موضوعات داغ

هوش مصنوعی علی بابا برای ولوو، دایملر و آئودی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
اگر به خاطر داشته باشید، روز گذشته در رابطه با غول تکنولوژی کشور چین، یعنی کمپانی "علی بابا" صحبت کردیم که در حال توسعه و آزمایش سیستم‌های رانندگی خودکار در کشور چین بوده و تاکنون موفق به توسعه سیستم‌های خودران تا سطح 4 شده است، اما امروز در خبری جداگانه اعلام شده است که کمپانی "علی بابا" در راستای گسترش فعالیت خود در صنعت خودروسازی، قصد دارد فناوری هوش مصنوعی خود را در اختیار شرکت‌های خودروساز فعال در کشور چین قرار دهد.
در این رابطه گفته می‌شود که شرکت‌های خودروسازی "ولوو"، "دایملر" و "آئودی" دریافت کننده فناوری هوش مصنوعی Al از سوی کمپانی "علی بابا" خواهند بود که با استفاده از این سیستم بر روی محصولات خود می‌توانند یک رابط کاربری سریع‌ تر و ساده‌تر برای مشتریان چینی داشته باشند. در همین رابطه سرپرست پروژه هوش مصنوعی کمپانی "علی بابا" اعلام کرده است: ما بسیار امیدوار هستیم که همکاری ما با شرکت‌های خودروسازی بتواند یک تجربه متفاوت برای کاربران داشته باشد و به شیوه‌ای راحت‌تر نیازهای خود را برطرف کنند.

هوش مصنوعی علی بابا برای ولوو، مرسدس بنز و آئودی

هوش مصنوعی علی بابا برای ولوو، مرسدس بنز و آئودی


طبق گفته منابع خبری، هوش مصنوعی Al که توسط کمپانی "علی بابا" توسعه پیدا کرده است، این امکان را برای کاربرن خود فراهم می‌کند تا با استفاده از سیستم تشخیص صدا و یا دیگر قابلیت‌های این هوش مصنوعی، به کنترل سیستم تهویه مطبوع کابین، باز کردن قفل اتومبیل و ورود به داخل کابین، کنترل سیستم سرگرمی اتومبیل و یا حتی می‌توانند با استفاده از این سیستم، داده‌های خود را وارد سیستم ناوبری کرده و مسیر حرکت خود را مشخص کنند.
با این وجود، کمپانی "علی بابا" و بخش توسعه دهنده هوش مصنوعی این شرکت در تلاش هستند تا در آینده با اضافه کردن ویژگی‌های پردازش پیشرفته زبان و تعامل گفتاری در سیستم هوش مصنوعی Al، خدمات بیشتری به کاربران خود ارائه دهند.
برای دو کمپانی خودروسازی "دایملر" و "آئودی" هنوز مشخص نیست که بر روی کدامیک از محصولات خود از هوش مصنوعی Al استفاده خواهند کرد، اما شرکت خودروسازی ولوو اعلام کرده است که در حال حاضر بر روی 3 محصول خود از جمله "XC90"، "XC60" و همچنین "S90" از هوش مصنوعی کمپانی "علی بابا" استفاده خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد