موضوعات داغ

تست و بررسی هاوال H2 کراس اوور جدید گروه بهمن قبل از ورود به بازار

22 اسفند 1396

مقدمه

هاوال برند خودروساز چینی است که زیر مجموعه گروه گریت وال محسوب می شود و به کار تولید خودروهای شاسی بلند و کراس اوور مشغول است. این برند را باید از مطرح‌ترین برندهای خودرویی کشور چین دانست چراکه توانسته موفقیت خوبی را در بازار داخلی چین و البته سایر بازارهای جهانی کسب کند. جالب است بدانید که محصولات هاوال حتی در کشور استرالیا نیز به فروش می‌رسند.

بیش از 1 دهه از اولین حضور یک خودروی چینی در بازار کشورمان می‌گذرد و خودروهای چینی که در ابتدا به کیفیت و ایمنی پایین شهرت داشتند، امروزه توانسته‌اند گوی سبقت را از خودروسازان داخلی ما ربوده و محصولاتی رقابتی را با مشخصات و امکاناتی قابل توجه به بازار کشورمان عرضه کنند. در حقیقت می‌توانید با نگاهی به محصولات چینی یک دهه پیش بازار و محصولات کنونی آن‌ها در بازار کشور، متوجه رشد سریع و قابل تحسین خودروسازان این کشور شده و البته میزان عقب‌ماندگی خودروسازان داخلی هم شوید. محصولات چینی که در بازار ایران حضور دارند در رده‌های متوسط بازار رقابت می‌کنند و در سطوح بالاتر بازار رخنه نکرده‌اند. اما در نمایشگاه خودروی تهران در سال جاری بود که زمزمه‌های ورود برندی مشهور در بازار ایران قوت گرفت و بهمن موتور خبر از ورود و تولید چند محصول هاوال را داد. شرکتی که یکی از با کیفیت ترین خودروسازان چینی است و پس از یک تلاش ناموفق برای حضور در ایران، حال با بهمن قرارداد تولید و واردات گسترده ای را منعقد کرده تا در رده های مختلف قیمتی با حریفان سخت خود وارد رقابت شود.

اولین محصولی که قرار است بهمن موتور با همکاری شرکت هاوال به ایران عرضه کند، هاوال H2 است، خودرویی که در سال گذشته بیش از 260 هزار دستگاه از آن تولید شد و به زودی از روی خط تولید بهمن به ایران عرضه خواهد شد و ارزان ترین محصول هاوال در ایران خواهد بود. در زمان نگارش این مقاله، هنوز این خودرو توسط بهمن موتور عرضه نشده و خودرویی که در تصویر می‌بینید، هاوال های تحویلی توسط شرکت عظیم خودرو است و به همین واسطه قصد داریم با این خودرو قبل از عرضه توسط بهمن موتور آشنا شویم.

طراحی خارجی

هاوال H2 در عکس‌ها ممکن است خودروی بزرگی به نظر برسد اما باید بدانید که این خودرو دارای طول 4.3 متر است که در طول و عرض کوچک‌تر از کیا اسپورتیج و بزرگ‌تر از نیسان جوک رده‌بندی می‌شود ولی هاوال H2 قدبلندتر از آنها است و می‌توان آن را یک کراس‌اوور نه‌چندان بزرگ دانست. فاصله محوری، عرض و ارتفاع این خودرو نیز به ترتیب 2560، 1814 و 1695 میلیمتر هستند. در نخستین نگاه می‌توان به تناسب خوب عرض به ارتفاع خودرو اشاره کرد که همانند چری تیگو 5 اینطور نیست که خودرو حس کم عرض بودن و یا ارتفاع زیاد را منتقل کند و از این نظر هاوال دارای تناسب خوبی در بخش ابعاد است.

نمای جلویی هاوال H2 کاملاً ساده است و شامل یک جلو پنجره بزرگ است که چراغ‌های اصلی در دو سمت آن قرار گرفته‌اند. طراحی چراغ‌های جلو ساده و نه‌چندان مدرن است و سعی شده تا با استفاده از لامپ‌های LED در این بخش نمایی کمی به روزتر به چراغ‌ها داده شود. سپر خودرو نیز دو نور افکن دایره‌ای را به همراه چراغ‌های روشنایی در روز در خود جای داده و بدور از طراحی اغراق‌آمیر است. البته طرح چراغ‌های روشنایی در روز همخوانی زیادی با سایر بخش‌ها ندارد و بهتر بود این چراغ‌ها در داخل مجموعه چراغ‌های اصلی خودرو قرار می‌گرفتند.

سادگی طرح هاوال H2 در نمای جانبی نیز ادامه دارد و شاهد استفاده از درب‌های بزرگ و خط شانه‌ای با ارتفاع زیاد هستیم. خطوط جانبی خودرو بسیار ساده هستند و طراحان در این بخش تنها به استفاده از نوار کرومی در حاشیه‌ شیشه‌ها اکتفا کرده‌اند. البته نمونه مورد آزمایش دارای سقف سفید رنگ بود که نمایی اسپرت به خودرو بخشیده بود. در نمای عقبی از چراغ‌هایی ساده به همراه دو نوار کرومی استفاده شده است. چراغ‌های عقبی از نوع LED هستند و دو خروجی اگزوز نیز در دو سمت سپر عقب موجود هستند. در این بخش البته می‌توانیم هارمونی و هماهنگی بین این قسمت و دیگر محصولات هاوال را ببینیم و با یک نگاه می‌توان متوجه شد که همگی توسط یک شرکت واحد انجام شده‌اند که نشان از هماهنگی بین طراحی محصولات مختلف این شرکت است.

طراحی داخلی و امکانات

طراحی داخلی هاوال H2 بر عکس نمای بیرونی خودرو نسبتاً مدرن و البته قابل قبول است. داشبورد از خطوط صاف و تیز با هماهنگی مناسبی تشکیل شده و یک نمایشگر بزرگ نیز در کنسول مرکزی نصب شده است. فرمان سه‌شاخه اسپرت با روکش چرمی هم از دیگر بخش‌های مهم کابین خودرو است که یک تریم نقره‌ای رنگ براق روی آن اجرا شده است. کابین خودرو از نوع دو رنگ است و کیفیت خوبی دارد. بر روی رودری‌ها نیز سعی شده تا با استفاده از روکش چرم مصنوعی به رنگ قهوه‌ای روشن، فضایی لوکس پدید آید که باید بگوییم در این مورد کاملاً موفق هم بوده است. طرح نشان دهنده‌های هاوال H2 هم اسپرت و جذاب است و شاید تنها ایرادی که بتوانیم به این قسمت بگیریم، طراحی ساده کنسول میانی باشد که البته سعی شده با استفاده از رنگ‌های مختلف و از سادگی خارج شود اما کیفیت پلاستیک استفاده شده در داخل کابین بالاتر از انتظار است.

فضای کابین در مقایسه با سگمنت خودرو در وضعیت مناسبی قرار دارد و سرنشینان مشکلی از نظر فضای پا و سر ندارند. از امکانات کابین هاوال H2 باید به سانروف برقی، شیشه‌های برقی، آینه وسط ضد نور، کروز کنترل، رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی، نمایشگر لمسی ۸ اینچی، سیستم کنترل پایداری، گرمکن صندلی‌های جلو، آینه‌های تاشوی برقی، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو به صورت دستی، استارت بدون کلید، تهویه دوگانه خودکار، تودوزی چرمی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، بلوتوث، دوربین دید عقب، سیستم نمایش فشار باد لاستیک TPMS و 6 عدد کیسه هوا، سنسور نور و باران، سنسورهای پارک عقب، پاور ویندوز و آنتن کوسه‌ای اشاره کرد. البته جالب است بدانید که خودرویی که در نهایت گروه بهمن تولید خواهد کرد، به جز این موارد گرمکن صندلی نیز داشته و به سیستم ناوبری نیز مجهز خواهد بود.

لازم به ذکر است که هاوال H2 موفق شده است 5 ستاره ایمنی را از موسسه ANCAP کشور استرالیا دریافت کند که نشان می‌دهد این خودرو از نظر ایمنی نیز در وضعیت مناسبی قرار دارد.

موتور و گیربکس

هاوال H2 از نظر سگمنت، یک کراس اوور جمع و جور شهری است و با استفاده از یک موتور کم حجم سعی شده تا مصرف سوخت را کم کند ولی سیستم پرخوران نیز روی آن کار شده تا شتاب خوبی را برای استفاده‌های شهری به راننده تحویل دهد.

پیشرانه‌ هاوال H2 یک موتور 4 سیلندر خطی 16 سوپاپ است که 1.5 لیتر حجم داشته و می‌تواند حداکثر 140 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند. بر خلاف بعضی از رقبای چینی که از گیربکس CVT استفاده می‌کنند، در هاوال از یک گیربکس شش دنده اتوماتیک بهره گرفته شده که نیروی موتور را به چرخ‌های جلویی انتقال می‌دهد و همین گیربکس باعث می‌شود تا هر چه بهتر توانایی پیشرانه روی چرخ‌ها منتقل شود.

مشخصات فني
مدلهاوال H2
پيشرانه4 سیلندر خطی
حجم موتور1497 سی سی
حداکثر قدرت140 اسب بخار در 5600 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور210 نیوتن متر در 2200 تا 4500 دور بر دقیقه
شتاب رسمي11/60
مصرف سوخت ترکيبی9 لیتر در هر 100 کیلومتر
وزن1525 کیلوگرم
قيمتحدود 90 میلیون تومان

تجربه رانندگی

در ابتدای شروع حرکت با هاوال H2 متوجه سر حالی و سبکی خودرو نسبت به قدرت تولیدی خواهید شد و فرمان نرم آن باعث می‌شود تا با یک کراس‌اوور اما با شتاب و چابکی یک سدان سر و کار داشته باشید. شتاب‌گیری خودرو در دنده یک مناسب است و قدرت تولیدی با کمک توربوها چنان است که حتی با خاموش کردن سیستم کنترلی، می‌توان با همین موتور 1.5 لیتری هرزگردی نیز انجام داد. اما با بالا رفتن دنده متوجه افت گشتاور و کاهش توانایی خودرو خواهید شد که البته این موضوع به دلیل حجم کم موتور است. در این بین باید به کمی تاخیر و لگ توربوها در ابتدای حرکت نیز اشاره کرد که البته موضوعی مرسوم بین خودروهای دارای این سیستم است. شتاب صفر تا صد کیلومتر نیز با توجه به گشتاور 210 نیوتن‌متری و وزن تقریباً 1.5 تنی خودرو نسبتاً خوب است و در روز تست توانستیم به عدد 11.60 برای شتاب صفر تا صد کیلومتر دست پیدا کنیم. نتیجه تست شتاب اولیه و ثانویه را با دستگاه VBOX می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

فرمان خودرو نیز نرم است و برای استفاده‌های درون شهری راحت است. اما باید به یک نکته مثبت نیز اشاره کرد که یکی از آن‌ها کیفیت سواری مناسب این خودرو است. سیستم تعلیق هاوال H2 در جلو از نوع مک‌فرسون مستقل و در عقب از نوع مستقل چند اتصالی (مولتی لینک) است. سواری خودرو نرم است و در مقایسه با بسیاری از رقبای هم کلاس خود در سطح بهتری است. البته این سواری نرم سبب شده تا در هنگام عبور از پیچ‌ها شاهد زاویه گرفتن بدنه باشیم. اما با توجه به وجود سیستم کنترل پایداری و سیستم تعلیق مناسب خودرو چندان جای نگرانی وجود ندارد.

در کل هاوال H2 خودرویی مناسب برای افرادی است که آنچنان به دنبال رانندگی اسپرت نیستند اما راحتی و کیفیت آن در حدی است که ساعت‌ها می‌توانید با آن رانندگی کنید و خسته نشوید. نرمی سواری این خودرو با وجود استفاده از رینگ‌های بزرگ خود جای خوشحالی دارد و بزرگ‌ترین نکته مثبت H2 است.

عایق‌بندی کابین نیز در حد اعلا نیست اما در مقایسه با سایر هموطنان هاوال صدای باد و لاستیک کمتری را در کابین هاوال H2 می‌شنوید اما صدای موتور در دورهای بالا همچنان به داخل کابین نفوذ می‌کند. در بخش مصرف سوخت نیز گرچه سازنده عدد 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر را برای این خودرو اعلام کرده اما در عمل مصرف سوخت ترکیبی هاوال H2 چیزی در حدود 9 لیتر در هر 100 کیلومتر است که برای یک خودروی کراس‌اوور عدد بدی نیست و قابل قبول است. این را باید از برکات وجود توربوشارژر در این کراس‌اوور تازه وارد دانست.

کار با ادوات داخلی کابین هاوال H2 هم راحت است و ارگونومی کابین در عین سادگی، در حد خوبی قرار دارد. صندلی‌های عقب قابلیت تا شدن به صورت 40:60 را نیز دارند و یک زیر آرنجی مجهز به دو جا لیوانی هم برای افزایش راحتی سرنشینان عقبی تعبیه شده است.

نتیجه‌گیری

هاوال H2 با قیمتی در حدود 90 میلیون تومان به بازار عرضه می‌شود که آن را هم سطح جک S5 اتوماتیک، هایما S7 و چری تیگو 5 قرار می‌دهد اگرچه هاوال از نظر جثه کمی از این رقبا کوچک‌تر است. باید گفت در مقایسه با رقبای هم وطن خود هاوال جزو بهترین گزینه‌های قابل انتخاب خواهد بود زیرا امکانات، کیفیت و سواری مناسبی را در کنار ایمنی قابل قبول یکجا دارد. هاوال H2 با وجود اینکه به عنوان یک کراس‌اوور شهری نسبت به رقبا کمی کوچک‌تر است اما از نظر کیفیتی از آن‌ها در رده بالاتری قرار دارد.

حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که بالاخره بهمن موتور می‌تواند این خودرو را در رده قیمتی 90 میلیون تومان به بازار عرضه کند یا خیر. قطعاً تولید این خودرو در داخل مزیت رقابتی برای قیمت‌گذاری است و بالاتر رفتن قیمت این خودرو می‌تواند کار را برای رقبات با حریفان سخت‌تر کند.

در انتها جا دارد از همکاری آقای حمیدرضا صادقی عزیز برای همکاری با گروه خودروبانک جهت تهیه این گزارش کمال تشکر را داشته باشیم.

41 عکس

نظرات کاربران

84 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/22
خسته نباشین دوستان. بامداد جان برای خرید مناسبه؟
1396/12/22
باسلام، هاوال H2,H6,H9 که قراره از طریق بهمن موتور عرضه بشه همین ظاهر و امکانات ورژن قبل هست یا نسل جدید این سه خودرو قراره عرضه بشه؟ آخه شما تو نمایشگاه حرف از نسل جدید زدید.
1396/12/22
فکر میکنم هاوال H2 تغییر زیادی نکرده اما هاوال H6 بود که توی نمایشگاه ، نسخه جدید و فیس لیفت اون رو گروه بهمن آورده بود . اگر اون ماشین جدید با قیمت حدود صد میلیون میومد تمام بازار رو جمع میکرد .
1396/12/22
نسل جدید سود نداره و نمی صرفه چون کارخونه نسل قدیمیشو ارزونتر میده شاید نصف قیمت چونکه بجز ایران جایی فروش نداره و قضیه عرضه و تقاضا مثله گوشی که مثلا هر سال جدیدش که میاد اونیکی افت قیمت میکنه برا همین رانت خواران و ژن خوبای ایران باید برای هر عملی حداکثر سود رو بکنن میان یه نسل قدیمی تر و بعضی جیب گشادای دیگه سنگ تموم میزارن و 4 نسل قدیمی ترشو میارن که رانت شون حروم نشه و قضیه به همینجا ختم نمیشه و شب که سرشون رو بالش میزارن پیش خودشون حساب کتاب میکنن میگن اینقد سود میکنم ولی کاش دوبرابر شو داشتم برا همین فرداش تصمیم میگیرن یک شبه قیمت رو 15 میلیون افزایش بدن و ملت همیشه در صحنه هم هجوم میبرن و موجودی رو یک ساعته تمام میکنن و اون اقازاده باز هم به فکر سود بیشتر هر شب دو دو تا چار تا میکنه و برای سود بیشتر رویا پردازی میکنه و برای دَشِ دوم واردات یه افزایش 10 میلیونی دیگه در نظر میگیره در اخر هم دولت برای رانت بعدیش یه تاخیر 6 ماهه در نظر میگیره تا نوبت همه ژن خوبا بشه برای رانت خواری !! برای همین در همین فاصله میاد تو اینستاگرام عکسای سفرای اروپا و امریکاش و ماشینای میلیاردیش رو با شما به اشتراک میزاره و فیلم دور دورشو تو خیابون با اهنگ "نقش امثال تو همیشه کم رنگ بود" تو ماشین براتون میگیره که جایگاه خودتون و خودش رو تو جامعه بدونید و کلا حوصله خودش و شما سر نره تو این مدت !! خخخ

دانستنی : این ماشین چینیا گرونه گرونش 20-25 هزار دلار قیمت داره که بصورت CKD و کیت وارد میشه بخاطر ارزونتر بودن و حمل و نقل اسان بعدش چن تا کارگر با ماهی 200 دلار استخدام میکنن که سرهم کنن قطعات رو !! چیزی که زیاد هم هست بیکار !! بعدش منت هم بزار بگن کارافرینی کردم!! البته کارگرا باید عادت داشته باشن دو سه ماهی یه بار حقوق بگیرن و بیمه و مزایا هم نخوان بعدش اون ماشین رو به مردم میفروشن 50-80 هزار دلار البته با کلی تبلیغات چرت مثله هاوال H9 = لندکروز و پاجرو !! یا پیشرفت چینا اوووفففف!!! دیگه خودتون با یه حساب سرانگشتی میتونید بفهمید تو هر ماشین چقد سود خوابیده و چن تا فروش میره در سال !! اگه میدونستید چقد پول پشت این قضیه خوابیده شما هم بودید میگفتید به درک که ملت ایران ماشینو چن برابر قیمت جهانی میخرن و نباس ماشین خوب سوار شن وگرنه کی اینا رو میخره اونوقت ما از نون خوردن میافتیم
1396/12/22
هاوال خیلی برند خفنی هست، بهمن قیمت عاقلانه بذاره به نظرم خیلی خوب بتونه بفروشه، از این چینی مینی ها که تو ایران پره خیلی بهتره
1396/12/22
گلم اینم چینیه ها!!!
تازه زیرمجموعه گریت واله !
خود گریت وال چیه که زیر مجموعش چی باشه!
1396/12/22
هرچی بهمن بهمن قیمت مزدا3 رو عاقلانه اعلام میکنه
قیمت این رو هم عاقلانه اعلام خواهد کرد
1396/12/22
اگه 90 بدن که خیلی خوبه
بعید میدونم
این ماشینو تو عظیم خودرو دیدم
ارزش خرید داره
1396/12/26
سلام عظیم خودرو معتبر شده واسه خرید خودرو یا هنوز کلاهبرداری میکنه
1396/12/22
تیگو 5 نیو از همشون بهرته اینو جا هایما اس 5 و جک اس3 باید مقایسه کرد
1396/12/22
شما تعریفت از ماشین چیه که تیگو ۵ رو از این ماشین بهتر میبینی؟! تیگو ۵ متریال بهتری داره ؟ موتور پیشرفته داره ؟ قیمت منطقی داره ؟ افت قیمت کمی داره ؟ چری هنوز خیلی زمان نیاز داره تا برسه به هاوال
1396/12/23
چری برترین برند چین هست با بی وای دی که خودرو هاشونم داری میبینی پیشرفتشونم کاملا قابل دیدن . از نظر متریال و کیفیت ادوات تیگو درحد رقبای کره ایی خودش هست . از نظر گیربکس گیربکس زد اف رو داره که جزو بهترین گیربکس ها جهانه . شاسی ماله بنتلر هست که بسیار عالیه موتورشم ماله اتریشه که از پس اون هیکل و بدنه خوب برمیاد . طراحیاشونم که کپی نیست و درضمن خدمات پس از فروش خوب و پشتیبانی خوب مدیران خودرو . در ضمن برای حرفت هیچکس تو چین مثل چری نیست نمونش چری تی ایکس برای اروپا که اولین چینی داخل بازار بزرگ بین المللی هست و یک کانسبت جدید رونمایی کردن که فیلمش تو اپارات هست قراره 2 سال دیگه وارد بازار شه . اینا همه ارزششون رو هم قد بی وای دی و چری نیست . و در اخر دوست عزیز در مورد چیزی اطلاع نداری لازم نیست اظهار وجود کنی
1397/1/7
سلام
داداشی که گفتی شرکت چری از برند های برتره چینه من نمیدونم این امار رو از کجا اوردی اما اگر تحقیق کنی متوجه خواهیشد که شرکت چری در فروش حتی در خود چین از شرکت های چینی عقبه
شرکت های مثل جیلی با اون فروش فروش فوق العادش در چین یا فاو که با شرکت های معتبر اروپا کار مینه یا همین هاوال که میتونی ببینی به چه کشور هایی ورود کرده یا بی وای دی که خودرو پلاگ اینش از پر فروش های جهان شد
خواهشا چیزی می خوای بگی با تحقیق بگو چری تازه بعد این همه سال که مردم ایران موش ازمایشگاهیش بودن داره کمی جون میگیره
بد نیست بری در باره موتور اریزو ۵ بخونی که چرا نسخه توربو رو اورد
1397/1/7
اخه چری چی داره بهترین خودروساز چین!!!!!!!!!!پرفروش ترین شاسی بلند چین که مقالشا خودروبانک گذاشته بود هاوال بود خیلی سایتا خارجی بهترین خودروساز چین معرفیش کردن سایتا معتبر نه شما که تیگو 5 خوب میبینی بعدشم این ماشین با x33 مقایسه پیشه که هییچی ندازه تیگو 5 با هاوال اچ 6 مقایسه کنی چی دازی بگی کیفیت تیگو خیلی بیخوده #
1397/8/26
به اون دوستی که میگه چری بهترین برند چینه باید گفت زااارت و تمام
1398/6/16
واقعا خنده داره! چری چیش بهترینه؟ با اون گیربکس مسخره و بیخودش. کلی تاخیر و لگ داره. گاز میدی دور موتور میره بالا ولی تاثیری تو سرعت نمیبینی. انگار یه کش رو بستی به سنگ میکشی، میکشی نمیاد یدفه سنگ پرتاب میشه به طرفت. واقعا ماشین بیخودیه. فقط بخاطر گرون شدن مدام ماشین مجبور شدیم بخریم و هنوز هم داریم تحملش میکنیم.
1396/12/22
پشتش شبیه جک اس 5 ه
1396/12/22
