موضوعات داغ

تست میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی PHEV شاسی‌بلندی شبیه هیچ‌کس! + فیلم

20 اسفند 1396

ورود پرفروش‌ترین پلاگین هیبرید قدبلند به ایران

پس از ماه‌ها بسته بودن ثبت سفارش، بالاخره در دی‌ماه این ثبت سفارش پرحاشیه باز شد و باعث شد تا چند خودروی جدید در زمستان امسال رونمایی شوند. یکی از مهم‌ترین این خودروها، چهره تکراری اوتلندر ولی با قلبی کاملاً متفاوت است که با نام میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی PHEV وارد کشور شده است. میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی PHEV به عنوان پرفروش‌ترین شاسی‌بلند پلاگین هیبرید جهان، با کوله‌باری از افتخارات فروش به ایران آمده تا نسل جدید و آینده خودروهای کم‌مصرف و سبز را به ایرانیان نشان دهد تا شاید با تغییر رفتار و فروش هر چه بیشتر این نوع خودروها به راحتی شاهد کم شدن مصرف سوخت کشور و کاهش آلودگی هوای کلان شهرها باشیم.

در این مقاله قصد داریم به معرفی و چگونگی کارکرد متفاوت این خودرو بپردازیم و در انتها فیلمی تهیه شده تا نوع کارکرد مهم‌ترین قسمت‌های این خودرو را به صورت اختصار توضیح داده‌ایم.

خودرویی بدون گیربکس!

با خودرویی سر و کار داریم که عملکرد آن شبیه هیچ کدام از خودروهای معمول بازار نیست. خودرویی که نه گیربکس دارد و با وجود حضور پیشرانه بنزینی، اما این پیشرانه در اکثر مواقع در مدار نیست! اما با این وجود شیفترهای پست فرمان را می‌بینید که برای تعویض دنده‌ها حضور دارند! اما کدام دنده وقتی گیربکسی در خودرو نیست!

در این مقاله سعی خواهیم کرد تا بیشتر عملکرد و نوع کارکرد این خودرو را مورد بررسی قرار دهیم و به جای صحبت در مورد ظاهر و هندلینگ که قبلا در فیلم تست و بررسی میتسوبیشی اوتلندر کامل به آن‌ها پرداختیم، در مورد چگونگی عملکرد این پیشرانه پلاگین هیبریدی خواهیم گفت که چگونه توانسته مصرف سوخت را به زیر 2 لیتر در هر صد کیلومتر برساند!

پیشرانه پلاگین هیبرید اوتلندر چگونه کار می‌کند؟

میتسوبیشی اوتلندر PHEV در حقیقت دارای سه موتور است که از این‌ها، دو موتور برقی بوده و یکی نیز درونسوز بنزینی است. موتور بنزینی این خودرو از نوع چهار سیلندر تنفس طبیعی و دارای حجم 2 لیتر است. این موتور می‌تواند 121 اسب بخار قدرت و 190 نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند. دو موتور برقی نیز در این خودرو موجود هستند که یکی در محور جلو و دیگری در محور عقب نصب شده‌اند. موتور برقی محور جلو دارای 82 اسب بخار قدرت و 137 نیوتن‌متر گشتاور است و موتور برقی محور عقب نیز 82 اسب بخار قدرت و 195 نیوتن متر گشتاور دارد. نصب موتور برقی مستقل در محور عقب سبب شده تا در سیستم انتقال نیروی این خودرو نیازی به میل گاردان و ... نباشد و همین مورد هزینه نگهداری خودرو و احتمال خرابی آن را پایین خواهد آورد.

مجموعه هیبریدی میتسوبیشی اوتلندر این توانایی را دارد تا در حالت کلی قدرتی معادل 203 اسب بخار را تولید کند که چنین قدرتی می‌تواند این کراس‌اوور 1860 کیلوگرمی را در عرض 11 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت این خودرو 170 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت آن نیز تنها 1.7 لیتر در هر 100 کیلومتر است. نیروی برق مورد نیاز موتورهای برقی نیز ا یک پک باتری لیتیوم-یون با ظرفیت 12 کیلووات ساعت تامین می‌شود و این خودرو را قادر می‌سازد تا در حالت تمام برقی بتواند 50 کیلومتر مسافت را طی کند. در صورتی هم که شارژ باتری‌ها رو به اتمام باشد، موتور بنزینی می‌تواند روشن شده و به شارژ کردن باتری‌ها بپردازد.

اما عملکرد این پیشرانه نسبت به هیبریدی‌های دیگر کاملاً متفاوت است. در سرعت‌های زیر 120 کیلومتر، همواره موتورهای برقی در مدار هستند و موتور بنزینی تنها مراقب شارژ باطری‌ها است و اگر شارژ باطری‌ها رو به اتمام باشند، موتور بنزینی روشن می‌شود تا باطری‌ها را شارژ کند. به همین خاطر ما با یک خودروی کاملاً برقی سر و کار داریم که مصرف سوخت آن تنها برای شارژ باطری‌ها است و لذا یک خودروی برقی اصلاً احتیاجی هم به گیربکس ندارد. اما جالب است بدانید که در سرعت بالای 120 کیلومتر در ساعت، موتور بنزینی مستقیماً به انتقال نیرو به چرخ‌ها کمک می‌کند و همانند دنده 6 یک خودرو، بدون استفاده از گیربکس و با ضریب یک به یک، به چرخ‌ها نیرو وارد می‌کند تا در سرعت‌های بالای 120 کیلومتر در ساعت، هر دو موتور برقی و بنزینی به حرکت خودرو کمک کنند.

رانندگی با میتسوبیشی اوتلندر هیبرید PHEV چگونه است؟

همانطورکه گفتیم ما با یک خودروی برقی سر و کار داریم. خودرویی که در ابتدای حرکت، به لطف باطری‌ها نیازی به زمان برای بالا رفتن گشتاور ندارد و شتاب اولیه این خودرو نسبت به مدل بنزینی بهتر است. در طول حرکت خودرو کاملاً بی سر و صدا است و مانند یک هیبریدی با باطری‌های کاملاً شارژ شده، بدون صدا خودرو حرکت می‌کند.

شتاب ثانویه خودرو نیز مناسب است و برای استفاده‌های درون شهری، خودروی قابل قبولی است. اما به دلیل نداشتن گیربکس، همواره و مثل خودروهایی با گیربکس CVT تعویض دنده‌ای در این خودرو دیده نمی‌شود و همواره خودرو بدون ضربه‌های تعویض دنده در حال حرکت و سرعت‌گیری است. موضوعی که از نظر لذت رانندگی نکته‌ای منفی، و البته از نظر راحتی و نرمی استفاده نکته‌ای مثبت محسوب می‌شود.

اگر گیربکس ندارد، پس شیفتر پشت فرمان چی میگه؟

البته شیفتر پشت فرمان که چیزی نمیگه(!)، ولی این شیفترها بیشتر با کنترل ترمزها، باعث کم شدن سرعت خودرو می‌شوند و در کنار آن باعث کمک به شارژ سریع‌تر باطری‌ها می‌شود. این شیفترها بیشتر برای استفاده در موقعیت‌هایی همچون سرپایینی لحاظ شده تا بتوانند سرعت خودرو را بهتر کنترل کنند و هدف آن‌ها با شیفترهای معمول دیگر خودروها متفاوت است.

آیا شارژ باطری خودرو تمام می‌شود؟

خیر! در حقیقت موتور بنزینی در جلوی این خودرو این اجازه را نمی‌دهد تا شارژ باطری‌ها به اتمام برسند. همیشه و در همه مواقع، این وظیفه موتور بنزینی است که با دیدن کم شدن شارژ باطری‌ها، روشن شده و به شارژ آن‌ها بپردازد و در هیچ شرایطی شما در حالتی قرار نخواهید گرفت که شارژ باطری‌ها تمام شده باشند.

