موضوعات داغ

اتوبوس های BYD ایستگاه شارژ سریع بی‌سیم در خاک آمریکا دریافت می کنند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
اتوبوس‌های برقی عموما نیاز به زیرساخت زیادی نداشته و کافی است که سیستم شارژ آنان در پایانه محل توقف نصب شود و در مدت زمان توقف روزانه و یا حتی توقف شبانه در پایانه، شارژ مورد نیاز خود را تامین کنند تا برای روز جدید آمادگی داشته باشند. نمونه بسیار موفق این اتوبوس‌ها ساخت شرکت BYD چین است که با 2 الی 5 ساعت شارژ کامل، می‌تواند تا حداکثر مسافت ۲۵۰ کیلومتر شارژدهی داشته باشد که برای ترددهای شهری بسیار کاربردی خواهد بود. حالا شرکت حمل و نقل Link Transit برای حمایت بیشتر از وسایل نقلیه الکتریکی و همچنین بهره وری بیشتر اتوبوس‌های الکتریکی درون شهری که در حال حاضر 5 دستگاه اتوبوس BYD K9 را به صورت آزمایشی در اختیار دارد، یک ایستگاه شارژ سریع وایرلس در شهر واشنگتن راه اندازی کرده است.

اتوبوس الکتریکی BYD K9

اتوبوس الکتریکی BYD K9


پیش از این کمپانی خودروسازی BYD با همکاری شرکت Momentum Dynamic، اقدام به تحقیق و توسعه بر روی سیستم‌های شارژ سریع وایرلس کرده بودند که پروژه آزمایشی آنان تا حداکثر قدرت 50 کیلووات ساعت خروجی داشت، اما حالا پروژه جدید این دو شرکت که در ایستگاه کلمبیا شهر واشنگتن، واقع در ایالت مریلند به صورت آزمایشی راه اندازی شده است، دارای خروجی قدرت 208 کیلووات ساعت خواهد بود که این مقدار برای هر دقیقه به چیزی حدود 3.4 کیلووات می‌رسد که در نوع خود شگفت انگیز است، اما باید در نظر داشت که این سیستم برای اتوبوس BYD K9 راه اندازی خواهد شد که دارای مجموعه باتری‌های بزرگ 324 کیلووات بوده و زمان نسبتا زیادی برای شارژ مجدد آنان نیاز خواهد بود که حالا با استفاده از این سیستم شارژ وایرلس می‌توان نیروی مورد نیاز اتوبوس‌های الکتریکی K9 را در زمان کمتری تامین کرد. هرچند این ایستگاه شارژ بی‌سیم در اختیار یکی از 5 اتوبوس الکتریکی قرار خواهد گرفت تا آزمایشات لازم انجام شده و نتایج آن مورد بررسی قرار گیرد.

اتوبوس الکتریکی BYD K9

اتوبوس الکتریکی BYD K9


در پایان هم جهت اطلاع بد نیست بدانید که اتوبوس‌های تمام الکتریکی شرکت خودروسازی BYD که مجوز فعالیت در خاک آمریکا دریافت کرده است، مجهز به 2 موتور الکتریکی قدرتمند خواهد بود که از طریق مجموعه باتری‌های 324 کیلووات ساعت/ 600 آمپرساعت تغذیه شده و در حداکثر کارایی خود می‌تواند خروجی قدرت 180 کیلووات ساعت و همچنین گشتاور بزرگ 700 نیوتن متری داشته باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد