موضوعات داغ

قیمت تویوتا آوالون مشخص شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
برای کسانی که هنوز خرید یک اتومبیل سدان سایز بزرگ را به خرید یک شاسی بلند سایزمتوسط و یا کراس اوور ترجیح می‌دهند، شرکت خودروسازی تویوتا جدیدترین محصول چهار درب خود را با یک چهره کاملا متفاوت آماده کرده است، نسل جدید "تویوتا آوالون" که در ظاهر خود بی شباهت به موجودات فضایی در سری فیلم‌های "غارتگر" نیست و حالا از سوی شرکت خودروسازی تویوتا، قیمت این خودرو در مدل‌های مختلف اعلام شده است که در ادامه به بررسی آنان خواهیم پرداخت.
نسخه‌های پایه تویوتا آوالون با موتور بنزینی از سوی شرکت سازنده با قیمت 35 هزار و 500 دلار و تحت عنوان XEL عرضه خواهد شد، اما نسخه هیبریدی این مدل با قیمت 36 هزار و 500 دلار ثبت سفارش می‌شود.
یک تیپ بالاتر، به نسخه‌های XSE خواهیم رسید که مدل‌های بنزینی آن دارای قیمت 38 هزار دلاری هستند و اگر به فکر اقتصاد سوخت خود هستید، می‌توانید نسخه هیبریدی اتومبیل را با پرداخت 1000 دلار بهای بیشتر دریافت کنید.
برای نسخه "لیمیتد" از سوی شرکت خودروسازی تویوتا، قیمت 41 هزار و 800 دلار برای مدل‌های بنزینی در نظر گرفته شده است و برای خرید نسخه‌های هیبریدی این مدل، نیاز به پرداخت 42 هزار و 800 دلار خواهید داشت، هرچند نسخه Touring هم برای مشتریان قابل دسترس خواهد بود که دارای قیمت 42 هزار و 200 دلار بوده و تنها با پیشرانه بنزینی شش سیلندر در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.
تویوتا آوالون

تویوتا آوالون


فارغ از قیمت گذاری تویوتا، جهت آشنایی بیشتر با این خودرو بد نیست بدانید که در مبحث ایمنی اتومبیل شرکت خودروسازی تویوتا از جدیدترین تجهیزات صنعت خودروسازی به عنوان یک گزینه استاندارد در تویوتا آوالون استفاده کرده است، همچون 10 کیسه هوای ایمنی در قسمت های مختلف کابین، سیستم کنترل پایداری اتومبیل، سیستم کنترل کشش، کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار خروج از جاده، نوربالای اتوماتیک، تشخیص عابر پیاده، ترمز ضدقفل ABS، سیستم کمک ترمز با توزیع کننده نیرو، دوربین های پشتیبان و ... .
یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های استفاده از پلتفرم TNGA برای ساخت نسل جدید تویوتا آوالون، قابلیت استفاده از سیستم‌های محرک مختلف خواهد بود که در محصولات دیگر تویوتا نیز مورد استفاده قرار گرفته است، حال کمپانی خودروسازی تویوتا برای نسل جدید تویوتا آوالون هم به سراغ دو سیستم محرک معروف و محبوب خود رفته است، یکی سیستم محرک هیبریدی به همراه پیشرانه درون سوز چهار سیلندر و دیگری هم یک پیشرانه قدرتمند شش سیلندر بنزینی که می‌تواند نیاز طالبان به قدرت بیشتر را برطرف کند.

تویوتا آوالون

تویوتا آوالون


در ادامه بحث بالا، لازم است بدانید که سیستم محرک هیبریدی اتومبیل از یک پیشرانه درون سوز چهار سیلندر بنزینی با حجم 2.5 لیتری و همچنین از دو موتور الکتریکی قدرتمند سود می‌برد که نیروی مورد نیاز خود را از باتری‌های "نیکل متال هیدرید" دریافت می‌کند که در زیر صندلی‌های عقب اتومبیل پنهان شده‌اند. با استفاده از این سیستم محرک هیبریدی و انتقال نیروی پیشرانه درون سوز بوسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT، مشتریان می‌توانند به همراه اقتصاد سوخت عالی، نیروی 203 اسب بخاری و گشتاور 250 نیوتن متری داشته باشند.
اگر به اقتصاد سوخت اتومبیل اهمیتی نمی‌دهید و دوست دارید قدرت بیشتری داشته باشید، کمپانی خودروسازی تویوتا یک پیشرانه شش سیلندر بنزینی با حجم 3.5 لیتری برای شما در نظر گرفته است که در حداکثر کارایی خود، می‌تواند 301 اسب بخار قدرت و همچنین 362 نیوتن متر گشتاور داشته باشد که برای دریافت و انتقال این نیرو به سمت چرخ‌های محرک اتومبیل ، تنها یک گزینه وجود دارد و آن هم جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک خواهد بود که جایگزین جعبه دنده 6 سرعته سابق شده است.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/2/7
حیف که تو این کشور فقط ما میتونیم حسرت بخوریم حسرت،،کاش تو اتیوپی بدنیا میومدیم
1397/2/8
چرا هیبریدش نمی‌یاد ایران؟
1397/2/9
میتونه ۲۴۰۰ ایران بیاد پس میشه استفاده کرد اما فکر کنم ۴۰۰میلیون در بیاد