مورد سیستم تعلیق این ماشین صحبت کنن . شنیدم فنرها و کمک فنر های بخصوص جلوی این خودرو بسیار خشکه و تو دست اندازها سر وصدای زیادی تو کابین ماشین میاد واقعا درسته ؟ اگر درسته نمایندگی هیچ اقدامی نکرده تا حالا؟
1397/5/2
خداييش خيلي با كلاسه . اميدوارم توليدش رو به افزايش باشه .و داخلي سازي قطعاتش ادامه دار .
همكار من از پارس خودرو برليانس خريده ، ميل فرمونش مشكل داشته ، 20 روز ماشين خوابيده تا قطعش بياد ، بعد هم 600 هزارتومن براش آب خورده .
1397/5/16
خداییش الان درباره بنز اس ال هم بخوایم بحث کنیم یه سریا میان میگن آشغاله ما داشتیم همش تعمیرگاه بودیم عقب صدا میده جلوش آویزونه و غیرههههه والاااا. همیشه یه سریا هستن فقط حرف مفت میزنن از پراید شاکین از لکسوس شاکین از بنز شاکین اینا پولشون به ماشین نمیرسه فقط حرف مفت میزنن.من خودم النترا می خواستم بخرم نظراتو خوندم داشت باورم میشد پراید از النترا بهتره از بس نظرات بی خود داده بودن رفتم النترا خریدم یکی از اون ایرادایی که میگفتنو نداشت دو سالم سوار شدم لذت بردم.اینارو گفتم که اصلا به نظرات اهمیت ندید
1397/5/31
ام جی 360 واقعا ماشین فوق العادیه،از نظر خدمات پس از فروش هم دو تا نمایندگی مرکزی داره یکی در فرجام ویکی در جاده مخصوص...من قبلا سراتو داشتم واقعا میتونم بگم تو قدرت موتور از سراتو سرتر هست...
1397/6/3
بعد از تحقیقات فراوان با کانال ام جی ۳۶۰ سواران آشنا شدم و همه به اتفاق نارازی از کمک فنر ها و سیستم تعلیق این ماشین هستن و خدمات پس از فروش کلیپ صدای جلو بندی ماشین رو هم تو آپارات گذاشتم
1397/6/4
قبل از هر چیز اعلام کنم مقایسه من به نسبت ماشین های قبلی من هست .با سوار شدن به خودرو حس خوبی به ادم دست میده که 2 تا چیز دز اولین نگاه جلب توجه میکنه جای مناسب ال سی دی و کیلومتر شمار طرح جدید. ماشین در حالت در جا یا با دور موتور زیر 2000 کاملا بی صدا و نرم هست.دید جلو و بغل ها عالی ولی دید پشت کمی سخت میباشد. ابعاد خودرو در حد سمند میباشد. گیربکس 6 سرعته که دسته دنده ای بسیار زیبا دارد که خطی به سمت جلو یا عقب حرکت میکند ولی مشکلی که گاهی با این مدل دارم اینه که انتظار دارم وقتی گیربکس را تا انتها به سمت عقب میکشم به حالت d برود نه w ;i که کمی دقت میخواهد .از نظر اپشن در سطح معقولی هست ولی نسبت به رقبا چندین اپشن کم دارد که مهمترین اون نداشتن صندلی برقی هست.
اینه ها دید خوبی دارند و بزرگ هستند منو یاد جک جی 5 می اندازد سواری حودرو تقریبا شبیه مزدا یا جک جی 5 هست .بعضی دست انداز ها را جوری رد میکند که تعجب میکنید چرا ماشین هیچ صدایی نداد و دقیقا جاهایی که اصلا انتظار ندارید ضربه هایی به اطاق وارد میشود که انتظار ندارید .چیزی که کن درک کردم سواریش منو یاد هیوندا کوپه می انداحت یا باید نرم بری یا پرشتاب در رانندگی حد وسط لذت زیادی را نمیبرید موتور گاهی در دور موتور های پایین به کندی باعث افزایش حرکت خودرو میشود که ادم میترسه کمی گاز بده و خودرو توربوش وارد مدار شه .که نیاز به کمی تمرین برای نوع قرار گیری و بازی با گاز را دارد که قابل چشم پوشی هست.جنس داشبود و محل هایی که دست خیلی در تماس نسیت همگی پلاستیک طرح مشبک هست و قسمت های استراحت گاه دست روی در ها از چرم.صندلی و کنسول از چرم با کیفیت مناسب به رنگ مشکی هست.ستون ها و سقف به رنگ سفید کرم که حس خوبی میدهد.کلا وقتی سوارش هستید مثل مزدا یا کوپه خیلی داخل ماشین نیستید منظورم نوع قرار گیری در داخل ماشین هست که دید را سخت میکرد.صندوق عقب بسیار جا دار.حرکت با تمام قوا و قرار گرفتن توربو در مدار با کمی مکث انجام میشود که نوع شتابگیری شما را متعجب میکند. ولی مثل کوپه دماغه خودرو حرکت خاصی نداره و بیشتر عین یک موشک با سرعت به سمت جلو حرکت میکند که برای سایرین با توجه به سدان بودن خودرو کمی با تعجب همراه هست.