موضوعات داغ

ممنوعیت 18 ماهه برای ترک صندلی تسلا هنگام فعال بودن اتوپایلوت + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
ظاهرا افرادی در دنیا هستند که اهمیت زیادی برای زندگی خود و یا زندگی دیگران قائل نیستند که نمونه بارز آن در جاده‌ها و رانندگی نامطمئن آنان دیده می‌شود که علاوه بر به خطر انداختن جان خود و سرنشینان اتومبیل، زندگی افراد دیگر را هم به خطر می‌اندازند.
پیرو این موضوع، اخیرا فردی 39 ساله انگلیسی که هدایت یک دستگاه تسلا مدل S را برعهده داشته است، سیستم اتوپایلوت ماشین را در اتوبان فعال کرده و صندلی خود را ترک می‌کند و با نشستن بر روی صندلی شاگرد، شروع به فیلمبرداری از عملکرد اتومبیل خود در زمان فعال بودن سیستم "توپایلوت" می‌کند که می‌توانید فیلم آن را در انتهای مقاله شاهد باشید.
همانطور که می‌دانید، سیستم اتوپایلوت کاملا مستقل از راننده نیست و نیاز است که هنگام استفاده از این سیستم، راننده در جای خود حضور داشته و هدایت اتومبیل در مواقع حساس به دست بگیرد. حال اگر سیستم رانندگی تسلا مدل S کاملا خودکار باشد، در کشور انگلستان هیچ قانون و اجازه‌ای وجود ندارد که بتوان از سیستم‌های مستقل از راننده در جاده‌های عمومی استفاده کرد، به همین منظور دادگاه عمومی انگلستان این راننده 39 ساله نامطمئن را به یک سال و شش ماه ممنوعیت رانندگی در هر شرایطی محکوم کرده است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/2/14
آقا سجاد گل
فیلمهایی که میذاری خودت یه بار میبینی قبلش؟ کلا دو ثانیه ماشین رو نشون داد که اونم رو صندلی راننده بود! بیشتر دقت کن
1397/2/14
سلام دوست عزیز، اگر دقت کنید می بینید که راننده روی صندلی شاگرد و سمت چپ نشسته. به این مورد دقت نکردید که توی بازار انگلیس فرمان ماشین سمت راست هست