چقدر زمان نیاز است تا باطری‌ها شارژ شوند؟

همانطورکه می‌دانید، این خودرو پلاگین است و این بدان معنا است که می‌توانید به کمک کابل قرار داده شده، باطری‌ها را شارژ کنید. اگر قسمت شارژ باطری‌ها را در کنار خودرو باز کنید، جای دو سوکت را می‌بینید. سوکت بزرگ‌تر برای شارژ سریع است که به حدود 45 دقیقه زمان نیاز دارد تا بتواند تمام باطری‌ها را شارژ کند. اما این ورودی نیازمند دستگاه‌های قدرتمندی است که هر کدام از آن‌ها حدود 30 هزار دلار قیمت دارند و معمولاً در بازارهای جهانی، دولت‌ها جایگاه‌های ویژه‌ای را برای این نوع خودروها درست کرده‌اند و چندین دستگاه شارژ سریع را قرار داده‌اند، تا خودروهای برقی بتوانند به راحتی از شارژ سریع استفاده کنند.

البته این موضوع در کشورهای پیشرفته است وگرنه در ایران که اصلاً اعتقادی به این چیزهای پیش پا افتاده نیست(!) و حتی تعرفه هیبریدی‌ها نیز افزایش یافته است! البته شاید بعد از چندی به این نتیجه برسیم که اوتلندر هیبریدی PHEV نیز برخلاف استفاده همه دنیا، یک PHEV واقعی نیست و احتیاج به حمایت‌های این چنینی ندارد، پس فعلاً بهتر است تا حال که بدلیل‌های عجیب تعرفه پلاگین‌های بیچاره هم افزایش نیافته، با همین کابل معمولی، از طریق خروجی‌های معمولی در خانه خودروها را شارژ کنیم!

آیا با میتسوبیشی اوتلندر هیبرید PHEV می‌توانیم آفرود برویم؟

خیر! این خودرو اگرچه یک شاسی‌بلند است اما اصلاً برای آفرود ساخته نشده است. میتسوبیشی اوتلندر هیبرید PHEV خودروی شهری است که برای استفاده‌های روزمره شهری ساخته شده و قرار گرفتن باطری‌ها در کف خودرو باعث می‌شود تا شما برای آفرود کاملاً محتاط باشید. در فروش این خودرو، کارکنان شرکت فروشنده آموزش دیده‌اند تا به خریدار قبل از خرید گوشزد کنند که این خودرو برای استفاده‌های این چنینی نیست و اگر حتماً قصد آفرودهای سنگین با خودروی خود را دارید به طوریکه ممکن است کف خودرو به زمین برخورد کند، پس مدل بنزینی را باید خریداری کنید.

بالاخره میتسوبیشی اوتلندر هیبرید PHEV بخریم؟

ببینید این خودرو مخصوصاً همه افراد جامعه نیست. میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی PHEV قطعاً با تولید آلایندگی کم و مصرف سوخت بسیار پایین، خودروی بسیار جذابی برای استفاده در کلان شهرها است ولی عملکرد متفاوت آن در حرکت، مصرف بسیار پایین سوخت، نیاز آن به شارژهای شبانه، و یا توصیه برای عدم آفرود با این خودرو، اوتلندر هیبرید PHEV را برای افرادی مناسب ساخته که معمولاً در روز، استفاده‌های درون شهری از خودروی خود دارند و در کنار بهره‌مندی از مصرف سوخت و آلایندگی کم، به آفرود نیز فکر نمی‌کنند.

اگرچه در بالا این خودرو برای افراد خاصی توصیه می‌شود اما به نظر می‌رسد حال که دولت برای خودروهای هیبریدی دل نمی‌سوزاند و تعرفه آن‌ها را همانند بنزینی‌ها افزایش داده، لااقل خود برای کم‌کردن سرانه مصرف سوخت و کم شدن آلودگی کلان شهرها، بودجه‌ای را برای استفاده این خودرو در حمل و نقل عمومی کشور کنار بگذارد تا با راه حلی تضمین شده در جهان، شاهد استفاده از مزایای این خودروی متفاوت در سطح کشور باشیم.

23 عکس

نظرات کاربران

32 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/20
لطفا فولکس واگن تیگوان رو کامل نقد و بررسی کنید
1396/12/20
خداوكيلي ما چي كارمون به خودرو سازي،دنيا كجا داره مي ره ما كجا!!!... صدي ٢!!!! فوق العادس....من نمي دونم چه اجباريه ما خودرو بسازيم...تركيه يه شركت خودرو سازي نداره اما بزرگترين قطعه سازه دنياس از اون راه داره درامد زايي مي كنه چرا ما نشيم مثه اونا...چرا استنتاج ما از استقلال اينكه هيچي وارد نكنيم،همه چيو خودمون بسازيم...چرا بايد با همه تو جنگ باشيم چرا؟؟ و هزاران چراي ديگه...نيم ساعت بشينين تو هواپيما از بندر عباس برين دبي نيم ساعت نه بيشتر بينين كشوري كه قدمتش از خونه اي ك من و شما توش زندگي مي كنيم كمتره !!!تو موزش تاريخي ترين و قديمي ترين چيز ماله ٣٠ ساله پيشه!!!! حتي خاك يراي كاشت درخت ندارن و وارد مي كنن اب شيرين و خوردن بايد اب معدني بخري...هيييييچ گونه توليدي ندارن و با جذب سرمايه جارجي و واردات با كل دنيا ببين چي ساختن،ببين چي كار كردن...شما تو ايستگاه اوتوبوس تو ايران ٥ مين بيشتر نمي توني بشيني از گرما و دود توليدي توسط اوتوبوسا اما اونجا لذت مي بري از اوتوبوساي هيبريدي و برقي...تاكسيام ك همه كمري يك ذره الودگي نيس، دود نيست!!! فقط افسوس افسوس و صد افسوس همين ....
1396/12/24
یک کشور کوچک که بیشتر از ما نفت میفروشه و ساکنین بومی اش چند میلیونم نیست رو با ایران مقایسه میکنی؟
1396/12/25
دوستمون راست میگه اصلا نباید هیچ جای دنیا رو با ایران مقایسه کرد.ما باید همین پراید و پژو ها رو سوار شیم و همینطوری زندگی کنیم و خدارو شکر کنیم.اصلا یعنی چی ماشین خوب سوار شیم،هواپیمای خوب سوار شیم،صنعت پیشرفته داشته باشیم،اینترنت خوب داشته باشیم،هوای تمیز نفس بکشیم،شاد باشیم،سفرای خوب داشته باشیم،کل دنیا بخاطر زیبایی و تاریخ کشور ما بیان ایران،ما باید بریم کشور های دیگرو آباد کنیم،یعنی چی ارزش پولمون زیاد باشه.آره کشور کوچیک و چند میلیونی امارات یا ترکیه رو نباید با کشور بررگ و چند ده میلیونی ایران که تمام مسئولاش با تمام توان در پی پیشرفت ایران و راحتی زندگی مردم هستن مقایسه کنیم.چرا باید شبیه ژاپن باشیم همین که شبیه عراق و سوریه نیستیم خدارو شکر.
1399/1/5
این حرف ته بی سوادی و بی اطلاعیه، این دوست عزیز در مورد دبی مطلب نوشتن ،شما می دونی دبی اصلا نفت نداره ؟؟ حتی یک چاه هم نداره همه درامدش از جذب سرمایس اون ابوظبیه که صادرات نفت داره و حتی دبی برای ساخت برج هاش از ابوظبی وام های بلند مدت می گیره، دقیقا حرف این عزیز درسته دبی که الان به این روز رسیده در اصل هیچیه هیچی نداشته و فقط با سیاست درست پیش رفته بر عکس ما که همه چی داشتیم و داریم ولی نه تنها کشورمون تبدیل به مخروبه شده بلکه داریم بقیه کشور هارو هم ویران می کنیم.
1396/12/20
با سلام و تشکر از اطلاع رسانی شما راجب این خودرو ، میخواستم بدونم برای اینکه باطری ها به طور کامل شارژ شوند چند kw برق مصرف میشه؟؟
