موضوعات داغ

افزایش فروش الکتریکی و کاهش فروش دیزلی ها در اروپا

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
طبق آخرین آمار ارائه شده از فروش اتومبیل در بازار اروپا، فروش اتومبیل‌های دیزلی برای 3 ماهه اول سال جاری میلادی در اتحادیه اروپا حدود 17 درصد کاهش پیدا کرده است که نسبت به مدت زمان مشابه در سال 2017 میلادی، شاهد کاهش فروش 322 هزار و 622 دستگاه وسیله نقلیه دیزلی در سراسر قاره اروپا هستیم، اما آمار فروش برای وسایل نقلیه الکتریکی و یا حتی خودروهای بنزینی چگونه خواهد بود؟.
همانطور که گفتیم، میزان فروش اتومبیل‌های الکتریکی در بازار اروپا حدود 17 درصد کاهش پیدا کرده است، اما در مقابل شاهد افزایش تقاضا برای وسایل نقلیه بنزینی و یا حتی الکتریکی هستیم که در مرحله اول برای وسایل نقلیه بنزینی، شاهد افزایش فروش 14.6 درصدی هستیم که نسبت به مدت زمان مشابه در سال 2017 میلادی، حدود 300 هزار خودرو بیشتر فروخته شده است.

آمار فروش خودروها در بازار اروپا

آمار فروش خودروها در بازار اروپا


علاوه بر این، وسایل نقلیه الکتریکی هم با افزایش فروش چشمگیری همراه بوده‌اند و در 3 ماهه اول سال جاری میلادی، شاهد افزایش فروش 57 درصدی خودروهای الکتریکی و همچنین در کنار آن، شاهد افزایش فروش 25.7 درصدی خودروهای پلاگین هیبریدی در سراسر اروپا هستیم که برای خودروهای الکتریکی فروش 69 هزار و 898 دستگاه تجربه شده است و این میزان برای خودروهای پلاگین هیبریدی به عدد 139 هزار و 556 دستگاه می رسد.
در حال حاضر، کشور آلمان بزرگ‌ترین بازار اروپا برای وسایل نقلیه الکتریی معرفی شده است که حتی آمار آن از کشور نروژ فراتر رفته است. فروش خودروهای الکتریکی در این کشور حدود 70 درصد افزایش پیدا کرده و به میزان 17 هزار و 574 دستگاه رسیده است، این درحالیست که فروش خودروهای دیزلی در کشور آلمان حدود 21.3 درصد کاهش پیدا کرده است، ولی درمقابل فروش خودروهای بنزینی حدود 20.3 درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سال 2017 میلادی افزایش پیدا کرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد