موضوعات داغ

مقایسه هاوال H9 و تویوتا پرادو 2018؛ جنگ مشتاقان آفرود

عکس مطلب اول
نسل دوم هاوال H9 با انبوهی از تغییرات به بازار استرالیا بر می گردد و هاوال به مشکلات مهمی که باعث می شد نسل اول این خودرو به سختی در این بازار به فروش برسد رسیدگی کرده است. فروش این خودرو در سال 2017 در استرالیا تنها 710 دستگاه بود.
مدل به روز شده ی هاوال H9 گل سرسبد مدل های 4 تایی هاوال برای بازار استرالیا است و اکنون با قدرت بیشتر، ایمنی بهتر و سواری و هندلینگ بهبود یافته ارائه می شود. نسل جدید هاوال H9 از مدل قبلی خود ارزان تر نیز هست.
در این حین SUV بزرگ و پرفروش تویوتا یعنی پرادو نیز از یک به روز رسانی برخوردار شده است. در سال 2017 فروش پرادو در استرالیا 15.982 دستگاه بود. کل مدل های ارتقا یافته پرادو که شامل 6 مدل هستند از کاهش قیمت برخوردار شده اند.
قرار دادن تویوتا پرادو در برابر هاوال H9 چینی که بسیار ارزان تر از آن است یک مقایسه کاملا معنادار است! سیستم 4 چرخ محرک آنها همراه با ظرفیت حمل 7 سرنشین از عواملی هستند که باعث می شوند این SUVهای بزرگ گزینه های ایده آلی برای خانواده های ماجراجو باشند.
در مقایسه ای که بیشتر شباهت ها را برملا می سازد تا تفاوت ها، هاوال H9 که بسیار از آن بدگویی می شود یک رقیب ارزشمند است. اما کدام یک از این دو خودرو بهترین ترکیب از ویژگی های مناسب برای استفاده روزمره و قابلیت های آفرودی را ارائه می دهد؟

چرا این دو خودرو را با هم مقایسه می کنیم؟

بازار SUVهای بزرگ در حال اشباع شدن از نمونه های فوق العاده ای از آفرودرهای بزرگ با سایز مناسب برای خانواده ها است که برای سفرهای تفریحی ساخته می شوند، مانند فورد اورست، هولدن تریل بلیزر و میتسوبیشی پاجرو اسپرت. ما مشتاقیم که بدانیم آیا خودروی ارزان قیمت هاوال H9 جذابیت دیگری جز کاهش قیمت دارد یا نه.
تمام 4 مدل پرادو یعنی GX، GXL، VX و Kakadu در بازار استرالیا فقط با یک موتور 2.8 لیتری توربو دیزل همراه با گیربکس 6 دنده اتوماتیک یا 6 دنده دستی ارائه می شوند.

هاوال H9

هاوال H9


تویوتا پرادو 2018

تویوتا پرادو 2018

به همین ترتیب هاوال H9 نیز فقط با یک موتور 2.0 لیتری بنزینی توربوشارژ عرضه می شود که دو مدل Lux و Ultra را تشکیل می دهد که هر دو مدل تنها با گیربکس 8 دنده اتوماتیک ارائه می شوند.
سیستم 4 چرخ محرک مجهز به جعبه تقسیم گشتاور با دنده کمکی سبک و سنگین، دیفرانسیل عقب قفل دار و ظرفیت حمل 7 سرنشین و انبوهی از شباهت های شگفت انگیز دیگر باعث می شود این مقایسه فنی بسیار شبیه بازی پیدا کردن تفاوت ها باشد!

این خودروها برای چه کسانی جذابیت دارند؟

فرض کنید تعطیلات آخر هفته است و یک خانواده پر جمعیت با تعداد زیادی کودک دارید. بهترین راه حل برای شما یک SUV بزرگ 7 نفره با قابلیت های آفرودی مناسب است.
هاوال H9 و تویوتا پرادو به راحتی 7 نفر را در خود جای می دهند. هر دو مجهز به سیستم تهویه مطبوع سه کاناله، فضای تعبیه شده در پشت صندلی ها و فضاهای کوچک داخل کابین برای قرار دادن اشیا هستند. تکیه گاه آرنج در بین صندلی ها، دو نگهدارنده فنجان دارد و در فضای داخل آن می توان اشیای کوچک را قرار داد.

