موضوعات داغ

نگاهی به وضعیت سوزوکی ویتارا فیس‌لیفت در بازار آزاد؛ قدیمی جاافتاده

عکس مطلب اول
سوزوکی ویتارا فیس لیفت از جمله خودروهای بسیار قدیمی ایران خودرو است که بیش از ده سال مهمان جاده‌های ما بوده و در این مدت تغییرات بسیار اندکی داشته است. حتی این روزها می‌توانید مدل‌های 86 این خودرو با موتور 2 لیتری و دنده دستی را نیز کماکان در بازار پیدا کنید. سوزوکی ویتارا در سال‌های ابتدایی فروش توانست تجربه خوبی داشته باشد اما این فروش به لطف عدم حضور رقبای کره‌ای به روز خود بود زیرا با ورود کیا اسپورتیج و هیوندای توسان با موتورهای 2.4 لیتری، عملاً جایی برای نفس کشیدن سوزوکی ویتارا باقی نگذاشت.

سوزوکی ویتارا 2018

سوزوکی ویتارا 2018

سوزوکی ویتارا خیلی دیر اما بالاخره فهمید که برای بقاء در بازار باید به پیشرانه بزرگ‌تر مجهز شود اما این زمانی بود که سهم بسیار زیادی از بازار را اسپورتیج و توسان گرفته بودند. سوزوکی ویتارا بالاخره با موتور 2.4 لیتری و گیربکس خودکار وارد بازار شد و حال چند سال است که تنها یک فیس‌لیفت مختصر و چند مورد آپشن به آن اضافه شده و این درحالی است که رقبای کره‌ای این خودرو چند نسل را نیز پوست انداخته‌اند. با این حال چهره محافظه‌کارانه و منطقی و البته شاسی و دیفرانسیل خوب این خودرو برای آفرود مشتریان خاص خود را به ویتارا نگه داشت و در این چند سال هنوز هم فروش آن در جریان است. کیفیت نه چندان جالب پلاستیک استفاده شده روی داشبورد و همچنین گزارش‌های خرابی که نه چندان زیاد ولی گاهاً به گوش می‌رسد، از نقاط ضعف این خودرو محسوب می‌شوند.

سوزوکی ویتارا فیس لیفت

سوزوکی ویتارا فیس لیفت

این روزها سوزوکی گرند ویتارا فیس‌لیفت با موتور 2.4 لیتری 169 اسب بخاری و 228 نیوتن متری و با آپشن‌هایی نظیر کروز کنترل، نویگیشن، نمایشگر برای سرنشینان عقب، دوربین عقب، گرمکن صندلی‌ها، روکش چرمی صندلی‌ها و یا مانیتور 7 اینچی لمسی عرضه می‌شود. قیمت مدل 97 سوزوکی گرند ویتارا فیس‌لیفت به صورت نقدی بین 175 الی 180 میلیون تومان در بازار آزاد است.
اگرچه نسل جدید سوزوکی ویتارا در بازارهای جهانی عرضه شده و به نظر نمی‌رسد ایران خودرو قصد عرضه آن را داشته باشد اما هنوز هم با وجود قدیمی بودن و تکراری بودن، ویتارا گزینه‌ای منطقی در رنج قیمتی خود محسوب می‌شود و شاسی‌بلند ساده اما خوش قیمت (با توجه به قیمت نسل جدید رقبای کره‌ای) بازار است.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/2/16
مصرف سوخت بالا و تکان شدید و خستگی برای سرنشینان عقب و گهنگی چهره!!
ضمنا این مدل دیگر با این مشخصات تولید نمی شود و موتور 1600 توربو با گیربکس
6 سرعته و اپشنهای اضافی که ایرانخودرو حاضر به تولید ان نیست!!
1397/2/16
از نظرتون معلومه ک چقد از گرندویتارا اطلاع دارین !!!!
اون مدلی هم ک شما میگی ۱۴۰۰ بوستر جته ک فناوری بالاتر از توربو داره !
1397/2/16
من حدود دو سال و نیم پیش یک دستگاه سوزوکی وارداتی مدل 2006 اتومات خریدم. تو این مدت همه جا باهاش رانندگی کردم و جاهایی رفتم که خیلی از کره ای های با قیمت بیشتر هم نتوانستند از آن عبور کنند. خرج خاصی هم براش نکردم. ماشین باکیفیت، لوازم یدکی نسبتا ارزان و فراوان و ایمنی می باشد. فقط شتاب اولیه مدل 2000 کمی پایین می باشد که نگران کننده نیست.
1397/2/17
شتاب کمی پایین؟؟؟ سوزوکی 2000 بخصوص در نوع اتومات یه جسد متحرک بود.اگه یه بار با چهار نفر سرنشین بزرگسال یه سر به جاده چالوس میزدی متوجه میشدی که پیکان هم ازت سبقت میگیره. علاوه بر این گیربکس ضعیف که تو سربالایی تا دنده سبک میکرد میدید ماشین کشش نداره و معکوس میکشید و دوباره دنده سبک میکرد و ... خلاصه تا شمال انقدر معکوس میکشید و تکون میداد که سرنشین های عقب حالت تهوع میگرفتند. خدارو شکر 6 ماه بیشتر نگه نداشتمش.
1397/2/17
جک نگو حاجی موتور ۲۰۰۰ فاجعه بود.کسایی که این ماشینو میخرن برای اینکه خودشون رو راضی کنن فقط میگن ژاپنیه و از کره ای ها بهتره درحالی که نه ظاهر داره نه شتاب نه امکانات داشبوردشم که افتضاحه. با این پول سراتو خیلی باارزش تره
1397/2/16
ماشین بسیار با کیفیت و با دوامی هست و به نسبت بقیه suvها از خواص آفرد قوی تری برخوردار هست
پیشرانه جدید ۲۴۰۰ هم بسیار با گیربکس همخوانی داشته و در دنده ۳ میتواند سرعت ۱۸۰ رو تجربه کنید
ضمنا مدل گرند ویتارا همانی هست که در برزیل استرلیا و روسیه و هند و.‌.. با همین مشخصات تولید میشود که نباید با مدل ویتارا اشتباه گرفته و مقایسه گردد
1397/2/16
نگارنده عزیز
این مدلی که توی ایران عرضه میشه گرندویتارا ، مدلی ک جدیدا عرضه شده ویتارا که تو رنج تیوولی و امثالهم قرار میگیره ، گرند‌ویتارا با همین مشخصات هنوز عرضه میشه
1397/2/17
مام مدل ۸۵ داریم و راضیم تا حالا خرجی رو دستمون نزاشته بستگی داره چی از ماشین بخوای خب ما الان نزدیک ۱۱ سال داریمش ولی اصن اخ نگفته خیلی جاهام باش رفتیم یبار توی برف گیر کرده بودند درمون اورد ولی خب امکاناتش پایین ولی خب خیلی جاها باش میشه رفت و هندلینگش نسبت به شاسی بلندای هم ردش خوبه بستگی داره چی بخوای از ماشینت.
1397/2/17
از هر نظر عالیه من تازه گرفتم واقعا کاری ب کره ایا نداره شاسی بلند واقعی نرمی عالی وقدرت توپ