با تشکر از تیم خوب خودروبانک و تشکر از آقای صادقی گل که ماشینشونو برای تست در اختیار گذاشتن بعنوان کسی که این خودرو و اچ ۶ رو به شخصه تست کردم آینده روشنی واسه هاوال در ایران می بینم.
1396/12/22
سلام آیا خبر از زمان عرضه h6دارید؟
1396/12/22
من در نمايشگاه پرسيدم گفتن اگر شرايط خوب پيش بره اواخر 97
1396/12/22
ممنون از تحلیل و بررسی و تصاویر
و امـــــــــــــــــــا در خصوص قیمت عارض هستم خدمتتون که عمــــــــــــــــــــــــــــــــــرا 90بفروشن تو ایران قیمت احتمالی +10تا 30 میلیون بالاتره بستگی به معرفت شرکت ارایه دهنده داره ....
1397/2/2
قیمت رسمی هاوالH2 ر95 میلیون و 890 هزارتومان اعلام شد
1396/12/22
سلام
گیربکس چند دنده هستش؟
ضرایب دنده ها چطوره؟؟؟
باتشکر
1396/12/22
دوستان لازمه بگم هاول h2یکی از قابل اعتماد ترین خودروهای چینی محسوب میشه و درچین بسیار فروش خوبی داشته و از طرفی در بازار استرالیا عرضه شده و از این جهت از رقبا ی خودش قابل اطمینان تر است ،از طرفی شرکت معتبر بهمن موتور اونو عرضه میکنه که واقعا به نظر میرسه تنها خودروساز کشور که حقوق مصرف کننده ها رو رعایت میکنه با سپاس.
1396/12/23
h6 کی میاد؟
1396/12/23
این تیپ H2 در چین ۱۱۳۰۰۰ یوان هم قیمت تیگو ۵ مونتاژی تو ایران است یعنی قیمت هاوال۲ بایستی حدود ۱۰۰ میلیون باشد
1396/12/24
به نظر مي رسه كه در مقايسه با هم رده هاي چينيش عملكرد بهتري داره چه از نظر ايمني كه بالاخره توسط يه سازمان معتبر تست شد و چه از نظر ظاهري و آپشن ولي قيمتش يكم بالاست و شايد محكوم به شكست در مقابل jac s5
1396/12/24
اگر گروه بهمن با هاوال و فاو مذاکره میکرد و هاوال اچ 2 را با موتور 1800 بسترن بی50اف ارائه میکرد ، خیلی بهتر بود!
چون موتور 1800 بسترن همون قدرت را اما به صورت تنفس طبیعی ارائه میده و خیلی نگهداری راحت تر و ارزانتر دارد و عمر موتور هم بد نیست!
ما 3 ساله داریم و 80 هزار کیلومتر راه رفتیم ، موتورش تا الان مشکلی نداشته! تازه خیلی مواقع هم بش فشار اوردم!
1397/2/6
موتور بسترن رو هاوال؟؟؟؟!!!!
ظاهرا شرکتای چینی رو با ایرانی اشتباه گرفتی چینیا موتور و گیربکس ماشینی رو روی ماشین دیگه نمیذارن
1396/12/26
این آشغالا چیه تو کشور پر شده.والا ماشین چینی کپیه.ماشین چینی بازیافتیه.معلومه خیلی نون خوبی داره همه زدن تو کارش
1397/1/7
اولین ماشین چینیه که پهنای لاستیکش و خود لاستیکش به بدنه و اندازه ماشین تقارن و زیباست
1397/1/15
رینگ و لاستیکش فابریک نیست
1397/1/13
با سلام.اخه چرا بعضی از دوستان ندیده و نیومده فقط به خاطر اسم چینی نظر می دن.به خدا اون چین 10 سال پیش نیست.
1397/2/4
شما راست میگیا ولی درد این دوستمون درد مشترک خیلیاس
ببین قیمتشو...
تا 5 سال قبل با100 تومن میتونسی سانتافه سوارشی
سال 84 فقط با 34 تومن میشد لندکروز بخری ..
درد اینه که باید 120 تومن بدی جک سوار
بابا پیارسال با 140 تومن پدر خانوم بنده سانتافه نیو لوآپشن خریده
حالا برو 120 بده جک بخر
ای خدا افسوس.به دادمون برس
1397/2/6
چون نون خور ایران خودرو وسایپا هستن
1397/2/7
آخه دوسال پیش سانتافه ۱۴۰ تومن بود چاخان . بعدم چرا شما دارید سال ۸۴ رو با الان مقایسه میکنی . اگه مجردی برو ببین اون موقه بابات ۱ تومن بزور میگرفت ولی الان داره ۳تا۴ تومن میگیره . ببین که اون گرون شده حقوق ها هم بالا رفته . ماکه راضی هستیم شما ها مشکل دارید
1397/1/19
ایران شده بهشت چینی ها.
به جای تولید رنو داستر، رنو کپچر، پژو 2008 و پژو 3008 و ... تو کشور باید منتظر تولید محصولات چینی با تیراژ بالا باشیم!
1397/2/4
چرا نمیخواید قبول کنید چین پیشرفت کرده؟؟
1397/2/9
mohamad جان حرف شما درست، چین پیشرفت کرده ولی هنوز به کیفیت ایده آل نرسیده و قیمت محصولاتشون هم تو ایران هم قیمت برند های مطرح جهان و بلکه بالاتره و اینها باعث نارضایتی شده.
در ضمن جا داره اینم اشاره کنم که مصرف سوخت خودروهای چینی مثل جک اس 5 و هاوال و ... خیلی بالاتر از برندهایی مثل رنو و پژو و ... است.
1397/2/10
اینم یکی از خوشبختی های ماست. اجبار خرید ماشین های بی کیفیت به قیمت بنز و.....
1397/1/21
خيلي جالبه بهمن موتور هنوز يه سايت قابل دسترسي نداره....يه روز در ميون سايتش داونه...الان يه مدت زياده كه من تو سايت شركتهاي خودرو سازي ميرم... تا حالا دوبار تونستم برم تو سايت بهمن خودرو... از سايتشو معلومه چقدر مشتري مدارن .... نمايندگي هاشم كه يكي در ميون بستن ..