کابین هاوال H9

کابین هاوال H9


کابین تویوتا پرادو 2018

کابین تویوتا پرادو 2018

هر دو خودرو مجهز به صندلی هایی با سیستم گرمایش هستند که در پرادو دو دکمه برای گرمایش مجزای دو صندلی وجود دارد ولی در هاوال سیستم گرمایش تمام صندلی ها با یک دکمه فعال می شود. در عوض هاوال مجهز به خروجی USB در ردیف دوم صندلی ها است که پرادو از آن بی بهره است. انتخاب با شماست. اگر دائما سه سرنشین در ردیف سوم صندلی های خودروی شما می نشینند، عرض قسمت نشیمنگاه صندلی در پرادو اندکی بیشتر است اما فضای سر در هاوال اندکی بهتر است.
نشیمنگاه صندلی های ردیف دوم هر دو خودرو قابلیت حرکت کشویی به سمت جلو و عقب را دارند و مکانیزم تاشدن صندلی ها در هر دو خودرو یکسان است و مجهز به دستگیره هایی هستند که دسترسی به ردیف سوم را آسان می کند. دسترسی به صندلی های ردیف سوم پرادو راحت تر از هاوال است.
صندلی های ردیف سوم هاوال راحتی بیشتری دارند ولی صندلی های ردیف سوم پرادو که شبیه صندلی های استادیوم هستند باعث می شوند سرنشینان ردیف سوم دید بهتری رو به جلو داشته باشند.

هاوال H9 و تویوتا پرادو 2018

هاوال H9 و تویوتا پرادو 2018

زاویه حمله، خروج از شیب و حداقل فاصله کف خودرو تا سطح زمین در پرادو به ترتیب 30.4، 23.5 و 219 میلی متر است که اندکی بهتر از هاوال است. (28.0، 23.0 و 206 میلی متر).
در هر دو خودرو محل قرار دادن دو صندلی کودک ISOFIX با سه نقطه اتصال در بالا وجود دارد. ظرفیت یدک کشی پرادو با تریلر ترمزدار 3000 کیلوگرم است که این رقم برای هاوال 2500 کیلوگرم است.

قیمت این دو خودرو چقدر است؟

مدل GXL که رده تجهیزاتی متوسط پرادو است و در این آزمایش حضور دارد 62.990 دلار استرالیا قیمت دارد، در حالی که لوکس ترین مدل هاوال یعنی Ultra معادل 44.990 دلار استرالیا قیمت دارد.
با توجه به اختلاف قیمت حدود 18 هزار دلار بین این دو خودرو، هاوال از این نظر در جایگاه بالاتری قرار می گیرد. به جز گشتاور کمتر، قطعا کمبودهای هاوال نسبت به پرادو به اندازه 18 هزار دلار نیست.
با توجه به اینکه هر دو خودرو تنها با یک موتور ارائه می شوند، فقط رده های تجهیزاتی آنها باعث می شود قیمت آنها نسبت به مدل پایه افزایش یابد. تفاوت بین ارزان ترین و گرانترین مدل هاوال 4 هزار دلار است. مدل Ultra از امکانات رفاهی اضافی مانند غربیلک فرمان گرمکن دار، صندلی های لوکس Comfort-Tek که شبیه پوشش چرم هستند و صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی و مجهز به سیستم گرمایش و تهویه و ماساژ برخوردار می شود.
سیستم اخطار خروج از لاین، سیستم هشدار درباره عبور خودروهای دیگر از قسمت عقب خودرو، سیستم نمایش نقاط کور، سنسورهای پارک جلو و عقب و دوربین دید عقب در تمام مدل های هاوال H9 به صورت استاندارد وجود دارند. هاوال فاقد سیستم ترمز اضطراری خودکار و کروز کنترل تطبیقی است که هر دو مورد در پرادو GXL وجود دارند.

فضای سرنشینان عقب هاوال H9

فضای سرنشینان عقب هاوال H9


فضای سرنشینان عقب تویوتا پرادو

فضای سرنشینان عقب تویوتا پرادو

تویوتا 3 سال یا 100 هزار کیلومتر گارانتی دارد در حالی که گارانتی هاوال 5 سال یا 100 هزار کیلومتر است. سرویس های دوره ای توصیه شده برای هر دو خودرو هر 6 ماه یا هر 10 هزار کیلومتر است. اعداد و ارقام همیشه آنطور که به نظر می رسند نیستند و حضور کمرنگ نمایندگی های هاوال در برابر سلطه غیر قابل انکار تویوتا رنگ می بازد. آسودگی خیال بسیار با ارزش است.

این دو خودرو در انجام چه کارهایی مهارت دارند؟

تعجبی ندارد که موتور توربو دیزل پرادو با حجم بیشتر گشتاور شگفت انگیز 450 نیوتن متر را تولید می کند و در شرایط سخت برتری قدرت با پرادو است. توان این موتور 177 اسب بخار است. در مسیرهای آفرودی به خصوص در حالت حرکت با دنده کمک، از نظر انتقال قدرت برتری با پرادو است. تنظیم فشار روی پدال گاز هنگام عبور از مسیرهای صعب العبور با پرادو راحت تر است. پرادو این حس را القا می کند که انگار آماده عبور از مسیرهای آفرودی است.
فرمان پرادو ارتباط بهتری با راننده برقرار می کند که در این مورد امتیاز بزرگی دریافت می کند. فرمان پرادو به خصوص هنگام رانندگی در بزرگراه حس ارتباط بیشتری با جاده دارد و اطمینان بیشتری در راننده ایجاد می کند.
اما موتور بنزینی توربوشارژ هاوال نیز تنبل نیست و با شور و اشتیاق مسیرهای آفرودی را پشت سر می گذارد. این موتور 245 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور دارد. هاوال 6 حالت مختلف رانندگی (خودکار، شن و ماسه، برف، گِل، دنده کمک و اسپرت) برای سطوح مختلف دارد که برای عبور از مسیرهای آفرودی مناسب هستند.

هاوال H9

هاوال H9


تویوتا پرادو 2018

تویوتا پرادو 2018

برتری هاوال به پرادو کیفیت ساخت برتر کابین آن است. فضای کابین هاوال حس لوکسی را به شما القا می کند. ترکیب پلاستیک های نرم، دکمه های لمسی و ارگونومی فوق العاده کابین هاوال مورد تحسین داوران آزمایش است. به نظر می رسد کابین هاوال با کاربرد دوگانه ای که دارد سازگارتر است.

نقاط ضعف این دو خودرو چه مواردی هستند؟

کابین پرادو در مقایسه با هاوال H9 ابتدایی به نظر می رسد. کابین پرادو جدا از فضای خوبی که برای قرار دادن اشیا دارد، فاقد زرق و برق است. وقتی این موضوع را در نظر بگیریم که خانواده ها در طول هفته در رفت و آمدهای روزانه از این خودروها استفاده می کنند اهمیت این موضوع مشخص می شود.
پرادو 5 ستاره ایمنی دارد که در این زمینه از هاوال H9 که 4 ستاره ایمنی دارد برتر است.

فضای عقب هاوال H9

فضای عقب هاوال H9


فضای عقب تویوتا پرادو 2018

فضای عقب تویوتا پرادو 2018

دشواری حرکت با دنده کمک، قابلیت های آفرودی تحسین برانگیز هاوال H9 را خدشه دار می کند. موتور هاوال از انتقال قدرت پیوسته موتور تویوتا بی بهره است که در نهایت باعث می شود تنظیم دقیق پدال گاز در سرعت های پایین (مانند عبور از مسیرهای صعب العبور) با هاوال اندکی دشوارتر باشد. هاوال فاقد سیستم ترمز اضطراری خودکار است که این مورد نیز مایوس کننده است.

برنده این مقایسه کدام خودرو است؟

مقایسه هایی که وضعیت فعلی را به چالش می کشند، به خصوص برای خریداران بهترین نوع مقایسه هستند و مقایسه هاوال H9 و تویوتا پرادو بهترین مثال در این زمینه است.
در این رقابت تویوتا پرادوی مشهور وقتی در برابر خودروی نسبتا ناشناخته ی هاوال H9 قرار گرفت، به سختی توانست از موقعیت جا افتاده خود به عنوان یک آفرودر خانوادگی ایده ال دفاع کند اما موفق شد.
عملکرد آفرودی بهتر، ارتباط بهتر بین راننده با خودرو و عمر طولانی از عوامل بسیار مهم در پیروزی تویوتا پرادو هستند. اما پیام مهم این مقاله عملکرد امیدوار کننده ای است که این برند چینی از خود به نمایش می گذارد. زمان در حال تغییر است!

مشخصات فنیتویوتا پرادو 2018هاوال H9 2018
قیمت62.990 دلار44.990 دلار
نوع موتور4 سیلندر توربودیزل 2.8 لیتر4 سیلندر بنزینی توربوشارژ 2.0 لیتر
حداکثر قدرت177 اسب بخار245 اسب بخار
حداکثر گشتاور450 نیوتن متر350 نیوتن متر
گیربکس6 دنده اتوماتیک8 دنده اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی8.0 لیتر در 100 کیلومتر10.9 لیتر در 100 کیلومتر
میزان تولید دی اکسید کربن211 گرم در هر کیلومتر254 گرم در هر کیلومتر
رده بندی ایمنی5 ستاره ایمنی4 ستاره ایمنی

نظرات کاربران

51 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/2/13
فقط به هاوال وچین میشه گفت
آآآآآآآآآآآآآفففففففففففففففففرررررررررررررررریییییییییییییینننننننننننننننن
1397/2/13
بله میبینیم ک چینی ها افتادن به کل کل با اسم و رسم دارهای بازار دنیا.و ما ملت همچنان اه و پیف میکنیم !
1397/2/13
مقايسه اسب و الاغ.
1397/2/13
چقدر مسخره و بي معني اخه اين كجا و آن كجا!!!!!
1397/2/13
فقط ی احمق میتونه با وجود دسرسی به تویوتا ی چینی انتخاب کنه.منو ببخشید جمله دیگه ای به ذهنم نرسید
1397/2/14
اگه به قیمتا ماشینا نگاه بکنی میبینی که پرادو 18 هزار دلار گرانتر از هاوال است و اونی که هاوالو میخره مطمعنن پول پرادو رو نداره بده
1397/2/13
آقا شما حالتون خوبه!؟!؟!
این مقایسه مثل مقایسه‌ی دمپایی ابری با کفش ورزی پوما هست
1397/2/13
کی فکرشو میکرد یه ماشین چینیو بیان با تویوتا پرادو مقایسه کنن؟؟-_-
1397/2/13
این متن اگر ترجمه است خطاب به نویسنده اش می گم که دارای تناقض هست: قطعا کمبودهای هاوال نسبت به پرادو به اندازه 18 هزار دلار نیست. این جمله در متن نوشته شده در حالی که در همین متن به جز گشتاور بیشتر به توانایی های آفرود بهتر پرادو، فرمان پذیری بیشتر و... اشاره شده همچنین ایمنی بالاتر پس قطعا ارزش خرید پرادو بیشتر هست در ضمن طوری کابین هاوال H9 تحسین شد انگار طراحی مستقل داره کابین کپی برداری از تویوتا لندکروزر سری 200 هست از نظر دوام باید بیشتر توضیح داده می شد محصولات در هر شرایط آب و هوایی دوام می آورند
1397/2/13
اصلا تو مقایسه ی این دو خودرو جای بحث نیست و پرادو صد در صد برتره
1397/2/13
هاوال H9 رو از نزدیک دیدم و از لندکروزم بزرگتر به نظر میرسه
این هیکل اونوخ موتور ۲لیتری؟! بخصوص اگه آفرود هم باهاش برن میتونم بگم خیلی زود به خرج میفته
این ماشینای گنده و بی خاصیت چینی که کلی هم بنزین مصرف میکنن مجوز واردات دارن ولی شاسی بلندای اصیل ژاپنی نه!
1397/2/13
ادم عاقل وجدانا ماشین تویوتا ژاپنی با اصالتی مثل پرادو ۲۰۱۸ رو ول میکنه بره چینی بخره؟؟؟؟؟؟؟
1397/2/13
سلام
دستتون درد نکند خییلی مقایسه خوبی بود . ولی کاش خودرو چینی رو خودرو جینی مقایسه میکردی ی زره از انتخابمون مایوس شدیم که چرا خودروی خریدیم که با محصولات بی کیفیت چینی مقایسه میشه
1397/2/13
سلام
با تشکر بابت این پست خواستم دوتا نکته بهتون بگم
اول اینکه این مقایسرو که قطعا شما انجام ندادین پس چرا منبع مقایسرو قید نمیکنید و اونو بنام سایت میزنید
و دوم اینکه من تا اونجا که سایت شما رو دنبال میکنم خبری از هاوال تا حالا نبود،آیا این یک تبلیغ زیر پوستی و هوشمندانه برای این برند تازه وارد به ایران نبود؟!
در هر صورت ممنون از زحماتتون
1397/2/13
تنها نقطه ی اشتراک این دو خودرو اینه که هر دو ، چهار چرخ دارند.
آخه تویوتا پرادو رو دارین با هاوال مقایسه می کنین؟؟؟؟!!