1396/12/20
با تشکر از سایت جهت بررسی اتوموبیل هیبریدی .لطفا بگویید مصرف برق برای شارژ کامل چند کیلو وات در روز است ؟
و ایا واقعا مصرف بنزین 1.7 لیتر در 100 کیلومتر برای این ماشین حقیقت دارد؟
1396/12/23
نه دوست عزیز مصرف خودرو هفت ممیز یک صحیحه..نه یک و هفت
1396/12/24
بله مصرف یک ممیز هفت صحیح است
1396/12/20
با عرض سلام و تشکر از برنامه خوبتون لطفا فیلم بررسی هیوندای توسان 2017 تهیه فرمایید
1396/12/20
سلام
بررسی جالبی بود فقط در مورد قیمت، عمر باتری و هزینه شارژ باتری با برق خونگی حرف نزدید!
1396/12/20
واقعا در مقابل عظمت میتسو باید سر خم کرد!! بی نظیره
1396/12/21
اگر نسبت صرفه اقتصادی بنزین سوپر که 1200 تومن است به شارژ برق شهری را در نظر بگیریم باید بگم
شارژ باتری ها با موتور بنزینی به صرفه ترست
1396/12/21
با سلام و تشکر بابت زحمات شما
لطفا بفرمائید عمکلرد این خودرو در مسافرت های طولانی چطور هستش مثلا هزار کیلو (از تهران تا مشهد) یعنی باید وسط راه شارژ کنیم یا همین که بنزین بزنیم کافیه؟
1396/12/21
واقعا این ماشین رو میشه گفت کاملا برقیه دیگه.
این خودروها رو باید تعرفه شون رو صفر کنن . چون به شدت در کاهش آلودگی هوا تاثیر داره.
من خیلی از این ماشین خوشم اومد ولی با یک سرچ کوتاه توی نت دیدم حدود 300 قیمت میخوره.
خوب الان با این 300 تومن میرم ماشینهای دیگه میخرم.
-----
دولت همش از آلودگی هوا ناله میکنه و مدارس رو تعطیل میکنه. دوست عزیزی که در راس کار هستی . این خودرو باعث کاهش آلودگی هوا میشه نه تعطیل کردن مدارس
1396/12/21
ما تو کشوری زندگی می کنیم که دیگه افغانستان هم ادم حساب مون نمی کنن
بعد شما مشکل الودگی هوا رو حل کنن
نکته سومم اینکه ما دولت نداریم ما به جای دولت باید بگیم سازمان مدیریت تعطیلات و افزایش قیمت و کاهش حقوق و ثبات علم داریم
یه مستند بود تو المان کسایی که ماشین هیبرید بخرن وام و تخفیف و هدیه می ده بر ما افزایش تعرفه میده
1396/12/22
جواب بی عقلی دولت در مورد تعرفه ها نخریدن هیبریدی هستش.اگه دولت قرار باشه حمایتی نکنه خوب کسی مریض نیست که 300 بده phev بخره .میره بنزینی میخره هوا هم آلوده میکنه.دولت هم بره تعطیل کنه همه جا رو از این بیشتر ببینیم هوا پاک میشه یا نه.
1396/12/21
ماشین فوق العاده عالی و با کیفیت و با صرفه اقتصادی بالا و از همه مهم تر برای کشور ما فوق العاده مفید که بخاطر آلودگی هوا هزاران نفر از هم وطنامون در سال فوت میکنن،فقط ای کاش قیمتش ۲۰۰ یا زیر ۲۰۰ میذاشتن که فروش فوق العاده خوبی داشته باشه
1396/12/21
باسلام و ممنون از سایت خوبتون. شما تو متن نوشتید نیاز به شارژ شبانه خودرو و از طرفی میگید وقتی موتور بنزینی فعال میشه موتور برقی شارژ میشه. میخوام بدونم میشه اصلا خودرو رو شارژ نکرد؟ یعنی فقط بنزین بزنیم و بیخیال شارژ برقی بشیم.
1396/12/22
دوستان فقط یه نکته یادتون رفت
مدل بنزینی موجود در ایران دکمه تغییر حالت 4WD دارد که سه حالت 4wd eco ، 4wd auto و 4wd lock دارد
اما مدل پلاگین هایبرید که وارد کشور شده سیستم S-AWC یا super all wheel control دارد که تا جایی که من میدونم دو حالت normal و lock دارد
البته بسیار هوشمندتر و به روزتر از سیستم 4WD معمولی میباشد
اولین نسخه سیستم S-AWC در سال 2007 روی لنسر اولوشن نصب شد
1396/12/23
خخخخ مصرف هفت و یک دهم لیتره نه یک و هفت دهم..اشتباه تایپ شده...خخخ
