موضوعات داغ

ماشین سانگ یانگ کوراندو توربو

(4.2/5) 08 رای

سانگ یانگ کوراندو یکی از شاسی‌بلندهای کوچک و محبوب بازار ایران است به دلیل قابلیت‌های فنی ستایش برانگیز خود شناخته می‌شود. این خودرو از نسل دوم خود در ایران حضور دارد و اکنون نوبت به نسل چهارم آن رسیده است تا در قالب سانگ یانگ کوراندو توربو وارد بازار ایران شود. کوراندو در سبد محصولات سانگ یانگ، جایگاهی بالاتر از تیوولی را در اختیار دارد، آپشن‌های بیشتری را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد و از توانایی‌های فنی بیشتری برخوردار است. کوراندو توربو به عنوان یکی از معدود خودروهای غیرچینی و جدید بازار ایران شناخته خواهد شد که ترکیبی از ایمنی مطلوب، امکانات متنوع و عملکرد قابل قبول را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. کوراندو توربو یکی از معدود شاسی‌بلندهای کوچک بازار است که سیستم تمام چرخ محرک را در اختیار راننده قرار می‌دهد، بنابراین می‌توانید برای ماجراجویی‌های کوچک خود از این خودرو کره‌ای استفاده کنید.

193 km/h
حداکثر سرعت
8.3 liter/100km
مصرف سوخت
1497 cc
حجم موتور

مشخصات سانگ یانگ کوراندو توربو

کلاس بدنه
کراس اوور
انتقال نیرو
دو دیفرانسیل
نوع جعبه دنده
6 سرعته خودکار
حداکثر توان
163 اسب بخار
تنفس موتور
توربوشارژ
تعداد سیلندر
4 سیلندر

فیلم بررسی سانگ یانگ کوراندو توربو

مزایا و معایب سانگ یانگ کوراندو توربو

مزایا

برند معتبر، کیفیت ساخت، عملکرد خوب موتور، امنیت بالا

معایب

طراحی داخل کابین، کمبود بعضی امکانات، گستردگی خدمات پس از فروش،

بررسی سانگ یانگ کوراندو توربو

نخستین تجربه مشتریان ایرانی از سانگ یانگ کوراندو به نسل دوم این خودرو مربوط می‌شود که یک شاسی بلند کوچک کره‌ای با قابلیت‌های آفرود فراوان بود. نسل دوم کوراندو در ایران به جیپ کره‌ای معروف شد که نشان از توانایی‌های خاص در بیراهه نوردی دارد. با این حال نسل سوم کوراندو براساس شاسی یکپارچه ساخته شد و به کراس‌اوورها تمایل پیدا کرد. البته این نسل نیز قابلیت‌های خارج جاده‌ای بیشتری را در مقایسه با هیوندای توسان و کیا اسپورتیج ارائه می‌داد. در نهایت نوبت به نسل چهارم این خودرو یا کوراندو توربو رسیده است. این خودرو از سال 2019 وارد بازارهای جهانی شده است و اکنون آن را در ایران شاهد هستیم.

سانگ یانگ کوراندو توربو

سانگ یانگ کوراندو توربو نسبت به نسل قبلی خود طویل‌تر و عریض‌تر است و کابین بزرگتری دارد. پیشرانه آن نیز از تنفس طبیعی به توربوشارژر تغییر یافته و الگوهای طراحی آن نیز عوض شده‌اند. با این حال همچنان ذات ماجراجویی در وجود آن حفظ شده است. این خودرو یکی از معدود اتومبیل‌های توانمند کشور در کلاس شاسی‌بلندهای کوچک خواهد بود.

داخل سانگ یانگ کوراندو توربو

کابین کوراندو توربو شما را به دهه 2010 میلادی می‌برد، زمانی که کابین خودروها با نمایشگرهای کوچک و انبوهی از دکمه‌های کنترلی مزین شده بود. داشبورد این خودرو طراحی حجیمی دارد و با انبوهی از دکمه‌های کنترلی پوشیده شده است. البته قسمت براق و نقره‌ای رنگی در میانه آن قرار دارد که الگوی به کار رفته در قسمت‌های جلو و عقب خودرو است. فرمان کوراندو توربو ساده است اما از نیروی کمکی برقی پشتیبانی می‌کند و به دکمه‌های کنترلی مجهز شده است. صفحه نمایش سیستم سرگرمی نیز اندازه کوچکی دارد و توسط دکمه یا کنترلرهای چرخان می‌توان به تنظیمات آن دسترسی داشت. کنترلرهای سیستم تهویه نیز در قسمت میانی داشبورد قرار گرفته‌اند.

سانگ یانگ کوراندو توربو

یکی از مزایای کابین کوراندو توربو، در نظر گرفتن انواع فضاهای کوچک و بزرگ برای قرار دادن اشیا است. نسخه‌های عرضه از این خودرو به بازار ایران با تریم چرمی عرضه خواهند شد و صندلی‌های آن نیز در جلو و عقب به سیستم تهویه مجهز هستند. فاصله بین دو محور کوراندو توربو نیز 2675 میلیمتر است که رقم مطلوبی برای خودرویی در این سطح محسوب می‌شود.

طراحی سانگ یانگ کوراندو توربو

سانگ یانگ از زمان طراحی مدل محبوب و پرفروش تیوولی، الگوهای جدیدی را برای ظاهر خودروهایش استفاده کرد و به مرور آن‌ها را ارتقا داد. نسخه بهینه شده همان الگو در کوراندو توربو مشاهده می‌شود، جایی که چراغ‌های منتظم به همراه لبه کرومی را می‌بینیم که در مرکز جلوپنجره به نشان سانگ یانگ ختم می‌شود. در قسمت‌های جانبی سپر نیز چراغ‌های سه گانه مه شکن قرار دارند. این الگو به طور مشابه در طراحی چراغ‌های عقب خودرو نیز به کار گرفته شده است.

سانگ یانگ کوراندو توربو

نمای جانبی کوراندو توربو با سه خط تزیین شده است که امضای طراحی سانگ یانگ هستند. خط نخست گلگیر و درب جلو را پوشش می‌دهد. خط دوم به قسمت زیرین درب‌ها اختصاص یافته است و خط منحنی سوم نیز حجمی را به گلگیر و درب عقب اضافه کرده است. در نمای عقب کوراندو توربو همان الگوی جلوپنجره با نوار کرومی تکرار شده است و چراغ‌ها نیز الگویی سه گانه دارند. سبک طراحی قسمت عقب کوراندو توربو بی‌شباهت به نسل‌های گذشته کیا اسپورتیج نیست، زمانی که این خودرو هنوز یک شاسی‌بلند محسوب می‌شد و به کراس‌اوور تبدیل نشده بود. خبری از خروجی‌های اگزوز دوگانه با روکش کروم در این بخش نیست و همه چیز در ساده‌ترین حالت خود خلق شده است.

مشخصات سانگ یانگ کوراندو توربو

زیر کاپوت کوراندو توربو، پیشرانه 1.5 لیتری چهارسیلندر توربوشارژر مشترک با تیوولی توربوشارژر قرار دارد. این پیشرانه حداکثر 163 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. وظیفه انتقال قدرت نیز بر عهده گیربکس شش سرعته اتوماتیک آیسین قرار دارد که قدرت را به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

سانگ یانگ کوراندو توربو

در حالت عادی کوراندو توربو یک خودرو دیفرانسیل جلو است که در صورت نیاز بخشی از قدرت را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. بنابراین کوراندو توربو برای آفرود حرفه‌ای مناسب نیست و تنها می‌تواند به صورت محدود همراه ماجراجویی‌های شما باشد. کوراندو توربو حدود 1.5 تن وزن دارد که این رقم برای شاسی‌بلندهای کوچک امروزی یک عدد معمول به حساب می‌آید. کوراندو توربو می‌تواند در زمانی حدود 12 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد. حداکثر سرعت این خودرو نیز 193 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است. مصرف سوخت ترکیبی کوراندو توربو نیز 8.3 لیتر در صد کیلومتر عنوان شده است که برای خودرویی در این ابعاد رقم مناسبی است. با این حال باک 50 لیتری برای کوراندو توربو اندکی کوچک به نظر می‌رسد.

مشخصات فنی سانگ یانگ کوراندو توربو

نام خودرو
سانگ یانگ کوراندو توربو
کشور سازنده
پرچم کشورکره جنوبی
سال (طراحی)
2019
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1497 سی سی
تنفس موتور
توربوشارژ
انتقال نیرو
دو دیفرانسیل
حداکثر قدرت
163 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
280 نیوتن متر در 1500 دور در دقیقه
جعبه دنده
6 سرعته خودکار
شتاب 0 تا 100
12 ثانیه

نتیجه تست شتاب در خودروبانک

این خودرو در خودروبانک تست شده و نتایج عملکرد آن را با دستگاه VBOX می توانید در زیر بخوانید:

شتاب 0 تا 100 کیلومتر 9.59 ثانیه
شتاب 0 تا 100 کیلومتر (VBOX) 9.45 ثانیه
شتاب 0 تا 60 کیلومتر (VBOX) 4.38 ثانیه
شتاب ثانویه 30 تا 70 کیلومتر (VBOX) 3.38 ثانیه
شتاب ثانویه 50 تا 70 کیلومتر (VBOX) 1.84 ثانیه
100 متر 7.34 ثانیه
200 متر 11.01 ثانیه
1/8 مایل 11.05 ثانیه
1/4 مایل -
حداکثر سرعت
193 کیلومتر در ساعت
وزن
1525 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4450 طول - 1870 عرض - 1620 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2675 میلیمتر

مصرف سوخت ماشین سانگ یانگ کوراندو توربو

  • داخل شهر
  • خارج از شهر
  • ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • میزان تولید CO2
  • استاندارد امنیت
  • 10.4 لیتر در هر صد کیلومتر
  • 7.1 لیتر در هر صد کیلومتر
  • 8.3 لیتر در هر صد کیلومتر
  • 50 لیتر
  • -
  • 190 گرم در هر کیلومتر

امکانات و تجهیزات سانگ یانگ کوراندو توربو

کوراندو توربو به عنوان یک شاسی‌بلند کوچک با استانداردهای جهانی، به امکانات رفاهی و ایمنی مناسبی مجهز است. البته امکانات رفاهی این خودرو در مقایسه با رقبای چینی کمتر است اما انبوهی از تجهیزات ایمنی، این نقص را جبران می‌کنند. سانگ یانگ کوراندو توربو در تست موسسه‌های ایمنی یوروانکپ و انکپ استرالیا موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی شده است.

سانگ یانگ کوراندو توربو

از جمله امکانات و تجهیزات سانگ یانگ کوراندو توربو می‌توان به این موارد اشاره کرد: هفت کیسه هوا، سنسور پارک و دوربین عقب، سیستم‌های کنترل کشش و کنترل پایداری، رادار نگهدارنده بین خطوط، شارژر بی‌سیم موبایل، سانروف، سیستم ورود و استارت بدون کلید، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، گرمکن صندلی‌های عقب، درب صندوق برقی و کروز کنترل تطبیقی.

امکانات سانگ یانگ کوراندو توربو

کیسه هوا
7 کیسه هوا
سیستم صوتی
صفحه نمایش 8 اینچی لمسی
ترمز و پایداری
AEBS - LDW - DAA - SDA - FVSA - BSD - LCA - EAF
دیگر امکانات
سنسور نور و باران، سیستم وایرلس شارژ موبایل، سانروف، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم ورود بدون کلید، سیستم هشدار باد لاستیک ها TPMS، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، گرمکن صندلی های عقب، اتوهلد، سیستم اتو استارت استاپ، درب صندوق عقب برقی، سیستم خودران LKA، کروز کنترل تطبیقی

رقبای سانگ یانگ کوراندو توربو در بازار

محدوده قیمت سانگ یانگ کوراندو توربو در بازه دو میلیارد تومان قرار خواهد گرفت که البته این رقم در بازار آزاد بیشتر از این نیز خواهد شد. رقیب اصلی کوراندو توربو در ایران، فونیکس تیگو 8 پرومکس خواهد بود که پیشرانه قوی‌تری نسبت به محصول سانگ یانگ دارد و از نظر ابعاد و اندازه یک کلاس بالاتر از کوراندو محسوب می‌شود. با این حال کوراندو توربو به لطف امتیاز بالای ایمنی و تجهیزات محافظتی متنوع خود، می‌تواند نظر گروهی از مخاطبان را نسبت به خود جلب کند. در سوی دیگر اگر کوراندو توربو را با محصولات همرده خودش مورد مقایسه قرار دهیم، به سه خودرو تیگو 7 پرو، لاماری ایما و کی ام سی K7‌ می‌رسیم که جزو کراس‌اوورهای محبوب بازار هستند. بنابراین نسل چهارم کوراندو در بازار ایران کار دشواری را پیش رو خواهد داشت و بایستی با استفاده از اهرم‌هایی همچون بازاریابی صحیح، توجه مشتریان را به سمت شاسی بلند ایمن و کارآمد سانگ یانگ جلب کرد.

قیمت و نمایندگی

  • قیمت
  • نمایندگی

سوالات متداول

سانگ یانگ کوراندو توربو با چه موتور عرضه می شود؟

پیشرانه نصب شده روی کوراندو توربو دقیقاً مشابه تیوولی توربو است و همان پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با توان 163 اسب بخار و 280 نیوتن متر روی آن بکار رفته است

کوراندو توربو توسط چه شرکتی عرضه شده است؟

سانگ یانگ کوراندو توربو توسط شرکت نورا موتور پارس به بازار ایران عرضه شده است

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/1/7
اگر با قیمت مناسب عرضه بشه واقعاً بین این همه چینی گمنام ارزش خرید خواهد داشت
1402/3/6
به نظر من ماشین بسیار زیبایی هستش و موتور میشه گفت پر قدرتی داره و خوبی دیگش‌ اینکه دو دیفرانسیل‌ هست.