ای مگس عرصه ی سیمرغ، نه جولانگه توست
عِرض خود می بری و زحمت ما می داری
1397/2/13
سلام
دوست دارم این مقایسه رو بعد از 10 سال (یا حتی 5 سال) استفاده مداوم ببینم و اون وقت که می بینیم اون 18.000 دلار (استرالیا) ارزشش رو داره یا نه ؟؟
1397/2/13
خواهشا به تویوتا توهین نکنید. پرادو کجا و این اشغال زیر بتونه ای کجا. حالا یه عده فریب خورده چینی سوار به این کامنت من می خوان بتازنند!
1397/2/13
با وجود این قیمتها همه وسوسه میشوند هاوال بخرند شگرد چینیها برای بدست آوردن بازار اما بعد از 3-4 سال اشک صاحب خودرو که درآمد گارانتی هم تمام شده باید با کلی ضرر از شرش خلاص شود .هر جایش درست کنی مشکل از یک جای دیگر مشکلی دیگر.
1397/2/13
دقت کردید؟ هردو ماشین تو مدل جدید کیفیت بیشتر ولی قیمتی کمتر از قبل دارند... چقدر ما بدبختیم...
1397/2/13
الان دیگه باید واقا قبول کنیم که چین توی صنعت خودروسازی پیشرفت زیاد کرده..
نمیدونم چرا ما ایرانیا هر وقت اسم ماشین چینی میاد یجوری میگیم: چیییینی؟؟ که انگار داریم
پلوپز چینی میخریم در حالی که خودمون واقا هیچی نداریم توی صنعت خودرو سازی که شاخ ماشین ملیمون دناست که یه توربو شارژ که شما سر کوچه هم بری واست وصل میکنن رو گذاشتن رو ماشین و هی دنا توربو .. دنا توربو میکنن ... اصن من یه سوال دارم.. چرا این شرکت های ایرانی یه ماشین روی پلتفرم suv نمیتونن بسازن ؟؟ اصن suv هیچی یدونه مینی کراس اور هم بسازن اوکیهه
1397/2/14
چرا یکی ساختن حتی بهش میگن کراس اور چه برسه به مینیش ... کوییک!!!
1397/2/14
قطعا اختلاف ارزش پرادو برعکس فرمایش شما خیلی بیشتر از 18هزار دلار است اصلا نمیشه اون همه تجربه و کارایی و کیفیت رو با یه چینی فرصت طلب مقایسه کرد
ارزش هاوال نسبت به پرادو نهایتا باید سی هزار دلار قیمت گذاری بشه تا شاید در بازار غیر انحصاری اونجا توانایی رقابت داشته باشه
درضمن نمیدونم چرا جدیدا موج هاوال همرو داره برمیداره یعنی کاسبی رپورتاژ
1397/2/14
دلار استرالیا با دلار آمریکا اختلاف زیادی داره
1397/2/14
به این جمله دقت کنین که نوشته :
" برتری هاوال به پرادو کیفیت ساخت برتر کابین آن است. فضای کابین هاوال حس لوکسی را به شما القا می کند. ترکیب پلاستیک های نرم، دکمه های لمسی و ارگونومی فوق العاده کابین هاوال مورد تحسین داوران آزمایش است. به نظر می رسد کابین هاوال با کاربرد دوگانه ای که دارد سازگارتر است. " !!!!!!!!!!!!!!!
یعنی حتی یه بچه بی عقل دو ساله هم می تونه با دیدن و لمس کردن کابین و داشبورد این دو ماشین به برتری بی چون و چرای پرادو پی ببره. احتمالا نویسنده مقاله فکر کرده داره هاوال چینی رو با یه چینی بی کیفیت دیگه مقایسه میکنه که جرات کرده همچین حرف مسخره ای در مورد رکورد دار کیفیت (تویوتا) بنویسه.
اصلا مقایسه یه چینی حتی با کره ای هم اشتباهه چه برسه به ماشین ژاپنی
شرط می بندم دو بار هاوال h9 رو ببری آفرود سنگین ، اندازه نصف قیمتش باید خرج موتور و گیربکسش کنی.
اون موقعی که ژاپنی ها آفرود میرفتن ، چینی ها نمی دونستن ماشین چیه اصلا
1397/2/14
هیچ منبع معتبری ماشین بی اصل و نصبی مثل هاوال رو نمیاد با پرادویی که 60 سال از تولیدش داره میگذره و یکی از بهترین ها در کلاس جهانی خودشه مقایسه بکنه.
چون به هیچ وجه ممکن قابل مقایسه نیستند. هر چند که در یک کلاس باشند.
مثل مقایسه اژدها و مگس می مونه
در واقع این مقایسه یک توهین بزرگه به تویوتا. چون رقبای این غول ژاپنی ، میتسوبیشی پاجرو و مرسدس G کلاس و رنج روور هستند نه این حلبی پف کرده ...
1397/2/14
بيخيال😅
1397/2/14
کاری ندارم که این دو خودرو نباید با هم مقایسه بشن، اما هاوال واقعا با کیفیته، اصلا با هیچ برند چینی قابل مقایسه نیست، و راحت میشه با کره ای ها مقایسه کرد، حتما برید از نزدیک ببینید
1397/2/14
مقایسه عادلانه ای نبود ...
مقایسه یک SUV ارزان قیمت با یک غول آفرود کمی دور از انصاف بود
هاوال اچ ۹ در رده قیمتی خودش ماشین بدی نیست و میتونه با هم قیمت هاش رقابت کنه و در بیشتر موارد هم برنده میدان بشه اما مقایسه اون با پرادویی که چندین نسل ازش تولید شده و رفته رفته به حد بالای خودش رسیده اصلا خوب نبود
مقایسه با اوتلندر یا هیوندای وراکروز یا کیا سورنتو انجام بشه بهتره چون تا حدودی هم قیمت و هم رنج هستند
1397/2/14
این مقایسه و بررسی یه فاجعست ,امیدوارم در هیچ جای دنیا متوجه نشن در ایران هاوال با تویوتا مقایسه شده ,احتمالا اگه همچین مطلبیو ببینن بریم برای جهان چهارم ,اخه چرا واقعا ?? یک نگاه به سابقه دوتا خودرو بندازید به بازار فروششون ,هرکدوم از عکس هارو دونه دونه باز کنید به طور واضحی متوجه اصالت یکی از خودروها و طراحی یک شبه دیگری میشید ,واقعا مشخصه توی ژاپنی دقت کنید خودروهایی که مربوط به أفرود هستن طراحی داخلی ساده و کاربردی دارن ,ولی چینیا براشون فرق نداره هاچبک باشه یا تانک کلا تا بتونن سعی می کنن طراحی عجیب و غریب بکار ببرن که تو شرایط خاص برای فعال کردن فلان چیز باید 3 ساعت بگردی تا پیدا کنی ,واقعا ای کاش هیچوقت این مقایسه ندیده بودم ...
1397/2/15
آقا نادر این مقایسه ماله ایران نیست که قرار باشه کسی متوجه شه......
از پلاک ماشینا معلومه تو کشور دیگه ای مقایسه شده و سایت خودروبانک فقط ترجمه کرده.....تازه پیشرفت هیچ ربطی به سابقه نداره.الان ایرانخودرو با این همه سابقه ماشینه خوبی میزنه یا چینی ها که 10 سال پیش چرخ خیاطی میساختن؟چه منو شما بخوایم چه نخوایم چین داره قول خودرو سازیه دنیا میشه.الانم خیلی از شرکت های بزرگ مثله ولوو رو خریده...
1397/2/14
اصلا مقایسه جانبدارانه ای نبود و اصلا هم تبلیغ این برند تازه وارد چینی نبود. از شما بعیده.همین کارها رو میکنید ک 12 هزار نفر میرن واسه ثبت نام این 4چرخهایی ک فقط ما بهشون میگیم ماشین و بهمن موتورو امثالهم هم نهایت سواستفاده رو از مردم میکنن
ایولا ادامه بدید
1397/2/17
دوست عزیز من خودم علاقه ایی به ماشین های چینی ندارم.
ولی یک سوال دارم از شما؟
شمایی که این قدر از این ماشین های چینی ایراد میگیری ,سوار این ماشین هاوال شدی ؟!
دوست عزیز کالاهای چینی که گروه های خودرو سازی ایرانی میزنن با خودروهای چینی برای کشورهای خارجی قابل قیاس نیست.
پس لطف کن ایراد نگیر.به قول دوست عزیزمون اقا میثم گفتن که در بالا گفتن الان کالاهای چینی با کیفیت با شرکت های مطرح ژاپنی از جمله تویوتا رقابت میکنن.
موفق باشید
1397/2/14
یه سری اصلا متن رو هم نخونده نظر میدن.چقدر متعصبانه اخه.ببینید چینی ها به جایی رسیدن ک قابل مقایسه هستند با ژاپنی ها و اروپایی ها فقط و فقط طی 15سال اونم از کپی کاری 100درصدی شروع کردن نه از مونتاژ یا تولید و طراحی.واقع بین ک باشین میبینین تا 10سال اینده کل دنیا ماشین چینی سواره همینکه چینی ها دارن کم کم وارد بازار اروپا و امریکا میشن و اعتماد اروپایی و امریکایی رو جلب میکنن یعنی کارشون درسته
من و شماهم همچنان متعصبانه میتونیم فحش بدیم و گاری های خودمونو سوار شیم
1397/2/16
اون افرادی که میان داد و فغان راه میندازن که وای چرا این مفایسه رو انجام دادید و چرا از خودروی چینی میگین بیان دلیل بیارن که چرا نباید این مقایسه انجام نشه و چرا نباید به خودروهای چینی پرداخته بشه؟ خودروهای تولید چین در حال حاضر قابل مقایسه با 10 سال قبلشون نیست و در حال حاضر با چنان سرعتی در حال پیشرفت هستند که همین افراد ناراضی دو سه سال دیگه خودشون تو جمعهای دوستانه خودروهلی چینی رو با برندهای مطرح اروپایی مقایسه میکنن و ادعای کارشناس بوئن هم خواهند کرد
1397/2/14
من حاضرم پرادو مدل 2008 داشته باشم اما هاوال 2018 نه
1397/2/14
تروخدا بنویسید این رپورتاژ به سفارش گروه بهمن هست
1397/2/14
ازلحاظ سایز هاوال درحدپرادوعه ولی درکل کیفیت واصالت زمین تاآسمون فرق داره وایناازهیچ لحاظ جزسایزشون برابرنیستن این کجاوآن کجا...؟؟
1397/2/14
خواهش میکنم آفتاب را با آفتابه مقایسه نکنید.
1397/2/15
گریت وال نباید با تویوتا مقایسه بشه اما واقعیت اینه که چین پیشرفت میکنه کمپانی جیلی ولوو را خریده حالا طراحان سوئدی طراحی برند جیلی را میکنند چینیها روور رنگلستان را خریدند حالا ام جی تولید میکنندبه چینیها منطقی نگاه کنیم
1397/2/15
1. اونایی که میگن نباید این دوتا مقایسه بشه، یکی ژاپنیه یکی چینی. بدونن که ملاک مقایسه کلاس خودروعه نه قیمتش
شما ویرانخودرو رو نگاه نکن تو یه کلاس از ۴۰۵ و rd تا دنا با انواع قیمت تولید می‌کنه.

۲. این مقایسه صرفا نوشته ی یک فیلم ویدیویی از مقایسه پرادو و هاوال تو استرالیاس که همه جور ماشینی توش پیدا میشه. پس الکی خودتونو عصبانی نکنید که این مقایسه غلطه؛ خیر، کاملا هم درسته.

۳. ایراد این مقایسه، تنبلی نویسنده در خلق یک متن از طرف خودشه؛ که متاسفانه شبیه ویدئوی مقایسه این دو خودرو در استرالیاس، حتی عکساش
1397/2/15
اصلا توی خوب بودن هاوال شکی نیست اما واقا نباید با تویوتا قیاس بشه، فعلا زوده برای چینی ها که با حرفه ای ها مقایسه بشن ، البته من خودم چینی دارم
1397/2/15
ملت نشستن هی میگن چینی چینی، همنی قبلن ها هم هی اه اه میگفتن به ژاپنی و کره ای
حالا چند وقت دیگه چینی ها رو با ماشینهای اروپایی مقایسه میکنن اونها پیشرفت میکنند ایها هم تو اه اه کردن همونجور میمونند
1397/2/16
شاید این دو تا ماشین در خارج از ایران به لحاظ کیفیت و قیمت قابل مقایسه نباشند ولی واقع بینانه نگاه کنیم در بازار محدود خودرو در ایران و با وجود قوانین عجیب و غریب و ظالمانه واردات خودرو و نرخ ارز.....وقتی میبینی با پول و قیمت نجومی یک پرادو 6-7 سال کارکرده و کیلومتر دستکاری شده (چند بار) میتونی دو تا هاوال H9
بخری انوقت که اون اختلاف کیفی و فنی رو فراموش میکنی..؟؟
چه کنیم که مسوولین با تدبیر مارا شایسته و لایق سوار شدن به ماشینهای با کیفیت نمیدونند...البته فقط ما...خودشون که لایق هستند...
با پول این پرادو 6-7 سال کار میشه لکسوس LX فول 2018 صفر سوار شد......افسوس.....
1397/2/16
اگر تو ایران باشه با هر اختلاف قیمت مسلما پرادو بهتره ولی در استرالیا و دیگر کشورها معمولا بعد از ۵ سال خودرو اسقاط میشه بنابراین کیفیت بلندمدت چندان اهمیت نداره و۱۸ هزار دلار کفه رو به نفع هاوال میکنه.
1397/2/17
وای چه بدبختیم تواسترالیا۷۰۰ناازهاوال اچ۲خریدندتواینجادرعرض ۵دقیقه۱۲۰۰۰هاوال فروش رفت قدیم تواینجاماشینای فرانسوی ژاپنی کره ای به سختی فروش میرفت الان ماشینای چینی روهوامیره آرزوی یه ماشین خوب داریم
1397/2/19
واقعآً مقایسه این برند خودروی چینی (هاوال) با تویوتا پرادو عادلانه نیست کیفیت هاوال بسیار بسیار پایین تر از تویوتا هست لااقل می شد با چینی با کیفیت بهتر مثل برند BYD S7 مقایسه کرد.
1397/5/15
سلام
چند سال پیش خاطرم هست بعضی از دوستان موهاوی رو با لندکروز مقایسه کردن و نوشتن که بله کره در حال پیشرفت اصلا نباید پول برند رو داد و فلان و بهمان ولی امروز لندکروز هست ولی موهاوی نیست
۱۰ سال دیگه پرادو هست ولی هاول نیست
اون که میمونه تویوتا هست
1398/2/26
مقایسه ماشین اصلی با قلابی 🙄
1398/3/16
ببین پرادو چقد خار شده یه ماشین چینیو میارن باهاش مقایسه میکنن والا من ک الان حدود 5ساله پرادو دارم از هیچ لحاظ کم نزاشته تویوتا دمش گرم
1398/4/14
به نظر بنده تعصب بی خودی نباید داشت.
و در دراز مدت باعث خیلی ناکامی ها میشه.
برند هاوال الحق و والانصاف جز برندهای مطرح دنیا هستش و پیشرفت قابل تحسینی داشته.
مردم ما بیشتر دنبال برند معروف هستند تا کیفیت و با تعصبی که به برند تویوتا دارند ، این مقایسه رو قیاس مع الفارق به حساب میاورند.
ولی من به شخصه بعد اینکه هاوال h9 رو از نزدیک بررسی کردم از این همه پیشرفت کشور چین خیلی خوشم اومد و امیدوارم توی کشور ما نیز مسئولین دست از کارهای ناپسند خود برداشته تا بتوانیم با استفاده از نیروهای جوان و انقلابی شاهد روزی باشیم تا محصولات کشور عزیزمان را با برترین برندها قیاس کرده و بالاتر از آنها قرار بگیریم.
یا حق
1398/9/15
برند تویوتا که برند شناخته شده نیاز به توضیح نداره اما قابل توجه عزیزانی که هیچ اطلاعاتی در مورد هاوال ندارن و حرف های بی منطق مثل چینیه اشغاله از این حرفا باید بگم هاوال برترین برند چین هست و رتبه 16 تو جدول داره که از خیلی خودروسازان دنیا بالاتره و هاوال اصلا با برندای اشغال کره ایی کیا هیوندا قابل مقایسه نیست مثل سورنتو موهاوی سانتافه این اشغال ها این برند هاوال محصول h9 از بهترین قطعات دنیا استفاده کرده مثل موتور گیربکس دیفرانسیل ... و همچنین داخل خودرو مثل بزرگترین خودرو ساز های دنیا که تو بالاترین تیپ محصولاتشون از این برندا استفاده میکنن خودرو سازهای مثل فورد دوج شورولت تویوتا از این قطعه ها هاوال تو باراترین تیپشون استفاده میکنن نمونش گیربکس zf که‌ 8دنده هست ومدل جدیدش نویشنده دارای 5ستاره ایمنی شد و خواهشا با برندای اشغال کره فرانسه مقایسه نشه اصلا این برند با برندای برتر دنا فورد تویوتا رقابت میکنه و دارای استقامت طول عمر و فنی بالایی هست و کسایی که میگن به درد نمیخوره اشغاله باید بگم این هاوال به 30 کشور بزرگ دنیا خودرو صادر میکنه روسیه امریکا استرالیا ... غیره 30 کشور برای بازار ایران نیست برای بازار جهانیه و با دلار حساب میشه که قیمت تیپ فولش در ایران بیش از 2میلیار هست و این خودرو دقیقا توسط کسانی که شاسی بلند های واقعی پرادو لندکروز دا ن خریداری شده و ماشین علی دایی هم هست و بگم خط تولید خودروساز های بزرگ دنیا تو چین هست فورد دوج شورولت تویوتا نیسان.... و همچنینن معروف بزرگترین موتور های دیزل کاترپیلار کامینز در چین خط تولید دارن فقط به خاطر دقت زیادشون که طول عمر بالا زیادی میبخشه به لوازم تولیدی و این برند درست حسابی مدل h9 کلا صد تا تو ایران هست و گفتم این به بزرگترین کشوراها خودرو صادر میکنه به 30کشور نیازی هم به بازار ایران نداره وقیمت بالاش سر همینه تو ایران به دلار حساب میشه قابلیت خیلی بالایی داره این خودرو و تمام کشورای بزرگ قبول دارن و همیه چیش از معروف بهترین قطعه سازان دنیا استفاده شده و سر این با پرادو رقابت میکنه و و با فورد اورست و با اشغال های سورنتو موهاوی سانتافه اصلا قابل قیاس نیست سر فقط قطعات و کشور هایی که مورد پسندشونه ،30 کشور دنیا و میتونه رقابت میکنه به خاطر قدرت بالاش طول عمر زیادش و اگه بدونید فورد دوج شورولت دایلمر بی ام و فلوکس واگن با خودروساز های چینی چی شراکت دارن و خط تولید به خاطر چیزایی که گفتم و...به خاطر کلی برتریای چین اما حرف اخر شما بشینید به خودرویی که از بهترین و معروف ترین قطعه ساز ها استفاده کرده بهترین موتور گیربکس دیفرانسیل دیسک و داخل خودرو و حالا تا صبح خودتونو جر بدید بگید فلانه چینیه پول داشتم فلان میکردم بسال میکردم امریکا خودرو داد ایران همه گفتن به درد نمیخوره اما قبولش کردن بعد ماشین المانی امد همه گفتن این خوب نیست بعد مدتی پذیرفتن و بعد هم ماشیناس ژاپنی امدن گفتن خوب نیست دنیا رو گرفت همه هم قبولش دارن و بعد هم ماشین کرهایی امد گقتن خوب نیست باز میگن خوبه و حالا چینی ها دنیا رو دست گرفتن با کلی برند که به بهترین کشور ها صادر میشه و به خیلی کشور ها و خیلی برند های بزرگ دنیا مشارک دارن با یه تحقیق متوجه میشید کمی بعد هم بنگلادش میاد خودروسازیش دنیا رو میگره خوب شما چی کردید این وسط خوبه بگید جز مسخره بازی هر دوره هر کشوری هر برندی وارد کرد گفتن اشغاله به درد نمیخوره من بودم فلان میکردم بسال میکردم با این پول فلان میشد کرد فقط مسخره بازی خودش سیم مفتول نمیتونه بسازه یا یه دریل یا سنگ فرز دست نمیتونه بگیره ولی بحث حرف میشه جوری پر میکنه این فرد صاحب بهترین خودرو سازی دنیا هست هیچ کسو هیچ برندو قبل ندا ه به همه چی میگه اشغال عزیزی که میگی فلانه چینی اشغاله کسی جلوتو نگرفته خوب شما هم که میگی چیزی نیست h9 پیش کش حداقل این همه ادعا داری یه پیچشو بساز جای مسخره بازی و گرنه اونا که دارنکارو فروششونو میکنن به بقیه و واردات صادرات پیشرفتشونو دارن