موضوعات داغ

ماشین ام جی جی تی

(3.5/5) 02 رای

ام جی یکی از برندهای نام آشنا برای ایرانی هاست که سال ها با محصولات با کیفیت، توانست سهم قابل توجهی از بازار خودروهای نسبتا ارزان وارداتی را به خود اختصاص دهد. اکنون با از سر گیری مجدد واردات خودرو به کشور، شاهد بازگشت این برند با کیفیت چینی به بازار خودرو ایران هستیم. این در حالی است که پیش از این و حدود یک دهه پیش MG توسط شرکت مدیاموتورز به بازاار ایران عرضه می شد و اکنون شرکت فردا موتورز به عنوان عرضه کننده محصولات ام جی، قصد دارد برخی از مدل های پرطرفدار ام جی از جمله مدل های MG GT و MG 5 را به صورت وارداتی به بازار ایران عرضه کند. شرکت فردا موتورز پیش از این در نمایشگاه خودرو تهران از دو مدل ام جی جی تی و ام جی 5 رونمایی کرده بود. همچنین علاوه بر این دو محصول، ام جی سایبرستر و ام جی 4 ایکس پاور از دیگر مدل هایی هستند که احتمال می رود در آینده توسط این شرکت به بازار عرضه شوند. ام جی جی تی به عنوان یک سدان اسپرت و جوان پسند می تواند با آمدنش به بازار، خلا عدم حضور خودروهای اسپرت را پر کند و نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب کند.

215 km/h
حداکثر سرعت
5.9 liter/100km
مصرف سوخت
1490 cc
حجم موتور

مشخصات ام جی جی تی

کلاس بدنه
سدان
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
نوع جعبه دنده
7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه تر
حداکثر توان
173 اسب بخار
تنفس موتور
توربوشارژ
تعداد سیلندر
4 سیلندر

مزایا و معایب ام جی جی تی

مزایا

طراحی مدرن و جذاب، کابین با کیفیت، امکانات رفاهی و ایمنی مناسب، پیشرانه قدرتمند

معایب

عدم دریافت ستاره ایمنی از استرالیا، عدم وجود برخی امکانات رفاهی و ایمنی

بررسی ام جی جی تی

برند ام جی در واقع اصالتی الگلیسی داشته و نخستین بار در سال 1924 میلادی در انگلستان تاسیس شد، اما به دلیل بحران های مالی و سو مدیریت هایی که در سال های متمادی تجربه کرد. ام جی در آغاز فعالیت خود به عنوان تولید کننده خودرو های مسابقه ‌ای شناخته می‌شد و خودرو هایی با کیفیت و عملکرد بالا را برای علاقه ‌مندان به رانندگی و مسابقات تولید می کرد. در دهه ۱۹۵۰، MG خودرو هایی با طراحی کلاسیک و عملکرد ورزشی را تولید کرد و مطرح شد. در دهه ۱۹۶۰ شرکت MG توسط بریتیش موتورز به خانواده بزرگ تری از شرکت ‌های خودروسازی ملحق شد. بعد از تغییرات مالکیتی، در دهه ۱۹۸۰ برند ام جی به عنوان زیر مجموعه شرکت روور (Rover) شناخته شد.

ام جی جی تی

اما در دهه ۲۰۰۰ بعد از سقوط شرکت روور، فعالیت برند MG به صورت موقت متوقف شد. در سال ۲۰۰۵، شرکت چاینا موتور (China Motor Corporation) از توافقی با شرکت روور بهره ‌برداری کرد و حق تولید و استفاده از برند MG را دریافت کرد. از آن زمان به بعد MG به عنوان یک برند خودروسازی چینی شناخته می شود. پس از آن ام جی با معرفی و عرضه محصولاتی توانمند همچون امی جی 5 و ام جی جی تی، توانست به سرعت سهم بازارهای محتلف را از آن خود کند و بار دیگر بر سر زبان ها بیوفتد. همچنین این برند چینی تواسنت با ورود به بازار اروپا و حتی انگلستان، موفقیتی بیش از پیش را برای خود کسب کند. MG GT نخستین بار در سال 2014 به صورت رسمی معرفی شد و تاکنون دو نسل از آن روانه بازار شده است. نسل دوم و کنونی این محصول در سال 2021 با تغییراتی بنیادی معرفی شد و اکنون فرصت این را پیدا کرده تا بار دیگر در بازار ایران حضور پیدا کند.

داخل ام جی جی تی

با ورود به کابین ام جی جی تی، با فضایی کاملا متفاوت و اسپرت مواجه خواهید شد که شاید تا پیش از آن انتظارش را نداشتید! تریم داحلی دو رنگ، صندلی های اسپرت با طراحی در بر گیرنده بدن، فرمان اسپرت سه شاخه، داشبورد عضلانی با طراحی خاص، همگی از مواردی هستند که سبب شده ام جی جی تی به عنوان یک سدان اسپرت و جذاب شناخته شود. همچنین طراحی راننده محور داشبورد و ادوات کنسول میانی مهر تائیدی بر این ادعاست. برخلاف بسیاری از خودروهای چینی در کابین این خودرو خبری از نمایشگرهای بزرگ و به هم متصل نیست و در قسمت میانی داشبورد نمایشگر 12.3 اینچی سیستم مولتی مدیا و در قسمت پشت فرمان، کلاستر دیجیتالی 10 اینچی با گرافیک جذاب قرار گرفته است.

ام جی جی تی

تریم طرح لانه زنبوری روی بخشی از داشبورد به همراه دوخت قرمز رنگ فرمان و صندلی های دو رنگ مشکی قرمز، همگی تکمیل کننده طرح اسپرت کابین ام جی جی تی هستند. همچنین تریم کروم براش و مشکی پینانویی، از دیگر نکات قابل توجهی هستند که ظهاری مدرن و جذاب را درون کابین رقم زده اند. گفتنی است ام جی جی تی با طول 4675 میلی متر، عرض 1842 میلی متر، ارتفاع 1473 میلی متر و فاصله بین محوری 2680 میلی متر، سدانی سایز متوسط است که دارای کابینی جادار و بزرگ است. به همین دلیل می توان گفت که ردیف دوم صندلی های این خودرو کاملا مناسب افراد بزرگسال بوده و فضایی برای حضور سه نفر را فراهم ساخته است. همچنین حجم صندوق بار این خودرو حدود 401 لیتر است که با توجه به نوع کاربری و اسپرت بودن آن، مناسب ارزیابی می شود. چرا که در مقایسه با سدان های همرده، دارای حجم فضای صندوق کمتری است.

طراحی ام جی جی تی

ام جی جی تی خودرویی است که اواسط دهه 90 توانست به بازار ایران راه پیدا کند. هر چند در آن زمان تیراژ عرضه این محصول چندان زیاد نبود، اما به دلیل طراحی خاص و مشخصات فنی قابل قبولی که داشت، توانست جایگاه خود را در بازار ایران تثبیت کند. اکنون شاهد بازگشت ان محصول با نسل دوم هستیم که تغییراتی بنیادی را تجربه کرده و با ظاهری کاملا متحول شده و بروز، نامش در لیست وارداتی های تازه وارد قرار گرفته است. در نمای جلوی ام جی جی تی شاهد چهره ای تهاجمی هستیم که از یک جلوپنجره بزرگ و چراغ های کشیده ئ تیز تشکیل شده است. این طرح بیش از هر چیز دیگری ما را یاد محصولات کره ای نظیر برخی از مدل های هیوندای می اندازد. سپر جچیم با دریچه های ورودی هوا در طرفین و درب موتور عضلانی از دیگر شاخصه های بارز در نمای جلوی ام جی جی تی به شمار می روند.

ام جی جی تی

در نمای جانبی نیز خطوط شانه قوی، ادوات کرومی دور شیشه ها و رینگ های 17 اینچی دو رنگ، حس سرعت و پویایی را منتقل می کنند. نکته قابل توجه در این بخش، شیب تند ستون C است که موجب ادغام سقف و درب صندوق شده است و به نوعی آن را به فست بک اسپرت تبدیل کرده است. اما در نمای عقب شاهد طرحی آشنا هستیم به واسطه شباهت چراغ های عقب به محصولات سابق پژو از جمله 2008 و 508 رقم خورده است. سپر حجیم و عضلانی که در طرفین آن شبرنگ های عمودی تعبیه شده است، تاثیر قابل توجهی در زیبایی ام جی جی تی دارد. همچنین دیفیوزر بزرگ و مشکی رنگ که در دو طرف آن خروجی های اگزوز کرومی اما فیک قرار گرفته اند، چهره ای اسپرت و مهیج را به این سدان تازه وارد داده اند.

مشخصات ام جی جی تی

ام جی جی تی وارداتی توسط شرکت فردا موتورز برای تامین نیروی پیشران خودرو، از یک موتور چهار سیلندر توربوشارژر با حجم 1.5 لیتر بهره می گیرد که توانایی تولید نیرویی معادل 173 اسب بخار و 250 نیوتن متر گشتاور را دارد. این نیرو به کمک جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک از نوع دوکلاچه تر به چرخ های جلو انتقال می یابد. بر این اساس می توان گفت که طبق ادعای کمپانی سازنده، این سدان 1.3 تنی برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت از حالت سکون، تنها به 8.6 ثانیه زمان نیاز دارد. این در حالی است که حداکثر سرعت 215 کیلومتر در ساعت نیز برای آن به ثبت رسیده است.

ام جی جی تی

همچنین سیکل ترکیبی مصرف سوخت در این خودرو حدود 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است که انتظار می رود این عدد با توجه به کیفیت نامرغوب سوخت در ایران، به بیش از 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر برسد. شایان ذکر است که سیستم تعلیق در ام جی جی تی در محور جلو از نوع مک فرسون و در محور عقب از نوع تورشین بیم است. این در حالی است که انتظار می رفت سیستم تعلیق مالتی لینک برای پایداری و هندلینگ بهتر در آن بکار گرفته شود. شایان ذکر است ام جی جی تی در بخش ایمنی متاسفانه نتوانست هیچ ستاره ایمنی در ارزیابی های سازمان ارزیابی خودروهای جدید استرالیا یا ANCAP دریافت کند.

مشخصات فنی ام جی جی تی

نام خودرو
ام جی جی تی
کشور سازنده
پرچم کشورچین
سال (طراحی)
2024
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1490 سی سی
تنفس موتور
توربوشارژ
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت
173 اسب بخار در 0 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
250 نیوتن متر در 0 دور در دقیقه
جعبه دنده
7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه تر
شتاب 0 تا 100
8.5 ثانیه
حداکثر سرعت
215 کیلومتر در ساعت
وزن
1318 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4675 طول - 1842 عرض - 1480 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2680 میلیمتر

مصرف سوخت ماشین ام جی جی تی

  • داخل شهر
  • خارج از شهر
  • ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • میزان تولید CO2
  • استاندارد امنیت
  • -
  • -
  • 5.9 لیتر در هر صد کیلومتر
  • 50 لیتر
  • -
  • -

امکانات و تجهیزات ام جی جی تی

م جی جی تی یکی از جدیدترین خودروهای وارداتی بازار ایران علاوه بر ظاهر جذاب و کشخصات فنی قابل توجهی دارد، لیست کاملی از امکانات و تجهیزات رفاهی و ایمنی را برای سرنشینان فراهم کرده است که از مهم ترین امکانات رفاهی آن می توان به مواردی از قبیل سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، پاکسازی هوای کابین، دوربین 360 درجه، فرمان کمکی برقی، دنده پشت فرمان، جلو آمپر دیجیتال 10 اینچی، سنسور نور، سنسور باران، صندلی 6 حالته برقی راننده و 4 حالته برقی سرنشین، گرمکن صندلی تریم داخلی چرم مصنوعی، دسته دنده الکتریکی، استارت دکمه ای، تنظیم حالت رانندگی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم پایش فشار باد تایر (TPMS)، سانروف برقی، رینگ آلومینیومی، کروز کنترل، محدودکننده سرعت و سیستم ورود بدون کلید اشاره کرد.

ام جی جی تی

همچنین از تجهیزات ایمنی این خودرو می توان به 6 کیسه هوای ۱۰ نقطه ای شامل جلو، جانبی و پرده‌ای، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، رادار هشدار خروج از خط، رادار هشدار تصادف از جلو، کنترل پایداری اشاره کرد. اما با این وجود نبود برخی امکانات نظیر رادار نقطه کور و سیستم تهویه دوکاناله، ام جی جی تی را در مقایسه با رقبا ممکن است به چالش بکشد.

امکانات ام جی جی تی

کیسه هوا
شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای
سیستم صوتی
نمایشگر لمسی 12.3 اینچی
ترمز و پایداری
ESP - HAC
دیگر امکانات
صندلی برقی راننده - سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک - فرمان برقی - شیفتر پشت فرمان - سنسور نور - سنسور باران - تریم داخلی چرم مصنوعی - دسته دنده الکتریکی - استارت دکمه ای - تنظیم حالت رانندگی - ترمز پارک برقی - اتوهلد - سانروف برقی - رینگ آلومینیومی - کروز کنترل - محدودکننده سرعت

رقبای ام جی جی تی در بازار

با توجه به اینکه ام جی جی تی در رده سدان های اسپرت قرار است پا به بازار ایران بگذارد، باید گفت که رقبای چندان زیادی را پیش روی خودش ندارد. هرچند که این موضوع هم می تواند راه را برایش هموار سازد، هم می تواند مسیری چالش برانگیز را برای رقم بزند. چرا که این عدم تنوع در بازار موجب می شود خریداران با دقت نظر بیشتری اقدام به انتخاب خودروی مدنظر خود کنند و از سوی دیگر همین عدم تنوع شانس موفقیت آن را افزایش می دهد. با این وجود باید گفت که از اصلی ترین رقبای ام جی جی تی در بازار ایران می توان به خودرو جی ای سی امپو و فونیکس آریزو 6 جی تی اشاره کرد که هر دوی این خودروها هم قرار است به زودی در سگمنت سدان های اسپرت وارد میدان رقابت شوند. البته باید به این مضووع شااره کرد که در بین این سه گزینه، فونیکس آریزو 6 جی تی از یک پیشرانه 1.6 لیتری چهارسیلندر توربوشارژر برخوردار است که معادل 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور را تولید می کند. همچنین پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر جی‌ای‌سی امپو، 167 اسب‌بخار قدرت و 270 نیوتن‌متر گشتاور تولید می کند.