مصرف سوخت هم که میدونیم با افزایش این تست های مکرر توربو برای روزهای اول زیاد و در حالت رانندگی نرمال حدود 9 لیتر هست متاسفانه خودرو اسپیکر روی درب عقب ندارد ولی صدای باند های جلویی به همراه تیوتر ها خوب هست جوری که با لود کردن بیس و تنظیمات صداش حتی از خرید باند عقب منصرف شدم و صدا با تمام قدرت بدون خراب شدن صدای خواننده پخش میشود کارکیت خودرو به اسانی با گوشی هماهنک میشود گوشی من اندروید هست.تبادل بین گوشی و ال سی دی هم مناسب هست.دنده عقب با دوربین هماهنگی کامل دارد و سنسور صدا هم فعال هست.شتابگیری اولیه 1 ثانیه مکثی دارد ولی بعد جبرانش میکند در خین خرکت هم هر جایی احتیاجی به افزایش سرعت داشتید فقط کافیه گاز را فشار دهید و خیلی سریعتر از تصورتون به سرعت مد نظر میرسید.مخصوصا واسه سبقت....در پیچ ها خیلی راحت وارد میشید ولی یکم صندلی راننده حس خوبی برای نگه داشتنتون ندارد
متاسفانه جنس فرمان پلاستیک هست که اصلا مناسب ندیدم و یکم هم کوچکتر از حد نرمال و گاهی در پیچ ها یا مانور های متوالی که سرعت را به بالای 100 میرسانید کمی غیر قابل پیشبینی میشود یعنی انگار خودرو از جهت سریع فرمان نافرمانی میکند البته جنس لاستیک ها هم به نظرم مناسب نست و کمی خشک هستند.تا الان به دست اندازی کفش برخورد نکرده و ارتفاع زیاد در حس ایمنی خوبی را منتقل میکند.سانروف کوچک هست یعنی این نوع اندازه منو یاد سانروف سایز معمولی وبستو که روی اطاق 206 گداشته بودم می اندازد انتظار کمی بزرگتر را داشتم.عقب خودرو جادار که ختی از پرشیا هم جا پای سرنشین ها بیشتر هست.فرمان فقط بالا و پایین میشود و کولر هم کلا دستی هست ولی به شکل زیبایی طراحی شده و به نظرم قدرت پرتاب بادش
و حنکیش میتونست بهتر از این باشد ولی همین هم کافیست.نکته ای که هست سبک کردن بیش از خد دندههای خودرو هست یعنی مثلا با 110 تا دارم میرم هی بین 5 و 6 با کوچکترین تغییری در گاز شروع به بازی میکند که ابتدا کمی عذاب اور بود ولی کم کم عادت به نوع بازی با گازش میکنید که عادی میشود.نکته از این مهمتر نظر دوستانی هست که نمیدونم چه هدفی دنبال میکنند و بدون سوار شدن فقط شروع به نقد میکنند.در بازاری که 110 تا 120 میلیون شده ساندرو استپ وی چه انتظاری از این خودرو دارند. قیمت الانش حدودتا 170- 140 اعلام میکنند.از نظر خدمات هم فعلا بسیار ضعیف هست ولی بزودی بخاطر سیاست های شراکت با چین فراگیر خواهد شد نکته دیگر هم سینی زیر موتور دارد خداقل اینو اپشن نکردند.ولی کلید فقط یکیش داری دکمه باز و بسته کردن هست و جنس متریال عالی ندارد.ترمز ها نسبت به خودرو های 4 چرخ دیسک ایزان خودرو بسار عالی تر است ولی حس رانندگی خودرو به نرمی و تسلط مزدا 3 نیست گیجی فرمان در سرعت های ثابت یکم زیاد از خد هست.در دست انداز های رمپ مانند که با سرعت ازشون رد میشید انگار شاسی نمیزاره اطاق سمت بالا حرکت کنه و کمی صدای خشن به اطاق وارد میکند که حس اسپرت بودن را منتقل میکند.ولی در کل من سواری این خودرو را خیلی نزدیک به مزدا و جک جی 5 دیدم که هر کدوم از این ها نقاط مثبت و منفی هم دارندو این اولین تچربه من با موتوری توربو بوده .ولی هنوز هم میگم که لذتی که ماشین 6 سیلند بخاطر نرمی و کشتاور مناسبش هست در هیچ 4 سیلندری دنبالش نباشید.
1397/6/4
تو رنج قیمت چهل تا شصت میلیون چه ماشینهایی خوبه
1397/7/26
سلام - قصد خريد ام جي 360 توربو خاكستري را دارم- دوستان پيشنهاد بدن- بخرم يا نه- ممنون ازهمه
1397/7/30
سلام من خودم رنگ سفید خرید کردم در رابطه با انتخاب رنگ سلیقه ای هست منتها در زمینه کیفیت ان باید بگم که با ماشینهای که 40 میلیون هم گرانتر از این ماشین هستند هیچ چیزی کم ندارد (مثل سراتو و اکسنت و..) واقعا من که راضی هستم چون ماشین جدیدی هست خیلی ها نمی شناسند ولی ظرف مدت کوتاهی جای خودش تو بازار ایران میکند