1397/1/26
سلام
تجربه اي كه من به دست اوردم براي ماشين شاسي بايد حجم موتور لااقل دو هزار باشه وگرنه اگر مثل من عاشق شتاب باشيد شايد راضيتون نكنه حجم موتورش پايين باشه
1397/2/2
میخواستم اول جک اس 5 بخرم...
ولی وقتی رفتم نمایندگی بهمن موتور و هاوال h2 رو دیدم نظرم کاملاً عوض شد،کیفیتش فوق العاده بود صد در صد ثبت نام میکنم ای ماشینو خیلی خوب بود.
1397/2/3
سلام نمونه واقعیش رو کجا میشه دید؟
1397/2/9
مشکلی هم داشت اینجا بگو کسایی که میخوان بخرن متوجهش بشن ...تشکر
1397/3/3
اصلا چیز خاصی نیست نخرید ما که گران خریدیم با ضرر فروختیم
1397/2/2
مصرفش واقعا بالاست نمیصرفه
1397/2/3
سلام. یک خواهشی از بچه های خودورو بانک دارم. فکر نکنم خیلی هم سخت باشه. برای اینکه ابعاد و بزرگی ماشین دست خواننده بیاد بهتره چند تا عکس هم از ماشین های مورد نظر در مقاله در کنار یک ماشین معروف و مطرح کشور ( 206 ، ال نود ، X33 و بالاتر ) گرفته بشه که ابعاد برای خواننده راحت قابل درک باشه.
1397/2/3
سلام. کسی از ثبت نامش از کی شروع میشه؟
1397/2/6
ثبت نامش از هشتم شروع میشه با قیمت قطعی تحویل تیرماه تونمایندگی های بهمن ولی یه مقایسه با هایما اس5 ایران خودرو بکنید اونم تقریبا تو همین تیپ و رنج قیمتیه
1397/2/6
اول باید بدونیم از شاسی چی میدونیم آیا ماشینی که دو دفرنسیله باشه و چهار چرخ اون با قدرت به سمت جلو حرکت کنه شاسیه یا اینکه زیر پیکان هم میتونیم چهار تا چرخ هجده بزاریو خلاصه یه تغییری تو اطاقش بدیو فک کنی شاسی سوار شدی من لندکروز مدل ۱۹۹۰ که تو جنگ عراق استفاده میشدو به شاسیا الان ترجیح میدم چون دیدم چطوری راسته کوه رو میره بالا با استفاده از کمک دنده
1397/2/7
گیربکس این از هایما بهتره و موتور هایما از این بهتره.
هایما خوشگله ولی کیفیتش منو نگرفت. مخصوصا قطعات پلاستیکی و جلو پنجره. البته نمیدونم کیفیت هاوال چطوره. ولی از عکسا معلومه کیفیت داشبوردش مثل هایماس و خیلی هم چنگی به دل نمیزنه.
1397/2/6
سلام به همگی وقتی قرار بود لیفان ایکس ۵۰ بیاد من مشتاق شدم بخرمش و تو سایتای مختلف جستجو کردم و مطالب مختلف گول زننده و خارج از واقعیت اونارو باور کردم و یکی خریدم‌که الان بعد ۱ سال با حدود ۱۸ میلیون ضرر حاضرم بدم و کسی نیست که بخره.ماشین چینی کلا آشغاله و بدرد کسایی میخوره که قبلش فقط پراید و پیکان و پی کی سوار میشدن و تجربه رانندگی با ماشین کره ای و ژاپنی و نداشتن.ماشین چینی خوبه براشون.
من الان یه توسان ۲۰۰۸ ۲۰۰ هزار کارکرد رنگ دار خریدم یه چرخشم به این‌چینیا نمیدم.از همه لحاظ سره.یا علی
1397/2/9
آخ خداپدرت رو بیامرزه از ته دلم حرف زدی...مبارکت باشه توسان و به سلامتی استفاده کنی
1397/2/28
مستر دیگرانو اینشکلی توصیف نکن بده
1397/2/30
آخ گل گفتی دمت گرم واقعا این چینی ها به مفت نمیرزه آخه آدم بخواد ۱۳۰تا۱۴۰میلیون پول این ماشینو بده یه سانتافه۲۰۱۴میخره که ده برابر این آپشن داره وچرخش هم به این میرزه من خودم یه توسان۲۰۰۷دارم ماهه حرف نداره به بقیه هم پیشنهاد میکنم
1397/3/15
با سلام
من بههم قول شما تجربه رانندگی با ماشین کره و ژاپن رو نداشتم و الان از ماشین چینی دارم لذت میبرم. چه ایرادی داره؟ چرا فکر میکنین همه باید خودروی لوکس سوار شن؟ چرا عادت داریم به همه چی اخ و پیف کنیم؟ قبل از انقلاب درباره محصولات ژاپنی هم همینو میگفتیم. اما الان ما کجاییم و اونا کجا! هر کسی بر اساس بودجه اش ماشین میخره سوار میشه. دیگه زهرش نکنین برای دیگران. بجای قیمت دست دوم و رنگ و ... به فکر لذت از ماشینتون باشین. شما تو کشورهای پیشرفته هم بعد از پنج سال باید ماشینتونو به یک سوم قیمت بفروشین. چون خودرو، کالای مصرفیه نه سرمایه ای
1397/2/6
با سلام خدمت دوستان
اول از همه باید بدونیم ازخودرو شاسی چه انتظاری داریم فقط بزرگ بودن اطاق کفایت میکنه دوم اینکه خودرویی که به اسم شاسی به ما میفروشن قدرت یه سواری رو داره پس نمیشه از یه خوردو که تنها قدرت موتور رو دو چرخ میباشد به عنوان شاسی نام برد
1397/2/6
این ماشینو امروز باتحویل سه ماهه وبه قیمت96 میلیون بهمن خودرو ثبت نام میکرد درمجموع بااین پول الان چیزی که به درد بخوره نمیدن اما من اگر این مبلغ نقد داشتم به گزینه های کارکرده کره ای و ژاپنی به شرایط سالم بودن فکرمیکردم این ماشینها بزرگترین ایرادشان نبود لوازم یدکی وانحصار ان در نمایندگیهاست که موجب اجحاف در حق مشتری وقیمت گذاریهای نجومی توسط انها میشود هرکس هم که میگه اینجوری نیست یا فروشنده چینیه یا گذرش به نمایندگیهای اینها نیفتاده ضمنا فروش دست دوم کره ای وژاپنی به مراتب بهتر وراحت تر و باافت قیمت کمترهست
1397/2/7
اگر موتور چینی ها توربو نبود و گیربکس هاشون سی وی تی نبود و اگه هر مدلی که به بازار میاد بعد از دو سه سال به تاریخ نمی پیوست عمر و ماندگاری طولانی داشتند. کسایی که الان از توسان 2008 تعریف میکنن باید بدونن در سال 2008 دیدگاه مردم در مورد کره ای ها هم تقریبا مثل چینی های الان بوده. ولی رمز ماندگاری توسان اینه که هنوز صفرش تولید میشه و البته موتور تنفس طبیعی داره
1397/2/7
لطفا اگه کسی در مورد مصرف سوخت شهری میدونی کمکم کنه ممنون
1397/2/8
بزرگترین عیب این ماشین مصرف بالا بنزین است.
در شهر بالای ۱۲
1397/2/7
تو تستهای منابع معتبر خارجی از ورود صدا موتور در سرعتای اتوبانی شکایت شده سئوالم از خودرو بانک اینه ارزیابی شما دوستان تو تست در مقایسه با رقبا چطور بوده؟
1397/3/3
پر صدا هست
1397/2/8
میخواستم بپرسم حالا واقعا این دو دیفرانسل هست یا نه مثل بقیشون الکیه ؟! حقیقت ما همسایمون یکی از این آشغالهای چینی رو چند وقت پیش خریده بود به اسم شاسی بلند! بنده خدا میره جاده خاکی به اصطلاح تست بگیره! دیده ماشین تو یه مقدار شن داره حسابی درجا میزنه ! گفته با خودش حالا عیب نداره الان کمک میزنم درمیااد! حالا هرچی اینور و انور رو گشته چیزیله شکل و اسم کمک پیدا نکرده! اومده پایین تازه متوجه شده که انگار اصلا دیفرانسیلی درکار نیست .....!!!! و چه کلاه گشادی سرش رفته...!! الن هم ماشین رو 20 تومن زیر فی میده ولی هیچکی نمیخره!!! گفتم دوستان هم بدونن یه وقت سرشون کلاه نره!!!! هرچنداز ماشین چینی با توان موتور بسیار پایین و وزن زیاد تازه اگر دو دیفرانسیل هم باشه ، بیشتر نبایستی انتظار داشت...... !!!
1397/2/23
عجب داستان بامزه ای تخیلی بود دیگه نه
1397/5/22
امیرخان عزیز . لطفا به همسایه عزیزتون اعلام کنید قبل از خرید هر خودرو اطلاعات کامل ازش داشته باشه .کسی که می ره خودرو می خره همون ابتدا به ساکن نمی دونه که این ماشین تک دیفرانسیل یا جفت هست هرچی سرش بیاد بازم کمه .
1397/2/8
من نظرات دوستان رو دیدم تمامی عزیزان تقریبا درست میگن ولی بایستی بپذیریم که انصافا بعضی از خودروهای چینی به مراتب از محصولات ایران خودرو و سایپا خیلی خیلی بهترن چه به لحاظ ظاهری و چه از نظر فنی.البته امیدوارم روزی برسه که مدیران خودروسازی کشور بتونن رقابت تنگاتنگی با بهترین برندهای دنیا داشته باشن.
1397/5/2
منظور شما از رقابت تنگاتنگ ! با چینه دیگه نه ؟ چون موقعی رقابت بوجود میاد که خودروهای دنیا با قیمت واقعی تو کشور حضور داشته باشند ! و اونوقت اگر کسی خودرو داخلی خرید میشه گفت رقابت ایجاد شد نه اینکه در رو ببندیم و هرچی خودمون میخایم به مردم بندازیم و بگیم این خیلی خوبه !!!!
1397/5/2
منظور شما از رقابت تنگاتنگ ! با چینه دیگه نه ؟ چون موقعی رقابت بوجود میاد که خودروهای دنیا با قیمت واقعی تو کشور حضور داشته باشند ! و اونوقت اگر کسی خودرو داخلی خرید میشه گفت رقابت ایجاد شد نه اینکه در رو ببندیم و هرچی خودمون میخایم به مردم بندازیم و بگیم این خیلی خوبه !!!!
1397/2/10
آقا مصرف بالا داره مدل قدیمی رو تو ایران آوردند و توربوش هم تو دور پایین ایراد داره از خدمات بهمن هم که ما راضی نبودیم شما رو نمیدونم .
1397/2/15
هاوال چطوری میخاد با این دو سه تا نمایندگی که داره خدمات واسه 7 سال بده؟ بیشتر شبیه شانتاژ تبلیغاتی تا خدمات پس از فروش!
1397/2/18
اصلا ماشین جالبی نیست تازه با این نحوه ثبت نام و قیمت ، 96 تومن رو دور ریختنه اونم از بهمن خودرو
1397/3/2
به نظر میرسه ماشینی هست که باید اسم نویسی کنی تا بفروشی چون چینی سوار زیاده میشه خوب سود بگیری
1397/3/6
من نمیدونم بعضیا با چه اطلاعاتی پیام میدن .
اصلا کمپانی هاوال قابل قیاس با برندهای مشابه چینی نیست . از لحاظ آپشن و کیفیت هم با تیگو ۷ که قیمتش ۱۶۰میلیون هست برابری میکنه . توی رنک جهانی کمپانی هاوال بالاتر از کیاموتور کره ای هست .
اون دوستی که میگه ما با ضرر فروختیم . تا همین لحظه کسایی که حواله خریدن ۱۰ میلیون سود کردند . و اون تعداد محدودی هم که خودروها را تحویل گرفتند با اختلاف قیمت ۲۰میلیون تومانی فروختند .
1397/3/9
سلام ما الان میتسوبیشی پاجرو ۲۰۱۳ تو منطقه آزاد داریم و خیلی به هاوال می یرزد چون هر دو ۱۰۰ تومان قیمت دارن ؛ ولی هاوال هم از رقباش مثل جک S3 و یا هایما S5 بهتر هست و شرایط فروش عالی داره . تازه های ماشین
1397/3/11
به خدا من نزدیک به شش ماهه هایما توربو اس 7خریدم.
و واقعا ازش راضی هستم.شتاب خوب و هندلینگش به واسطه فرمان برقی عالیه.با هیچ خودروی دیگه ای مقایسه نمی کنم ولی در مقایسه با چند خودروی قبلی که داشتم واقعا خوبه.در کل آرزو میکنم همه هموطنانم بتونن بهترین خودروهای ژاپنی را سوار بشوند ولی این ماشین هم بسیار خوبه و جادار هم هست و من از خریدن هایما توربو اس 7 تا بحال خدا را شکر راضی هستم.
1397/3/14
سلام من واقعا نمی دونم چرا بعضیا اینجوری نظر می دن درسته که ماشین های چینی خیلی خوب نیستند ولی برند هاوال الان حدود 6.5 میلیارد ارزش داره جزوه باارزش ترین شرکت هاست حتی تو استرالیا هم فروش داشته درسته مثه تویوتا نیس اما در جایگاه خودش خوبه و تو شرکتای چینی حرف اول می زنه بعدم ماشین با توربو و جعبه دنده 6 سرعته اوتومات با امکانت داخلیش حدود 100 تومن می ارزه
1397/3/16
سلام دوستان ماشین چینی خیلی افت قیمتی داره لوازم کمیاب و گرونه رنو ساندرو خیلی ماشین خوبیه شاسی برف هم داره سه سال فقط روغن و بنزین با خیال راحت لوازمشم هست زودم فروش میره چین درسته پیشرفت کرده و اپشن میذاره رو متشیناش ولی موتوراشون خوب نیست راه نمیره مخصوصا سربالایی مگه چقدر اپشن استفاده میشه ماشین موتورش مهمه که لذت میده بهت اپشن میتونید خودتون اضافه کنید من خودم چینی نداشتم ولی میگن جکs5 بهتره از بقیشون ولی زیاد میسوزونه ولی خوب راه میره دسته دوم چینی سخت فروش میره شماها خودتون حرف از کارکرده چینی نمیزنین ولی کارکرده کره ای میخرین
1397/3/22
با سلام
آقا این ماشینو با ساندرو مقایسه نکنید خنده داره
شمایی که میگی موتور این ماشین بده و ساندرو خوبه لطفا اگه ماشینو از نزدیک ندیدی نظر نده‌‌ آپشنای ساندرو یه کم از ماشینای دهه ۹۰ میلادی بالاتره این ماشینو داچیا میزنه که همکار تجاری رنو هس؛ اگه اهل تاپ گیر باشین میبینین که این ماشینو مسخره میکنن
من خودم مخالف چینی بودم ولی وقتی تو نمایشگاه ؛ماشینو از نزدیک دیدم نظرم عوض شد؛
ضمننا شما میتونید به سایت خرید و فروش ماشین تو استرالیا برین سر بزنین (carsales.com.au) اونجا همه برندا هستن و میتونید خودتون مقایسه کنید
قیمت هاوال تو این سایت حدود 28,000$ و یه مقایسه کنیم مثلا با سراتو 2018 که اصلا تو کشور مانیس و اگه بیاد احتمالا ۲۵۰ به بالا قیمت میخوره
سراتو 2018. 20,000$
نتیجه اینکه شما با پولی که داری میدی یه ماشین میخری که ارزش جهانیش با ارزشی تو کشور ماس یکیه نه مثل سراتو که قیمت جهانیش از هاوال ۱۰ هزار دلار ارزون تره ولی تو ایران ۲ برابر هاوال قیمت داره
1397/4/1
سلام . من این ماشین رو در خرداد ماه تحویل گرفتم . واقعا بدون تعارف باید بگم بی نظیره !! میتونم بگم چیزی از سانتافه از نظر کیفیت کم نداره . صدای کم موتور ، شتاب عالی و پرقدرت ، فرمان برقی نرم و خوش دست ، هماهنگی گیربکس و موتور در انواع دورها و سرعتها ،جلوبندی محکم و بدون لقی و صدا ، کمکهای نرم و از ادوات خوش دست کلیدها و کولر خوب ، چرمهای صندلی مانند سانتافه ، لاستیکهای کومهو
دوستان هیچ ایرادی به این ماشین به این قیمت نمی تونید بگیرید . واقعا محشره .
1397/4/17
سلام دوستان نظرات همه دوستان متین ولی میگن 2 قشر آدم نمیده قانع کرد
1-کسی که کتونی با شلوار پارچه ای میپوشه
2-کسی که ماشین چینی سوار میشه
1397/6/10
من از ۱۰ تیر ماه این ماشین دارم واقعا بین سایر ماشین های چینی یک سر و گردن بالاتره
من قبلا توسان هم داشتم به جرات میتونم بگم نرمی هاوال خیلی بهتره از توسان
مصرف پایین تری داره شتاب بخاطر توربو خیلی عالیه حتی من توی سربالایی با ۱۲۰ به راحتی رفتم من خودم راضیم
1397/6/17
اقایان من قراره در این ماه دو تا خودرو تحویل بگیرم. هاوال h2 و هیندای اکسنت کرمان موتور. هر دو تا هم در بازار آزاد 200 میلیون ارزش دارن. نمیدونم کدومو بفروشم کدومو سوار بشم؟ کمکم کنید. یه عده میگن دیگه هیوندای در ایران تولید نمیشه و در آینده نایاب میشه و همین ها میگن برای خرید خودروی چینی هیچوقت دیر نیست چون در ایران زیاد عرضه میشه.