1396/12/23
نه دوست عزیز اشتباهی نشده مصرفش یک و هفت لیتر در 100 کیلومتر هست
1396/12/27
دلیل اینکه مافیای خودروسازی نمیزارن خودرو های برقی وارد بازار بشن فقط و فقط بخاطر اینکه هیچ قطعه ای برای خراب شدن ندارن و در صورتی که خودروهای بنزینی کلی قطعه برای خراب شدن دارن اگه قطعه ای برای خراب شدن وجود نداشته باشه یک شرکت خودروسازی و قطعه سود نجومی از فروش قطعات گیرش نمیاد. ورود خودروهای برقی ارزان قیمت به بازار یعنی سود پایین برای خودروسازان بنزینی بی کیفیت.
وگرنه اقدام برای کاهش آلودگی کشور هیچ کاری نداره.
اگه بخوان هوای کشور پاک و آبی بشه دولت می تونه با تعرفه های خوب خودروهای هیبریدی و ارزان قیمت رو روانه بازار می کنه.
خودروی بی کیفیت یعنی سود نجومی در جیب مسئولین.
وگرنه طراحی خودروی خوب و با کیفیت برای دو خودروساز بزرگ ایرانی هیچ کاری نداره.
چون بهترین طراح ماشین چه از نظر پلتفرم وچه موتوری ایرانی هستند
همین الانشم کسایی هستند که می تونند صفر تا صد یک خودروی خوب را با تمام استاندارد های جهانی در داخل ایران طراحی و به تولید برسونند ولی دو خودرو ساز داخلی به هیچ وجه به دلیل طمع اجازه به ثمر رسیدن این امر رو نمیدن و همچنان بخاطر سود فراوان خودروی بی کیفیت و زشت رو روانه بازار می کنند نه آلودگی ونه جون مردم کوچک ترین ارزشی براشون نداره.
مردم ایران اگه با هم متحد بشنو خودروهای بی کیفیت داخلی و غیره رو تحریم بکنند و نخرند این دو غول ایرانی مجبور میشن خودروی با کیفیت بسازنو با قیمت واقعی به دست مردم برسونند. یه شاسی محکم و سیستم ترمز ای بی اس دسیکی و شش تا ایربک یه مانیتور که کوچکترین اقدام برای ایمنیه یک خودرو محسوب میشه مگه چقدر خرج بر میداره ؟؟؟؟😔😔😔😔
بعد سالی یه قطعه رو سوار ماشین قدیمی می کنندو یه چراغ واسه زشت تر کردنش و اسمشم میزارن نسل جدید با آبشن های لوکس😂😂😂
یعنی جون مردم این ارزشو نداره؟؟؟؟🤔🤔🤔🤔
1396/12/24
اگر گیربکس فقط حالت تک حالته یک به یک داره و در سرعت بالا 120 کیلومتر موتور بنزینی وارد میشه، پس زیر 120 کیلومتر قدرت ماشین خیلی کمتر از قدرت اعلامی هشت!
1396/12/29
اقا اصلا دشمنی ندارم ولی ما تکنولوژی همچین ماشینی رو نداریم لطفا اگه میخرید به برق خونتون وصل نکنید یه چی هست به نام نوسان برق تو تهران که خیلی زیاده برا همینه زود گوشی ها باتریشون خراب میشه ماشین لباسشویی و ... کلا دارم میگم اگرم میخرید به برق خونتون نزنید اصلا بازم گور بابای ماشین و پول و ... اتیش بگیره هم گوره باباش ولی تو خونت داره اتیش میگیره خونه ات اتیش نگیره الان صد نفر میان میگن داداش ماشین خارجیه و... نوسان برق حالیش نمیشه چرا اتفاقا ایران همه چیش فرق داره اصلا چرا ایران هر کشوری با کشور دیگه فرق داره ولی کلا خیلی ماشین خوبیه ولی هر کی میخره لطفا وصل به برق شهر نکنه به نظرم حالا مال خودشه اصلا وصل کنه
1397/2/16
داداش ما كه نه باتري گوشيمون خراب شده نه تبلت نه ماشين لباسشويي
:)
1397/5/15
در این زمینه میشه از استابلایزر استفاده کرد که دیگه نوسانی نداره
1397/1/20
اقا جان چی میگی ژاپن جمیعیتبومی اش از ما کم تره اقا جان جمعیت ژاپن 125 میلیون هست چی میگه اقا از ما هم کوچیک تره اون گوشه ی کره ی زمین افتاده حرف هات خنده داره واقعا اره نباید مقایسه کرد ولی چی میگی اقا جان با اطلاعات حرف بزن
1397/5/16
خیلی از نکته هارو نگفتید.!!!!!!!!

1-وقتی از کولراستفاده کنیم موتور بنزینی به کار میوفته؟
2-وقتی از بخاری استفاده کنیم موتور بنزینی به کار میوفته؟
3-وقتی موتور بنزینی شروع به شارژ کردن باطری ها میکنه روی دور آرام شارژ میکنه یا گاز میخوره؟
4-استارت موتور بنزینی 12vهستش یا از باطری های محرک خودروکمک میگیره؟
5-سیستم های الکترونیکی و چراغ ها باطری 12v دارن؟
1399/1/4
در مورد کولر و بخاری بگم که این خودرو بخاری کولرش ربطی به موتورش نداره و کولر بخاریش برقیه و کاملا مستقل یعنی میتونید کلا ماشین رو استارت نزنید ولی ازش کولر بخاری بگیرید.
1398/7/6
سلام
در ویدئو گفته شد جایگاه شارژ سریع در ایران نداریم ولی اشتباهه
اولین جایگاه شارژ در برج میلاد توسط گروه مپنا به بهره برداری رسیده
1400/12/27
موضوع اینه که دولت ما اصلا نمیخواد هیچوقت مشکل آلودگی هوا رو با استفاده از خودروهای هیبریدی و برقی درمان کنه و ازبین ببره چون در این صورت باید در کارخانه های فرقون سازی خودشو تخته کنه و این یعنی کاهش پول های دریافتی بادآورده که بوی خون این مردمو میده پس طبیعیه که تعرفه خودروی هیبریدی و برقی زیاد بشه و برای ورودش به کشور انواع و اقسام سنگ اندازیها و اشکال تراشیها صورت بگیره کاش میدونستیم مردم ایران چرا و برای چی دارن تاوان چه چیزی رو پرداخت میکنن دوستان