قیمت و نمایندگی

  • قیمت
  • نمایندگی

تمایز ام جی جی تی نسبت به رقبا

ام جی جی تی در مقایسه با رقبای همرده خود در بازار، دارای چندین وجه تمایز منحصر به فرد است که آن را به انتخابی جذاب برای جوانان و علاقه مندان به خودروهای اسپرت تبدیل می‌کند. ام جی جی تی با طراحی ظاهری جسورانه و عضلانی خود، در میان رقبای همرده خود که عمدتا ظاهری ساده‌تر دارند، به وضوح خودنمایی می‌کند. خطوط کشیده و عضلانی بدنه، چراغ‌های LED تهاجمی، رینگ‌های آلیاژی بزرگ و سقف شیب‌دار، این خودرو را به یک فست ‌بک اسپرت تمام‌عیار تبدیل کرده‌اند. همچنین یکی از مزیت های اصلی ام جی جی تی می تواند قیمت مناسب آن در مقایسه با رقبای خارجی باشد. علاوه بر قیمت، دیگر مزیت ام جی GT می تواند برند شناخته شده آن باشد. اگرچه ام جی در گذشته فروش چندان موفقی در ایران نداشته، اما نام این برند برای بسیاری از علاقه مندان به خودرو آشناست و همین موضوع می تواند اعتماد مشتریان را جلب کند. از طرف دیگر، کیفیت مونتاژ قابل قبول این سدان چینی که از قوای فنی شرکت سایک بهره می برد، نیز یکی دیگر از نقاط قوت آن محسوب می شود.

ام جی جی تی

در مقابل، نبود برخی ویژگی ها و تجهیزات ایمنی پیشرفته در مقایسه با رقبا، می تواند از معایب ام جی GT باشد. به عنوان مثال، این خودرو فاقد سیستم تهویه دو کاناله و رادار کنار برای تشخیص نقطه کور است که در بسیاری از رقبای آن یافت می شود. همچنین عملکرد ضعیف ام جی GT در آزمون های تصادف مؤسسه ANCAP نیز باید به عنوان یک نقطه ضعف مهم برای آن در نظر گرفته شود. در مجموع، ام جی GT یک سدان اسپرت جذاب و قدرتمند است که می تواند با قیمت مناسب و کیفیت ساخت قابل قبول، گزینه جالبی برای علاقه مندان به خودروهای اسپرت در ایران باشد.

شرایط استفاده از ام جی جی تی

مهم‌ترین مرجع برای نگهداری از هر خودرویی، دفترچه راهنمای آن است. در این دفترچه، به طور کامل برنامه سرویس‌های دوره‌ای، نحوه تعویض روغن، فیلترها و سایر قطعات، و همچنین نکات مربوط به رانندگی و نگهداری در شرایط مختلف آب و هوایی ارائه شده است. لذا لازم است دارندگان ام جی جی تی به طور دقیق به این دفترچه مراجعه و نکات آن را رعایت کنند. انجام منظم سرویس‌های دوره‌ای مطابق با برنامه ارائه شده در دفترچه راهنمای خودرو، از اهمیت بالایی برخوردار است. در این سرویس‌ها، متخصصان به بررسی و عیب‌یابی کلیه بخش‌های فنی خودرو، از جمله موتور، گیربکس، سیستم تعلیق، ترمزها، سیستم‌های برقی و الکترونیکی و ... می‌پردازند و در صورت نیاز، نسبت به تعویض یا تنظیم قطعات اقدام می‌کنند. انجام منظم سرویس‌های دوره‌ای، به حفظ سلامت فنی خودرو، افزایش طول عمر آن و جلوگیری از بروز مشکلات و خرابی‌های ناگهانی کمک می‌کند. موتور توربوشارژ ام جی جی تی نیازمند دقت ویژه‌ای در نگهداری است. استفاده از روغن موتور با کیفیت و توصیه‌شده توسط شرکت سازنده و بررسی منظم سطح روغن و خنک‌کننده موتور از جمله اقداماتی است که باید به طور مرتب انجام شود. استفاده از سوخت با کیفیت بالا و اکتان مناسب، برای حفظ عملکرد بهینه موتور توربوشارژ ام جی جی تی ضروری است. سوخت‌های با اکتان پایین می‌توانند به عملکرد موتور آسیب زده و مصرف سوخت را افزایش دهند.

تغییرات ام جی جی تی نسبت به مدل قبلی

نسل دوم خودروی ام جی جی تی که در سال 2021 معرفی شد، در مقایسه با نسل قبلی خود که در سال 2014 عرضه شده بود، تغییرات و پیشرفت‌های قابل توجهی را در زمینه‌های مختلف از جمله طراحی ظاهری، کابین داخلی، عملکرد فنی، فناوری‌ها و امکانات رفاهی تجربه کرده است. نسل دوم ام جی جی تی کمی بزرگ‌تر از نسل قبلی خود است. این افزایش ابعاد، فضای داخلی خودرو را برای سرنشینان و همچنین فضای صندوق عقب را جادارتر کرده است. همچنین در بخش طراحی ظاهری نیز دستخوش تغییراتی اساسی شده و با استفاده از خطوط حجیم تر و بدنه ای عضلانی تر، ظاهری مدرن و به روز پیدا کرده است. فضای داخل کابین نسل دوم ام جی جی تی از طراحی مدرن و باکیفیتی برخوردار است. استفاده از متریال باکیفیت، صندلی‌های راحت و جادار، و صفحه‌نمایش لمسی بزرگ، فضای داخلی این خودرو را به مکانی دلنشین برای راننده و سرنشینان تبدیل کرده است.

ام جی جی تی

نسل دوم ام جی جی تی بهبودهای قابل توجهی در عملکرد موتور و سیستم انتقال قدرت داشته است. این خودرو اکنون با یک موتور توربوشارژ 1.5 لیتری با توان خروجی 173 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن‌متر عرضه می‌شود که نسبت به نسل قبلی قدرت و شتاب بیشتری دارد. همچنین، سیستم انتقال قدرت خودکار 7 سرعته دوکلاچه به بهبود عملکرد و تجربه رانندگی کمک می‌کند. مصرف سوخت نیز در نسل دوم بهبود یافته است. با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر در سیستم پیشرانه و کاهش وزن خودرو، مصرف سوخت بهینه‌تری نسبت به نسل قبلی مشاهده می‌شود که می‌تواند یکی از نقاط قوت این خودرو باشد. در مجموع، نسل دوم خودروی ام جی جی تی در مقایسه با نسل قبلی خود پیشرفت‌های قابل توجهی را در زمینه‌های مختلف تجربه کرده است. این پیشرفت‌ها، ام جی جی تی را به خودرویی جذاب‌تر، مدرن‌تر و باکیفیت‌تر تبدیل کرده‌اند.

سوالات متداول

ام جی جی تی چه موتوری دارد؟

ام جی جی تی از یک موتور چهار سیلندر توربوشارژر با حجم 1.5 لیتر بهره می گیرد که توانایی تولید نیرویی معادل 173 اسب بخار و 250 نیوتن متر گشتاور را دارد. این نیرو به کمک جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک از نوع دوکلاچه تر به چرخ های جلو انتقال می یابد.

ام جی جی تی چه امکاناتی دارد؟

از جمله امکانات ام جی جی تی می توان به کلاستر دیجیتالی 10 اینچی، نمایشگر لمسی 12.3 سیستم مالتی مدیا، سنسور باران، سنسور نور، ترمز پارک برقی، کروز کنترل، گرم کن صندلی، تهویه اتوماتیک، سانروف برقی و پاکسازی هوای کابین اشاره کرد.

تفاوت ام جی جی تی نسبت به مدل قبلی چیست؟

نسل دوم خودروی ام جی جی تی که در سال 2021 معرفی شد، در مقایسه با نسل قبلی خود که در سال 2014 عرضه شده بود، تغییرات و پیشرفت‌های قابل توجهی را در زمینه‌های مختلف از جمله طراحی ظاهری، کابین داخلی، عملکرد فنی، فناوری‌ها و امکانات رفاهی تجربه کرده است.

ام جی جی تی را چه شرکتی در ایران عرضه می کند؟

شرکت فردا موتورز به عنوان نماینده محصولات MG در ایران، قصد دارد ام جی جی تی را به صورت وارداتی به بازار عرضه کند.

نظرات کاربران

0 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد